כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

"עכשיו זה הזמן"; השינוי בהשקפה של חב"ד ביחס למדינת ישראל

בשינוי מחסידות סאטמר שלא חוזרים בהם מהטענה שמדינת ישראל אשמה בהחרבת היהדות, כיון שהיא הוקמה בחטא - חסידות חב"ד שינתה מדרכה בפועל מהשקפתה שהייתה בה בעבר; אלו הסיבות לכך (היסטוריה)

222
ישראל שפירא | כיכר השבת | י"ח בשבט | 09.02.23
כפר חב"ד
כפר חב"ד (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרק ז': בשינוי מחסידות סאטמר שנאמנים לאידיאולוגיה של הרה"ק ר' יואליש טייטלבוים מסאטמר זי"ע, ולא חוזרים בהם מהטענה שמדינת ישראל אשמה בהחרבת היהדות, כיון שהיא הוקמה בחטא, והללו עדיין מחרימים את המדינה, ורובם הגדול אף לא מתגורר בארץ ישראל - חסידות חב"ד שינתה מדרכה בפועל מהשקפתה שהייתה בה בעבר, והללו מִתְעָרִים במדינת ישראל, רובם מצביעים בבחירות, מתמנים ל"רבנים מטעם" ברשויות השונות, ומוסדותיהם לומדים כמעט כולם את כל דרישות משרד החינוך, ומקבלים מימון מלא.

הכל החל מיד לאחר הקמת המדינה. כ"ק הרבי הריי"צ בעודו חולה, הקים מושבה חקלאית בארץ ישראל, "כפר חב"ד", וכדי להקים את מושבה זו, שבעבר נאסרה לחלוטין לדבריו (כפי שכתב "טמא את הארץ בכל גשם וחומר, בתי מסחר, בתי עבודה וחרושת!"), כתב באיגרתו לנשיא מדינת ישראל (לימים) שניאור זלמן רובשוב (שז"ר) כי "יודיענו באיזה ימים קודם אותו היום שיוכל לבקרני ולשוחח באותה ההצעה לסדר בעזה"י התיישבות פלוגת אנ"ש יחיו וביחוד מהפליטים באה"ק ת"ו בעבדות תוצרת ופרי אדמה". (ראה: שמואל קראוס, נשיא וחסיד, כפר חב"ד תש"ט, עמ' 83).

אחת הנוסחאות שהובאה בספר 'נשיא וחסיד' היא ששז"ר סיפר כי בפגישתו עם הרבי הריי"צ בעודו זקן וחולה, הוא הציע להקים ישוב חקלאי לחסידי חב"ד בארץ ישראל [וזהו כפר חב"ד] וכתגובה הרבי הריי"צ התחזק וישב על כסאו וקרא "זהו רעיון קדוש". והוסיף וקרא לעבר שז"ר: "אל תתלהב, אין לנו כל חרטה. אז לא היה צריך, עכשיו זה הזמן". (שם עמוד 88).

במשפט זה הבהיר הרבי הריי"צ שהמציאות השתנתה, והמאבק של חסידות חב"ד בתחילת המאה העשרים כנגד התנועה הציונית פסק לגמרי, וכעת אלו משתפים עמהם פעולה.

"אין לנו כל חרטה. אז לא היה צריך, עכשיו זה הזמן"מתוך: ר' שמואל קראוס, 'נשיא וחסיד' (כפר חב"ד תש"ט), עמ' 88) (אוצר החכמה)

כך בתחילת המאה העשרים, חסידות חב"ד ומונקאטש (וסאטמר), עמדו בראש ההתנגדות כנגד ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל לעומת 'התנועה הציונית', 'המזרחי', ו'אגודת ישראל' שעודדו זאת - ובימינו המצב שונה כמובן בכל הקשור לחסידות חב"ד, ומצב זה מביא חוגים הקשורים לחסידות סאטמר לנגח את חסידות חב"ד של ימינו, והללו מפרסמים מאמרים עתיקים מאת הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ, כדי להוכיח כביכול שחב"ד בימינו שינו את ההשקפה לכיוון הציונים, מה שלא נכון בהחלט, אלא ישנם הסברים מפורטים מאת אדמור"י נשיאי חב"ד, עם נימוקים שונים, כדלהלן:

כך ברשימת תפוצה של 'ילקוט השבעתי אתכם', מאת הרה"ח ר' אביעד נייגר המזוהה עם חסידות סאטמר, נשלח קטע מספר 'אוצר החסידים' (עמוד 256), בו נטען כי כשבִּשְּׂרוּ לרבי הרש"ב כי הציונים עומדים לקבל מדינה ולנצח ניצחון גדול (ייתכן שדובר אז אודות הצהרת בלפור), הרבי השיב שאפילו אם תהיה להם מדינה ויבנו בה את בית המקדש, ויעמוד הכהן הגדול ויקריב קורבנות, ואף תרד אש מן השמיים, אנו נעמוד מרחוק ולא נשתף פעולה.

ברם, לאחר מלחמת ששת הימים, בה זכה העם היהודי לחזור למקומות הקדושים ובראשם הר הבית ונתעורר הפולמוס על הקרבת קורבנות והקמת המקדש, בשיחת 'אחרון של פסח' תשכ"ח, הפתיע הרבי מליובאוויטש זצוק"ל וקבע כי "יש להימנע ולא להיות בי"ד באייר בתוך ט"ו מיל סמוך לירושלים", בשל האפשרות הממשית להקריב קרבן פסח בתחומי ההר.

המסקנה של הרבי הייתה שצריך לצאת מתוך ירושלים בפסח שני: "ומכל שכן שלא לנסוע לירושלים ת"ו לי"ד אייר, ואפילו אם תמצא לומר שאינו אלא ספק וספק ספיקא".

הרבי שלח את אותה שיחה אל הרב שלמה יוסף זוין, ששאלו מה התחדש כעת שלא היה במשך אלפי שנים? והשיב: "עד לאחרי המלחמה דאשתקד, הייתה יד האומות תקיפה". וההסבר הוא שכאשר מדינת ישראל שולטת בהר הבית, הרי שהצורך בהקרבת קרבן פסח מקבל תוקף, ועל כן הורה הרבי לצאת מירושלים כדי שלא להיכשל חלילה בספק איסור כרת.

לכאורה משפט זה מאת הרבי "יד ישראל תקיפה", בהקשר להקרבת קרבן פסח והוראת הרבי יש להימנע מהחשש ולצאת מירושלים לאור ניצחון מדינת ישראל והאפשרות להקרבת קורבן, עומדת בסתירה לדברי חותנו הרבי הרש"ב: "אפילו אם תהיה להם מדינה ויבנו בה את בית המקדש, ויעמוד הכהן הגדול ויקריב קורבנות, ואף תרד אש מן השמיים, אנו נעמוד מרחוק ולא נשתף פעולה".

סופו של הפולמוס, שבפסח שני, י"ג באייר תשל"ה, שינה הרבי את הוראתו, כיון שאין יותר יכולת ואפשרות תיאורטית לבנות על הר הבית, לאחר שלמרות ניצחון מלחמת ששת הימים, הוכח שמנהיגי מדינת ישראל העדיפו ורצו למסור את הר הבית וירושלים לידי הערבים [לצערם של ארגוני שוחרי המקדש. י"ש] , ועל כן ממילא אין יד ישראל תקיפה, והוראתו לצאת מירושלים, מבוטלת.

• • •

הגותו זו של הרבי, מצטרפת לדברי חותנו הרבי הריי"צ' בסעודת יום ב' דראש השנה תש"ח, שאהד וחיזק את ידי לוחמי המחתרות העבריות שפעלו לגירוש הבריטים: "בארץ הקודש יש צעירים שמוסרים את נפשם למען יהודים. הם עושים עבודה טובה מאוד, יחזק הקב"ה את ידיהם בהצלחה. הם צריכים תיקון בקיום מצוות מעשיות, הם צריכים לשמור שבת, להניח תפילין, (לשמור) כשרות [...] אבל על הדברים הטובים שהם עושים בעזרת להבת מסירות-הנפש היהודית, צריכים כל היהודים – בלי הבדל מפלגה – לומר ולברך: תחזקנה ידיהם" (ספר השיחות תש"ח, עמ' 162, בתרגום).

דברים אלו לכאורה עומדים בסתירה גמורה, לדבריו ודברי אביו, הרבי הרש"ב כנגד ואיסור עלייה בכוח לארץ ישראל מטעמים שונים.

אלא מאי? ההבדל הוא כפי שהתבטא אחת הריי"צ (בשיחה עם שז"ר) בנושא הקמת ישובים חקלאים בארץ ישראל: "אז לא היה צריך, עכשיו זה הזמן", וכך גם בנושא זה של "יד ישראל תקיפה", והקרבת קורבן פסח.

• • •

מי שהסביר בטוב טעם ודעת, את ההבדל התיאולוגי בחסידות חב"ד ביחסה לתנועה הציונית לאורך המאה העשרים, הוא הרב ד"ר יחיאל הררי בספרו השישי והרב מכר 'סודו של הרבי', (זכה באות ספר הזהב, ידיעות ספרים, 2013).

לדברי הררי, משנתו הארצישראלית של הרבי מליובאוויטש בולטת, ופעמים הוא הורה לחסידיו מארץ-ישראל לשאול פוסק הלכה, לגבי מטרת הנסיעה לבקר בחצרו, האם היא מותרת, שכן יש איסור הלכתי לצאת מארץ ישראל שלא לצורך.

ברם, מעורבותו הגדולה של הרבי בחייה של מדינת ישראל ותמיכתו בפיתוחה ובשגשוגה לא נבעו ממניעים ציוניים, וכמו כל קודמיו, הוא לא קיבל את האידיאולוגיה הציונית החילונית, ולא תמך בתנועה חילונית.

ההסבר בשינוים המהותיים אצל אדמו"רי חב"ד, היא שההתנגדות של חב"ד היתה רק לרעיון ולאידיאולוגיה החילונית הציונית, ולא לעצם ההתיישבות בארץ ישראל. וכשבפועל ארץ ישראל היוותה מקום מפלט היא התחלפה מיידית לתמיכה בפעולות מסוימות והתמיכה בפעולות מעשיות התחזקה בהדרגה ככל שזו הפכה מרעיון למציאות. הרבי הריי"צ אף תמך בכמה היבטים בפעילות המחתרות ועודד תמיכה והצטרפות לפעילויותיהן, וכפי שכתבנו בפרק הקודם, הוא עודד הקמת ישוב חקלאי הלוא הוא "כפר חב"ד".

ד"ר יחיאל הררי (צילום: לירון מולדובן)

בעקבות הרבי הריי"צ, הלך גם חתנו, והפריד בין האידיאולוגיה הציונית לבין התוצר של אותה אידיאולוגיה. הרבי ר' יואל טייטלבוים מסאטמר לעומתו, סבר שמדינת ישראל היא 'מעשה שטן', כיון שהורתה ולידתה בחטא [שזה אומר שהשטן שולט על ארץ ישראל מעל 70 שנים...] הרבי מליובאוויטש שלל השקפה זאת, והתבטא כנגדה.

הרבי מליובאוויטש אף התעמת בפומבי עם חוגי סאטמר, ולאחר הצלת 105 יהודים ב'מבצע אנטבה' הוא דיבר על הצורך להודות לבורא העולם על הנס, למרות שחסידי סאטמר פרשוהו כ"כוחי ועוצם ידי".

כך למעשה השקפתה של חסידות חב"ד בימינו היא שיש להתייחס לתוצר המוגמר של הקמת המדינה שמאפשרת למיליוני יהודים לחיות בביטחון וכנגד כל הסיכויים ומול כל צבאות ערב, נס וחסד שמיימי מופלא.

הרבי מליובאוויטש אף התבטא בכמה הזדמנויות כי הקמת המדינה היא הזדמנות נדירה שניתנה לעם-ישראל כדי להוכיח שהוא ראוי לגאולה, אולם לא קיבל את התפיסה הרוֹוחת בציונות הדתית, על-פיה המדינה היא ראשיתו של מהלך הגאולה.

לפי הסבר זה מאת ד"ר הררי, מובן מדוע חסידי חב"ד בימינו מקימים מוסדות קירוב, למרות שהרבי הריי"צ התנגד למוסדות דומים שהקימו עסקני 'אגודת ישראל' בורשא בתחילת המאה, כפי שהבאנו באחד הפרקים הסדרה זו.

וכך מובן מדוע חלק מחסידי חב"ד מצביעים למפלגות שונות, ואף יותר ציוניות מ'אגודת ישראל', שעליה התנגד הרבי הריי"צ.

להרחבה ועיון נוסף:

'סודו של הרבי', ידיעות ספרים, 2013.

'החסידות ושיבת ציון', (תל אביב תשמ"ו 1986), אלפסי יצחק.

"רבי מנדל קמינר ספר הזיכרון והצאצאים" (ירושלים תשע"ז), ישראל נתנאל רובין.

'פאר הדור': פרקים ממסכת חייו ויצירתו של רבי אברהם-ישעיהו קרליץ בעל "חזון איש".

"גנזים ושו"ת חזון איש" לרא"י קניג.

עיתון "דער יוד".

'שיחות קודש' תשל"ז א (ניו יורק תשמ"ו).

'ראש גולת אריאל' (ירושלים תשנ"ה).

'שיטה מקובצת' ב"ב י"ד ע"א ד"ה דילמא.

אלה אזכרה ב (ניו יורק תשי"ז).

רפאל נחמן הכהן, "שמועות וסיפורים מרבותינו הקדושים" (ניו יורק תש"נ)

ספר השיחות של הרבי הריי"צ, תרפ"ח - תרצ"א, ניו יורק תשס"ב.

מכתבי הרב החפץ חיים, קורות חייו, דרכיו, נימוקיו ושיחותיו, (וורשא תרצ"ז).

קראוס שמואל, 'נשיא וחסיד', (כפר חב"ד תש"ט).

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
222 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
יתן ה' ובקרוב גם חסידות סאטמר תשתנה ותראה מהמציאות שטעתה.
יוחנן09.02.23
חחח לא יקרה עד ביאת משיח
אני09.02.23
למה מה יש לדעה שלהם כל אחד יש לו זכות מה לחשוב.
אסף09.02.23
שהיא לא נכונה מה קשור מה זכותם ומה לא?
עכ10.02.23
לא נכונה בעיניך, וכמו כל אחד שאוחז שדעתו היא הצודקת ולא דעת האחר, במילים אחרות אתה מנסה לחסום פיות לאלו שחושבים אחרת ממך!
אסף10.02.23
"כל אחד אוחז שדעתו היא הצודקת"... שמעת על המושג מסורת? במסורת לא כל אחד אוחז וגם היא לא ניתנת לשינוי בגלל דעתי או דעתך. הרמבם הנציח לנו את מסורת ישראל הקדומה כפי שקיבלה מהגאונים. פה ושם יש מחלוקות במסורת מדרבנן אבל לא הותר לשנות את המסורת בגלל דעתי/דעתך
משה10.02.23
ישנה עדיין הסכמה בין ליובאוויטש לבין סאטמאר בנוגע להתנגדות לרעיון הציונות הדתית הרואה במדינה חלק מתהליך הגאולה בלי משיח - היפך פסק הרמב"ם בהלכות מלך המשיח.
שניאור24.02.23
40
מהדברים שהרבי אמר לר"י פלדי ומההוראות שנתן לר"א צימער משמע קצת אחרת. ולפלא שכותב ש'נשיא וחסיד' יצא בתש"ט כשבפועל י"ל לראשונה בתשנ"ט.
ל.מ.09.02.23
אמת.
אברהם09.02.23
39
הרבי מסאטמר הוא צבע אדום להשור הזה. לידיעתו, גם גדולים אחרים היה קנאים
שאול בחיר09.02.23

הצגת כל התגובות

38
כפר חב"ד הוקם בתש"ז לפני הקמת המדינה
חבד"ניק09.02.23
כפר חבד הוקם בתש״ט
חבדניק09.02.23
אתה טועה . תש"ט
שמשון09.02.23
כשהציונים היו על סף מדינה. כמובן לאחר שהשואה הוכיחה שהשקפת החסידות והרבי טעות אחת ענקית ובלתי נסלחת!!
יהודה09.02.23
טכנית הוא הוקם בתש״ט.
אחד שיודע09.02.23
הוקם בשנת תש״ט, תעשה גוגל!
טעות!10.02.23
חב"דניק, "שלשלת היחס" קראת פעם? כפר חב"ד הוקם בתש"ט!
חושב שיודע10.02.23
כפר חב"ד הוקם באייר תש"ט - לאחר(!) הקמת המדינה
חב"דניק שלמד בכיתה א'10.02.23
כפר חב״ד הוקם בשנת תש״ט אחרי קום המדינה.
חב״דניק מכפר חב״ד09.02.23
37
אשריכם סאטמר.
מתקרב 09.02.23
רק חמור לא משנה את דעתו
בני ברק09.02.23
רק חמור צבוע מתחבר למחטיאי הרבים הכי גרועים מאז מתן תורה, ולא מוחה במילה נגד אוחנה מה שהוא מנסה לקדם "במדינת היהודים", רק חמור טוען שהמשיח זה מינים שגרועים מגויים עע"ז (רמבם ע"ז י, א),
אלעד10.02.23
מוחים באוחנה אבל לא יוצאים לחו"ל בגלל זה. גם אליהו הנביא מחה באחאב ובכל בני דורו אבל הוא לא היה בעד שהארץ תימסר לגויים! אתה צריך ללמוד הרבה דעת
בני ברק10.02.23
שקרן מתי מחית בו, או לפחות השליח שלך בכנסת, מתי בדיוק מחה בו? להיפך היה חילול ה נורא ואוחנה כובד במחאה העלובה למען דרעי, והוזמן בכבוד לשמחה משפחתית אצל גולדקנוף, והצטלמו אתו בחיוך ואין פוצה פה, אתה זה שצריך ללמוד מה שאמרו כל המקורות שבגלל הבריוני שלא נכנעו לרומאים נחרב המקדש ובגלל ב"כ קרה שואה בא"י
אלעד10.02.23
גם אם לא מחו. מכאן ועד חיסול המדינה כמו סאטמר הדרך רחוקה מאוד. וכי נותנים פרס לעבריינים? וכי צריך להפקיר את ארץ ישראל? אתמהה
בני ברק12.02.23
אסביר: כל רגע שהשלטון הציוני קיים זה דחיקת הקץ (פי' רק בקץ יכבוש משיח וישלוט בא"י, ואלו דוחקים וגוזלים זאת לפני הזמן) ומרידה באומות, והקב"ה הזהיר אותנו שאם יעברו על השבועות יהיה סכנה ופקו"נ 'אני מתיר בשרכם', ולכן מאז הקמת המדינה הכי הרבה הרוגים יהודים, זה דווקא במדינה שאמורה להיות הכי בטוחה ליהודים.
לבני ברק ששאל12.02.23
וכן רבן יוחנן בן זכאי שאפ' בזמן שהמקדש היה עוד קיים, יצא במסירות נפש להיכנע לרומאים, ולומר להם שהוא מתנגד לשלטון הציוני דאז (הבריונים) שלא רצו להיכנע שא"י תהיה ביד הרומאים (גיטין נ"ו), וזה היה אפ' בזמן המקדש, כ"ש ק"ן בזמן גלות ועוד בשלטון מינים, ועוד פקוח נפש נורא מצד העונש של אני מתיר בשרכם,
המשך לבני ברק ששאל חלק 412.02.23
שים לב שזה לא מתאים באחוזים שהכי הרבה הרוגים ב70 שנה האחרונות יהיה אצל הציונים, כי בחו"ל חיו ב70 שנה האחרונות מס' יותר גדול של יהודים, ומציאות היא שהמקום הכי מסוכן ליהודי לגור בזה"ז זה במדינה הציונית, רק שם יהודים רצים כל חצי שנה למקלטים בדרום, ורק שם כל שבוע חודש שומעים על עוד פיגוע ל"ע,
המשך לבני ברק ששאל, חלק 212.02.23
אתה וסאטמר שלך חסרי דעת. אבל אין מה לצפות מחסידים בכל הקשור לדעת. בגלל השקפתכם המעוותת נשארו יהודים חרדים באירופה ונטבחו בשואה. אבל לעולם לא תכירו בכך כי אין לכם דעת ופטורים אתם מהמצוות
יהודה11.02.23
חולה נפש, לשיטתך בגלל תמיכת ר"ע בבר כוזיבא קרה השואה הנוראה בביתר, ונהרגו מליוני יהודי במיתות משונות! וההבדל היא שלגבי הנסיון של ב"כ לכבוש א"י, אמרו חז"ל שלכן נענשו בגלל שעברו על השבועות, משא"כ לגבי העלי לא"י בזה"ז, אמרו הפוסקים וכל המקורות, שאסור שכל ישראל יעלו ויעשו ק"ג מעצמם, רשב"ש, ריא"ז ועוד
יענקל12.02.23
בירושלמי נכתב שעם ישראל נענש בזמן בר כוכבא בגלל שהיו שם 24 כתות של מינים!!
יהודה12.02.23
תפנים טוב טוב בראש שלך () שאתה יצור שאין לו בעיה לשקר, לסלף, להמציא, ולבטל חז"ל, פוסקים, ראשונים, והכל, בירושלמי מדבר על גירוש וגלות לחו"ל, ואצל הרוגי ביתר מדובר בשואה נוראה בא"י, שחז"ל אמרו שזה קרה בגלל שלא 1. התאבלו על י-ם, 2. בגלל שעברו על השבועות.
יענקל12.02.23
בפעם ה100 הוכח שאתה שקרן וע"ה, 1. ר"י מירושלמי סנהדרין י, ה, שגלו בגלל 24 כת מינים, זה מדבר על גירוש וגלות לחו"ל ולא על השואה בביתר שגרם ב"כ! 2. בירושלמי זה מדבר בכלל על עשרת השבטים, 3. בגיטין נז, א, לגבי אנשי ביתר בזמן של ב"כ וז"ל: "ומאחר דהוו צדיקים כולי האי" מאי טעמא איענוש וכו' עכ"ל
חסיד מהרש"ב13.02.23
בתגובה הקודמת הוכח שאנשי ביתר רובם היו צדיקים, וא"כ ולמה נענשו? אמרו חז"ל: 1. מפני שלא התאבלו על י-ם. 2. כי עברו על השבועות בחשבם שב"כ המשיח, ומותר כבר לכבוש א"י. (שהש"ר ב, ז),
חסיד מהרש"ב המשך חלק ב13.02.23
וכן כתב היעב"ץ בפרק שירה על חיות השדה אומרים, שהרוגי ביתר עברו על השבועות ודחקו הקץ, ולכן נענשו להיות הפקר כחיות השדה ונשפך דמם כצבי, ומסיים היעב"ץ "שזה נכון מאוד" שבגלל זה בא השואה על ביתר.
חסיד מהרש"ב המשך חלק 313.02.23
36
כתבה רדודה, חסידים עלו לארץ ישראל הרבה לפני הציונות, אין קרש בין דעתו הברורה של הרבי וכפי דברי הרבי הרש''ב והריי''צ שהציונות אינה נכונה והרחיקה את הגאולה, לבין לגור בארץ ישראל, וכן בפועל להצביע בבחירות כדי לנסות לחזק את היהדות. אך כמובן שהיה עדיף שהמדינה תוקם אחרת, או שכלל לא תוקם במצב זה.
מנדי09.02.23
מסכים עם כל מילה
חסיד09.02.23
חבל שלא היה לחסידים שכל לעלות לארץ לפני הציונים. סתם עשו פרנציפ לציונים שלא עלו. בסוף דפקו את עצמם ואכלו אותה בשואה. זה דעת תורה זה?? זה חילול ה'!!!
בני ברק09.02.23
35
חבד לא ולא נגד
צדיק רשע09.02.23
34
הייתי מציע לכותב הכתבה, לקרוא את הספר בין אור לחושך, דעת הרבי מליובאוויטש על הציונות. אחרי קריאה בספר אולי הכתבה תהיה יותר קרובה למציאות. לכתוב כתבה כזו על חב''ד זה מגוחך, יש כל כך הרבה בנושא, קודם ללמוד טוב, ואז להוציא כתבה. מלבד זאת יש טעויות בולטות כגון שכפר חב''ד הוקם לאחר המדינה.
חכם09.02.23
33
הדברים לא מדוייקים. כל הסיבה שהרבי זי״ע תמך בדרך כלשהיא זה כי כרגע המציאות השתנתה ויש יהודים בארץ וצריך לדאוג להם. זה הכל. אין שום הסכמה עם הדעות הציוניות חו.
Mike09.02.23
32
יש לציין לדברי אדמור הזקן בסידור עם דא"ח דף סח "וזהו הטעם לקיבוץ הגלויות קודם שיבא משיח צדקנו " מפורשים הדברים . ואף שמחמת ההתנגדות לציונות החילונית נטה מהורשב להסביר הדברים בדרך דרש , אין מקרא יוצא מידי פשוטו
אליהו09.02.23
חח איזה בורות אין מקרא יוצא מידי פשוטו? וכי זה פסוק בתורה או הל' ברמב"ם? הוא דיבר דברי קבלה וחסידות על אורות, כדרכו של התניא, ובאופן רוחני, כפי שמהרש"ב הקדוש שהבין מליון פעמים יותר טוב ממך דעת זקינו, הסביר וביאר היטיב דבריו, ע' אגרות מהרשב ק"ל (שאכן משם לקחת המ"מ לסילוף).
חסיד הרבי מלך המשיח שליט"א10.02.23
אתה מכתיר עצמך כחסיד מהרשב ואין לך עסק בסגנונו של אדמור הזקן הלשון שם היא פשוטה ומובנת , והנימוק הרוחני מתיחס לעובדה שקיבוץ גלויות יהיה קודם משיח . כל מעיין בעל ראש ישר שיודע לקרא ישפוט בצדק .
אליהו10.02.23
פשוט ומובנת כדרכו לדבר חסידות וקבלה, וכפי שמהרש"ב הסביר כוונתו האמיתית של דא"ח של התניא! חבל להתווכח, אתה לא חבד ולא כלום, ואתה לא תבוא להגיד לנו חסידי ליובאוויטש מה כוונת המקובל בעל התניא, במקום שמהרש"ב הקדוש הסביר וביאר היטיב כוונתו!
חסיד הרבי מלך המשיח שליט"א12.02.23
שוטה שבעולם ,נקטתי דרך ביטוי אין מקרא וכו , הוכחת שאתה כן הונגרי ! בכלל אם אתה כופר בזכותו של הרייצ וחתנו הרבי כממשיכי מהורשב(חלילה עפרה לפומיך( , לפי אותה הנחת יסוד איך אתה כל כך בטוח שפירוש הרשב לדברי התניא מוחלט ? ומכאן שאתה לא חסיד מוהרשב אלא "קנאי" שקרן
אליהו 210.02.23
חח נעלבת כי התברר שאתה ע"ה שמדמה ומשווה דברים לא קשורים? דרך ביטוי לא שייך בתורת החסידות שהיא בנויה ע"פ קבלה וספירות וניצוצות, ופשוט. ודברי התניא בסידור, זה לא הל' ברמב"ם ולא דיבר להוראה, וגם אילו היה התניא כותב להל' הרי ברור שהל' כרמב"ם בענין הגאולה, וכמו שפסק שהתורה העידה ק"ג רק על משיח!
חח אתה מתוסכל, ואני באמת חצי רוסי!12.02.23
31
אין קשר בין אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל שהתחיל עוד בזמנו של האדמור הזקן , לציונים הרבניים לא אהבו את הדרך יותר מסאטמר קח שחבד מקרבים כל יהודי וגם ציונים , ולמעשה רואים שהדרך של הרבי צודקת
משה 09.02.23
30
פשוט מאד, חב''ד שונאים את האידיולוגיה הציונית "ראשית צמיחת גאולתינו" אבל אוהבים כל יהודי ומושכים אותו ליהדות בלי קשר לאידיאולוגיה שלו
שמוליק09.02.23
29
לא מדוייק כלל לצערי. הכתבה ציינה אמנם התרחשויות שלפחות רובם מעוגנים היסטורית, אבל הפרשנות המהותית לפשר אותם התרחישים אינה נכונה. וגם לא של הררי.
קובלסקי09.02.23
28
הכתבה בכלל אינה משקפת את שיטת חבד בכל הנושא חב"ד לא שינתה את דעתה רק העיתים השתנו ולכן לא עושים מכך רעש
יוסי09.02.23
27
סטמר כואב לו ביותר, תתחזק! לא תשנה אותם
קרעזי09.02.23
26
מעניין לעעניין מעניין השינוי שהיה בהנהגת הכלל חרדית שלחמו בתחילת הישוב בתוקף גדול נגד השימוש בשפה העברית אבל כעבור תקופה לכאורה הבינו שזה לא המלחמה כרגע והניחו לנושא זה ועברו לנושאים שהיו יותר נוגעים בזמן המסויים
אריק10.02.23
25
לכתוב מאמר שלם על ייחס הרבי לציונות מבחי להביא את החיבור 'יהדות התורה והמדינה' שכתב הרה"ח אוריאל צימר בהוראת הרבי ובה בירר את,היחס לציונות? מקור מצויין נוסף לעיין בדבר, זה הספר 'בין אור לחושך' של הרה"ח שלום בער וולפא שמדבר על היחס של החסידות למדינה. חוץ מזה, עיין בשיחת שבת בראשית תשכ"ח.
מנחם10.02.23
ומקור נוסף זה "אוצרות חסידים בין גלות לגאולה", ליקוט נפלא מדברי הרבי נגד הציונות, ויום השעבוד הציוני, שהרבי אמר שיש סברה לצום אז, וכן לגבי הסמל מגן דוד ועוד הרבה ענינים, וכל המסתעף!
ייעקל10.02.23
24
כל המשנה ידו על התחתונה!
Helen10.02.23
נכון, החסידות שינתה את התורה שציוותה אותנו לעלות לארץ הקודש!!
משה10.02.23
האם מרן השו"ע שפסק (בכ"מ מלכים ה, יב) שאסור בזה"ז אפי' ליחיד לעלות מבבל לא"י, היה חסיד סאטמער או לובאוויטש?.. האם הרשב"ש הספרדי, שפסק שישוב א"י אינה לכל ישראל אלא ליחיד בגלל איסור השבועות, היה חסיד? האם פסקי ריא"ז שפסק שאסור לעשות מעצמנו ק"ג לעלות לא"י, היה חסיד?
כשחילקו השכל דילגו עליך בשמיים!10.02.23
דבריך מוכחשים שהרי מרן עלה לארץ ישראל. אלא שהוא ביאר את שיטת ר"י בגמרא ותו לא. וכן הרשבש והריאז
משה12.02.23
שוטה מרן בעל השו"ע לא נולד בבבל אלא בספרד, שמשם יחיד מותר לעלות! ולגבי הסיל' שכביכול מרן השו"ע לא פסק כן להלכה, הוא מבאר שזה מה שפסק הרמב"ם שהעולה מבבל עובר בעשה, ויתירה מזאת הוא מוסיף שמשמע שאמוראים אחרים גם סוברים כן בהמשך הגמ',
כשחילקו השכל דילגו על עמלקי כמוך!12.02.23
הם לא פסקו זאת. תמשיך לשקר את עצמך
משה11.02.23
אני משקר לעצמי, או אתה המתוסכל על רשב"ש, ופסקי ריא"ז, שאין לך מה לענות כלל, ובמקום לעשות תשובה ולשתוק, אתה פשוט משקר (כמו שעשית עשרות פעמים) ומבטל דבריהם!
כשחילקו שכל דילגו עליך!12.02.23
23
משל טוב המבאר את שיטת חב"ד מול סאטמר: משל לאב שזועק על בנו העומד בראש הגג שלא לקפוץ, ומאיים עליו בכל האיומים. קרה, והבן קפץ - ברור שהאבא ירוץ אליו, ינסה להצילו ויחבוש אותו. לאחר שקמה המדינה אין עניין להתכחש לה, כסאטמר, אלא לנסות ולהציל כמה שיותר
סתם לידע10.02.23
תגיד את המשל הטפשי והלא נכון לחז"ל, שאמרו (שהש"ר ב, ז), שדורו של בר כוזיבא נענשו כי הקימו שלטון ומרדו ברומאים ועברו על השבועות, וזה מדובר בשלטון שהיה קיים כ21 שנה (כמבואר בסדר הדורות), ובכל זאת בכל ה20 שנה הצליח להם המדינה אבל בסוף נענשו, ואותו דבר וכו', ורש"ב כתב שהציונות אסור בגלל איסור השבועות!
סתם לפקוח עיניים10.02.23
עם הארץ... בר כוכבא שלט שלוש שנים בקושי. ולדבריך, ר' עקיבא היה פחות חכם מיואליש?
משה זאב הכהן פעטש-געבער10.02.23
לפני שאתה קופץ כמו הדיוט לתקוף אותי, תחשוב אולי בכל זאת אתה הע"ה פה?.. וכי חשבת שנעלם ממני סנהדרין צג, ב, שמלך שנתיים וחצי? לכן ציינתי לעי' "סדר הדורות" (ג' אלפים תת"פ), שמבואר שם שבר כוזיבא וצאצאיו הצליחו במלכותם 21 שנים, ומה שכתוב בגמ' שמלך שנתיים, הכוונה לב"כ האחרון לפני הטבח בביתר,
עמקלי ארור היזהר בכבוד צדיקים10.02.23
דורו של בר כוכבא היו גדוש במינות כמו החסידות וזו סיבת הנפילה בביתר ובשואה.
משה11.02.23
שקרן, בגיטין נז, א, לגבי אנשי ביתר בזמן של ב"כ וז"ל: "ומאחר דהוו צדיקים כולי האי" מאי טעמא איענוש וכו' עכ"ל. הרי שהיו צדיקים אנשי ביתר, ולמה נענשו? אמרו חז"ל: 1. מפני שלא התאבלו על י-ם. 2. כי עברו על השבועות בחשבם שב"כ המשיח, ומותר כבר לכבוש א"י. (שהש"ר ב, ז), וכן כתב היעב"ץ
אתה פשוט זייפן ושקרן!13.02.23
אמר רבי יוחנן, לא גלו ישראל עד שנעשו 24 כתות של מינים!! (ירושלמי סנהדרין י, כט). לכן חייבים לדבוק ביהדות המקורית שהנחילונו הגאונים והרמבם ולא תנועת החסידות החדשה שגרמה לאסונות
משה11.02.23
לא השבת שום דבר לנידון! (כדרכיך לשנות נושא ולדלג לענין אחר) ואגב הנך מביא שמינות מביא גלות, הרי שהנך מודה בלי משים שלא התחיל שום גאולה בזה"ז, וכל הגאולה מזוייפת נעשה ע"י המינים ומחטיאי הרבים, וברור שזה רק זמני והכל יתבטל כעפרא דארעא ויהיה גלות, ורק משיח יגאלנו ויבאנו לא"י!
געצלה12.02.23
1. ר"י מירושלמי סנהדרין י, ה, שגלו ישראל בגלל 24 כת מינים, זה מדבר על גירוש וגלות לחו"ל ולא על השואה בביתר שגרם ב"כ! 2. בירושלמי זה מדבר בכלל על י' שבטים, 3. בגיטין נז, א, לגבי אנשי ביתר בזמן של ב"כ וז"ל: "ומאחר דהוו צדיקים כולי האי" מ"ט איענוש וכו' עכ"ל. הרי שהיו צדיקים אנשי ביתר!
אתה יצור שקרן רמאי שא"א לסמוך!13.02.23
22
שמעניין אותם רק כסף וכבוד , הם בנו כפר אחד אחרי שגזלו שם את האדמות , זה היה כפר תימני . נזכרו לתמוך ? באו לחלוב .
חב"ד קבוצה קטנה 10.02.23
21
לא אהבתי את הכותרת. חבד לא שינתה את דעתה. בדיעבד אחרי שכבר כמה המדינה בנסים גלויים כדי לאפשר מקלט לכל היהודים. צריך לשמור על הקדושה שלה. ולעריך את אלו המגינים על עמ"י במסירות נפש
שושנה ריזי10.02.23
בתוך התגובה האומללה שלך מבואר בצורה הכי מפורשת שחבד של היום שינו מדעת הרבי הקדוש מהרש"ב! והקטע הכי מצחיק (ועצוב) שאת לא מבינה בכלל למה, ואיך התגובה שלך מנוגדת לחלוטין לדעת ליובאוויטש האמיתית! שזה רק מוכיח שוב שחבד של היום, זה 380 מעלות מחבד האמיתית!
רוזי10.02.23
טיפשות כאילו עיקר שם חבד קשור אם וכמה מתנגדים לציונות , ראש עקום שחושב שעיקר כל תורה להתנגד לציונות . ועיקר החבד "דע את אלוקי אביך ועובדהו בלבב שלם"
שמשון11.02.23
המשך: אותו דבר לגבי הציונות, ודאי שזה לא עיקר חבד, אבל הרש"ב לא סתם זעק, הוא הסביר בארוכה למה לא להתחבר לציונות בשו"א גם אילו היו חרדים (אגרות פ"ו), וכן הסביר שסוף אגו"י תהיה אגודה ציונית (כפי שאכן קרה), ומי שמזלזל בדברי וזעקת רבו לא ראוי לכנות עצמו ליובאוויטש!
המשך לשמשון12.02.23
זה כמו להגיד שזה טפשות לחשוב שעיקר כל התורה זה לא להתחבר לרשעים אפי בשביל לקרב לתורה (אבות דר' נתן ט, ד), או שעיקר התורה רק ללמוד ולא להתפלל, כמו שאתה מבין שאם נחסר פרט אחד מהמצוות שחייבים בזה"ז, ומישהו מזלזל בזה הרי שהוא סטה מהדרך,
רוזי12.02.23
20
להוציא את חב"ד כזאת חסידות גמישה, שמשנה דעות ו'חוקי בסיס' עם הזמן ובגלל רביים שונים - פשוט נורא.
כתבה ממש מוזרה...10.02.23
19
אין קשר בין יד ישראל תקפה לדברי האדמו"ר הרש"ב. יד ישראל תקפה לא קשורה למדינה. פרשנות לא מוצלחת של הכתב, שמנסה למשוך לכיוון אחד.
אבי10.02.23
כתבתי פה אמש תגובה בענין יד ישראל תקיפה, את הטעות, ואי הקשר של זה למדינת ישראל, אבל הוא מצנזר!
חסימת פיות10.02.23
18
לומר בכותרת ובתחילה שחסידות חב"ד שינתה מדרכה בעוד שבאמצע אתם מסבירים בעצמכם ששיטת חב"ד לא מתנגדת ליהודים אלא לדרך הציונות שבה יהודים דובקים הרבי הרייץ יצא נגד הציונות וכך גם הרבי הרש"ב אך מעולם לא יצאו נגד יהודי אלא נגד הדרך של יהודי כזה או אחר כך שזה מוכיח שדרכה של חב"ד לא השתנתה מעולם!!
שטויות ושקר10.02.23
עשית מחב"ד תורה מסיני. בסך הכל חסידות בת מאתיים שנה לא יותר שמוכרת דמיונות ואלילות על הרבי שלה.
משה10.02.23
17
הרבי נפגש עם אישים בכירים וראשי ממשלות רק בגלל שהם יהודים ויש להם השפעה על יהודים ולא בגלל שהוא תמך במדינה או ברעיון הציונות, חוץ מזה שימו לב להפרדה, הרבי הרייץ שלח להקים יישוב בארץ ישראל כי יש מצווה ליישב את הארץ ולא בגלל המדינה!!! יש הבדל בין ארץ ישראל למדינת ישראל!!
שימו לב!!10.02.23
תמך לא תמך זה לא משנה. הוא לא בורא עולם. היום במדינת ישראל יש את המרכז היהודי והתורני הגדול בעולם. יש קיבוץ גליות ועוד
משה10.02.23
אפשר עד מחר לספר שיש ארץ ישראל ולא מדינת ישראל , אבל בלי מדינה אין אפשרות של עלייה חופשית לארץ אין בטחון ואין כמעט התיישבות....
אליהו11.02.23
16
הרבה מלל כדי לצייר את המטרה לאחר שהחץ כבר נשלח. מבחינה תבונית ואידיאולוגית אם הייתה לנו פעם סיבה לשמור מרחק מהציונות היום יש לנו יותר סיבות לאין קץ להתרחק מהציונות הלעומתית של ימינו. ואילו הסאטמארים חיים באמריקה ויש להם קהילות עצמאיות מהבחינה הכלכלית.
מאיר10.02.23
כל מי שחי בחו"ל נמשל כמי שאין לו אלוה כדברי חז"ל. כך שכל חייהם "הרוחניים" לא שווים באמת
משה10.02.23
ועי רמ"ע מפאנו כנפי יונה ח"ד סי' י"ב שהדר בזה"ז בחורבנה בא"י אין לו אלוה, ועי יערות דבש ח"ב דרוש ז, שבזה"ז בגלות אין לא"י מעלה יתירה על חו"ל, ועי חת"ס גיטין מד, א, ד"ה חוץ ממלאכתו, שלגדו"י ות"ח עוסקי בתורה לא נאמר שאין להם אלוה בחו"ל
המשך תגובה10.02.23
הם כותבים סברות סבורות. אבל דברי חז"ל ברורים וחדים
משה12.02.23
אגב יש לי הוכחה פשוטה שלעולם ידור בא"י מיירי רק בזמן הבית ולא בזה"ז, כך מוכח מהגמ' עצמה שהביאה מיד אחרי זה דעת ר"י שאסור ליחיד לעלות מבבל, ור"ז שחלק על ר"י לא הקשה כלל על ר"י מברייתא מפורש (לעולם ידור) שנשנה לפני זה, והרי ר"י לא יכול לחלוק על ברייתא. ומכאן שגם ר"ז הבין פשוט שלעולם ידור אינו בזה"ז!
חסיד מהרש"ב12.02.23
כפירתך לא מעניינת אותנו היהודים, ואין לנו אלא דברי גדולי הדורות שהבינו חז"ל (מתי נאמרו דבריהם, ובאיזה אופן) מליון פעמים יותר טוב ממך, ואגב יש לי הוכחה פשוטה שלעולם ידור בא"י מיירי רק בזמן הבית ולא בזה"ז, כך מוכח מהגמ' עצמה שם!
חסיד מהרש"ב12.02.23
הרמבם לא הגביל זאת לימי הבית.
משה12.02.23
הר"מ לא יכול לחלוק על מה שמבואר בגמ' לכו"ע, אלא ע"כ שזה לא לזה"ז, ומה שהביאו כי דרכו להביא גם מה שלא לזה"ז, למשל לגבי עבד שרצה לעלות לא"י, פוסק הר"מ שיכול לכוף רבו, והר"מ מוסיף ומדגיש שזה גם לזה"ז, הרי לולא ההוספה יכולנו לחשוב שעל אף שהביאו להל' אבל זה לא לזה"ז, כך שמה שהביא לעולם ידור אינו לזה"ז
חצקלוני13.02.23
כלל וכלל לא, עי זוהר פנחס רכ"ה שהטעם שאין לו אלוה, בגלל שבחו"ל אין קרבנות, ובזה"ז שאין קרבנות גם בא"י, הרי שלא נאמר הדר בחו"ל אין לו אלוה יותר מבא"י, ועי רשי שמואל א. כו, יט, שאין לו אלוה נאמר רק בזמן הבית, ועי "יפה ללב" ח"ח (כתובות קיא), שמביא מזוהר בחוקותי קט"ו, שבזמן גלות גם הדר בחו"ל יש לו אלוה!
חסיד מהרש"ב10.02.23
עי' "מור וקציעה" ש"ו, היוצא לחו"ל כאילו עע"ז, נאמר בגלל שדוד המלך יצא מתחת שלטון תורה להיות תחת שלטון פלשתם עע"ז, ופלשתים היה בתוך א"י, ומוכח שהטעם בגלל השלטון ולא בגלל חו"ל כשלעצמה, וא"כ בזה"ז שהמינים הציונים שולטים בא"י הרי שאדרבא עדיף שלטון נוצרי עע"ז מאשר שלטון מינים הציוני, וכ"ש שלטון מוסלמי!
חלק 310.02.23
אם אתה באמת חושב כך , למה אינך עובר לגור ברמאללה שכם או עזה ? אלא מאי שקרן ורמאי כמו רוב ה"קנאים" . ולכן רוב ישראל ורוב גדולי התורה מסתייגים מהשקר הנבזי
אליהו11.02.23
מיסטר אליהו המתוסכל, אתה צריך ללמוד משהו בחיים, ע"י השמצות לא עונים כלום, ובזה הנך לא משיב כלום לנידון, אגב שיטת מהרש"ב נגד הציונות זה כלל לא "קנאות", אלא יסודות ברורים באמונת גאולת ישראל, והל' ברורות של איסור השבועות שהובא בפוסקים!
חסיד מהרש"ב13.02.23
ב"ה אין לי על מה להיות מתוסכל , ולא ענית , אם לדעתכם שלטון מוסלמי עדיף למה אינכם עוברים לרמאללה ?
אליהו13.02.23
מציאות היא שאיך שהגבת לי לעיל, מראה שאתה מתוסכל.. ולגבי שאלתך אם עדיף שלטון מוסלמי וכו', כבר עניתי לך אתמול על זה, אבל המצנזר צנזר תגובתי, וסתם כך בשביל מה להשיב אם אתה לא "ענייני"? אתה הרי במילא לא מעוניין לדעת האמת ודעת ההל' בנידון, ובגוף שאלתך זה שאילה כה צבועה
חסיד מהרש"ב13.02.23
שוב לא ענית ... אני ועוד רבים בעד הקמת שיכון סאטמר ברמאללה א) לא יחסר לכם גוי של שבת ב ) לא תהנו מהרווחה הציונית בתחומי רפואה ביטחון וכו
אליהו13.02.23
ואני בעד הקמת מדינתכם באוגנדה אפריקה, כפי התוכנית המקורית של הציונות והרצל המשיח שלך, לכו תכבשו ותשתלטו שם על ילידי המקום, תתאבדו שם על מלחמות, ועזבו את היהודים ולהבדיל הערבים, זה גם ישתלם לכם יותר, כי לא תהיה שם עליכם איום גרעיני..
ואף אתה הקהה את שיניו (שאין לו)..13.02.23
אני מצויין לי פה למה שאלך ? אתה זה שמתלונן... ואומר ששלטון גוים עדיף , אז יאללה לרמאללה ! אומר ועושה !
ישראל מעצמה עולמית13.02.23
15
וודאי שחבד של היום אינו אותה שיטה של חבד של פעם, רק עיוור שלא קרא מעולם כל דברי הרש"ב בנידון יכול להכחיש השמש בצהריים, כביכול מהרש"ב היה משנה דעתו, אין ספק שאילו מהרש"ב היה חי עמנו כיום היה בוכה בכי תמרורים על איך שחסידותו שהוא בנה בדם, נהפכה לחוד החנית של הרעיון הציוני,
תגובות כפירה בזוהר מעלה, ותגובה זו לא?10.02.23
14
כולם יודעים שריי"ץ זצ"ל התחיל לשנות מעט מאביו זצ"ל, בפרט אחר השואה שהיה יותר קשה לעמוד בנסיון הציוני, לא להתפעל ולסוג אחור אפ' לרגע, בכתבה כתוב ההסבר ששינו שיטת רש"ב, בגלל שריי"ץ אמר שעכשיו הזמן לתמוך בציונות, וזה לא נכון כלל בדעת אביו, שהרי אביו אחז שזמן עליה לא"י וק"ג, וכל עניני הגאולה רק אחר משיח
ייקיל10.02.23
אל תביא מההנהגה שלאחר אירוע מוחי סטרוק שהיה לו, זה הגבאים כבר
יוסף יצחק 10.02.23
13
חבד של היום הם חוד החנית של מעריצי האליל נתניהו הציוני הכופר (שאגב עם כל החנופה החבדית אליו, הוא אפי' לא זרק להם 'עצם', גם לא הכרת הטוב לפחות כלפי המצלמות, והתפרסם כבר שהוא לא הסכים לתחנוני חבד להצטלם מניח תפילין), אין ספק שאילו מהרש"ב היה חי עמנו כיום היה בוכה בכי תמרורים שקהילתו נהפכה כמעט לדת"ל
צנזור תגובות ע"י המצנזר הצבוע!10.02.23
12
הינדוס תודעה שקרית, דעת חב"ד ליובאוויטש חד משמעית נגד הציונים עוקרי התורה, צאצאי השבתאים והפרנקיסטים ימ"ש שר"י, אמנם קנאות ליובאוויטש היא עם חכמה בינה דעת, וכפי שהרבי אמר: הדעה שלי לא השתנתה, הסיטואציה שונה. מכיוון שניתנה להם ממשלה, ועדיין לא מלאה סאתם אז.
אברהם09.02.23
בקיצור כל אחד אומר מה שרוצה, וכל אחד מזייף, ומסלף, ומצטדק שלא שינה כלום מהרביים הקודמים, וזאת בשעה שהמציאות זועקת שחבד של היום זה שינוי 380 מעלות מחבד האמיתית! וזה טפשות לחשוב שכביכול בשביל קירוב רחוקים צריך להתחבר ולתמוך בציונות, אפשר ואפשר לעשות אותה כמות בע"ת, גם בלי הסגידה החולנית בנתניהו הכופר!
ייקיל10.02.23
11
בניגוד לסילופים השונים בכתבה זו בדעת מרש"ב, עי' אגרות מרש"ב ק"ל, כתב איגרת שלימה שלא להתקבץ מעצמנו לא"י לפני משיח, והביא מהמהר"ל שעד משיח צריך להיות מפוזר בעולם, ורק משיח יעשה ק"ג, וכל ק"ג שיעשו הציונים היא מזויף, ובטווח הארוך זה יכשל (וכן מבואר יחזקאל כ, פסוקים לד-לח, בביאה ג' לאי לא יהיה אף חילוני
דוד10.02.23
10
מרש"ב כותב שאסור לדבר לשון קודש לצורך חול, (אגרות הרש"ב תנ"ט, קי"ז, ועוד), ויותר מזה שם באיגרת קי"ז כותב שצריך למחות במי שמדבר לשה"ק לדברים בטלים מלבד תורה ותפילה, וכיום בתומכי תמימים המזוייף בא"י, בוגדים בהוראת מייסד הישיבה ומדברים בלשון הקודש בחיי היום יום,
יעקב10.02.23
9
לגבי כניסה לקואליציה הרבי מ"מ זצ"ל כתב (אגרות>כרך יא>ג'תקנט), מפורש שזה אסור, על אף שידע שאם לא יכנסו בפנים יהיה יותר גרוע, והמדינה יעבירו חוקים רעים, עכ"פ ואח"כ הוא לא קיים דברי עצמו, וכמו שלא קיים דברי עצמו, כ"ש שלא פלא שלא היסס לשנות לגמרי מדעת הרש"ב. ושוב זה זכותו אבל לא על חשבון שם לובאוויטש
חסיד מהרש"ב10.02.23
סברא עקומה שנובעת מחינוך עקום , כאילו שם לובביץ תלוי בג' שבועות וכו , ואם כן הרי הרשב (חלילה) שינה מדרך לובביץ שאביו המהרש לא הזכיר כלל ג שבועות (בילו) עיקר הדברים לובביץ זה תניא ליקוטי תורה והמשכים .
אליהו12.02.23
כבר השבתי לטפשות שלך, ביל"ו מעולם לא היה מדובר על תנועה לגאול עצמנו, ולמרוד בגויי א"י, לובאוויטש לפני כל לימוד חסידות, זה תנועה שותומ"צ כל מה שנאמר בתלמוד בבלי (כפי שכתב הר"מ), וכמו שהלומד תניא וכו' ורק עובר בשאט נפש במזיד על דרבנן אחת, הרי שזה לא חסיד ולא כלום,
חסיד מהרש"ב12.02.23
שקרן בשקרנותיה ידע , הרי אתה טוען שהרשב התנגד להקמת יישובים בארץ ישראל ואם כן היה מתנגד גם לבילו , ואם כן לדבריך שינה מדרך אביו ואינו נקרא לובביץ (חלילה). ועוד שעלייה עם 100 אלף זו עליה בחומה....
שמשון 12.02.23
אתה כותב "אתה טוען" שהרש"ב התנגד להקמת ישובים בא"י, רק רגע אני טוען זאת בדעתו? וכי זה לא אגרות מהרש"ב (של"ז) מפורש? וכבר כתבתי לך להביא לי מקור (נאמן) לדברי מהר"ש ולא הבאת, המשך בתגובה הבאה
חסיד מהרש"ב12.02.23
לגבי עליה בלי יד חזקה, בלי הקמת שלטון עצמאי, ובלי שום מרידה באומות בא"י, אלא לשמה רק לשם יא"י, ותחת השלטון המקומי, זה מחלו', רוב המקורות סוברים שגם זה אסור, אבל ר"ח פלאג'י, ואבנ"ז סובר שמותר, אבל ביד חזקה לכבוש א"י ולמרוד באומות זה אסור לכו"ע כל השיטות, כולל רבני המזרחי הראשונים הרב ריינס ומוהליבר
חסיד מהרש"ב חלק ב12.02.23
ולכן לפני הציונות שהתחילה לדבר על לקיחת א"י, ניתן להבין למה היה כזה סברה ממהר"ש לעלות ברשות לא"י בעליה גדולה, ולעבוד שם ה', כי כאמור יש מיעוט פוסקים שמתיר זאת, אבל שוב כל זה כבר לא רלוונטי, כי כיום כל הישוב היא רק ביד חזקה וכיבוש ומלחמה, ומרידה באומות שזה אסור לכו"ע כל הדיעות!
חסיד מהרש"ב חלק 312.02.23
8
לגבי טענה המטופשת בכתבה: "וכי השטן שולט בא"י כבר 70 שנה", זה טענה כ"כ טפשית לא אכנס אפי למה, רק אצטט מה שהשיבו חזל לאלכסנדרס, שטען שהם הרוב, ודתם יותר גדולה, וחז"ל נמצאים תחת שלטונו, וחז"ל ענו לו במילים האלה: "שטנא נצח", שזה בגלל שהשטן מנצח, ועי' שם ברש"י מילים ברורות שהשטן מנצח ומטעה בני אדם!
חסיד מהרש"ב10.02.23
7
רבינו גרשם תמיד לב, א, וז"ל: אמרו ליה סטנא נצח. כלומר אל תתמה על זה שהשטן הוא נוצח, שמתעה אותם "ונותן להם גאולה" ולסוף יורידם לגיהנם עכ"ל, הרי שכתב רבינו גרשם מפורש שהשטן יכול לנצח ולתת לבני אדם גאולה מזוייפת, וזה בדיוק מה שקרה בגאולה הציונית המזוייפת שלא ע"י משיח!
חסיד מהרש"ב10.02.23
הציונים ניצחו , כי מה שאתם יודעים לעשות זה לכתוב פשקווילים ,ובזמן שאתם כותבים פשקווילים ,הם הקימו מדינה שנחשבת למעצמה עולמית.... בחסדי שמים !
הוסיאטין12.02.23
אתה ס"ה חוזר על דברי, שהשטן ניצח ונתן לכם גאולה, נכון מאוד! סאטמער בחו"ל זה הקהילה האורתודכסית והחסידות הכי גדולה בעולם, עם מפעלי חסד שאין בכל העולם (גם לא בלובאוויטש של היום), כל העולם מקנא בנו, בפרט שאנו בחו"ל (ואתם טוענים בתסכול שזה עוה"ז..) לא נורא תבלע הרוק ותמשיך במשאת חייך להתקוטט עם ערבים!
רוזין12.02.23
התרגזת , אהה !כלל ישראל גאה בחירותו ובטחונו , מה נותנת לנו סאטמר ? קדחת ! מה נותנים לנו הציונים זקיפת קומה ויישוב ארץ ישראל בלי הגבלות !
יהודי פשוט12.02.23
אין מה להתרגז על ציוני עלוב שמוכן להתאבד במלחמה עם ערבים! הרי המקום שנהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים מאז 1948 זה לא בחו"ל אלא במדינה הציונית, וזה לא מתאים באחוזים, כי ב70 שנה האחרונות חיו בחו"ל יותר יהודים מאשר אצל הציונים! והאמת על כשלון הציונות מתסכלת אותך!
רוזין בוהוש12.02.23
ביום אחד באושוויץ נהרגו יותר יהודים מאשר בכל שנות קיום המדינה . אלה שעלו לארץ ניצלו . אני חי כי אבותי לא שמעו לר' יואליש .....
חשבון פשוט13.02.23
כלל לא נכון גם בחו"ל ניצלו, באמריקה מאות אלפי יהודים (ביניהם סבי שערק לשם כ20 שנה לפני השואה), וכן באנגליה ועוד, וכן עדות המזרח נצלו בחו"ל, ודווקא בא"י חלקם נהרגו במלחמות העלובות והאסורות של הציונים, וכן ניצולי שואה שנהרגו בא"י, אגב מליוני יהודי הושמדו בשואה בביתר בא"י
תשובה פשוטה לכופר החולה!13.02.23
שוטה למה אתה תולה זאת בר' יואליש (שהיה אז אדמור צעיר באמצע שנותיו) בעוד שחיו אז אדמורים מנהיגי ישראל יותר מבוגרים ממנו, שהזהירו שלא להתחבר לציונות, ולא לעלות איתם לא"י, כגון מהרש"ב, הריי"ץ, רבי אלחנן ואסרמן ועוד, אז גם לשיטת כפירתך שכביכול ההצלה היתה תלויה בעליה, מ"מ מה אתה רוצה מר' יואליש??
שוטה מאשים את ר' יואליש ולא הריי"ץ??13.02.23
למה להשמיץ ולומר "ציוני עלוב" חשבנו שאתה נגד השמצות.... בפרט שלשונם של הקנאים תמיד נקייה..... לומר "כשלון הציונות" על אחת ההצלחות הגדולות בהיסטוריה האנושית , נו באמת.....
שמשון13.02.23
כנראה שהראש שלך משהו חלול, ולכן אתה לא יודע חשבון.. קח מחשבון, ותחשב מס' היהודים שגרו בכל העולם מאז הקמת המדינה, מדובר במס' יותר גדול של יהודים מאשר אלו שגרו תחת הציונים מאז הקמת מדינתם, וראה זה פלא הכי הרבה הרוגים זה דווקא במדינה "הכי בטוחה ליהודים", אתה כ"כ דפוק שאתה לא רואה את כשלון חזון הציוני..
שמשון, אליהו13.02.23
לפי החשבון הזה , גם בזמן דוד המלך נהרגו במלחמותיו יותר אנשים בארץ מאשר יהודים שמתו בחול . בכלל החשבון הוא לטווח ארוך , סטמאר ימשיכו להתפוצץ ואנחנו נמשיך ליישב את הארץ ששקולה ככל התורה
מי צריך מחשב13.02.23
המשך מקורות איסור כיבוש א"י עד משיח: רבי חיים פלאג'י בשו"ת נשמת כל חי יו"ד סי מ"ט, כפתור ופרח פ"י, ובנוסף לאיסור השבועות, עי' ר"מ הקדמתו לספר המצוות סוף שורש י"ד, שכיבוש הארץ לא יהיו אלא רק כשיש מלך וסנהדרין . וכן "אגרות משה" (כרך ז') חו"מ ח"ב סימן ע"ח, פוסק שבלי או"ת וסנהדרין אסור לצאת למלחמת מצוה!
תלמד יותר תשב"פ ולא רק מקרא..13.02.23
הארץ ניתנה על ידי האנגלים והאום , הערבים פתחו במלחמה ,קצת היסטוריה.
אליהו14.02.23
זה סילוף ישן, כי הרי אסור למרוד ב70 אומות העולם (ועי' שהש"ר ב, ח, קול דודי בא, זה המשיח וכו', שהגאולה לא יכולה לבוא עד שישתעבדו ב70 האומות), ולכן לא משנה בריטים, או"ם, יפן, ערבים, ס"ה מדובר פה באומות מאדום (הנוצרים) שנתנו לישראל רשות למרוד באומות ישמעאל (המוסלמים), והאיסור שלא למרוד בכל אומות העולם!
חסיד מהרש"ב15.02.23
וכפי שכותב מהר"ם חאגיז', "שבר פושעים" (בת קול יוצאת מהר חורב) וז"ל: חלילה להיות מורדים ולהפר הג' השבועות, כלפי אדום או כלפי ישמעאל. וכמו שכתב ר"ח פלאג'י נמכ"ח יו"ד סי' מ"ט, שהרשיון צריך להיות מ70 אומות העולם, כי אם רק חלק מסכימים, ע"כ שנצטרך ללחום עם האומות שלא הסכימו, ואז זה ביד חזקה ומלחמה שאסור !
חסיד מהרש"ב 215.02.23
פה מתגלה הבורות והטעות הגדולה שלך, אתה כנראה צדוקי שלא מאמין בתשע"פ, לכן אתה מביא הוכחה מזמן דוד המלך שהיה מצוה לכבוש א"י, אבל לידיעתך בתשב"פ שלנו כתוב שבזמננו אסור לכבוש א"י עד משיח, "מגילת אסתר" על הר"מ (מ"ע ד' שהוסיף רמב"ן), אוצר החיים קאמרנא ח"ג על מצוה ד שהוסיף רמב"ן, יעב"ץ ספר השימוש (דף ס"ו),
כופר כמוך צריך מחשבון וגם מוח..13.02.23
הויכוח אם יש מצווה ביישוב הארץ ידוע והאריכו בו , כדרך ה"קנאים" אתה מזכיר רק צד אחד מהמקורות... כרגע למעשה הציונים כבר כבשו , אז זה לא רלוונטי...
אליהו14.02.23
ע"ה יקר הוויכוח לגבי מיא"י, זה רק לגבי "ישוב", לדור בא"י תחת הגויים, ואין שום מחלו' לגבי "כיבוש" א"י שאסור לכו"ע עד ביאת המשיח, ולמשל גם אלו שסוברים שישוב א"י דאורייתא בזה"ז, כתבו מפורש שאסור לכבוש, כגון היעב"ץ, ר"ח פלאג'י, הרשב"ש וכו', וחוץ מזה יש איסור לצאת למלחמת מצוה בלי או"ת וסנהדרין
תלמד ותברר עם יראת שמיים!14.02.23
אין שום מחלוקת . ברמבן בסהמצ כתוב מפורש שהורשת הארץ היא מצווה תמידית . אבל שוב לא רלוונטי הערבים פתחו במלחמה , הארץ ניתנה על ידי המנדט
אליהו14.02.23
רמב"ן כותב שכיבוש מצוה לדורות ולכן היה לו לר"מ למנותה, אבל אין כלל כוונתו שזה מצוה גם בגלות, שהרי אחרי זה בדברו לגבי ישוב א"י כתב שזה אפי' בגלות, והביא ראיה שנוהג גם בגלות, משא"כ בדברו לפני זה על כיבוש לא הדגיש "אפי' בזמן גלות", ולא הביא שום ראיה שנוהג בגלות,
חסיד מהרש"ב15.02.23
וכל מה שכתב שם שזה מצוה לדורות, זה לאפוקי שזה לא היתה מצוה רק לשעתה, לזמן יהושע, וא"כ צריך למנותה במניין, ולמשל תרו"מ אינו דאורייתא בזה"ז ואעפ"כ מנאה הר"מ, כי כשיבא משיח יחזור להיות דאורייתא, וא"כ טען הרמב"ן מ"ש מצות כיבוש שלא מנאה?,
חסיד מהרש"ב 215.02.23
והרבנים הציונים הראשונים לפני הקמת המדינה (הרב ריינס, הרב מוהליבר ועוד), כתבו מפורש על הרמבן מצוה ד', שכוונתו לכל הדורות שאינו גלות, אבל בזמן גלות אסור לכבוש בגלל השבועות, 
חסיד מהרש"ב 315.02.23
וכן מוכח פשוט מהרמבן "ספר הגאולה" (סוף שער א'), שכתב שלא רצו שאר השבטים לעלות לא"י (אפי שאוחז שיש מיא"י דאורייתא), אפי' כשקיבלו רשות מכורש, כדי שלא לעבור על השבועה של דחיקת הקץ, ושם מדובר על עליה לא"י בלי מלחמה אלא ברשות, ומזה מוכח שכ"ש דעת הרמב"ן שאסור לעשות מלחמה למען א"י בזמן גלות!
חסיד מהרש"ב 315.02.23
וכן מוכח מכל אלו שסוברים כרמב"ן שישוב א"י מע בזה"ז, כגון היעב"ץ (ספר השימוש דס"ו), הרשב"ש סי' ב', הפאת השולחן (סי' א' ס"ק ט"ו), והם כותבים כדבר הפשוט שאסור לכבוש א"י!
חסיד מהרש"ב 415.02.23
וכידוע בבית שני בעלייתם מבבל לא כבשו א"י במלחמה, והיו נתונים תחת כורש, ומוכח מרמב"ן (ויקרא כא, מא), שעזרא ועולי בבל לא קיימו כלל מצות כיבוש, והתקיים "והבאתי אותם בארצות איביהם", היינו א"י נקרא אז 'ארצות איביהם', והיו נתונים תחת פרס, כך שאפי' בבית שני לא הי מצות כיבוש כי היה קצת זמן גלות
חסיד מהרש"ב 515.02.23
ואם נאמר שלרמב"ן יש כביכול מצות כיבוש בגלות, א"כ כ"ש שעזרא ועולי בבל היו חייבים לכבוש א"י, והאיך עברו על מ"ע של כיבוש? אלא פשוט שלרמב"ן לא היה מצות כיבוש גם בבית שני. וכמו שכתב בעצמו בספר הגאולה, ששאר השבטים לא רצו לעלות אז לא"י אפי' ברשות, כדי שלא לעבור על השבועה
חסיד מהרש"ב 615.02.23
וכמו שכתב רמב"ן בעצמו בספר הגאולה סוף שער א, ששאר השבטים לא רצו לעלות אז לא"י אפי' ברשות כורש, כדי שלא לעבור על השבועה של דחיקת הקץ, ואם היה מצות כיבוש, א"כ כ"ש שהשבטים היו צריכים לעלות כדי לעזור לכבוש א"י במלחמה, אלא ע"כ שסובר שבזמן גלות אין מצוה!
חסדי מהרש"ב 715.02.23
לגבי זה שהציונים כבר כבשו וכביכול זה לא רלוונטי, זה טיעון טיפשי של בורות, כי הרי יש נפק"מ שלא להשתתף ולתמוך בכיבוש האסור שמסכן חיי כולנו, וכל רגע זה דחיקת הקץ שמביא עונש אני מתיר בשרכם רח"ל, וכמו שמצינו אצל ב"כ שנענשו רק כ21 שנה אחר הקמת שלטון ב"כ.
בבקשה אל תכתוב בורות!14.02.23
אז אתה מציע שנתפנה מפה , אבל אתה לא מוכן להתפנות לרמאללה ?
אליהו14.02.23
1 אל תתמוך ואל תשתתף באיסור הנורא הזה של מרידה באומות ודחיקת הקץ, (בכל התלמוד לא כתוב עונש כה נורא על שום עבירה אחרת, וכידוע לפי העונש מבינים גודל החטא), 2 כתוב מהפוסקים וכו', אני לא יכול להמשיך לכתוב, כי מעלה התגובות יצנזר תגובתי, ו3 עי' מרכת המשנה וכו', אני שוב לא יכול להמשיך, בגלל הצנזורה הבזויה!
חסיד מהרש"ב15.02.23
בנוסף יש עוד נפק"מ שגידוע ע"ז קודם לכיבוש א"י (ע"ז מה), ועי' אוה"ח שמות כג, כד, שאם לא שיבר ע"ז, הרי זה כעע"ז רח"ל, ולכן כל השותפים התומכים בכיבוש האסור, מסתכנים באיסור ע"ז בכל הכנסיות הנוצריות שתחת הכיבוש הציוני!
לאליהו14.02.23
אני מתנצל בשם הרבנים אלישיב ואוירבך שלא התייעצו איתך פוסק דורנו !
אליהו14.02.23
חח אין לך מה לענות, אז אתה מנסה להשתמש בטריק הרדוד והידוע, לתלות את העבירות או הבורות שלך, בשמם של "גדולי ישראל"..
פשוט מצחיק שזה התשובה לגבי הלכות חמורות!14.02.23
בכלל אין בידיהם לבער הע"ז כיוון שיגרום פיקוח נפש בכל העולם , ולכאורה לא הוי בגדר ע"ז שצריך למסור נפש כו
אליהו14.02.23
זה כל הצביעות של הציונות הדתית, הם טוענים שאין שום איסור השבועות, ויש מצות כיבוש, ומותר למרוד בגויים, וא"כ לשיטתם חובה לגדע ע"ז עוד לפני כיבוש, וכ"ש אחר כיבוש, וכבר הבאתי מהאוה"ח שאם לא שיברו הרי זה כעע"ז,
שמשון15.02.23
אלא מאי? לפתע אתה מפחד מהאומות? ולמה ממליוני המוסלמים שאתה גורם סכנה ליהודים בכל העולם אתה לא מפחד? אה? פשוט צביעות!! וחוץ מזה ניתן להסביר לכל הנוצרים שלפי היהדות ע"ז זה החטא הכי חמור, ושנותנים להם כמה שנים למכור הכנסיות ולארוז ולעזוב,
שמשון 215.02.23
וא"ת כמו שאמרת בתגובתך, שאנו עוד תחת האומות, וא"א לעקור ע"ז, אז במילים אחרות אתה מודה שזה לא הגאולה, ושאנו בגלות, וא"כ עדיין אסור למרוד ולכבוש א"י מהגויים!
שמשון 415.02.23
כן אתה צודק בתח ותט ובשואה היה יותר בטוח ....
אריה13.02.23
שוטה לא היה יותר בטוח, אבל היהודים שנהרגו בכל הדורות לא יתבעו אותם בשמיים על התאבדות, והכנסת עצמם לסכנה, משא"כ מלחמות הציוני לכבוש א"י שזה אסור עד משיח (ע' בתגובות אחרות מקורות) ונהרגים בגלל המלחמה האסורה לכבוש א"י, הרי שהנך מתחייב בנפשיך, והוא כרוצח, הבנת ההבדל?
לייב13.02.23
אני מבין שאצליך 'הצלחה' נמדדת בכמה בנינים, וכבישים, ושררה יש לך, ולא בכמה שמירה, והצלה אמיתית הבאת ליהודים..
שמשון אליהו13.02.23
איתא בזוהר שאין שליטה לסטרא אחרא בארץ ישראל . ואם כן כל הניסים שנעשים בארץ ישראל הם בידי שמים
אמר ר מענדל כשר12.02.23
שטויות והבלים וסילוף הזוהר, כתוב בזוהר אלף ואחד דברים שאתה לא מבין, וזה גמ' מפורשת (סוטה מז) שנעשה ניסים לע"ז בא"י, גיחזי חקק שם על העגל של ירבעם והיתה אומרת אנכי ולא יהיה לך, כביכול הע"ז זה אלוקים, וזה מדובר בא"י, אגב בזוהר שמות ט, א, כתוב שגם התחלת ק"ג יהיה ע"י המשיח!
רויזן בוהוש12.02.23
כל התנך מלא מזה שהקב"ה עשה ניסים גם למלכי ישראל הדשעים למען בריתו את האבות . ולכן שיטת סטמאר עיוות היפך התורה !
אליהו13.02.23
כלל לא נכון כל מקום יש ביאור לפי חז"ל וראשונים וכו', בנוסף מה אתה ר"ל בזה? מה זה קשור לנידון שאסור לכו"ע לכבוש א"י ולמרוד בגויים? לא הבנתי אתה רוצה להוכיח שמותר לעשות עבירות, כמו שמצינו בזמן הקדום שעשו?? ונניח שיעשו לך ניסים לרשעים, ולכן מה? לכן לא תקבל גיהנום? לכן מותר לעבור על דרבנן אחת?
לא להאמין שהגעת לרמת כפירה טופ!13.02.23
שוב אתה מגבב ולא עונה על העיוות שלכם . שאתם טוענים שהכל מהס"א היפך התורה ,ראה מלכים ב יד כז ! ואם עושה הקב"ה ניסים לציונים , ראיה גדולה היא.
אליהו13.02.23
ועי' מה שכתב היעב"ץ (מגדול עוז, עלית היראה) שם הוא כבר השיב על דברי המינות שלך!
מינות גרוע מע"ז!14.02.23
תיקון קטן למסלף: זה לא שיטת סטמאר, אלא שיטת לובאוויטש שהיו מהראשונים לצאת בקול רעש גדול נגד עצם רעיון הציוני, כולל ציונות חרדית שומרי מצות (אגרות רש"ב פ"ו, ואיג' קי"ט ועוד), הרבי מסאטמער הוא ס"ה ממשיכו האמיתי של מהרש"ב (לא לגבי חסידות, אבל בהחלט לגבי ציונות, אותה שיטה בדיוק בלי שינוי כל דהוא מרש"ב),
אגב הרבי מבוהוש שליטא לומד ויואל משה13.02.23
"ולא דיבר ה' למחות את שם ישראל ויושיעם ביד ירובעם בן יואש " הוא ירובעם שכתוב בו לא סר מכל חטאת ירובעם בן נבט אשר החטיא את ישראל . ובזה בטל הספר ויואל משה ודי בכך ! עכשיו תתחיל לגבב הונגרישע סברות....
אליהו13.02.23
רואים שמטרתך לא חיפש אמת או לדון עניינית, אלא סתם זורק איזה הערה, וחי בסרט שכביכול סתרת הל' מפורשות (כמו רמת ילד עם מוצץ שבטוח שגילה אמריקה..), רואים בבירור שאתה ע"ה כבד.. הנה תראה יש לי הוכחה חזקה, כתוב שה' אמר "נעשה אדם בצלמנו", הרי לך ראיה חזקה שהנוצרים צודקים, שאלוקים לא אחד אלא מתחלק ל3, עפ"ל
באמת אתה רמה של כיתה גן..13.02.23
מיסטר "חסיד מהרשב " תלמד שהשמצות זה לא הדרך , הראיתי לך רק דוגמא אחת למה נתבטל הספר ויואל משה ,ואין לך מה לענות .... חבל מאוד שאיבדת את סגנונך העדין שהוא כנראה תוצאה של "החינוך הטהור"......
אליהו13.02.23
חחח !! (כשתשיב לי על "נעשה אדם בצלמנו", הרי "אין מקרא יוצא מידי פשוטו", אז אועיל "בטובי" להשיב לבורות שהקשית)!
אתה עם הארץ מדומיין! תת רמה!!13.02.23
קושיה ריקה מתוכן , עניין ההגשמה הוא שונה ולגביו לא אומרים מקרא כפשוטו כמו שהאריך הרמבם במו"נ ח"א ,וכל התרגומים מהתנאים תרגמו להסיר ההגשמה. מה שאין כן מה שהקב"ה עושה נס לישראל , ופשוט הוא למבינים . מייל הייתי נותן לך אלא שחוששני מ"החינוך הטהור" שלך....
אליהו14.02.23
מי דיבר על "הגשמה"? אולי יש 3 ישויות למעלה בשמיים? וחוץ מזה שכדי להבין פסוק פשוט בבראשית, אתה מודה שנצרך לתשבע"פ, ולמ"נ, אותו דבר לגבי מה שנאמר ירבעם בן יואש. חח אתה חושש לתת מייל, כי אז אוכל לכתוב הכל בהרחבה עם הרבה ראיות, ותצטרך לברוח בבושת פנים.. ואני כלל לא מתכוין חלילה לפגוע אלא להעמיד על מקומך
תו מייל פחדן!14.02.23
ועי מה שכתב היעב"ץ (מגדול עוז, עלית היראה) כבר השיב על דברי המינות שלך!
הלכה פסוקה שמינות גרוע מע"ז!14.02.23
אגב ועי' מה שכתב היעב"ץ (מגדול עוז, עלית היראה) שם הוא כבר השיב על דברי המינות שלך!
אגב14.02.23
מיסטר ע"ה לא הראית כלום, חכם אמור להבין חצי תשובה מהשאילה ששאלו אותו, אבל אתה לא מבין כלום, בכל אופן פה אני לא יכול לצטט לך עשרות מקורות להשיב על הבורות שלך בירבעם בן יואש, תן מייל, ובמייל אוכל להשיב לך כהלכתה מכל הצדדים, והמקורות!
הקושיות שלך נובע מהבורות הגדולה שלך..13.02.23
כשאין מה לענות . רק משמיצים .... נוסיף לך מדרש "מפני מה חיילותיו של אחאב נוצחין במלחמה מפני שיש ביניהם אחדות " ולא תירץ המדרש שהוא נס של הס"א ...הבל הבלים
אליהו14.02.23
שוטה עצם מלחמות אחאב, וירבעם בן יואש לא היה נגד ההלכה, כי לא היה אז זמן גלות, ולא היה איסור השבועות, אלא אמרתי לך שזה סוגיה אחרת לגבי האם ישועה יכולה לבוא ע"י רשעים,
בור וע"ה14.02.23
כמה שיש לך פחות תשובות , אתה מקלל יותר . חשבתי שסגנונם של "הקנאים" נקי !
אליהו14.02.23
1. חשבתי שציוני כמוך יודע עברית טוב, מתברר שאתה לא יודע ש'לקלל' פי' לאחל רע, ומעולם לא איחלתי לך רע, אלא רק כיניתי אותך בתואר גנאי הראוי ליצור כמוך, 2. אני כלל לא קנאי, לא מיניה ולא מקצתיה, קנאי זה דרגה גדולה כמו פנחס, או רב אהבה בר אהבה (ברכות כ),
בקיצור לסיכום דווקא לך אין מה לענות!14.02.23
3. עניתי היטיב, ואף נתתי לך מראה מקום ברור, לעי' בדברי היעב"ץ מגדל עוז עלית היראה, שהשיב על כל המינות והבורות שלך, ודווקא לך אין מה לענות, ואגב אם תיתן מייל אכתוב לך תשובה ארוכה עם ראיות ומקורות בכל הענין הזה, אבל משום מה אתה כה חושש..
לסיכום אין לך מה לענות!14.02.23
וסתם כך כאשר מדברים על מלכי ישראל המוזכרים בתנ"ך, ידוע שאין לנו שום השגה בדרגתם הרוחנית ומעלתם וקדושתם העצומה, ידוע המעשה ברב אשי שרצה לדרוש בזלזול במנשה, ומנשה התגלה אליו בחלום והתברר לו שהיו גאונים גדולים אלא שחטאו מפני גודל יצר ע"ז (סנה' קב, ב),
אחאב וירבעם בן יואש לא היו אתאיסטים!14.02.23
הונגרים עליך שמשון ! הרשעים ועובדי ע"ז יהפכו מייד לצדיקים אם רק צריך ! תינוקות שנשבו בדורנו אחרי נסיונות קשים ייחשבו מייד לרשעים אם רק צריך....
אליהו14.02.23
בקיצור אתה גם כופר בסנהדרין קב, ב, ?? שרב אשי כינה בזלזול את ה3 מלכים שאין להם חלק לעוה"ב, אחאב, ירבעם, ומנשה, ובא אליו מנשה בחלום, והתברר ש3 המלכים האלו היו גאונים ות"ח גדולים כפי שהוכיח לו מנשה, אלא שנכשלו בע"ז בלבד, מפני גודל היצה"ר שהיה לזה, כפי שמנשה אמר לרב אשי אילו היית שם, היית רץ לעע"ז,
תינוק שנשבה זה בתשב"פ ולא אתאיסט15.02.23
למה לגבב בלי קשר זה שכתוב בגמ שהיו בעלי מדריגה מצד נשמתם לא קשור לנידון שבפועל היו רשעים גמורים , ועשה הקב ה ניסים ונצחונות על ידם לישראל . ובזה נפרך ויואל משה שהוא היפך הנביאים . בכלל אתה מגבב כרצונך המקורות כדרכך
אליהו15.02.23
שים לב שבתגובות פה לכתבה הזו, על 99 אחוז מהסילופים והשטויות שכתבת, והיית מדומיין וממש משוכנע שכתבת איזה פירכה או דיעה וסברה שיצדיק הציונות, ועל הכל בעז"ה השבתי, ולא היה לך מה לענות, ועכשיו מה שנשאר לך זה ירבעם בן יואש.. שגם על זה כבר השבתי לע' ב'מגדל עוז' עליות היראה, נדבך כ"ג, פתח עכשיו המ"מ ובדוק!
חסיד מהרש"ב15.02.23
מה לנו להתווכח? זה פסוק מפורש בתהלים (קיט, קנה,) רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ !! (ואין לי בעיה להשיב לך לגבי ירבעם, אבל זה מעייף ומפריע לי שא"א לכתוב הכל בבת אחת, אלא צריך לחלק לכמה תגובות בגלל קוצר המקום)
אא15.02.23
לגבי ירבעם בן יואש, מלבד מה שנתתי לך ראה מקום לדברי היעב"ץ בענין זה, אני יכול גם להשיב לך עוד כבר מזמן, הבעיה היא שזה יקח לי 10 תגובות או יותר, תן מייל, והכל על מקומו יבוא בשלום!
אליהו 15.02.23
ולגבי דעת החזו"א, עי' שו"ת להורות נתן ח"י, או"ח סי' י"ז, אות ה, דגם החזו"א מודה שאם הוכיחוהו בנחת, ובחר שלא להאמין אינו תינוק שנשבה. ושוב תינוק שנשבה או לא, זה לגבי החשבון שלהם עם אלוקים, וזה כלל לא משנה לגבי השלטון הציוני וכיבוש א"י לפני משיח שזה אסור לכו"ע, ואסור להשתתף בזה!
אליהו שמשון15.02.23
ראה חז וא א קעה שיש מצוות יישוב הארץ בזמן הזה . אבל אתה בוחר איזה חזוא ואיזה זוהר ואיזה מדרש. רק מה שמתאים לך.....
אליהו15.02.23
אליהו היקר כבר עניתי לך, שישוב א"י גרידה בלי כיבוש אלא לדור תחת הגויים, הרבה סוברים שזה מצוה, אבל לכבוש א"י ביד חזקה מהגויים, אסור לכו"ע, עדיין לא הבנת? ואני לא טיפוס שבוחר חלילה רק להראות מה שמתאים, כלל לא, אלא בס"ד מנסה להבין ולעבור על כל דברי רבותינו!
אני אוהב התמימות הזאת..15.02.23
אתה מבלבל היוצרות ומביא דברים לא קשורים, 1. מה ההל' לגבי כיבוש א"י בזמננו? אסור! זה לא משנה מי עושה זאת תינוק שנשבה או צדיק, זה אסור! לעומת זאת עצם המלחמות של אחאב וכו' לא היו אסורות, 2. בן גוריון לא היה תינוק שנשבה, הוא למד בחיידר וידע היטיב על יהדות ודת.
אליהו שמשון15.02.23
ולגבי תינוק שנשבה זה רק לפני שהוכיחו לו בדרכי שלום על יהדות, אבל אחרי זה אינו תינוק שנשבה, ועי' רדב"ז על רמב"ם ממרים ג, ג, ועי' אג"מ אבע"ז ח"ד סי' נ"ט, שהחילונים של זמננו אינם תינוק שנשבה.
אליהו שמשון15.02.23
דוגמא נוספת, על צדקיה המלך נאמר "ויעש הרע בעיני ה' (מלכים-ב, כד), אבל לימדונו חז"ל שהיה צדיק גמור מושלם במעשיו (הוריות יא ב') והציל בצדקותו את העולם כולו מתוהו ובוהו, וכן על שלמה המלך נאמר "אז יבנה שלמה במה לכמוש שקוץ מואב, ויעש הרע בעיני ה', ועם כל זה ברור ששלמה המלך היה צדיק.
יברבעם בן יואש לא היה אתאיסט!14.02.23
אנחנו לא מאותו היכל אין לך , חוש ישרות דברי הנביאים ברור מיללו , הקב"ה לא נוטש את ישראל גם הרשעים שהיו עובדי ע"ז שבכלל ספק אם יש בימינו (רמ"א וכו ), וזה היפך השקפת ויואל משה . אין לך תשובות מתחיל לנבל פיך ,מהרש"ב רבך שמר על קדושת הדיבור !
אליהו14.02.23
הקב"ה לא נוטש רשעים? והרי נטש (כביכול) אפי' צדיקים, י התנאים הרוגי מלכות, ועוד הרבה צדיקים שנהרגו במיתות משונות בזמנים שונים, וגם בשואה הנוראה בביתר שרובם היו שם צדיקים ובכל זאת נהרגו, 2. מינות (שאין אלוקים) גרוע מעע"ז, כפי שהרמב"ם פסק הרבה פעמים,
אליהו14.02.23
3. את שוטה שחושב שהיו"מ היחיד שכתב מה שכתב בענין ישועה ע"י רשעים, אבל הוא לא היחיד ולא הראשון, זה כתוב בעשרות מקורות שא"א להביא פה, ולמשל עי' אגרות ריי"ץ ( ח"ז איג' תתקפ"ח), שום ישועה לא יכולה לבוא ליהודים ע"י כופרים מחללי שבת שמתנגדים לתורה ומצוות, אלא ההיפך רק חורבן וצרות הם יכולים להביא,
אתה עוד כופר לוזר!15.02.23
אם ישר אתה הרי היית צריך למחות שהרבי מבוהוש לקח שם בוהוש כי סביו הרבי שם דגל ביום העצמאות ... אבל ש"קנאי" יתנהל ביושר .... באמת רק דבר אחד מתסכל אותי כשאני רואה את ילדי "החינוך הטהור" של הקנאים מתנהגים כמו חיות בצורה שילד חילוני מרמת השרון לעולם לא יתנהג....
אליהו13.02.23
צבוע רק תגיד לי איזה חסידות או קהילה אתה משתייך, ונגלה פה את צביעותך ושקרנותך, כגון אם אתה בעלזער, אז הפוגרם שעשו החסידים למכנבוקא בהכנסת ס"ת תשנ"ח, עבר כבר מזמן גם את מריבות סאטמער.. ואם אתה גערר, אז לא צריך אפי' לפרט.. הן לפני השואה יש מצבות מהמריבות עם אלכסנדר, והן אחר השואה וכגון בזמננו ממש..
הצבוע הראשי מדבר!13.02.23
המשך: ואם אתה ליטאי, אז די לראות איך שילדיהם וגם הם התנהגו בחייתיות ורדיפות נוראות נגד ילדי ואנשי הפלג, וכן ויזניץ ר מנדל עשו פוגרום בישיבת באבוב ועוד, ומריבות סלונים, ואם אתה שסניק אז הרדיפות הנוראות נגד הרב אמנון וכו', בקיצור ואידך זיל וגמור בכל חסידות וקהילה נמצא כמעט יותר גרוע !
הצבוע הראשי13.02.23
לא אגלה לך מאיזו קהילה אני , אבל את החייתיות של ה"חינוך הטהור" מגיל קטן לא רואים בשום מקום... רק לפני זמן כמעט רצחתם אשה בדרדור של פח . דווקא עברתי ברמת השרון ליד גן חילוני ציויני והתנהגו שם הרבה יותר בדרך ארץ...אז תחפשו את הרשעים אצלכם....
אליהו13.02.23
שוב הרבה מלל, וכמובן לא ענייני ולא כלום, ובכל זאת אשיב בקצרה: הריני להודיעך שאני מתנגד גמור להפגנות מהסוג הזה שהזכרת, ולגבי ש"הוקסמת" מהדרך ארץ החילוני ציוני, חח רואים שאתה ישראלי בור, שמעולם לא יצא מד' אמות של מדינתך ואין לך מושגים, בכל העולם ידוע, שהחילונים הציונים ערסים, לא נימוסים, וקולניים
תשובה לצבוע הראשי13.02.23
אתה לא תגלה מאיזה קהילה אתה (באמת זה לא מעניין אותי), כי אתה יודע על המעשים טובים, והאלימות, ו"החינוך הטהור" שמסתמא היתה שם באיזה תקופה כלפי היריב שלה!..
חח13.02.23
המשך: (כמובן שלא אמרתי שהחרדים שדרים במדינה הציונית יותר טובים בנימוס, אלא השבתי לגבי דמיונך על הדרך ארץ הציוני, ואם רצונך בד"א, ניתן למצוא בשוודיה, ופינלד הרבה יותר ד"א מאשר אצל הציונים, (ואולי אפי' יותר ד"א מקהילתך..).
המשך תגובה13.02.23
כמשקיף מהצד אליהו צודק ,אינכם רוצים בשלטון הכופרים אך רוצים בארץ ישראל צאו לרמאללה ! ג'נין שכם וכו תראו דוגמה אישית שטוב שלטון מוסלמי משילטון הכופרים ! אם לא סימן שאינכם מאמינים בדבריכם....
אהרלה13.02.23
לא הצלחתי להבין הטיעון "הלוגי" שלך, למה היהודים צריכים לעזוב ירושלים, בגלל שחבורת ליסטים כובשים באו מארצות אחרות להשתלט על היהודים, והערבים שחיו אז יותר בשלום מעכשיו?.. להיפך על הגזלנים הזרים (שבמילא לא מאמינים בתנ"ך) לעוף מפה, ולחפש להם ארץ אחרת כקרבן!
שטיא הנך לא 'משקיף', אלא אליהו שמשון..13.02.23
אבל למעשה כיוון שיש כאן שלטון הכופרים , ועדיף מבחינתכם שלטון מוסלמי למה אינכם עוברים ? כי אתם מאמינים במה שאתם אומרים כמוני.........
אליהו 14.02.23
6
כתבה לא קשורה, מלבד הרבי אין לאף אחד את היכולת להסביר את היחס של חב"ד אין קשר בין התיישבות,ארץ ישראל למדינת ישראל-ציונות ארץ ישראל קדושה כך כתוב בתורה כאשר ידוע שזה לא יפונה ולא על מטרה פוליטית אלא קיום מצווה. אנחנו נראה גישה שונה כאשר יהיה גישה שונה לציונות ולמדינה כשיכירו שהקב"ה הוא בעל הבית
מנחם10.02.23
5
בענין דעתו שכביכול יש בעיה לשהות בי-ם בגלל ק"פ כשיד ציונים תקיפה, מעניין שלא הפריע לו לשהות בא"י תחת אותו "יד ישראל תקיפה" שלא משברת הע"ז שנמצא תחת מדינת ישראל, וזה נגד רמב"ם מפורש ע"ז י, ו, ועי אוה"ח שמות כג, כד, וז"ל: לא תשתחוה וגו' לומר שאם לא הרס ולא שיבר הנה הוא כעובד עבודה זרה עכ"ל
יעקב10.02.23
לא הבנתי את הסתירה, וכי אינך יודע הדינים בזה?
יהושע15.04.23
יד ישראל תקיפה אין הכוונה שיש "מלכות ישראל" (אין זה דין "דינא דמלכותא") אלא סה"כ האם ניתן להקריב קרבן מבלי שיפריעו, ואולי זה לא ברור - אין כוונת הרבי שיקריבו הקרבן אלא שיצא מ"ספק ספיקא"
יהושע15.04.23
4
תחלקו. יש הבדל בין "מדינת" ישראל לארץ ישראל
מישהו10.02.23
החילוק הזה גובל בבלבול מוח , כי אין מדינה אין עלייה חופשית ואין ביטחון וכו וכו
מישהו אחר12.02.23
מסכן כאילו שעכשיו כן יש בטחון? שכחת מי נהרג בשישי העבר? הרי בזמן הב"י והאר"י בצפת, לא נהרגו הב"י והאר"י ע"י המוסלמים כי לא מרדו בהם, משא"כ דווקא כיום בגלל שמרדו באומות הערביות מתקים מה שהזהיר הקב"ה "אם אין אתם מקיימן השבועה אני מתיר בשרכם", והמקום עם הכי הרבה הרוגים יהודים ב70 שנה אחרונות זה בציונים
מישהו12.02.23
3
משל למה הדבר דומה? למישהו שרוצה לקפוץ מהגג, ועד שהוא קופץ נלחמים בו ומנסים למנוע זאת ממנו; אבל מהרגע שקפץ - עושים הכל כדי לסייע לו ולהצילו
מקובל להמשיל זאת ל10.02.23
כבר ענו פה באחת התגובות למשל הלא קשור שלך, אכן מצוה לעשות בעלי תשובה, אבל אין שום קשר שמותר להתחבר ולתמוך בציונות שמביאה הפקוח נפש, ("אמר הקב"ה אם אין אתם מקיימן השבועה אני מתיר בשרכם")
1212.02.23
לא הבנתי איך זה שאני מניח תפילין ליהודי ציוני או מצביע שיהיה עוד נציג שילחם שיהיה עוד תורה ומצוות בארץ מחזק או מחליש את ביטול השבועה (טכנית - מציאות - יש מדינה) הרי מדובר בפעולה מעשית שכבר נעשתה ולא הזדהות רעיונית (שאין) אלא משהו טכני בלבד
יהושע15.04.23
2
כתב נמוך ממציא חילוקים מלאכותים בין הרש"ב ורמ"ש. שניהם בדעה אחת כפי שידוע משיחות רבות. "שיטת התחלתא דגאלה היא זו שמביאה פיגועים" הזכיר רבות הרבי האחרון הרמ"ש זי"ע. וכמו שכתב הרב יואל כהן באגרת המפורסמת. וחיוב קרבן פסח לא קשור לגאולה.
ליצנות זולה13.02.23
נכון הרבי היה צריך להעמיד פנים שהוא אנטי ציוני בגלל מהרש"ב, אבל למעשה היה אנטי ציוני רק ב"חיצוניות", למושגים ושמות חיצוניים, שזה דברים בטלים, כגון: אתחלתא דגאולה, סמל מגן דוד, לא לכנות את יצחק בן צבי בתואר 'נשיא' (כי אחז שהוא נשיא ומשיח הדור), וכדומה,
נכון ליצנות והתחפשות ציוני לאנטי ציוני13.02.23
חבד? סאטמר? מה זה משנה. מדובר בסך הכל בשתי חסידויות שצצו לפני כ200 שנה ועד אז לא הייתה להן שום מסורת. חדשים מקרוב באו
משה13.02.23
תחזור למערה, אף אחד לא דיבר אליך!!
החסידות התקבלה בישראל יותר מקאפח..14.02.23
אני מאד מקווה שעל הרב חיים קניבסקי או הרב עובדיה או או החפץ חיים או לא יודע מי הרב שלך אתה לא אומר דברים דומים, אילו גדולי ישראל עצומים (שאגב עסקו בסוגיא של מדינת ישראל, לפני זה לא עסקו בזה כמעט)
יהושע15.04.23
הרבי היה נגד הציונות, אתה יודע זאת ודברך לא שווים תגובה
יהושע15.04.23
1
הרבי לא שינה את דעתו בנוגע למדינה הרבי הי' נגד הקמתה אבל אם כבר כמה צריך לנצל זאת לטובת כל יהודי העולם
אנונמי20.03.24
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ביום הראשון של הזמן: האב"ד הופיע בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 10:10

עולם חסד יבנה

בחסידות סקווירא מקדימים רפואה למכה - עם תמיכה מיידית

חיים רוזנבוים | 09:14

בריות טובות

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות 

חיים רוזנבוים | 09:14

במצוות שבת גרוסה

במעון האדמו"ר: חלוקת פרסים לתלמידים שעמדו בכור המבחן

חיים רוזנבוים | 08:31

ומשפע מצוות תפילין

דוד רביעי: האדמו"ר פיאר את שמחת הבר מצווה לנינו

חיים רוזנבוים | 07:59
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מעשרת הרוגי מלכות

הגאב"ד העתיר בתפילה על הציון בעיר הערבית שפרעם

חיים רוזנבוים | 09.05.24

"שיחה אישית"

האדמו"ר מדושינסקיא שוחח עם בחורי הישיבה בפתיחת הזמן

חיים רוזנבוים | 09.05.24

זכותו יגן עלינו 

בבני ברק ציינו החסידים את הילולת הצדיק רבי משה מקוברין

חיים רוזנבוים | 09.05.24

יום השנה ה-18 לפטירתו

המונים עלו להעתיר בציונו של הברך משה מסאטמר | תיעוד

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

רבי נחמן על הפרשה

אפשר היום לשמור על צניעות? זה הַבֵּרוּר האחרון, תחזיק חזק

ורד שאלתיאל | 09.05.24

מאמר מיוחד

אין אדם מת, וחצי תאוותו בידו" | ליארצייט של רבי מנחם מנדל

ורד שאלתיאל | 09.05.24

גלריית תמונות

תיעוד: נכדו של האדמו"ר ממודז'יץ חגג בר מצווה עם החסידים

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צפו בגלריה

בית המדרש נחנך בחודש אדר; האדמו"ר קפץ לביקור בהפתעה

חיים רוזנבוים | 08.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בדרך לשווייץ 

האדמו"ר נעצר לברכה בפרדס של הרב גורליק בכפר חב"ד

חיים רוזנבוים | 08.05.24