כיכר השבת

ההסכם עם לבנון

נתניהו במתקפה על לפיד: "נבהל ונכנע לחיזבאללה, הוא חובבני וחלש"

ראש האופוזיציה תוקף את ראש הממשלה לפיד ברקע ההסכם המתרקם עם לבנון ומכנה אותו "כניעה לחיזבאללה". ביבי נתניהו: "לפיד נבהל ונכנע" (TV)

61
ב. ניסני | כיכר השבת | ט"ז בתשרי | 11.10.22
נתניהו במתקפה (צילום: הליכוד)

בהצהרה שמסר היום (שלישי) לתקשורת בעניין ההסכם שמוביל לפיד מול לבנון, פתח ראש הממשלה לשעבר נתניהו במתקפה חריפה. "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה - ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד", אמר נתניהו.

"תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה. ביום שבו נכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה, שיגר נסראללה מל״טים לאסדת גז בשטחנו - דבר שהוא לא העז לעשות תחת הממשלות בראשותי. הוא איים על לפיד: ״בכוח הנשק אחייב את ישראל להיכנע במשא ומתן״. לפיד נבהל - ונכנע".

נתניהו הוסיף ותקף: "לפיד שהתנגד למתווה הגז שחבריי ואני הבאנו לטובת אזרחי ישראל - מתווה שהפך את ישראל למעצמת גז עולמית - עכשיו ממהר להוציא את הגז מהמים לטובת חיזבאללה. ואיך לפיד מנסה להצדיק את הכניעה? הוא אומר שהיא נדרשת על מנת להוציא את הגז מ״כריש״.

"אני רוצה להזכיר ללפיד שמאגר ״כריש״ נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני 5 שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו. איך אמר דיוויד פרידמן, שגריר ארה״ב לשעבר שטיפל בנושא: ״לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0״. הוא צדק.

"זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד. מי שנכנע כך לחיזבאללה לא יכול להיות ראש ממשלה. הוא לא יוכל להתמודד עם המירוץ של איראן לנשק גרעיני, ועם התערערות הסדר העולמי בעקבות המשבר באוקראינה".

לדברי ראש הממשלה לשעבר: "מול צבר האיומים שישראל ניצבת בפניו, המשוואה החדשה שיצר לפיד, לפיה איומים נענים בכניעה, היא סכנה אסטרטגית לביטחון ישראל".

נתניהו טען כי "חבריי ואני פעלנו אחרת. לא נכנענו לאיומים, הוצאנו את הגז מהים, והבאנו את העשור הביטחוני השקט ביותר בתולדות ישראל. אנחנו נחזיר לישראל הנהגה חזקה, מנוסה ואחראית, שתחזיר את כושר ההרתעה לישראל, ואני מדגיש מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות.

"נטפל בעניין זה באותה אחריות ובאותה נחישות, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. בתקופה סוערת זו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה חובבני וחלש. פעם אחת הספיקה לנו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר היום ישראל ולבנון הגיעו להסכם היסטורי על הגבול הימי, כך הודיע ראש הממשלה יאיר לפיד, זמן קצר לאחר שנשיא לבנון צייץ כי "לבנון מרוצה מהנוסח הסופי של ההסכם. דרישותינו נענו. שמרנו על זכויותינו במשאבי הטבע שלנו. אנו מקווים שההסכם יוכרז בהקדם האפשרי".

ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס מחר (רביעי) את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) ולאחריה תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת.

בהודעה מלשכת רוה"מ נמסר כי "טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי". ראש הממשלה יאיר לפיד מסר כי "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון".

בלשכתו של לפיד עדכנו כי הוא הציג לפני מספר ימים לקבינט המדיני-ביטחוני את עקרונות ההסכם שמקובלים על ישראל, ודחה את הבקשות הלבנוניות לשינוי נוסף.

עוד נמסר כי במהלך סוף השבוע האחרון והחג, נעשו שיחות אינטנסיביות בהובלת המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, מול לבנון ומול צוות המו"מ הישראלי בהובלת ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

בשעות האחרונות ישראל קיבלה טיוטת הסכם שעומדת - כך לדברי לשכת רוה"מ - בכל הדרישות הביטחוניות, הכלכליות והמשפטיות שלה, בעקבות כך ראש הממשלה הנחה את מזכיר הממשלה שלום שלמה לכנס ישיבת קבינט ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת שבה יובא ההסכם לממשלה לאישור ולהנחה על שולחן הכנסת.

ארצות-הברית, המתווכת בין ישראל ולבנון באמצעות המתווך עמוס הוכשטיין, העבירה אמש את הטיוטה הסופית של ההסכם ללבנון, שם דיווחו הבוקר כי סגן יו"ר הפרלמנט אליאס אבו סעב אישר כי הטיוטה עונה על כל הדרישות של ארצו.

זמן קצר לאחר מכן פורסמה הודעתו של ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא על ההסכם הצפוי, לפיה: "כל דרישותינו נענו, השינויים שדרשנו תוקנו. שמרנו על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי".

נשיא לבנון מישל עון צייץ כי "לבנון מרוצה מהנוסח הסופי של ההסכם. דרישותינו נענו. שמרנו על זכויותינו במשאבי הטבע שלנו. אנו מקווים שההסכם יוכרז בהקדם האפשרי".

העיתון הלבנוני 'אל אחבאר' דיווח הבוקר על הטיוטה הסופית שהתקבלה בלבנון כי כל סוגיות המחלוקת סביב שדה קאנא והגדרת קו המצופים - נפתרו. לפי הדיווח, הפיצויים שישראל תקבל מלבנון יהיו מרווחי חברת 'טוטאל' הצרפתית ולא מלבנון.

רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי ב'כאן 11' דיווח הבוקר כי בנוגע לקו הצופים, לפי העיתון הלבנוני, היה דיון משפטי, טכני ולשוני שלעתים איים על ההסכם כיוון שהוא נוגע לכך שלבנון לא תכיר בשום גבול ימי עם ישראל אלא מדובר רק בהגדרת בלוקים במים הכלכליים של שני הצדדים.

לפי העיתון, מדווח קייס, הדיון נע בין הביטוי "המצב הקיים" שבישראל ראו בו הכרה לבנונית בערך של קו המצופים ואילו בלבנון רצו את הביטוי "המצב הנתון" שמדגיש את המשך הסכסוך בנוגע לגבול הימי בדומה ליבשתי. ארה"ב לחצה על לבנון אך בסופו של דבר סוכם לא יופקדו קווי גבול חדשים באו"ם, אלא האו"ם רק יעודכן דרך האמריקנים שהושגה הבנה.

ההסכם, כזכור, אמור להסדיר את הגבול הימי בין ישראל ללבנון, לאחר שישראל קבעה בעבר שהגבול עובר ממערב לראש הנקרה, ופרסה מצופי לאורך 5 ק"מ. מאגר הגז קאנא שרובו במים הכלכליים של לבנון - יהיה כולו של לבנון אך ישראל תקבל תמלוגים מהחברה הצרפתית שתקדח במקום, מאחר וחלק ממאגר הגז נמצא במים הכלכליים של ישראל.

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
לתגובה 12 הוא שיחרר בישביל החלפת שוועים לא סתם כי משעמם שלו אין על ביבי בעולם רק הוא יוביל ול12 על תמצי שטויות אני לא הואבת שמדברים שטויות
שילת 12.10.22
18
חיילים נרצחים במחסומים ומה שבוער לביבי זה להשתלח בלפיד??
מה זה משנה???11.10.22
להיפך יא בהמה. כשדם ישראל נשפך חובה לעצור כל משא ומתן. זה החולשה של הסמול זה האסון. זה אוסלו 3
סמולנים ערב רב הקב.ה ישמיד אתכם אמן12.10.22
צודק לגמרי פשוט בושה!!!
מאיר11.10.22
17
ביבי אחלה כמו חומוס טעים בהתחלה מסריח בסוף
שטראוס13.10.22

