כיכר השבת

הילד הרע של המוזיקה החסידית

שמלצר: אני שולח את ילדיי לחינוך מודרני

זמר הפופ החסידי, ליפא שמלצר, התראיין למקור ראשון והמשיך להפתיע כשהוא חושף את דעותיו. "יש אלוקים של האנשים - 'מה אנשים יגידו' ויש את האלוקים האמיתי" (מגזין)

67
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בחשוון | 04.11.16
שמלצר: אני שולח את ילדיי לחינוך מודרני
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90 ומתוך פייסבוק)
אמן המוזיקה החסידית ליפא שמלצר ממשיך להפתיע את קהל מעריציו בני הציבור החרדי.
לאחר שהתראיין בפתיחות מדהימה לאתר "כיכר השבת" במהלך חג הסוכות האחרון ושיתף את הציבור בלבטיו לצד הצהרות ישירות ללא משוא פנים, ממשיך שמלצר בקו של "לדבר דוגרי" ובראיון למגזין מוצ״ש של העיתון 'מקור ראשון' מספר על השינויים באורח חייו.
הכתב צביקה קליין מתאר כבר עם תחילת הראיון את ההפרעות ומספר: "את שיחתנו קוטעת כוס מים שהושלכה לעברנו על ידי צעירים חרדים מגג בניין הישיבה. אני קופץ בבהלה, שמלצר כבר מבין שהוא אינו רצוי במקום. "אף פעם לא היה לך ריאיון כזה", אני אומר לו, והוא עצמו מחייך ושולח מבט שפירושו: לא עשית מספיק שיעורי בית".
שמלצר מדבר על ההבדלים בין הקהילות החרדיות בישראל ובארה"ב, וטוען כי בכל צד מרגישים שהצד השני פתוח וליברלי יותר. בשנת 2008 בוטלה הופעתו של שמלצר בהיכל הספורט הניו־יורקי מדיסון סקוור גארדן היוקרתי.
שמלצר מדבר בכאב על כך שהייתה הוראה בארה״ב של רבנים שלא להגיע להופעותיו, בטענה שמדובר ב"ליצנות". לדבריו, גם בישראל דבר כזה יכול היה להתרחש. "זה הרי קרה לזמרים יעקב שוואקי ואברהם פריד במהלך השנים", הוא מזכיר, "אבל לי זה היה מאוד קשה. הרגשתי שטמנו לי פח".
המילה "פח" אך יוצאת מפיו, והנה עוד כוס מים נזרקה לעברנו, הפעם ישירות על הראש של קליין. השניים עברו לפינה שקטה והמשיכו את השיחה.
"השאלה היא האם אני מתלבש אחרת, או שכולם פשוט לבושים אותו הדבר", מספר שמלצר על הלבוש המוזר שלו.
"אולי אני לא חסיד לפי דעת החסידים של היום. הייתי לאחרונה בבית הכנסת של הבעל שם טוב - הוא היה אדם שרצה לעשות שינוי. פעם אמרתי שבקהילה החרדית לא מקבלים חינוך כללי, שזה חבל, הבעיה היא שגם לא מקבלים חינוך יהודי. לא מבינים למשל למה באמת התכוונו הבעל שם טוב ורבנים אחרים כמו הרמב"ם. גם לפני מאות שנים היו אנשים שנלחמו כדי שתהיה פתיחות גדולה יותר אפשר להגיד שאני החסיד החדש".
מקור ראשון מגדיר כי באופן אבסורדי משהו, מי שממותג כאחד מגדולי הזמר החסידי לא יכול להופיע ברוב הקהילות החסידיות. "לרוב קהילות ה'שחור־לבן' יש קושי לסגור הופעה שלי, למרות שאולי החסידים שלהן מעריצים אותי. בזמן האחרון אני יותר נוטה להופיע אצל המודרן אורתודוקס".
בנוסף, גם ארבעת ילדיו של שמלצר לומדים בבתי ספר המשתייכים לזרם המודרן אורתודוקס, המקבילה האמריקנית לכיפות הסרוגות בישראל. "הרבה משפחות חסידיות התחילו לשלוח את ילדיהן לבתי ספר כאלה מפני שהן כמוני – מגיעות מרקע חסידי אבל רוצות חינוך כללי. יש שינויים גדולים מאוד כיום בעולם החסידי בארה"ב, הרי האינטרנט גרם לאנשים להיפתח, כיום אין דבר כזה שרב אומר משהו ורק על פיו יישק דבר. אני לא היחיד שמוביל את המגמה הזאת, אבל יש לי בה חלק".
"הייתי מאוד שנוי במחלוקת. זה לא סוד", אומר שמלצר בגילוי לב ומציין: "היום אני יודע איך להתמודד עם זה, אבל באותה התקופה ללכת לבית כנסת עם אנשים מסוימים היה ממש מסוכן עבורי. הייתי בבית כנסת חסידי מוכר במאנסי, מישהו כיבד אותי להיות חזן, אבל באותו רגע מתפלל בקהל צעק: 'אדם כמוהו יהיה חזן?' מאוד נפגעתי. פסיכולוג בכיר אמר לי פעם - 'אל תתבלבל בין יהודים ליהדות'. זה מסר שהעברתי לילדיי. יש יהדות ויש יהודים. יהדות היא דרך חיים, אבל בתוך הדרך הזאת יש הרבה אנשים שאוהבים לרדת על אחרים, ואנחנו לא שונים מאומות אחרות".
"הקש ששבר את גב הגמל היה שהלכתי לבית כנסת גדול אחרי התקרית של ביטול ההופעה שלי במדיסון סקוור גארדן, ואדם אחד אמר לי: 'למרות שאני מקבל הרבה טלפונים עליך, אני אתן לך להתפלל כאן'. חשבתי לעצמי: מה, אתה תחליט אם אני יכול להתפלל? מה זה משנה, אני מתפלל לה', זה עניין אישי".
שמלצר מספר כי בעקבות כך גמלה בליבו ההחלטה לפתוח בית כנסת משלו בו הוא גם הזמר, גם הרב וגם ראש הקהילה.
אצלי באמת כולם יכולים. נתתי למשל עלייה לאדם, שכן שלי, שלא שומר שבת. אמר לי אחד מהמתפללים במקום: 'אני לא מתפלל אצלך יותר כי נתת עלייה למחלל שבת'. יש אלוקים של האנשים של 'מה אנשים יגידו' ויש את האלוקים האמיתי. אמרתי לו: 'אם היית במדבר לא היה אכפת לך לתת לו עלייה, הבנאדם הזה מגיע מהקהילה שלנו והוא יעלה'.
"בית הכנסת שלי הוא מאוד יצירתי. ארון הקודש הוא בצורת נבל, יש זכוכיות עם איורים של מנהטן והכותל שמתחברים ביחד. בדיוק התקנתי אורות צבעוניים מתחלפים בכל מיני צבעים: כתום, צהוב, כחול, כך שכל פעם שאני רוצה אני יכול ליצור אווירה אחרת".
אורתודוקסי? "כן, אבל השאלה היא מה אתה מגדיר אורתודוקסי. אני אפשרתי למשל לספר התורה להגיע לעזרת נשים, למדתי את זה מהמודרן אורתודוקס באוניברסיטת קולומביה. למה שלא יהיו חלק?"
לסיום מספר הזמר החסידי הצבעוני: החלום שלי הוא להתקין מסכי LCD על הקירות, שיהיו תמונות יפות של משה בתיבה, ששת ימי בראשית, תמונות של לימוד תורה. יגידו לי שזה אסור? אוכיח להם שהם טועים. אני רוצה שבית הכנסת שלי יהיה כמו הטיימס סקוור, שיראו תמונות יפות. אני רוצה גם שיהיו אייפדים במקום סידורים ככה אנשים לא יצטרכו לדפדף וידעו בדיוק באיזה חלק מהתפילה אני אוחז".
תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
אנשים מקנאים ככה החיים תפסיקו לקנאות בליפא אנשים אומללים
גלידה02.10.18
50
לדעתי המשפטים שלא לא אמורים לקבל כותרת באתר כזה הבנא' רחוק מלהיות יהודי
אדם07.11.16
49
אני פשוט מאד מרחמת עליו ועל כל אלה שהולכים בעקבותיו !! הבן אדם פשוט חולה !!! לא לשכוח בבקשה איך נפלה על עם ישראל השואה הנוראה!!! הכל בגלל אנשים כאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Orit 04.11.16

הצגת כל התגובות

48
מזדהה עם כל מילה. יהדות זו קידמה הוצאנו פרסי נובל פילוסופים מדענים לאורך כל ההיסטוריה. והיום קרוב ל14 אלף חרדים עושים אקדמציה ואני בתוכם משלימים פערים ומגרשים את חשכת ימי הביניים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונתן 04.11.16
ואחד הסיבות זה האקדמיה שלך ולא רק, תתחיל לחזור לאור האמיתי ותיראה את חשכת הבניים שאתה נמצא בו כעת. שלא תרד ותיפול אלא עלה והצלח באור התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור05.11.16
47
אני חולה על ליפא ושהקנאים ידפקו
גלידה02.10.18
46
תפסיק כבר ללקק לכל אדם שטיפ-טיפה מפורסם!! חלאס!! הוא לא חרדי וממש לא רחוק מלהיות רפורמי
מלי05.11.16
45
לא מספיק שהוא אומר שתודה לד' שיש אינטרנט מה הוא בסדר לפחות שלא יודיע לכל העולם שהוא שולח את הילדים שלו לחינוך מודרני כי הוא בעצמו מודרני 😯😯😯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
04.11.16
44
רק לפי רב של אדם הולכים ביהדות ולא לפי אנשים ואינטרנט.
יניב04.11.16
43
בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזרחית04.11.16
לא להלכה הוא מתכוון הוא מדבר על החסידים שמבקשים על כל פרט ופרט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני04.11.16
האב שלך מתיר לך לשוטט באינטרנט? צבוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אויש נו04.11.16
42
ליפא ילד דפוק! חסכים מהילדות אין מה לעשות תחזור לסיקוורא ..............
שפוי04.11.16
לא כל מי שיודע לזמר הוא הוגה דיעות, מוזר בשירה שלו, מוזר בדעותיו, מוזר בדיבוריו, מוזר בכל הליכותיו, - לא חסרים זמרים טובים בעולם אבל אנו פורשים מהם מכיון שהם לא לרוחינו - חוששני שליפא עבר את כל הגבולות ואינו נמנה כבר על הציבור החרדים לדבר השם - ממש חבל שהפסדנו אותו - הקב"ה יחזיר אותו בתשובה.
חיים04.11.16
41
לאן הלכת?יכולת להיות זמר גדול כמו מרדכי בן דוד ואברהם פריד נורמלי ומכובד לא חבל?
ליפא07.11.16
40
קוראים לי משה, כן אני מהחרדים העובדים אני גר בבורו פארק ישראלי לשעבר ומאד כואב לי שאתם נותנים לליפא במה, הן בראיון של חול המועד והן כעת, לצערי ושמעתי זאת מכמה אתם כיכר השבת רק תפסידו מהפופולריות, ליפא הוא לא נושא באמריקה בכלל, אף אחד לא מעוניין בו לא חסידים ואפילו לא מודרנים, הוא דוחף את עצמו למקומו
החרדים העובדים04.11.16
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Shasha04.11.16
38
בנאדם מגעיל, חולה בנפש , שיכניסו אותו לפסיכיטריה או מחלקה אחרת סגורה...
אביה07.11.16
37
תודו שהחברה החרדית יותר מדי סגורה ולא מקבלת. תראו מה עושים לחוזרים בתשובה, או ספרדים אשכנזים. יותר מדי שומעים אסור אסור במקום לראות איך תורמים את הקידמה לטובת היהדות וזאת בדיוק התוצאה, אנשים שרואים דברים (כמו אינטרנט) בצורה לא מבוקרת ומשתגעים לגמרי. תתעוררו..
אסנת06.11.16
הוא ממש ההפך מדתי מעניין אם הוא שומר שבת אני ממש נגדו בכל דרך שהיא!
יע16.11.16
36
גואל נפש הוא הגזים לכל דבר דבר פשוט מתורלללללללללל על כל הפנים
מישו14.11.16
35
למה כל אמרה של ליפא זוכה לכותרות? את מי הוא מענין?
ביבי05.11.16
34
אני לא חסיד של המוזיקה שלו, אבל כשאני את התגובות של המקללים הרגילים, אני אוטומאטית איתו! חזק ואמץ, היהדות זה לא דעא״ש (בינתיים). הוה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות, הוא משהו שלא קיים אצל החרדי המקלל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אויש נו04.11.16
