כיכר השבת

שינויים בביטאון דגל התורה

טלטלה ביתד נאמן: הנהלה חדשה, בכיר בעיתון פוטר

בימים האחרונים הובילו מקורביו של מרן ראש הישיבה רבי אהרון לייב שטיינמן מהלך שהביא היום להשתלטות מוחלטת על 'יתד נאמן'. הנגיד שמעון גליק, מקורבו של ראש הישיבה, חידש את העמותה הישנה של העיתון וצורף להנהלה. בשעות הצהריים, הגיעה הדרמה בעיתון לשיא. הסיפור המלא (בכיכר, עיתונות)

78
חיים שקדי | כיכר השבת | י' בסיון | 31.05.12
יתד נאמן. מהפכה בעיתון
יתד נאמן. מהפכה בעיתון (צילום: פלאש 90)

מהפכה תקשורתית: מהלך דרמטי ואסטרטגי שהובילו מקורביו ונאמניו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הביא היום (חמישי) להשתלטות מוחלטת על העיתון 'יתד נאמן' ולמהפך בהנהלת העיתון.

המהלך תפס תאוצה לאחר שנאמנו של ראש הישיבה, מזכיר ועדת הרבנים הרב עזריאל מונק ננזף על-ידי אחד העורכים בצורה פוגענית, ובכך הוברר כי העיתון אינו מושמע לדעת תורה.

בשעות הצהריים התכנסו חברי ההנהלה של עיתון 'יתד נאמן' במעונו של מרן ראש הישיבה ברחוב חזון איש 5 בבני-ברק, לדיון ממושך על התנהלותו של העיתון והמשך דרכו.

במהלך הישיבה התקבלו שורה של הכרעות על-ידי ראש הישיבה, בהן הוחלט על הוספת חברים חדשים להנהלת העיתון שיהיו מופקדים על עניני הניהול ודרכו של העיתון ועל מינוי מחדש של חברי ההנהלה המקוריים שמונו על-ידי מייסד העיתון מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, שיחזרו לכהן בתפקידם בפועל ובאופן שוטף.

בנוסף, הוחלט לסיים את תפקידו של העורך נתי גרוסמן, שכבר קיבל מכתב פיטורין, כאשר הדרמה הגיעה לשיאה בשעות הצהריים במשרדי מערכת העיתון 'יתד נאמן' ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק.

במהלך הישיבה המיוחדת במעונו של ראש הישיבה הוכרע כי חברי ועדת הרבנים של העיתון, הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי נתן זוכובסקי ימשיכו בתפקידם.

ליו"ר ההנהלה החדשה מונה הנגיד ר' שמעון גליק, נאמנו ומקורבו של ראש הישיבה, שהיה אחראי להוצאתו לפועל של המהלך בצורה משפטית וחוקית, וכן בדרך מכובדת של העברת הנחיות ההנהלה החדשה הכפופה לדעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

העמותה מתחדשת

בשעות הצהריים, כאמור, קיים יו"ר ההנהלה שמעון גליק סיור במשרדי העיתון יחד עם מנכ"ל העיתון יעקב לבין, במהלכו הובהר כי המערכת ממשיכה לתפקד כרגיל וללש שינויים. בנוסף, הובהר לעובדים כי מי שיישר קו עם ההנהלה החדשה ויקבל את מרותה והנחיותיה יישאר בתפקידו ומי שיחליט כי הקו החדש לא מתאים לדרכו ייאלץ לפרוש או שיפוטר.

ביסודו של המהלך, חודשה העמותה הישנה של העיתון כפי שהקימה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, לאחר שהתברר כי העמותה היא שמחזיקה בעיתון ולא החברה שהקים המנכ"ל הנוכחי יעקב לבין.

בין חברי ההנהלה של 'יתד' שנתנו ידם למהלך ניתן למנות את הרב יחזקאל אסחייק, הרב שמואל אפשטיין, הרב משה אהרון ברוורמן והרב נתן זוכובסקי, שהסכימו להעביר את השליטה בעיתון לידיו של גליק. חברי העמותה האחרים לא עודכנו במהלך, כשבמקביל הופצו לא מעט ספינים על הקמת עיתון חדש.

לצדו של גליק, מונו שלושה חברים חדשים להנהלת העיתון: יצחק ויזל מקורבו ונהגו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שלמה שטרן חבר מועצת עיריית ב"ב וממקורבי הדיין הגר"י סילמן ולייזר קפלן, עסקן בכיר ב'עזרא למרפא' ואחיינו של הגרב"ד פוברסקי.

במשך שנים ארוכות, רדף העיתון הליטאי את ראש הישיבה, בטענות שונות, במקרים הטובים מיעט לתת במה לדעתו של מי שאלפים נוהרים למוצא פיו ובמקרים הגרועים יותר, אף ההין לצאת בגלוי נגד דבריו.

