כיכר השבת

יאיר לפיד מדבר: "חשבנו שהחרדים נועדו למוזיאון"

יאיר לפיד דיבר היום בפנים סטודנטים חרדים במנהל עסקים במכון לנדר בירושלים: "חשבנו עליכם שאתם נועדתם למוזיאון, זן נדיר ונכחד, שצריך לשמור עליו בכדי שאפשר יהיה להביא את הנכדים ולהראות להם ´אתם רואים ילדים, כך נראה יהודי´, אבל אתם ניצחתם". ומה המסקנה שלו? (בכיכר)

74
ישראל אהרון | כיכר השבת | א' בתמוז | 03.07.11
סגן נשיא מכון לנדר, ח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי
סגן נשיא מכון לנדר, ח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי

בהרצאה שמסר אחר הצהריים (ראשון) העיתונאי יאיר לפיד בפני סטודנטים חרדים לתואר ראשון במנהל עסקים במכון לנדר בירושלים, הוא אמר כי "בישראל התנהל מאבק על הישראליות. זה היה מאבק של מאה שנה (...) אנחנו חשבנו עליכם שאתם נועדתם למוזיאון, זן נדיר ונכחד, שצריך לשמור עליו בכדי שאפשר יהיה להביא את הנכדים ולהראות להם ´אתם רואים ילדים, כך נראה יהודי´, אבל אתם ניצחתם".

הוא הוסיף כי "לניצחון יש מחיר, הוא מטיל עליכם אחריות, כי אתם כבר לא שבט, אתם מדינת ישראל, בדיוק כמוני, ואתם משפיעים על החוויה הישראלית בדיוק כמוני, אם לא יותר. אתם היום אדוני הארץ".

הרצאתו של יאיר לפיד התקיימה כחלק מסדרת הרצאות המועברות על ידי אנשי ציבור מובילים בישראל, בפני הסטודנטים בקמפוס החרדי של מכון לנדר, במסגרת תוכנית ´בימת ניהול´. בין היתר, במסגרת התוכנית הופיע בעבר בפני הסטודנטים יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי.

כאמור, מסקנתו של לפיד הייתה כי הניצחון החרדי חייב להוביל לנטילת אחריות על הנעשה במדינה. "אם ילד איתיופי בנתיבות רעב – אתם אחראים עליו לא פחות ממני (...) אם יש טילים על קריית שמונה – אתם אחראים לא פחות ממני, לא רק בלשלוח את זק"א, אחראים ברמה הלאומית, ואם מחר תפרוץ שריפת ענק בכרמל אני רוצה לדעת מה אתם מתכוונים לעשות בעניין.

"אתם ניצחתם וזה אומר שנגמר העידן שהייתם איזה קבוצה שעומדת בצד ואומרת אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי, אתם המנצחים ולפיכך גם אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי".

האירוע הונחה על ידי מנהל הקמפוס החרדי הרב שלמה טיקוצ´ינסקי אשר איפשר לסטודנטים להציג בפניו משאלותיהם. חלק השאלות עורר אמוציות רבות בקרב המשתתפים והוביל לדיון סוער בשאלות רבות המעסיקות את הציבוריות החרדית בישראל.

במסגרת זו, שאל אחד הסטודנטים "אתה מדבר על שילוב חרדים בתעסוקה, אתם מכיר מעסיקים שיסכימו לקחת עובד חרדי, ערבי או אתיופי?".

יאיר לפיד השיב לו כי "קודם כל, לא פגשתי אף מעביד שסרב לקבל מועמד מוכשר לעבודה. אין ספק שבמסגרת החינוך בו גדלתם קיבלתם כלים המאפשרים לכם ללמוד, וכשאתה יודע ללמוד תצליח בכל תחום לימודי".

את האירוע כיבדו בנוכחותם סגן נשיא מכון לנדר הנכנס, ח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי אשר הבהיר את ההבדל בין מחלוקת שהיא לשם שמים וכזו שאינה כזאת וביקש מהמשתתפים להוביל דיון הוגן וענייני, אשר סופו להתקיים.

את האירוע פתח דיקן בית הספר למנהל עסקים, פרופ´ יורם מיתקי. ההרצאה אורגנה על ידי אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי בשיתוף עם הנהלת מכון לנדר.

סגן נשיא מכון לנדר, ח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי
יאיר לפיד בפאנל שאלות ותשובות עם מנהל הקמפוס החרדי, הרב שלמה טיקוצ'ינסקי
תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
עוד 30 שנה נשאל היכן החילונים יהיה צריך לחפש אותם
דוד04.07.11
20
בגלל שזה מה שהסטודנטים צריכים לראות שם
אובייקטיבי04.07.11
19
הפנאלים הכי טובים שהיו למגזר החרדי תמיד היו בקמפוס החרדי באור יהודה וכך גם ימשיך להיות
משפטן04.07.11

הצגת כל התגובות

18
נתן הופעה. נאום היסטורי
ניק03.07.11
17
בעוד 30 שנה יהיו 78% מהתלמידים בחינוך היסודי חרדים או ערבים, ו14%- בלבד ישתייכו לחינוך הממלכתי. אם המגמה לא תשתנה, והחרדים ימשיכו להיות מנותקים מעולם העשייה, נהפוך להיות מדינת עולם שלישי. כדי שישראל תמשיך לשרוד היא חייבת להיות חזקה צבאית וחסונה כלכלית מובילה טכנולוגית ומדעית. ע"פ הטבע היא לא תוכל
י.א03.07.11
אזי כבר אין למה לצפות ח"ו . רק שכחת לכתוב אני המשיח! ואם אתה לא?! אז קצת אמונה בה'!
בדוי03.07.11
הכבוד??? הרי רמת החיים אצל הממוצע של החרדים, ואצל בני התורה בפרט, במילא לא עולה על העולם השלישי (או על העשירון הגבוה של העולם הנ"ל), אלא מאי? זה יהיה נחלת הכלל ולא נחלת הפרט. נו, אז מה? ה"כבוד הישראלי" השחצנות היהירות תיעלם. הלוואי.
ישקני04.07.11
יש מנהיג לעולם וכשעם ישראל חי כפי שצריך -אין אויבים. החילונות לא תרמה לביטחון כלום בארה'ב היהודים בטוחים פי-אלף
קנקרל03.07.11
בס"ד האם זה פוטר אותך מלעבוד??? מךפתח את המדינה??? נניח ויש מדינת הלכה, האם לא נצטרך כבר לעבוד?? האם לא נצטרך,רופאים,פרופסורים,ש וכו'....?
יוחאי04.07.11
בוודאי שצריך רופאים וכו' היהדות אוסרת לגור כשאין רופאים אך יש סדר עדיפויות :בישות גויית בארץ ישראל המנותקת מתורה יש לבסס תורה טרם הכל כשכל העם יציצת לתורה ילכו החרדים ללמוד רפואה
קרנקל04.07.11
וגם לכל שאר מלכי בית דוד הצדיקים כמו גם אלו שלא הלכו בדרך ה'... גם כשעם ישראל נהג ביושר ובצדק ושמר מצוות הוא היה צריך צבא, צריך כלכלה, מסחר וכד'
שמעלץ04.07.11
עוד משנה סרוחה של דתילונים
קרבן04.07.11
אבל תרצה או לא, השאלה עודנה עומדת, מכיוון שהיא מראה מציאות הפוכה למציאות עליה הכריז הכותב 'קנקרל', בלי לעשות שום השוואה בין דוד לאף אחד מראשי הממשלה בעבר או בהווה. דומה כי ההשוואה קיימת רק בראשך. כידוע: כל הפוסל במומו פוסל. מה גם שהתעלמת מהתייחסות למילים "גם אלו שלא הלכו בדרך ה' ". לא כל מלכי יהודה
שמעלץ04.07.11
התורה מצווה אותנו לדואליות עדינה וקשה לתפיסה. מצד אחד הרי בסופו של דבר הכל תלוי בהשגחה, ומצד שני, ברא אלוקים לעשות. אנו מצווים לעשות השתדלות מכסימלית בכל שטחי העשייה. מצד אחד ה' רופא חולים ומצד שני אנו מצווים לפנות לרופאים הטובים ביותר כדי להתרפאות. ה' זן ומפרנס מקרני ראמים עד ביצה כינים . ומצד שני
י.א03.07.11
אנו מצווים לעשות אבל ה' עושה הכל.הפעולה שלנו היא לא מה שמביא את התוצאה אלא היא מחוייבת מצד ה' .אבל עדיין לא לכל מה שאתה קורה עשייה מחוייבת הוא הנכון ובטח לא ההקשר לציטוטים שהבאת.אגב מומלץ לקרוא קצת ספר חובת הלבבות שער הביטחון.
בדוי04.07.11
בסד יאיר נכד של אחד מגדולי הדור בהונגריה.מצד אמו
יוזסף04.07.11
אז על איזה גדולי הדור אתה מדבר ???
מי 04.07.11
וננהיג מדינת הלכה לפי חוקי התורה ומלאה הארץ דיעה
מני04.07.11
16
יפנה גם לחרדים במצעו המפלגתי
יוסלה07.07.11
15
בלי קשר לזה שהחרדים צריכים להכנס למעגל העבודה ולא רק בשביל המדינה אלא קודם כל לעצמם,וכדאי שאנו ניזום ולא ניגרר לעשות דברים בדיעבד כאילו שאנחנו עושים טובה לחילונים כי בדרך כזו רק מפסידים,לכאורה הוא צודק אבל אל תתעו בכוונותיו של האיש, מבחינתו שנשאר במוזיאון ואפי' שלא נעשה צבא ולא נצא לעבוד הכל מס שפתי
דן04.07.11
14
צריך לתת קרדיט לאגודת הסטודנטים של מכון לנדר, הם עושים פעילות מענינת.
יוסף04.07.11
13
יאיר לפיד, הדיבור שלך נגוע כמו גזען! אתה מתאר חרדים כמו חיות בגן סגור שזורקים להם בוטנים. לא יכולתי לקרוא יותר משתי שורות מבלי להרגיש כי שונא ישראל מדבר. אתה אדם נוראי, ואתה ממשיך דרך אביך. גם אם התכוונת להתנצל, לא מציירים מציאות בכל כך הרבה פרטים ומתארים ביזוי כל כך גדול! "שבנו עליכם שאת
אחד שמבין04.07.11
אנקדוטה קטנה - הוא סיפר שכשהחב"דניקים הגיעו לשכונה שבה הוא גר, ורצו להקים בית כנסת. באו אליו ועד השכונה,ואמרו לו בא ותעמוד בראש הלוחמים נגד בית הכנסת. הוא אמר להם , אם אנחנו נמנע הקמת בית כנסת בארץ ישראל, הרי שאין לנו מה לחפש בארץ הזאת. החשיבה שלכם היא בדיוק כמו החשיבה של הגויים באירופה לפני עשרות
דוד04.07.11
12
צריך שיהיה הרבה כנסים כאלה שנתחיל להבין אחד את השני ושיהיה הידברות
דוד03.07.11
מי ימשוך את מי לאיזה כיוון .רק שדוד לא יהפוך לי מחר להיות דור. סה"כ לפיד הוא אנטי חרדי ואין לו ערך בגרוש לחרדי אמיתי לדבר ה' ולעוסקים בתורה אדרבה הוא שיבח את אלה שהוא רואה אותם כמוהו ולא שהוא משבח את החרדים לפי דתם ואמונתם .וד"ל.
בדוי03.07.11
11
שאני רואה שהחילונים שונאים את החרדים אני מתחיל להתבייש אני שוקל לחזור בתשובה
דן סגל05.07.12
10
היה כ"כ כיף לשמוע סופסוף קול של אדם שפוי שמתעלה מעל כל המריבות השטותיות של חרדים-חילונים....הרי כולנו עם אחד...חייבים לדעת לגשר על הפערים!!!יאיר, כל הכבוד!!!!אני לא יודעת כמה מהחרדים מוכנים לשינויים כאלה, אבל הגיע הזמן שנתאחד כולם, שהחרדים והחילונים יפתחו אחד לשני!קצת הקשבה, סובלנות...ונוכל לבנות פה
אני03.07.11
9
התרשמתי מאוד מלפיד.
ירושלמית03.07.11
8
סוף קלטת שהחרדים המייצגים את היהדות האוטנתית שלא תשתנה כפי דרישתך, כפי דרישת המזרוחניקים, הרפורמים וכדומיהם, שרדו ושורדים כנגד כל התחזיות של המוממחים והאנליסטים הגדולים ביותר זה אלפי שנים !!! את זה קובעת התורה מלפני אלפי שנים, וזו לא הפתעה עבורינו, אלא המשך קיום הבטחת בורא העולם. חשבתי, שאם כבר
השורד האחרון04.07.11
7
ברגע האמת כאשר תהיה סכנת השמדה לישוב שרובו חרדי בארץ, עשרות מטוסים פרטיים ינחתו בלוד, יעמיסו מאות אדמורים(הפעם עם משפחותיהם) והחסידים על נשיהם וטפם, ילכו למחנות שיקימו החאמאס.
דן סגל04.07.11
6
לא פלא שהסקרים מחמיאים לשניהם. ברוכים הבאים למדינת כוכב נולד.
רפי04.07.11
5
ואני עדיין חושב כך...
מתנחל03.07.11
4
אני במקומו הייתי חושש מאוד. יש לו אומץ. ורק על זה מגיע לו כל הכבוד.
יואליש04.07.11
3
הבן אדם פשוט מוכשר ולפי מה שנראה הוא גם ממש מכבד את הדת אותי בכל אופן הוא שיכנע
טיקו04.07.11
2
אנו יהודים שגרים בארץ ישראל מאז ומעולם ולתמיד
יהודי לנצח04.07.11
מוזר, אני חשבתי שזה לבוש אירופאי. ואם כבר תקופת יהשוע: יהודים כידוע לא חיו בישראל "מאז ומעולם" אלא רק מאז תקופת יהשוע. אם החרדים חיו בישראל "מאז ומעולם" האם זה אומר שהם צאצאי שבעה עממים? מזל שעל זה כבר אמר הרמב"ם שאבד זכרם.
שמעלץ04.07.11
1
תציג מצא כלכלי כי כולם סובלים ספרדי אשכנזי שמאלני ימני ערבי כולם בני אדם שרוצים לחיות בכבוד עזוב אל תתמקד בפוליטיקה בתור ימני קיצוני תתמקד במצע חברתי נטוווווווווווווווווווו
אלי הגרוזיני04.07.11
אולי גם יעניין אותך
מעניין

הסוס החכם, התמנון הנביא והכלב המתמטיקאי | יש חיות חכמות?

ישראל שפירא | 16.05.24

פלא הפילון - הוקף

זה מה שעשו עדר הפילות בזמן הצפירה | תיעוד מהספארי

מישאל לוי | 13.05.24

דיונון הניאון המעופף

זו ה"מפלצת" בגודל של יותר ממטר שנפלטה לחוף הים

מישאל לוי | 12.05.24

וְתֹר וְסִיס וְעָגוּר

עוף מסוג 'סיס החומות', נתקע בין אבני הכותל | צפו בחילוץ

מישאל לוי | 08.05.24

מעל לפסל החירות 

וואו! כך נראה מופע הרחפנים בניו יורק לשחרור החטופים; צפו

יוסי נכטיגל | 08.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

הועברו לבית החולים

עשרות צבי יבשה הוחזקו בניגוד לחוק בבית פרטי | תיעוד

מישאל לוי | 08.05.24

צפו בתיעוד

בעיר הבירה של איראן: מרדף משטרתי מטורף אחרי שודד

מישאל לוי | 03.05.24

עשרות על טיל אחד

הטיל האיראני שהפך לאטרקציה למטיילים | צפו בתמונות

מישאל לוי | 01.05.24

נשאר מה'קמחא'?

השיטה הגאונית והפשוטה של הרוסי נגד כטב"ם אוקראיני

מישאל לוי | 28.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

מחזה חריג

הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף | צפו

מישאל לוי | 26.04.24

צפו

מצלמת הרחפן תיעדה: כמעט התנגשות של מטוס קרב

מישאל לוי | 26.04.24

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תיעוד מלונדון

חריג: שני סוסים דהרו לבדם ברחובות העיר - עד שנעצרו | צפו

חיים רוזנבוים | 25.04.24

שובר את השרב

הטיגריס רימבה נכנס להתרענן בבריכה בחצר | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24

המעיין ההיסטורי שהשקה את העיר הגדולה 

מסתורי ומפחיד: עשרות מדרגות עם צפצופי אימים של עטלפים בדרך למעיין הקדום

ישראל שפירא | 18.04.24

בלימוד תורה ובפנאי

כך הבינה המלאכותית צפויה לשנות את פני הציבור החרדי | סקירה מרתקת

יוחאי אנסבכר | 18.04.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

״הופתענו לראות"

מול חוף יפו: הבוקר נצפו חמישה דולפינים מסוג דולפינן מצוי

מישאל לוי | 18.04.24

כך זה נראה | צפו

עשרות אלפי דבורים יצאו למחול בעיר חדרה; "תפקיד חשוב"

מישאל לוי | 15.04.24

נתונים מפתיעים

תיקון הכללי ותהלים: זה מה שהישראלים חיפשו בגוגל

יאיר טוקר | 14.04.24