כיכר השבת

"דברי בלע וביזוי ת"ח"

בעקבות שליחת חוברות: הרבי מויז'ניץ נגד ביזוי הרבי מגור

לאחר שליחת החוברות נגד האדמו"ר מגור לבתי חסידיו, האדמו"ר מויז'ניץ מתייחס למחלוקת ולפילוג, ומותח ביקורת, מרומזת, מדברי הגמרא "כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו'"; האזינו (בארץ)

79
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ז בסיון | 26.06.22
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: יהודה פרקוביץ)

מספר שבועות לאחר דברי המחאה שנשא האדמו"ר מויז'ניץ אודות מעשי אלימות, נשא אמש (שבת) הרבי דברים, כאשר הפעם הוא הגדיר זאת לכלל ישראל, חסידים וליטאים כאחד, ומתח ביקורת מרומזת בדבריו כלפי החוברות שנשלחו לבתי חסידי גור - נגד האדמו"ר מגור.

בדבריו שנאמרו במשך קרוב לעשרים דקות בעת ה'טיש' ברעווא דרעווין בהיכל בית המדרש הגדול בבני ברק אמר הרבי: "רציתי להתמקד בנושא שכואב לי מאד כבר תקופה ארוכה. לצערנו ישנן מחלוקות בעם ישראל מכל מיני סוגים, אשר יכולים להגיע לפעמים לשפיכות דמים של ממש.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

דבריו המלאים של הרבי מויז'ניץ

"בשעתו לפני מספר שבועות דיברתי על הנושא בפני ויז'ניצער חסידים, בכדי שכל העולם ידע שדבר כזה הוא אסור בתכלית האיסור משום 'למה תכה רעיך' ו'המרים יד על חברו', וכעת אני רוצה לדבר לכל עם ישראל כפי שעשה זקני ה'אמרי חיים' זצ"ל ולתת דוגמא בשמות של ראובן ושמעון.

"ראובן משתייך לחסידות מסויימת, ושמעון לחסידות אחרת, כאשר שמעון לא אוחז מרבו של ראובן, ובתגובה לכך הוא שולח כל מיני מכתבים וחוברות נגד הרבי שכוללים דברי בלע וביזוי תלמידי חכמים, ובכך הוא חושב שהוא נהיה גדול יותר. על זה הגמרא אומרת במפורש, 'אמר רב יהודה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים וכו'. 'כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו'".

הרבי המשיך וסיפר כי "בהיסטוריה לפני למעלה משישים שנה, היתה קבוצה גדולה שהחליטה להתנתק מאגודת ישראל, תוך שהם דיברו בלשון סגי נהור על הרבנים והאדמו"רים דאז שנשארו חלק מאגודה, וכשזקני הרבי ה'אמרי חיים' זצ"ל שמע על כך הוא לא היה מוכן לקבל זאת בשום אופן עד כדי כך שכאשר נודע שישנם חסידי ויז'ניץ שנמנו על אותה קבוצה, הוא סירב לתת להם יד לאמירת 'שלום', כנהוג אצל חסידים.

"אבי ה'ישועות משה' זצ"ל שניסה לשכנע את זקני ולדבר על ליבו בשל העובדה כי מדובר היה בחסידי ויז'ניץ נענה בזה הלשון: 'שילמדו שאסור לבזות צדיקים וגדולי ישראל'".

עוד סיפר האדמו"ר מויז'ניץ כי היה פעם חסיד אחד שדיבר באופן חמור וקשה כנגד סבו ה'אמרי חיים' זצ"ל, ולאחר תקופה הוא הגיע להשתתף ב'טיש' בצלו. בניו של הרבי שאלו אותו, הכיצד יתכן שאותו חסיד שהשתלח בצורה חריפה כל כך מקבל כעת מהרבי כבוד של ממש כאילו כלום לא קרה? אך הרבי השיב, 'וכי זה מה שלמדתם מאביכם?', דהיינו על כבודו היה האמרי חיים חס ומוותר, אך היה קשה לו מאד לקבל פגיעה בגדולי ישראל אחרים.

הרבי הוסיף ואמר כי "לצערנו אנחנו עדים למצב שבנוסף למחלוקות ולדיבורים נגד גדולי ישראל, יש מי שעוד שולחים מכתבים האחד נגד השני, ואני מתכוון למחלוקות בכל העולם, אצל חסידים ואצל ליטאים, בקרב חסידויות ואצל ראשי ישיבות וקהילות ליטאיות, שם מדברים אחד נגד השני בצורה מזעזעת ואסורה, נגד דרכה של תורה ונגד דרך החסידות.

"אני לא רוצה להאריך, אבל ישנם חסידים שעושים דברים שלא דרך החסידות, לא בדרך הבעש"ט הקדוש שהורה לכולנו דרכים רבות בעבודת ה'".

"כלל זה נקוט בידך", אמר הרבי והוסיף, "כי אי אפשר ולא שייך לעבוד את הקב"ה בזמן שמדברים אחד נגד השני דיבורים של לשון הרע ורכילות, כאשר בנוסף ישנם אנשים שמתפלאים מדוע הם מתקשים בפרנסה בזמן שהם מדברים סרה בגדולי ישראל.

"זה שאתה משתייך לקהילה מסוימת ומחזיק מהרבי שלך, לא אומר שמותר לך לדבר נגד אדמו"ר אחר, בשפה זולה כפי שמדברים האנשים הירודים מהרחוב רח"ל, ואם אתה חושב שרבי או רב דיבר נגדך, תנסה ליצור קשר עם הגבאי כדי להיכנס אליו ולהבהיר את עמדתך, הכול בצורה מכובדת כדרכה של תורה, ולא חלילה לדבר לשון הרע נגדו".

בסיום דבריו חזר הרבי כי את הדברים הוא כיוון לכלל הציבור, חסידים וליטאים כאחד, ולאחר מכן הוא ביקש מחסידיו לפרסם את דבריו בעיתון 'המודיע', שם יפרסמו את הדברים ככל הנראה בימים הקרובים.

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
אמר שאפשר ללכת לאיזה אדמו"ר שרוצים.
אשדוד27.06.22
פשיטא שכל אחד יכול ללכת לצדיק שליבו חפץ בו. וגם פשיטא שצריכים לכבד כל צדיק. ועוד יותר פשיטא שאסור לבזות את הצדיק של הפלג האחר, וחלילה להכות או לבזות את חסידי הצדיק האחר. ולסיכום תופסק מיד המחלוקת בין הפלגים בגור. וכמו שנאמר תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.
ראחמאסטרוויקער27.06.22
הויזניצר הוא איש טוב אבל הגערער אוהב הכח והאלימות…. בין כך ובין כך לא מצביעים ג
יהודי מן הצד28.06.22
שיטת גור היום שאסור לעזוב האדמור ולבחור אדמור אחר. החסידים הם הנכסים של הרבי.
פנחס28.06.22
41
הרבי צדיק אבל תמים הוא לא יודע שהגערערס לא סופרים אותו ממטר ועושים צחוק מכל הנאמר
מושקוביץ26.06.22
40
כנראה שהרבי מויזניץ שליטא מחפש איזה דרך לחזק הקשר עם הגערער רבי ,,,, טוב … אני מבין אותו. אבל זה בטוח אצלי … שאם היה יודע שר׳ יענקל בכבודו ובעצמו מקושר לחטיפות בנות סנדיק ועם מוסד ׳יאספני״ ועם ושאר הזוועות שביצעו אנשי הוועדה … יתכן שלא לא היה מוחה לכבודו. הרבי יש לו לב טוב…. ואינו חושד הגוראים ע
מן הצד26.06.22

הצגת כל התגובות

39
תלמידי חכמים????????????????? ה יש תימוכין לכך שיענקל "האדמו"ר" מגור אינו עם הארץ??????
מצדרביעי27.06.22
ארור יולדתך
יהודי27.06.22
למה אתה מקלל יהודי? אתה חייב לדעת שכלל ישראל לא אוחז מהרבה שלכם.. אנחנו שונאים אלימות. אנחנו לא רוצים לראות תמונות של פוגרומים ר״ל פה בירושלים מספיק כבר עם הגעררז.
פ. מ. צ. 28.06.22
יפה, זו תגובה של סרסור לדבר עבירה חמורה
צנחן27.06.22
…. עם שיטה חדשה בלימוד הגמרא 😁 עשה פורים מכל הגערער חסידות!
גור חדש28.06.22
לכבוד השוטה התורן לא נדבר על רמת המשכל של תגובה כזו אלא רק אמליץ לך ללמוד את התורה שלו ואז תבדוק אם הוא תלמיד חכם
אורי27.06.22
אין תימוכין. יש אגרופים.
רשע למה תכה 28.06.22
38
אני חסיד גור מבקש את סליחת הרבי ומתבייש שהעיתון שלנו לא מכניס את דבריו אבל מי אני...??
פלדמן27.06.22
37
זה שהוא לא הכי חכם תמיד אמרו אבל לדחוף את האף בכל מקום זה כבר טיפשות איך המקורבים שלו לא מונעים ממנו מה חסר לו שאת כל העבירות של במשך כל חייו יעלו ושוב יזכירו לו מה הוא עשה להורים שלו
עמי26.06.22
השם שלך. עמי, טעות עמי הארץ, על כל הירא שמים האמיתים, מדברים כמוך.
אלימלך26.06.22
36
בכתבה כתוב ששלחו לבתי חסידי גור נגד האדמור מגור והענין הפוך שלחו חוברות נגד רבי שאול לחסידיו כמובן שאין זה מוריד מערכו של האדמור מגור שאם היה יודע מהמריבה היה אומר להפסיקה מיד..................
תיקון טעות26.06.22
שקר וכזב !!!!!!!! לא היה ולא נברא !!!!!!!!!!!
למר תיקון טעות26.06.22
היה ונברא. הגערערס שלחו לפורשים כמה וכמה פעמים חומרים מגעילים נגד רבם ונגד קבוצתם, מלאי שקרים ורשעות. וגם הפיצו בציבור הכללי הסתות כמו חוברת 'הקבוצה השלישית'. נגד הפורשים. אז טלו קורה מבין עיניכם ותשתקו.
היה ונברא27.06.22
35
צריך להראות לאדמורי"ם את מה שכותבים כאן מספר פרחחים על כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א, ונקבל אי"ה בשבוע הבא דרשה נוספת של האדמו"ר מווזניץ שליט"א
חסיד27.06.22
34
מעניין שלא מובן ככה מדבריו רק אומר לשתי הצדדים כאחד ילדים תפסיקו לריב
גערע 26.06.22
33
אין הגנה לפושעים, גם אם סבא שלהם היה אדמור
שאול26.06.22
👍👍👍
מב"א26.06.22
32
אני ראיתי באשדוד שילדים גם בנים גם בנות מגור זורקים אבנים על ילדים השיכים לראש הישיבה הרב אלתר אבנים שיכולים חלילה להרוג ומלכלכים את פיהם בקללות ויריקות רחמנא יצילינו האם אין מישהוא שיכול להכנס ענין ולהפסיקו אנא פיקוח נפשות ממש
ראובן27.06.22
כת של רשעים
משה מנחם28.06.22
31
מספיק כבר עם גור. בכלל לא מעניין אותנו.
גורבוש 27.06.22
30
היום שלחו אנשי שאול לבתים של חסידי גור עוד חוברת עם השמצות.
רוזן..26.06.22
אתמול שלחו חסידי גור לבתים של אנשי ר' שאול, עוד חוברת עם השמצות.
שמול29.06.22
29
הרבע מוויז׳ניץ בטח התכוון גם למחות באותם הני בריוני שמבזים כבר שנים את רה"י הגר"ש אלתר..
ללא שם26.06.22
מחאת הויזניצער
פיני26.06.22
לא מותק, הוא מתכוון ברור מאוד דווקא לקהילה שלכם, שמנסה להרוס את דעת הקהל כלפיה, וחבל...
לא מעניין26.06.22
28
יחי אדונינו מורינו ורבינו רבי בן ציון שטיינגר מוויזניץ שליט"א לעולם ועד....
חיים מאיר 27.06.22
27
עוד מעט איזהאדמור יגיד כואב לי היד ויגידו שהויזניצע רבה נתן לו בעיטה מה הקשר הרבי דיבר אך ורק לחסידיו כדי להרחיק את האדם מן העבירה
מישהו26.06.22
26
אולי התכוון לחוברת בשם הקבוצה השלישית נגד הגרש אלתר שגור הוציאה. איך הגעתם למסקמא שזה נגד הקהילה הפורשת והכי חשוב למה המודיע צנזרה את הכתבה? כנראה שהם הבינו שהמסר מיועד אליהם
מנחם 26.06.22
25
מי אמר שזה נגד האדמו"ר מגור ?? אולי הוא מתכוון על גור שמבזים את הת"ח הגר"ש אלתר ???
דוד26.06.22
24
את הדברים הוא כיוון לכלל הציבור, חסידים וליטאים - מה לגבי הדתיים לאומיים? הם לא חלק מהציבור? ואני בטוח שהתשובות שאקבל לא יהיו בסגנון האמירות שהרבי מויזניץ דיבר כנגדן...
מישהו 26.06.22
23
מה ההבדל בינו לאחיו הוא לא יכול לותר על להיות במועצת "גדולי התורה" אז צריך להחניף למושחת מגור ואחיו פשוט עשה כמו און בן פלת לא משתתפים ולא מחניפים לקורח שבימינו
אל תבלבלואתהמוח27.06.22
22
קודם תזלזלו ברבי שלנו ואח"כ תבקשו שנכתוב בהמודיע? אתם רומנים והונגרים תמימים יש לכם עוד הרבה מה ללמוד מהפולנים.
י. שטרן26.06.22
אתם הפולנים יש לכם הרבה ללמוד מהבני תורה ……. שאינם רודפים אחרי העבודה זרות שלכם… בפרט של הגרר האדמור - ראש הוועדה
ללא שם26.06.22
21
לא מבין את הויזניצר רבי. מה פתאום הוא מוחה לכבודו של הגערער? ראינו בש״ק פ׳ בחוקותי שהגערער רבי השתגע … כולנו שמענו הסיפורים והאכזריות של גור שרצו ברחובות העיר כמו ערביים צמאי דם, ושפכו הרבה דם בש״ק ר״ל אז איזה כבוד מגיע להגערער??? אני מפספס משהו?
מבני ברק26.06.22
20
חוברות הגרופיות של השאוליסטים לצורכי בתי חסידי גור ( ולא כהסברה פנימית מתגוננת כמו שגור עושה) היא שפל השפלים, מזכיר ארגוני חזרה בשאלה הם ירדו הכי הכי נמוך פרשתם ? יופי תמצאו חיים ותפסיקו כל היום לחפש איך לעשות מיסיון בגור ולהציק לגור.
מנחם 26.06.22
19
לכו ללמוד תורה או מקצוע!!! אגרוייסר בטלנים!! אם אם יש לכם זמן לריב כל יום סימן שאין לכם מה לעשות בחיים נאבחים!!!
אשר 30.06.22
18
מעניין מי שילם בשביל לעוות את המסר ש הרבי מויזניץ. ליודעי אידיש אתם מיד מבינים שהוא מדבר על כך שאי אפשר למנוע מאדם ללכת לרבי אחר
מיניסטריון האמת 26.06.22
אמת
ויזניצער 26.06.22
ממתי געגערס מבינים אידיש...
י26.06.22
17
עד עכשיו חשבתי אולי גור צודקים אבל רק את שרולטשע הגר מצאו זה שנזרק עי אביו כמו טיל לא מצאתם טמבל אחר ? כנראה שרבי שאול צודק אני לא מתרגש שמיחצנים את שרולטשע כל הזמן (מעניין כמה כסף מקבלים אותם עיתונאים ) שהוא צדיק כי אני יודע את האמת מי הוא חייב כל הזמן להראות שמוחה על כולם ופרומקייט כי אין לו מה
שטנגר26.06.22
תתבייש
יוני26.06.22
אחד מהצד קורא להאדמו"ר מויזניץ "שרולטשע הגר" ? עפרא לפומך כנראה שאתה מתלמידיו של קורח ושל בלעם הרשע השאוליסטען לא מפסיקים להשתולל כל פעם שכתוב משהו על גור. עליך ועל חבריך כתוב כל באיה לא ישובון
יהודי26.06.22
בושה וחרפה לדבר כך על גדול הדור
ארי26.06.22
מה הכוונה גדול הדור. חז''ל אומרים 'מיהו ת''ח כל מי ששואלים אותו הלכה בכל מקום ועונה ואפילו במסכתא דכלה'. אז כנראה יש לך טעות בכתובת
חסידי26.06.22
ה' ירחם עליך שתחזור בתשובה מהר. אתה כנראה גמור לגמרי.
יוסי26.06.22
חחח כיף לראות איך הקנאה מוציא אותך משארית הדעת שאין לך... אתה כזה אדיוט מתוסכל על הרבי הקדוש ישראל מויזניץ שליטא, אני גם לא שייך לויזניץ, ונראה לי שהוא היחיד מהאדמורים של היום שיכול לדבר על מחלוקת, הוא מראה דוגמה אישית, חי בשלום עם אחיו, אין את זה בסאטמער, באבוב, סלונים, סאדיגורא וכו'.
שאולזון שר"י26.06.22
אי אפשר שום דבר להשאיר פשוט, לדבר ברבים שלא ידברו אחד על השני???מה הוא כבר עכשיו אמר רע???
חיפה26.06.22
16
שכחתם לציין שאמר בשם מרן הדברי חיים מצאנז זיע״א ש״מי שיגיד שהרבי שלו הוא רבי וכל השאר לא חשובים, אני אעקור אותו מן השורש!״
אסף 13.11.22
15
אני לא מאמין שר׳ שראלטשא יודע מה זה וועדה ומה זה יאספני ומה זה גור. בטח לא שמע על כל האכזריות וכו׳ בוודאי לא היה מוחה לכבוד גור. אין כבוד לגור. לא נשאר כלום.
ירושלמי 27.06.22
14
כמו שאמר שלמה המלך עליו השלום מַחֲזִיק בְּאָזְנֵי כָלֶב עֹבֵר מִתְעַבֵּר עַל רִיב לֹּא לוֹ: (משלי כ''ו כ''ז)
חסיד26.06.22
נכון. הגערער כלב.
בדיוק26.06.22
13
כבר סיים לטפל בבעיות הפנימיות אצו עכשיו הוא למען שמו דואג לכלל ישראל
מנחם26.06.22
12
הוא מוחה נגד אנשי האדמו"ר מגור ששלחו חוברות תוך ביזוי ת"ח באופן מחפיר. אנשי ר' שאול לא שלחו מעולם מכתבים נגד מישהו, ישנה יוזמה פרטית של אלבוים אך ורק לצורך הפסקת האלימות וההסתות נגד אנשי ר' שאול, בו הוא מפרסם דברי אמת על הרדיפות שעבר ר' שאול ע"י האדמו"ר. מנגד, הוועדה בראשות האדמו"ר, שולחת כל הזמן
ויזניצער26.06.22
11
אני ממש מודה לו מעמקי לבי על כך שהוא מרשה לי ללכת לאיזה אדמו"ר שאני רוצה... ראיתם איזה טוב לב...
חיים מאיר 27.06.22
כבוד הרב שליט״א בא להרבות שלום ואחווה בעם ישראל.
מיכאל לוי23.11.22
10
יחי הגר״ש.
משה27.06.22
9
מפסיקים לקרא את העיתון המזויע המודיע
ורטהיימר27.06.22
8
הקשבתי לכל השיחה, הוא לא אומר למי הוא מתכוון ספיציפית, אולי הוא מתכוון דווקא לחוברות ההשמצה שגור הרישמית הוציאו נגד הגר"ש אלטר ?
חיים26.06.22
7
האזינו בדקה 8:10 שם הוא מזכיר את המכתבים
מיקום מדוייק26.06.22
6
ברור שהרבי מויניץ בא למחות בעד מי שמבה את רבי שאול אלא את מי..... לא משנה ש'אותם' אנשים נוהגים בצורה מזעזעת שאפילו חלק מאומות העולם ששמעו על הסיפור כינו אותם ל"ע בשם 'נאצים'
חוה26.06.22
אני איתך
ויז'ניץ26.06.22
5
תפסיק עם העיוותים הוא דיבר לשני הצדדים הוא דיבר גם נגד מה שעושים להרב אלתר! והראיה לזה הוא שלא פרסמו את דבריו בהמודיע מה לא היה להם זמן? התשובה הוא פשוטה הם פשוט היו חייבים להביא את כל דבריו ששם הוא תוקף גם את גור
אני26.06.22
4
אני רק שאלה: אולי עדיף פשוט לשתוק? לא למחות לא בחסידי גור ולא באנשי שאול אלתר? להתמקד בחסידות שלך כאילו?
מישהו26.06.22
צבוע כשחסידי ר' שאול נרדפים, אז אתם נובחים וצועקים שכל גדולי ישראל צריכים להתערב בסכסוך שלכם, ועכשיו שהרבי מויזניץ אכן מחה נגד האלימות, ובו זמנית הוא גם מוחה נגד חוברות השמצה שאנשים שונים שולחים לחסידי גור נגד רבם, לפתע אתה מתחסד שהרבי מויזניץ צריך שלא להתערב??
קרלין26.06.22
3
קודם כל שימחה נגד אותם אנשים שיוצאים נגד אחיו ''האדמו''ר הקוה''ט'' ורק אח''כ שייצא נגד חסידויות אחרות
אבי26.06.22
הוא יוצא ולא רק יוצא לפני כמה חודשים בחתונה צועקו כמה ילדים לאחיו למחרת כל המנהלים של החדרים היו אצלו והוא אמר שהוא לא רוצה שזה יקרה עוד פעם ושיגידו את זה לכל הילדים אז תפסיקו לבלבל את המוח
ויזניצער 26.06.22
וכי הוא אשם שאחיו לא הכי נורמלי?... הרי כל העולם צוחק משוואנצנות, ואין לזה כלל קשר לסכסוך שהיה פעם כביכול בויזניץ, בין חסידי שני האחים.
יענקלה26.06.22
2
הרבי מויזניץ אוהב ישראל אמיתי
ברוך27.06.22
1
רק את האדמו"ר מסאטמר מותר לבזות וד"ל
ח.מ.צ26.06.22
האדמור מסאטמער בני ברק כלל לא ביזה את אדמור מסאטמער מונורו, בדיוק ההיפך האדמור ממונורו יצא נגד הרב מייזליש מבני ברק (שבתמימותו לחם שנים למען הרבי של מונורו, וזה הכרת הטוב של הארוני לא יאומן).
יענקלה26.06.22
לבזות את המבזה, שאני....
חמץ 27.06.22
👍🏻👍🏻
ללא שם28.06.22
אדמו"ר מסאטמאר ביזה אותו וד"ל
דוד יואל 27.06.22
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24