כיכר השבת

נקמה קטנה

הקנס לרכבת הקלה שולם במטבעות של 10 אגורות • צפו

צעירה דתייה שספגה קנס לא מוצדק, לדבריה, מהפקחים הקשוחים של הרכבת הקלה, העבירה ל'סיטיפס' את הכסף במטבעות קטנים אותם אספה במשך זמן רב • צפו (מעניין)

68
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"א בטבת | 08.01.18
תשלום הקנס המגוחך (צילומים: מתוך פייסבוק)

ענת סעדיאן, צעירה דתייה המתגוררת בירושלים, שחשה שנעשה לה עוול לאחר שנקנסה בידי פקחי הרכבת הקלה בעיר בגין "עבירה" זוטרה, החליטה ללמד אותם לקח.

כידוע לכל, חברת 'סיטיפס' המפעילה את הרכבת בבירה אינה חביבה במיוחד על הנוסעים, בשל היחס הקשוח והמקומם אותו מפגינים פקחיה, תוך שהם משיתים דו"חות כספיים על אזרחים רבים.

רק לאחרונה התפרסם תיעוד המקרה בו אזרחית מיררה בבכי לאחר שנקנסה בידי פקח, בעקבות כמה אגורות שהיו חסרים לה לתשלום המלא על הנסיעה.

סעדיאן, שנטען כי לא תיקפה כראוי את הכרטיס, מתארת ל"כיכר השבת" כי הפקח הודה בפניה שלולא היה זקוק לכסף ללימודים, היה חס עליה וחוסך ממנה את הקנס.

לאחר מכן, החליטה ענת לקחת בחיוך את הקנס שנגזר עליה להעביר לקופתה התופחת של החברה, ואת 186 השקלים בהם התחייבה, לאחר שנדחה ערעורה על הדו"ח שניתן לה, היא העבירה ל'סיטיפס' בעיקר במטבעות של 10 אגורות.

ענת סעדיאן (באדיבות המצלם)

במשך חודש היא אספה את המטבעות האלו, ולשם כך היא נעזרה בבני משפחה ומכרים, ועם השק מלא המטבעות היא הגיעה אתמול בצהריים למשרדי החברה ושילמה את חובה לפקידים הנבוכים.

בסרטון שהעלתה ענת, בו היא מוסרת את המטבעות הרבים במשרדי החברה, היא אמרה בין היתר: "אני לא בן אדם נקמן. המלצה שלי: קחו הכל בכיף, תצחקו".

מחברת סיטיפס נמסר בתגובה: "על אף הניסיון להציג אוירה קשה לכאורה ברכבת הקלה הרי שהמציאות מוכיחה תמונה שונה לחלוטין. גם במקרה הנ"ל ובניגוד לטענות שנכתבו, השגתה של ענת אכן נענתה אך נדחתה עקב אי תיקוף של הכרטיס".

"ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-150 אלף נוסעים, אשר רוב רובם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה ונהנים ממנה. בסקרים שנערכים באופן שוטף גם ע"י המדינה, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים. אנו מאחלים לענת המשך נסיעה נעימה ברכבת הקלה, ומזכירים כי ע"פ הנחיות משרד התחבורה, חובה לתקף את כרטיס הנסיעה בכל נסיעה ואי תיקוף הכרטיס שווה לאי תשלום על הנסיעה".

צפו בווידאו

המטבעות הרבים
תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
זה שהנציג של סיטיפס טוען שמדי יום נוסעים ברכבת 150000 נוסעים, כלל לא אומר שהדברים תקינים, אני יותר מפעם אחת צפיתי בסירטון ומה שעיניי ראו לא רק שזה היה רחוק מלהיות תקין זה גרם לי לרתיעה וחיזק אצלי את התחושה שאם נוסע טועה אז הוא חווה את התפוז המכני מרביצים ומתנהגים לציבור הנוסעים באכזריות לדעתי זה ל
שי שבח 14.01.18
32
האמת שהפקחים של הרכבת הם לא תמיד אנושיים.
חיה10.01.18
31
מי שעולה לרכבת חייב לתקף את הכרטיס. אנשים מתחכמים ולא משלמים עד שהם לא רואים פקחים , כל קנס ניתן בצדק. בשום מקום בעולם התחבורה הציבורית חינמית.
חנה14.01.18

הצגת כל התגובות

30
האם זה מקובל להיכנס לחנות מכולת ולקחת חטיף בסכום כמו של הנסיעה ברכבת הקלה,ולא לשלם? אז למה שיהיה מקובל לא לשלם על הנסיעה? ולאמור לעיל "עברה זוטרה" האם גזל זו עברה זוטרה? אני מתפלא על שיח הכתבה לעיל,שהיה מתאים יותר לחבורת פורעי חוק ולא לאנשים שומרי תורה ומצוות שמאכלסים את האתר הזה... ובאשר לתלונות על
שליח-מצווה11.01.18
אתה לא יודע לקרוא תשאל ותראה תקרא על המסכנה שהיה חסר לה כמה אגורות לקבל קנס בדיוק כמו רכבת של הנאצים
כהנא צדק12.01.18
פקחי סיטי-פס התנפלו על כולנו מיום שהרכבת קיימת כאילו כולנו עבריינים. זאת למרות שהעבריינית העיקרית היתה ועודנה סיטי-פס, שביצעה סחבת עצומה עד להקמת הקו - ואז עוד דרשה כסף, שיצא מהכיס שכולנו, על הפסדים בגלל אי התחלת הקו בזמן המוסכם... כפקחים נשלחים אנשים שאין להם יותר מדי יכולת חשיבה - כך העיד בכנסת מנ
ירושלמית14.01.18
29
הכל טוב ויפה. רצתה לשלם באופן שמראה על אי הסכמה אודות הקנס-בסדר.. אבל אם היא בחורה דתיה כפי שכתוב, לפי עניות דעתי, היא לא היתה מצטלמת ומפרסמת את זה בפרהסיא.. או לפחות היתה עושה את זה בחוג של נשים..
ברל (כהן) הרוסי10.01.18
28
כדאי לכולם כל קנס תשלמו באגורות שיסבלו בסוף לא יתנו קנס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי08.01.18
27
שבסוף ביטלו לה את הדוח.כל הכבוד ענק לבחורה
שי08.01.18
26
כן הנהגים הכי לא אנושיים אלו שפשוט להגיד עליהם בהמות זה פשוט לפגוע בבעלי חיים
נקמה בסיטפס12.01.18
25
אם כולם היו משלמים להם בצורה הזו, הנבלות היו חושבים פעמיים על כל דוח שנותנים סתם כפי שכולם יודעים על הרשעות והאכזריות של סיטי פס המרושעים.
דוד09.01.18
24
העובדים של הרכבת הקלה הם רעים מצורעים. קונסים מבלי הבחנה או הבנה. איכס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ08.01.18
23
כל פעם 30 או ארבעים אגורות שיורידו מהחוב והם חייבים לקבל את זה על פי החוק
חיב נקמה לסיטפס10.01.18
22
מי ייתן יהבעלים האכזרים והנוקשים ינחלו מפלה עצומה אמן הם רשעים שמענים את הצבור בכל דבר קטן שאפשר אין לי אפשרות לנסוע ברכבת אחרת ולכן מחוסר ברירה אני מפרנס כל יום את סיטיפס הארורה
ה08.01.18
הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים. (הרכבת הקלה זוכה לשביעות רצון לא חברת סיטיפס)
רכבת תקלה14.01.18
עלי לא😛😛😛😛 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תאילנדית11.01.18
היו מוותרים ונוסעים באוטובוס. סיטיפס ביקשה בלעדיות.
רכבת גועל11.01.18
21
לבחורה הטיפשה שחושבת שהיא כה חכמה, יצאת נקמנית קטנה ולא משהו בעיניי המתבונן ותשאלי למה?! א. הבחור בבנק הוא לא זה שנתן לך דוח אז איפה פה הצדק שאת מחפשת מילא נותן הדוח היה יושב על המטבעות שלך. ב. את לא הגאון שהמציא את השיטה כך שגם בספר של גינס לא תכנסי. ג. את את זמנך בזבזת לא פחות ואף יותר הרי כמה זמ
אבי08.01.18
להפקיד מטבעות בבנק....אז בטח ברכבת הקלה לא ישמחו על השיטה...
ש08.01.18
השיאים של גינס בתור הטיפש המוצלח.........
אבי09.01.18
תלמד לכתוב מטבע ולא מטבעה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית08.01.18
הרכבת יצטרכו להעסיק פי 10 יותר פקידים.. הבנת ?? או שצריך להסביר לך 10 פעמים...
אתה טיפש !08.01.18
וסתם כך תדע לך שנקמה במידה הנכונה היא דבר גדול, בפרט כשיצא מזה תועלת, ובזכות הבחורה הזאת עוד כמה לא יעלו לרכבת וזה יותר טוב
בחורה חכמה10.01.18
20
היה לי חופשי סטודנט זה אומר ששילמתי עליו בתחילת שנה והוא לכל השנה וכמה ימים אחכ עליתי לרכבת והייתי בטלפון ולא שמתי לב מה שמעולם לא קרה לי ולא תיקפתי. עלה מבקר בשם אלי כהן ! בחור עז ביקש תעודה מזהה נתתי לו בקלות ... הוא כתב דוח בלי לומר לי מילה ! אמרתי לו יש לי חופשי סטודנט ! מה הקשר דוח ? מילא לא הי
אפרת15.01.18
19
התלונה של הבחורה לא מוצדקת, אם חסר כסף לא צריך לנסוע ברכבת. נתינת לגיטימציה לאנשים שלא משלמים משמעותה שפחות ופחות אנשים ישלמו כשהם עולים לרכבת.
חילוני10.01.18
לפני כמה שנים קצת אחרי הזמן שהיה עדיין כרטיסי מעבר מאוטובוס לרכבת ולא היה צריך לתקף עליתי לרכבת עם כרטיס ומעבר בתוקף {והכרטיס היה עדיין אצלי} בא פקח, שאני זוכר את שמו ואם יתאפשר לי אדע מה לעשות לו, ונתן לי דו"ח ,זה לא יזיז לשירות הרכבות אבל אני משתדל מאוד להתארגן כך שאסע באמצעים אחרים ורק כשאין לי ש
לא נוסע ברכבת10.01.18
18
פחחח!!!! יותר מחצי מבני הנוער בירושלים לא מתקפים והפקחים מוותרים להם ומזהירים אותם פעם הבאה שלא תתקף... בקיצור הפיקוח ברכבת ממש לא ברמה.
ירושלמי09.01.18
17
אילו היא היתה מעבירה להם עשרות אגורות ובתוך מערבבת גם חצי שקלים זה יותר מקשה כי מה שהיא עשתה עכשיו אפשר לשקול את הכסף ולדעת כמה יש אך כשזה מעורבב כמה סוגים הם צריכים לשבת ולספור אחד אחד ח ח ח ח ח
שי08.01.18
היא יכלה לשלם הכל רק בעשרות אגורות, ואז לשפוך הכל על השולחן של הפקיד ואז גם קשה להם להוריד את כל הכסף מהשולחן וגם קשה להם לספור את הכסף!!
. . .14.01.18
רעיון טוב. למדתי בירושלים שלוש שנים ולא נסעתי ברכבת הזו מעולם מרוב פחד על הקנסות. לא ידעתי איפה קונים איך מתקפים כרטיס. אני לא ירושלמית אז חששתי, לכן פשוט לא נסעתי בה.
חגית11.01.18
16
איזו דוגמא נתת? במקום לפשפש במעשייך ולבדוק למה הבורא קנס אותך,הלכת להינקם מאנשים פשוטים ולא מעורבים אישית.הבורא אומר לך אל תביטי היסורים אלא קבלי באהבה,כדי שלא אצטרך לקנוס אותך בגוף ונפש אלא רק בדמים.אבל ההתנגדות שלך לפסיקת הבורא עלולה חלילה להצר לך יותר.לא חבל? על לא תיקון ולא תיאור ודמי ביוש שמעת?
רויטל08.01.18
פשש הסגן של אלוקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי צייט08.01.18
אל תהיה צדיק הרבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי10.01.18
את מטיפה לה על זה שאמורה לפשפש במעשיה וכולי ולהוכיח את עצמה כבחורה דתיה... את בעצמך דנה לכף חובה... הבורא גם אמר לדון לכף זכות כלללל יהודי... מי את בכלל שתגידי לה שעשתה מעשה מכוער ותגידי לה לבקש סליחה? מצטטת לי פסוקים אבל מקיימת רק את מה שנראה לך בעין? תחשבי קצת לפני שאת מגיבה כאלה תגובות...
saritush09.01.18
אני במקומך הייתי קולט שחבל להגיב על דברי הבל ורעות רוח ...
יוסי09.01.18
15
יש דין ויש דיין אתם עושים קופה על הציבור הקב'ה ישלם לכם רק רע ב'ה
נקמה בסיטפס12.01.18
14
פשוט חילול השם מה לא ברור שהקנס שהיא קיבלה זה הכול מבורא עולם והאנשים הם רק שליחים של השם והיא צריכה להגיד להשם תודה רבה שהשם לא פגע בא בגוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי10.01.18
נקמה מתוקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני12.01.18
רק על זה אתה חושב????😈😈 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תאילנדית11.01.18
13
תכלס בחור מגניבה
יויו09.01.18
12
אז מה אתה רוצה.. צא מהבועה שלך חברת סיטיפס זו חברה שנוקמת בנוסעים צריך קצת להחזיר לא יזיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
..08.01.18
11
לפני כמה שנים קצת אחרי הזמן שהיה עדיין כרטיסי מעבר מאוטובוס לרכבת ולא היה צריך לתקף עליתי לרכבת עם כרטיס ומעבר בתוקף {והכרטיס היה עדיין אצלי} בא פקח, שאני זוכר את שמו ואם יתאפשר לי אדע מה לעשות לו, ונתן לי דו"ח ,זה לא יזיז לשירות הרכבות אבל אני משתדל מאוד להתארגן כך שאסע באמצעים אחרים ורק כשאין לי ש
מעשה שהיה איתי10.01.18
10
חזק ביותר אני בעד.נב.אלק זוכים בסקרים לשביעות רצון הנוסעים רק מהתגובות פה רואים איזה שביעות רצון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי09.01.18
כתוב במאמר: "הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים." לא כתוב: "חברת סיטיפס זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים."
הרכבת תקלה14.01.18
9
מה יש לכם להעליב אחד את השני זה אמור להיות אתר חדשות לציבור הדתי...שתהיה אהבת חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועם08.01.18
8
בגלל שנאבד לי הכרטיס, אחרי תקופה שכחתי לגמרי מהדוח ואחרי שנה בלי שום התראה אני מקבל מכתב שפתחו לי תיק בהוצאה לפועל והכפילו את סכום הדוח וזה בלי לשלוח שום מכתב במשך שנה שלמה, חברת סיטיפס הם אנשים רשעים ארורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי15.02.18
7
הרי את הכסף הם מקבלים.. אז מה זה משנה באיזה דרך?? סתם שטויות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדאל11.01.18
6
למי שיש קנס לשלם תשלמו להם במטבעות של 10 אגורות או 5 אגורות אם קיים או חצאי שקלים פקחי הבולדוזרים עולים לרכבת וצמאים לתפוס ביום כמה שיותר דגים שמנים .תמימים .או תיירים זקנים וטף שאינם מבינים איך להשתמש בכרטיס או ברב קו או שעלו ולא הספיקו לתקף במכשיר או כל סיבה אחרת שאינה מוצדקת וצמאי הכסף נותנים ל
W09.01.18
5
באמת שכיף לנסוע ברכבת והכול מושלם, רק רציתי להאיר :. שממש חסר פחים ברכבת, אין איפה לזרוק את הזבל, ואם יהיה פחים ברכבות זה יהיה ממש מושלם, תודה על הכל!
ישראל נבון20.08.18
4
להיות אגורות עם לשם יחוד שיקנו בכסף הגזול הזה 186 תרופות ללא להתרפות אגב זה 185,90 ולא 186 מקוה שלא פירגנת להם 10 אגורות נוספים
כהנא צדק12.01.18
3
החבר'ה ברכבת מתנהגים לנוסעים כגנבים!! מגעיל .גם אין מספיק כיסאות גם מצטופפים כמו חיות ובנוסף הפקחים עולים לקרונות כמו בולדוזרים. הרכבת היא חשמלית ואנחנו משלמים כאילו היא נוסעת על דלק!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל הכבוד08.01.18
2
הא בעצם כן המבקרים הרבים שיש להם יותר מהנוסעים הם אלו ששבעים רצון מכול קורבן שנופל לידיים שלהם זה עוד בונוס בתלוש אף נוסע לא שבע רצון מהרכבת הקללה
כהנא צדק12.01.18
1
חבל להגיש ערעורים. הם דוחים כל ערעור. הם לא מפעילים שיקול דעת, ולא מתחשבים.
אלי09.01.18
אולי גם יעניין אותך
מעניין

מצלמת הרחפן תיעדה: כמעט התנגשות של מטוס קרב

מישאל לוי | 26.04.24

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24

תיעוד מלונדון

חריג: שני סוסים דהרו לבדם ברחובות העיר - עד שנעצרו | צפו

חיים רוזנבוים | 25.04.24

שובר את השרב

הטיגריס רימבה נכנס להתרענן בבריכה בחצר | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24

המעיין ההיסטורי שהשקה את העיר הגדולה 

מסתורי ומפחיד: עשרות מדרגות עם צפצופי אימים של עטלפים בדרך למעיין הקדום

ישראל שפירא | 18.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בלימוד תורה ובפנאי

כך הבינה המלאכותית צפויה לשנות את פני הציבור החרדי | סקירה מרתקת

יוחאי אנסבכר | 18.04.24

״הופתענו לראות"

מול חוף יפו: הבוקר נצפו חמישה דולפינים מסוג דולפינן מצוי

מישאל לוי | 18.04.24

כך זה נראה | צפו

עשרות אלפי דבורים יצאו למחול בעיר חדרה; "תפקיד חשוב"

מישאל לוי | 15.04.24

נתונים מפתיעים

תיקון הכללי ותהלים: זה מה שהישראלים חיפשו בגוגל

יאיר טוקר | 14.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו

מרגש: הלוחמים חגגו לשורד השואה 'בר מצווה' בגיל 87

יאיר טוקר | 12.04.24

מהאוויר והיבשה - בו זמנית

"הפילו לנו כלי שעולה 10 מיליון דולר" | הצצה נדירה למערך הכטמ"מים של צה"ל

משה מנס | 11.04.24

תרי מעיינות ותרי קברי איוב הוו

צלילה אל מתחת למים בשני מעיינות מופלאים במרכז הארץ | מרהיב

ישראל שפירא | 11.04.24

מרחיב את הלב

הגשמים הרבים שירדו | תיעוד מהזרימה היום מהנחל - לכנרת

מישאל לוי | 10.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

בן 124 

תאריך לידה: 5.4.1900 |  האם זהו האדם המבוגר בעולם? 

דוד הכהן | 10.04.24

צפו בתיעוד הנדיר 

כתם שחור על כדור הארץ: כך נראה הליקוי מהלוויינים של X 

יוסי נכטיגל | 09.04.24