כיכר השבת

פרשת בניזרי

התובעת בתיק נגד עד המדינה: "נוטה להתרברב"

ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה דיון על עד המדינה בגינו הורשע שלמה בניזרי שמודה כעת כי העליל עליו, במהלכה דחתה התובעת בתיק את דבריו של עד המדינה (אקטואליה)

17
ישי כהן | כיכר השבת | ז' בסיון | 21.05.18
שלמה בניזרי
שלמה בניזרי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה היום (שני) דיון מיוחד על "אפקט בניזרי: עד המדינה משה סלע שבעיקר בגינו הורשע השר לשעבר בניזרי מודה כעת כי בדה דבריו והעליל".

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אמר בפתח הדיון: "הנושא הוא בליבת מערכת המשפט. הדיון הוא על עצם השימוש במוסד עד מדינה ולא על המשפט של בניזרי. למרות שמדובר על כלי לא פשוט שבו מקלים על עבריין תמורת עדות, המערכת מרבה להשתמש בו.

"יש כאן מסר בעייתי שאנשים יכולים להקל בפשיעתם מתוך ידיעה שיוכלו להפוך עדי מדינה. שאלה נוספת היא עד כמה מופעלים לחצים על אדם ומאלצים אותו להיות עד מדינה, יש מעצרים שפתאום מתארכים מאוד ותנאים לא פשוטים אולי כדי שהאדם ירים ידיים ויהפוך עד מדינה ויאמר מה שהמערכת רוצה שיגיד ולא את האמת".

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר בדיון כי "על פי התורה זה עד זומם ולא היינו צריכים לקבל את עדותו כלל. אין בדיון שלי כדי להחליש את רשויות החוק אבל בשנים האחרונות בכל תיק יש עד מדינה ובנושא של אישי ציבור זה הפך להיות דבר מרכזי בהרשעה או אי הרשעה.

ח"כ אורי מקלב בדיון

"במקרה של בניזרי בימ"ש אמר שעדותו מרכזית בהרשעה והעד מקבל פטור ממס בסך מיליוני שקלים. שנתיים הוא מקבל משכורת ומציל את משפחתו. איך אפשר לקבל עדות כזו? אם העד שקרן מתחילתו ועד סופו אז איך המערכת בונה עליו הכל? זה צריך להדיר שינה מעיניכם. אני מבין שהמערכת רוצה את הראש של בניזרי ושל דוד ביטן אבל חובה עלינו לחקור ולא להתבסס על עדות עד מדינה כמרכזית להרשעה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בדיון כי "יש מבחן יותר נמוך ממבחן בוזגלו, אם קוראים לך בניזרי ואתה שר מזרחי, המערכת שותקת. זה מקרה חריג מאוד שעד מדינה חוזר בו, זה לא מישהו שאנחנו מצפים שיהיה איש מצפון אך זה דבר מאוס ובזוי כשהוא בא להציל עצמו. המערכת לא הוכיחה את עצמה".

עו"ד נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, שהייתה התובעת פרשת בניזרי אמרה כי "אני לא רוצה להתייחס לעומק לתיק בניזרי אך משה סלע הוא אדם שנוטה להתרברב, יש לו נטייה מוכחת למעשי מניפולציה ואת זה אמרו בימ"ש מחוזי ועליון. הוא היה עד מרכזי אך לא בכל הפרשות הוא היה נדבך יחיד, אלא חיזוק לעדי התביעה, מנכ"לים של משרדים, ראש מועצה, מנכ"ל שירות התעסוקה, העוזרים האישיים של בניזרי ונוספים.

"החקירה נפתחה זמן רב לפני ההסכם עם משה סלע והוא לא היה במעצר כשחתם על ההסכם. ידענו את הדברים על סלע, אבל עד מדינה הוא לא טלית שכולה תכלת, הוא לא צדיק וישר. אנחנו לוקחים עבריין, אחרת הוא לא היה יכול להפוך עד מדינה".

בהתייחסה לטענות על הפעלת לחצים אמרה כי "בניזרי וסלע נחקרו הרבה לפני ההסכם וכל מה שאמר במשפטו נאמר בזמן אמת לאנשים אחרים הרבה לפני שנפתחה חקירה משטרתית. כמי שניהלה את התיק, החקירה נעשתה בצורה ממצה ומקצועית. כפרקליטת מחוז ירושלים 5.5 שנים, מתוך 6000 כתבי אישום חתמנו אולי על 10 מהם עם עדי מדינה. יש מקום לחתום על הסכמים עם עדים בעבירות שקשה מאוד לחשוף את הדברים כמו בעבירות שוחד או בעבירות של ארגון פשיעה. האמירה שאם עוצרים מישהו זמן רב הוא בסוף מודה אינה נכונה כי אם זה היה נכון לא היינו צריכים כלל עדי מדינה כי כל התיקים היו מתבססים על הודאות. עדי מדינה בתיקי שחיתות היו מאז ומתמיד ולא רק לאחרונה. אנחנו לא רוצים להיות במדינה בה אי אפשר לפענח פשעים".

סנ"צ דני אמויאל ראש מדור סיוע חקירתי, אחראי על מוסד עדי המדינה אמר בדיון כי "עד 2018 הממוצע הוא 17 הסכמים לשנה מתוך אלפי תיקים. משטרת ישראל עובדת על פי פקודות ונהלים ויש מנגנוני פיקוח ובקרה. לא קיים עד מדינה ללא ראיות תומכות".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
אמליץ לתבוע פיצויים מהמדינה.
יהודי אמיתי21.05.18
8
אין להאמין לגירסתו החדשה של משה סלע. למה? כי עכשיו נוח לו להגיד שהוא שיקר במשפט. וחוץ מזה, הרשעתו של בניזרי התבססה גם על ראיות נוספות מלבד עדותו של סלע.
מוטי21.05.18
סלע עבר פוליגרף עכשו ונמצא דובר אמת, מה אכפת לי אם נוח לו או לא, זה לא רלוונטי. מה שחשוב זה מתי אמת מתי שקר. עכשו-אמת, אז-שיקר. זהו ואל תנסה לטשטש התמונה. וזה גם שקר שהיו ראיות נוספות. השוחד היה מול סלע והוא וגרושתו עוררו הכל. יודע למה? כי הרב בניזרי איש האמת עצר לסלע שעבד מולו מכרז שסלע השתתף בו ,
אמת21.05.18
7
אם היא בעצמה אומרת שהוא נוטה להתרברב, ומדובר בהתרברבות עם דברי שקר, אז איך הם בנו עליו כעד מרכזי???
פרדוקס21.05.18

הצגת כל התגובות

6
בלעדיו שהפרקליטות תפסיק לקשקש , לוקחים עד מדינה כי הראיות בלעדיו גרועות ולא מובילות להרשעה ואם מוכח שהוא משקר דינו של כל התיק ליפול
אלי21.05.18
5
בתור אחד שמכיר קצת את התיק ואת הנפשות הפועלות. שמתם לב שפרקליטת המדינה התעלמה מכך שאותו עד מדינה עבר., בדיקת פוליגרף והתברר שאכן הוא שיקר. כמו כן גם השופטים קבעו שהוא שקרן ובכל זאת האמינו לו. לא ראינו כל הלקאה עצמית על חטא מצידה. בנוסף, מה שברברה שהיו עוד עדים זה בנושאים אחרים קטנים, אך בנושא השוחד
עידו21.05.18
4
הוא בונה על זה שאנשים לא יודעים או לא זוכרים מה כתוב בהכרעת הדין במשפטו. הראיות נגדו היו חזקות ולא נשענו רק על עד המדינה. יש לזכור שבית המשפט העליון שדן בערעור החמיר את עונשו מ-18 חודשי מאסר ל-4 שנים. השופט אדמונד לוי הדגיש שמעשי השחיתות שלו היו חמורים ביותר והעונש צריך להיות הולם.
צחי21.05.18
3
ולברבר ת'מוח בקול ברמה ותעזוב אותנו בשקט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנכל מוסדות אור החיים21.05.18
חצוף! איך אתה מעיז לדבר כך על אחד מגדולי המחזירים בתשובה, שהוא גם תלמיד חכם חשוב.
עידו21.05.18
2
מהבושה שלקחו עד והדיחו אותו לשקר כדי להרשיע שר. הגיע הזמן לפטר את הפ5רקליטה שהיתה שם התובעת ומצידי לשלוח לכל הרוחות את כל הפרקליטות. זה במפורש נסיון לא להציג את האמת, בטיעוני סרק של חלאות הפרקליטות למיניהן.
אבי21.05.18
1
המשטרה החוקרת הנוכלת והמושחתת והפרקליטות והשופטים וכולללללם מתואמים ביניהם וכל פסקי דין נקבעים מראש וכל הדיונים הם אחיזת עיניים ובלוף אחד גדול ותופרים תיקים לאנשים חפים מפשע לשם חיסול ממוקד של יריבים פוליטיים ועסקיים לפי אמות המידה של סדום ועמורה ודור המבול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יש23.05.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

יו"ר מועצת בנימין ישראל גנץ מונה לכהן כיו"ר מועצת יש"ע

יוסי נכטיגל | 09:35

"עד שאחרון החטופים חוזר"

בכביש 1: משפחות שכולות חסמו משאיות סיוע לרצועת עזה

קובי אטנגר | 07:47

מזג האוויר

התחזית: גשם מקומי קל ועלייה בטמפרטורות

כיכר השבת | 07:22

המגעים לעסקה

מחלוקת במשפחות החטופים: "עכשיו צריך להגביר לחץ צבאי"

דוד הכהן | 06.05.24

"חמאס הסכים לעסקה"

במקביל להודעת חמאס: הפגנות סוערות בירושלים ובתל אביב

קובי רוזן | 06.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היום יותר מתמיד

ראש המוסד ברנע: "לעולם לא עוד - זהו צו מוסרי לכולנו" 

יהודה גל | 06.05.24

דרמה בירושלים

החייאה בגובה עשרות מטרים: פועל איבד את ההכרה על עגורן

קובי אטינגר | 06.05.24

מטח הפצמ"רים מרפיח

הותר לפרסום: הלוחם הרביעי שנפל אתמול בכרם שלום

דניאל הרץ | 06.05.24

יום השואה בצל ה-7.10

עדות מצמררת של השורד: "בנגלה השלישית בר כבר לא חזר"

יוני גבאי | 06.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

ברחבת 'יד ושם' | צפו

צעקות על נתניהו בטקס הזיכרון: "בניו ובנותיו שהופקרו"

יאיר טוקר | 06.05.24

מבטיחים להילחם

אחרי שנסגרו בארץ וגורשו: ההודעה של ערוץ 'אל ג'זירה'

יאיר טוקר | 06.05.24

הגשם חוזר 

הוציאו את המטריות: תחזית מזג האוויר לימים הקרובים 

ב. ניסני | 06.05.24

"לעולם לא עוד - זה עכשיו" | צפו

ראש הממשלה והנשיא: "המתקפה לא הייתה שואה. הם טעו"

כיכר השבת | 05.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מהמטחים הקשים

צפון תחת אש; "הפגנות קפלן - משחק לעומת התכנון שלנו"

דוד הכהן | 05.05.24