כיכר השבת

נאום הנצחון

האדמו"ר מסלונים: "הדביקו עליי אות-קלון שאני גזען"

כ"ק מרן האדמו"ר מסלונים מדבר אמש על פרשת עמנואל שנחתמה בפשרה בלתי-צפויה, שעות ספורות לאחר שחרור האסירים: "יהודי המצווה על ´ואהבת לרעך כמוך´, לא שייך שיהיה גזעני". על בג"ץ: "ניסו להכתיב לנו דרכי חינוך, הם מתיימרים להיות בעלי בתים". האזינו (חסידים)

47
אברהם הלוי | כיכר השבת | ט"ז בתמוז | 28.06.10
האדמו"ר מסלונים מגיע לטיש, אמש  | צילום: פלאש 90
האדמו"ר מסלונים מגיע לטיש, אמש | צילום: פלאש 90
Your browser doesn’t support HTML5 audio

"מה האנשים האלה רוצים? לאן הם רוצים להוליך? כאילו, בעקשנות יהיה מה שיהיה" - את הדברים הללו אמר אתמול כ"ק האדמו"ר מסלונים, במהלך טיש מיוחד שערך לחסידיו, כשהם מיוחסים ספק לעותרים, ספק לשופטי בג"ץ.

אלפי חסידים הצטופפו אתמול בבית-המדרש בירושלים. אוירה מחשמלת אפפה את הכל.

הס הושלך באולם כשהאדמו"ר החל לשאת את דבריו ובמפתיע, דווקא בעברית ("לבקשת אחינו שלא מבינים אידיש, אני אדבר בעברית", הסביר).

האדמו"ר גולל לראשונה את הפרשה כולה מזווית ראייתו, והתייחס לבית-המשפט, לעותרים ואל הסוף הטוב שהלך ונרקם במהירות.

"אי אפשר שלא לראות כאן את הניסים. ביום שישי הגישו הצעה לגישור, ובית המשפט לא קיבל את זה.

"היה פחד. האם היתה צפויה למאסר. רק הבעל יחזור הביתה, ואז צפוי המאסר של האם. זו היתה שבת שניה שהאברכים היו בכלא. אומנם היתה להם אווירה שבתית, אבל כלא זה כלא, שלא נדע. זה הרבה יותר גרוע ממה שאתם חושבים.

"מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו. כל הפרשייה שעברנו היא למעלה מהטבע. הדביקו לנו אות קלון שאנחנו גזענים. עליי אישית, ועל ציבור של אלף וכמה מאות משפחות - חסיד סלונים, ולמעשה על כל היהדות החרדית.

"יהודי המצווה ואהבת לרעך כמוך, לא שייך בכלל שיהיה גזעני. בייחוד על חסידות כמו שלנו המבוססת על אהבת ישראל.

"תלמודי התורה שלנו, בכל המקומות, יש תלמידים ותלמידות ספרדים. כמובן אנחנו רוצים שיהיו מתאימים ומתאימות לתורת הבעש"ט, אבל זה הקנה מידה היחיד.

"הצהרנו שכל מי שמוכן לקבל את התקנון, ברוך הבא. מנכ"ל משרד מבקר המדינה לשעבר, אחרי שהות של בערך שבועיים, העיד שאין אפליה. והוא לא אדם דתי.

"לא נתנו לנו הזכות הבסיסית שיש לכל בן-אדם - זכות השימוע. חצו את כל הקווים האדומים. טענו, בנוסף לכך, שבכלל אין זכות לנהל בית-ספר עם תקנון מחמיר.

"לדעתם הוא מחמיר. כאן מדובר באנשים שלא מכירים ולא יודעים מה זה מקל ומחמיר. הם מתיימרים להיות בעל-בתים. רצו להכתיב לנו דרכי חינוך".

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
לא ידעתי שיש אדמו"ר שמדבר עברית כל עכשוית ויפה. חבל שלא מדבר תמיד בעבריץ, אולי יראו החילונים שהאדמו"רים לא כאלו מנותקים..
טון28.06.10
24
רבותי, לא ניתן להסביר לאלו שאין להם דעת ישרה, מעמיקה ורצינית. קל-דעת, אינו מבין כלל על מה סערה הארץ, מה הייתה כאן המערכה, בשלה נרתמו כל גדולי הדור ברוח סועה וסער. השטחי, אינו מסוגל להבין עשד כמה התרוממה קרן התורה אמש, עד כמה נצחה צד הקדושה את רוח הטומאה מן הארץ, בדרך אל הגאולה השלמה והאמיתית, וגאו
סלונימער28.06.10
הבנו שגם אתה לא מבין מה הניצחון.....
דוד28.06.10
אם אתה לא יודע להסביר שב בשקט!
אבי28.06.10
23
הרי ישבתם בכלא על זה שלא הייתם מוכנים חס וחלילה לשבת עם בנות ספרדיות טהרות למשך שבועיים בלבד! בסוף נמאס לכם בכלא אז הסכמתם לשלושה ימים... מה הנצחון כאן?! הרי זה מה שללום רצה וקיבל! עוד לא ראיתי פושע שיוצא מהכלא ועושה חגיגות נצחון...
ארז28.06.10

הצגת כל התגובות

22
מקנא אני בכם חסידי סלונים על מנהיג כזה , שבסייעתא דשמייא הצליח לקדש שם שמים ברבים, וההשפעה ממערכה זו עוד ישפיע לדורות,
יהושע28.06.10
21
כולם מדברים על שלום, ומדברים גם על אחדות, ועל קירוב לבבות, ועל אהבת ישראל - מלים יפות המופיעות בנוסח ההסדר שהתקבל אתמול בבית המשפט העליון. כולם מדברים על שלום, ובאותה נשימה מכריזים כי הכניעו את הצד שכנגד, ואולי גם גזרו קופון פוליטי. רוב המעורבים בפרשת עמנואל מדברים על ניצחון, אבל אותם אנשים זכאים לח
יאיר28.06.10
ומשתמש בשפה יפה והמון מלל משוח בשמן המשחה אך מכל שורה זועקת מילה אחת נחיתיות נחיתיות נחיתיות ואת זה גם המסטיק של ללום לא יכול ללעוס
אחמד בן שרה28.06.10
עוד יאריכו ימיך וילבינו שערותיך, ותבין ותדע שאנחנו לא חיים בעולם של צדק ויושר.
תלמיד האבן עזרא28.06.10
20
כבוד האדמו"ר ודאי צדיק וקדוש וספריו נפלאים. אבל למה עשו מחיצה, גדר הפרדה בין בנות ספרדיות לאשכנזיות? למה עדיין לא עשינו תשובה על שנאת חינם?
ברסלב28.06.10
לא היה גדר הפרדה בין ספרדים לאשכנזים יש הרבה שטעו בכך ואני יסביר יש כאלו שמנסים לומר שהיתה הפרדה בין ספרדים לאשכנזים וזה לא נכון כלל ועיקר אפילו כמה הורים ספרדים ישבו בכלא יחד עם הורי בנות הבית ספר, הענין הוא בין אלו שמתאימים להשקפה ובין אלו שלא מתאימים ולא בין ספרדים לאשכנזים
לברסלב10.12.19
19
ממה שראיתי כצופה מהצד - האדמו"ר הוא שהדביק קלון לעצמו ולחסידיו. יואב ללום נראה לי אדם אמיץ וישר דרך ונקי כפיים. הוא ניגש לבג"ץ רק לאחר שכלו כל הקיצין. בושה איך קיללו אותו. ואחר כך רצו כולם לטבול. בושה וחרפה כמה צביעות ורשעות בשם התורה.
noam28.06.10
אתה מטומטם הצביעות שלך בשם התורה היא עברה כל גבול אפילו מרן שר התורה ענק הדור קדוש ישראל היה נגד ללום המרושע והמחוצף
לטובלים ושרץ בי10.12.19
כל מילה בסלע. ויש לי המון מה להוסיף אבל לפעם אחרת.
יישר כח28.06.10
18
זה אתה שהדבקת עליך אות קלון
גזענות סלונים21.01.14
17
עוד מנדט ליאיר לפיד! ראו הוזהרתם!
עמי28.06.10
16
הפקת לקחים מהפרשה היא כך : 1) האשכנזים והאשכנזיות הספרדים והספרדיות חייבים חייבים !!!!!ללמוד "בנפרד" !!!!!!!, שני תרבויות שונות חייבות ללמוד בנפרד ולא לחפש להתערבב אחת בשניה ועם כל זאת אפשר לחיות באהבה ובאחוה ובשלום ורעות כמו שחסיד צאנז שולח את ילדיו ללמוד במוסדות צאנז וחסיד גור / בעלז / ויזניץ וכו
אוהב עמו ישראל28.06.10
מי שמנצל את הכח שלו לעצמו ומשליך את האינטרסים של בוחריו מעל עשר שנים לכלבים לא ייבחר יותר!!!! בוחרים באנשים ראויים בלבד. כגון הרב אמסלם הרב ללום בהנהגת רבותיהם. ובראשם מר"ן.
בוגדים הבייתה28.06.10
נתקלתי בתגובה כבר באתר ווי נאט
770100028.06.10
15
טוב אינני נמנע על חסידות סלונים אבל כאן נאמרה מילה ברורה אחינו הספרדים תוקיעו מתוככם את אלה שנקראים בעלי תשובה אני חו לא מזלזל באלה שחוזרים באמת ומקבלים על עצמם את אורח החיים החרדי לאלה אני מקנא בהם אבל לאלה שרק עכשיו הגיעו ובלי בושה עוד יכתיבו לנו החרדים דיעות ועוד יותר ימשיכו להתנהג כתמול שלשום הצ
אורי28.06.10
14
אין פה אלא שנאת אחים, שייתבשו כל קהילת סלונים. לכו ללמוד מהחב"ד מהי אהבה חינם לכל יהודי. מה זה אתם לא מקבלים אותן לבית הספר? נניח שהן קצת פחות דתיות...טמבלים..תנו להם אהבה וראו מה פלא, רק קירוב לבבות צריך, ואתם עוד קוראים לעצמכם חרדים? כמו שנאמה קודם...אתם תשלמו על כל דמעה של אם ספרדיה!
16000029.06.10
13
לקבור עמוק עמוק באדמה ע"מ שלא חלילה זה יצוץ עוד הפעם .וזה תפקיד המנהגים.ולא לעסקנים.
אברימי28.06.10
12
ייתכן והעסקנים הבזויים גרמו לכך וייתכן שדברים אחרים..? השם יודע.
מורה נבוכים28.06.10
11
איך אפשר לסלף את דרך הבע"שט הבע"שט קירב כל יהודי באשר הוא יהודי
יוסי 28.06.10
איפה אתה רואה פה אפליה בין ספרדים לאשכנזים, יש פה הפרדה נטו בין אנשים המתאימים לרוחנו לבין אלו שלא, ויש מתוכם שלא מתאימים גם אשכנזים וגם ספרדים ויש מתוכם שמתאימים בין ספרדים ובין אשכנזים ואפילו גם ספרדים נכנסו לכלא על דבר זה.
ליוסי 10.12.19
10
ומה זה הגדר .אם לא גזענות??? את זה הייתם צרכים שלא יקרה.
חיים28.06.10
רואים מדבריך שאתה חילוני למהדרין, אתה יכול להכחיש את זה מאחורי המקלדת, כי אפילו מרן הרב עובדיה היה בצד של האדמו"ר מסלונים.
לחיים 10.12.19
כמוך, עם הקמת גדר הפרדה?????? מדוע לא שומעים התנצלות על זה??? מדוע לא דאג האדמור לבנות שלא מתאימות לרמה הדתית הן גם יהודיות אפילו אם הם לא אנ"ש, הן מעמנואל, וזכותם ללמוד בבית יעקב,!!! שאלות אלו שאל השופט את עצמו ולא קיבל תשובות, ע"כ פעל כפי שפעל.
בן חיים28.06.10
השכל שלך קטן ומטקטן מיום ליום ואני מקווה שכשתקרא את תגובתי תוכל להבין את דברי האדמו"ר מסלונים עכשיו בונה את קהילתו וכל מי שמוכן ללכת בדרך החיים שהוא רואה לנכון ולא משנה אם הוא ספרדי או אשכנזי יכול להצטרף ולגבי השאלה ששאלת למה הוא לא פותח מוסד בנפרד לבנות האחרות זה שאלה אווילית ואם אתה לא מבין למה אז
לבן חיים 10.12.19
9
הקב"ה בחר בעם ישראל מכל העמים, יהודי שרואה ביהודי אחר נחות ממנו הוא רשע ואפיקורוס. יהודי שמתלהב מכך שמוצאו הוא מהארצות של גדולי האנטישמים ושונאי ישראל הוא טיפש מטופש, יהודי שמתעקש לדבר בשפה הגרמנית הארורה וחושב שהוא "ליגת על" בגלל זה הוא אידיוט, יהודים שמפרידים בינם לבין יהודים אחרים בגלל צבע עורם ו
כהנא חי28.06.10
התגובה שלך מלאה בשנאה
אירה06.08.10
8
ואני בחור ספרדי .והלכנו לרבה בת"א.הי' שם טיש .ואני כבחור צעיר ונמרץ בזמן הטיש נדחפתי עד לרבה .וכראה אותי הרבה .לחץ לי את היד ונתן לי דמי חנוכה .ושאל את המשגיח אם זה בחור מהישיבה.ובאיזה שעור הוא .ואח"כ שוב לחץ לי את היד וכרך אותי .בהצלחה בלימודים וכ"ו .אח"כ לימים שאלתי את ראש הישיבה הרב גרנירר שליט"א
דודי28.06.10
7
לא פחד להתנגד לגירוש מגוש קטיף ועוד הרבה..... האדמור מנהיג אמיתי!!
ה28.06.10
6
כשאתה שומע מילים כאלו, אתה מגלה עוצמה של אדמו"ר. מנהיג.
יענקל28.06.10
5
על מי אתם עובדים, במשך שלוש שנים הפרדתם בין הבנות ,הלבשתם אותם בבגדים בצבע שונה, שחס ושלום לא יתבלבלו בניהם, שלחתם את ילדות סלונים ללמוד ב"ב רק שלא ישבו באותו בניין עם ספרדיות. אתם גזענים,ולא יעזור לכם כלום, העובדות מדברות בעד עצמם! אתם תתנו את הדין על כל דימעה של אמא ספרדיה!!
מבין דבר28.06.10
אתה סתם מטומטם שלא מבין דבר מי אתה בכלל??? אפס מאופס מקום בגהינום יש לכולם וגם לך מי שמדבר על תלמידי חכמים אין רפואה למכתו.
לא מבין דבר כלל10.12.19
4
כולנו ראינו את התנהגותך האצילית ואת טוהר מידותך. לא ידבק בך שום קלון חלילה,להיפך, אות גבורה
בן28.06.10
3
זה מופנה רק לאלו שגרמו לכך ולא לאדמור שליט"א ומחובתך כבוד קדושת האדמו"ר שליט"א לעקור את האפליה הזאת מהם
בן של מלך28.06.10
2
החניונים בירושלים פתוחים בשבת מי ששותף לכך יודע אז שידאגו לעצור את חילול השבת עליהם החובה לעצור
יהודי28.06.10
1
שלום
יוסי כהן 28.06.10
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם