כיכר השבת

המשפט שטלטל מדינה שלימה

בית הדין הצבאי הרשיע את אלאור אזריה בהריגת המחבל

סמל אלאור אזריה הורשע הבוקר בבית הדין הצבאי בתל אביב - בעבירת הריגה של המחבל המנוטרל בחברון. השופטת מאיה הלר קבעה כי אזריה רצה במות המחבל והירי שלו - היה אסור (אקטואליה)

127
נתנאל לייפר | כיכר השבת | עודכן ב-ו' בטבת תשע"ז | 04.01.17
הכתבה פורסמה ב-ו' בטבת תשע"ז | 04.01.17
אלאור אזריה והוריו בביהמ"ש, הבוקר
אלאור אזריה והוריו בביהמ"ש, הבוקר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הכרעת הדין במשפט אלאור אזריה: משפטו של החייל היורה מחברון, שמואשם בהריגת מחבל פצוע, הגיע היום (רביעי) לרגע השיא כאשר בשעה 10:00 הוקרא פסק הדין בפרשה שמטלטלת את המדינה וצה"ל זה כעשרה חודשים.

הרכב השופטים בראשות אלוף משנה מאיה הלר, נשיאת בית הדין הצבאי של פיקוד המרכז, הכולל את השופט סא"ל כרמל ווהבי ואת שופט הצד, קצין השדה סא"ל ירון סיטבון, החליט להרשיע את אזריה.

השופטת הבכירה הקריאה בהרחבה את הכרעת הדין, והכריזה שהוחלט להרשיעו בעבירת ההריגה. במידה ולא יוגש ערעור בעוד כחודש ייקבע גם העונש בגזר הדין, שעשוי לכלול כמה שנות מאסר בפועל.

ראש הרכב השופטים מאיה הלר, אמרה בפתח הקראת הכרעת הדין: "הפרשה הובילה לדיון ציבורי רחב היקף. הכרעת הדין מושתתת רק על הראיות שהובאו. חזקה על השופטים להחליט באופן עצמאי".

הלר הציגה תיאור האירוע "הנאשם שהוקפץ למקום החל לטפל בא' הפצוע, ולאחר מכן שהה בזירת האירוע עוד זמן מה. בשלב מסוים אסף את קסדתו והחל לנוע לכיוון המחבל הוא מסר את קסדתו לחייל אחר, ירה בא-שריף בניגוד לכללי הפתיחה באש, שלא היווה סכנה. הנאשם כפר באשמה של כתב האישום. הגיע העת להכריע בסוגיות שבמחלוקת".

"הנאשם כפר בכך שהמחבל לא היווה עוד סכנה בעת הירי, שכן הוא זז. הוא חלק על כך שהירי נגד את הוראות הפתיחה באש ונעדר הצדקה מבצעית, זאת בעקבות חששותיו כי המחבל נושא עליו מטען וסכין וחשש מפיגוע משולב. הנאשם העלה טענה של הגנה מהצדק, וטען לרדיפה בלתי נסבלת של הרשויות שקודם ירו את החץ ואז הגישו את כתב האישום עוד נטען כי ננקטה אכיפה בררנית בנוגע לנאשם. אין מחלוקת כי לאחר הירי נמצא המחבל מת וכי לא נמצא מטען".

"לאחר ששמענו עשרות עדי תביעה והגנה, והוגשו ראיות למכביר בשלה העת להכריע את דינו של הנאשם בעניינו אין מחלוקת כי הנאשם ירה בראשו של המחבל מטווח קצר. הנאשם אף היה מודע לכך שבירי שביצע נוטל כנראה חיים של אדם", הוסיפה השופטת.

הבוקר בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היא התייחסה גם לטענות ההגנה ואמרה "הנאשם ניסה לתפוס את החבל משני קצותיו, מצד אחד לטעון כי המחבל היווה סיכון ומצד שני לטעון שהיה מת מאליו".

השופטים דחו את טענות מומחה ההגנה, פרופ' דב שמעון, כי המחבל מת מלחץ אוויר חזה ונימקו זאת בכך שאינו מומחה בתחום. גם את מסקנותיו של פרופ' יהודה היס שסתר את טענותיה של הפתולוגית ד"ר הדס גיפס מטעם התביעה, דחו השופטים. "גיפס הסבירה את הממצא בצורה יסודית וממצה. לעומתה, לא ביקש פרופ' היס לעיין בתצלומים, אלא הסתפק באמירה כללית כי לא מקבל הבחנתה".

"התקיים היסוד העובדתי של העבירה – הוכח למעלה מכל ספק סביר שהמחבל מת מירי הנאשם", אמרה השופטת, "נוכח העובדה כי האירוע תועד במספר מצלמות, הם הוגשו כראייה, והן אובייקטיביות".

היא ציטטה את דברי העד ת"מ על כך שאלאור היה נסער מהעובדה שחברו נדקר ואמר "איך ייתכן שהמחבל עדיין חי". השופטת הוסיפה כי לדעת בית המשפט "נקמה היא המניע ולא הגנה עצמית".

השופטת טענה כי "לא ניתן לחשוד שרב"ט ת"מ ניסה להעליל על הנאשם, הם חברים. הנאשם לא העלה בפני ת"מ את המטען והסכין כסיבה לירי. דבריו לת"מ מראים שהייתה סיבה אחרת לירי במחבל".

"נראה שבחקירתו במצ"ח היה הנאשם ער לדברים שרב"ט ת"מ הציג. לא בכדי הוא הכחיש בתחילת החקירה את השיחה עם ת"מ. בעת שהוצע לו לערוך עמו עימות, התנה הנאשם תנאים לעריכת העימות האמור. חרף האמור במהלך עדותו, הוא חזר לטעון כי לא זכורה לו שיחה עם ת"מ לפני ואחרי הירי למעט שביקש שישמור על הקסדה. כשהתבקש להתייחס לטענה שהירי בוצע ממניעים נקמניים הוא בחר לא להשיב באופן ישיר. ראינו לדחות את הסברו ואנו קובעים שלאחר הירי הוא אמר באוזניו של רב"ט ת"מ, 'דקרו את חבר שלי וניסו להרוג אותו - מגיע לו למות'. לאמירה יש משקל משמעותי ביחס להכרעה".

המפגינים מחוץ לאולם. צילום: פלאש 90

השופטת תקפה את אזריה ואמרה: "נתנו משקל מלא לגרסת המ"פ מול הגרסה הבעייתית של אזריה. גרסת הנאשם הייתה מתפתחת ומתפלת בנוגע לשיחה עם המ"פ. גרסת הנאשם היא כבושה. הנאשם שינה את גרסתו בעדותו לפנינו גם בנוגע לשיחה עם המג"ד. עדות המג"ד היא מהימנה בעינינו".

השופטת הוסיפה ואמרה, "הנאשם יצא למתקפה אישית נגד המפקדים, גרסאותיו נדחות מכל וכל ועל משמעותם נדבר בהמשך".

הרכב השופטים קיבל את הסברי המ"פ לסתירות בין הגרסאות שמסר והעניק משקל מלא לעדותו. השופטים קובעים כי בשיחה בין אזריה לנעמן לא הועלה חשש מפני מטען או סכין. "רק שעה וחצי אחרי האירוע העלה הנאשם בפני גורם כלשהו את החשש מפני הסכין. בשלב זה לא העלה את החשש מפני מטען".

לדברי השופטים, "עדותה של הפרמדיקית ברורה ניתן להתרשם שהעדה ניסתה לסייע לנאשם במצוקתו בזמן אמת". לדברי השופטים טענת החשש מפני "מטען מדומיין" עלו רק לאחר ששוחח אזריה עם עורך דינו.

השופטת ציינה כי בית המשפט לא מצא סיבה לתלות את המעשה במצב נפשי לא יציב וכי מצבו הנפשי טוב. משמעות משפט זה יכולה להיות משמעותית לנושא העונש שיושת עליו. "חוות הדעת הפסיכיאטרית של הנאשם העלתה אף היא קשיים", אמרה הלר, "מצאנו לדחות את הקביעה הבלתי מבוססת לפיה מחסור לכאורה בשעות השינה, בשילוב קשיי קשב וריכוז הביאו אותו לבצע את הירי לעבר המחבל".

השופטת ציינה כי הסרטונים של 'בצלם' שהגיעו מזירת האירוע נבדקו ונמצאו אותנטיים לחלוטין. לדבריה, "הצפייה בכל הסרטונים מלמדת שידו של המחבל לא התקרבה בצורה מסוכנת לסכין". השופטת הוסיפה כי גרסתו של אזריה נדחית לחלוטין.

השופטת תקפה את עדותו של הפראמדיק מחברון וטענה כי הוא אינו אמין, "באחד הסרטונים של עופר אוחנה, שהוא מתעד את הגופות של המחבלים, אמר כי מדובר ב'פיגוע דקירה, שני מחבלים עם סכינים, ברוך השם מחוסלים'".

"הערותיהם של האלופים במיל' בנוגע למקרה מעוררת קשיים. ספק אם דבריהם יכלו לסייע לביה"ד כדי להגיע לחקר האמת", אמרה השופטת בהתייחסותה לאלופים שהעידו לטובתו של אזריה ואמרה שעדויותיהן לא מתאימה להוראות הפתיחה באש ביו"ש.

"אנחנו רואים באלאור אזריה בעל מחשבה פלילית", תקפה הלר, "אלאור לקה בעצימת עיניים גם אם היינו נותנים לגרסתו של אלאור אזריה על הסכנה מקום לא היה צורך בירי".

פרקליטיו של אלאור אזריה הודיעו כי יערערו על פסק הדין בבית הדין הצבאי לערעורים ולאחר מכן בבית הדין הגבוה לצדק בירושלים, כך שהמשפט רחוק מסיומו.

רגע הירי בגינו הורשע אלאור אזריה

בשל התכונה הרבה של הדיון הטעון הוחלט בצה"ל להעביר את פרסום הכרעת הדין מבית הדין הצבאי ביפו לבית הדין המיוחד בקריה. תומכי אזריה שהפגינו במקום עשו זאת מחוץ לבסיס הגדול והמאובטח בקפידה שבמרכז תל אביב - הרחק מאולם הדיונים ולנוכח דברי השופטים רוחם של מאות המפגינים סוערת ובמקום מתפתחים עימותים עם השוטרים שהכריזו כי מדובר בהפגנה ללא רישיון. 2 מהמפגינים נעצרו.

הדיון נערך תחת אבטחה כבדה שכללה עשרות שוטרים צבאיים ואזרחים, יותר מאשר במרבית הדיונים שהיו עד כה במשפט, כאשר רק גורמים מורשים וקרובי משפחתו של החייל שליוו אותו לאורך כל המשפט במסירות רבה הורשו להיות נוכחים באולם בעת הדיון.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות המחאה בסמוך לקריה בעקבות הכרעת הדין של החייל אליאור עזריה, הנוכחים במקום ירדו לרח' קפלן והרח' נחסם לתנועה. משטרת ישראל תאפשר מחאה אך לא תאפשר הפרה של החוק".

כזכור, ירה אזריה אז חייל פעיל בחברון במחבל ששכב פצוע על הקרקע לאחר שניסה לדקור חיילים. לטענתו של אזריה הוא חשד שתנועותיו של המחבל כוונו להפעלת מטען נפץ שהוטמן מתחת למעילו. אזריה ירה בראשו של המחבל והרג אותו במקום, לאחר מעשה התברר שהמחבל לא היה ממולכד כלל ואזריה הואשם בהריגתו ללא סיבה מספקת.

אזריה עצמו שוהה בימים האחרונים במעצר פתוח ומשמש עובד רס"ר בבסיס נחשונים במרכז הארץ. אחת מהאפשרויות שנבחנו בימים האחרונים בפרקליטות הצבאית הייתה לדרוש מהשופטים להחזיר את אזריה למאסר בכלא הצבאי באופן מיידי במידה שיורשע, ולא לחכות לגזר הדין.

העונש, יהיה תלוי גם בבקשה של התביעה מהשופטים. למעשה, הפרשה רחוקה מלהסתיים היום או בעוד כחודש עם מתן גזר הדין, שכן הגשת ערעור תגרור את המשפט לפחות לארבעה חודשים נוספים, לא כל שכן אם יוגש בהמשך ערעור נוסף ואחרון - לבית המשפט העליון.

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
היא באה מוכנה מהבית אם הפסק דין עובדה שהמחט הממפי והמגד אם אותה עדות יעלון דאג להאשים אם איזנקוט הכלב אלווי שאת והילדים שלך יעברו חיים שחורים לאת לאת
רובי13.01.17
70
דרקי אוהב ערבים מת עליהם הבנתם מצביעי שס העלובים למי היצבעתם לחלאה דרקי שתומך בשופטים השמאלנים הנתעבים האלה איפה השחקן גויטה הנבזה עבד בזוי לעברין ארכיפושע
כולם אמן06.01.17
לא אכפת לי שתשנא את דרעי רק תגיב עליו במומות קשורים ובצורה שתכבד אותך, מרוב הערסיות שלך לא רואים אידאולוגיה, רק פרחיות דוחה שכנראה למדת בבית. אגב, אלי ישי תמיד היה חזק בתגובות באינטרנט, דרעי חלש בזה, אבל קלפי... זה הפוך.
אברהם06.01.17
מה הקשר הרב אריה הצדיק
אהרון07.01.17
69
כמה חבל שאלאור לא ירה על כל הערבים שבעולם הלואי שהערבים שהערבים פשוט יכחדו ויסתלקו מן העולם עוד היום ושיקבלו את דינם למעלה ושיבלו שם בגהנום אני ממש מרחם על אלאור ועוד כמה זמן הם מושכים אותו המדינה הזו פשוט זועה זה לא ארץ ישראל שחלמתי עליה זה ממש לא אותה הארץ
רמי04.01.17

הצגת כל התגובות

68
אני ואפסי עוד🃏 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.17
67
כל התקדימים במדינת ישראל נעשים על פרנקים. שאלה? מיהו החבר כנסת הראשון במדינת ישראל שנכנס לכלא? תשובה: הפרנק אהרון אבוחצירא. על מה אריה דרעי ובנזרי נכנסו לכלא? על אחד חלקי מיליון ממה שעשו המושחתים שהקימו את המדינה "הנאורה" של בן גוריון וחבורתו מנוחתם בשדה בוקר.
יוחנן ויצמן08.01.17
66
בושה וחרפה שמערכת המשפט השמאלנית הזאת מנהלת לנו את המדינה ומנסה להתייפייף בעולם על גבם של החיילים הגיבורים שלנו... אמנם יש לנו ממשלת ימין אבל מי שמנהל את המדינה הזאת בפועל זה קומץ שופטים שמאלנים עם מוסר מעוות ושכל עקום ממש...
ערן יחזקאל04.01.17
65
איני חושב שהשופטים היו במקום רק לראות את מהות המקום נם מפחדים להגיע לשם ואם עדותו של ד״ר היס לא התקבלה אז אולי יש לפטר אותו מה אולי זה גם דין עליו אני בטוח שיעלו בדרגה את כל השופטים שם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור04.01.17
64
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.17
63
חבל שהוא לא ערבי...היו מזכים אותו על המקום כבר מזמן. מדינה שמנוהלת על ידי שופטים שמלאנים שאי אפשר להזיזם מכסאם והם + בג"ץ חזקים מכל ראשי הממשלות של ישראל. הזוי ועצוב.
מדינה04.01.17
62
שככה שופטים קובעים כי זה לא היה כחוק הרי זה מחבל ואם הוא היה קם אחרי אותם שישה יריות שירו בו זה מוריד את הביטחון של החילים ושאר האזרחים
רובי09.01.17
61
להתגייס ויעשו להם בלאגן שיאוכלו ת'לב!
אפרת04.01.17
60
לא לשלוח חיילים בכלל לצבא כי זורקים אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור דרור04.01.17
59
איך אפשר לקרוא למחבל רוצח נבזה ושפל מתאבד בשם "אדם״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.17
58
בושה וחרפה!. מחבל ארור שבא לרצוח יהודים. וחייל שפעל כפי שצריך נשפט, כביכול בשם החוק והצדק. בושה וחרפה. הצדק והנכון הוא שהחייל פעל כפי שצריך. כבמלחמה.וצריך לשבח ולהלל את החייל. ולתן לו פרס. פשוט הוריד חיה וטרוריסט מהמפה. אשריו. חכמיי חלם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א.04.01.17
57
הפסיקה של השופטת כבר הורידה את המורל של החיילים, וזה הוכח היום בפיגוע הדריסה בירושלים.. הנה ציטוט מכתבה של וואלה, מדבריו של איתן המדריך של החיילים שירה ראשון במחבל "השאלה היא למה אזרח מתפעל את האירוע הזה ולא עשרות קצינים שהיו במקום. יש פה עשרות אם לא מאות חיילים עם נשק. אני מרגיש שיש קשר לפרשת אלאור
יהודה09.01.17
56
ישפטו את מי שביקש לתלות את הנאצים - מה הקטע? הרי אם חלילה וחס זה היה הפוך - השמאלנאצים האלה היו מניחים לזה מהר מאוד או לא פועלים בכלל.
אוראור05.01.17
55
כן, אלאור הילד של כולנו, ועם ישראל ערב זה לזה, היו דברים מעולם, ירו במחבלים ששכבו על האדמה, מה אתם נביאים ובטוחים שלא היתה לו חגורת נפץ, הרי שמעו ברקע שיש לו חומר נפץ, ואם אכן זה היה נכון, אלאור היה מקבל פרס, ומגיע לו פרס! ובטח שלא פס"ד המאשים אותו בהריגה.כמו שאמר האלוף דיין, דין מחבל_מוות
נורית04.01.17
54
לשרת ת'מדינה להגן על התושבים בלי שום תמורה מיוחדת ובסוף דופקים אותו ורוצים להושיב אותו בכלא על שהוא הרג מחבל! שעשה פיגוע בקיצור מדינה שרוטה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12304.01.17
53
ימחק שמך שופטת מנוולת חכי מה מחכה לך גהני גהנום ישרפו אותך בגיהנום תישרפי את והילדים שלך אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל04.01.17
52
הדיון הבא: הרי לטענת בית המשפט ולפי כל ההוכחות שמוצו במשך תשעה חודשים הוא רצח את המחבל ועבר על החוק. עכשיו, גם אם לפי התורה היה מותר להרוג את המחבל וכפי הדין הקם להורגך וכו' וזה אפי' אם אינו מהווה כבר סכנה כי ברור שהוא יחזור להרוג כשתהיה לו האפשרות ואם כן תמיד הוא נחשב מהווה סכנה. מכל מקום, החוק אוס
אברהם04.01.17
יקירי מחילה אבל באמת את התעופפת על עצמך זה יפה הרעיון שכתבת לחולמי חלומות אבל חביבי תתעורר אנחנו נמצאים כאן בסיטואציה פשוטה שבה חייל עמד מול מחבל שירוי על הרצפה לא מדובר בחרדי שהפגין סתם אלא במחבל שהיה יכול גם לבוא ולדקור אותך איפה שאתה לא נמצא וכרגע זה לא חשוב, והוא לתחושתו ולהבנתו באותו רגע ירה בר
אליהו04.01.17
אם זו דעתך, כנראה יצאת מדעתך. לאן הגעת עם התרחישים המעוותים הללו???? האם לדעתך המחבל הארור הזה "עצבן" את אלאור עזריה??? אתה רחפן חסר תקנה לך תלמד תעשה צבא ואח"כ תחווה דעה
משה אהרון04.01.17
קודם כל עדיף להיות רחפן מלהיות ערס, אמרתי את דעתי ואתה יכול לחלוק באנושיות. כן. ישנה אלימות פיזית ומילולית נגד חרדים במדינה הזאת. שונאים אותנו ואנו מיעוט נרדף. בהקלטה המפורסמת (שתמצא ביוטיוב) אומרת אותה מפקדת במשטרה כי מצידה שכל החרדים ימותו. כתב עיתונאי העלה פוסט נגד אתיופים, אחרי שעתיים הסירו לו א
אברהם04.01.17
מי שאמר לסגור אותם בגטאות שלהם היה גבי גזית בתוכנית הבוקר שלו מ-10:00עד 12:00 והוא נקנס ע"ז בס"כ 30,000 ש"ח אז נא לדיייק נכון גם נתן זהבי הוא לא כזה צדיק אבל דיייק לפני מה שאתה כותב, דבר שני עוד לא ענית מה הקשר בין הריגת מחבל לחשש שמא שוטר יתעצבן ויהרוג חרדי אההה, קולינמל?
ליהו05.01.17
אתה מפגר ממדרגה ראשונה, מאחלת לך שגם אתה תרקב בכלא כל חייך אמן!!
של04.01.17
עם כל הכבוד לא כל מי ששונאים, הורגים. אף אחד לא אומר להרוג ערבים כי לא אוהבים אותם כאן מדובר במחבל שדקר ולפיכך דינו מוות מי שלא אוהב חרדים זאת זכותו אף אחד לא יבוא להרוג חרדי כי הוא מעצבן אותו וגם לא ערבי אבל מי שמחבל דינו מוות
מיכאל04.01.17
לפחות לא היית כותב בשם בדוי - אתה לא יודע שאסור להתחזות באינטרנט? מה חשבת - שלא נעלה עליך?
אוראור23.04.17
51
במדינה הזו, כל החיילים בלי יוצא מן הכלל מקפלים את הציוד וחוזרים היום הביתה ולא חוזרים עד שהחייל אזריה יוצא לחופשי מה יעשו להם? יענישו מיליון חיילים? זה הכוח של האחדות שחסר במדינה הזו!!!
דידי04.01.17
50
בושההה לשופטת ולמדינת ישראל!
יעל04.01.17
49
כל השמאל יושב בבתי משפט ומחכה רק להפיל חיילים ימח שמםשל השופטים האלה
חסוי04.01.17
48
מדינת חלם במקום להרוג את המחבלים בעצם זה שהם מחבלים נותנים להם "בבתי הכלא" מלון 10 כוכבים עם לימודים וכל טוב הארץ רק את החיילים שעושים עבודתם נאמנה מרשיעים בהריגה ואת הפושעים האמיתיים מלקקים מכל הכוונים ומתוך הכלא ממשיכים במעשי הטרור שלהם פלא שעדיין אנו סובלים מהטרור? למה שלא ימשיכו שהם יו
אמא04.01.17
47
למאסר עולם מינימום ולחילופין להעביר אותם לידידיהם מהחמאס בעזה, שהם יטפלו בהם כמו שאמר ה"חבר" שלהם "בלי בגץ ובלי בצלם".
אבי09.01.17
46
----הם ירו את החץ ואז הרשיעו אותו----לא הבנתם????הם חיפשו קורבן וטרף קל למשפט ראוה שלהם אל מול העולם והאום כדי "ליפות" את ישראל בעולם --הוא היה טרף קל למכונת הציונות המשומנת-ספרדי תמים וטהור....בדיוק אבל בדיוק כמו ילדי תימן ועירק ועוד ועוד........מנובלים רשעים ארורים!!!!-יהודים שעוזבים תורה ומצוות נ
ש05.01.17
45
בהריגה כי הוא לא הרג בן אדם אלא חית אדם וכידוע מי שהורג כלב לא מואשם בכלום . צריך לאפשר לכל חיילי צהל לירות למוות בכל מחבל הבא להורגם עם סכין או כל כלי הריגה אחר.
נחמיהו04.01.17
44
אלאור עשית מעשה נכון!!! ועצוב וכואב שמי שאמור לגבות אותך,מסתכל בעין עויינת שה' ילווה אותך,וייתן לך ולמשפחתך כוח להתמודד ליבנו איתך,אנחנו נמשיך להתפלל אוהבים אותך!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כולם04.01.17
43
אם היה שכנזי היה יוצא זכאי
שי ב04.01.17
42
מדינה זבל! צבע זבל!! בית משפט זבל!!! מי שמרחם על רשעים סופו...! אנשים רעים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן04.01.17
41
בושה למדינה שכזו. איפה כל החרדים התמימים שמתגיסים לצבא ? שיבינו עם מי יש להם עסק. מדינה אוכלת יושביה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותה04.01.17
40
לאיזה מצב מזעזע הגענו בן אדם אפילו להגן על עצמו לא יכול אלוקים ישמור על המדינה הזאת עוד אח"כ קוראים לו פושע מסכן הילד סה"כ רצה להגן על עצמו מה לא בסדר בזה מה???
ילדה כאובה08.01.17
39
יהיה חנינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור04.01.17
38
"המנוח" השופטת הרמטכ"ל ובוגי?, מדינה מתורללת...........
בנימין04.01.17
37
הוא עשה את כל זה למעננו? לאן הידרדרנו??!! זה יהרוס אותו ואת כל משפחתו גם ככה הם הרוסים? זה דוגמא לחיילים אמיצים!!!
מבוהלת!04.01.17
36
שופטת רשעית מזע עמלק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.01.17
35
אם היו קוראים לו ליאור רבינוביץ הוא היה זכאי מזמן. מדינה של אשכנזים שמאלנים מסריחים
לזר04.01.17
גם - מה קשור כאן השם משפחה? זה רק כי הוא כנראה ימני וניטרל מחבל מסוכן.
אוראור05.01.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
104.01.17
הוא פשוט טיפש מי בקש לו להתגייס
204.01.17
פשוט לא לעניין
ה04.01.17
33
זוועות של מערכת משפט!!!!מערכת קלוקלת הרחוקה בשנות אור מהצדק ומהשיפוט ההגון!!! אזריה הצדיק תהייה חזקקקק!! הגנת על ראשך בראש ובראשונה.הבא להורגך השכם להורגו!! אני מאמינה שבעירעור הדברים ישתנו מקצה לקצה ותצא זכאי אמןןןן!!!העם איתך ורק איתך! ! !' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היוש04.01.17
32
ומרשיעים את התליין שלו - גם כן שופטים.
אוראור23.04.17
31
כל הקליפות האלה ימח שמם
ש05.01.17
30
אלאור מחזיקים לך אצבעות עוד תצא זכאי !!!!
שלומית04.01.17
29
מסכן אלאור רצה להגן על עצמו וחבריו ואז יש מצב שיישלח לכלא מדינה בלי דעת
בתשי04.01.17
28
איפה היה6די הגאה בן אדם מיתגייס לצבא כדי להרגיש שהוא עושה משו אם החיים שלו הוא תורם אותם למען אותם שופטים שמולנים וכולן באמת ומה הם ביתגובה מנסיים להרוס לו את החיים אחרי כל מה שהוא עשה בישבילם מה זה הדבר המפגר הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.01.17
27
דם יהודי לא מוכרים אפילו שעשה טעות לא צריכים לעשות לו משפט כמו לאיכמן בושה וחרפה .כך אמר אריק שרון ז"ל סברה ושתילה גם האשימו את אריק כך אמר יהודי מוכר יהודי זה גרוע מכל שינאת אחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי בגי04.01.17
מי שמחליט כאן מה לעשות כבר מזמן לא העם. רק השטינקרים שם למעלה , האסימון נפל רק היום...
בוג'י ג'ורה04.01.17
26
הם פשוט עם מוסר עקום שזה מזעזע, בלי קשר לזה ... ברור שהחייל רצה להרוג את המחבל , אבל בתכלס היה פה סיכון של אוליי חגורת נפץ ואין קשר לזה שהוא רצה להרוג אותו לבין החשש לחגורת הנפץ... לכן אפילו לפי המוסר העקום שלהם הם טועים , כל שכן קל וחומר שלפי האמת הצחבל צריך למות מדין תורה! פשוט חבורת שופטים חולי נ
אמיר04.01.17
25
צריך להעמיד את השופטים וכל אנשי האליטה השמלאנים, צרי המוח יום אחד(!!!!) שיעמדו בשמירה באזור ערבי. שיראו מה זה להיות מגן חי! ואז שיעזו להשמיע את גיבובי השטויות ואת דעתם "הנאורה" אותה הם מאנפפים מעל שיר הבשר עליו הם יושבים! בושה!!!!!!! איך הם מעזים לשפוך את דמו של אחינו בראש חוצות לאחר שחרף נפשו להגן
OMG.09.01.17
24
הטמטום של השופטים שעכשיו מה יהיו התוצאות, לסכן את החיילים הצעירים שצריכים לחשוב פעמיים לפני שיורים במחבל טעון, מהפחד שיפלו באיזה שופט שמאלני שאוהב ערבים. כל מערכת המשפט במדינה מושחתת מהיסוד!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם04.01.17
23
שאף אחד לא יתגייס לצבא עד שהילד משוחרר וזכאי לחלוטין מכל אישום!!!
רועי04.01.17
22
שלפני זמן הגאולה אלה שישלטו על עם ישראל הם ערב רב דיינים וראשי העם - ואנו רואים שהם שופטי הערב רב שמוציאים משפט מעוות והתיקון הוא - ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה - תיקון המשפט לילמוד זוהר כל יום וסיפרי ברסלב איך להוציא משפטים יישרים ותמימים
HAIM04.01.17
אבא- מתי תמחה את זכר עמלק????????????????????
ש05.01.17
21
ברוך השם שלא היתגיסתי לצהל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה04.01.17
20
שמאלנים ארורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.01.17
19
הרשעה אם תהיה, היא במפורש פרס ועידוד לטרור. כל מחבל פוטנציאלי היום או מחר, ידע, ועכשיו זה גם מוכח, יהיה מי שיגן עליו. הוא ידקור ירצח בדם קר ילדים נשים וטף, ואנשי הרשע "המהוללים" היושבים בכס המשפט, ומתפרנסים מהמיסים שלנו, הם הם שלא ירשו לגזור עליו דין מוות, וגם לא בזירת ההתרחשות. בושה לחלאות האדם שיר
משה אהרון04.01.17
18
יש חוק וצריך לכבדו אבל לצערנו בהרבה חוקים כמו במקרה הזה אין צדק. רק בתורה יש צדק ושם כתוב: הקם להורגך השכם להורגו. על כי אין יראת שמיים במקום הזה והרגוני. וזה מה שקורה כאן! מסכן שנפל קורבן למערכת מושחתת שבראשה עומד הרמטכ"ל השערורייתי מקצץ הזקנים אייזנקוט המאכזב שמתברר כשמאלני ושונא דת
חי04.01.17
ועמורה ולא בית משפט יהודי.
אבי04.01.17
הזה הוא ב א מ ת של סדום ועמורה - השופטים בו היו שופטי סדום בגלגול הכי קדום שלהם - ולא צריך להיות חכם כדי להבין זאת.
אוראור18.01.17
17
בושה וחרפה! שולחים נערים להגן על מדינת ישראל וכשעושים זאת בפועל רואים מה התמורה והאגרה.. יריקה לפנים! תתביישו לכם לקרוא לעצמכם צבא הגנה לישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אינשם04.01.17
16
לא נשכח ולא נסלח מהרסייך ומחריבייך מבית משפטייך יצאו. בשביל למצוא חן בעיניי מספר יפי נפש בצד השמאלי של העולם אתם מחריבים נשמה של אדם, ומכעיסים את רוב המדינה. יבוא יום נקם ושילם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתיו04.01.17
15
תבינו הכל-מסכנים השם ישמור -איזה עיוות איזה רוע מפחיד ממש מפחיד אותי עוד יותר מהנאצים כי הם לכאורה ה"אחים" שלנו
ש05.01.17
14
איך נותנים לאישה מטומטמת לשפוט עניין כזה עדין!! רציתי לראות אותה לוחמת בקרב נראה איך היא הייתה מגיבה .. חייל שמסכן חייב כדי להציל יהודים אחרים מרשעים אותו???? נפלתם על הראש?? איפה הצדק?!?? אלוקים אדירים!!!!!!!!!!!!!!!!!! באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שבי05.01.17
13
חיילים למען הביטחון שלכם תערקו מהצבא. ומי שרוצה להיתגייס שירד מהרעיון הזה
אברהם04.01.17
12
רחמנותתתת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרית04.01.17
11
רק חילוני יכול לרצוח ככה בלי שום שיקול דעת .
כי תצא 04.01.17
כאן חמור מי שכותב כך מה עם מצוות מחיית עמלק חשבת על זה לרגע חתיכת אדיוט זה מחבל שדקר כמה רגעים לפני זה חייל וכמעט הרג אותו מעניין היה לדעת אם זה היה קורה לך והוא היה יורה בו והורג אותו האם גם היית כותב ככה
אליהו04.01.17
10
שבכל חייהם ראו רק אולם בית משפח ולא מצב של סיכון חיים. ללא קשר, אותה חבורת שופטים נאלחת, רוצה בקידום וכיון שהרמטכ"ל הוא זה שיקבע את הקידום, והוא כבר חרץ את דינו של אזריה, הרי שפסק דינם,שאין בינו לבין הראיות ולא כלום בניגוד לאמרותיה של השופטת הנאלחת אל"מ הלר, שהם יישרו קו עם הרמטכ"ל גם אם הראיות יהיו
אבי04.01.17
כיון שהוא בהתנהגותו כאן מראה שהוא סכנה אמיתי למדינה ב"טוהר הנשק" המזוייף שהוא דורש מהחיילים. מפחד לחשוב שזה הרמטכ"ל שמכין את הצבא למלחמה. יקרה לצבא בהנהגתו מה שקרה לנו עם דן חלוץ הכושל.
אבי04.01.17
9
אין זכות קיום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי04.01.17
8
את גבנ"ץ ובית המשפט התחתון?
אוראור20.01.17
7
נתן זאדה כתקדים לאזריה 2 העם | 04:09 05/01/17 בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) שנתיים מאסר בפועל על שלושה מתוקפי המחבל היהודי עדן נתן זאדה שביצע את הפיגוע באוטובוס בשפרעם ערב ההתנתקות ב-2005. נעמאן בחוס, באסל קדרי וג`מיל ספורי הורשעו ביולי האחרון בעבירות של ניסיון הריגה. תוקף נוסף שהורשע בניס
2 העם05.01.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגיע לו04.01.17
העם עם אלאור ואתה אם אין לך מה לעשות בחיים חוץ מלכתוב שטויות והבלים בכיכר השבת אז אני רוצה להגיד לך שאתה משועמם חסר תכלית ושלא ירבו מגיבים כמוך בכיכר השבת חוצפן!!!!!!!!!!
אהוד07.01.17
כי אם כן אתה קצת ...
אהרון05.01.17
תלך לעזאזל חבל שהוא לא ירה בך טוב לפחות תיכנס לכלא בקרוב אמן אתה בטח עוד סכסכן עלוב הוא לא הרג סתם בן אדם הוא הרג מחבל שדקר יהודי!!!! אפילו אם זה לא היה נכון לירות בו אסור להאשים אותו בהריגה אלא אולי בסירוב פקודה וחוץ מזה המנתח מאבו-כביר אמר בפירוש שהמחבל ימח שמו וזיכרו מת לא מהכדור של אלאור אלא מה
תומך04.01.17
אינשאלה יחתיכת...
תמר היום04.01.17
5
עונש מוות למחבלים,נקודה.
נועה04.01.17
4
לא יאמן מה שקורה פה...מדינה בלי חוקי צדק..גועל נפש לחיות פה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ת04.01.17
3
אפשר להתחרפן מהנאביות של המדינה! באף מקום לא היו מעלים את הנושא לסדר היום רק כאן שופטים את הטובים ומשחררים את הרוצחים..בושה למדינת ישראל! וכל זה להראות לנו שאין לבטוח באף אחד חוץ מהקב"ה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיר04.01.17
2
גם אין סיכוי לערעור... חבל על הזמן שלהם... השופטים בישראל לא דוגלים בקו הזה של ההגנה ואין כאן משפט צדק, כי כשמחפשים משפט צדק ובודקים לאור העובדות בשטח הפערים גדולים, אף שופט או שופטת לא חווה טעם קרב כזה או סכנה כזו, הכל נידון לפי עובדות יבשות ובהיגיון קר, משכך הם פני הדברים אין שום סיכוי לזיכוי לחיי
עמיקם04.01.17
1
הכרעת הדין: מותו של המחבל נגרם מהירי של אזריה. זה בשורה טובה מאוד מאוד, עכשיו כל החרדקים יראו וילמדו כמה שהמדינה והצבא אוהב אותם ובקרוב הם גם.... בעזרת השם יודונו ע"י הקדוש ברוך הוא בגלל שכל גדולי ישראל כולל שטיימן אוסרו להתגיית לגיוס השמד והזימה. זה מקום של ג עבירות חמורות וכו
דידן נצח04.01.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

התקיפה המיוחסת לישראל: חיילי צבא סוריה נפצעו; טענה לירי טילי שיוט מעיראק לארץ

כתבי כיכר השבת | 07:00

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24