כיכר השבת

טור אישי

יש נבואה היום? • מה שלמדתי משיחת הרבי

כחסיד חב"ד, שהתחיל את דרכו כ"מקורב" ולמד בישיבה "משיחיסטית", היה לי קשה "לעכל" שיחות מעין אלה. השבוע החלטתי להעמיק - וזו המסקנה שהגעתי אליה (מאמרים)

110
צבי שמואל ניימן | כיכר השבת | ז' באלול | 15.08.21
יש נבואה היום? • מה שלמדתי משיחת הרבי
(צילום: JEM)

זה היה בתאריך ז' אלול תשנ"א, שבת פרשת שופטים. הרבי מלובביץ' קיים אז התוועדות עם חסידיו, ובאחת מן השיחות הוכיח מהרמב"ם, במהלך תורני מובנה, שיש מקום לנבואה גם בדורנו זה וכי הנבואה למעשה חוזרת לעם ישראל לקראת ביאת המשיח.

הרבי הסביר בשיחה את החילוק בין "שוטרים", שמצווה למנות אותם בגלות (ככתוב "שופטים ושטורים"), לבין ה"יועצים" - שיהיו בגאולה ("ואשיבה... יועציך כבתחילה"). עבודת ה"שוטרים" היא לכפות על העם לקיים את התורה והמצוות, אולם מכיוון שבגאולה לא יהיה צורך בכך יהיה רק "יועצים" - שתפקידם הוא לייעץ לעם איך לנהוג במה פסקו "השופטים".

מסקנת שיחת הרבי הייתה שמכיוון שאנחנו בדור הסמוך לגאולה יש לנו בדורנו כבר "יועץ" - נביא הדור, שיש לקבל את נבואותיו ולפרסם אותן.

הרבי ציין בשיחה זו (כבכל שיחה אחרת) שנביא הדור הוא חמיו, אדמו"ר הריי"צ זצ"ל, אך אצלנו החסידים יש מי שחושבים כי הרבי מתכוון לעצמו, על פי דברי הרבי במקום אחר, לגבי העובדה שכאשר הריי"צ היה רוצה לדבר על עצמו הוא היה אומר את הדברים על אביו אדמו"ר הרש"ב.

בעיתון "הגאולה" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה, הופיע תמונתו של הרבי ומעליה נכתבה הכותרת: "יש נביא בישראל". הרבי הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעלון שיחת השבוע פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מאת הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד, בו הוא הסביר כיצד הרבי מוגדר כנביא. הרב מרדכי שמואל אשכנזי ז"ל הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של נביא.

הרבי, מצדו, ראוי להדגיש, הכחיש את פרשנויות החסידים על זהותו של הנביא. עורך שיחה השבוע, הרב מנחם ברוד, מספר שכאשר קרא הרבי את מאמרו בעיתון, שאל בתמיהה "הרי לא התכוונתי על עצמי, התכוונתי אל השווער".

כחסיד חב"ד שהתחיל את דרכו כמקורב, ולמד בישיבה ה"משיחיסטית" צפת, היה לי קשה "לעכל" שיחות מעין אלה. בייחוד שיחה זו שיש בה כמה וכמה חלקים קשים להבנה. מעבר לעניין שמסקנת השיחה היא דברים שלא נשמעו קודם לכן ובלשון המעטה קשים לעיכול.

בשבוע שעבר החלטתי ללמוד את השיחה המפורסמת הזו לעומק, עם כל מראי המקומות שלה. וכאן המקום לפרגן לתלמיד חכם הבחור המדהים ש. סבאג שזיכה אותי בלימוד "שהעיף" אותי גבוה מאד ושינה את הסתכלותי מקצה לקצה. מעבר ללימוד מעמיק ומקיף של השיחה במשך 4.5 (!) שעות פתחנו גמרות ואף התפלפלנו בדברי הגר"א שהרבי מצטט בין היתר בשיחה.

זה שהרבי צדיק אדיר שלא בערך לדור שבו הוא חי, מנהיג שפעל מעל לטבע - כולם כבר יודעים. מה שהתחדש לי זה שמהלך השיחה הוא לא כך כך מחודש כמו שחשבתי עד היום. יש פה שיחה שבנויה לתלפיות על בסיס למדני.

הבנתי עוד משהו: שאני לא עושה מספיק לקיים את בקשת הרבי "לפרסם". ולא מספיק להגיד "לא ירדתי לסוף דעתו של רבנו".

השיחה ברורה מנומקת ומלאה במראי מקומות. אם אפשר ללמוד גמרא עם תוספות אז גם זה בר השגה.

עד היום פעלתי כמו ילד קטן שאומר "אימא ביקשה להגיד שהיא לא בבית". פטרתי את עצמי בציטוט השיחה במקרה הטוב. כמי שאומר, "אני לא מבין, לא מזדהה (ואולי קצת מפודח) אבל אבא אמר לעשות".

אז להלן הניסיון שלי להביא לכם הקוראים את הרעיון איך שהוא עובר אצלי. ולפי עניות דעתי לפני שמכנים יהודי צדיק בכינוי היומרני "נביא" אני חושב שמין הראוי לעשות סקירה קצרה.

מיהו הרבי מלובביץ'?

הרבי מלובביץ' הוא חתנו של האדמו"ר השישי של חב"ד וכונה בזמנו הרמ"ש.

היה בעל תואר בהנדסת חשמל ומתמטיקה משתי אוניברסיטאות אירופאיות מכובדות.

קיבל סמיכה לרבנות מדודו הרב שמואל שניאורסון. הצטרף לחותנו בניו יורק בשנת ת"ש לאחר שנמלט מהנאצים בצרפת.
עם בואו לניו יורק מונה לנהל את ה"מרכז לענייני חינוך" ומוסדות נוספים.

ביוד שבט תש"י חסידי חב"ד הוכו בתדהמה נוכח הסתלקותו של מנהיגם הנערץ הרבי יוסף יצחק שניאורסון (הריי"צ).
הכאב גבר שבעתיים נוכח העובדה שלא היה מחליף רשמי לאדמו"ר. לריי"צ היו שני חתנים. החתן הראשון היה הרבי וגיסו המבוגר ממנו הרב שמריהו גוראריה.

הרבי היה ידוע כלמדן שקדן השולט בכל חלקי התורה, גאון עצום בשלל תחומים ודובר שפות רבות. עם זאת היה נחבא אל הכלים. בפשטות ניכר היה שהוא לא היה מעוניין בתפקיד. החסידים לחצו שיתמנה לאדמו"ר.

מספרים שהגיס הרב גוראריה אמר לרבי: "שנינו הולכים לציון של חמינו ומדברים איתו אבל רק לך הוא עונה"...

הרב חיים שלום דייטש סיפר פעם שהרבי התבטא בחריפות רבה נוכח הלחצים, והודיע לחסידים שאם ימשיכו להפעיל לחצים הוא "יעלם ולא ימצאו אותו". עד כדי כך.

שנה לאחר מכן לשמחתם של החסידים הרבי מסר מאמר מפורסם בשם "באתי לגני" בו למעשה הוא הציג את "תכנית העבודה" שלו.

המאמר הזה הוא מאמר שממשיך ומרחיב את מאמרו האחרון של חמיו הריי"צ שהתחיל במילים האלה בדיוק "באתי לגני".

באתי לגני הוא למעשה הדוקטרינה של הריי"צ וצוואתו לדור הבא: לנצח את חושך העולם על ידי "שטות דקדושה" . שיטת חב"ד שכולנו מכירים.

אם חשבתם פעם שזה מצחיק לראות חבדניק עם סירטוק (פראק) עומד מול חבורת זאטוטים בשבת וצועק איתם את 12 הפסוקים, אז אומר לכם שבעיני זה לא רק מצחיק לא מביך. אפילו שעשיתי את זה עשרות אם לא מאות פעמים. דוגמא נפלאה להגדרה של שטות דקדושה.

(שאל אותי חבר ליטאי מה הפשט בפעילות הזו של אמירת פסוקים עם ילדים, האן לא עדיף ללמוד בזמן הזה גמרא? אמרתי לו שאני עובד על המידות שלי בשיטת נובהרדוק...)

חשוב לציין שבכל שנות נשיאותו של הרבי מלובביץ הוא הקפיד מאד על התואר "ממלא מקום מורי וחמי אדמו"ר". הרבי שלנו המוכר בעולם כולו כמנהיגם הגדול של עם ישראל, זה שנקבע ביום הולדתו יום חינוך מיוחד ע"י נשיא ארצות הברית דאז רונלד רייגן, זה שמשוועים לפתחו מכל שכבות האוכלוסייה מכנה את עצמו בענוותנותו "ממלא מקום קודמו בתפקיד".

אם לחסיד הייתה שאלה, ההנחיה הייתה לכתוב קוויטל (פתק עם תיאור הבקשה לתפילה) והרבי לקח את הבקשה עם עוד כמות אדירה של פתקים לאוהל של הריי"צ כדי שנשיא הדור יעתיר בתפילה בעדו. זה נמשך שנה, נמשך שנתיים ונמשך ארבעים שנה.

גם בשיחת פרשת שופטים תשנ"א התואר נשיא ונביא התייחס בפשטות לריי"צ.

בשיחת דנן הרבי לקח את ההגדרה של נשיא שלב אחד קדימה והגדיר את נשיא הדור גם "נביא הדור".

כשאומרים בחב"ד נשיא מתכוונים למנהיג של הדור. ראש הישיבה. "מרדכי בדורו כמשה בדורו". הרבי מסביר בשיחה שהרים צי הוא מרדכי של דורו מסיבה פשוטה: כמו מרדכי הוא יצא נגד משטר השמד הקומוניסטי בבחינת "לא יכרע ולא ישתחווה" ומסר את נפשו ונפש חסידיו מול גזרות השמד הקומוניסטיות.

וקצת מתוכן השיחה: לעתיד לבא תקוים ההבטחה "אשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה". הנשיא הוא "שופט הדור", הפוסק, המילה האחרונה בכל ההנהגות הרוחניות וקביעת סדרי עדיפות רוחניים. כמו כן היועץ שנותן הדרכה בכל עניין רוחני וגשמי גם יחד. והוא גם נביא הדור.

ומה זה נביא?

הרמב"ם (ספר המדע, הלכות יסודי התורה, פרק ט', הלכה א') אומר שפסקה נבואה מעם ישראל עם פטירת אחרוני הנביאים חגי, זכריה ומלאכי, ועתידה לחזור בעתיד. עם זאת הוא עצמו מרחיב מאד בנוגע לחזרת הנבואה לישראל כאומר שזה לא נושא השייך רק לאחר התגלות משיח. וכך כותב הרמב"ם:

"כל נביא שיעמוד לנו ויאמר שה' שלחו אינו צריך לעשות אות ... כאותות אליהו ואלישע שיש בהם שינוי מנהגו של עולם. אלא האות שלו שיאמר דברים העתידים להיות בעולם, ויאמנו דבריו ... לפיכך כשיבוא אדם הראוי לנבואה במלאכות השם, ולא יבוא להוסיף ולא לגרוע אלא לעבוד את ה' במצות התורה, אין אומרין לו קרע לנו הים או החיה מת וכיוצא באלו ואח"כ נאמין בך, אלא אומרים לו: אם נביא אתה אמור דברים העתידים להיות. והוא אומר, ואנו מחכים לראות היבואו דבריו אם לא יבואו. ואפילו נפל דבר קטן בידוע שהוא נביא שקר, ואם באו דבריו כולן יהיה בעינינו נאמן."

ידוע ומקובל שרוח הקודש (נבואה) הופיעה אצל האר"י. הרבי מציין שהנבואה החלה לחזור לעם ישראל בצורה שיטתית החל מהבעש"ט. הבעש"ט ותלמידו המגיד ועוד רבים אומתו בכך שראו מקצה העולם ועד קצהו. וכך אצל כל אדמו"רי (נשיאי) חב"ד.

מעניין לגלות שאדמו"ר הזקן מייסד חב"ד התאונן על כך שחסידים שואלים אותו שאלות גשמיות. "אני לא נביא", הוא אמר להם. "שאלות כאלה בנושאים גשמיים רק נביא יכול לענות לכם". עם זאת רואים במוחש שנתן עצות בפועל ודייק "כחוט השערה" וכך עשו כל נשיאי חב"ד.

