כיכר השבת

ה'קורונה' במערכת החינוך

משרד הבריאות מודאג: הורים מדביקים בכוונה את ילדיהם

המומחים של משרד הבריאות מזהירים מפני הורים שמדביקים את ילדיהם בקורונה - בכוונה, כדי לזכות בתעודת 'מחלים'; פרופ' אלי סומך: "ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה" (אקטואלי)

13
כיכר השבת | ז' בתשרי | 13.09.21
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

מומחי משרד הבריאות הזהירו, מיד לאחר פתיחת שנת הלימודים הכללית, מפני הורים שיעודדו את הדבקת ילדיהם בנגיף ה'קורונה', כדי לזכות להגדרת "מחלים" וקבלת 'תו ירוק', ובכך לחסוך מהם את הבידודים בעת חשיפה לחולה מאומת והצורך להיבדק, כך חושפת הבוקר (שני) שרית רוזנבלום ב'ידיעות אחרונות'.

נכו לאתמול, כ-155 אלף תלמידי מערכת החנוך שהו בבידוד, מתוכם - 43 אלף ילדים חולים ו-110 אלף תלמידים מבודדים. לפי הנתונים, מדי יום נדבקים כ-6,000 ילדים במערכת החינוך.

בעקבות כך, מדווחת רוזנבלום ב'ידיעות', הורים לילדים שלא נדבקו בנגיף מנהלים ברשתות החברתיות שיח מסוכן, שמעודד את הדבקת הילדים בכדי למנוע את כאב הראש של הבידודים והבדיקות בכל פעם שבכיתה יתגלה ילד חולה.

יממה לאחר פתיחת שנת הלימודים, צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות, קיים דיון בסיומו נכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על הבעיות הרבות שיש בהגדרת המחלימים על-פי בדיקה סרולוגית, אחת מהן היא "יצירת תמריץ לאנשים צעירים וילדים להידבק על מנת 'לזכות' במעמד מחלים".

בכך בעצם הביעו המומחים את דאגתם מפני הורים שיעודדו את הדבקת ילדיהם בקורונה - בכוונה, כדי לקבל את תעודת ה'מחלים'.

ב'ידיעות' מצטטים מובילי דעת קהל שהביעו ברשתות החברתיות בפני עשרות אלפי עוקביהם את התהייה - למה לא לעודד מסיבות הדבקה בבתי הספר וכך לגמור עם הכנסת הכיתה לבידוד. לטענת אחד מהם, "זאת לא מחלה מסוכנת, חאלס עם ההפחדות".

רוזנבלום מבהירה בכתבה כי חשיפת ילדים לנגיף עלולה להיות מסוכנת, לצד הסיכון לחלות במחלה קשה המחייבת אשפוז, יש סיכונים נוספים, גם לטווח הקצר וגם לזה הארוך, החל מהתסמונת הדלקתית ועד "לונג קוביד", תופעות הלוואי שממשיכות גם לאחר ההחלמה.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים בבית החולים "מעייני הישועה", סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי ניסה לברר ע נסיבות ההדבקה של ילדים בהם טיפל ולדבריו, "לאור התשובות שקבלתי עלה בי בפירוש החשד שבחלק מהמקרים מדובר בהדבקה מכוונת".

הוא מספר כי "זה רעיון גרוע", שכן, "ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה. אנחנו רואים פגיעות בלב בגלל תסמונת שמופיעה אחרי קורונה".

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, אומר ל'ידיעות' כי "בגל האחרון התאשפזו עשרה ילדים עם תסמונת דלקתית שמופיעה אחרי המחלה, והיו לפחות עוד 5-4 מקרים של מחלה קשה בקרב ילדים. מי שעושה את זה צריך לקחת בחשבון שהוא מעמיד את חייו של הילד שלו בסכנה".

אמש דווח כי בממשלה שוקלים לבטל את חובת הבידוד במערכת החינוך, כאשר ילדים שנחשפו לחולה מאומת יערכו מדי בוקר בדיקת קורונה ובמידה ויקבלו תשובה שלילית יוכלו לבוא ללימודים כרגיל, וזאת במקום כניסה לבידוד.

תוכן שאסור לפספס
13 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
נו , וכי למה שהורים לא יעשו את זה? למה להאשים את ההורים? ברור שכדאי לחלות ! מי שחלה יש לו פריבילגיה!! הבת שלי מסכנה ישבה שבועיים בבית כי לא היו לה נוגדנים... אז במחשבה שניה כהורה שגם מפסיד הרבה ימי עבודה על חשבונו... למה לא להדביק את הילדים? בושה של מדינה!!! אתם גורמים לנו במסגרת ההחלטות ההזויות ש
אמא לשלושה13.09.21
11
תפסיקו לבלבל במוח להפחיד אנשים כבר. מומחים עלק!
יהודה החסיד 13.09.21
10
ומי יטפל בילדים? אם ילד אחד נדבק כל המשחה אחריו... זה לא אנחנו. זה ממשלת מכילת המתים
אני13.09.21

הצגת כל התגובות

9
מסכן מי שייפול שעיר לעזעזאל...
ללא שם13.09.21
8
בעקבות הנכתב: "לפי הנתונים, מדי יום נדבקים כ-6,000 ילדים במערכת החינוך." מסקנתי היא שצריך להעמיד לדין פלילי את בנט על הפצת מחלה בדיוק כפי ששפט לחומרה את חוזרי אומן (כמובן ללא הצדקת זיוף בדיקות אבל לא יתכן שיתחילו נוהל כל כך מחמיר רק על קבוצה אחת מהעם. אני בטוחה שאם היו בודקים כך את השבים מכל המדנות
המסקנה שלי:13.09.21
7
אוו הנה מצאו את האשמים בעליה בתחלואה כמובן ההורים.. לא ממששת המנדטים לא הנוכל מרעננה לא כלבי השמירה שהפסיקו לנבוח והתחילו מקשקשים בזנבם
יצחק14.09.21
6
מה שהכי חבל בכל הקורונה-קוביד הזה, שיש למישהו, או כמה מישהו-ים, אינטרס להרוויח כסף. יותר ויותר רופאים מגלים דרכים למנוע ולטפל בקורונה, ובסייעתא דשמיא לרפות ברוב המקרים - לו רק יטפלו כפי שצריך. מדובר בתרופות וותיקות, זמינות ובטוחות, שקיימות בשוק עשרות שנים, בטוחות לנשים בהריון וילדים קטנים. אבל היו ש
שמחה14.09.21
5
היינו חולים כל המשפחה לפני 8 חודשים, אחד מהילדים בן 5 לא התאושש עד היום, הוא רזה באופן קיצוני, חיוור מאוד וחסר אנרגיה עם כאבי בטן מתמשכים. בעיקרון הוא ילד שובב מאוד עם מרץ בלתי נגמר... עשינו בדיקות מקיפות ולא מצאו שום דבר, הרופאה רק אומרת שכנראה זה מהקורונה אבל אין איך לדעת ואין נסיון בתחום אז שנתמו
אלי13.09.21
4
אני בעד מה שהם עושים!!! עד מתי יפחידו וישקרו את כולנו כדי להחליש את החברה. הסיכון לילדים ואנשים צעירים לא מצדיק את המצב והחרפון שהולך פה... המרוויחים הראשיים מהסיפור זה חברות התרופות והמעבדות למינהין. שחררו אותנו לחופשי ותשימו דגש על מי שבאמת בסיכון. לא צריך להכניס את כולם בסל אחד. מר פרופסור כשאתה
מספיק להפחדות ולשקר! לשנות הסתכלות על הק13.09.21
3
אם אחרי זה יחייבו אותם בבדיקות, המוטיבציה תהיה שונה. אבל כל עוד ילדים שחלו לפני שנה וחצי עדיין מסתובבים ליד חולים ולא מוכנים אפילו להידבק, זה יוצר פער שלא בטוח שיש לו הצדקה אפמדיולוגית.
החלמה -לחצי שנה13.09.21
2
עכשו ההורים אשמים. משרד העבודה מאשים את הילדים שמדביקים כת ההורים ולכן הם לא מגיעים לעבודה.
יהודי13.09.21
1
עברנו לפני כשבוע את הקורונה כל המשפחה,למעט הבן הגדול שהיהב בישבה לנו ההורים היה קצת קשה הרגשנו כמו שפעת, אבל לילדים זה עבר ממש בקלות (אם כי בעזרת אקמול..) ואילו בן הגדול שלא נדבק היה אח"כ בבידוד בגל חבר בישיבה כך שאני ממאד מבין את ההורים שדוגלים במסיבות גדולות כדי להיות מחלימים..
ספי 13.09.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24