כיכר השבת

הכנופייה ניצחה / קובי אריאלי

הכנופייה ניצחה השבוע בגדול. קודם ניסתה לצייר את פרשת הגז כמפץ כלכלי-שחיתותי שיחסל את המדינה ואח"כ היא מתייחסת לפרי, באופן ספונטני ואוטומטי, כפושע (טור דעה)

15
קובי אריאלי | כיכר השבת | ט"ז בסיון | 03.06.15
קובי אריאלי
קובי אריאלי (צילום: נסים לב, כנס ירושלים)

נדב פרי, עיתונאי בטלויזיה, הודיע כי הוא פורש מעבודתו בערוץ 10. לאחר מכן סיפר לקוראיו כי הוא עובר לעבוד במשרה בכירה באיגוד החברות של יצחק תשובה. בתגובה, כתבו ואמרו וצייצו שורת אנשים, בראשם שלי יחימוביץ' וגיא רולניק תגובות מזדעזעות ונזעמות שהכתירו את פרי כמי שמכר את נשמתו לשטן, בגד בשליחותו והצטרף לצד הרעים והאויבים.

נתחיל מהסוף: ברכות לנדב פרי, איש חכם, נעים ואינטליגנטי, בהצלחה בהמשך הדרך. ועכשיו, טוב שהסיפור הזה התרחש, מפני שהוא הדגיש פתאום בצבע עז את הטרפת המוחלטת שאחזה בכנופייה הסוציאליסטית, שפועלת כאן כבר כמה שנים ולאחרונה אף ניסתה להנחיל את אמונותיה לרבים ולגרום להם להעלות אותה לשלטון. איזה נס שזה לא קרה.

פעם, בראיון ל"הארץ", שאל אותי המראיין פתאום: איך מסתדר לך, כאדם דתי, לעבוד במעריב תחת נמרודי ודנקנר (אמנון ז"ל)? אני בתמימותי, התחלתי לענות ולספר עד כמה אני מעריך ומכבד אותם וכו' ופתאום הבנתי כמה מלוכלכת טכניקת הראיון הזו, שבנויה על הנחת יסוד, המוצגת כאילו בהבלעה, ותפקידה למסור מסר ולייצר רושם. כבר לא משנה מה אענה. הרושם שהקורא יקבל הוא שברור לשנינו כי לאדם דתי יש בעיה לעבוד תחת נמרודי ודנקנר. כמה שקוף. כמה חכם.

מהבחינה הזו, הכנופייה ניצחה השבוע בגדול. קודם היא ניסתה לצייר, באופן בלתי מנומק בעליל, את פרשת הגז, הימנעות כחלון והתפטרות גילה כמפץ כלכלי-שחיתותי שיחסל את המדינה ואח"כ היא מתייחסת לפרי, באופן ספונטני ואוטומטי, כפושע. מה? אצל מי הלכת לעבוד? אצל תשובה? אתה לא מתבייש? עכשיו לך תענה ולך תסביר.

אבל משזה כבר קרה, לא נותר אלא אכן לענות ולהסביר. לא. לא. לא. אל תבליעו לנו הנחה ותצפו שנסכים לה בשתיקה שבהסבר. כן. נדב פרי הולך לעבוד אצל תשובה. תשובה הוא לא פושע. רק אתם בניתם אותו כפושע, כי ככה זה אצל מהפכנים סוציאליסטיים: הם צריכים רעיון מהפכני ואז הם צריכים לבנות אויבים אנושיים, כדי שיהיה במי לתחוב את המחטים. הרי אי אפשר לדקור רעיונות ומספרים. כבר כמה שנים שאתם מנשימים ומשלהבים את רוח הבלהות הזו, התיאורטית, הבלתי ישימה, הפופוליסטית ונטולת האמת, שכבר מזמן אתם רק מנופפים בה כאילו היא עובדה קיימת וכבר אין צורך אפילו לנמק ולהסביר אותה, רוח הבלהות המבוססת על הנחות היסוד הבאות: המצב קטסטרופה, אשמה המדיניות הכלכלית, היא מוכתבת, מתוך אינטרסים, על ידי העשירים. ובכן: לא נכון. המצב לא קסטרופה, המדיניות הכלכלית היא זו המתאימה לישראל ואין בלתה ורוב העשירים בחורים טובים. אני מודה ומתוודה שאני לא מבין כלום בגז. גם לא בריכוזיות. ניסיתי ללמוד, קראתי, התעמקתי – לא הלך. אבל כנגד כל טענה של הכנופיה הסוציאליסטית יש טענה נגדית, שמפריכה אותה. וכנגד הסיסמאות שאתם מפריחים, יש את תיפקוד הממשלה ומצב הכלכלה שבעיני רבים הוא טוב ואפילו מצויין, וכנגד תפיסותיכם הסוציאליסטיות שאותי מזעזעות יש תפיסות של שוק חופשי מוחלט שלא ממש נכשלו במאה השנים האחרונות. ועוד דבר קטן: היו גם בחירות, שתוצאותיהן הוכיחו את כל זה. (אה, בעצם זה בגלל קמפיין הגעוואלד, סליחה).

ומה שהכי גרוע זה שעם רב, מאות אלפים, קונה את השטויות האלה ומטפח תקוות שווא אפוקליפטית שמדינת הרווחה כבר כאן מעבר לפינה, ומאמין שיש סיבה לאוברדראפט ושהעמל והיזע שנדרשים ממנו כדי לחיות באופן שבו הוא רוצה לחיות מקורם במדיניות כלכלית כלשהי והכי גרוע: שיש אשם בכל אלה. והאשם הוא תשובה. וביבי, כמובן, איך אפשר שלא.

ומה שעוד יותר גרוע זה שאשה חכמה והגונה ומרשימה וסופרת מחוננת כמו שלי יחימוביץ' מנצחת על כל הבלוף הענק הזה.

ובכן, חברים, הפתעה: יש אנשים בארץ שלא חושבים שהמצב קסטרופה. יש אנשים בארץ שחושבים שרעיונות סוציאליסטיים הם עוול ואיוולת. יש אנשים בארץ שחושבים שתשובה הוא פשוט בחור חיובי שעשה מלא כסף. יש אנשים שמקווים לא לנפילת תשובה או למשטר קומוניסטי, אלא מבינים את הזכות שנפלה בחלקם לחיות במדינה שבה לכל אחד יש את האפשרות להשקיע ולהתפתח ולהיות בעצמו רופא או מדען או שופט או קבלן או תשובה. יש אנשים בארץ שנמאס להם לשמוע את השטויות שלכם. כמה טוב שהם הרוב.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
מי שמאזין לרשת ב' כמוני יכול לחשוב שיש רק דעה "אחת"!!!!!!!!!
נועם03.06.15
12
אם אתה מסוגל להתעלם בכזו בוטות מנימוקים קריטיים כמו מונופול ומחיר גבוה פי שניים מהמחיר האמיתי, זה מעורר בעיקר שאלות על כנות ועל יושרתך המקצועית. אתה מתגלה כעוד אחד מצבא המשרתים של האדונים הגדולים והעשירים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני03.06.15
11
הוגה דעות אלאק..פעם הלך עם מגבעת היום מותגים. רוצה שנקרא את דעותיו, תעשה טובה לך לך.
דן03.06.15

הצגת כל התגובות

10
דברים של טעם
ברברה25.06.15
9
קובי היקר תנסה לחפש עבודה היום בתור שליח פשוט על ווספה כן אלה שמתרוצצים בשמש ובגשם ותשווה את התנאים למה שהיה לפני 20 שנה אחכ נדבר
נתן05.06.15
8
וליחימוביץ הסוררת והמושחתת שמנסה לגנוב דעת קהל את אחת שחיה ונושמת רק במלחמות ביננו עם ישראל תקיאו את הנבלה מתוככם כי כל. טרתה לשרת את עצמה והשמאל המאוס שוטה והזוי שנמצא במיעוט של המיעוט בארץ אז תלכי לך ממדינתנו ויפה שעה אחת קודם בת נאוות המרדות !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עם ישראל03.06.15
7
ויש אנשים שנמאס להם ממשיח השקר החדש ביבי נתניהו, שנמאס להם שגרמניה במקום להעביר כסף לניצולי השואה נותנת את הכסף לאוניות שישמרו על הגז של תשובה.
נתן03.06.15
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש הצפון03.06.15
5
קובי, שחכת כ"כ מהר מי עשה תספורת רק לפני זמן קצר ע"ס כמעט שני מיליארד שקל?! (רמז, אותו אחד שמעסיק עכשיו את נדב פרי)ע"ח כל החוסכים לפנסיה, שזה אנשים שלא מרוויחים מילארדים כמו תשובה. אז תהיה הוגן בבקשה.
לקובי היקר04.06.15
4
השיטה בארץ בנויה על יכולת התעשרות למקושרים בלבד, ומקושרים זה על ידי כסף, ובעלויות, וגרעיני שליטה והרבה, זאת אומרת אם יש לי 10 מיליון להשקיע, ולשכן יש 5 מיליון + גרעין שליטה בחברת פנסיה נניח, סביר שבסוף הוא יקנה את המפעל ולא אני והרווח שיבוא מהפנסיות שלי, ילך למשקיע, ובמקרה הפסד ההפסד יהיה מהפנסיות ש
לאחר העיון03.06.15
3
יפה
יפה 03.06.15
2
מפרגנים לו כי הלכה היא בידוע שעשיו שונא ליעקב
יובל04.06.15
1
כל הכבוד שיש מישהו מתוך הברנז'ה שיודע להכהות את שיני המתיפיפים בשפתם בצורה שאין להם מה לענות קובי חזק כתמיד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעזר04.06.15
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם