כיכר השבת

משחקים ב"חיים"

סגן השר מתערב במאבק 'איחוד' ומד"א?

בראיון שקיים סגן השר ליצמן טען, כי הוא צדק במכתב שכתב לשר התקשורת לבטל ל'איחוד' את מספר החירום. והוסיף: "הם חולמים בצהריים, יש תרופות מיוחדות לאנשים כאלו" (בריאות)

20
שאול כהנא | כיכר השבת | ג' בניסן | 08.04.19
איחוד ומד"א
איחוד ומד"א (צילום: דוברות איחוד הצלה, יונתן זינדל - פלאש 90)

ראיון שקיים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ביום רביעי האחרון, הצליח לעורר שוב את המהומה בין שני ארגוני ההצלה, 'איחוד הצלה' ו'מד"א'. בראיון, טען ליצמן, כי על 'איחוד' לבטל את מספר החירום שלהם - 1221, מנגד ב'איחוד', יצאו כנגד סגן השר, וטענו, כי הם לא התחייבו לבטל את מספר החירום שלהם.

ביום רביעי האחרון התראיין ליצמן ל'מהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', המראיין משה גלסנר שאל את ליצמן מה קורה בין סגן השר - החרדי לבין הארגון החרדי - 'איחוד הצלה', איזה חתול שחור עבר ביניהם?

ליצמן השיב: "המנכ"ל שלי, בהוראה שלי הגיע לסיכום בין שני הצדדים, מד"א צריכים להעביר להם את המידע הרפואי, ובתמורה הם יבטלו את המספר המקוצר 1221".

לטענת השר: "מד"א עשה את חלקו בעסקה, והוא מעביר להם את המידע, אולי לא בשלמות, אבל הוא מעביר להם. לכן כתבתי מכתב לשר התקשורת, שעל פי ההסכם איחוד הצלה מחויבים לבטל את המספר, זה כל הסיפור".

המראיין משה גלסנר ממשיך להקשות על ליצמן; שמתנדבי ה'איחוד' טוענים, כי יש קשר בין זה שחסיד גור חבר בדירקטוריון של מד"א לכך שליצמן נגד הארגון המתחרה 'איחוד הצלה'?

ליצמן ענה: "תגיד להם שאם הם ימשיכו ללכלך את האנשים, הם לא יתקדמו בשום דבר. הם צריכים להפסיק ללכלך, הם לא יודעים מה שהם מדברים, הם חולמים באמצע היום, ויש תרופות מיוחדות לאנשים כאלו. אני לא מוכן לשמוע לכלוך על אף אחד. עכשיו אחרי הבחירות נבדוק את זה אם הם לא ילמדו שצריך לקיים, נפעל בהתאם".

ב'איחוד' החליטו לא לשתוק והמנכ"ל משה טייטלבוים החליט לכתוב מכתב חריף לסגן השר ולענות לו על הטענות שהעלה באותו ראיון, בנוסף, הוא הביע במכתב את העלבון שחשו הוא ו-5000 המתנדבים בארגון על טענות ליצמן ש"הם חולמים בהקיץ ובגין כך הם צריכים ליטול תרופות".

בהמשך המכתב ה'איחוד' הגיבו לדברים: "בחוזר מנכ"ל לא התחייבנו לבטל את המספר, אלא רק לא לפרסם את המספר, ואכן עמדנו בסיכום, למרות שבעקבות כך הפסדנו אלפי שקלים".

"חלק מהסיכום בחוזר מנכ"ל היה שלמד"א ואיחוד הצלה יהיה אפליקציה משותפת שם יזרום מידע לכלל המתנדבים של שני הארגונים, מאז הסיכום עבר זמן רב, והמידע שמועבר הוא חלקי בלבד ולמעלה מ-1000 מתנדבים עדיין לא מחוברים לאפליקציה".

עוד הוא כותב במכתב, כי "הם גילו במקרה את המכתב של סגן השר לשר התקשורת שם הוא דרש לבטל ל'איחוד' את מספר החירום שלהם, לא די שלא עדכנת אותנו במכתבך, אלא עדכנת רק את מי שכלל לא נשוא המכתב - את ארגון מד"א".

"הנזק שנעשה ל'איחוד' הוא גדול, בין היתר משום שהמכתב הועבר לקהילות יהודיות בחו"ל התומכות ב'איחוד', ומהלך כזה פגע מאוד ב'איחוד' בקהילות הללו".

במד"א אומרים: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל פועל מד"א בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ועל פי המדיניות והנהלים הנקבעים על ידו. כך גם בכל הקשור להזנקת כונני תגובה מיידית. בהתאם להנחיית משרד הבריאות, כונני תגובה מיידית מכלל הארגונים מחוייבים לקבל את אישור משרד הבריאות עפ"י הכשרתם המקצועית ולהוריד את האפליקציה היעודיית שמזניקה את הכוננים".

"עמותת איחוד הצלה יכולה לבוא בטענות רק אל עצמה, אם הם היו ממלאים אחר ההוראות של משרד הבריאות, כפי שמתנהלים באחריות למעלה מ 24 ארגוני ההצלה החרדים הפועלים בשיתוף פעולה מלא עם מד"א, הכל היה נראה אחרת".

מלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה: "הטענות המועלות אינן נכונות ואין בהן כל בסיס עובדתי. סגן השר ליצמן השקיע רבות ובכל דרך להביא להסדרת הפעילות בין ארגוני ההצלה השונים, בראשם מד״א ואיחוד הצלה, וזאת במטרה לסייע בהצלת חיים".

"כל הצעדים והפעילות בנושא לוותה בידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועל פי הנוהלים. המכתב לשר התקשורת יצא בשל דרישה משפטית בגין תביעה שהוגשה למשרד הבריאות ועל פי החוק".

"גורמי המקצוע במשרד הבריאות דבקים בעמדתם כי על 2 הצדדים, מדא ואיחוד הצלה לעמוד בהתחייבותם כפי ההסכם שסוכם ביניהם, לפיו אנשי הארגון יחוברו לאפליקציה המיוחדת, ומדא מחויב להעברת המידע בהתאם".

"יודגש, למרות הכפשות רבות מטעם איחוד הצלה, לליצמן אין כל עמדה בין 2 הצדדים והוא מוקיר ומעריך את העבודה המסורה של כל הארגונים באופן שווה".

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
ככונן חרדי אני פחות ופחות מוצא מקום בארגון, ההתיחסות לענייני צניעות והלכה ממש לא קיימת אצל הנהלת איחוד הצלה וחבל... זו לא חכמה להתהדר בנוצות "ארגון חרדי" בו בזמן שאני רואה את הכוננים החרדים במדא שמקבלים את כל מה שרק ידרשו ואצלינו רק מנסים להראות כמה הארגון "פתוח"... וכן ההתנהלות שלהם מול משרד הברי
כונן חרדי08.04.19
9
הצליחו לחבר 1200 מתנדבים בקושי אחרי שרשמו כל אחד שאי פעם הסכים להירשם. אין להם 5000 מתנדבים. כל מי שפעם עשה קורס ואין לו קשר אליהם נרשם כמתנדב. לאיחוד הצלם יש יחסי ציבור טובים ומתנדבים רבים מעולים אבל ההנהלה מושחתת
ןעשית ככל. . . 08.04.19
8
הם מביאים חולים לבתי החולים וזה מביך עד כמה הם לא יודעים מימינם ומשמאלם.
אח מוסמך 16.05.19

הצגת כל התגובות

7
ליצמן, גם כשאתה תתמוטט הראשונים שיגיעו יהיו איחוד הצלה. תפסיק להיות המושקה של הפריץ תלחם למען איחוד הצלה כי הם באמת מסייעים לאנשים מתוך רצון להציל ולא ממניעים אחרים. האמת, עזוב, מי שיחליף אותך במשרד הבריאות כבר יעשה את זה. נכשלת בבריאות בכל פרמטר אז יאללה הביתה
אוריאל שטרן08.04.19
תפסיקו להסתיר מידע. במאות מקרים שהגיעו ל 1221 עיכבתם את המידע למד"א עד שכונן שלכם היה בשטח ואז הזעקתם אמבולנס. אנשים רבים מתו בשל כך. אפילו בתביעה ההזויה נגד מד"א התברר בבית המשפט שבניגוד לטענתכם שהמידע לא הגיע לכוננים שלכם, זו היתה קריאה שללכם והמידע לא הגיע למד"א
בוטי הבוט08.04.19
הגיעה הזמן שתפנה את המשרד למי שבאמת יטפל בעניין. איחוד הצלה תמיד האנשים שמגיעים ראשוניים ורואים זאת בשטח
אני 08.04.19
6
חוצפה ביותר
אנונימי08.04.19
5
אנחנו מספר גדול של כוננים מבולבלים לגמרי מצד אחד שס הבטיחה לטפל בנושא איחוד הצלה עד הסוף. מצד שני גפני גם הבטיח לטפל עד הסוף. מצד שלישי ליצמן נשאר בעמדותיו נגד איחוד הצלה.. וממשיך בדרך החסרת אחריות וההתעללות בחיי אדם ונשאר חסיד מטשבע של מד"א. תגידו אתם אנשי דגל התורה . אתם לא יכולים להשתלט על המסו
יצחק08.04.19
4
ארגון כזה חשוב וקדוש. למה צריך להיאבק. למה אי אפשר גם וגם. הרי זה דיני נפשות! אני בטוחה ש'איחוד' צודקים לגבי הנציג של גור במד"א........ גור בריוני פרא שתלטנים. והם יעשו הכל להשתיק אחרים, אפילו במחיר פגיעה בחיי אדם! חיות טרף. חוצפה
לא לוותר למדא!08.04.19
3
ועיקר המטרה שלהם - כסף. תקראו ותראו.
אפי08.04.19
הצלת חיים ברא ובראשונה
אני08.04.19
2
רק שס עוזרת באמת ראינו כאן אתמול איך שינון אזולאי ומלכיאלי הגיעו למשרדי איוד וכיבדו אותם מאוד כיון שעזרו להם ודרך אגב אזולאי הוא מתנדב באיחוד הצלה
חלנחי08.04.19
1
ליצמן חתיכת מנוול תחלום לקבל את הקול שלי ושל משפחתי בבחירות חצוף תמשיך להגן על מורות שחיסלו חיים של עשרות בנות מקומך בכלא!!!
ישראל העלר08.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות בריאות
ש

מכבי זכתה באות הוקרה על מצוינות משאבי אנוש

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

השפעות שליליות

מטריד: אחוז הסטרס והחרדה זינק מפרוץ המלחמה | הנתונים

דוד הכהן | 16.04.24

וודקה וספירט

משרד הבריאות מזהיר: מוצרי האלכוהול האלו - מזויפים

קובי אטינגר | 15.04.24

סובל מחום, פריחה והקאות

מקרה נדיר בצפון: נער שהה לבד במערה וחטף קדחת המערות

בני סולומון | 10.04.24

בבדיקה רפואית שגרתית

זה מה שהתגלה בבדיקה רפואית אצל רה"מ; יעבור הערב ניתוח

יוני גבאי | 31.03.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

מי מטפל במטפלים?

המטפלת שמעה מהמתנדבים את הזוועות שראו ומשתפת על הקשיים, הטיפול והאמונה

ארי טננבוים | 28.03.24

"לא סבל מכאבים"

כך ניצלו חייו של ילד בן תשע שבלע שישה מגנטים | סכנה

בני סולומון | 24.03.24
ש

בין התקווה לדאגה

ההתקדמות בטיפול בסרטן הריאה מול העלייה בעישון באוכלוסיה

כיכר בשיתוף אסטרהזניקה | מקודם

זהירות, לפני פורים

בת 36 כמעט איבדה את ראייתה בגלל עדשות צבע

יוסי נכטיגל | 19.03.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

עוד מכה כלכלית

מעשנים? שימו לב! אלו המחירים החדשים החל מחצות הלילה

דוד הכהן | 03.03.24

בעקבות עבודות הרכבת

מדאיג: עלייה דרמטית במספר החולים ב"טיפוס העכברים"

דוד הכהן | 25.02.24

ארגון הבריאות העולמי:

"אין להתייחס לסיגריות אלקטרוניות ותחליפי עישון, כמו לסיגריות"

אסף מגידו | 25.02.24

"אם זה עובד - זה לא חוקי"

תוספי תזונה - כן או לא?! | כל מה שכדאי שתדעו רגע לפני שתתפתו למודעות רחוב

משה מנס | 22.02.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"אותנו אף אחד לא מבקר"

החולה שיתף: הייתי נורמלי ופתאום התחלתי לרקוד על השולחן בסלון וצעקתי שאני המשיח

מרדכי רוט | 22.02.24

ניצל ממטען בן 50 ק"ג

לוחם שנפצע קשה, השתחרר מבית החולים • כך זה נראה

דוד הכהן | 19.02.24

פי 3 | מאז ה-7 באוקטובר

תמונת מצב עגומה: עלייה משמעותית בצריכת תרופות הרגעה

דוד הכהן | 18.02.24

הדו"ח הוגש לשר הבריאות

נתון עצוב: ילד חרדי נמצא בסיכון של פי 1.3 לתמותה בתאונות

דוד הכהן | 15.02.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חשש מלישמניה, עכברת, גרב ועוד

הבקשה החריגה של המשרד: לא להכניס כלבים וחתולים מעזה

דוד הכהן | 14.02.24

"מצבם טוב"

הד"ר שטיפלה בחטופים ששבו ארצה מעדכנת על מצבם | צפו

דוד הכהן | 14.02.24