בחודשים האחרונים, מאז עברה ההנהגה הליטאית בכלל ושל סיעת 'דגל התורה' בפרט לידיו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בעקבות אשפוזו בבית החולים של פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב, התנהל משא ומתן בין אנשי בית של ראש הישיבה לאנשי 'יתד נאמן'.

ב'יתד נאמן' הבינו, כי הזמנים השתנו וכי במידה וירצו לשרוד יאלצו להכפיף עצמם לראש הישיבה, ובכל-זאת, העלו דרישות שונות וסירבו להוראותיו הברורות של הגראי"ל שטיינמן, במקביל לכך שניסו לבצע מהלכים אחרים שלא התקבלו בשביעות רצון.

בסופו של דבר, הוחלט לצאת לדרך ולבצע את המהלך שהוביל להשתלטות מוחלטת על 'יתד נאמן', כאשר מרבית העובדים יישרו קו עם ההנהלה החדשה, ומי שלא, ימצא עצמו מחוץ לשורות העיתון.

ניסיונות "כיכר השבת" להשיג את תגובתם של אנשי 'יתד נאמן' לא צלחה, במידה ונקבל את תגובתם, נפרסמה.

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
בכח. וכי משפחה לא דוחפים בכוח וגם ביום ג'? מרכז הנינים, השבוע, לא דוחפים בכוח? בבקשה אל תכתוב שטויות, רוצה- תקרא, לא רוצה- תזרוק, אף אחד לא מכריח!
שלום01.06.12
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שהחיינו כולם לענות אמןןןןןןן31.05.12
25
סוף סוף לא יהיו לנו הקיצוניים שבעד תורה. סוף סוף העובדים חשובים, והארכים... גם. עיתון של הרב שטיינמן משקף את החרדיות של היום ולא של הרב שך הקנאי!! זהו יום טוב לחרדיות החדשה... בזה נמחק את כל המסורת הקיצונית שהייתה לנו, ונעבור לקו נאור יותר...
חרדי חדש31.05.12
ובעד מה אתה? אולי בעד אינטרנט (לא חסום)? בעד מתירנות דתית? בעד מה אתה לעומתינו- ה'קיצוניים שבעד תורה'. אני מקווה שתרגיש עצמך חשוב בלי קשר לאף אחד, כי כל יהודי הוא חשוב, אז כנראה שבתוכך אתה מבין שלומדי התורה הם המטרה של העם ואתה מחפש אישורים חיצוניים שתוכל להרגיש 'חשוב'. אז אם אתה חרדי שעובד ומחשיב
שלום01.06.12
זה שיתד הקצינו את דעותיו של מרן הרב שך וחשבו שדעתם כדעתו זה לא אומר שהרב שך הוא קיצוני כדבריך
fuze31.05.12

הצגת כל התגובות

24
לעיתון המטונף פראק עם 2 כפתורים מאחורה הם הי' עושים את זה. תחפושת וצביעות זה מה שמאפיין את העיתון וצורכי הביובון הזה.
חנוך31.05.12
23
תומך הנחל החרדי מסתמן כמנהיג הבא מה זה מלמד על ההיפתחות של החברה החרדית לחברה הישראלית?
חרדלניק31.05.12
22
זה כמו להכשיר חזיר שהמאות פסולה הכל פסול ודרך אגב יתד יצאו נגד האינטרנט אז כל מי מיצדיק אותם פה הוא סובל מפיצול אישיות חמור!!!!
בני ברקי31.05.12
יתד רק שופרם של גדולי ישראל!!!!!111
לא גולש סתם31.05.12
גדולי ישראל, חזור בך !
רב רבנן 31.05.12
הרי כל הכתבות שלו זה מהאינטרנט, בעיקר מהאתר כיכר השבת
יקיר31.05.12
21
זה גאוו'ה ,זה גאוו'ה!!! נקווה שהוא הצליח להוציא את כל הגאוו'ה מהעיתון החשוך הזה.
נועל´ה01.06.12
20
ומעכשיו חפש את החברים שלך, ממני - שמחכה לך בפינה
פלוני31.05.12
אין כמו נתי גרוסמן
עובד ולומד31.05.12
19
יהי רצון שהיום הזה תסתיים השנאה הגדולה שהקרין יתד לא נאמן כלפי גדולי ישראל, ויתחיל העיתון בהנהלה החדשה לכבדם ובכך להוסיף זכויות לעם ישראל שיקרבו האולה.
אברהם31.05.12
אמן ואמן
מתקתקת31.05.12
18
ברוך השם להכין חליפות .
ערב רב31.05.12
17
דעת תויירה אמתים מבלי לפחד מהשונאי חינם
שך מט31.05.12
16
רק תספרו שבין חברי ההנהלה גם נמצא חבדניק ומשיח בן דוד הנה מגיע... ועכשיו ברצינות,,, הגיע הזמן באמת שהשפיות החרדית תחזור לעצמה ותקבע את סדר היום...... הרב שטיינמן,, מברוק....
אבי31.05.12
15
ה"גדול" שהכי מוזכר בעיתון זהו מרן הרב שטיימן שליט"א תפסיקו לסכסך בציבור איכותי
מנוי גאה!31.05.12
מספיק שלא כינו אותו "מרן" זה כבר פגיעה בהמוני מלמידיו שכן רואים בו מנהיגם
רפי01.06.12
14
אפשר לנשום לרווחה. הבעיה שלמפוטרים אין מה לחפש בכולל אז מה? הם יצאו לעבוד רח"ל? חרדי חדש!!!
fuze31.05.12
13
ובריוני היתד
חג לגדויילים31.05.12
12
רבנים אחרים, זה מהלך מצויין
גיל31.05.12
11
הרס את הציבור הליטאי מבפנים כירסם בו והפך אותו לנלעג. העיתון יש לו חלק בהרס ישיבת פוניבז' העיתון הוריד את כבוד התורה עד לעפר. העיתון הנבל ביזה יום יום גדולי התורה הליטאיים. הציבור הליטאי משחרר אנחת רווחה. במגביל יש לקוות שהעיתון ימשיך את המאבק נגד הורסי הדת מסיעת ש"ס
בנימין31.05.12
תמשיכו להתקוטט יום יום שיהיה בהצלחה לשני הצדדים אנחנו השסניקים נציל את עם ישראל משונאיו כולל מכם כמובן
מנוי יום ליום01.06.12
אם הוא לא יודע לכתוב איך בעצם קוראיו ידעו לכתוב הא??????????????
הא?????????????01.06.12
כך תמשיכו לאכול 1 את ה2 ואנחנו מאחלים לכם בתאבון מכל הלב בון אפטיט
BON APETIT01.06.12
10
בשאר ימות השבוע יש לו 10 קוראים במקרה הטוב
זילברמן31.05.12
9
פשוט מרגש איך הצליחו להשליט שם סדר רק שימשיכו כך ויהיו עקביים בדרכם תראו איזה כח וזכויות יש לציבור ואסור להתיאש אפילו שהמסע ארוך ומיגע צריך להודות לה' כי זה לא מובן מאליו ולהמשיך להתפלל שימשיך כך ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום!
מתקתקת31.05.12
כבר שנים שאני הקטנה אומרת בליבי, הכיצד זה יכול להיות. האם בכל הציבור אין מספיק אנשים אמיצים ויר"ש, שיבערו את הסילופים והעיוות ההשקפתי, בידי המאפיה ש"הנהיגה" את הציבור. איך זה יכול להיות??? ולמעט הציבור שנשאר תמים ונהה אחריהם. פקחו את העיניים סוף סוף
אני03.06.12
8
העיתון המגמתי ביותר בקהילה החרדית שדוחפים לך בכוח לתיבה ביום שלישי כדי לקרוא די תפסיקו להכריח
שוקי פלוס31.05.12
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלוקים יבקש את הנרדף31.05.12
6
אף פעם לא נרמז אפי' דבר נגד הרב שטיינמן, ובודאי שלא התקיפו או סתרו את דבריו ח"ו! להפך- הוא הרב הכי מוזכר בעיתון (אחרי מרן הגרי"ש שליט"א, כמובן).
יוני31.05.12
5
פניות של מחלוקת ושנאת חינם! אין סיבה לקיומו, וטוב יהיה אם יסגר לאלתר!
קלמן 31.05.12
4
א) האם אנשי הגרי"ש (שהפכו לאנשי הגר"ש) יפתחו עיתון חדש או ביטאון חדש? ב) מה קורה עם הרב יהודה יברוב (אין לכם מושג כמה [היה] הכח שלו)? ג) שאלה עדינה: ראש הישיבה שליט"א לאיו"ט הוא בן תשעים ומשהו ב"ה. האם מישהו חשב על זה?
חושב שיודע31.05.12
אחד של מרן הגאב"ד. שני למרן האב"ד שפרש מהגאב"ד ועבר למרן ברגמן. שלישי של מרן הגר"ש אוירבך עם גיסו הגרז"ן גולדברג (שלאחרונה השלימו בפתיחת בי"ד משותף בירושלים ברמות) שכבר לפני שנים שם את יתד ובני רבניוביץ בנידוי.
משה31.05.12
היה, הווה, ויהיה
מנוי שרוף31.05.12
3
ישבו שנים ולא סיננו פגיעות בגדולי ישראל.
אובייקטיבי31.05.12
2
רבינו עובדיה יוסף שליט"א
תלמיד מרן31.05.12
השאר הם רבנים בעלמא
חסיד מרן31.05.12
חכמי ורבני ישראל ואין אף אחד בדור וגם בדור שלפנינו שמגיע לדרגותיו הן בלימוד והן בשאר דברים . (כך אמר מרן רבינו שלום משאש זיע"א .) תיזהר שלא תינזק מגחלת מרן גאון הדור שליט"א חכמים כמוך באו על 4 לבקש סליחה על נפשם .
חצוף31.05.12
לפגוע באחד מגדולי הדור אבל מי אתה שתיקבע לנו מי גדול הדור , מרן קדוש ישראל גאון עולם רבינו יוסף שלו' אלישיב שליט"א שהתחיל ללמוד גמרא מגיל שלוש (לפני הגר"ע שכמדומני התחיל בגיל 6) ובגיל 13 מסופר עליו שהיה עוזר לסביו הקדוש איש האלהים מלאך ה' צבאות הגדול והנורא בקדושתו זקן המקובלים דאז בעיה"ק ירושלים וב
אביי31.05.12
בעל "היביע אומר" הוא הכי גדול בתורה ב-200 שנה האחרונות, הבנת??? לא היה לעם ישראל תלמיד חכם בשיעור קומה כזה כבר 200 שנה, כך העיד מרן גאון עוזינו הראשון לציון רבינו הגדול חכם שלמה משה עמאר שליט"א ששמע זאת מפי גדולי הדור בדור שעבר . וזה כולל גם את המגזר הליטאי והחסידי, מספיק ברור !!!!!!!!
רבא01.06.12
יש רק 2 "מרן" אחד מרן גדול הדור מרן רבינו עובדיה שליט"א והשני מרן גדול הדור רבי שלמה משה עמאר שליט"א .
הבנת?31.05.12
אדמו"ר (לפעמים באמת ראוי לתארים רבים ואולי בסוף למרן אבל לפעמים אפילו רב ספק ראוי) למרן פוסק דור כמו רב מלכי דרבנן רבינו נשיא אלקים בתוכנו אשר כל רז לא אניס ליה גדול הדור הקדוש וכו' הגרי"ש אלישיב שליט"א וכן רבינו הגירא"ל ורבינו הגר"ח ורבינו הגר"ש וגם רבינו הגר"ע ולהבדיל רבינו הגר"מ (אליהו זיע"א) ה'
רב רבנן31.05.12
בדיה
הילה31.05.12
השם מכובד, ואים רב בישראל שמגיע לקרסוליו, בלי לזלזל חלילה באף תלמיד חכם , אבל מרן הרב עובדיה שליט"א יש רק אחד ומיוחד !!!!!!!!!!
אבי31.05.12
הרב האמת קדוש יעקב וישראל מאיר העולם וגאון עולם עמוד העולם ומקיימו בתורתו הקדושה רבינו זקן הדור ופוסק הדור ופארה נשיא אלוקים וכו' הגרי"ש אלישיב שליט"א שה' ישלח לו רפואה שלימה עד בוא משיח צדקנו במהרה בימנו, אמן מרן פוסק הדור הגאון והקדוש מעמודי העולם רבינו עובדיה שליט"א הוא גם מגדולי הדור והוא אחריו
למזלזל 31.05.12
והעיקר שנכווין ליבנו לעשות רצון אבנו שבשמים באמת והאמת והשלום אהבו
אוהב שלום31.05.12
למה אתה צריך להגיד את זה ? אתה מפחד ממשהוא? או שאתה חסר ביטחון?
מתקתקת31.05.12
1
נקווה שהעיתון הלזה יעבור גיור 'לחומרה', משום שרבים הם חטאיו. בין השאר במלחמה נגד חסידי חב''ד וכ''ק האדמו''ר זצוק''ל, כמו''כ מלחמה בעוד מגדולי ישראל שליט''א. מענין אם כעת יתירו לעצמם כל נפגעי העיתון כולל חסידי חב''ד לעיין בעיתון הזה שכידוע חל עליו ''בל ייראה ובל ימצא'' בהרבה מקומות. זה היום עשה ה' נג
מויישה31.05.12
יהיה זה למנוחת הרב שך, שכידוע נמנעה ממנו הגישה לגן עדן, ורק לאחר שהרבי מחב"ד יצא לקראתו והכניס אותו במו ידיו, הוא כעת בפנים.
יוסי, חו"ל31.05.12
יישר כח על הבדיחה... בוא נקווה קודם כל שיש גן עדן... דרך אגב, אם הרבי חי, איך הוא הגיע לגן עדן?!
מושיקו31.05.12
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם