כיכר השבת

נחתמה עסקת הטיעון

הרב יונה מצגר ירצה מאסר של 3.5 שנים

הרב הראשי לשעבר הסכים לעסקת הטיעון וירצה עונש מאסר בפועל של 24 חודש אחרי ניכוי שליש, בשל עבירות שוחד בהן הואשם; אישומי השוחד תוקנו במחצית (חדשות בארץ)

38
דניאל הרץ | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 24.01.17
הרב מצגר בבית המשפט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

תם ונשלם. בדקות האחרונות חתם הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר, על עסקת טיעון מול פרקליטת המדינה. במסגרת כתב האישום המתוקן, יודה מצגר בקבלת שוחד על סכום 5 מיליון ₪ יחד עם עד המדינה, ובתמורה תעתור הפרקליטות לעונש מאסר של 24 חודשי מאסר בפועל לאחר ניכוי שליש.

ההסכם הגיע לאחר משא ומתן קדחתני בין צוות ההגנה המשפטי של הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר בראשות עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, למשנה לפרקליטת מחוז ירושלים עו"ד דני ויטמן, הגיעו הצדדים לעסקת טיעון. בהיבט הכלכלי – הצדדים הסכימו על חילוט דירת מגורים אחת של הרב, שתגלם את כל דרישות המדינה, כולל הקנס והשומה האזרחית.

הרב מצגר, כך נטען בכתב האישום המקורי, ביצע עבירות רבות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גנבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם. על פי כתב האישום הרב מצגר קיבל יותר מ-10 מיליון שקלים, כשלפחות חמישה מיליון נטל לכיסו.

כתב האישום כולל שישה אישומים בהם מואשם הרב מצגר.

האישום הראשון עוסק ב"פרשת הגיורים", במסגרתו נאשם הרב מצגר כי קיבל לכיסו טובות הנאה שמקורן בבעלי ממון תושבי חוץ אשר רצו להתגייר או לערוך בירורי יהדות, וביקשו את עצתו ועזרתו כרב הראשי לישראל.

הרב מצגר נאשם כי במהלך השנים 2012 – 2007, בשלוש הזדמנויות, הפנה מתגיירים תושבי חוץ לרב גבריאל כהן ששימש כרב וכאב בית דין בלוס אנג'לס. הרב מצגר עשה כן בעקבות הסכמה מוקדמת, לפיה הרב כהן יעביר לידיו מחצית מכל סכום שיתקבל מאותם תושבי חוץ. באותם שלושה מקרים, קיבל הרב מצגר סכומים משמעותיים - מחצית מהכספים שקיבל הרב כהן.

האישום השני עוסק בפרשת "אשכול העמותות", ובו נאשם הרב מצגר כי פעל יחד עם נהגו לגיוס תורמים לעמותות, בתמורה ל"עמלה", זאת תוך ניצול מעמדו ותפקידו כרב הראשי לישראל. הרב מצגר סיכם עם בעלי העמותות כי בתמורה לפעולותיהם שלו ושל נהגו, יתנו בעלי העמותות לרב מצגר עשרות אחוזים מן התרומות שיתקבלו בעמותות בעקבות המלצתו ופועלו. עבירות אלו ביצע הרב מצגר בעשרות מקרים ובקשר עם מספר עמותות בעת שכיהן כרב הראשי לישראל.

האישום השלישי עוסק בלקיחת שוחד על דרך של קבלת טובות הנאה שיטתית ע"י הרב מצגר במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל. טובות הנאה אלה קיבל הנאשם במספר רב של הזדמנויות, בין היתר במסגרת אירועים פרטיים שלו, וכן כתמורה לכך שהשתתף באירועים של נותני טובות ההנאה.

אישום נוסף עניינו קבלת דבר במרמה ממוסד תורני. על פי כתב האישום גייסו הנאשם ונהגו תרומות למוסד תורני. הרב מצגר נטל לכיסו סכום של עשרות אלפי דולרים מתוך התרומה שיועדה כולה למוסד התורני, מבלי שגילה לתורמים כי עשה כן.

האישום החמישי עוסק בעבירות המס, ובו נאשם הרב מצגר, כי לא שילם מס עבור הכנסותיו מהעבירות המפורטות בארבעת האישומים הראשונים בכתב האישום המתוקן.

באישום השישי נאשם הרב מצגר בשיבוש הליכי משפט בשתי הזדמנויות שונות, בהן פנה הנאשם לעד שהפליל אותו והפציר בו לדבוק בגרסה לפיה הנאשם לא ביצע כל עבירה, בכוונה להכשיל את ההליך השיפוטי שהתנהל נגדו.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד מסרו, "אנחנו מבשרים היום, כי בתום מו"מ ממושך שניהלנו מול הפרקליטות, הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, שעה לעצתנו וחתם על הסדר טיעון, במסגרתו כתב האישום תוקן בצורה ניכרת: סכום השוחד הופחת למחצית והרב יישלח ל- 42 חודשי מאסר".

עוד הוסיפו, "זה המקום לשוב ולהזכיר שלמרות שהגדרת המעשים בכתב האישום היא שוחד, אין המדובר בשוחד קלאסי, מי שקורא את הפרטים מבין שמדובר על דמי תיווך בין תורמים לבין עמותות, שאלמלא מעורבות הרב לא היו תורמים כלל ועיקר, לא הייתה שום כוונה זדונית מצידו".

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
יש שם נשיא, ראש ממשלה, חברי כנסת, רב ראשי, אדמו"ר, חיילים, דתיים וחילונים. מדינה בפני עצמה!
איש יהודי25.01.17
26
והוא בוודאי עוד בטוח שהוא זכאי ,על פי דין תורה כמובן...
צבי24.01.17
25
חילול השם גדול, דמי תיווך מותרים לפי שכר הטרחה, אני מתבייש במעשיו ולא מוצא "הכשרים" לכך
אדמור28.01.17

הצגת כל התגובות

24
אפשר לפתוח בחצר הכנסת כלא. מן הסתם הוא יהיה בתפוסה מלאה באופן תמידי..
אלי24.01.17
23
אמנם הוא חתום על תעודת הכושר שלי לרב ולי זה כואב באופן אשי, אך יש רבנים רבים שלא נוגעים בכסף ומקדשים את ה' ברבים,וזו נחמתי בעניי
א.ש24.01.17
חבל מאוד שאתה מדבר בצורה כזו ואם באמת יש לך תעודת כושר לרב כנראה שהמצב היום עגום...
חבל שכך24.01.17
22
אין ראיות? אתם מודעים לכך שיש תמליל שלם שהוא מודה בפה מלא שהוא לוקח כסף על מנת לקדם אינטרס זר? לקקני רבנים. אתם לא מסוגלים לראות רב שנתפס לא כשר, כי אתם יודעים שזה בדיוק הנורמה אבל לא רוצים לראות אותה. תמשיכו להאמין בשקרים, אתם חזקים בזה.
אביב27.01.17
21
שולטים ברבנות דרך זה שהם שמים ברבנות מועמד חלש עד חלש מאד ואז הם שולטיםבו לגמרי זה הצליח חלקיתעם מצגר (כי עמאר הוא תלמיד חכם עצמאי מאד ויכולת הלימוד שלו מאפשרת לו לחלוק על כל אחד כולל הגדוילים האשכנזים) לעומתו יצחק יוסף ודויד לאו הם חלשים עד לא קיימים וכל דיין זוטר מקרקס אותם שלא לדבר על מי מהגדוי
james24.01.17
גם החרדים שונאים אותו ,מצגר היה אהוב על כולם ,עשה מה שעושים כולם , מי שהלשין עליו זה דודי לאו ,כי הוא לא יכל לעשות כמוהו כי אף אחד לא רוצה לראות אותו הקינאה אכלה אותו והלשין עליו
חמורו של בלעם 30.01.17
20
הוא כמובן אין הנחות כאן מנהיגי הציבור החרדי ובראשם הרב ... הידוע שדחף אותו כולם יתנו את הדין על חילול ה העצום שעשו. היו רבנים טובים צייונייים ה ירחם ממש אבל ממש צדיקים כמה עצוב
ליטאי מושפל 24.01.17
19
מדהימים הפילפולים שבעזרתם מצדיקים את מעשי העבריין... דווקא בתור רב, היה צריך להלחם על חפותו. עצם הודאתו מבהירה שיש דברים בגו...
יונתן25.01.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרן24.01.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד24.01.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני25.01.17
15
אם אחרי חקירה של 4.5 שנים הוא נמצא אשם אז זה אומר שהוא אשם ומגיע לו. ביזיון שזה רב ראשי בישראל! מבחינתי הוא לא רב. כתוב תורה שלא לקחת שוחד וזה מה שהוא עשה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני24.01.17
14
+הוא לא אדם מושחת סך הכל עשה מה שכל הרבנים עושים וכל אחד אם היה לו אפשרות לקבל עמלות ותיווכים היה לוקח
מרחם עליו24.01.17
13
מאמינים בחפותך, ןמחזקים את ידיך. ה' יעזור שתעבור את הימים הקשים, וישמחך כימות עינוייך.
אלדד25.01.17
12
אין מי שיתפוס אותם רק למעלה אבל ישתבח שמו של השם יתברך בוידוי קטן אפשר לחזור בתשובה על כל העבירות שבתורה לא כמו .... כי תעביר ממשלת זדן מן הארץ הגאולה בפתח הוא יצא בקרוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש לוי24.01.17
11
ותודה לגדוילים מלאי דעס תיירה שהביאונו עד הלום. לא יודע למה הם מתערבים בכל דבר למרות שאין להם בו יד ורגל, וגורמים להרס ולחילול השם! נו שוין, העיקר שיש לו פראק והוא ׳משלנו׳... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק24.01.17
10
הרב אריאל שליט"א. אוי לאותה בושה
עופר30.01.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב תמחן וחכם24.01.17
גם כתב האישום לא מאשים את הרב בגניבה. הרב משלם ביוקר על האימון הרב שנתן בעוזרו המושחת, שגרף לכיסו הרבה יותר.
שעפסיל24.01.17
8
לאן נגיע???? מפלגות חרדיות משקרות על השקופים,רבנים בכלא על שוחד וגניבות ומעשים לא יפים,חרדים רוצחים ילדים ונשים, ממש סדום ועמורה!!!!!!!!!!
די לדרדור29.01.17
7
כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקיקם
דוד24.01.17
6
תשדיר השירות הזה : "מה שהוא עשה זה לא שוחד ..אלא דמי תיווך" חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה......................
אשר24.01.17
5
הרב הראשי לישראל, פחות, עבר על איסור שוחד. הרב הראשי!! חילול השם נוראי! מאיפה החוצפה לדרוש משפט שונה? אם אתה הולך לפי התורה, לא כתוב: "לא תישא פנים"? כולם שווים בפני החוק, וטוב שכך, וכולם שווים בפני משפט התורה!
איילת, לא חרדית24.01.17
שוחד נאסר רק על שופט ו דיין שלא יטו משפט מצגר לקח טובות הנאה שאין ליהדות בעיה עם כך
רחלי24.01.17
צודקת. אין שום בעיה שרב ראשי יקבל טובות (10 מ') הנאה. הרי למה הוא הלך להיות רב ראשי?! לקדש שם ה'?! הלך לעשות כסף! אליישיב שלח..
דני25.01.17
4
על פי התורה אין זה מוגדר כשוחד. היה על הרב להיזהר מכיון שאנו במדינה שחוקיה אינם על פי התורה אלא לפי חוקות הגויים. או כטוב וכמתוקן בעניהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו25.01.17
3
הוא קיבל טובות הנאה ואין שום בעיה הלכתית עם זה. צרות עין אופינית לישראלים רדודים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם24.01.17
2
גם אשכנזים לוקחים שוחד וגם יושבים בכלא ותפסיקו את הגזענות
גם אשכנזים 24.01.17
1
לא כבוד לרב ולא לנו. מדינה ללא כבוד עצמי בכלל בושה שכך כולם מעמידים לכלא ללא הבדלי מעמד .נשיא מדינה. ראש ממשלה. רב ראשי. נשאר עוד מישהו? אם הם יכלו לשים את אלוקים בכלא הם היו עושים זאת הרשעים הללו היו מעמידים גם אותו למשפט בטענה כי כולם שוים בפני החוק. זה מה שנאמר במדינת סדום .אז באיזה מדינה אנחנו?
מיכאל24.01.17
אדם אסף כסף בכותל ,שדודי לאו זועק שזה מקום קדוש כמו בית הכנסת ,אך הוא יצר את חוקי סדום ועמורה , שאסור לעני לאסוף כסף ,והוא יחד עם רבינוביץ הגישו תלונה ,והאדם הולך לשבת ,זה חוקת סדום של דודי לאו
חכם מימון30.01.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24