הרבי מסביר שלקראת הגאולה הנבואה חוזרת לעם ישראל בבחינת "טועמיה חיים זכו". זה מתקיים אצל גדולי ישראל בכלל ונשיא הדור בייחוד.

הערה חשובה לגבי התואר של ממלא מקומו של הרבי הריי"צ. ידועה אמרתו המפורסמת של הרבי, "כך גם על הרבי - אינני אומר "נשמתו עדן", אלא "נשמתו בי".

למעשה בזמן אמירת השיחה לא נמצא חסיד חב"ד שלא הבין שהרבי מתייחס אליו ממש. קצרה היריעה להאריך ולספר את מאות אלפי הסיפורים על עצות גשמיות הנחיות וישועות. דבר שלא רק שלא הפסיק בג' תמוז תשנ"ד אלא ממשיך ביתר שאת וביתר עוז (אולי נושא לעוד כתבה).

לגבי התואר נביא אותו אנו מייחסים לרבי עצמו אביא שני סיפורים מפורסמים:

פירוק ברית המועצות: כשעלה גרובצ'וב (נשיא ברית המועצות האחרון) לשלטון, אמר הרבי לירמיהו ברנובר (מדען סובייטי מפורסם חסיד חב"ד) שמסך הברזל עומד להיעלם, הרבי אמר כי יש לנקוט בצעדים מעשיים לקראת נפילת המשטר הקומוניסטי והורה לבנות שיכוני עולים עבור העולים הרבים העתידים לעלות לארץ ישראל בעקבות פתיחת מסך הברזל. הרבי כינה את השיכונים האלה "עיר חבד בירושלים".

העסקנים התקשו לרדת לסוף דעתו של הרבי. זה כמו שמישהו יגיד שבעוד זמן לא רב מדינת סין תקרוס ואיתו המשטר הקומוניסטי. קצת קשה לדמיין. חלקם חשבו שאולי הרבי רק הביע "משאלת לב" שברית המועצות תיפול?

והחומה נפלה.

כשגורבצו'ב ביקר בארץ שאל אותו ברנואר מתי הוא תכנן את פירוקה של ברית המועצות? גורבצ'וב אמר שבזמן שהרבי דיבר את הדברים זה אפילו לא עלה על דעתו בחלום.

לשמיעת עדותו של ברנובר > לחצו כאן

כשהייתי בכיתה ח' (1990) הגיע הילד הראשון מרוסיה אחרי נפילת המשטר. זה היה בלתי נתפס שהקיר ברזל הזה שכל כך סיפרו לי עליו נפל.

המקרה השני היה מלחמת המפרץ. לדעתי רבים במדינה ואני בתוכם ממש פחדו.

דובר צה"ל נחמן שי דיבר על ראשי נפץ כימיים. ובכל מהדורת חדשות הייתה היסטריה.

והרבי? לא רק שהבטיח שלא יהיו טילים כימיים אלא הבטיח שהמצב בטוח ועוד שלח חסידים לארץ שחששו מנסיעה כזו או הרגיע חסידים שרצו לבטל אירועים משפחתיים. האזעקות הגיעו ואזרחי המדינה (ברובם) הסתגרו בחדר האטום. דאגתי גם להכניס את כלבי האהוב לממ"ט מאולתר שהכנתי לו. איזה לחץ.

והנה הפלא ופלא. גם הטילים הקונבנציונאליים שזרעו בכווית במלחמת איראן עיראק הרס רב והרגו עשרות בקושי עשו נזק. כמדומני הייתה אבדה אחת בנפש של נפגע חרדה ואל תתפסו אותי על המילה. נביא, אמרנו?

אז מה הלאה - אפשר להתחיל לחיות גאולה. זה פשוט. כל מה שצריך זה להתחבר להוראות לעצות של הרבי שלנו המופלא. מה שהיה פעם שמור לתלמידי הבעל שם טוב הקרובים הם נחלתו של כל חסיד היום. בדוק ומנוסה.

הייתי אומר שהגאולה בהרצה עכשיו, מין פיילוט כזה, אבל למה לא להיות מהראשונים? תנסו פעם להלביש תפילין למישהו שעוד לא התחיל להניח. זה מעיף את הסכך.

תוכן שאסור לפספס
110 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
אני קולגה של צבי ואומר לכם שאפילו אם אני לא מסכים איתו בכל דבר הוא תותח על!
יעקב שניאור16.02.22
55
בעיתון "הגאולה" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה, הופיע תמונתו של הרבי ומעליה נכתבה הכותרת: "יש נביא בישראל". הרבי הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". הרבי, מצדו, ראוי להדגיש, הכחיש את פרשנויות החסידים על זהותו של הנביא. עורך שיחה השבוע, הרב מנחם ברוד, מספר שכאשר קרא הרבי את מאמרו בעיתון, שאל בתמיהה "הרי לא התכ
תרתי דסתרי?16.08.21
שכחו להביא את המשך הסיפור בנוגע לשיחת השבוע: אחרי שהרבי שליט"א מלל המשיח אמר התכוונתי על חוני אמרו לרבי שחסידים מפרשים שהרבי התכוון על עצמו הרבי חייך ואמר: "נו שישאר כך"
מלך המשיח חי וקיים02.12.21
54
דמות כמו הרבי לא נמצאה עד היום ...חולש על כל יהודי העולם בחום באהבה בסבלנות. מה גם שחב "ד הכי מקבלת את החוזרים בתשובה כי אם הקבה מקבלם אז אנחנו לא ? ולצערי בציבור הליטאי שאני גדלתי עליו תמיד מסתכלים בעין עקומה על החוזרית בתשובה
יענקי16.08.21