33
עם כל הכבוד שהוא לא ניראה משהו הוא לא כזה רע כמו שאתם רושמים חס וחלילה גוי הוא סבבה לגמרי לא שאני אוהב אותו אבל אתם מטומתים מה אתם מקללים יהודי טהור שלא עשה לכם כלום מי שרשם על ליפא :גוי , גועל נפש וכ"ו מזה ההגזמות האלו מה הוא עשה לכם
די 02.10.18
32
עם כל הכבוד לרצון שלך להוביל דרך, אתה חייב להוביל את עצמך קודם.
אלי05.11.16
31
הפעם אני חושב שבאמת הוא לא שווה כל כך שכל יום נקום עם כתבה עליו .קצת נמאס ממנו😏 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה04.11.16
30
... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א04.11.16
29
מטומטם לא מעכשיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי04.11.16
28
מה אתם מקללים אותו מה נוגע לכם ללב כל כך מי שרשם עליו קללות הוא מקנה נקודה סוף פסוק
די 02.10.18
27
מטומטם חסר היגיון! חמור בצורת אדם!!! אין מילים אחרות רפורמי מומחה! מה זה הדבר הזה אייפדים במקום סידורים?! חצוף וטומטם הוא בלבוש של חסיד שגם הלבוש שלו חוץ מהפיאות המזויפות נראה כמו של חילונים וכופרים!!!!!!!! דפוק חמור בצורת אדם אין תיאור אחר!!!
אליה ערמי06.11.16
26
הזויות על גבול הכפירה זה לא חדש לכן אין מה לכעוס או להגיב נגד זה!!השאלה הקשה היא מדוע אתר "כיכר השבת" שמגדיר עצמו אתר חרדי נותן במה להבל הבלים בטיבול של כפירה עם סיפטומים של קונסרבטיבים על גבול הרפורמים בניחוח של דיייייייי......וזה לא הפעם הראשונה???? אני מציע לאתר לשנות שמו ולהמשיך באותו
צייוויניייייי:)04.11.16
25
ממש עצוב לראות את זה כבר אמרו חזל מרבה שעמום מרבה טמטום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילי04.11.16
24
ליפא היקר אני מאוד דואג לך ומרחם עליך באמת באמת !!!! באמת שאני כותב מסכן אני מתכוון במלוא מובן המילה.אני מתבייש מאוד לפני שנים כשליפא התחיל את הקריירה שלו במוזיקה הרבנים יצאו נגדו ולא הבנתי מדוע, וההמשך סגנון החיים הזולים שהוא מנהל רק מראה כמה רחוקה מבט של גדול הדור וכו', מדוע אתם חושבים שהוא מרגיש
טל.חן04.11.16
23
הוא רפורמי לכל דבר עוד לתת למחלל שבת עלייה? רבנים אמרו שאסור. לתת איפון במקום סידור? רבנים אמרו שאסור . טלוויזיה עם משה רבנו? בבית כנסת!!! אני לא רואה שום הבדל בינו לבין רפורמי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הילה04.11.16
22
האם זה סיבה לשנות את ההשקפת העולם? אולי תעשה חשבין נפש ותשנה משהו במקום? LCD עם תמונות של לימוד תורה, של משה רבינו? בשביל מה - נראה שיותר מתאים לשים תמונות דומות לאלו שנמצאים בטיימס סקוור, הרי אין אצלך הדרת נשים? ולמה יש אצלך בכלל עזרת נשים, יש קהילות מודרניות שאתה יכול ללמוד מהם שמתפללים במעורב,
אלי04.11.16
כול הכבוד........... הגדרת את בעיה במקום ובצורה הנכונה
בת09.11.16
21
תינוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי04.11.16
20
עם כאלה אורטודקסים מי צריך רפרומים?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ז04.11.16
הרפורמי החדש! הרפורמים תמיד נשמעים יותר הגיונים מסברים הכל בהגיון ובטוב דעת כך גם השמולאנים וכל יפי הנפש למיניהם תחזור הביתה ליפא אל תיצר לנו יהדות חדשה.
רונן04.11.16
19
נשמע מאיזה כת.... ממש חילוני...
hg16.11.16
18
משוגע לגמרי עוד כמה שנים הוא בתנועה הרפורמית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד05.11.16
