כיכר השבת

שעות לפני הבחירות

משה ליאון בטוח: "תומכים בי לפחות 100 אלף חרדים". צפו

שעות מועטות לפני פתיחת הקלפיות בירושלים, והמועמד חובש הכיפה, הנתמך גם בידי 'דגל התורה' וש"ס, מתייצב לראיון מול המצלמות באולפן 'כיכר השבת', כדי לענות על כל השאלות החמות (חדשות)

46
ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת | ד' בכסלו | 12.11.18
הראיון המלא עם משה ליאון (ניהול אולפן כיכר השבת: אריאל ליבא)

מה הדבר הראשון שתעשה כראש עיר? "קודם כל הולך לכותל ומודה לקב"ה על התקופה הארוכה מאד שעברתי. לאחר מכן אני מתחיל לעבוד. אין יום אחד לחופש".

"חייבים להכין את 100 הימים הראשונים, להקים קואליציה ולצאת לדרך. אנחנו באמצע נובמבר, ובסוף דצמבר כבר צריך להגיש תקציב מאושר, לדבר עם שר האוצר, משרדי ממשלה ולהכין את הכל".

מה עמדתך בנושאי דת? "הייתי כל הזמן ברור, רק כל פעם מעוותים קצת את הדברים: צריך לשמור על הסטטוס קוו בעיר. פירוש הדבר, שיש את חוק השבת, שחנויות מסחר לא נפתחות, ובתי עינוגים כן - במסגרת מגבלות".

"זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות; לדאוג לשמור על קדושת השבת בעיר והצביון היהודי של ירושלים. זה מאוד חשוב".

איך תנצח בבחירות? "בעבודה קשה מאוד. בשבועיים האחרונים עשיתי פחות 'שטח'. יותר התרכזתי בלהביא עשרות אלפי מצביעים. יש לנו פרק זמן קצר בין השעות 13:00-22:00, על זה עובדים הכי קשה".

"אני חושב שיש לי לפחות 100 אלף קולות של תומכים חרדים. כשמסתכלים עלי ועל מה שעשיתי בחיים, לעומת מה שעופר ברקוביץ עשה, אין מה להשוות. ירושלים היא תקציב של 9 מיליארד ש"ח בשנה, ו-10,000 עובדים. צריך להביא מישהו שניהל כל חייו. הייתי בעלים של משרד רואי חשבון גדול, מס' 7 בארץ. הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יו"ר רכבת ישראל, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים".

ברקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"כל חיי עסקתי בניהול, אני צריך לשבת על הכיסא ולהתחיל לעבוד עבור ירושלים. אין פה עניין של חילונים וחרדים. כשעומדים שני אנשים מולך, במי תבחר: בברקוביץ או בליאון? כל מי שינתח בצורה פשוטה את יכולות שניהם, יבין שצריך לבחור בי".

הפלג הירושלמי: "נפגשתי איתם פעם אחת בשבוע שעבר, נכון לאתמול אני לא יודע על משא ומתן. אני לא מפרש שמועות, אנחנו לא נעשה פה את המו"מ".

"לאף אחד לא נתתי סגן בשכר, גם לא למי שיש לו מנדט אחד. צריך לשבת אחרי הבחירות ולנסות לשבץ כמה שיותר. אני נגד החרמת מי שהוא בירושלים, ובטח לא הפלג. בסופו של דבר הם תושבי ירושלים. יש להם השקפות שונות מאחרים, אבל מגיע להם את מה שמגיע להם ביחס לאוכלוסיה, ואולי אפילו יותר".

"בהחלט נמשיך בפרסום בעיתון 'הפלס'. הכל יחסי לתפוצה, אבל בטח לא אחרים אותם. אני גם שוחחתי עם המנהיגים השונים בקואליציה, ואף אחד לא רוצה להחרים. אני לא מכיר אחד שדורש החרמה".

בידי מי מנח"ח (מנהל החינוך החרדי)? "אני יכול להבטיח שאחרי הבחירות נשב ונגיע להסכמות לגבי אופי הניהול, מי לוקח מה. אני חושב שכולם יהיו מרוצים. ניתן לעבוד ביחד, ואף אחד לא ירגיש מקופח. יש כל כך הרבה הבטחות ודברים שנאמרו. נשב, נשוחח ונחליט ביחד".

הקמפיין נגד ברקוביץ: "הבחור זייף, עשה מעשה חמור ביותר. ביום שישי בבוקר הודבקו מודעות שכאילו אני מפרסם, על מה שלכאורה נתתי לחרדים, ותודה רבה... זה פשוט זיוף. כל מיני אמירות שאני לא משתמש בהן, ובטח לא נכונות, עם תמונה שלי".

"על כזה דבר צריך להגיש תלונה במשטרה. זו הונאה, תרמית וזיוף. אני לא לחוץ, אני עושה את זה תחת רוגע הכי גבוה, אני לא אתן שיזייפו דברים בשמי".

"מה שעשיתי בשבוע הראשון מתוך השבועיים, איחדתי קואליציה מאד רחבה, חרדים, דתיים-לאומיים, 'מאוחדים', הליכוד. זה גרם ללחץ רב במחנה ברקוביץ, וגם אצל ברקוביץ עצמו. פתאום הוא יצא מאיפוס, והתחיל לתקוף ללא הפסקה. הוא מפלג ומסית. אבל בסופו של דבר זה טוב, כי זה מראה בדיוק מי האיש, וזה יגרום להחלטת המצביעים למי להצביע".

אגודת ישראל: "אני לא חושב שיש לי פה כישלון. אני מאד מצר על כך שטרם ישבו איתי וסגרו את העניין, מיותר לומר שהויכוח פה אינו על 'מה תיתן לי', אלא יותר עקרוני".

"זה פשוט מצחיק, שברקוביץ יתן יותר בענייני צביון העיר. הכל יכול להיות אצל ברקוביץ, רק שזה נשמע לי לא הגיוני, לא נשמע לי טוב. נתתי להם הכל, וישבתי איתם, ונפרדנו לשלום. זה התפוצץ רק על צפת".

נציג אגודת ישראל יוחנן ויצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אם לא תהיה לי ברירה, אני אנצח גם בלי אגודת ישראל. אבל מאוד הייתי רוצה שהם יהיו איתנו. אני לא קשור לוויכוח בין המפלגות, אני צריך להיות זה שמאחד. צריך להתחיל דף חדש".

"אני מתכוון ביום שאחרי לקרוא לכולם לקואליציה, גם לאגו"י, גם לברקוביץ. אגו"י יודעים יפה מאד שכשישבנו לא הסתכלתי על הכוח שלהם. יש 3 חברי מועצה, וכל אחד קיבל תפקיד מאד מעניין. מנח"ח לא היה על הפרק".

"אני רואה ביוסי דייטש כשותף לעשייה, הייתי מאוד רוצה שהוא יהיה איתי יחד בקואליציה בתפקיד בכיר, ושימשיך לעשות למען ירושלים".

אי-תמיכת ראש הממשלה: "אני מאד מעריך את נתניהו, אנחנו גם בקשר טוב. זה שיקולים שלו, אני מכבד את זה. לא כל דבר אנחנו יודעים. אני אומר לו תודה על התקופה שעבדתי איתו. הוא יודע היטב מה הכישורים שלי".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
היום כל אדם שירא א-לוקים יבחר- משה ליאון ע"פ ציווי כל גדולי הדור! ואשרי הזוכה לקיים "ככול אשר יורוך"!!
רק משה ליאון13.11.18
25
משה לאון היקר.. אין לי שום דבר נגדך.. אבל אתה חי בסרט.. להגיד בביטחון כזה שמאה אלף חרידים תומכים בך..⁉ אתה משדר לחץ אטומי... אתה מודע לזה בליבך שיסיכוי מאוד גדול שברקוביץ יקח.. (הימור שלי שהוא יקח ובגדול..) אין לי משהו אישי נגדך.. אבל הציבור הירושלמי לא טמבל.. והוא יעשה את הבחירה שלו.. בקלפי תראה כ
ספרדי מבין12.11.18
ספרדי אמיתי יצביע לליאון שקרוב יותר למסורת ישראל.
ס.ט.12.11.18
אף ספרדי אינטליגנטי לא יצביע למועמד אנטי דתי. הספרדים, גם החילונים, הם עם לב חם למסורת ולכן יצביעו למועמד המסורתי. כי מי שמצביע למישהו אנטי דתי שרוצה חלילה לחלן את ירושלים זה אומר שגם הוא עצמו בערב רב ואולי גם בעולם הבא הוא רוצה להיות במחיצתו של ברקוביץ, עם כל ה"זכויות" שלו על ההפגנות נגד שבת קודש.
$$$13.11.18
שס ודגל 80 אלף מנדט של יחד (קודם תמכו בדייטש) עוד 7000 ברסלב ברלנד (2000) ברסלב ארוש (1000) הגענו ל-90 הוראות פנימיות של אדמור"י בעלז (4000) ויזניץ, ערלוי, בויאן, קרלין, צאנז, מודזיץ, רבני חבד, לפחות עוד 6000 ועוד לא הזכרנו את 8000 מצביעי הפלג, שרוב רבניהם הבולטים (רב"ש דויטש, ר"ע אוירבאך, רב"צ ברוד
מרדכי13.11.18
24
מי שחרדי ומצביע ברקוביץ הוא....
גבריאל פיליפס12.11.18
מי שחרדי ומצביע ברקוביץ הוא ראוי לשבת במחיצתו של ברקוביץ גם אחרי 120, עם כל ה"זכויות" שלו במלחמה נגד שבת קודש וביחד עם מרצ, שלום עכשיו, יאיר לפיד, וכל יתר המשחיתים שבצד של הסיטרא אחרא.
ר.13.11.18

הצגת כל התגובות

23
ברקוביץ הרבה יותר משכנע
ס.ט.13.11.18
😭😭😭😭😭
לוחם למען קדושת העיר13.11.18
22
איך גלייב אין איך בין זיכער אז ברקוביץ איז די בעסטע זאך וואס א יעדע חסידישע איד דארף שטרעבן און דאווענען אויף דעים אז ער זאל מצליח זיין. רבותי פאסט אויף טוט נישט חלילה דעם ביטערן טעות צו קלייבן פאר ליאון, ס'איז נישט כדאי בשום אופן, לאזט אייך נישט אפפרעדן פון די שניפסעלעך און פראקלע'ך או די שווארצע מ
היימישער12.11.18
21
ליאון הדבר הכי חשוב כיום, עזבו אותכם שדרות נתיבות אשקלון באר שבע, פצועים, מלחמה, העיקר שהצדיק בבא ליאון יבחר, מפגרים.
ליאון12.11.18
20
אין כאן מקום לשיכנוע, רגשי נקם, אינטרסים, כסף, קרקעות, וכו'. זו שאלה הלכתית, מי המועמד היותר ראוי, שבו צריך לתמוך. המון גדולי תורה וחסידות פסקו בבירור, משה ליאון, איש מהגדולים והצדיקים לא הורה אחרת. יהודי מציית לגדולי התורה והחסידות, ומצביע משה ליאון. אם מישהו מחפש משהו מהדברים שנזכרו בשורה הראשונה,
חיים שלמה12.11.18
19
כששמעתי את עופר ברקוביץ אומר שהוא יכבד את האדמורי"ם שלנו שרמסו אותם ושלא ירמסו אותם, נתקפתי בחילה עזה מצביעותו ליאון מדבר כמו אדם הגון, מכבד את כולם, אני מאמין לו. בעז"ה אני ואשתי נצביע ליאון. הרבי שלנו לא אמר כלום, כנראה נפשו היפה סולדת מלהיכנס עתה לכל הסיאוב הפוליטי, והוא סומך על כך שנבין לבד.
יוסף12.11.18
18
כל הציבורים יקבלו ממנו לפי חלקם, הוא יוכל לתת לכל החרדים, כל החרדים לבסוף ירגישו מרוצים, וממקום כזה יוכל להתחיל שלום אמיתי של כבוד הדדי. לכן, אני בוחר בליאון, ומתפלל שעושה השלום יעשה שלום על כל החרדים והיראים, ויפרוש עלינו סוכת שלומו
בוחר בשלום12.11.18
17
שיהיה בהצלחה !
בנצי12.11.18
16
לא ליאון כשר ולא דרעי כשר וגם לא גפני כשר
חרדי12.11.18
15
והמעילים הארוכים ומכנה אותם שלוחי השטן
נתי12.11.18
14
יש לו 100,000 קולות חרדים. אבל אין לו כלום מעבר לזה אולי 10,000 קולות, ולכן הוא יפסיד.
אבי12.11.18
בע"ה הרבה מתומכי אלקין ומתומכי דייטש יעברו אליו וגם הרבה מתומכי ברקוביץ שנגעלו מהסגנון המלוכלך של ברקוביץ, ראוי שיעברו אליו
בע"ה הוא יצליח13.11.18
קינג עם כל 11000 קולותיו סגר איתו, וגם הבית היהודי עם 14000 אה, גם הליכוד (10000) וענתבי (5000) וברקת (2 מנדטים) לברקוביץ יש ערבים ומרצ ועבודה וחביליו וחתולים ושמאלנים, שזה הרבה פחות ולה' הישועה.
בני13.11.18
13
הרי הוא יכול היה להתחיל "ללכלך" על ברקוביץ ולא חסר מה ללכלך עליו והוא מצליח לעבור ראיון שלם, ערב בחירות כל כך גורליות, ולא להוציא שום דבר רע על אף אחד. פשוט אדם נקי.
רק ליאון13.11.18
12
אבל אני יצביע הפוך ממה שדרעי רוצה
לא סובל את האיש12.11.18
11
המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד נמתין למחר בע''ה
מוישי12.11.18
10
אין שום השוואה בינו לבין המתנשא ברקוביץ, שרק ניסה לנגן על רגשות הקיפוח של החסידים
עוזי12.11.18
9
לא בבובה שלו
חרדי12.11.18
8
ליאון ראוי ומתאים פי 100 יותר יריבו הילדון ברקוביץ'
יאיר12.11.18
7
משה ליאון - כ-125,000 קול עופר ברקוביץ - כ-110,000 קול
ציפי12.11.18
6
נמאסתם נמאסתתתתתתםםםם!!!!העולם בוער ואתם רודפים אחרי הכבוד והכסף תתבישו!!!
יעל12.11.18
את כנראה מהדרום ולא רואה מה הולך כאן. אבל ישראל ערבים זה לזה ומי יודע אם הבלאגן באשקלון הוא לא [גם] בגלל הקטרוגים על כל השנאת חינם שיש עכשיו כאן בירושלים. משה ליאון נשמע שליו ורגוע פשוט אדם אחראי ושקול, אבל אם היית רואה את הלכלוך שמלכלכים נגדו היית חושבת שהוא ממש ממש צדיק. אין שום דבר רע אמיתי לו
צודקת13.11.18
5
גם הרבה אדמורי"ם כמו כ"ק האדמור מבעלז, מויזניץ, מבויאן, מערלוי, ממודזיץ, מצאנז, מקרלין, רבני ונציגי חב"ד, כבר הודיעו על תמיכה בו, אף שזה לא פורסם רשמי בעיתונים המודיע והמבשר יש כמה חסידויות ששותקות ולא אומרות שום דבר בחוץ, ייתכן שגם הם מורים בשקט להצביע ליאון. האמת, גם ללא הוראה כל אחד שקצת מברר מה
יוחנן12.11.18
4
משה ליאון ודרעי מעורב וזו הסיבה לבהילות של דרעי להריץ את ליאון מהסיבה לסדר כמה דברים מסויימים לשבש הליכי חקירה. לדברי הבכיר זה לא יעזור כי למשטרה יש גרסאות והצלבות חזקות מאד החילול ה' יהיה גדול ונורא שנציג דגל התורה יגמור עם פשעים חמורים, כבר עתה ליאון מעורב בהעברת כספים לדרעי שהמשטרה חוקרת אותם
יצחק12.11.18
3
מכיר כמעט כל מעשה שעשה, הארכיון שלי עליו הוא מן הכבדים ביותר מכיר את שיטותיו ודרכיו, ולא התפלאתי בשנה האחרונה על הקשר שלו עם בית ר' חיים קנייבסקי, מן היום שהלך לעולמו מרן הגראי"ל שטיינמן שעליו לא יכלו לעבוד הוא פיתח שיטה מצויינת, לפיו הוא מפלג בין 'יהדות התורה', ואחר כך יחליט כיצד הוא ממשיך, השיטה ש
דוד12.11.18
דייטש לא אמין לגבי דרעי כי דרעי לא תמך בו בסיבוב הראשון תחשוב קצת מהשכל לא רק מהבטן
חיים13.11.18
2
על מה שיקרה אם משה ליאון נבחר, השלטון עובר לידי גנגסטרים מן הסוג של דרעי וגפני, ואלו פותחים במלחמה בחסידים מצירים את צעדיהם לוקחים מהם מה שהם רק יכולים לא נותנים עוד לחסידים לבנות, ייאלצו לעבור חמש שנים של שואה ממש, מפני שהם יעשו זאת כמו בגרמניה עם 'החוק', הם ידאגו שהכל יהיה 'כחוק' על מנת להצר כל צע
משה12.11.18
הוא לא פראיר ולא שפוט של אף אחד. הוא ילד גדול. אף אחד לא "משתלט" עליו. ואם כבר, ברקוביץ הוא "שפוט" של השמאל הקיצוני ושל מרצ, שהבטיחו ש"ישמרו עליו".
ר.12.11.18
1
אחרי מילים כאלו אין כל מקום עוד לשיח עימו אי אפשר עם אחד כזה לשבת לצד שולחן אחד, אתה יודע מה הוא חושב עליך. דרעי מכנה חסידים בעלי זקנים וחליפות ארוכים, ועד לרגע זה לא שמענו מחברי הכנסת החרדים תגובה רצינית, מחאה שיבין כי על מילים כאלו משלמים ביוקר כאן אי אפשר לומר כי מי אומר שאמר כך, מפני שהדברים בו
בלס12.11.18
לא כל החסידים בעיקר קבוצה מסוימת שכבר פעם שלישית מוכרת את ירושלים למשיסה הם שטנים משנאי השם
ריאלי13.11.18
תגובה שקרית
אתה רמאי12.11.18
אם ברקוביץ חלילה ייבחר, הדבר הראשון שהוא חלילה יעשה זה לחלן את העיר ולחלל את שבתותיה. ואם יפתחו ברחוב שטראוס עשרות בתי קפה בשבת, זה יהיה עונש לדרעי? ואם מצעד התועבה יעבור בתוך שכונת גאולה, זה יהיה עונש לדרעי? זה יהיה עונש לנו!!!!!! תתעוררו כבר. את מי מעניין מה אמר איזה עבריין. ירושלים היא שלנו וקדו
ר.12.11.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 14:16

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 07:00
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24