כיכר השבת

מטלטל

אברך חרדי החליט לתרום כליה: "קיבלתי חיים, ואני מחזיר חיים"

אהרן פאמפ, אברך בן 28, נשוי ואב לילדה, מנותח כעת למען מטרה אחת: הצלת נפש אחת מישראל ● אשתו, מלי פאמפ, עברה השתלת כליה לאחר המתנה מורטת עצבים. בעקבות הנס וההחלמה המופלאה, החליט אהרן לתרום כליה משלו ● "כמו תינוק שנולד מחדש", אומרת מלי ל"כיכר השבת" (חדשות)

73
שושי הלר | כיכר השבת | כ"ד בניסן | 28.04.11
אהרן פאמפ
אהרן פאמפ (פלאש 90, מנדי הכטמן)

בשעה 9 בבוקר לפי שעון ניו יורק נכנס לחדר הניתוחים בבית חולים במנהטן, אהרן פאמפ, חרדי בן 28, נשוי ואב לילדה, שהחליט לתרום כליה ליהודי תושב העיר.

כיצד הגיע למעשה חסד שכזה?

הסיפור המיוחד של בני הזוג פאמפ, התחיל לפני כשש שנים כאשר אשתו של אהרן, מלי פאמפ, גילתה שהכליות שלה מתפקדות רק ב-50% מהנורמה. לפני כשנה היא החלה לקבל טיפולי דיאליזה, והיתה צריכה לעבור השתלת כליה אך מכיוון שבינה לבין בני משפחתה, כולל אהרן בעלה, לא נמצאה התאמה בסוג הדם והם לא יכלו לתרום עבורה, היא נכנסה לרשימת הממתינים הארוכה להשתלת כליה מתורם.

רשימת הממתינים לתרומת כליות בארץ ארוכה מפני שישנה פרוצדורה לא פשוטה וועדות רבות שתפקידן לבדוק כי לא מתבצע סחר באיברים. בשל כך מעטים התורמים וזמן ההמתנה לכליה נע בין חמש לשבע שנים.

לא כך הם פני הדברים בניו יורק וחברתה של מלי פאמפ הפנתה אותה לארגון החסד Renewal שהוקם לפני כארבע שנים על ידי מנדי ריינר, איש עסקים חרדי תושב בורו פארק. הארגון שם לו למטרה לתווך בין אלה המוכנים לתרום כליה לבין מי שזקוק לכך. כולל תמיכה לכל אורך הדרך, לשני הצדדים.

לפני כחצי שנה נסעו בני הזוג יחד עם בתם לניו יורק ובחסדי שמים, לפני חודשיים עברה מלי בהצלחה את הניתוח לאחר שנמצאה עבורה כליה מתורם יהודי.

"גם אני רוצה לתרום"

לאחר הניתוח אמר אהרן פאמפ ל"ידיעות אמריקה" כי גמלה בלבו ההחלטה לתרום כליה.

"ברגע שאשתי קיבלה כזאת מתנה, חיים חדשים, הרגשתי שגם אני רוצה לתרום ולהציל חיים. אני מכיר את המציאות הקשה, שבה אנשים שיש להם ילדים בבית צריכים לעבור טיפולי דיאליזה. לא האמנתי כשראיתי ש-48 שעות אחרי הניתוח, הבן אדם הולך הביתה. זה נראה לי כמו חלום".

לאחר בדיקות התאמה שעבר, בישרו אנשי הארגון ליהודי המחכה נואשות לתרומה כי נמצאה הכליה המתאימה עבורו והניתוח מתבצע בשעות אלו.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם רעייתו הנמצאת לידו בבית החולים במנהטן, היא מספרת: "הוא נכנס לחדר הניתוח בשעה 9, הניתוח לוקח ארבע שעות. מרגש מאוד שהוא יכול לתרום חיים לבן אדם".

על עצמה היא אומרת: "עברה התקופה הקשה של ההחלמה, אבל כל יום זו החלמה בפני עצמה, זה כמו תינוק שנולד מחדש. ברוך השם אפשר לשכוח מהדיאליזה."

להעלות את הבשורה לישראל

את היהודי שתרם עבורה כליה היא פגשה אתמול לראשונה. בארגון מארגנים סעודת הודיה לשני הצדדים לאחר שהתהליך מסתיים בשלום.

בני הזוג מתכננים להביא איתם לארץ את הבשורה ולהקל את התהליך על חולים נוספים הזקוקים להשתלה, כפי שאמר אהרון בראיון לידיעות: "אני רוצה ללכת לוועדות, לדפוק על השולחן ולהגיד: חבר´ה זה, נגמר! אנשים רוצים לתרום כליות, יש כאן ארגון שעושה עבודת קודש וצריך לאפשר לו לעזור.

"מישהו צריך לקום ולצעוק שאנשים רוצים לתרום, רוצים לתת. כשישבתי אצל מנחם במשרד וראיתי מה האירגון עושה ואיך הוא מטפל במלי, אמרתי שאני מעוניין לתרום כליה למישהו אחר, כי למלי לא התאמתי. נראה שבקרוב גם אני אתרום כליה, מה שמאוד מרגש אותי" .

מלי מוסיפה: "צריך להגיע לכנסת, למשרד הבריאות, לדבר עם האנשים שמשפיעים בנושא. אני מוכנה להרים את הפרויקט, אבל צריכה מישהו שידריך אותי ויעזור לי להיפגש עם האנשים הנכונים. המצב אבסורדי לחלוטין, כי בן אדם שרוצה לתרום כליה בישראל צריך להתחנן בפני הוועדה. זה מצב מעוות שחייבים לתקן, למה לאלץ ישראלים לעזוב את הבית שלהם ולנסוע לאמריקה? חייבים לתת לאנשים תקווה!"

את ההבטחה שלו לתרום כליה מקיים אהרן פאמפ בשעות אלו. כך כתב אמש לחבריו בפייסבוק "בעזהשי"ת מחר בבוקר תהיה לי את הזכות לתרום חיים עבור יהודי מניו יורק שזקוק לתרומת כליה.. אשמח אם תתפללו בשבילי שהכל יעבור בשלום.. אהרן בן חנה לאה... תזכו למצוות."

תוכן שאסור לפספס
73 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
אני מוכן לעזור אבל תתשרו בבקשה על צור קשר...0549856355
סעיד סעד16.12.12
19
אהרן אברך נהדר אשריך שזכית להחיות נפש יהודי ממנו ילמדו וכן יעשו
משה28.04.11
18
אני אישית סייעתי לתורם מיד אחרי הניתוח
המגיב28.04.11

הצגת כל התגובות

17
אני מאוד שמח לשמוע כאלה דברים זה מחזק אותי מעודד אותי ואף לפעמים נותן בי רגע של תקווה שאנחנו לקראת הגאולה הקרובה במהרה בימינו אמן. ונאמר אמן. אהרן אתה כמו פנחס בן יאיר בשבילי
Sמסניק28.04.11
16
יצא כעת בשלום מהניתוח ברוך השם טוב שיש אנשים כמוהו ולגבי מי שכתב שתורמים רק לחרדים לידיעתך הוא היה אמור לתרום לאישתו ובסוף מצא שהוא לא תואם לה אז הוא מצא מישהו מהבית כנסת לתרום לו ואל תהיה גזען ונחיתי נראה אותך תורם כליה הרופאים יראו אותך ויגידו אנחנו מנתחים רק חרדים לילה טוב לך (נשלח באמצעות כיכר
שלמה29.04.11
הוא תרם ליהודי שעד עכשיו הוא לא יודע מי זה, העיקר שהוא תרם חיים כל הכבןד לו,
מישהי02.05.11
15
תורידו תמונה מעודכנת שלו מאתר זק"א
המגיב28.04.11
14
חבל"ז
חבלז28.04.11
13
Aron is a true hero...People like him make me proud to be a JEW. If only a story like this one would be broadcasted all over the "chiloni" news...but what do they care about true facts. Refuah Shileima from New York... L'Chaim Pupa Ruv
LChaim Pupa Ruv28.04.11
can you write in "עיברית?"
israerl28.04.11
איזה גיבור! אהרן הוא גיבור אמיתי.. אנשים כמוהו גורמים לי להיות גאה בהיותי יהודי. אם רק סיפור אחד כזה ישודר בכל ערוצי החדשות ה'חילוניים'. אבל מה אכפת להם מהעובדות האמיתיות... רפואה שלימה מניו יורק.
ג'ק29.04.11
תודה ג'ק
קשת29.04.11
12
יהודי אמיתי ,אשרינו עמ"י!!!!!!!
028.04.11
11
אהרן מנותח כעת למען מטרה אחת: הצלת נפש אחת מישראל. רק אצל היהודים תראו כזה דבר! כל הכבוד! אשריך שחזקתני
yanke28.04.11
10
ישלח הקב"ה רפואה שלמה לו לאשתו מלי ולמושתל... בתוך כל חולי עמו ... יש כל כך הרבה ציבור יקר שזקוק להשתלות ה" יעזור נושא קשה וכאוב מאוד מאוד . אנא ה" הושיענא ... אני מיד קוראת תהילים להצלחתם רפואה שלמה .אמן
בננה 28.04.11
9
מרגש , סוג של שליחות נעלה , קידוש ה' גדול . אדם בריא שמביא על עצמו יסורים מתוך בחירה , וכמדומני כדורים לכל החיים , למען הזולת נטו . ממש אהרן הכהן מרגיש כאבו של כל יהודי , ויהודי . אלה רגעית שבו אני , והעולם כולו רואה איזה עם נבחר אנו , עם סגולה ! יהי רצון שזכות של הצלת נפשות , תעמוד לאהרן בן חנה ל
ברקת28.04.11
רונות זה נגד כאבים ואחרי זה הוא כאחד האדם אבל עם זכות גדולה מאין לשער
חבר טוב שלו29.04.11
בשבוע הקרוב זה לכאבים וזהו, אני מקנאה בך בזכות שיש לך, רק בריא שיהיה לנו, אוהבים אותך מאוד אתה בחור מאוד טוב מהכרות אישית, תהיה חזק, אנחנו גאים בך ובמה שעשית תחלים מהר ותחזור כבר הביתה
חבר29.04.11
אין צורך בכדורים לכל החיים זה רק בהתחלה עד שהכאב תעבור ואחרי זה אני בן אדם בריא לחלוטין רק פעם בשנה בדיקת דם רגילה...תודה על החיזוקים...אהרן בן חנה לאה..
אהרון01.05.11
8
אתה אהוב לשמים ולבריות
גילי 28.04.11
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המשגיח29.04.11
6
זה מרגש איך בעת צרה מגיע מישהו זר ונותן מכל הלב
אברך28.04.11
5
אכן אותו ארגון נפלא באמריקה עושה גדולות ונצורות, אמנם יש לו ברוך השם תאום כאן בארץ ארגון יותר חדש, אשר עוסק במציאת תורמי כליה והתאמתם לחולים, בהתנדבות גמורה ובצינעה לשם שמיים, הארגון נקרא מתנת חיים ובראשו עומד יהודי המכהן כראש ישיבה בירושלים, נדמה לי ששמו הרב ישעיהו הבר, והם גם טיפלו בשליחת מלי פאמ
אסף29.04.11
הרב הבר הוא באמת איש גדול אבל הוא לא זה ששלח את הזוג הם יצאו לבדם לחיפוש, אל תכתוב דברים שאתה לא יודע כחבר אישי אני יודע שהם עשו כמעט הכל לבד עם קצת עזרה מחברים קרובים ומאנשים טובים אבל הרב הבר, ואני מאוד אוהב ומכבד אותו, לא שלח את הזוג לשם הוא לא שולח לאמריקה , הוא רק ייעץ להם, אני יודע שיהודי מאו
חבר קרוב02.05.11
4
אני בנאדם פשוט שלא יודע הרבה על אנשים, אני רק יודע שהזוג הזה לא סתם, יש להם אומץ נדיר במיוחד, עשיית הדברים נעשו לבד ממש בעזרת כמה חברים ,ואת זה אני יודע ממקור אמיתי וראשון, הם קיבלו ייעוץ , ועל זה נבנה כל הרעיון של עזיבה לניו יורק, אף אחד לא הדריך אותם לעשות מעשה כזה יפה , אנחנו רק רוצים להגי
יהודה וונדר02.05.11
3
רק הם יכולים לעשות דברים כאלה אשריך !!!
חיים28.04.11
הוא היה בתולדות אהרון ונזרק שם לצערנו הרב
wer29.04.11
ולאחר שכבר סיפרת...אם זה נכון , אז..הם הפסידו !!!
ברקת29.04.11
איזה כייף לדעת שהבנאדם יצא מתולדות אהרון הם לא יכולהים לשכות שאיש כזה ישב ביניהם, והוא, אני מקנא בו על האומץ שלו, אהרן אני גאה בך, אתה האחד בשבילי
יענקי02.05.11
2
סוף סוף כתבת אחת שיודעת לכתוב כמו שצריך, שושי אני גאה בך, המשיכי והצליחי
מישהי שמעריכה 29.04.11
1
עם מישהו יוכל לעזור ולשלוח אותי למקום שאפשר להשיג תרומת כליה ללא המתנה ארוכה של שנים אודה לכם מאוד זה לאמא שלי
אליס16.05.11
אולי גם יעניין אותך
מעניין

השיטה הגאונית והפשוטה של הרוסי נגד כטב"ם אוקראיני

מישאל לוי | 28.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

מחזה חריג

הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף | צפו

מישאל לוי | 26.04.24

צפו

מצלמת הרחפן תיעדה: כמעט התנגשות של מטוס קרב

מישאל לוי | 26.04.24

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד מלונדון

חריג: שני סוסים דהרו לבדם ברחובות העיר - עד שנעצרו | צפו

חיים רוזנבוים | 25.04.24

שובר את השרב

הטיגריס רימבה נכנס להתרענן בבריכה בחצר | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24

המעיין ההיסטורי שהשקה את העיר הגדולה 

מסתורי ומפחיד: עשרות מדרגות עם צפצופי אימים של עטלפים בדרך למעיין הקדום

ישראל שפירא | 18.04.24

בלימוד תורה ובפנאי

כך הבינה המלאכותית צפויה לשנות את פני הציבור החרדי | סקירה מרתקת

יוחאי אנסבכר | 18.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

״הופתענו לראות"

מול חוף יפו: הבוקר נצפו חמישה דולפינים מסוג דולפינן מצוי

מישאל לוי | 18.04.24

כך זה נראה | צפו

עשרות אלפי דבורים יצאו למחול בעיר חדרה; "תפקיד חשוב"

מישאל לוי | 15.04.24

נתונים מפתיעים

תיקון הכללי ותהלים: זה מה שהישראלים חיפשו בגוגל

יאיר טוקר | 14.04.24

צפו

מרגש: הלוחמים חגגו לשורד השואה 'בר מצווה' בגיל 87

יאיר טוקר | 12.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מהאוויר והיבשה - בו זמנית

"הפילו לנו כלי שעולה 10 מיליון דולר" | הצצה נדירה למערך הכטמ"מים של צה"ל

משה מנס | 11.04.24