כיכר השבת

חרב פיפיות?

הסכנה למגזר החרדי ברפורמה המשפטית // טור דעה

בעוד המפלגות החרדיות מהתומכות הבולטות ביותר ברפורמה המשפטית, הרב בניהו טבילה חושב כי על המגזר החרדי להיזהר מהרפורמה (טור דעה)

109
הרב בניהו טבילה | כיכר השבת | ז' באדר | 28.02.23
הסכנה למגזר החרדי ברפורמה המשפטית // טור דעה
(צילום: אלחנן קוטלר)

לאורך שנים פסיקות רבות של בית המשפט העליון גרמו לקהילה שלנו אכזבה מרה. קל אפוא להבין את ההתלהבות בה מתקבלת אצלנו הרפורמה המשפטית שיוזמת הממשלה הנוכחית, אשר עיקרה צמצום כוחו של בית המשפט העליון לטובת חיזוק כוחה של הכנסת, בית הנבחרים, בה לנציגי הציבור החרדי יש בנקודת הזמן הנוכחית השפעה מכרעת. ואולם, דווקא בשל הנזילות של המצב הפוליטי והעובדה שממשלות בארץ מתחלפות בקצב מהיר, אנו צריכים לשאול את עצמנו אם רפורמה זו, שמגבירה מאוד את כוחו של הרוב ומסירה ממנו כמעט כל רסן, לא תתגלה יום אחד כחרב פיפיות.

הקהילה החרדית הולכת ומתפתחת בצעדי ענק ב''ה, אך עדיין מדובר בקהילת מיעוט. התנהלותם של נציגי הציבור שלנו לא תמיד תואמת את העובדה הפשוטה והיא שרוב תושבי המדינה אינם חרדים, ואף לא דתיים. מכאן שנתינת כוח בלתי מוגבל בידי הרוב החילוני היא דבר שצריכים לחשוב עליו היטב. כשמתבוננים במפה הפוליטית בארץ לאורך זמן, מגלים דפוס יציב אחד: תנועת מטוטלת ביחסו של הציבור החילוני לנושאי דת ומדינה. במחזוריות קבועה יחסית, לאחר כמה שנים בהן המפלגות חרדיות שותפות בכירות בממשלה, עולות מפלגות חילוניות אנטי-חרדיות שמצען מבוסס על השנאת קהילת המיעוט החרדית על הרוב החילוני. זו תופעה שהתחילה הרבה לפני מפלגת ישראל ביתנו בגלגולה הנוכחי. די להזכיר את מפלגות שינוי וצומת, שרכבו בדיוק על אותו סנטימנט עלוב. ויש לשים לב: מפלגות אלה, בפריחתן, אינן נשענות רק על קולות שמאל, אלא גם על קולותיהם של בוחרי ימין חילונים, שיחסם השלילי לחרדים מתחרה רק ביחסם השלילי לערבים.

כל בר דעת מבין שכחברת מיעוט עלינו לגדר סיכונים, ולהיערך ליום בו הרוב ינסה לכפות עלינו את אורחות חייו, מבלי להתחשב בצרכינו כקהילת מיעוט. איננו יכולים לתת את מלוא הכוח בידי גחמותיו של הציבור, שצירוף הנסיבות הפוליטיות העכשוויות גורמת לו לחבור אלינו היום, כשם שמחר יוכל להעדיף להרחיק אותנו מכל מוקד השפעה. לפיכך, רפורמה שמחלישה את המערכת המשפטית לטובת הגנה כמעט בלתי-מוגבלת על חוקי הכנסת, יכולה בקלות להביא למצב בו בעתיד תחוקק הכנסת חוק שיחייב לימודי ליבה גם בישיבות הקטנות כתנאי לתקצובן, דא עקא שאז הציבור החרדי לא יוכל לקבל את הגנת בית המשפט. ובהקשר זה ראוי לציין כי בג''ץ כבר הגן על זכותה של הקהילה החרדית לקיים מוסדות לימוד התואמים את אורחות חייה. בפסיקה זו משנת תשע"ד הידועה כ"בג"ץ רובינשטיין נגד הכנסת", קבע בית המשפט העליון בהרכב מורחב של תשעה שופטים כי אין לבטל את "חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים" המסדיר את פעילותן ותקצובן של הישיבות הקטנות, למרות שלא נלמדים בהן כל לימודי ליבה. פסיקה זו המשתרעת על פני מאות עמודים מכירה חד-משמעית בזכותו של הציבור החרדי למערכת חינוך נפרדת הנאמנה להשקפת העולם החרדית.

אמנם בסוגיות אחרות הכריע בג"ץ כנגד רצון הציבור החרדי, אך עדיין בלתי ניתן להתעלם מהעובדה שבסוגיית החינוך – ציפור נפשה של כל קהילת מיעוט דתית – הכריעו שופטי בג"ץ דווקא לטובת לימוד התורה. לעומת זאת, החלופה שמקדמת הממשלה הנוכחית עלולה להתגלות בעתיד כגרועה הרבה יותר. זכרו את המטוטלת הפוליטית, ושאלו את עצמכם מי יעצור את הקואליציה החילונית הבאה שתבקש לבטל את תקציב הישיבות, ויורה לה להכיר בזכותה של החברה החרדית לחנך את ילדיה כהשקפת עולמה, בדיוק כפי שעשה בג"ץ בפסק דין רובינשטיין הנ"ל. בתנאים כאלה, שאפשר להעריך שעוד יגיעו, אנחנו עשויים להתגעגע להגנה המעטה ממנה נהנה הציבור החרדי בשיטת המשפט הנוכחית.

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
91
הכתבה מבוססת על טעות אקוטית. "בג"ץ רובינשטין" לא הציל את החרדים - מסיבה פשוטה! הכנסת והממשלה לא ביקשו לבטל את התמיכה במוסדות החרדים. אדרבה, הממשלה החליטה להוסיף מימון למוסדות הללו עד ל-60 אחוז ובג"ץ לא פסל זאת. ממש לא הצלה באמצעות בג"ץ. שגגה זו במאמר מפריכה לחלוטין את התאוריה המוצגת בו
עורך דין01.03.23
90
קול של תבונה מרחיקת ראות. יישר כוח.
יותם בן גדעון28.02.23
שוב תשבחות מצד בן אבקולס!ועכשיו לעניין:תמיד החרדים לשון מאזניים!!אבל כשהכנסת לא שולטת.קרי שלטון בגץ!תגיד מר בניהו איזה דבר רע אחד שסניף מרץ לא עולל לחרדים.אתם כנראה "צדוקים"גם החרדים שלא דואגים לעניני ביטחון כשזה נוגע להם מבינים מצויין!!!!
י.לבנה28.02.23
אכן תבונה מרחיקת רעות!!!תשבחות והלל מיותם שהוא שמאלן.חחחח.חכמים היזהרו בדבריכם!הכי רע שקרה מלפיד ששלט בזכות סלמנית ובנבט ועוד מישהו.
לבנה28.02.23
מאיפה מביאים את 'הרבנים' האלה???
מרדכי28.02.23
מהפח אשפה והאסלא של ארון בקר
בגץ גימטריה המן01.03.23
סתם טמבל
חרדי13.03.23
89
יישר כוח גדול על דברי הטעם הללו
בצלאל כהן28.02.23
כנראה אתה הבן התם שבהגדה....יותם כלל לא תם.ואף אתה אמור לו....ביד חזקה הוציאנו.....רק חוזק .ביד חזקה הוציאנו ה ממצרים מבית עבדים.עבדי הבגץ עבדים לעבדים.תמימות לאמתעזור פה.
בן נון28.02.23
כששני נביאים בצלאל והראשון בסגנון אחד.חחחח.טבילה איפה טבלת.......
י.ל28.02.23
אם בצלאל כהן נגד הרפורמה, אז אני בטוח בעד. עליך אמר החכם "דעת בעלי בתים היפך דעת תורה". ותוצאות מעשיך יוכיחו.
חיה28.02.23

הצגת כל התגובות

88
הרוב בעד שינוי מערכת המשפט
דוד28.02.23
87
סוף סוף קול חרדי שפוי. כמים צוננים על נפש להוטה.
חינוכחי28.02.23
אתה לא מבין.הבגץ בדרך להתערב בהכל.היום הם דנים בתפילות רפורמיות בכותל.זה שהם לא פוסקים בהכל נגד הציבור החרדי ,זה לא שהם לא רוצים אלא לא יכולים ולא רוצים להקים עליהם את הציבור לכן פועלים לאט.כמו פרעה
אאא28.02.23
86
מקרה חד פעמי ונדיר שבו בג"ץ הגן על החינוך החרדי, לא בדיוק מצדיק את קיומו של הגוף שברוב המקרים אינו מגן על הציבור החרדי
איש יהודי 28.02.23
85
בניהו נלחם להכניס צלם בהיכל לימודי חול בישיבות. עכשיו הוא רוצה להשאיר אותנו עם דיקטטורת בג''ץ רודפת התורה והיהדות וכבר אמר ינאי המלך לאשתו "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועים שדומים לפרושין; שמעשיהם מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס"
יהודי28.02.23
84
סוף סוף אחד נורמלי שלא הולך אחרי אריה גפני וביבי בעניים עצומות אלא פותח את העניים ורואה גם את הסיכונים שברפורמה
משה28.02.23
83
ממש לא נכון. בית המשפט ללא שופטים שמרניים תמיד יתיצב לצד הרוב החילוני בנושאי דת ומדינה. ההגנה על המיעוטים מצד ביהמ''ש במתכונת הנוכחית שלו היא רק בנושאים שאינם דת ומדינה
אברך28.02.23
82
לכל דבר יש יתרונות וחסרונות ואף דבר לא מושלם אולם בוודאי שיש יתרון עצום בתיקון המערכת שבהרבה דברים של הציבור החרדי ובכן הציבור היהודי בארץ ישראל ידע לפגוע ולעזור למסיטים
נועם28.02.23
81
אולי שמישהו יעשה סיכום ויראה כמה בגצ היה נגדנו וכמה לטובתינו. ואז נעשה חישוב סיכונים. אני חושב שהוא יותר הזיק מאשר הועיל באופן משמעותי. צריך לזכור שהרוב הציבור הוא אימוני ועל כן החשש המסר קצת רחוק אז בחישוב סיכונים המהלך של התיקון המשפטי הוא טוב ואפילו טוב מאד
זכרון קצר28.02.23
80
בואו לא נקבל מוסר מבניהו טבילה שעוסק להמיר בחורי ישיבות לדל"ים
אליעזר28.02.23
79
עוד חרטטן שמאלני שאולי מקבל מעטפות מהקרן לישראל, ובא לקשקש לנו, ולמכור לנו כביכול אוביקטיביות וראיה מרחיקת לכת.. יאללה הבנו מיצינו.
דני28.02.23
78
תפסיק לבלבל את המח, צריכים לבטל לגמרי את הבגץ, מעולם לא פסקו לטובת חרדים, תמיד נגד הדת וחרדים
צבי 28.02.23
77
כל התגובות החיוביות פה הם של אותו אדם...
ליים28.02.23
76
מסכים לגמרי. בתור חרדי שעובד עם חילונים אני חייב לאשר ולשתף, אנחנו מרגישים חזקים ועושים מה שבא לנו אבל אני מרגיש מרמור ותסכול עצום, היחס אלינו היום שונה מסתכלים עלינו אחרת וזה יתפוצץ לנו בפנים.
הלל28.02.23
75
תאמינו לי שעל המגזר החרדי להיזהר יותר מהסכנה של הרב בניהו טבילה.
גדול28.02.23
74
מעניין שהכותב הנכבד אשר פרנסתו מהיזק לחברה החרדית, כה דואג עבורה פתאום...
מעניין שהכותב הנכבד אשר פרנסתו28.02.23
73
ואאו איזה חכם, אעםה היית עד עכשיו? קולומבוס 2
עוד גאון28.02.23
72
רק שיסביר מדוע בגץ ימני מסכן את הציבור החרדי ובגץ שמאלני שתמיד פסק נגד החרדים ופגע בקודשי ישראל כמו הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים, הכשרת גיורים רפורמיים, הוא טוב לציבור החרדי?
יאיר לפיד28.02.23
71
פשוט צודק, חבל שההמון נסחף
ריאליסט28.02.23
70
עוד חרדי שרואה את הדברים מתוך חלון הגטו ומשם רואים רק דבר אחד את הבית של השכן ממול קודם שהחברה החרדית יתנהגו בשווה אחד לשני ולא יגנבו אחד מהשני ולא יזיקו אחד לשני, ואז אולי הציבור החילוני יקח מוסר אבל בהתנהגות הבריונית שהם חיים עכשיו גם בלי חוק או בגץ החברה החרדית תתפורר
יהודי28.02.23
69
מנבא עתידות בשקל. יש מציאות ולפיה מקבלים החלטות. המציאות אומרת וזועקת בעד הרפורמה. לדוגמה, מה הבעיה שלך בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים??? אולי דווקא לך יש אינטרס חבוי??
סיסמאות ללא פרטים28.02.23
68
המקרה הנדון הוא סילוף. בגץ לא קבע שהמדינה חייבת לתקצב את המוסדות החרדיים, הוא רק קבע שהוא לא פוסל את החוק. אילו היתה קואליציה חילונית דורסנית שהיתה מבטלת את התקצוב בגץ היה מאשר זאת.
מרדכי28.02.23
67
בניהו טבילה!כשטטביל פעמיים בליל הסדר תזכור!שהלילה הזה של יציאת מצריים מטבילים פעמיים!!כדי להיזהר מכל אבק של עבודה זרה,בגץ!ולא נשכח תשאלה מה העבודה הזאת לכם!אף אתה אמור לו ויוציאנו אותנו!ואתה היית נשאר שם.היות ועכשיו כולם יצאו משוך ידיך מעבודה זרה.
י.ל28.02.23
66
איזה מוח עקום!!! אין שונא יהדות יותר מבג"צ במתכונתו הנוכחית. כל שינוי עדיף מהמצב הנוכחי.
ראש ישר28.02.23
65
דבריו של טבילה נדחים בשתי ידיים. מצביע על חוסר הבנתו את החברה הישראלית והמצב הבלתי נסבל באמצעותו השמאל שלט ושולט לאורך כל השנים ומתעלם מכך שהציבור הימני ברובו תומך ביהדות ובערכי היהדות בעוד שמנהיגי השמאל מובילים למדינת כל אזרחיה. עצוב לקרוא דבריו של בניה טבילה
בנימין28.02.23
64
ישר כח. סופסוף אדם שרואה את הנולד. בג"ץ בעייתי מאוד, אבל הרפורמה הזו עוד יותר בעייתית. הרפורמה היחידה שאנחנו צריכים, זו רפורמה בוועדה לימנוי שופטים כדי שיהיו שם דעות מגוונות יותר. לא רק חילונים שמאלנים. אבל חלילה לנו אם השופטים יהיו כפופים לקואליציה.
ברוך28.02.23
התגובה הכי חכמה פה עד עכשיו שימו לב ותקראו אותה שוב ושוב
דן28.02.23
מסכים איתך מאוד השינוי צריך להיות בתוך בג"ץ ולא החלשה של בג"ץ, הוועדה למינוי שופטים בלתי תלויים זה הפתרון הכי יסודי
נתנאל05.03.23
63
טעות. ציפור הנפש של המגזר זה 'חוק הגיוס' שבגץ כופה על חרדים להתגייס. רק עם רפורמה אפשר גם להציל את הכותל וחוק האוסר הסתה אנטי חרדית בלא שבגץ יטען שזה חוק לא שוויוני. לגבי חשש מרוב חילוני אפשר פסקת התגברות ברוב של 64 שהם לא יגיעו אליו. או לתקן את הפסקה לרוב של 70 אחרי שהעברנו את החוקים החשובים לנו.
ש.28.02.23
מי שכותב ציפור הנפש בדימוי החילוני מעולם לא למד בישיבה או אפילו בת"ת כפי שכל דרדק יודע שקרא בכיתה ד' בבא קמא דף צ' . ואני למדתי בת"ת סנהדרין ולא באיזה חיידר מהודר . לפיכך נחמד שחילוני ימני או מזרוחניק תוקף את הכותב.
מגיב לא חרדי 28.02.23
יש בערך 1.3 מליון חרדים בארץ, אתה מכיר את כולם שאתה יודע איך כולם מדברים?
יהודי28.02.23
62
משבויי התקשורת העוינת
אבי 28.02.23
61
זה בעצם אמורה הרפומה לאזן שווים שכמה שנים הימין בשלטון ומתמקד לעשיה לצד ימין וכמה שנים שהשמאל בשלטון שיתמקד בשמאל ואז הכל יהיה מאוזן גם הכנסת וגם בית המשפט
מני28.02.23
60
שטויות בגץ לא ביטל את חוק הישיבות קטנות וגם לא יבטל חוק נגד הישיבות באם יחוקק
מוטה28.02.23
59
שאלה לי אליכם קוראים יקרים. נניח והיתה אפשרות לחלק את ישראל לקנטונים: קנטון אחד חילוני, דמוקרטי-ליבראלי, קנטון שני : דתי/חרדי שמרני, קנטון שלישי: ערבי. באיזה קנטון הייתם בוחרים לחיות? סעבר כשהציעו לערבים החלפת שטחי ההתנחלויות בשטחי ערי המשולש הערביות לפלסטינאים, הערבים נבהלו כשהבינו מה יפסידו.
ישראל 28.02.23
הייתי מעדיף לחיות עם הערבים ולא ע """"הדמוקרטים ליברלים"""" שהם פוסלים ואוסרים על חשיבה שונה משלהם וכל רצונם בהפקר ואנרכיזם
דרך ארץ01.03.23
58
אוליי ואוליי... צריכים לזכור ולעולם לא לשכוח את ציווי התורה הקדושה: "ועשית ככל יורוך" לשמוע לגדולי הדור אין לנו משהו אחר
חמימי28.02.23
57
גור אריה בא לאביו ואמר, ראיתי בשערי ירושלים ציור של שמשון הגיבור קורע אריה, ואתה אמרת לי שאנחנו הכי חזקים בעולם, ענה לו, טיפש שכמוך, אתה לא מבין לבד, שאם טרחו לצייר את זה בכניסה לירושלים, שזה היה חד פעמי, אם היה זה מעשה שבכל יום, לא היו מציירים את זה בשערי ירושלים, 99% מפסיקות בג"ץ נגד הציבור החרדי.
בית שמש28.02.23
56
הדברים נכונים ובאמת ההיסטוריה מוכיחה שפסיקות ממשלות ימין לא תמיד הועילו לציבור החרדי אבל חשוב לדבר גם על השינויים שכן צריכים להיעשות במערכת של בגצ ועל מתווה אמצע שלא בהכרח מרסן את כוחו באופן מוחלט אבל גם לא מאפשר לו להיות מה שהוא היום
חיים28.02.23
55
חלש מאוד מאוד בגץ כרגע הוא סניף של מרצ, גרוע מזה לא יהיה
. .28.02.23
54
מאמרך הוא עלבון לאינטליגנציה החרדית. הטיעונים שאתה מעלה אינם תקינים מבחינה לוגית. בנית את זה כך: 1. יש נזילות פוליטית. 2. החרדים אשמים באנטישמיות. 3. בג"ץ הגן על תקצוב הישיבות הקטנות. 4. יבוא יום שבג"ץ יגן עלינו. ובכן די בסיכום זה כדי להבין שעשית לעצמך מספיק בושות
אביגדור28.02.23
53
לא צריך להקשיב לכל אחד- שואלים את גדולי הדור בעד/נגד כמו בתקופת קורונה) וזהו, מספיק עם הברברת הזאת...
ברוך28.02.23
52
אם כן יוצא: בניהו טבילה = נגד הציבור החרדי. יופי.
כל החרדים בעד28.02.23
51
לא הבנת כלום
איפה השכל28.02.23
50
"עשויים להתגעגע להגנה המעטה ממנה נהנה הציבור החרדי בשיטת המשפט הנוכחית" 🤣🤣🤣
חחח צחוקים איתו28.02.23
49
נדרשת רפורמה, אך מאוזנת שתיצור בלמים מחד, ותשאיר את המשפט חופשי מאידך
איזון28.02.23
48
הרפורמה מצויינת, אפשר לתקן את הליך בחירת השופטים שייעשה פחות פוליטי, וכך מונעים את עניין המטוטלת. דבר שני, בגצ עדיין יוכל להכריע בהמון דברים, לא מחפשים לסרס כוח אלא לאזן. המצב כרגע הוא שליטה מוחלטת של בגצ על הכנסת.
מה הקשר? 28.02.23
47
עוד אחד שתול של השמאל ,על בגץ שיושב שם למעלה ,שונא יהדות שונא את הישוב בארץ לא מכיר בתורה צריך להעיף אותם
ירון28.02.23
46
מכון מנדל לוקח חרדים ומפתח בהם מנהיגות שגורמת להם לחשוב בצורה שונה מצורת החשיבה התורנית של ועשית ככל אשר יורוך. כל חרדי שרוצה להתקדם בתפקיד ממשלתי בכיר שואף להתקבל לתכונית הזו, הוא חושב שאותו לא יצליחו לשנות אך הם חכמים ממנו ולא זורקים את כספם לשווא..... התוכנית מאוד יקרה והתוצאות משביעות רצון!
שניאור מצפת28.02.23
הם משתמשים במכון כדי להשתלט על עמדות כוח עבור הציבור כמו שמוליק גרינברג במנח"ח, כבוד השר מלכיאלי , טרכטינגוט ועוביידי. חוץ מבניהו טבילה שקצת משורר ובצלאל כהן הקנוי תראה לי אחד מהם שמתנגד פומבית לרפורמה. תראה לי אחד ששלח ילדים שלו לבית ספר ממלכתי חרדי, תראה לי אחד שיצא נגד גדולי ישראל.
אתה טועה זה הפוך 28.02.23
45
טועה ומטעה את הציבור רוקד מה יפית כדי להרוויח משהו בשום דבר לא היו בעד רק נגד
אבי 28.02.23
44
ב"ה שגדולי ישראל קצת יותר חכמים ממך, והציבור החרדי מקשיב לקולם ולא לקולך. יש דרכים להתמודד עם המטוטלת הפוליטית וגם עם בג"ץ ועם הכל, זה לא הנושא. אלא להקל באו ולא להחמיר. והדרך להתמודד עם המתנגדים הפרווילגים היא: "הוצא אותו מדעתו והוצא את זה החוצה".
חרדי28.02.23
הולכת ונלחצת לי החוצה הכרעה ..
רון01.03.23
43
"אמנם בסוגיות אחרות הכריע בג"ץ כנגד רצון הציבור החרדי". "בסוגיית החינוך – ציפור נפשה של כל קהילת מיעוט דתית – הכריעו שופטי בג"ץ דווקא לטובת לימוד התורה". עובדות לא נכונות. "סוגיות אחרות" היו 99.9 מהפסיקות של בג"ץ כולל בתחום החינוך ולימוד תורה, נגד. מצאת פס"ד אחד ובנית עליו בניין רעוע ומט ליפול
חארטא28.02.23
42
מאמר מלא שגיאות לוגיות והבנה מציאותית לקויה. לא ייאמן. פדיחות
הנדסת תודעה28.02.23
41
תגיד מי שאל אותך בכלל? נראה ששכחת שגדולי ישראל הם שיקבעו מה לעשות. ולא כל בעל גישה מקלת יכתוב את דעתו הנאורה!!
שלמה28.02.23
40
בניהו פגעת במוסדות תורה פעם אחר פעם בתפקידך במשרד החינוך כדי להתיפייף מול בכירי המשרד בממשלת לפיד. עזוב אותנו לנפשנו...
י.ל.28.02.23
39
הרוב בבית המשפט רע הרוב קובע!! הולכים לפי הרע במיעוטו במקרה הזה. והרע במיעוטו זה להעביר את הרפורמה!! תראה כמה רשעים נגדה ותבין כמה היא טובה... חבל לדבר נגד הרפורמה זה משרת את האינטרסים של הרשעים.
כר28.02.23
למה אתה קורא לי רשע? אני אמנם מתנגד לרפורמה אני אמנם אדם חילוני אבל אני אחיך היהודי!! "ואהבת לרעך כמוך" אוהב אותך
דוד01.03.23
38
קשקוש בלבוש!!! הוא בכלל חרדי?? צריך טבילה דחוף. חולק על גדולי ישראל, התבייש!
מרדכי28.02.23
37
לפחות לפי ויקיפדיה, בפסק דין רובינשטיין בג"ץ רק הכריע שאין צורך לפסול את החוק שהכנסת קבעה לתקצוב הישיבות הקטנות. אם תהיה ממשלה שתבטל את התקצוב למי שלא לומד ליב"ה אין שום סיבה שבג"ץ יבטל את זה.
אריק128.02.23
36
אם השמאל נלחם כל כך למען הבגץ זה הסימן עד כמה הוא מזיק, אם המחולל של המהפכה לא יודע שמע ישראל ומצהיר בגלוי שהוא כופר אז ברור שהבגץ צריך לעבור מהעולם
צבי28.02.23
35
בניהו תומך שמאל רדיקלי מובהק גרוע מלפיד וגנץ יחדיו
יפית28.02.23
34
בבג"ץ המדובר נדחתה עתירה שביקשה לבטל את החוק שאפשר לישיבות תקצוב, לולי בג"ץ - עתירה כזו כלל לא היתה, מכאן: בג"ץ מסכן את החינוך החרדי, אם כי במקרה זה הסכנה לא התממשה (בניגוד לסוגיה הקריטית יותר של הגיוס - ביטול חוק טל).
הכותב טועה או מטעה במכוון28.02.23
33
ממש לא. בגץ הוכח פעם אחר פעם שאינו ממלא שום תפקיד בשמירה על זכויות המיעוט החרדי. עדיף מטוטלת פוליטית מקיבעון משפטי אנטי חרדי.
ראובן28.02.23
32
כדי לבסס את התזה של הכותב צריך להראות חוק שפגע בחינוך החרדי ובוטל בבג"ץ (ולא חוק שתומך בחינוך החרדי שבג"ץ הואיל בטובו לא לבטלו), דוגמא לכך כנראה לא מצא הכותב ולכן נתלה בדוגמא שאינה יכולה להוכיח את הטענה...
הכותב טועה או מטעה במכוון (המשך)28.02.23
31
הרב הגאון ר' בניהו טבילה שליט"א, יה"ר ותעלה מעלה מעלה ותצליח במעשי ידיך. מי עוד יכול להעז ולצאת נגד מוסכמות הרווחות בציבור שלנו שכולם יודעים כי הן מוסכמות בעייתיות. תודה לך על הדברים החשובים.
משה בן חיים מרכוס הלוי28.02.23
30
גם מי שבעד רפורמה צריך להבין שבדורסנות שבה המהלך הזה נעשה, אנחנו נהיה הראשונים לשלם את המחיר כשמאזני הכח ישתנו. אפשר ורצוי לפעול לרפורמה במערכת המשפט, אבל בצורה מאוזנת ושקולה. ולא במחטפים מהירים שנראים שנעשים עבור רווחים אישים של דמויות ספציפיות.
חושבת28.02.23
29
הבן אדם לא אמיתי ולא רוצה את טובת הציבור החרדי, הוא חבר לשונאים הגדולים ביותר של הציבור החרדי. כשהמן מדבר על 'טובת' היהודים אף אחד לא חושב שהוא מתכוון לטובתם. כנראה שהוא לא המן אבל ההקבלה בעינה עומדת
מכיר אותו28.02.23
28
חברים.המתנגדים לרפורמה מתחלקים לשלש.1אלה שמבלים כסף ובאים,ולא יודעים במה מדובר.2אלה שלא מקבלים אבל לא יודעים מה הרפורמה.3 מיעוט שמאלני קטן שיפסיד את מוקדי הכח ולכן משתולל.מי שרוצה להביע דעה שילמד קודם במה מדובר,אין פה שום דבר רע ,רק טוב.אין פה שום דיקטטורה ,ואים פה איבוד רסן.
אאאא28.02.23
27
במצב הנוכחי תמיד יש לבג"ץ נטייה שמאלית, אחרי התיקונים לפחות כשהימין-חרדים בשלטון תהייה נטייה ימנית. לפי התחזיות הציבור החרדי דתי והימני רק ילך ויגדל
יוסף28.02.23
26
הסוף של שלטון השמאל. הגיע הזמן ששופטי הבג"ץ יהיו חצי מזרחים, וכתב הכתבה שהינו מזרחי לא יהיה פקיד במשרד ממשלתי אלא בעל כח משמעותי יותר.
החכם השלם28.02.23
25
ממש הזוי שחרדים תומכים ברפורמה. הפכו אותם לרובוטים וקנו אותם בנזיד עדשים. אבל אל דאגה, הפנקס למעלה פתוח והכל נכתב.
אלאיר28.02.23
24
כל מה שאנחנו נהנים מבג"ץ לא שווה את מה שבג"ץ מותיר לנו. פיגועים - בגלל בג"ץ שמונעים הרתעה, הגנה עצמית, הגנה בכלל. פינוי "מאחזים בלתי חוקיים [התיישבות היהודים בארצם כפי מצוות התורה "והתנחלתם את הארץ"...(פרשת מטות/מסעי). פסילת חוקים - הרלוונטיים והקריטיים לנו.
000028.02.23
23
האמת? מבינה אתכם. זה הפך להיות מלחמת ערכים - ערכי היהדות החרדית אל מול ערכי יהדות העולם המודרני. אבל הייתי נזהרת במשאלותיי. האם אתם מאמינים שאורחות חייכם יכולים להחזיק את מדינת ישראל משגשגת כלכלית, עם רפואה מתקדמת וצבא חזק כשתהיו רוב מוחלט באוכלוסיה?
חילונית01.03.23
22
לא הבאת שום עובדות רק עובדה פיצפונית אחת. זה לא רציני
עמית01.03.23
21
אנחנו מבטיחים לכם שאם הדבר הזה עובר, אתם תעלו על אוטובוסים ללשכות הגיוס באלפיכם. ראו הוזהרתם!
אבנר01.03.23
20
כבודו רב, אבל קצת לא מבין את האיזונים והדילים בכנסת, בצד יש כתבה על התנגדות החרדים לחוק עונש מות למחבלים, פרשנות שלי ,הדיל הידוע של המפלגות החרדיות והערביות, עם 20חכים חרדים לא ככ מתעסקים
אלי01.03.23
19
בואו ונצווח על טבילה המטביל נפשות ישראל לכפירה באלוקי ישראל
רבי עקיבא01.03.23
18
בצאלאל כהן ובניהו טבילה צמד חמד
סה"כ משעשע01.03.23
17
"הרב" בניהו טבילה. הולם יותר: רשכבה"ג מרן גאון ישראל וקדשו מורנו ורבינו רבי בניהו טבילה שליט"א
פיהוק ...01.03.23
16
אתה לא ממש אובייקטיבי בלשון המעטה.... עדיף שתאמר בפה מלא כמו דב הרבטל אני מישראל הראשונה...
כבוגר אוניברסיטה תל אביב והעברית...01.03.23
לידיעתך מר טבילה הוא מזרחי משני הצדדים, יליד הפריפריה ובן להורים חוזרים בתשובה.. הוא בוודאי לא מישראל הראשונה.
משה01.03.23
15
הכותב טועה ומטעה. ב׳בגץ רובישטיין׳ סה׳׳כ בג׳׳ץ אישר חוק של הכנסת שרצתה לממן ישיבות קטנות, ודחה עתירה שהוגשה שזה נגד ׳כבוד האדם וחירותו.
ויקיפדיה01.03.23
14
בעבר הערבים השמיצו את ישראל, בא ליברמן ואמר שנעביר את שטחי המשולש לפלסטינים תמורת חילפי שטחים. הערבים נבהלו והתנגדו. פתאום רצו כולם להיות ישראלים. שאלה לי אליכם: אם היו יכולים לחלק את ישראל לקנטונים: 1. דמוקרטי- ליבראלי חילוני 2. שמרני - דתי 3. ערבי . באיזה מקום הייתם מעדיפים לחיות ?
ישראל 01.03.23
13
אני מכיר אותו
הכותב למד במכון השמאלני "מכון מנדל"01.03.23
12
יתכבד אדון טבילה ויצל את שנת השבתון ללימוד תורה במקום להתבטל במשרד החינוך. דעת תורה תשאיר לגדולי הדור, אי אפשר שכל מפקח ועסקן מקושר יחווה דעתו המפוקפקת והמשוחדת.
אוהב צדק01.03.23
11
מה זה משנה אם זה טוב לי או לא, זה הצדק!!! בג"ץ לקחו לעצמם כוח לא דמוקרטי, צריך להחזיר את הדמוקרטיה לעם, גם אם אני יצא מופסד. כך אמור לחשוב כל אדם ישר. בלי יאנטרסים. רק צודק או לא צודק. אם יש לי בעיה עם הכנסת שעשתה חוק מפלה כלפיי, בכנסת הבאה זה יתאזן חזרה. עיין ערך חוק מס על החד פעמי.
אלי01.03.23
10
אכן בניהו טבילה איש יקר עשה גם דברים טובים בתפקידו בחינוך אך אין לו מושג במשפט אין לו מושג בחוק ע"פ נימוקיו חבל שהוא מתבטא בנושא שאין לו מושג
אלעזר01.03.23
9
מושפע מהתקשורת, דתי שמדבר ככה הוא פשוט עם שכל מעוות, צריכים לבטל לגמרי את הבגץ. תפקידו לשמש כבית גין לערעורים ולא לנהל את המדינה
צבי01.03.23
8
בניהו טבילה איננו רב בשום מובן, והוא חרדי בערבון מוגבל, בוגר קרן מנדל. אולי זה לא רלבנטי, אבל קחו את זה בחשבון
אידי01.03.23
7
אז לא לתת כוח לרוב החילוני בכנסת, שהוא 1/3 מסורתי ו-1/5 חרדים ו-1/10 לא יהודים, וכן לתת לרוב שונא דת מנותק ומנוכר בבית המשפט. הרב בניהו, תלמד אותנו את המתמטיקה שלא הספקנו בגלל העדר ליבה...
לא מבין01.03.23
6
כמה שילמו לך?!
000001.03.23
5
הנוכל מתאר את "בג"ץ רובינשטין" כראיה לכך שבג"ץ עמד לצד החרדים מול כנסת וממשלה חילונית שרצתה כביכול לסגור אותם. אך ההיפך הוא הנכון. הממשלה החליטה לתקצב את המוסדות החרדים בששים אחוז ובג"ץ "עשה טובה" ולא ביטל את ההחלטה. ממש הצלה בזכות בג"ץ!! מדוע נותנים לכותבי מאמרים עילגים ושקרנים מעל במה זו?
רמאות או טמטום01.03.23
4
1 הימין והמסרותים תמיד רוב 2 ברגע שממנים שמרנים לעליון הם םמכ
בבניברקי02.03.23
3
בוגר מנדל....
מנדלה13.03.23
2
בין ובין כך כאשר הם בשלטון המערכת המשפטים תמיד לצדם אז אנו כמיעוט אין לנו מה להפסיד כאשר אנחנו בשלטון לעשות מה שטוב לנו
מוריס 20.03.23
1
על רבנים שמעת?, טור דעה,עלאק.
אייל19.04.23
אולי גם יעניין אותך
משפט

היועמ"שית: על המדינה להציג תוכנית לגיוס חרדים תוך 20 יום

איצלה כץ | 11.04.24

בעקבות הלחץ הבינלאומי

בית הדין הבינלאומי בהאג עלול להוציא צו נגד המלחמה 

יהודה גל | 08.04.24

פרשייה חמורה

פרקליט בשירות המדינה סייע לארגוני פשע ועוכב לחקירה

דוד הכהן | 19.03.24

בצעד תקדימי

"היהודים צריכים לפחד"; הפרופ' הושעתה מהאוניברסיטה

דוד הכהן | 12.03.24

מסתכן בהדחה

הסתבכות רודפת הסתבכות: עם מי נפגש שופט העליון?

קובי רוזן | 28.02.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

איים על בכירים ב'טיקטוק'

כתב אישום נגד האזרח שהפיץ: "לקחת נשק ולירות בביבי"

דוד הכהן | 26.02.24

"שכח מי האויב האמיתי"

בן גביר תובע את אולמרט בסכום של 750 אלף ש"ח | זו הסיבה

יהודה גל | 22.02.24

אחרי שנתיים של מחסור

הוועדה מינתה שופטים חדשים לראשונה מאז הקמת הממשלה

יהודה גל | 20.02.24

על ידי ארה"ב ובריטניה

לא מוותרים: כך יאבקו המתנחלים בסנקציות שהוטלו עליהם

קובי אטינגר | 14.02.24
ש

האקדמיה החדשה

תוכנית חדשנית שמשלבת לימודים אקדמיים כבר בגיל צעיר

כיכר בשיתוף משרד החינוך | מקודם

המחדל הגדול וכתב האישום המושחר

התחזה לסרן, הצליח לעבוד על קצינים בכירים בצה"ל ונחשף למידע מודיעיני רגיש ביותר 

יוסי נכטיגל | 12.02.24

התורה תעדיף תיקון

אלה המשפטים היהודיים // טור משפטי

עו"ד ישראל ענדען | 09.02.24

תחילה עלה חשש לפיגוע

רצח אישה בתל אביב, הצית את הדירה ונסע להתפלל בכותל

קובי רוזן | 08.02.24

"אין יסוד לטענות נגדו"

דרמה במשפט | נתניהו והפרקליט הבכיר כבר לא • זו הסיבה

בני סולומון | 29.01.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"הוא שכח"

הפרקליט הבכיר נגד אהרן ברק: "יש פה נזק גדול עבור ישראל"

בני סולומון | 28.01.24

כיכב ברשתות החברתיות

האם שופט ב'עליון' מעורב בקידום המשרד של הבת שלו?

בני סולומון | 21.01.24

"אירוע מלפני 11 שנה"

ח"כ אלמוג כהן נחקר באזהרה בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות

יוני גבאי | 18.01.24