הצגת כל התגובות

53
כתבה מאוד יפה אני חייב לציין שהדברים חזקים ולא כל דעת סובלתם. וזה בסדר וזה יכול להשתנות! יחי
ללא שם16.08.21
52
עוד יהודי ועוד אחד ועוד אחד ידבקו בצדיק האמת הזה אור עולם רבינו זיעא אין הכרח שהוא יהיה חי. הרי גם העיד על עצמו שאת שלו כבר עשה
עכשיו ברור איך תבא הגאולה 16.08.21
51
יפה מאוד
מנחם15.08.21
50
חזק וברוך
ללא שם15.08.21
49
אמת. אין עליך! הרבי הוא באמת נביא. תודה על פירסום הדברים, בהתאם להוראת הרבי מלך המשיח
יוסף ריבקין19.08.21
48
וואו יפה כל הכבוד. זה רק מראה שכל מה שמוכרים לנו שחבד 'מפולגת' אינה אלא שטות אחת גדולה.
וואו יפה!16.08.21
47
"חב"ד" אנשיה, תומכיה, מתלהביה ותומכיה השונים והמשונים, ממשיכים כבר כ 25 שנה לשכנע את כולנו בצדקת הדרך ובאמונה באותו האיש. לא ראינו בשום חסידות את הצורך הזה, מי שמאמין יבושם לו מי שלא אז לא. בחבד זה לא כך. כל הזמן ממשיכים לטפטף לנו שהרבי משיח והרבי נביא והרבי מלך והרבי והרבי ..... אולי די כבר? תשנ"
טייכטל16.08.21
כנראה שגם אתה גדלת במוסד ליטאי סגור ומבוצר שרק מזכירים את הרבי מליבאוויטש ועפים הביתה. נהית מרובע וחושב שככה מתנהלים החיים. טעות. אותו האיש תקרא לעצמך אוקי? לרבי מליובאוויטש קוראים צדיק הדור!
מסכן. נקודה.16.08.21
טמבל
ללא שם16.08.21
היהדות אנשיה, תומכיה, מתלהביה ותומכיה השונים והמשונים, ממשיכים כבר אלפי שנים לשכנע את כולנו בצדקת הדרך ובאמונה בהקב"ה. כן, וזה כולל את האמונה במשיח - מעיקרי דתנו, וכולל את האמונה במציאות הנבואה - מעיקרי דתנו. ואידך זיל גמור.
טרייטל17.08.21
מטומטם זה מה שאתה עוד אחד שמילאו אתו בישיבה שרבים מכות ושינאת חינם לצאת על כולם והעיקר תורה חוץ מזה הכול מותר בהמות זה מה שאתם
יהודי פשוט17.08.21
46
לא שהבנתי מה באת להגיד פה אבל בכללות זה יפה מאוד.
מ א15.08.21
45
הרבי אומר בשיחה שכל היהודים כבר לא צריכים ולא רוצים שוטרים שירדו בהם אלא מספיק יועצים כדברי הנביא יועצייך כבתחילה, ויש בכל יהודי ע"ד הנבואה כבר עכשיו ומרגישים מה נכון כדברי יואל וניבאו בניכם ובנותיכם, זאת כדי להתכונן באופן פנימי לגאולה.
ארז15.08.21
44
אם הוא היה נביא מדוע הוא לא פתח את שיחותיו ב'כה אמר ה' או לפחות לסיים ב'נאום ה', ככה חסידי חב"ד לא היו חלוקים בדעותיהם אם הוא נביא או לא, ולעצם העניין נזכרתי מבדיחה של דוריאנוב: בחבורה של מתנגדים ספר אחד מהם בגנותו של צדיק. היה שם גם חסיד אחד, קפץ וקרא: עפר לפיך! הרבי יש לו כל ערב-שבת גילוי-אליהו ו
מוזר16.08.21
43
והדיוק כאן הוא חשוב, כי לפי הרמב"ם יכולים להיות נביאים לפני הגאולה, ואמנם הרבי היה עם רוח הקודש עצומה. אבל צריך להיזהר לא לומר שהוא משיח, אלא ראוי היה להיות משיח אך לצערנו לא זכינו כי הוא נתבקש לפמליא של מעלה (וכדברי הרמב"ם הלכות מלכים ומלחמות פרק יא הלכה ט). ולכן אין אנו יודעים מי יהיה המשיח ומי שי
מאמר מחכים16.08.21
אתה טועה. דברים הרמב"ם בהלכות מלכים ומלחמות פרק יא הלכה ט מדוייקים המה ונאמרו דווקא על מי ש'נהרג' ולא על מי שמת (ובחזקת משיח ש'נהרג' הוא ככל מלכי בית דוד הכשרים ש'מתו' אך בחזקת משיח ש'מת' ולא נוצח ע"י גורם זר וכיו"ב ומאידך פעולותיו ממשיכות בשיא תוקפם כלל לא פקעה חזקתו)
מתחכם17.08.21
42
ואו איזה כתבה. נעים וברור... עשית לי סדר בכל מה שנוגע לחב"ד! ישר כח ענק!
ישר כח!!15.08.21
41
דייי מושלם ונכון! שכוייח
.15.08.21
40
מדהים!
א15.08.21
39
אהבתי
תביאו עוד. 18.08.21
38
הכתבה עוררה דיון מעניין על חבד- הרבי מלובאוויטש- גאולה - משיח כו'... כשקוראים את התגובות מהר מאוד מבינים שאנשים רבים פשוט סובלים מבורות בכל מה שנוגע להלכות מלך המשיח ובורות בכל מה שנוגע לחבד .. מי שבאמת מעניין אותו מוזמן לחקור את העניין לעומק באמצעות הספר '' יחי המלך": יחי המלך הינו ספר העוסק בעי
...16.08.21
37
לכל המתנגדים לכתבה זה רק מחזק את האמת תודה רבה לכם רבי נחמן מברסל אמר איפה שיש התנגדות גדולה שמה האמת אז שוב תודה לכם המתנגדים על חיזוק האמת
ללא שם16.08.21
36
כתוב בגמרא במפורש, דבי רב שילא אמרי "שילא שמו" וכו' - א"כ השאלה היא לכל יהודי שומר תומ"צ, שאומר ומאמין ב 13 העיקרים - מדוע אתם לא אומרים "דבי רב מאיר (שי' מאזוז), אמרי מאיר שמו, דבי רבי חיים (שי' קנייבסקי) אמרי "חיים שמו" וכיו"ב? ( כמובן שיש גדרים וסייגים ע"פ הרמבם מי ראוי להיות בחזקת משיח, לשיטת הח
מנחם שמי16.08.21
35
הכול שטויות!!!!! בוז חב”ד!!!!!!!
ללא שם15.08.21
שכל זה כנראה לא הצד החזק אצלך. אם אתה ממורמר לך למישהו שיטפל בזה, אוקי? אולי תיקח איזה עיגול קטן ותבלע (כדור למי שקשה לו להבין). אולי זה יעזור לך. אחרת העיגול הקטן יצטרך לצאת מקנה פלדה ישר לעיגול עם שתי עניים.. רפואת הנפש שלימה. טיפש.
טפיש16.08.21
מה יש לך עם עיגולים וטיפשים?
אלי גלבוע16.08.21
34
חבד. משיח ללא גאולה וכעת גם ללא משיח. ללא נביא. לאן תגיעו???
מזהה תהליכים15.08.21
אתה הגעת! כל הכבוד! אלוף! ישר לתוך הג'ורע... אין על חב"ד בעולם!!!!!!!!!!!!!!!!!
אתה הגעת!16.08.21
33
חבל שלא הדגשת שע''פ ההלכה הרבי חי וקיים בגוף גשמי דווקא אבל זה יפה מאוד
יחי המלך המשיח06.10.22
32
וואו זה מדהים! אני לא מחבד אבל אני מכיר את חבד כזה הרבה שנים והאמונה דלקה בי בפנים עמוק בפנים אבל.. תמיד חששתי.. תמיד רציתי ביאור כזה נפלא! פשוט זה מלמד את כל מה שניסו להסתיר מאיתנו כזה הרבה שנים.. בכל מיני תחפושות משונות.. ממש הכותב עושה מצווה עצומה! יישר כח!
!!!!!!!!!!!!!!!16.08.21
31
יחי המלך המשיח! הרבי חי וקיים מזיז גלי הים! מי שלא מאמין שהרבי מלך המשיח שליט"א הוא מלך המשיח הוא כופפפפפררר
ללא שם16.08.21
חבל שאתה נותן דרור לדבריך המתלהמים שגורמים אח"כ לאנשים שונים שלא לקבל את דמותו האגידת של קודש הקודשים משיח ה' מרן כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש
שאול מלב לדעת17.08.21
30
איפה נמצא בכל העולם צדיק שנהרו אליו מיליוני אנשים .????? יהודים ושאינם יהודים . אדמורים רבנים ראשי ממשלות וכו כולם נסעו לניו יורק לראות את פני הרבי לקבל ברכה ועיצה שלא שבה ריקם . אין עסקנים סביב הרבי . אין פרוטקציות למקורבים כולם שווים !! רק שמתחילים לקרוא את מיליוני הניסים שהרבי עשה אז מבינים
חני16.08.21
29
יש רק בעיה אחת עם הטענה הזו - לאחר שעם ישראל נכנסו לארץ בימות יהושע בן נון, אין נבואה מחוץ לארץ ישראל. היוצא מן הכלל זה נביא שהתחיל להתנבא בארץ. יש ויש רוח הקודש בחו"ל. אבל לא נבואה! להרחבה - ניתן ללמוד את ספר הכוזרי.
חמור גרם15.08.21
זה לא נכון תלמד את השיחה ותבין!
דודי16.08.21
הרמב"ם כותב ב'אגרת תימן', על-פי חישוב שעושה מנבואת בלעם שמשנת ד'תתקע"ו (לפני כ-800 שנה) - תחזור הנבואה לישראל
ארי16.08.21
למד את השיחה של הרבי בעיון ותבין
אלף15.08.21
הרמב"ם הוא שמספר כי פסקה נבואה מישראל, והוא והוא זה שאומר מפורשות באגרת תימן שבסמיכות זמן קודם הגאולה תחזור הנבואה לישראל. הנקודה הזו היא חלק מהביאור של הרבי מליובביץ'. וכפי שכבר כתב קודמי - "למד את השיחה של הרבי בעיון ותבין"
תפתח באגרת תימן16.08.21
כוזרי אל ספר הלכה שבת שומרים רק לפי השולחן ערוך ה הרמב"ם היחיד שפוסק בעניני הגאולה ומלך המשיח לא כתב שאין נבואה בחוץ לארץ
מולי16.08.21
28
"תכנית עבודה" "דוקטרינה".. מילים "יפות" שמוזילות מאוד את תפקידם של רבותינו נשיאנו... חשוב להדגיש לקוראים שאתה חב"דניק בודד שלא בהכרח (ולדעתי כלל לא) מייצג את חב"ד.. בשביל זה יש בחב"ד רבנים ומשפיעים כאשר המוביל שבהם הוא כמובן הגאון הרב יואל כהן ע"ה...
חב"דניק ממוצע15.08.21
האם כבודו יודע כיצד התבטא ר' יואל כהן על נבואתו זו של הרבי? זו דיעה שהיא דיי מקובלת על כל הדיעות בחב"ד. מצו"ב קישור לדברי ר' יואל בעניין. https://chabad.i
חב"דניק אמיתי16.08.21
אין דבר כזה חבדניק ממוצע
חבד 16.08.21
הכתבה מסכמת מילים מפורשות של הרבי, חשוב יותר מהגאון יואל כהן זצ"ל
א16.08.21
27
מדהים יישר כח!!! ולכל הפסימים והמפקפקים בין המגיבים זה ידוע כבר שהרבי הוא צדיק הדור שפועל בשליחות הקב"ה להחזיר את כל היהודים בתשובה, כל יריעה קצרה מלתאר את עבודתו בקודש ואיך שהפך את כל העולם היום החרדי הישראלי בתפוצות.. ואיך שהכין אותו לקבל פני משיח רק אדם נעדר שכל לא יבחין כי דווקא לתקופה כזאת נ
ד.לייבוביץ17.08.21
26
אולי די כבר לדון בנושאים האלה באתר הזה?? הדיונים הפילוסופיים האלו לא ראויים לבמה הזו. לכו לבית המדרש ותעשו את זה שם. כל מה שיוצא מהכתבות האלה זה רק צעקות חסרות פשר אחד על השני כשאף אחד לא באמת למד את הנושא לעומק. לכו למי שמבין באמת בנושא ותשאלו אותו את השאלות. לא טוקבקיסטים הם אלה שיהפכו אתכ
חבדניקית16.08.21
25
כאחד שנוהג לעלעל דרך קבע בגליונות השיחות שמתגוללים בבתי כנסיות, נראה שאני מדי טיפש בשביל לרדת לעומקם של דברים, אבל יכולני להעיד שלפום ריהטא מצוי מאד שדברי הרבי סותרים לדברי חז"ל מפורשים, או שנדמים כמגלה פנים בתורה. אז בהכרח שיש בדבריו סוד וכוונה עמוקה יותר, משהו שמעבר להשגתו של אברך כולל ממוצע בן א
פרתינון16.08.21
בא זה לשבח ונמצא מחרף ומגדף… רק אברך ליטאי מסוגל להוציא את הרבי מליובביץ פיסטוק בכזו תמימות מעושה שבחובה טמון סרקזם מושחז, ועוד מפרסמים פה את התגובה המחוצפת שלו כאילו הוא התכוון באמת. אבל באמת כל יהודי יודע שאין נבואה בזמן הזה, ידוע משמתו חגי זכריה ומלאכי פסקה נבואה ומשחרב בית המקדש נמסרה נבואה לשו
אוזן16.08.21
ממש לא להאמין רמת השחצנות הנודפת מדבריך.... "אברך כולל ממוצע בן ארבעים וחמש שגדל כל ימיו באהלה של תורה...". צדיק שלי, גאונותו של הרבי היא אינסופית כלפיך וע"ז העידו אינספור גדולי דורו וגדולי דורנו. איך אתה מעיז להוציא מהמקלדת שלך את המילים "מגלה פנים בתורה" על קודש הקודשים אור עולם זצוק"ל?! הזלזול המ
יוסף כהנא17.08.21
א: אם היית מעלעל בתגובתך טרם פורסמה חושבני שהיית קולט כמה טיפש אתה ב: משום מה יש מספיק צעירים וחוזרים בתשובה שמבינים את זה טוב מאוד, אולי הבעיה היא בכמות המשכל שחנן אותך הקב"ה ג: קצת ידע מינימלי ביהדות יוכיחו לך שאתה טועה
אלי גלבוע16.08.21
24
הדבר היחיד שברור לי הוא ששום דבר לא ברור בנושא משיח. סימן של גדלות וכנות לומר "לא ידעתי" כשלא יודעים ו"לא מבין" כשלא מבינים. מי לנו גדול מרש"י שהתנהג ככה?
אל תתבלבלו.16.08.21
23
הרבי צדיק!
יוסף ישראל16.08.21
22
שאלה לכותב? אז הרבי נביא, והתנבא שהגאולה קרובה, כמה שנים ישכנעו אותך שה"נבואה" הזאת לא התקיימה? כבר עברו כמעט שלושים שנה מאז פטירתו, כמה שנים ישכנעו אותך, שהיה כאן תרגיל פסיכולוגי? בתשי"א, חסידות חב"ד עשתה טעות גורלית, העדיפו אותו עלפני גיסו. הרבי לא זכה לזש"ק, והוא הבין שזה יכול לערער את מעמדו.
עצוב מאוד16.08.21
גועל! אין לך בושה! ממש מזכיר את כל הקונספרטורים ההזויים במוח! הרבי מליובאוויטש צדיק הדור! נביא הדור! מה אתה יודע טיפששש!!!!! הרבי מליובאוויטש צדיק יסוד עולם!!! מלך המשיח! ואיך אתה מדבר???
טוווווווווווווו16.08.21
בנוגע לשאלתך, הרבי שליט"א מלך המשיח בכבודו ובעצמו שאל את שאלה זו באותה שיחה בדיוק, מיד לאחר שאמר שנבואותו העיקרית היא - "הנה זה משיח בא" תיכף ומי"ד ממ"ש!, ולהלן תשובת הרבי, ובלשונו הקדוש - ציטוט מדויק מהשיחה, כפי שהתפרסמה בעיתונים, לאחר שעברה את הגהתו הק' וכל מילה אושרה על ידו לפרסום: "לפרסם אצל עצ
א' התמימים16.08.21
יש לך מזל שאני לא יודע מי אתה
איאיייייי16.08.21
אולי תגיד לי איזה טעות גורלית ואיזה תוצאות בשטח? התוצאות בשטח שאני רואה זה שבזמן שבפונבי'ז זורקים ספסלים חב''ד עובדים בלי מסביב לשעון לקרב יהודים להקב''ה. דבר שני אתה בטוח שבגלל שאתה יודע שבחרו את הרבי על פני גיסו זה אומר שאתה בקיא בכל היסטורית חב''ד. אז ממש לא הרש''ג ויתר לרבי על הנשיאות והיה חסיד
מ א16.08.21
חב"ד לא עשו טעות גורלית כי רבי זה ענין של מהות ולא מועמד לכנסת שבוחרים בפריימריז, כחסידי חב"ד אנחנו יודעים שגם אחרי 27 שנים להסתלקותו הוא ממשיך להנהיג אותנו ע"י הוראותיולימוד תורתו וביקור בציון שלו, אין צורך ביותר מידי הסברים על כך שהרבי ממשיך להנהיג גם אחרי פטירתו, אפשר להיווכח בזה כשרואים שלפני 27
חיים16.08.21
עצוב מאוד שיש אנשים שוטים כמוך מי אתה שתעיז לפתוח פיך על קודש הקודשים מעניין זה שהרבי דיבר על מלחמת ששת הימים שלא ימותו אנשים בידיעות אחרונות כתבו איזה רוח הקודש שיש לו יבוא אחד כמוך ויתחיל לפתוח את פיו שתוק טיפש
יהודי פשוט17.08.21
נורא עצוב שאתה מסתכל על צדיקים וקדושי עליו כיושבי בתי חומר בני תמותה וברי טעות. לא זו דרכה של תורה ולא על כך חונכנו.
מאוד עצוב17.08.21
מה עובר עליך. עשה תשובה איך אתה מעיז לדבר על כזה גדול הדור מי אתה בכלל? תחזור בך
קועשן תוכעס16.08.21
כי אתה לא מאמין שכ"ק אדמו"ר מרן נשיא ונביא שופט ויועץ הדור מליובאוויטש מרן המלך המשיח בן דוד צדקנו שליט"א יכול להתגלות ברגע זה ממש ולגאול אותנו יחד ואת כל עם ישראל לגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומייד ממש= הרמב"ם פסק בספרו משנה תורה לרמב"ם שמי שלא מאמין בביאת המשיח בן דוד צדקנו
אני החסיד והחייל של כ"ק אדמו"ר16.08.21
😨😨😨🥵🥵🥵🤬🤬🤬🤬🤢🤢 טיפשות לכתוב דבר כזה??? 👎👎👎
ללא שם16.08.21
והוי מתחמם כנגד אורן של חכמים, והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש מכיר את הפסוק?? הרבי מלובאויטש היה מגדולי הדור ויש אומרים נשיא הדור דבריך גובלים בכפירה ממש !!! התורה מצווה אותנו להאמין בגדולי הדור!! ומי שאינו מאמין בגאולה השל
...16.08.21
21
חזק וברור
חיים16.08.21
20
חזק וברוך תודה רבה חזקתה אותנו באמת מריך לחיות גאולה די להסתכל בעניים גלותיות צריכים לפתוח את העניים ולראות כמה טוב הקב״ה עושה בעולם ולראות שיש כבר גאולה ולחיות אותה ולהמשיך להתחזק כל הכבוד לחבד תמשיכו את עבודת הקודש בכל העולם כולו זה פשוט בלתי יאומן המהפכה שהרבי עושה בכל פינה בעולם ! איפוא אנחנו לה
ללא שם16.08.21
19
חזק ביותר!
הרבי מליובאוויטש אנחנו אוהבים אותך16.08.21
18
יש לציין כי הרבי קיבל סמיכה מהגאון הרוגוטשובער
א15.08.21
וואי איזו מחמאה לרוגוטשובער...
מענדי16.08.21
לא נכון!!!
משה16.08.21
נכון ביותר! מה אתה יודע בכלל?
מה אתה יודע????16.08.21
הם דיברו בלימוד כמה פעמים, לא חושב שהיה נתינת סמיכה
מענדי16.08.21
17
אין אין אין אין פשוט אין! אין על חב"ד בעולם!!!! הרבי צדיק יסוד עולם!!! כתבה מדהימה שמחזקת את האמונה השלימה! כל הכבוד לכם! תודה! 👍
איןןןןןןןןןןןןן16.08.21
16
1.אם כל הכבוד זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע ככה הרבי אמר יישם וכתב על חמיו הריי"ץבכל הזדמנות... 2. הגמ' דנה בענין ש"ניתנה נבואה לקטנים ושוטים" וכו'. וכראיות לכך הגמ' מביאה הוכחות של נביאות ברמה שנראית ממש די פשוטה לעין... ולכן יוצא כדי להיקרא נביא זה לא בשמים ומאידך גיסא נראה שמדובר עוד בזמן הגמ' שיש נביאות
ללא שם16.08.21
15
יפה מאוד
חזק וברוך16.08.21
14
המאמר מלא בהנחות יסוד שאין להם כל מקור, חוץ מהרבי עצמו, כלומר ללא שום סיוע או מקור חיצוני: 1. מי החליט שהרבי צדיק הדור? 2. מי החליט שאנחנו בדור הסמוך לגאולה? מי החליט שההנחות בדעת הרמב״ם נכונות? 3. מי החליט שיש סמכות לאדמו״ר כלשהו, גדול ככל שיהיה, להניח דברים שאינם מקובלים על רוב מוחלט של רבני ופוסק
מנחם שניאור15.08.21
יפה לראות שההבנה שכתובה לעיל היא אותה הבנה של רוב בני ישראל כפי שנאמרה לפני 30 שנה בדיוק. בנוגע לשאלה. 3 מכיוון שהרמבם הוא הפוסק היחיד שדן בנושא הזה. 4 רוב מוחלט של אדמורי וגדולי ישראל חתמו בעצמם על פסק דין שהרבי הוא מלך המשיח.
אלף15.08.21
להוסיף שהפסק דין של מאות רבנים ואדמו"רים הוא גם על זה שהרבי נביא. החתימות על הפסק דין הם משנת תשנ"ח והלאה (אחרי ג' תמוז).
א16.08.21
הרב דוד אבוחצירא הרב אליהו אבוחצירא הרב גרשון מנחם מענדל אבצן הרב זלמן אבלסקי הרב אליהו אברג'ל הרב יורם אברג'ל הרב יוסף אברקי הרב יהושע אדוט הרב בנימין אדרעי הרב יעקב אדרעי הרב ישר אדרעי הרב חיים אדרעי הרב נתן יצחק אוירכמן הרב יהורם אולמן הרב דוד אופן הרב יוסף יצחק אופן הרב דורון חיים איזמן הרב ישעי
רשימה חלקית16.08.21
רוב מוחלט של גדולי ישראל???? איזה אדמו"ר פסק כך? איזה רב מחוץ לרבני חב"ד פסק כך?
אודי16.08.21
ישנו פסק דין ממאות רבנים שחלקם הגדול לא מחב"ד, ביניהם הרב דוד אבוחצירא, הרב יורם אברג'ל זצ"ל, הרב יעקב יוסף, האדמו"ר מזידטושב, ועוד.
מגיב16.08.21
13
שכח הכותב להזכיר שהרבי אמר כל פעם שנשיא הדור הוא המשיח שבדור. ושנשיא הדור שמו יוסף יצחק. והרבי הסביר משמעות השם הזה. אין כל אפשרות להגיד שהרבי התכוון על עצמו שהוא המשיח כי יש קטעי וידאו שהרבי לגמרי מכחיש את האפשרות הזאת. ואי אפשר להוציא דברים מפשוטן בשיחות הרבי כי הרבי היה איש אמת ואין לעשות ספקולצי
ללא שם17.08.21
המסקנה על נשיא הדור הוא המשיח שבדור אינה (רק) חידוש של חסידים אלא הרבי אומרזאת מפורש בהרבה מקומות. ראה לדוגמא קונטקס בית רבינו שבבבל הערה 92 ובגוף השיחה סעיפים ה' והלאה. שיחת פרשת תזריע מצורע תנש"א ורבים המקורות ואיני זוכר את כולם על כן יהו בעיניך כאילו הייתי פורטם
הרבי מצביע על זהות משיח02.12.21
המסקנה על משיח שבדור היא המסקנה שלנו כחסידים. הבקשה המפורשת לפרסם שיש נבואה ונביא היא של הרבי.
צבי שמואל ניימן 18.08.21
12
הסיפור על גיסו של הרבי מה"מ לא מדוייק. הרבי אמר לו פעם כשהוא ביקש עצה, ללכת להתייעץ עם הרבי הריי"צ, והוא אמר, שהרבי הולך לציון הריי"צ הוא ממש מדבר איתו. ואילו אותו הוא שולח לדבר עם אבנים... וד"ל. חוצמזה הטור סביר, אם כי נראה שרצית להוציא את חב"ד "יפה" כאילו זה נשמע שיחה קצת הזויה שהעולם לא מסוגל לקב
חיה16.08.21
11
מי אתם בכלל, טוקבקיסטים עלובים ומשועממים שתפתחו את פעורכם ותדברו נגד חב"ד? הרבי נערץ על כל עם ישראל לכל עדותיו ומגזריו (למעט קומץ ליטאים חוסמי כבישים ומשליכי לבנים ויוגורטים היורקים שנאה לכל דבר שקשור לחב"ד). מי בכלל מכיר את הציבור הליטאי? איזו השפעה יש לו בעולם היהודי? מה הליטאים עשו נגד ההתבוללות?
ללא שם25.08.21
להגיד מי זה בכלל הליטאים זה כמו להגיד מי זה בכלל היהודים . חבד היא ענף שיצא מ"הליטאים" למייסד חבד קראו "הליטאי" . חבד היא גם ליטאית. ומה ההבדל בכל זאת ? ה"ליטאים" מביאים את הגאולה בכך שהם לומדים תורה יומם וליל. חבד עושים זאת עי הפצת החסידות וקירוב. ומי צודק ? כולם! שמעתם פעם את האדמור מחבד מדבר
לי30.08.21
10
לראשונה שאני שומע הסבר כ"כ ברור. איפה אני יכול למצוא את המקור?
ללא שם16.08.21
נדמה לי שבברית החדשה תוכל למצא
רבנו16.08.21
מקור הדברים נמצא בספר השיחות התשנ"א חלק ב', שיחת ש"פ שופטים, ניתן לחפש את השיחה ברשת תחת השם 'דבר מלכות שופטים'.
תגובה16.08.21
זה להתחיל לפתוח ספרים ולראות את המקורות וכו' כל דבריו של צדיק הדור ברורים וכתובים במקורות - מנגלה הלכה עד נבכי החסידות כולה תניא וכו'
להתעמק יותר16.08.21
ספר השיחות תשנ"א שיחת פרשת שופטים. ספר "דבר מלכות" תשנ"א-נ"ב שיחת פרשת שופטים
מ16.08.21
9
לשיטת הרמבם הוא לא יכול להיות משיח עיינו רמבם חייב שיהיה לו ילדים על יעקב כתוב מה זרעו בחיים כי היה לו ילדים אבל אם כבר רמבם אז תלכו לפי הרמבם
רבי16.08.21
ממש לא נכון! בדוק.
ממש לא נכון16.08.21
רבינו, אתה טועה ומטעה. הרמב"ם לא מונה בסימני המשיח שיהיו לו ילדים. עיין היטב בהלכות מלכים ומלחמותיהם פי"א י"ב.
תלמיד17.08.21
8
אנחנו ספרדים שהצטרפנו לחבד .לנו. החינוך של בית יעקב המרצה אמר " חילוני הוא גוי " מה ????? אמרתי לה תהיי בהרצאה אבל אל תקשיבי .יהודי הוא יהודי הבנים בישיבות כמה גאווה יש לרבנים שזה פשוט מזעזע.אין עם מי לדבר .אין חיבור לבחורים כלל כל רב עם הפארק שלו רק מחכה שיעמדו לכבודו . בחבד הפשטות האמת והענ
אמא16.08.21
7
יש טעות: "זה לא רק מצחיק לא מביך", וצ"ל "אלא מביך".
תודה!16.08.21
6
הרופא לכל חולי עמו ישראל ישלח לך רפואת הנפש מהרה
הרופא לכל חולי עמו ישראל ישלח לך רפואת ה15.08.21
לכתוב בעד או נגד נו בסדר אבל לכתוב על הכותב ככה זה ממש לא יפה !!!
חיים שלום 16.08.21
5
יפה מאוד. לייק!
בני15.08.21
4
מעניין ומרתק כאחד מי הכותב תודה רבה
כתבה מדהימה15.08.21
3
יפה מאוד.
תודה!16.08.21
2
אני לא חושב שזה מתאים להפיץ פה דעות כאלה, רבים מהיהודים לא מקבלים בהבנה את ההצהרה שאדם כלשהו שמת הוא משיח. גם לטעון שהוא נביא דורש עיון רב, מה ההפרדה בין רוח הקודש לנבואה? גם על המנהג של שינוי פשט דיברי הרב אני לא חושב טובות, אין לדבר סוף וזה מועד לעיוות. ממתי דעת קהל קובעת שהרב התכוון ההפך מהמילים
נועם15.08.21
חבל שכבודו לא לומד לעומק את השיחה של הרבי בנושא. ובכלל עיניני גאולה ומשיח וכבודו יראה שהכל מהמקורות בלבד.
אלף 15.08.21
תגובה לנועם. אתה ממש צודק. לא ייתכן להפוך פשט מפורש בדברי הרבי. הוא דיבר על חמיו,הרבי הריי"צ ,וזו האמת ואין להוציא דבריו מהקשרם גם אם הם לא מובנים לנו.
מיעקב בן צבי. 17.08.21
1
המאמר כתוב בצורה נעימה לעין ומובנת מאוד. דברים חשובים ומעודדים
מדהים. תודה15.08.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 16:07

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15:02

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 11:08

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 10:48

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 09:19
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 09:18

קדש לי כל בכור

הכהן בצע על החלה, והאדמו"ר אכל מצות | צפו 

חיים רוזנבוים | 09:16

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24