כיכר השבת

חינמון יום ג´

"יתד" תקף; נאמני ש"ס אספו, קרעו והשליכו לפח

לנאמני ש"ס נמאס מההתקפות של "יתד נאמן". אחרי המתקפה הבוקר על תנועתם, "נעלמו" אלפי עיתונים מתיבות-הדואר בירושלים. מי שירד לרחוב לחפש, או השפיל מבטו אל תוך הפח הסמוך, יכל למצוא שם מספר רב של עטיפות לדגים. אלפי עיתונים היו זרוקים בפחים ובקרנות הרחוב, קרועים לגזרים (עיתונות)

52
דוד כהן, כיכר השבת | כיכר השבת | י"א בשבט | 26.01.10
"יתד" ברחובות
"יתד" ברחובות (פלאש 90)

מלחמת "ההשקפה הטהורה" מתלהטת. אחרי המתקפה על ש"ס בגיליון יום שישי של יתד, היה ברור כי השקט הינו רק זמני, וכי חינמון יום ג' של היתד, יביע גם הוא בקול רם את "מחאתה של היהדות הנאמנה".

ואכן, הבוקר לא איחרה זו לבוא. יחיאל סבר - כתב העיתון לענייני "הדים נרחבים", היה השם החתום (וד"ל) גם הפעם על ביטויי המחאה החריפים. "אני יושב בחדר סיעת ש"ס ומרגיש כמו במפד"ל של פעם", צוטט ח"כ המפד"ל לשעבר אריה ביבי, בכותרת כפולת שורות, הצועקת מעמודו הראשי של העיתון.

וכמו ביתד, בלי מאמר מערכת נוקב אי אפשר. וכך, גם בעמודים הפנימיים של חינמון יום ג', הוקדש מקום רב להבעת "המחאה הציבורית הנוקבת".

אלא שהבוקר, ציפתה לאנשי העיתון הפתעה: עשרות אלפי בתי אב הרגילים לקבל את החינמון מידי יום ג', לא מצאוהו היום בתיבות הדואר. מי שירד לרחוב לחפש, או השפיל מבטו אל תוך הפח הסמוך, יכל למצוא שם מספר רב של עטיפות לדגים. אלפי עיתוני יתד נאמן היו זרוקים בפחים ובקרנות הרחוב, כשהם קרועים לגזרים.

מסתבר, כי המדובר ככל הנראה בקבוצה של פעילי ש"ס, אלו כאבו על ההשתלחות היתדית בתנועתם ובמורה דרכם הגר"ע יוסף, והחליטו לעשות מעשה, לשלוף את העיתונים מפתחי הבתים, ולהשליכם למקום שלדעתם יאה להם יותר: פח האשפה.

השתלשלות המתקפות

על מה נטושה המערכה? למי שלא זוכר, הנה התקציר: בשבוע שעבר הודיעה ש"ס באופן רשמי על הצטרפותה להסתדרות הציונית בירושלים. זה היה מסתבר האות לפתיחת המערכה.

ההצטרפות שבנדון, אינה סתם עניין טכני. לצורך הצטרפותה, פנתה ש"ס לרשם העמותות ובקשה ממנו לשנות את תקנון המפלגה, תוך שהיא מאמצת את "אמנת ירושלים" - אמנה שגובשה בשנת 2004 על ידי המפלגות הציוניות. אמנה המאשרת בעצם את יסודות הציונות.

יתירה מכך, כחלק מהמהלך אף הצטרפה ש"ס לתנועת הליכוד העולמית, כאשר שתי המפלגות ישלבו ידיים בפעילות משותפת במנגנוני ההסתדרות הציונית.

בתנועת ש"ס מצידה, ניסו להמעיט מחשיבות העניין. בראיון לעיתון הארץ אמר השר מרגי, כי "ההצטרפות שלנו להסתדרות הציונית היא לא אירוע היסטורי, זה אירוע פרוצדורלי. אין שום דבר מכונן באמירה שש"ס היא מפלגה ציונית. מאז ומתמיד אנחנו מתנהלים כך, שותפים בממשלות, שותפים בהוויה הציונית, הולכים לצבא. לשם כך היינו חייבים לשנות את התקנון, וכל שינוי בתקנון המפלגה מחייב דיון מעמיק במועצת חכמי התורה".

אלא שאת גפני - התירוץ לא סיפק, והוא פתח במתקפה: "זו מפלגה שהולכת בשביל ג'ובים לשבת עם הרפורמים. מה ייצא לעם היהודי מזה? חינוך? עלייה? לא האמנתי שיכול להיות דבר כזה. אני מתבייש היום להיות חבר כנסת חרדי. מתברר שעבור ש"ס הג'ובים יותר חשובים מהדבר הכי חשוב ליהדות הדתית, מהתורה הקדושה".

לש"ס המתקפה הספיקה כדי להקפיץ את מרגי ממקומו, ולהעלות את הטונים עוד יותר: "ציות לדעת תורה הוא דרך חיים ולא סיסמאות ריקות מתוכן" הוא תקף וכינה את דברי גפני "דברי בלע".

"עפרא לפומיה של אותו אדם אשר פער את פיו כנגד גדול הדור ומועצת חכמי התורה והצטרף בדבריו הבוטים ובהתנהלותו הפוליטית לתוקפיה של היהדות החרדית. כבר לימדונו חז"ל שאין אדם עומד על דעת רבו 40 שנה, וצריך אותו משתלח עוד שנים רבות וארוכות כדי לעמוד על דעתם של מרנן ורבנן גדולי התורה".

מרגי מצידו, תלה את החלטתם בדעת תורה, כזו שלבטח אינה פחותה מזו של גפני: "לאחר בחינה מעמיקה החליטה מועצת חכמי התורה ובראשם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א לאשר לפעול במסגרת הסוכנות היהודית באמצעות פעילים מקרב הציבור הדתי לאומי. תנועת ש"ס האמונה על ציות לדעת תורה תמשיך ותפעל בדרך שסללו לנו רבותינו ובראשם מקים עולה של תורה מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א לקירוב אחינו בני ישראל בארץ ובתפוצות לאבינו שבשמיים ולמסורת ישראל, הלכה למעשה".

בעקבות דבריו של גפני, נוצרה בכנסת מהומה רבתית, ותוך מספר שעות הויכוחים הסוערים בין אנשי דגל התורה לבין החברים בתנועת ש"ס, גלשו מכותלי הכנסת, אל קירותיה הדביקים של שכונת מאה שערים בירושלים ורחובותיה הלחים של העיר בני ברק.

ובעוד שבירושלים ריססו האלמונים כתובות נאצה כנגד יו"ר דגל התורה, הרי שהעיר בה מתגורר הח"כ הליטאי האירה לו פנים יותר. הכתובות שרססו בבני ברק, צידדו לשם שינוי בח"כ הלוחמני.

הסיבוב האלים הזה, נמצא ככל הנראה רק בראשיתו. ליתד נאמן ולאנשי דגל התורה ישנה בטן מליאה על התנהלותם הכללית של אנשי ש"ס. וכל זמן שזו לא תגיע לידי פתרון, הרי שצפויים לנו עוד הרבה ימי ג' סוערים, ול"כתב לענייני הדים נרחבים" (ולמשפחתו) תעסוקה רבה.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
http://www.atzuma.co.il/
שלומי26.01.10
43
מי שכותב תחת ה' יחיאל סבר הוא בצלאל קאהן ה... הידוע שנאלצו ביתד לזרקו לאחר שנתפס בשעת מעשה, גיסו יחיאל סבר נותן לו את שמו ואף הוא כותב ככתב"לענייני הדים נרחבים" יתד של שנאה נעוץ עמוק בגבעת פוניבז
יחיאל סברניק26.01.10
42
כל מילה אמת
שאול26.01.10

הצגת כל התגובות

41
שרודף את הרבי מליוביץ וחסדיו בצורת ובנוסח אנטישמאי לכל דבר , ולבסוף מלאכתו נעשת ע"י אחרים
די לעיתון יתד ב26.01.10
40
"מרוקו סכין" ? אתה קורא לשסניקים? יש לך מושג כמה מנדטים יש לש"ס מפולנים הונגרים וכו' המכונים "אשכנזים" ????
ללא שם28.01.10
39
נתבקתי לחתום על עצומה נגד גפני תשובתי הייתה כי אני לא חותם על עצומה מאחר ואין צורך להעצים או להתייחס לקטנצ'יק הזה... חשוב לציין כי אני לא נמנה עם תנועת ש"ס
נועם נהרי 28.01.10
38
אלימות השסניקים איננה דבר חדש, זה טבוע בגנים המרוקאים שלהם, "מרוקו סכין", זה עובדת חיים מצערת. צבועי שס מתחננים להכנס ילדיהם למוסד אשכנזי, ומנהלי המוסדות שלנו נכנעים לטרוריסטים. מלוא הבוז לש"ס האלימה, שאינה הולכת בדרכה של תורה. חוצפתם, צביעותם, והשתתפותם במוסדות ההסתדרות הציונית, חושפת את פ
אשכנזי לא ציוני26.01.10
37
הכלבים נובחים והשיירה עוברת
אברהם רביץ26.01.10
36
אני שונא גזעניים וספרדים
נ.ג.30.01.10
35
כולנו וגם אני הוצאתי למעלה מ- 250' דירות את עיתוני יתד לא נאמן בעיר ב''ב קרענו ושרפנו. יתד הם יתד השנאה ורגל התורה.
אורי מ 18.04.10
34
למה כשהעדה כותבים בכל שבוע נגד כל גדולי ישראל אתם לא נזעקים
מצטדק27.01.10
33
תתבישו לכם זה יקרב את הגאולה?
israel 28.01.10
32
חייב לעשות כבר חרם צרכני על "יתד" גם לא לקנות אותו וגם להשפיע על כמה שיותר אנשים לא לפרסם בעיתון הזה
דוד27.01.10
31
וגם ערב רב עלה ... ועכשיו הבני בנים
ששון26.01.10
30
כל יהודי שיזרוק 10 עיתונים לפח כל יום שלישי ויתקשר למפרסמים ויודיע להם שכך יעשה כל שבוע עיתון העבירות יפול בלי מאמץ
משה איבגי07.02.10
29
זה כפיות טובה מצד יחיאל סבר להוביל את הנושא הזה לאחר שקבל אין ספור טובות ממנו. עוד כשהיה במשפחה ובקול העיר ומי שיודע אז אלי ישי הסתכסך בשבילו עם ריבלין ואליטוב, ודי למבין...
יורם27.01.10
28
היו בעיתון קופונים הנחות ביש, גנבתם לי את זה בגללכם הפסדתי, אתם אפס מאופס
יוסי27.01.10
27
ישר כח ליתד נאמן, דוקא מהכתבות שלכם,מההתקפה על ש"ס אנחנו אוהבים אותם יותר (חוק מרפי)ועד ביאת גואל צדק נלך לפי הוראת מרן שליט"א.
נועה26.01.10
26
אתה מדבר על גזענים? יש דברים שהשתיקה יפה להם אתה רק מוכיח על רמת הטיפשות שלך!
בילבי17.02.10
25
אז למה אם הספרדים כל כך גאים ומעריצים את עצמם ובזים לאשכנזים אז למה הם מוכנים להתפלש בעפר לדשדש בשתן של האשכנזים לאכול את צרכיהם לקפוץ מקומה 3 ולהתבזות בכל מילי דביזיוני רק בשביל לדחוף איזה פרענקינה לסמינר אשכנזי? או איזה פרנקון למכסה בישיבות של 2 סוכר אחד קפה? למה?
פרענק פרך28.01.10
24
ישראל תומכת ועוזרת לפלשתינאים והם בוגדים ומחזירים טרור, כך שס שהוקמה ע"י האשכנזים וכל ספרדי למד בישיבה אשכנזית או ראש ישיבתו למד בישיבה אשכנזית כל חייכם מושתתים ומיוסדים על האשכנזים ואתם בוגדנים, לא יודעים היסטוריה. בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!
חיים27.01.10
23
בשביל זה חשוב? זוהי החזרת עטרה ליושנה?
אפרים שלדון27.01.10
22
מה שמים לב לכל שטות שכותב אותו עיתונאי. די הספרדים צריכים לשים פס ולא להתייחס
שמים קצוץ26.01.10
21
חתיכת קנאים,אתם מקנאים בעיתון מצליח,מול יום ליום שבהפסדים כספיים גדולים
זכי האשכני30.01.10
20
וכל המתלהמים כאן מתעלמים מהאמת של גפני ושולחיו ובוחרים להתפס לדברים שוליים שלא קשורים לנושא עצמו שעליו המאבק. זו בריחה מהאמת!!!!!
חיים27.01.10
19
"ויתד תהיה לך על אזנך...וכיסית את צאתך". אז למה לזרוק כשאפשר לקיים בזה מצוות כיסוי...
לייזר.ט26.01.10
18
על הקמת התנועה הציונית בידי תיאודור הרצל, ועל הסלידה ממנו ומתנועתו שהיתה למרבית חכמי ישראל. יתד נאמן במקרה זה דוקא מביע עמדות מוכרות.
יוסף חיים כהן26.01.10
17
כבר הכלב של השכן שלי יותר נאמן....
לוי26.01.10
16
אף אשכנזי לא הקים את ש"ס אז תפסיק לבלבל את המוח אלא הרב פרץ שהוא ספרדי לכל הדעות וגם אם יש איזו שהיא תמיכה מצד האשכנזים לא מאהבת יעקב אלא משנאה
יהודיה27.01.10
15
למה הספרדים צריכים לחבור לחילונים?
זכריה געתן27.01.10
14
תשלם כמו כל הספרדים שלא קוראים את השטויות שביתד
יהודיה27.01.10
13
לא נימאס להכפיש ולשון הרע שינאת חינם זאת המילה על מה חרב ביהמ"ק על שינאת חינם הסיפור הידוע קמצא ובר-קמצא למי שלא יודע מבין יעין עין יעקב גיטין עיניני חורבן הבית די כבר נימאסתם עם ההכפשות לכל העסקנים למיניהם אתם גורמים לקיטרוג ולקרע במיגזר שלנו אתם מיתפלאים למה שונאים את החרדים ??????
aharon22426.01.10
12
מה זה הסיום הזה "עד שלא יהיה פתרון לבטן המלאה של דגל לא יהיה פתרון"????????? שילכו יתד לכל הרוחות עם הבטן המסריחה שלהם, אנחנו צריכים להשקיט את יתד? אולי שיתד תידום ובזה סוף לכל הסיפור? מדוע היה בסדר שש"ס נכנסה להסתדרות וכעת זה לא בסדר שש"ס מצטרפת לסוכנות?????????????????
יוני לימוני26.01.10
11
הם חבורה של עסקנים ביריונים שחיים על לשון הרע וגזענות ובשם דגל "התורה" ויתד "נאמן" כביכול השתלטה על רבניה ומושכים אותם לחתימות של מיני פסיקות ובזיונות כדי להשרד פוליטית.
מוישה כץ26.01.10
10
כבן עדות המזרח, טוב תעשו, והמשכיל בעת ההיא ידום, לא להגרר אחרי השמצות זולות.
שמעון דויטש26.01.10
9
חובתי כיהודיה גאה למחות על כבוד התורה וביזוי חכמי מועצת גדולי התורה ובראשם מרן! על עיתון נאלח שכזה נאמ' "ויפתח ה' את פי האתון"- העיתון(הר" מזוז) "ויתד תהיה לך על... וכיסית בה את צואתך"
יהודיה גאה26.01.10
8
פגעת במרן
גפני בהמה26.01.10
7
תודה לקבה על שהרצל זכה לראות מה שלא ראו.וקבה נתן לו תבונה חוכמה מדינית לייסד מדינה יהודית ציונית 1948 נולד אברהם אבינו והוקמה מדינת ישראל בזכות זה יש לנו את עולם התורה של שס ג שזורקים אבנים לבאר ממנה שותים
פראנק גאה 26.01.10
6
אני אישית בכל יום שלישי זורק עשרות של "הברית החדשה" לפח הזבל,, רשעים ארורים!!!!!
יהודי26.01.10
5
עם כל הכבוד מה זה הקללות הרי זה ברור אף שאתם מנסים להתכחש ולהסתתר שכל המתקפה מכוון ומודרך ע"י מרן הגרי"ש שליט"א והמאמרים עברו תחת ביקורת גדולי הת"ח שליט"א וגפני הביע עמדת רבותיו וצעק שדרך זו אינה של היהדות החרדית הוא לא אמר נגד הגרע שליט"א אלא אמר שדעה זו איננה מתאים עם מה שמסורה לנו ואתם יכולים להק
יוסי26.01.10
4
ליהדות החרדית, ולשם כך נוסדה אגודת ישראל, להיאבק בהשפעתה. מוזר שאתם מייחסים התנגדות זו למר משה גפני, שאינו אלא חבר כנסת ותיק, ולא מנהיג רוחני.
יוסף קורדובה26.01.10
3
קבוצה קטנה וקיצונית שמנסה להכתיב לכולם מה לעשות בפרט לספרדים ובראשם הגר"ע יוסף.עד מתי רשעים יעלוזו.
גיל26.01.10
2
לפח אולי ליפעמים גם לישרוף!!! זהו עיתון של מחלוקת!!!
יהודה26.01.10
1
כל המהות של "המתנגדים" זה להתנגד ולצעוק איפכא מסתברא "לית ליה מגרמי כלום.
ועלוול26.01.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

מתקפה חריפה

"גל העלאות הזה הוא הכי ציני ודוחה": גיא לרר זועם

יאיר טוקר | 17.01.24