כיכר השבת

שנת הקהל | סקירה

הידעתם? אחת לשבע שנים גם לחבדניקים יש "אומן"

בעקבות שנת 'הקהל', אלפי חב"דניקים מכל רחבי העולם צפויים להגיע בחגי תשרי לניו-יורק | בחב"ד מנהלים מערך לוגיסטי מורכב של לינה והסעדה וניסיון למנוע הפקעת מחירים | סקירה (חסידים)

53
קובי אטינגר | כיכר השבת | כ"ו באלול | 22.09.22
שמחת בית השואבה בברוקלין - שנה שעברה
שמחת בית השואבה בברוקלין - שנה שעברה (צילום: חיים טויטו)

ניו יורק האמריקאית צפויה להיצבע בחודש הקרוב באלפי חסידי חב"ד, שבעקבות שנת "הקהל" המצוינת לאחר שנת השמיטה – יבואו בהמוניהם לחגוג את חג הסוכות ושמחת תורה בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, במרכז העולמי של חסידי חב"ד בשכונת קראון היטס.

על פי הצפי, למעלה מ-10 אלף חסידים יעשו את דרכם השנה מישראל ומרחבי העולם – לארה"ב, ביניהם משפחות, זוגות, תלמידי ישיבה, בנות סמינרים ותלמידות בתי ספר.

יצוין, כי ההגעה ההמונית היא לא דבר חדש והיא נהוגה כבר שנים רבות, במיוחד בעקבות שנת "הקהל", כמות החסידים שיגיעו למקום – צפויה להיות מוכפלת ואף מעבר לכך.

כדוגמת אומן וחסידי ברסלב – גם בחב"ד מתכוננים להגעת האלפים ומנהלים מערך לוגיסטי מורכב ונרחב במטרה להעניק לחסידים מכל העולם לינה והסעדה בחגים. ארגוני הכנסת אורחים מפעילים כבר עתה מאות מתנדבים וטונות של אוכל כבר נרכשו.

מרהיב: שמחת בית השואבה ממעוף הציפור - בשנה שעברה (צילום: אמיתי שמעון)

גם שוק המלונאות והשכרת דירות בקראון היטס הופך לפופולארי בתקופת חגי תשרי ובחב"ד עושים מאמצים למנוע עליית מחירים על ידי המקומיים.

ההגעה למקום מתבצעת בשלבים: ראשונים הם הבחורים, תלמידי ישיבות חב"ד, שמגיעים לברוקלין מוקדם מהרגיל וכבר בימים הקרובים רובם יעלו על טיסה ויחזרו לאחר שמחת תורה. אחריהם תבואנה בנות חב"ד, תלמידות התיכונים והסמינרים החב"דיים, שרובן ישהו בקראון היטס מיום כיפור ועד לאחר שמחת תורה.

אחריהן מגיע תורם של הנשואים - המשפחות והזוגות, שמגיעים בעיקר לסוכות או במהלך חול המועד עד לאחר שמחת התורה, כדי לשהות בבית מדרשו של הרבי.

"התופעה של אלפים מכל העולם שמגיעים לרבי לחגים - זו תופעה מרתקת". אומר הרב מנדי טאלר - מנהל ישיבת חב"ד בבית שמש בשיחה עם "כיכר השבת", "אולם ישנה נקודה נוספת שבכל שנה מעוררת השראה. אלפי האורחים ובעיקר תלמידי הישיבות ובנות הסמינרים - ממשיכים את סדרי הלימוד המוקפדים שלהם כרגיל וממלאים את זמנם בשיעורים ובהתוועדויות".

לדבריו, "הישיבות עצמן שולחות אנשי צוות יחד עם תלמידי הישיבות וכנ"ל גם בקרב התלמידות. זה מרגש להכנס לבית המדרש ב- 770 ולבתי המדרש בקראון היטס ולראות את עמל התורה ואת השטייגען האדיר של אלפי בחורי הישיבות החב"דיות. זה קידוש השם אדיר. במקום לנצל את אמריקה לקניות וטיולים - התלמידים מנצלים כל דקה ללימוד התורה והתחזקות", מוסיף הרב טאלר.

"בכל פינה פנויה - במבואות הכניסה, במעברים ואפילו בצידי המדרגות, ניתן להבחין בבחורים צעירים המסתופפים ולומדים ב'חברותא' סוגיא עיונית בגמרא או בחסידות. זה קידוש השם אדיר ותופעה שאין לה אח ורע. במקום לנצל את נסיעתם לאמריקה לקניות וטיולים - מבוקר ועד ליל התלמידים מנצלים כל דקה ללימוד התורה ולהתחזקות בעבודת ה' ובהתקשרות לרבי. זה הנוער של היום!", מוסיף הרב טאלר ל"כיכר השבת".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
עין טובה תעזור לכולם....שנה טובה, בשורות טובות. שכל יהודי יתפלל אצל הצדיק שהוא נמשך אליו וביחד נעלה את כל התפילות ונזכה למשיח. תפסיקו עם הדעות שלכם - דעות רק הורסות את העולם.
כככ22.09.22
16
אם מישהו התבלבלתי הקהל זה בארץ ישראל לא בחו"ל
יהודי22.09.22
א. הקהל זה אצל המלך! ב. מיום שגלתה ביהמ"ק גלתה השכינה לבית רבינו שבבבל (למיטב ידיעתי בבל בחו"ל). גמרא מפורשת!
12323.09.22
15
דוד תעשה כמוני הייתי גם פעם באומן ועכשיו כמה שנים אני נוסע ל770 בחגי תשרי פשוט נסעתי ונדלקתי
אור22.09.22
אין כמו אומן ראש השנה של רבנו הקדוש!!!
ברסלבית23.09.22

הצגת כל התגובות

14
איך אתה משווה את חב"ד לברסלב???
דובי22.09.22
13
מה שאנחנו אומרים לעשות נחת רוח לרבה הוא בגלל שאנחנו חושבים שהוא ממוצע המחבר ואני יסביר ממוצעה המחבר זה נקרא נשיא הדור שמימנו ממשיכים את השפע לולם כמו שכתו במסכת סנהדרין שאין דור בלי נשיא והוא כמו משה רבנו (לא שאני משווה אני רק אומר שזה שגם משה רבינו היה נשיא ככה גם כאן) וכול מה שמה רבינו אמר עושים
מענדי22.09.22
12
הם רואים את הנהירה העצומה לברסלב מכל הגוונים והסוגים, ולכן צריכים לפרסם שגם אצלם יש משהו מעין זה, העיקר שיהודים ישמחו וירקדו בשמחה דקדושה אמן!
דוד22.09.22
תמיד היה הקהל עוד לפני שבוע שברסלב התחילה עם הקירוב שלה . אגב חבד לא מקנאה בברסלב לשמחתנו הנהירה לחבד היא באין ארוך יותר משמעותית
איינער22.09.22
ועל זה נאמר קישקוש בלבוש הנהירה בברסלב הרבה יותר גדולה וברסלב אולי הוקמה על ידי רבי נחמן כמה שנים אחרי חבד אבל עדיין היא חסידות ענקית ומושלמת!!!!!! כן מושלמת ומי שלא טוב לו שיתפוצץ
רבי נחמןןןןןןן שרופה עליך 23.09.22
הנסיעה לברסלב היא פשוט חייבת לעורר הדים משום מה, אף על פי שבחבד נוסעים הרבה יותר (ואם זה בחורים, אז זה לתשרי והרבה יותר זמן) עם תנאים לא תנאים למשך חודש. וכמובן במהלך השנה כינוס השלוחים, ובמועד אחר כינוס השלוחות, שאין כדוגמתם בכלל, ושלא נדבר על תלמידי הקבוצה, בערך 900 בחורים כל שנה שנוסעים ללמוד שנה
תראי06.11.22
מספיק לריב כל אחד שילך לרבי שלו
מישיק24.09.22
חחח
מנחם כהן23.11.22
מה הקשר??? ברסלב נוסעים לאומן וחב״ד שנים נוסעים בחגים ובכל השנה ל770. אולי אפילו יותר מגיעים אין פה ענין של השוואה בכלל
אני22.09.22
קודם כל קצת היסטוריה.... חסידות ברסלב וחסידות חבד הוקמו באותה התקופה....שכן רבי נחמן מברסלב ורבי ש"ז מלאדי חיו באותה התקופה ואף נפגשו כניסיון לישב את המחלוקת של רבי ש"ז עם ר"א מקאליסק. ולעניין הנסיעה..ההמצאות בקיבוץ חסידי ברסלב בראש השנה מהווה את אחת מאבני היסוד של ברסלב והייתה נהוגה בחיי רבי נחמן
חברים אין מה לריב...27.09.22
יחי המלך המשיח! כול הכבוד ☺️
מנחם כהן23.11.22
בחודש תשרי הוא דבר עתיק בחב"ד, ממש מהתחלתה (כמדומני שאפילו מבעל התניא והשו"ע שנסע לרבי שלו, רבי מנחם מענדל מהורודוק) והמשיכה *במהלך* מסך הברזל, חסידים היו עוברים קילומטרים ברגל או בכרכרות כדי להגיע לרבי. הולחנו על כך כמה ניגונים, כמו תקעו בחודש, ניע זוריטשי כלאפצי, ועוד, בכל מקרה הנסיעה לרבי הייתה ב
נסיעה לרבי06.11.22
מבעל התניא זי''עא
חבדניק15.08.23
למה אתה אומר דברים שאתה לא יודע תשרי אצל הרבי זה מנוח עתיק יומין בחבד הרבה הרבה לפני ברסלב וחוץ מזה שכל מה שקורה בחבד ומה שקורה בברסלב זה שני דברים אחרים אצלנו מגעים להתקשר לרבי ללמוד תורתו ולחיות עם הרבי וזה בכלל לא דבר של קלות ראש לעומת ברסלב
חבדניק22.09.22
אלו ואלו באים לעבוד את הצדיק אחר שמת
שש22.09.22
כנראה ההמונים שרואים כאן בסרטון של שמחת בית השואבה הפריע לך אז במקום להתעצבן תגיע גם לשם ותאמין לי תרצה ליסוע כל שנה
שמואל22.09.22
מצטער לאכזב אותך אבל הנהירה של חב"ד לרבי זה עו
אני22.09.22
שתה קפה ותרגע בברסלב יש פירסום כל שנה על ההגעה לאומן ובחב"ד מגיעים המונים בחגי תשרי, ומאות אלפים במשך השנה בלי פירסום בכל עיתון ובכל ערוץ ובכל חור פשוט מגיעים לרבי ומתקשרים אליו ושמחים ורוקדים
מני22.09.22
אתה נראה בור במה שנעשה בחבד עכפ אתה מוזמן לבוא לבקר ולראות
לדוד היקר 22.09.22
איזה חומר לקחת היום? ובכל אופת תנוח דעתך כי הנהירה של חב"ד לרבי קודש הקודשים זה עוד הרבה לפני ברסלב
אני22.09.22
11
עיין בכתבה של ישראל שפירא "החסידים שרפו את הקונטרס והמתנגדים נאלצו להבליג", שם בתגובה 5, עיין תגובתו של "חבדניק של פעם". ואז תבין את טעותם של הרבה מהמגיבים פה. מאחל לכם בהצלחה!
חבדניק פשוט22.09.22
10
מי שלא ראה שמחת בית השואבה בחב"ד בקראון הייטס לא ראה שמחה מימיו
יוסי22.09.22
9
רציתי לשאול פה לאחיי החבדניקים, האם בכל זאת מעולם לא עלה במחשבתכם, שאולי כל העסק סביב "הרבי", ולומר: "הנני לומד או עושה פעולה פלונית, כדי לעשות נחת רוח לרבי", זה לא עבודה זרה?? אני באמת שואל כדי להבין את הטירוף שלכם, ומניין הגיע לכם דבר כזה מהיהדות או התלמוד? אשמח לתשובה אמיתית ע"פ התורה, ולא ע"פ ע
יהודי תמים22.09.22
לפי מה שאני יודע, השיחות הם גם תורה...
מוזר23.09.22
אם בחור בישיבה לומד ומתנהג כמו שצריך כדי לעשות נחת לאביו ולאימו זו עבודה זרה ? ודאי שתכלית הכוונה לעשות נחת לקב"ה ואין עוד מלבדו
אליהו23.09.22
ע"ז או לא איני יודע, אבל מה שברור שחבד לא מקיימים מצוות "לשמה", דהיינו לשם השם בלבד...
//30.09.22
כבר היה לעולמים והרב מזוז יצא בחריפות נגד ה'סגידה' כביכול לרבי, השיב לו על כך הרה"ג שד"ב וולפא בספר 'ותורה יבקשו מפיהו' (ניתן לקנייה) המסביר באריכות ונותן מקורות תורניים מובהקים על הקשר יהודי לצדיקים במשך הדורות ואיך לא רק שזה אסור אלא אדרבה זה עוזר לקשר של יהודי עם הקב"ה.. (ראה הכתוב בזהר: מאן פני
מישהו23.09.22
על משה רבנו שמעת פעם?
אולי23.09.22
זה באמת שאלה לעניין, ויש עליה תשובה שבדיוק מסבירה אותה. אבל אני לא מבין למה אתה שואל את זה פה? כי מהתגובות השתוטיות והחסרות ידע שיש פה אתה רוצה להבין, תשאלה מישהו פנים אל פנים תלמד אני יודע.... רק לא מפה
חבדניק באמת19.12.22
8
מה זה כל 7 שנים? יש לנו כל שנה ושנה עם הרעבע מחדש ולמה להשוות? אנחנו חבדניקים וזה באה הרבה לפני אומן
חבדניק משיחיסט!!!22.09.22
7
כן אני יענה לך! רבי -פירושו -ממוצע המחבר ולכן שאומרים "לגרום נחת רוח לרבי, הכוונה היא לגרום נחת רוח לרבי ועל ידי הרעבע לגרום נחת רוח לקב"ה וזה לא כפירה הרעבע מלמד אותנו לנהוג כך! יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
מענדי-יחי המלך המשיח23.09.22
עבודה זרה בהגדרה הלכתית, עובדי ע"ז תמיד דברו על "מתווך", בינינו ולאלוקים.
פן23.09.22
חבל שאין לך מינימום הבנה בהלכה ובמקורות היהודיים. מציע לך להכנס לאחת מישיבות חב"ד וללמוד קצת )בזמן שאתה אל עסוק בקניות ושיטוט באענטרנט)
יודע14.10.22
גם קורח חשב כמוך שאפשר להסתדר בלי משה רבינו....
יהודי פשוט29.09.22
6
לדוד, תאמין לי תגיע פעם אחת לחודש תשרי לרבי תגיע אחר כך כל שנה אין דבר כזה בכל העולם גם לא באומן (מבלי לפגוע)
נתן22.09.22
עלק קוראים לך נתן
#נ נח22.09.22
מבייש את השם שלו!!
ברסלבית24.09.22
5
יחי המלך המשיח שליט"א חי וקיים בגוף גשמי לעולם ועד אמן ואמן
מנחם כהן23.11.22
4
כמה דיוקים: א' - זה ממש לא אחת ל-7 שנים - זה כל שנה! ב' - בחב"ד טסים פשוט לרבי. ג' - הנסיעה של אלפי חסידי חב"ד היא למשך חודש שלם (!). ולא רק ליומיים.. ד' - נסיעה ארוכה ויקרה הרבה יותר מטיסה קטנה לאומן. בקיצור: אין מה להשוות. וראוי מינימום לדייק.
פוליטיק - כמה דיוקים23.09.22
3
שמעתי מרב חבדי ת"ח שאדמור הזקן בעל התניא כותב בתניא שכל ההשפעות של ראש השנה נמשכות דרך ארץ ישראל !
אליהו22.09.22
או שכן או שלא, אבל: א. איפה שהצדיק נמצא הרי זה כמו א"י. ב. בראש השנה צריך להיות אצל הרב"י: ר'אש ב'ני י'שראל, וזה לא סותר לכן שהחיות נמשכת דרך א"י, וכנ"ל.
או שכן או שלא23.09.22
או שכן או שלא ? זה באגרת הקודש יד בתניא מפורש , אז לפני שאתה מחליט שקראון הייטס זה ארץ ישראל תלמד תניא . אם איפה שהרבי נמצא זה ארץ ישראל למה התחנן משה רבינו להיכנס לארץ והרי גם כשהוא בחו"ל הוא בארץ ישראל ? ועוד אם ישתול אדם עץ ב770 יתחייב במעשרות ?
שמואל חב"ד23.09.22
ראה התוועדות י' שבט תשי"ד - בנוגע לאוהל, וכ"ה (ויתר על כן) ב770 "בית המקדש גופי' דלעתיד" (ראה קונטרס "בית רבינו" סעיפים ג-ה).
כן23.09.22
2
לאאאאאאא זה לא אותו דבר אין על ברסלבים אין יותר שמחה משלהם וזה שהם טסים לאמריקה זה לא אותו דבר כמו אומן זה שונה לגמרי שלא יגידו גם אומן באומן מתפללים לבנו הקדוש רבי נחמן מאומן
ננחית ברסלבית23.09.22
רואים שאין לך מושג
יודע14.10.22
1
רק לשם הדיוק. בחבד אין חובה, זה לא עולה על הכל, שזה אומר לא בכל מחיר ולא בכל תנאי, ולראיה רוב האלפי שלוחים נשארים במקומם. עוד הבדל בחבד לא משאירים חצי משפחה(האשה והבנות) בבית לבד.
שמחה22.09.22
עוד הבדל קטן בחבד גם לא מקבלים תיקון לנשמה
ברסלבית23.09.22
גם בברסלב לא!!!!!!!
מני03.02.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מדוע אמר הבעל שם טוב הקדוש שאין ממה לדאוג בכלל?

ורד שאלתיאל | 11.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כש'חשוך הבנים', רתח על הבעל שם טוב: "מדוע השלת אותי?"

כיכר השבת | 11.05.24

ביקור הוד

ביום הראשון של הזמן: האב"ד הופיע בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 10.05.24

עולם חסד יבנה

בחסידות סקווירא מקדימים רפואה למכה - עם תמיכה מיידית

חיים רוזנבוים | 10.05.24

בריות טובות

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות 

חיים רוזנבוים | 10.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

במצוות שבת גרוסה

במעון האדמו"ר: חלוקת פרסים לתלמידים שעמדו בכור המבחן

חיים רוזנבוים | 10.05.24

ומשפע מצוות תפילין

דוד רביעי: האדמו"ר פיאר את שמחת הבר מצווה לנינו

חיים רוזנבוים | 10.05.24

מעשרת הרוגי מלכות

הגאב"ד העתיר בתפילה על הציון בעיר הערבית שפרעם

חיים רוזנבוים | 09.05.24

"שיחה אישית"

האדמו"ר מדושינסקיא שוחח עם בחורי הישיבה בפתיחת הזמן

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

זכותו יגן עלינו 

בבני ברק ציינו החסידים את הילולת הצדיק רבי משה מקוברין

חיים רוזנבוים | 09.05.24

יום השנה ה-18 לפטירתו

המונים עלו להעתיר בציונו של הברך משה מסאטמר | תיעוד

חיים רוזנבוים | 09.05.24

רבי נחמן על הפרשה

אפשר היום לשמור על צניעות? זה הַבֵּרוּר האחרון, תחזיק חזק

ורד שאלתיאל | 09.05.24

מאמר מיוחד

אין אדם מת, וחצי תאוותו בידו" | ליארצייט של רבי מנחם מנדל

ורד שאלתיאל | 09.05.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

גלריית תמונות

תיעוד: נכדו של האדמו"ר ממודז'יץ חגג בר מצווה עם החסידים

חיים רוזנבוים | 08.05.24