כיכר השבת

צפו בתיעוד

חברת הכנסת הדתיה התלוננה: "השוטר פגע בי"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגישה הלילה תלונה חמורה למח"ש כנגד השוטרים שלטענתה פגעו בגופה ובחסינותה הפרלמנטרית. בין השוטרים: 2 קצינים בכירים שהיו ממפקדי הפינוי (בארץ)

41
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ו בשבט | 17.02.23

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, שהותקפה לטענתה השבוע על ידי שוטרי מג"ב במהלך פינוי הכרם בשילה, הגישה הלילה (שישי) תלונה למח"ש כנגד השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתה - ביניהם 2 קצינים בכירים בדרגת סגן ניצב ורב פקד שהיו ממפקדי הפינוי.

בתלונה שהוגשה באמצעות עו"ד אלעדי מארגון חוננו, מתאר ויזל את ההתעללות הקשה שעברה לטענתה, סון הר-מלך מצד שוטרי המג"ב שלקחו חלק בפינוי, את ההפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית ואת מעשיהם של השוטרים שהגיעו עד לכדי אלימות ואף הטרדה ע"פ התלונה. כמו כן, דורש עו"ד ויזל ממח"ש להשעות את השוטרים הפוגעים ולהעמידם לדין.

בהמשך התלונה מתאר עו"ד ויזל, כי במהלך האירוע אף הפעילו השוטרים - סגן ניצב שחר יצחקי, רב פקד יאסר אסדי, השוטר שמואל אסולין ושוטר נוסף, כוח באופן בלתי חוקי בעליל, ובצורה משפילה ופוגענית שפגעה קשות בפרטיותה ובצניעות של הח"כית. "הפעלת כוח אשר שיאה היה בעת שאחד השוטרים נצמד אל הח"כית ותחב את רגלו לבין רגליה בצורה פוגענית, אשר לכל הפחות נחשבת כתקיפה אסורה ובנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כהטרדה", תיאר ויזל את שהתרחש באירוע.

בתלונה שהוגשה בשם סון הר מלך נכתב עוד כי אחד מתפקידיו המרכזיים של חבר כנסת הוא לפקח על פעילות הרשויות וכי לשם מימוש תפקיד זה מוקנות לחבר הכנסת חסינות מהותית וכן חופש תנועה "קריאתו של הקצין לכתר את הח"כית הינה הוראה לא חוקית המהווה פגיעה חמורה בחסינות הפרלמנטרית אשר הקנה לה החוק", נכתב בתלונה.

את הטענה כי מדובר במצב מסכן חיים, הדף עו"ד ויזל "גם אם עמדה הח"כית בסכנת חיים וקמה סמכות לשלול את חסינותה, דבר המוכחש מכל וכל, הרי שאופן הביצוע של שלילה זו נעשה בצורה אסורה ומקוממת. לו רצו השוטרים ליצר חציצה בין הח"כית לבין הטרקטור על מנת לאפשר לטרקטור לעבור הרי שיכלו לעשות זאת בדרכים פוגעניות פחות ולא לבצע זאת על ידי שלילה מוחלטת של חופש התנועה של הח"כית".

בנוגע לפגיעה שחוותה הח"כית נכתב בתלונה כי "השוטרים לא הסתפקו בכליאת הח"כית בין זרועותיהם, אלא אף הרהיבו לעשות וכשביקשה היא לחמוק מטבעת החנק, מחצו הם את גופה בין שכמותיהם. שיאה של התקיפה התרחש עת הייתה הח"כית מחוצה בין שכמותיהם של השוטרים, כאשר את פלג גופה העליון היא הצליחה לחלץ מטבעת החנק, אך גפה התחתון עדין בתוכו. בשלב זה אחד השוטרים נצמד אל גופה ותחב את רגלו אל בין רגליה של הח"כית", תיאר ויזל את הפגיעה הקשה שחוותה סון הר-מלך.

"כפי הנחזה בתיעוד וכפי הניתן לשמוע בו אף מפקדו של השוטר נדהם ממה שראו עיניו, וישר כשהבין מה עושה הפקוד שלו הוא צעק לו: "לא לא לא לא! מה אתה עושה"!?" וארשת זעזוע עלתה על פניו", הוסיף עורך דינה של חברת הכנסת.

"כאשר אדם תוחב את רגלו אל בין רגליה של אישה ללא שקיבל אישור והסכמה לכך, הדבר הינו מעשה חמור ופוגעני אשר מהווה לכל הפחות תקיפה עם אספקט פיזי, ובנסיבות מסוימות עשוי להיחשב אף כהטרדה", תיאר ויזל את חומרת מעשיהם של השוטרים.

בסיום התלונה, מתח העו"ד ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים: "לא יתכן כי קצינים במשטרת ישראל ירשו לעצמם לזלזל בצורה בוטה בזכויות חשובות ולפגוע כך בחברת כנסת. התקיפה-הטרדה אשר חתמה את האירוע לא הייתה מתרחשת לולי מסכת ההפרות והפגיעות אשר קדמו לה ואשר הווה את רוח המפקד מאחורי כל ההתנהלות המתוארת", תקף.

"לאור זאת יש להשעות את השוטרים מתפקידם לפחות עד להעמדתם לדין וכן לפתוח בחקירת המקרה", חתם ויזל את תלונתה של ח"כ לימור סון הר-מלך.

מעו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע בו נחצו כל הקווים האדומים. שוטרים הרומסים בפרסיה את הוראות החוק תוך זלזול בוטא בחסינותה, בכבודה ובצניעותה של חברת כנסת, אינו דבר שיכול לעבור על סדר היום. האופן הברוטאלי בו פעלו השוטרים כנגד חברת הכנסת משקף את רוח המפקד אשר הנחתה את פעילות הריסת הכרם, ואשר הובילה לאלימות רבה כלפי המתיישבים אשר נכחו במקום. מצופה כי מח"ש תעשה בדק בית מקיף ויעמידו את השוטרים הפוגעים לדין ויכלה קוצים מן הכרם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
לפי דעתי השוטרים פעלו בסדר כי זה צולם מכל הכיוונים לא ראיתי שום פגיעה בחברת הכנסת ובכלל הגיע הזמן שגם חברי הכנסת לא יתחבאו אחרי החסינות שלהם וגם הם צריכים להישמע להוראות השוטרים ביקשו ממנה לא לחסום את כלי העבודה והיא לא נשמעה להוראות אז מה רציתם שהשוטרים יעשו הם חסמו את דרכה.
עופר 17.02.23
אתה עיוור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יעוסי20.02.23
פלספן, לא יודע אם בכלל אתה נשוי...אבל אם זו היתה אשתך יתכן היית מדבר אחרת
וואלק...17.02.23
תגובה של אחד מהשוטרים הפוגעים לך לכלא לא יעזור לכם הכל מתועד פושעים
11117.02.23
כי את הברך של זה שעומד משמאלו של השוטר הכי גבוה במעגל... לא רואים בסרטון ומה שעשה עם אותו ברך...כי השוטרים ממול מסתירים. זה שהכי כנגד המצלמה ישר, כלומר שהכי רואים את הפנים שלו, ממול המצלמה. ואפילו עם תקשיב היטב לסרטון תשמע שהשוטר הגבוה אומר לשוטר משמאלו אחרי זה..."לא לא מה אתה עושה..."
אברהם 17.02.23
בורות
אורי20.02.23
20
בריונים אלימים פושעים גסי רוח
ציון17.02.23
אין יותר גס ומגעיל ממשטרת ישראל. לחרדים שולחים שוטרות להתגרות נגדם ולנשים בריונים כמו בתמונה. איפה אתה בן גביר לעזזאל
הלו בן גביר מדוע אתה שותק אתה שר או לא19.02.23
19
אני לא מבינה מי שהיתה כן לא צנועה זה דווקא החברת כנסת השוטרים היו ממש עדינים והיא נדחפה להם בין הרגלים,אם כל כך חשוב לה צניעותשתשאר בבית ותיתן את תפקיד ההפגנות לגברים
ששש17.02.23
מפגר זה ניראה לך נורמלי ש3 גברים יהקיפו אישה
חיים17.02.23
חוצפן אהבת ישראל בוער בה מבפנים וכאב לה על פינו המאחזים בניגוד אליך שיושב בבית מאחרי המקלדת ומתקתק מה שבא לך
ירון17.02.23
זה שוטרים שכותבים כאן לכו לכלא פושעים
11117.02.23
נכון , כי הם מפחדים...לכן הם מגיבים..
דוד17.02.23
שטויות
אורי20.02.23

הצגת כל התגובות

18
משטרת ישראל כמו תמיד מפחדת מערבים וגיבורה על יהודים, אנו בגלות בין יהודים שאיבדו כל קשר ליהדות או למציאות בכלל.
יהודי17.02.23
17
לאשה דתייה ששומרת על צניעות
זה לא מקום17.02.23
16
החצופה הזאת עוד מתלוננת. השוטרים צריכים להגיש נגדה תלונה על תלונת השווא שלה.
צחי17.02.23
מה אתה אחד מהשוטרים לך זה לא יעזור לך רואים את התקיפה
1117.02.23
לכלא שוטר חצוף
11117.02.23
15
השוטרים היו 110 אחוז
חיים17.02.23
יש כאן שוטרים שמגיבים נמאסתם לכו לכלא
11117.02.23
14
השוטרים האלו פושעים לא היו מעיזים לעשות דבר כזה לשמאלנים
אלעד17.02.23
13
בס"ד ראינו איך טיפלו במחבל כסיף.....
topoyiyo17.02.23
מגעיל להסתכל על הסרטון הזה לאן היגענו השם ירחם גיבורים על אישה מה השאר משעמם להם בטח הנשים שלכם סובלים מיכם כי אין לכם רגש לאישה
מגעיל 17.02.23
12
אם אזרח היה מעשה כזה מזמן היה עצור עד סוף ההליכים כליאת אישה ללא סמכות וכשהיא מבקשת למלט עצמה מחבורת תוקפים הם ממש מעכו אות גופה בין רגלהם זה לא הטרדה זה פגיעה ממש
11117.02.23
11
היתי מציע לכל אשה לא לעמוד ליד שוטרים כאלו. התנהגות מאוסה מי יודע מה קורה לה בביתם עם נשותיהם. אצל השוטרים האלו אשה שווה 0.אסור שמושחתים כאלו ישרתו במשטרה. בן גביר אל תרפה ידיך טפל גם בהם
מני17.02.23
10
לא מבין אין שוטרות במדינת ישראל? או שאולי שלכו את כולן להפגנות במא"ש?
מוטי17.02.23
9
קורע, חצוף🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
אריק17.02.23
למה אתה רוצה שוטרות שיסתובבו מיסבבך טמבל
כן17.02.23
אם זה היה קורא לי הבנים שלי לא היו מוותרים להם היו מרסקים אותם
ניו יורק17.02.23
8
צריכים לבדוק אפ לפי התורה היה מיותר לה לעשות מה שעשתה זה שהםמאוד לא בסדר לא מוציא אותה בסדר.(מבחינה הלכתית) היא אפשרה להם לגעת בה אם הייתה מחכה אוליי לא היה מגע פיזי.
תמי17.02.23
7
יש פה כאלה שכותבים שזה תגובות של שוטר זה נראה לי חתיכת טמטום לומר ששוטר כזה מסתכל במה שכותבים עליו בכיכר השבת ועוד כותב תגובות [עם כל הכבוד זה אתר בעיקר של ציבור מסוים מאוד]
בנימין17.02.23
כל הכבוד!!!! צריך אומץ לכתוב את הדברים ולשמור על כבוד חברת הכנסת. הרבה מגיבים מפחדים לכתוב. לאן הגענו?
צדיק המסיכות19.02.23
בנדיט שכמותך אתה בעצמך שוטר הנ.ל. שוטר עובד שעה שעתיים ביום מתוך 8 שעות. השאר כמוך מטקבק. חלק גדול מהם רעים ןמגעילים כמו הנ.ל. בכל מקרה מה שקרא כאן הוא מגעיל וחובה לברר עד הסוף. והם יענשו אם לא כאן אז בידי שמים וזה הגי גרןע
בטוח מאה אחוז19.02.23
6
"צניעות" זו יותר חשוב מ"חסינות" !!! איך הם מקיפים אותה ??? וגם שלפי ההלכה "גיפוף" (התחכחות) אסור שימו לב! גם ליד של השוטר.... רואים בסרטון שבעודה כבר עם הראש בחוץ הוא נצמד אליה בכל הכוח... ומהדק בחוזקה את היד על השוטר השני וגם גורם שהיא קצת "תיסוג אחורנית".... וזה ברור שזה עם הרגל שלו....
ציפי19.02.23
יש במשטרה עודף של שוטרות פרוצות ממש והן מיועדות להתגרות בחרדים. זה תכלית המשטרה לדפוק החרדים .
9878819.02.23
5
גועל נפפש של צורה גם חברת כנסת וגם כיבוד,היא רק דואגת לדת לעמ"י!!הזוייי
נעמיקוש20.02.23
4
היא הסתומה פה, השוטרים עושים את העבודה שלהם
רחל20.02.23
3
אלו לא המשטרה זה רק פקודות שהם מקבלים הסרטון הזה הצחיק אותייייי בכייי🤣🤣🤣🤣
משהי מראש העין20.02.23
2
חולי נפש מה הם מתקרבים אליה ממש הטרדה
וטלט20.02.23
1
תקשיבו אם היה שוטר אחד תופס אותה ודוחף אותה לצד זה היה נראה יותר טוב אבל להקיף אישה כמה דקות ועוד אחרי זה מה שהם עשו לה זה ממש נוראה ומגעיל אם זה הכללים פה שנותנים לח”כ חסינות אז בבקשה לכבד את זה
פינחס22.02.23
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות, סיכוי לטפטוף עד גשם מקומי

כיכר השבת | 06:21

"נפעל באפס סובלנות"

עימותים אלימים בקפלן | קרובי חטופים נעצרו; הופעל מכת"ז

מישאל לוי | 11.05.24

השומדו עשרות מטרות ברפיח

הלחימה בזייתון - מתעצמת | תיעוד מהאמל"ח שהיה במרפאה

בני סולומון | 11.05.24

סיכום חדשות השבת 

תקיפות מסיביות של צה"ל ב-4 מוקדים ברחבי הרצועה; אזעקות בצפון | כל העדכונים 

כתבי כיכר השבת | 11.05.24

מאבדים שליטה

הפעילים ניצלו בנס: מטען חבלה הוטמן במזבח יהושע בן נון

דוד הכהן | 10.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

לא ייאמן

בעלי מפעל פלסטיני לא חוקי למיגוניות: קצינים בכירים לשעבר

יוני גבאי | 10.05.24

זמן כפול

חמאס הציג דרישה חדשה שהובילה למכשול בשיחות המו"מ

דוד הכהן | 10.05.24

מזג האוויר

התחזית: היום ישרור שרב ברוב הארץ. הלילה יירד גשם מקומי

כיכר השבת | 10.05.24

"זה עכשיו!"

נתניהו צייץ את התשובה שלו לאיום של נשיא ארה"ב ביידן

יוסי נכטיגל | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

בעקבות מזג האוויר היבש

בשעה האחרונה: 2 שריפות בשטחים פתוחים סמוך לבית שאן

יוני גבאי | 09.05.24

יום תבוסת גרמניה

בלתי נתפס: 250,000 חיילים יהודים נפלו בקרב מול הנאצים

ב. ניסני | 09.05.24

ספוילר: תכינו גנרטורים 

"הכל בסדר, אבל..." | האם יהיו לנו חשמל ומים במלחמה כוללת? זו התשובה 

ישראל גראדווהל | 09.05.24

בטקס השנתי

בן גביר שיבח את השוטרים, אך דרש יד קשה עם המפגינים

קובי רוזן | 09.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

זה "שנזף" בראש"ל

נציב תלונות הציבור סיים את כהונתו; זה המכתב החריף ששלח

קובי אטינגר | 09.05.24

כך זה קרה לה

הורים, שימו לב: נערה נכוותה באורח קשה בגלל... ספריי שלג

דוד הכהן | 09.05.24

הלחץ המדיני

נתקעו הדיונים מול האמריקאים על המשך הפעולה ברפיח 

יוני גבאי | 09.05.24