17
כשיורדין יורדים עד התהום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזרחית04.11.16
16
תכניס להם ליפא רק תראה איזה תגובות בכייניות יש פה:-D רפורמי רפורמי יאלה חלאס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.11.16
15
רפורמי בקפוטא של חסיד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בושה וחרפה לכיכר השבת04.11.16
14
אמנם אתה לא צריך לשים על אף אחד ואתה יכול להראות איך שבא לך אבל זה סתם בגלל שאין בזה בעיה בהלכה כל דבר צריך לבדוק מה ההלכה אומרת ולא מה החרדים אומרים אבל איש הלכה אמיתי לא היה שולח את בניו לחינוך כזה צריך לחנך את בניו לתורה ויראת שמים וגם לא היה מעביר ספר תורה בעזרת נשים רק בגלל שאנשים עושים זאת
בוב04.11.16
אחרי מחשבה רבה לתגובה שרשמתי למעלה...אני מבקשת סליחה ומחילה..מי אני בכלל שיכולה לשפוט אדם על מה שהוא עושה ..הוא שומר שבת מתפלל עושה חסדים מקרב יהודים...אשריו כולנו פה לא ממש צדיקים אתם יודעים יש לנו אולי טלפון לא פרוץ (לחלק מאיתנו) אבל המוגן גם חולקים אליו גדולי הדור...אז אין לנו לשפוט אף אדם ובמיוח
הילה05.11.16
13
איך נותנים לו במה .כי הוא זמר הוא ליפא קליפא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני אלמוני04.11.16
12
הוא סבבה לגמרי מה יש לכם אז מה עם הוא משטתה
די 02.10.18
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי04.11.16
10
אין לכם מה לכתוב חוץ ממה שהוא חושב ואומר?! הגזמתם לגמרי!!!!!!!
1104.11.16
9
ילד מנוזל חולה צומי, בשביל מה כל פעם שהוא זב משהו כולם צריכים להריח את זה?
gv04.11.16
8
בבני ברק אנשים חיים על פי תורת "מה יגידו" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני04.11.16
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי פלמן04.11.16
6
למה אתם ככה יוצאחם נגדו כי אתם מקנאים אני שונא קנאים וחבל
גלידה02.10.18
5
כל הכבוד לו ,אמיץ יותר מרבים מהמגיבים הזועמים פה ביחד, ובכפולות. ובטח שיותר מהרבה 'רשעים בחושך ידמו' שחלקכם מאמינים בהם. שרק יודעים להוקיע, ואין אצלם גרם של מידתיות. או בקיעות במונחי הכף זכות שלרב נחמן. ואם היו יותר אנשים כמוהו ,אולי לא היו צריכים להיות חרד"קים ,רפורמים ,חילונים ,משומדים וכו'. לדעת
אוהב מתונים06.11.16
4
זה בדיוק מה שהוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פטר04.11.16
3
תמיד הוא היה כזה ועכשיו הוא עוד מודיע שהיה אצל פסיכולוג... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.11.16
ללכת לפסיכולוג זה בעיה?אם אתה חושב כך הבעיה טמונה אצלך.
יוסף04.11.16
2
מודרן אורדוכוסי וכו' תקראו בפנים אחד לאחד כמו הרפורמים ספר תורה בעזרת נשים.... צנהטן והכותל מתחברים אייפדים במקום סידורים וכו' רובוטים מתפללים סמנו V במטלת תפילה אלק
חרדית04.11.16
חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.11.16
1
מה זה משנה איפה הוא שולח הילדים שלו, בגלל שהוא אמן יש לו דעות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Bob04.11.16
הוא חולה נפש? אולי אתה לא מסכים עם דעותיו, אבל מה הקשר למחלת נפש?
קורא05.11.16
אולי גם יעניין אותך
מגזין

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23

מסיבת חנוכה

הזמר שלום למר בשירת "אוֹי חֲנוּכָּה" בבית הלבן | צפו

איציק אוחנה | 12.12.23
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם