כיכר השבת

משרד הבריאות מזהיר

מחלת החזרת חזרה - תלמידי ישיבות בסיכון

המרכז לבקרת מחלות האמריקאי המליץ על חיסון מחודש כנגד מחלת החזרת בשל גל עולה של חולים במחלה. על פי מאמר של בכירים במשרד הבריאות - הישיבות בסיכון מוגבר (בריאות)

15
דניאל הרץ | כיכר השבת | י' בחשוון | 30.10.17
מחלת החזרת חזרה - תלמידי ישיבות בסיכון
(צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית בשיעור התחלואה של ישראלים בנגיף החזרת. בינתיים הודיע המרכז לבקרת מחלות האמריקני, כי בכוונתו לשקול הוספת חיסון שלישי, נוסף על החיסונים שניתנים לילדים בגיל שנה, כדי להתגונן מחדש נגד הווירוס שככל הנראה התעורר. במשרד הבריאות שוקלים כעת את הצעד הזה.

על פי נתונים מעודכנים של המחלקה האפידמיולוגית במשרד הבריאות, עולה כי מתחיל 2017 ועד ספטמבר האחרון חלו במחלה 320 איש, בעוד שאשתקד בתקופה מקבילה נדבקו 40 בלבד. מדובר בקפיצה של יותר מ-800 אחוז בשיעור התחלואה. המספרים האמיתיים הם ככל הנראה גבוהים הרבה יותר ואינם מדווחים.

מרבית מקרי ההדבקה נרשמו במחוז ירושלים, מחוז זה ידע גם בעבר התפרצויות ויראליות. במגפה הנוכחית לא ברור עדיין כמה מהלוקים במחלה לא היו מחוסנים נגד חזרת. את חיסון החזרת מקבלים בישראל בשתי מנות: פעם בגיל שנה ופעם נוספת בגיל 6.

מה אם כן גרם לעלייה המשמעותית בשיעור התחלואה השנה? על פי ההערכות, בשנים האחרונות צצו תתי זנים חדשים של נגיף החזרת, שהתגברו על החיסון וגרמו לתחלואה המוגברת.

מאמר שפרסמו הפרופסור איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, וד"ר אמיליה אניס, ראש היחידה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, הציף את העלייה בתחלואה בחזרת כבר בעבר. במאמרם מציינים השניים כי עלייה בתחלואה נרשמת גם באירופה, חרף שיעור ההתחסנות הגבוה, מה שמעיד ככל הנראה על כך שהחיסון כבר אינו יעיל נגד וירוס החזרת, וייתכן שיש צורך בחיסון חדש או במנת דחף נוספת (חיסון הניתן תקופה לאחר החיסון הראשוני, במטרה להעלות את רמת הנוגדנים לכזו שתעניק את ההגנה המקסימלית נגד אותו וירוס).

"בסיכון מוגבר נמצאים תלמידי ישיבה, ואלה המתגוררים במעונות סטודנטים, שם סכנת התפשטות הנגיף היא הגבוהה ביותר", מזהירים גרוטו ואניס. "זן חדש של נגיפים החל לצוץ, ויש לשקול מתן חיסון דחף נוסף לאוכלוסיות בסיכון אלה".

סיבות אלה הביאו כאמור, בסוף השבוע האחרון להביא את ה-CDC מהמרכז לבקרת מחלות בארה"ב, להמליץ על מתן חיסונים בעת התפרצויות לאוכלוסיות בסיכון הכוללות בני נוער המתגוררים במעונות סטודנטים או בדירות עם שותפים רבים, או סטודנטים המתגוררים בצפיפות או כאלה שנמצאים בסיכון תחלואה גבוהה בשל חולים נוספים סביבם.

לאלה המליץ ה-CDC לגשת להתחסן. משרד הבריאות הישראלי שוקל כעת להורות על מתן חיסון שלישי בקרב הצעירים, להעלאת רמת הנוגדנים של המחלה, רמה שלא הועלתה מאז החיסון האחרון בגיל שנה אותו קיבלו הילדים בטיפת חלב.

מדובר במחלה לא נעימה בעליל שיכולה לגרום במרבית המקרים לתסמיני המחלה כוללים סימפטומים דמויי שפעת, בהם כאבי שרירים, כאבי ראש, נזלת, ירידה בתיאבון ועליית חום הגוף. אצל 30 עד 40 אחוזים מהחולים תתרחש דלקת של בלוטות הרוק, לרוב בצד אחד של הלסת שתיראה נפוחה, מלווה בכאבי אוזניים או כאבים בזווית הלסת התחתונה. במקרים נדירים עלולה להתרחש דלקת מוחית, חירשות, דלקת של הלבלב ודלקות נוספות. בכרבע ממקרי ההדבקה של נשים הרות, תחלואה בחזרת בשלושת החודשים הראשונים תגרום להפלה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות ממליץ שמבוגרים צעירים יהיו מחוסנים בשתי מנות של MMR עם המנה הראשונה אחרי גיל 12 חודשים והשנייה לפחות 28 ימים אחרי הראשונה.

"יש לשמור את פנקס החיסונים במקום נגיש לעת הצורך. אנשים אשר לא קיבלו שתי מנות של החיסון נגד חצבת-חזרת-אדמת בעבר יכולים להשלים מנות אלו במרפאת חיסונים של לשכות הבריאות, עם קביעת תור מראש. במתאר של התפרצות נשקול מנה שלישית".

יצוין, כי מי שבכל זאת מעוניין להתחסן, יכול לעשות זאת באופן פרטי במרפאות המטיילים ברחבי הארץ, תחת החיסון המשולש MMR המגן בפני חצבת, חזרת ואדמת.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
מענין אם יספרו לנו שגם חיילי הצבא בסיכון כיון שהם יושנים ביחד
קובי01.11.17
6
עוברים על המצווה הראשונה שנתן הקב״ה לאדם הראשון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפיחית בדבש01.11.17
בס"ד שלום וברכה יהודי יקר, - בזיעת אפך זוהי קללה קודם כל. -התורה מתשת כוחו של אדם זה לא ככ פשוט לשבת וללמוד ולמסור נפש על התורה בשביל בורא עולם תאמין לי שזה הרבה יותר קשה מכל עבודה שתמצא. -בקיצור, עיין שו"ת יביע אומר חלק ז' סימן יז' בחלק יורה דעה שמה חכם עובדיה מסביר יפה מאד את הסוגיה הזו. בהצלחה.
נריה03.11.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר30.10.17

הצגת כל התגובות

4
אם התחסנו כבר לחזרת,...ורוצים לחסן אותנו שוב....אז מה החיסון שווה בכלל!!! אתם מבינים את השאלה שלי למה להתחסן אם אנחנו אח"כ במילא לא מחוסנים!!!!
אלמונית31.10.17
בכל מה שהיא כתבה. אתם זוכרים "הסכנת מגפה פוליו" לפני שנים אחדות שבגללו פתעום נתנו חיסון וירוס חי בטיפות לאלפי ילדים בארץ? ושמלאו אוזניים ועיניים שלנו אם פרסמות מפחידות למשך כמה שבועות? ופתעום יום הפרסום נשתק לחולוטין ולא שמענו פיפס יותר על זה? ההשתקה הגיע מיד ביום שאיזה עיתונאי גילה ופרסם הוכחות שחו
רופא ותיק01.11.17
3
בגיל 17 חליתי בחזרת.זה היה נורא.שבועיים עם חום גבוה וזה הגיע ללבלב.לקח המון זמן להתאושש. אבי ז"ל נשאר חירש בצד אחד גם מהמחלה הזו. היא מאד מסוכנת אצל הבנים או בחורים.חלילה זה יכול להשאיר גבר עקר.לא מספרת סתם. מכירה אישית גברים שחלו בצעירותם ועד היום אין להם מה לעשות.נשארו או רווקים או נשואים בלי
חני02.11.17
2
האם שמתם לב שכל פעם יש "מגיפה חדשה" היה חצבת, שעלת פוליו... הכל שטויות !!! שמעתם על משהו שחלה בחזרת! אתם יודעים מה זה מגיפה? מגיפה זה אומר שכל אדם אמור להכיר משהו שחלה?! עובדים עליכם בעניים! אני אסביר למאפיית התרופות נשאר בסטוק חיסונים שהתוקף שלהם עומד לפוג אז הם רוצים לדחוף לנו אותם!!! מילא לא היה
אלמונית30.10.17
אני כן מכירה, לפני כמה שנים חלו 3/4 מתלמידי ישיבה של בני, כל בחור הביא הביתה מחלה . הדביקו בנות , זה הגיע לבית הספר, חזור לבית, הודבקו הורים וכו.אצלי במשפחה חלו 4 אנשים, עד שכל מי שנשאר הלכו ועשו חיסונים בטיפת חלב, אפילו לא שלחו אותנו עד משרד הבריאות, וזה נעצר. זה הסיפור. שלא תדעו מצרות, (נשלח באמצ
חרדית30.10.17
ממה חליתם לפני מספר שנים? לא אמרת. שאתם חליתם וגם ש"חזרת מתפשת"כיום זה מוכיח שטענה שהחיסון לילדים נותן לתווך ערוך הנו שקר מוחלט. מנסיון של עשרות שנים אני מצהיר בפניכן/ם שאחוז גדול לא מתחסנים בכלל מהזריקות חיסון, אחוז עוד יותר גדול זה נותן לרק חודשים או שנים אחדות. בנוסף לכך אין פיקוח אמיתי על היצור
רופא ותיק01.11.17
בהתפרצות המחלה לפני כשבע וחצי שנים אני חליתי במחלה הזו למרות שהייתי מחוסנת!!! מחלה לא פשוטה בכלל!! כולל אישפוז מחר וזו הסתבכה.... גם את אחיותי הדבקתי... לא נעים בכלל
אני חליתי01.11.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד30.10.17
בבית,ועכשיו[אם יישאל אז איך אתה מגיב כעת?] כשאני מגיב-זה לאחר חזרתי מן הישיבה,נא לדון לכף זכות...
התלמיד הנ''ל01.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות בריאות

מקרה נדיר בצפון: נער שהה לבד במערה וחטף קדחת המערות

בני סולומון | 10.04.24

בבדיקה רפואית שגרתית

זה מה שהתגלה בבדיקה רפואית אצל רה"מ; יעבור הערב ניתוח

יוני גבאי | 31.03.24

מי מטפל במטפלים?

המטפלת שמעה מהמתנדבים את הזוועות שראו ומשתפת על הקשיים, הטיפול והאמונה

ארי טננבוים | 28.03.24

"לא סבל מכאבים"

כך ניצלו חייו של ילד בן תשע שבלע שישה מגנטים | סכנה

בני סולומון | 24.03.24
ש

בין התקווה לדאגה

ההתקדמות בטיפול בסרטן הריאה מול העלייה בעישון באוכלוסיה

כיכר בשיתוף אסטרהזניקה | מקודם
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

זהירות, לפני פורים

בת 36 כמעט איבדה את ראייתה בגלל עדשות צבע

יוסי נכטיגל | 19.03.24

עוד מכה כלכלית

מעשנים? שימו לב! אלו המחירים החדשים החל מחצות הלילה

דוד הכהן | 03.03.24

בעקבות עבודות הרכבת

מדאיג: עלייה דרמטית במספר החולים ב"טיפוס העכברים"

דוד הכהן | 25.02.24

ארגון הבריאות העולמי:

"אין להתייחס לסיגריות אלקטרוניות ותחליפי עישון, כמו לסיגריות"

אסף מגידו | 25.02.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"אם זה עובד - זה לא חוקי"

תוספי תזונה - כן או לא?! | כל מה שכדאי שתדעו רגע לפני שתתפתו למודעות רחוב

משה מנס | 22.02.24

"אותנו אף אחד לא מבקר"

החולה שיתף: הייתי נורמלי ופתאום התחלתי לרקוד על השולחן בסלון וצעקתי שאני המשיח

מרדכי רוט | 22.02.24

ניצל ממטען בן 50 ק"ג

לוחם שנפצע קשה, השתחרר מבית החולים • כך זה נראה

דוד הכהן | 19.02.24

פי 3 | מאז ה-7 באוקטובר

תמונת מצב עגומה: עלייה משמעותית בצריכת תרופות הרגעה

דוד הכהן | 18.02.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הדו"ח הוגש לשר הבריאות

נתון עצוב: ילד חרדי נמצא בסיכון של פי 1.3 לתמותה בתאונות

דוד הכהן | 15.02.24

חשש מלישמניה, עכברת, גרב ועוד

הבקשה החריגה של המשרד: לא להכניס כלבים וחתולים מעזה

דוד הכהן | 14.02.24

"מצבם טוב"

הד"ר שטיפלה בחטופים ששבו ארצה מעדכנת על מצבם | צפו

דוד הכהן | 14.02.24
ש

חושפים את סודות הטיפוח

רשת האסטתיקה שחוללה מהפך בתחומה • כל הסודות

כיכר בשיתוף מונה מדיקל | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם