כיכר השבת

מניעת הכספים לחרדים

סביבת גנץ: "התקציב אצבע בעין של הציבור" | סמוטריץ': "התקשורת מגויסת"

הוויכוח הפוליטי בעד ונגד העברת כספים קואליציוניים למערכת החינוך החרדית 'אופק חדש' יצא משליטה אמש בהטלת וטו של המחנה הממלכתי על כינוס הממשלה שתוכנן לצורך העברת התקציב | הבוקר בסביבת גנץ פרסמו הבהרה כדי להרגיע את התסיסה במגזר החרדי: "נדרשת אחריות לאומית" (חדשות) 

20
יהודה גל | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 27.11.23
גנץ וסמוטריץ' בימים יפים יותר
גנץ וסמוטריץ' בימים יפים יותר (צילום: Photo by Hadas Parush/Flash90)

בלשכת ראש הממשלה הודיעו אתמול (ראשון) כי היום (שני) יתקיים בישיבת הממשלה דיון על תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה.

לפי ההודעה, התקציב נועד לדאוג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל כאשר תחת הסעיף חינוך נמצאים הכספים הקואליציוניים למערכות החינוך החרדי 'אופק חדש' הנמצאים כרגע בלב המגעים הפוליטיים בין הנציגים החרדים לשר האוצר וראש הממשלה.

כזכור, הכספים שנועדו לתמרץ את המורים במערכות ה'חינוך העצמאי' ורשת 'בני יוסף', הוכרו ככספים קואליציוניים מחוץ לתקציב הרשמי ובשל כך זקוקה הממשלה לאשרר את העברתם בהצבעה מיוחדת אחרי דיון בממשלה.

בדיוק על זה ניטש הוויכוח בין עמדת הממשלה שהוקמה אחרי הבחירות המחנה הממלכתי שהצטרפו לממשלת החירום בתקופת המלחמה - בתוך המהלך, גנץ קיבל אפשרות להטיל וטו על דיונים ופעולות הממשלה והוא ניצל את ההזדמנות אמש להתנגד לדיון הממשלה בכלל בעקבות התכנית לאשר את העברת הכספים הקואליציוניים.

למרות ההתנגדות, בסביבת ראש המשלה נתניהו מתכוונים להביא לדיון את כלל הסעיפים שתוכננו לדיון התקציב.

בעקבות הטלת הוטו שמעו קולות ביקורתיים במיוחד במגזר החרדי נגד גנץ ושרי המחנה הממלכתי על כך שהם מעכבים ברשעות את העברת הכסף למורים החרדים.

בעקבות התסיסה במגזר החרדי, בסביבת השר גנץ הבהירו היום לקראת הדיון על התקציב: "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור.

"גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו.

"יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית".

‏שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מגיב לדרישה של גנץ: "תקשורת מגויסת מקצה לקצה, שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, עיתונים ואתרי חדשות כלליים - כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם, שמשלב את כל מי ומה שהם רוצים לתקוף, את כל מי ומה שהם אוהבים לשנוא ולהסית נגדו בשיגרה: ממשלת הימין, הציונות הדתית, המתנחלים, החרדים שכל חטאם הוא נאמנותם למחנה הלאומי (בני גנץ הרי נתן להם דף ריק וחתם למטה כדי שימלאו מה שהם רוצים אם רק היו הולכים איתו...), וכמובן נתניהו. הזדמנות כזו לפגוע בכולם במטרה אחת זה לא משהו שהשמאל והתקשורת יפספסו. מי שעל אחוז לא יודע להתפשר עם שותפיו ולכבד את דעתם, גם אם הוא חושב אחרת, לא מבין מה היא אחדות".

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
14
בינתיים גנץ הוכיח שרק לעבס הוא יודע להעיר כסף...ובעניו החרדים גרועים יותר מעבס...תזכרו זאת טוב לקראת הבחירות שיהיו אחרי המלחמה ...
מוריס 27.11.23
53 מליארד קואליציונים לאחים המוסלמים תומכי חמס זה טוב...13.5 מליארד שקוצצו ברובם לחרדים ומתנחלים זה לא טוב....גנץ שוטה גמור
מדוייק27.11.23
אין אחרי המלחמה
שוש27.11.23
תזכרו ביבי היחיד👍 הרע במיעוטו השאר זבל טינופת ממש
בושה וחרפה בושההה 02.12.23
13
אצבע בעין לאיזה ציבור? לציבור הצבוע שהקונספציה שלו קרסה? די לצביעות!!
מישהו27.11.23
חוצפה אין על החינוך החרדי זה דור העתיד איזה דור מגדלים בחינוך הממלכתי??? מסכנים דור בלי עתיד הילדים שלי נמצאים בבני יוסף דוגמא ואיכות של חינוך למה לא מבינים את זה??? מסכנים ממש עצוב נכון אנחנו במלחמה אבל מה עם דור העתיד החינוך הטהור בלי זה איזה עתיד יהיה לעם ישראל
חמ27.11.23
12
חשבתי שאין כבר שמאל וימין, כנראה שזה נכון כל עוד שזה לא נוגע לכסף והופך להיות נכון שמשרת נרטיב
בר יוחאי27.11.23

הצגת כל התגובות

11
למי שחשב שאם החרדים ירוצו לצה"ל ולדגל הציוני יאהבו אותם, הנה התזכורת: יאהבו אתכם רק כשתפסיקו לשמור תורה ומצוות, בדיוק כמו ששונאים את סמוטריץ ובן גביר והרב שמואל אליהו, למרות שהם עושים צבא ומשלמים מיסים ועובדים וטובי בניהם נהרגים בעזה, כי החילונים פשוט חיים על שנאת האחר.
אברהם27.11.23
סמוטריץ ובן גביר לא עשו צבא.
מר בחור27.11.23
נכון. ימשיכו לשנוא אותנו.
יאהבו27.11.23
10
מה הוא עושה בקבינט?? מבלבל את המוח. מחמם את הכיסא? שילך הביתה!!!
תקציב עכשיו27.11.23
9
נראה את תברי כנסת המטומטמים של החרדים , שחיים על הבטחות גם מביבי השקרן שמזמז אותם כל השנים ולא הכניסו את משכורתם הגזול של המורות והגננות של החרדים ,ונראה אותם כשגנץ ירצה אותם בקואליציה ,חבל להצביע לחרדים !
שימי 27.11.23
8
גנץ! אתה גיבור גדול על המשכורות הדלים של המורות והגננות המסכנות , תתבייש לך ! עוד תצטרך את החרדים בבוא היום !
שימי 27.11.23
7
בר יוחאי, חשבת שאין כבר שמאל וימין? חיים בסרט הקב"ה רוצה אותנו רחוק רחוק מהם!! המלחמה הזאת קצת יצרה קרבה ביננו, מה הוא עושה? מביא מלחמות על כסף ומצייר אותנו החרדים כגנבים, כנסו לפורומים של השמאלנים (ynet למשל) ותראו איך הם מדברים נגדנו,כאילו בגללנו אין להם ממה לחיות במדינה הזאת!
אני27.11.23
6
גנץ אתה יותר גרוע מלפיד ואוכל החזיר ,הם שונאים את החרדים בגלוי ,ואתה כ א י ל ו לא ,אז הנה גילית פרצופך שנאת חרדים וגוזל ממשכורתם הדלה את כמה הפרוטות מפיהם ,תיזכר לדורון עולם.
שלמה27.11.23
5
גנץ יכול לעזוב ואם לא כדאי להראות לו את הדלת הוא צבוע הוא למלחמה לא לעשות מלחמות
אל בע27.11.23
4
אנחנו כחרדים רוצים תקציב לחינוך , אבל לצערנו התקציב לא מגיע לעזרה לילדים ואפושהו נשאר למעלה . ילדים שצריכים עזרה לא מקבלים ! גם כשהחרדים היו בממשלה וקבלו תקציבים ! בושה להם !
מנסיון והכרות של הנושא27.11.23
3
גנץ רשע מרושע. לכל התמימים שעזבו את ההשקפה החרדית המקורית של הבדלות מהמדינה ורק מה שאין ברירה להתעסק איתה וכמובן הכל מתוך אהבת ישראל הגיע הזמן שיתעוררו ויבינו שמטרת השמאל הציוני היא אחת להעביר על הדת. ולכן כל מקום שיכלו להזיק יזיקו.
אנונימי27.11.23
2
לא חייבים לבחור בך. יש אחרים.
התקציב27.11.23
1
כמה חוצפה צריך להיאבק על תוספות של מיליארדים בשנה לקומץ מתפנקי הפנסיות התקציביות בישראל ואז לדרוש לשחוט את כבשת הרש? כמה מחוצף צריך להיות מי שתוך כדי תדרוכים על זה ש"הוא לא עושה פוליטיקה", דרש למפלגתו חמישה תפקידי שר נטולי משמעות ותיק והרי בקבינט אין לו רוב בלאו הכי,
בראל27.11.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות

ביידן הציג מתווה לסיום הלחימה | בישראל רומזים: "דונט" | אזעקות בעכו והגליל

כתבי כיכר השבת | 20:47

הנתונים נחשפים

משוחררי עסקת שליט ביצעו עשרות פיגועי ירי בהוראת חמאס

ב. ניסני | 31.05.24

גם בממשלה מגנים

האב השכול לא יקריא 'יזכור' בטקס - כי כתב מאמר נגד נתניהו

יוני גבאי | 31.05.24

סתם בשביל הכיף

הרודן צפה מקרוב: קוריאה הצפונית שיגרה 18 טילים בליסטיים

יוסי נכטיגל | 31.05.24

"רצח עם"

ספרד חוששת: החוק יחייב אותם להעניק אזרחות לפלסטינים

יוסי נכטיגל | 31.05.24
ש

אחדות מקיר לקיר

נדיר: מה הוביל למכתב אחדות של גדולי הדור החסידי, הליטאי והספרדי?

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"זה לא נכון"

אחרי העימות עם אח החטוף: ח"כ מילביצקי התקשר והתנצל

כיכר השבת | 31.05.24

משבר מדיני

ספרד ביקשה לבטל את ההגבלות - שר החוץ הגיב בשלילה

יוני גבאי | 31.05.24

"מדינה" ללא גבולות

הסחף להכרה במדינת פלסטין: כמה מדינות הכירו ומי עוד לא?

ישראל גראדווהל | 31.05.24

למען החטופים

בישראל מגיבים לחמאס: "לא תהיה הפסקת אש בלי עסקה"

כיכר השבת | 31.05.24
ש

חובת קריאה!

סמנכ"ל 'פאוור גרופ' על שוק הנדל"ן החרדי: זו כנראה ה'בית שמש הבאה'

כיכר בשיתוף פאוור גרופ | מקודם

צפו בתיעוד

האופנוענים רדפו ברחובות אחרי רוכב הקטנוע - ועצרו אותו

קובי אטינגר | 31.05.24

טלטלה פוליטית

נפתלי בנט וגדעון סער יחברו למפלגה בראשות איווט ליברמן?

כיכר השבת | 31.05.24

אחרי פיגוע המטען: הגיעו לתפילה בהר עיבל ועוכבו בידי צה"ל

כיכר השבת | 31.05.24

תמיכה עקבית בישראל 

מרין לה-פן: "מדינה פלסטינית לא תוכל להיות מדינת חמאס"

ישראל גראדווהל | 31.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הלחימה בג'באליא: חילוץ גופות - והשמדת 10 ק"מ מנהרות

ב. ניסני | 31.05.24