הצגת כל התגובות

16
ביבי מלך!! אתם הלוזרים. כן, לא משנה מה תפנטזו. כן, לא משנה מה תשירו כשהוא יבוא לכבד את הגר''ג אדלשטיין. כן, לא משנה מה תפגינו נגדו. כן, לא משנה מה תוציאו נגדו בציבור החרדי עם ה'פשקווילים' המוזרים. כן, לא משנה מה תנסו לשכנע את הציבור. ביבי. מלך. ישראל. נקודה. אחרי הבחירות, נקים גוש ימין חזק ויציב על
א שטאלצער חסיד11.10.22
וואו, כמה שזה נכון... כל מילה בסלע כפשוטו!! הפעם גם אני שם מח''ל.. (אל תדאגו, לא מעבר כ''כ קיצוני.. פעם שעברה שמתי סמוטריץ')
מצביע ימין שרוצה 6111.10.22
חסיד שמצביע מחל?
אא11.10.22
מה כזה מופרך.. יש אלפי חרדים ששמים 'מח''ל' בקלפי לידיעתך.
א לאמדע'ן !11.10.22
תרשה לי להגיד את דעתי: אתה צודק ב-100%. *אבל*, וכאן מגיע ''אבל'' גדול: אני, גם אם אני חושב כמוך (ואני חושב כמוך..) מצביע ג', יהדות התורה. כי זה מה שהאדמו''ר שלי אמר, אז כך אני עושה! "ועשית ככל אשר יורוך!" אני לא בא להטיף לך מוסר, ולא להגיד לך מה לעשות.. רק אומר מה אני עושה. כדי להראות לצופים שקורא
ויזניצ'ער גאה11.10.22
מצטרף לכל מילה, חסיד דבק ברבו תמיד. לא רק שכיף..
דויד'ל11.10.22
אתה צודק רק ביבי!!!!👊👊👊
אא11.10.22
15
לא אמין
יאיר12.10.22
14
מי שישמע אתה חזק...פחחחח....אתה נכנעת לחמאס ושילמת פרוטקשיין....ובזמנך אלפי טילים על הדרום....והיית חלש ופחדן מכדי לחסל את החמאס ולכבוש את עזה...בזמנך צה"ל פחדו להיכנס לג'נין ושכם והיום כל לילה הם שם....בזמנך התקפלת במצעד הדגלים ובמגנומטרים ועוד....תעשה טובה לך כבר הבייתה....
רק בן גביר11.10.22
יאללה שתוק שתוק ביבי נשאר!!!!
ר.א שונא את לפיד 12.11.22
13
אתה גם חלש חלש
aa11.10.22
ביבי חזק!!!!
ר.א שונא את לפיד הרשע 11.10.22
תעבור גן גדלת קצת
אתה חמור לך לרפת12.10.22
ביבי חזק חזק ואתה חלש!!!👎👎👎👎
ר.א שונא את לפיד הרשע 12.10.22
12
אתה אחלה ביבי שבעולם! אבל עצם זה שאתה מוריד את לפיד זה לא מעלה אותך אלה להפך... חבל..!!
אין על ביבי אבל..12.10.22
11
מתבייש איך מסנגרים פה על יאיר לפיד שנכנע לחיזבאללה ומסר להם שטחים ששייכים לישראל.
חנוך11.10.22
הכל כסף ואינטרסים. קרנות מגרמניה ממנות קמפיין אדיר נגד ביבי ובעד הצלופח יחשיך לפיד הארור שבארורים
קלוד11.10.22
10
כולם זוכרים איך ביבי נכנע באופן מביש לארגון חמאס (הרבה יותר קטן מחיזבאללה) שמצעד הדגלים לא יעבור את בשער שכם מה שהביא למלחמת שומר החומות, אנחנו גם זוכרים שביבי לא יזם כלום נגד החמאס רק תמיד נגרר למלחמה איתם ויצא בהישגים קטנים, בוא לא נשכח את המזוודות עם הכסף לפיד בפעם הראשונה אחרי עשור ניצח מלחמה ב
יעקני11.10.22
קח את הכדורים בזמן!!!!
ר.א 09.11.22
9
אתה אפס ביבי תלך לעאזאל
aa11.10.22
אתה אפס לא ביבי!!!!
ר.א שונא את לפיד הרשע 11.10.22
אתה אפקורוס רשע להכעיס. כל ילד יודע אם לא ביבי אז הכופרים ערב רב ישלטו. נגד ביבי זה נגד הקב.ה אז לך לעזזאל חולירא חלאה
חרדי אמיתי12.10.22
שתוק מוחמד לך לישון ואל תקום
אמן סלה ועד11.10.22
חביבי אתה אפס אתה תלך לעזאזל👎👎👎ביבי אוהבים אותך🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱
ר.א שונא את לפיד הרשע 12.10.22
נתניהו עמד 10 שנים מול ממשלת לבנון ולא הסכים לתת להם יותר מ50-60% מהשטח שבמחלוקת. בא לפיד ונתן להם הכל, תמורת שום דבר למעשה. הלבנונים מקבלים שטחים שלפי כל דין בינלאומי שייכים לישראל ואין הבטחה שהתמורה העלובה היא אמיתית
אדרבא12.10.22
שתוק סמולני ארור. לך תבנה עץ אשוח ותחנק מה לך ולביבי הגדול. ביבי מלך אתה פח אשפה
Bb12.10.22
לך יתמבל אייןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן על ביבי בעולם
יהונתן11.10.22
8
לא משנה מי נתן וכמה, הסכם זה צריך לפחות הסכמת העם, ולו בהצבעת כנסת, אחרת זה גניבה ממש
בן חיים12.10.22
7
נתניהו צא מחיינו כבר . שב בבית בשקט
שמעון בוסקילה11.10.22
בסקילה ? או בסקילה? תלמד שפה זה לא מדינה ערבית כל ליצן חצר הוא מלך. פה יש אחראיות למה שיצא ההפוך רק עכשיו הוא מתחיל!
Mexicano11.10.22
6
צוות הקמפיין של יש עתיד עובד שעות נוספות לטקבק באתרים ימניים נגד ביבי. אל תאמינו להם!! רק ההצבעה *שלכם* לגוש הימין תסיים את המשבר הפוליטי!
ימני דואג11.10.22
5
נתניהו החלש חא עומד מול יאיר ושרה ויתר על הוצאת חזי מהעובדים הזרים
ביבי מכונת נזק לישראל 11.10.22
איזה עברית צחה אולי תכתוב ספרים הא
הגננת12.10.22
ביבי החזק ואתם שמאלנים חלשים!!!👎👎👎👎
ר.א שונא את לפיד הרשע 12.10.22
ביבי החזק ואתם השמאלנים החלשים!!!!
ר.א שונא את לפיד הרשע 11.10.22
4
האיש שנכנע לחמס ושיחרר 1200 מחבלים כולל עם דם על הידיים, מעיז לדבר על כניעה לטרור?
ישראל11.10.22
ביבי לא נכנע לחמאס תפסיק לבלבל את השכל מספיק עם השטויות!!!!
ר.א 09.11.22
3
כלומר לפיד התכופף הבן אדם או שיפנו אותו? העיקר לומר שהוא מתאגרף,שרירן חחח. לה' נתקנו עלילות רק הוא יודע.
Mexicano11.10.22
2
ביבי חזק תמשיך כך
שאול12.10.22
1
נתניהו הנוכל העביר מזוודות דולרים לחמאס ושתק על בלוני הנפץ ושתק כשחיזבאללה התחמש באלפי טילים אז שיסתום את הפה הגדול שלו .
מחל=מחלה11.10.22
חביבי תסתום תגיד לי מה אתה מעדיף ממשלה יציבה לארבע שנים טובות או ממשלה פלסטינית?
ר.א שונא את לפיד הרשע 11.10.22
בשנה וחצי האחרונות החמאס קיבל פי כמה וכמה ולכן הפסיק לשלוח טילים מעזה. החיזבאלללה התחמש בנשק הרבה יותר מסוכן, ומעשי הטרור התגברו פי מאה לפחות...
חנוך11.10.22
נו גאון, זה אומר שהמדיניות של הממשלה הזו מצויינת אם הם מנעו שיגורי טילים.
יאיר12.10.22
הוא גם מסר למחבלים את חברון וגם הצביע בעד הגירוש מגוש קטיף.
משה11.10.22
מספיק עם השטויות!!!!
ר.א 12.11.22
עדיף שאתה תסתום את הפה שלך לא ביבי מה אתה מעדיף ממשלה יציבה לארבע שנים טובות או ממשלה עם האחים המוסלמים????
ר.א שונא את לפיד הרשע 12.10.22
אתה פשוט שקרן וקשקשן. "העביר מזוודות דולרים לחמאס" - ואז?.. ועכשיו הכסף עובר ב'ביט', יותר טוב? "שתק על בלוני הנפץ" - אם ביצוע חיסולים ממוקדים לבכירים בחמאס נקרא מבחינתך שתיקה, אני מציע לך לפנות לפסיכולוג. "שתק כשחיזבאללה התחמש באלפי טילים" - לא, לא, לא הבנתי כלום.. בלבלת אותי. חיזבאללה יצר טילים ל
א שטאלצער חסיד11.10.22
נתניהו הנוכל העביר חלק מהעיר חברון למחבלים נתניהו הנוכל הצהיר בבר אילן שתי מדינות לשני עמים נתניהו הנוכל אישר צוללות למצרים ועוד ועוד אז שיסתום את הפה הגדול שלו
מחל=מחלה12.10.22
תומך לפיד עדיף שתסתום את הפה שלח חוצפן ביבי עוד יחזור בעזרת השם
ר.א שונא את לפיד הרשע 13.10.22
הלו נתת לו בראש.. כמו שצריךך!
חיימק'ה12.10.22
בדיוקקקק! א שטאלצער חסיד, לקחת לי את המילים מהפה.. רק שדרך הפה שלך הם יצאו מנוסחות הרבה יותר טוב ;) שכוייח!
ישיבישע'ר11.10.22
חחח כנ''ל
מוישי קופרמן12.10.22
אתה יכול להתמודד בימינה נראה שהבנת את המצע. רק אל תשכח שכל פעם שאתה עושה צעד שמזיק למדינה להגיד שזה מתוך תחושת אחריות ובלעדיך המדינה הייתה פושטת רגל. טמבל.
אילת שקד11.10.22
מחל זה מחילה אתה מחלה אתה דרק מפגר סמולני תועבה אין לך שכל אתה מטומטם טיפש אהבל בדיוק כמו לפיד מפגר מהלך
לךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך11.10.22
אז מה אתה מעדיף ממשלת לפיד והאחים המוסלמים או ממשלת ביבי ל- 4 שנים טובות?🤨
אא11.10.22
בדיוק.. אני באמת לא מבין את כל אותם ''ימניים'' כביכול שטוענים: "ביבי מושחת, תם עידן ביבי" אין בעיה. ביבי מושחת? - אז תביאו משהו אחר!! כל עוד אין לכם אלטרנטיבה - תשתקו! באמת שלא מבין אותם!..
יוסק'ה12.10.22
אולי גם יעניין אותך
בארץ

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17.05.24

גוש עציון

מבצעי הלינץ' שוחררו; עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר

כיכר השבת | 17.05.24

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 17.05.24

"הוא יורד מהפסים"

'היום שאחרי' על פי יואב גלנט: ישראל תיתן נשק לתושבי עזה 

יוני גבאי | 17.05.24

צה"ל מתחקר

אירוע חריג: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס קרב במושב

ב. ניסני | 17.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

נחסמו בדרך

שבוע לאחר פיגוע המטען שסוכל: תפילת הודיה בהר עיבל

דוד הכהן | 17.05.24

צפו בתיעוד

המשטרה הורידה מהכביש 89 רכבים משופרים עם קולות ירי

דוד הכהן | 17.05.24

מזרח ירושלים

אח של מחבל נעצר לאחר שהסית ותמך בטרור ומחבלים

קובי אטינגר | 17.05.24

תקיפת החיילים

רב היישוב במכתב לתושבים: "דבר בלתי נסבל; התביישתי"

דוד הכהן | 17.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מקרה נוסף

משרד הבריאות מעדכן על חולה בחצבת - שחזר לאחרונה מחו"ל

דוד הכהן | 17.05.24

איבדו עשתונות

תקפו משאית עם 'סיוע' - ופצעו שני קציני צה"ל ולוחם נוסף

קובי אטינגר | 17.05.24

מזג האוויר

חם לכם? בשבת תחול עליה נוספת במידות החום | התחזית

כיכר השבת | 17.05.24

הותר לפרסום

גופותיהם של החטופים שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר הי"ד חולצו מהרצועה

כתבי כיכר השבת | 17.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הותר לפרסום

טרגדיה נוראה: לוחם נהרג בתקרית הבטיחותית באנדרטה

דניאל הרץ | 16.05.24

הותקף מבנה עם מחבלים

רצף השיגורים לצפון | צה"ל תקף משגר ממנו בוצע ירי • צפו

דוד הכהן | 16.05.24