כיכר השבת

"ידיים למעלה, לדרוך נשקים" • תיעוד ההשתלטות על האישה בכותל

אישה מכת השאלים שנחשדה כמחבלת ליד הכותל המערבי נורתה על-ידי המשטרה ברגליה ונפצעה • צפו בתיעוד מהתקרית בכניסה לכותל עד להשתלטות השוטרים על האישה (משטרה)

258
צביקה גרוניך | כיכר השבת | ד' באב | 31.07.14
(צילום: אסף דוד וחדשות 0404)

האירוע החמור שהתרחש אמש (רביעי) ברחבת הכותל המערבי, כאשר שוטר ירה ברגליה של אישה המשתייכת ל"כת השאלים", לאחר שחשד בה כמחבלת, תועד על-ידי אזרח שהגיע באותו הזמן להתפלל במקום.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", ניתן לראות את הדקות הראשונות של האירוע הדרמטי. שוטר חבוש בקסדה שולף נשק לכיוונה של האישה, ועומד מולה במרחק כמה מטרים בודדים, כשבמקביל רצים לכיוונה כמה שוטרים ומורים לה להרים ידיים למעלה. שוטר נוסף צעק "לדרוך נשקים".

לפי עדי ראיה, השוטר ביקש ממנה לעצור, אך היא לא נענתה לבקשתו, מה שהביא את השוטר לבצע ירי אזהרה באוויר. לאחר שהיא המשיכה בשלה ולא התייחסה לבקשתו, השוטר ירה לעבר פלג גופה התחתון, בחשד כי מדובר במחבלת שמנסה לפגוע במתפללי הכותל המערבי.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "לכניסה לכותל הגיעה אישה מכוסה בבגדים שחורים ושמיכות. התקדמה לעבר השוטר בכניסה בצורה מחשידה. השוטר קרא לה לעצור. משלא נענתה לקריאותיו והמשיכה להתקדם לכיוונו, ירה ירייה באוויר".

"לאחר שלא תקשרה והמשיכה לכיוונו ביצע ירי לכיוון רגלי החשודה, פגע ברגלה. החשודה נעצרה. השוטרים השתלטו עליה, בבדיקה הוברר כי מדובר באישה יהודיה. הרקע למעשה לא ברור. המצב חזר לשגרה באזור הכותל".

תוכן שאסור לפספס
258 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
המצב כאן לא מוביל להדברות חיובית ולכן עצה ידידותית לא להמשיך להגיב כאן זה לא מביא לאהבת ישראל . הריני מוחל וסולח לכולם !
א.מ.06.08.14
41
והיום מורות סמינרים הולכות עם פאה כשהבנות של הסמינר לא מבינות למה לא ללכת עם שיער פזור הרי הפאה נראית אותו דבר ומושכת אותו דבר. יש הרבה סיבות שנותנים להן חוץ מהאמת. שבאמת נראות כמו פרוצות ה' ירחם. לא נמשיך, טוב ?
תם03.08.14
לבנות לא נשואות, יש תקנה מהסמינר או מבית הספר ללכת עם קוקו, אבל לפי ההלכה הפסוקה? רק המגן אברהם כתב שיש לאסוף את השיער אבל רוב האחרונים חלקו עליו (יביע אומר ו,יג). חוץ מזה, למישהי לא נשואה, במיוחד בגיל צעיר, אין שום סיבה לפזר את השיער או להתנאות. אשה נשואה צריכה להתנאות לבעלה.
יעקב04.08.14
להתנאות לבעלה אכן כן ולא ליד אחרים או להתנאות מה שאחרים גם עלולים להיפגע. תלמד טוב ותראה שיש איסור לבנות שלא לאסוף שערן ויותר מזה נהגו במשך כל הדורות חוץ מהדור הזה ללכת עם צמה כמו חוה אמנו.
נתן06.08.14
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דו
מפורש בגמרא11.08.14
40
ראוי לכל מי שלא יודע שיבין שהמצב היום גרוע מצד הצניעות! ואל תעמדו אחרי הרבנית קנייבסקי, הלוואי וכולם היו הולכות כמוה. קודם כל, תביאו מחאה אמיתית על נשות האברכים ועל מורות הסמינרים וכן על בנות הסמינרים, שלא מבינות למה להן אסור ללכת עם שיער פזור כמו המורות שלהן. תוציאו את הקורה מבין עיניכם בבקשה!!!
חכם03.08.14
אף אחד לא דורש מבחורות צעירות להתלבש כמו רבנית בת 80, ואף אחד לא דורש מהרבנית קניבסקי להתלבש כמו בחורות צעירות. די לזרות חול בעיניים!
שפרה04.08.14

הצגת כל התגובות

39
תשימו על עצמכם שמיכה וגם כרית, וגם מיטה וארון!ככה לא יראו אף אחת.ראית פעם את הרבנית קנייבסקי? בלי כל השכבות ההזויות האלו היתה צנועה וחסודה למופת! קודם תהיו כמוה! די לטירוף! הגיע הזמן שהרבנים יאסרו על הטרנד הזה. זה מביא משפחות לידי טירוף! הגברת מהכותל - בטח לא ענתה למאבטח כי אסור לדבר עם גברים...!
מזועזעת03.08.14
היתה דומה לטירוף הזה? ואיזה רבנית את מכירה שמתלבשת עם שמיכות על הראש, חוץ מהחולות נפש האלה?
עדנה04.08.14
38
שרה רבקה רחל ולאה וכך גם יקומו בתחיית המתים. לחיים אמיגוס
בן אמיתי03.08.14
"ויראה יהודה ויחשבה ל.... כי כסתה פניה"
כוכב04.08.14
בבקשה
תשאל רב 06.08.14
חוץ מזה כל הרבנים נגד כת השאלים. חוץ מכמה הזויים
אל תתחכם11.08.14
37
למה היא לא עצרה כשהשוטרים אמרו לה לעצור? למה היא לא אמרה משהו אחרי שהם ירו באוויר? מגיע לה, סתומה. השוטר נהג בסדר גמור! ואם היא באמת הייתה מחבלת ח"ו? קשה מאוד להבדיל בין נשות השאלים לערביות. צריך להיות צנועות אבל לא להגזים!!!
אחת02.08.14
למה ולמה ולמה - חביבי יש הרבה תשובות קודם כל לפני שמפיצים את המילה מפגרת כדאי לעשות שיעורי בית והרבה ...
מבין03.08.14
וגם לא רבקה ולא רחל. "וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת עֵינֶיהָ וַתֵּרֶא אֶת יִצְחָק וַתִּפֹּל מֵעַל הַגָּמָל" אם היתה לה שמיכה על הפנים, היא לא היתה רואה אף אחד.
אליעזר04.08.14
36
אנשים יקרים וקדושים! האמהות שלנו הלכו עם שאאל וגם עם רעלה!תסתכלו תמונות של פעם של הנשים ותבינו היום החרדיות שהולכות עם פאה מסוסלת לראשן ועם זקט פתוח או איזה חולצת בד מסכנה שמבליטה את כל הגוף שלא נדבר על החצאיות הצרות והקצרות זה פשוט גועל נפש זה התדרדרות של הדור הזה בגלל באים גזרת על עם ישראל האברכים
אהובה31.07.14
"האברכים בבני ברק באים לרב קניבסקי ובוכים לו שהם לא יודעים מה לעשות הם לא יכולים שלא להסתכל על נשים ברחוב מרוב המשיכה שלהם".... הפתרון: ספרי מוסר, ומהר!! לא הנשים אשמות!!
רחלי04.08.14
35
השוטר אומר לה לעצור אז היא חייבת לעצור ולא משנה מה היא תהיה! אני בעד השוטר ואני חושבת שהוא עשה את הדבר הכי נכון!!! חוץ מזה מה היא ערביה שהיא הולכת ככה? צריך להיות צנוע מכובד ויפה! לא אמרתי לכם עכשיו שצריך ללכת בפריצות אבל גם לא להיות כמו הערביות הטיפשות האלה!
מישהי31.07.14
צנועה מהרבנית שלך? תראי, הערביות למדו מאתנו והמצב שלנו עגום. את צודקת שעל פי התורה אפשר ללכת בצורה צנועה אחרת אבל מי שאומר שזה לא צנוע הוא שקרן ויהיה מי שיהיה גדול בעינך יהיה קטן. הערביות טיפשות נכון אבל אימותינו שרה רבקה רחל ולאה הלכו כך. תסתכלי בספר עולמות של טוהר וגם בספר באתי לגני מסכים שכשיש פ
א.מ.31.07.14
דוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה - מה שמוכיח שאין שום איסור לאשה
למדן04.08.14
תלמדי את הנושא ואח"כ תדברי
א.31.07.14
34
נשות הצנועות (המקרבות הגאולה) הלובשות השאלים יזכו ליכנס לגן עדן! אבל הפרוצות הלובשות פאות, שהם ידועים כנשות הפרוצות ירדו לגיהינם ולא יעלו לעולם ר"ל
נשות הצנועות 31.07.14
אבל מכאן ועד לא להישמע לשוטר??? בגדים אולי יש לה ובשפע...אבל שכל??רחוק מלהיות
דתיה ציונית גאה03.08.14
בהחלט אסור להישמע לשוטר! מתי תחדלי, ציונית, ללקק את המגף שרומס אותך? אמנם, ללא ספק, ה ת ע ל מ ו ת משוטר הינה מעשה מטופש בעליל. ולו אך מכיון שיש לו רובה גדול...
ארפכשד04.08.14
יזכו רק לברכה והצלחה, כפי שמובא מגדולי הדור בספרים. ◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה ל
המברך04.08.14
33
יהודייה אמיתית שמתלבשת כמו אמותינו הקדושות ולא כמו הנשים שלכם הפרוצות עם הפאות
מוטי31.07.14
אמותינו הלכו ככה "אך ורק" משום שזה הי' גדר של צניעות באותו הדור. אבל בדור הזה ההולך בזה היא בגדר "פורש מן הציבור" ויש בזה איסור לאו של ולא תתגודדו, ודו"ק
מברוקלין31.07.14
ראינו בימינו מה זה לא לפרוש מן הציבור. הרבניות נשות המצוי"ם -ה' ירחם, מורות הסמינרים - פיאות חצאיות קצרות - ה' ירחם, בנות סמינר - ה' ירחם ומי שלא תשים פאה אחרי שתתחתן אוי ואוי לה כמו כן נשות אברכים וגננות או הו ה' ירחם. אז מה ההטפת מוסר הזאת למי שהולכת בוודאי בצניעות על איזה פורש מאיזה ציבור אתה מדב
א.מ.01.08.14
וכן כתב מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב הפוס
ירמיהו04.08.14
מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה מפריעה להם וגורמת הרהורים? על זה עונה בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פריצות
ישראל מאיר04.08.14
32
אשה צדיקה שקידשה שם שמים כשהראתה את מסירות הנפש שלה לשמור על צניעות ולא לדבר עם גבר. יישר כוחה!
שמואל31.07.14
שם היא תמצא הרבה ערביות כמוה
יהודי04.08.14
31
בימים כאלו זה ממש מפחיד,אי אפשר לראות את הבן אדם ואי אפשר לדעת מי זה שלא יצאו מהבית בימי המלחמה
חרדית לדבר השם31.07.14
והצבועות מכת השאלים נמצאות כל היום ברחובות
ירושלמי04.08.14
30
זה שהיא הולכת עם שאל- זו בעיה שלה, הבעיה פה שהיא לא הזדהתה, זה הקטע!!!
שרית05.08.14
ככה מדברים ברחוב. זו מעלה ללכת עם שאל ולא בעיה.
א.מ.06.08.14
וגם הגר"ע יוסף זצ"ל. הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, א
רפאל06.08.14
29
די כבר! די כבר עם כל הנשים המטומטמות כאן באתר שמגינות עליה!!! תבדילו בין צניעות אמיתית לבין קיצוניות הזויה. וללא ספק שהאישה במקרה הנ"ל היא אשמה במה שקרה ויכולה לבוא בטענות רק אל עצמה!
די כבר!02.08.14
ברור לכל בר דעת שאין שום צניעות בשאל מטורף.
הונלולו04.08.14
למדת את הנושא שאתה מצייץ ?
חכם03.08.14
יופי הוא מציאות חיים. ההלכה קובעת את גדרי הצניעות (גם לגבי יחוד, דיבור, השתתפות בחיים ציבוריים וכו'). הקב"ה נתן יופי לאשה, והתורה לא באה לכער אותה! לא לפני הנישואים ולא אחרי הנישואים! ואדרבא, אשה נשואה צריכה להקפיד שבעתיים על יופיה... גם הנשים הכי חרדיות במאה שערים מתקשטות בתכשיטים, ולא רק בבית, גם
ליזי04.08.14
28
לא עצרת והיזדהית ? תמותי
ד01.08.14
27
מי שחושב שדרכם כונה שיגיד לי שם של רב אחד אמיתי שמסכים עם ההזיה הזאת
פלונית01.08.14
26
חבל על הרגל פשוט. בשביל חומרא על עוד חומרא? היא אולי תהיה עכשיו נכה כל חייה ולא תוכל לטפל בילדים שלה. אז מה הרווחנו מהקיצוניות הזאת? אני נגד פאות , כמו שאסרו רוב רובם של גדולי ישראל, אבל מכאן ועד לסכן את עצמה ולהפחיד אנשים, יש גבול שרק אנשים לא שפויים יכולים לעבור.
הרבנית+31.07.14
כל אחד יעשה כחומרותיו כל זמן שלא מפריע לאחרים. בתנאי שאחרים לא משונים כמוך אם את נגד פיאות כל הכבוד אבל שאל הרב עובדיה היה מעודד. נכון אם היא בכוונה לא ענתה לשוטר בגלל צניעות יש בזה בעיה אבל בנושא חומרות או שאל לא מפחיד אף אחד ולא יפחיד . אל תשכחי שבימי הרומאים שהיו הולכים בחוסר צניעות היו בגדים יות
א.מ.01.08.14
יש שאל שמכסה רת החלק העליון של הגוף שאת זה הרבנים באמת מעודדים וזו חומרה כהלכה. ויש שאל שמכסה את כל הגוף, כולל הראש (שלא לדבר על אלה המכסות את הפנים) שזה כבר טירוף. חוץ מזה שזה היפך הצניעות, כי הלובשות כך מעוררות עינין וכולם מסתכלים עליהן.
הרבנית+03.08.14
כי כידוע זה מושך תשומת לב רבה, רוב הנשים לא לובשות את זה וזה נראה זר ומוזר. לכן אין שום רבנית עם שאל.
גילה04.08.14
25
אבל היא נעבאך
?31.07.14
24
זו כת שהיא חיקוי לאיסלם . יש להתייחס אליהם כמחבלים לכל דבר.
שארית סיהאלום31.07.14
לדבר, המוסלמיות הם מחקות את הצניעות היהודית ולא ההפך. יותר מזה הרב עובדיה כך פוסק וממליץ בחום לכל מי שמכירו . ראו בספר באתי לגני.
א.מ.31.07.14
23
היכן כתוב בתורה שצריך לכסות גם הראש? האם אנחנו מוסלמים? לא דיינו במה שאסרה תורה?(כלשון הגמרא)
אביהו31.07.14
בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש
ירון עמרוצי04.08.14
22
הגמרא במסכת שבת אומרת ש"הערביות יוצאות רעולות" בשבת, כלומר מותר ליהודיות שבארצות ערב המתלבשות כמנהג מקומן, לצאת בשבת כשהן חבושות רעלה. עם זאת, ההסבר שנותנים לטעם המקורי בעטיית רעלה אינו צנוע במיוחד. היא נועדה למשוך תשומת לב למה שמוסתר, ולנטוע סקרנות עזה לגבי מראה שאר הפנים. חכמים לא אסרו זאת על אלו
שמריה המכירי04.08.14
רבו המתירים, לכן כל אדם ישאל את רבו ולא צריך לריב בגלל זה.
א.מ.07.08.14
אבל המציאות היא שזה יוצא דופן בימינו (אלא אם כן אתה גר בשועפט) ולכן זה פריצות כמו כל לבוש פרוץ. כי אם מדובר באשה נאה, הרי זה גורר הסתכלות בפניה.
דן11.08.14
21
מי שבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו.....
רבקה 01.08.14
20
כך אני תמיד קורא לילדים שלי כשאנחנו רואים אחת כזאת. אם היא לא מבינה שבזמן מתוח כזה עם הלבוש שלה, והיום לא היה פורים, זה מפחיד, בעיה שלה. השוטר היה בסדר ושימשיך לירות בכל מי שהולך בצורה המעוררת חשד לשלום הציבור. אם ח"ו היה להיפך והיא היתה מחבלת והוא לא היה יורה בה, היה נגרם אסון כבד.
ישראל01.08.14
אתה המסוכן ביותר: א. יש הרבה יהודיות שהוכות כך בצניעות אתה מלמד לא נכון את ילדך ב. הרב עובדיה יוסף פוסק כך וכן גמור בספר באתי לגני ועוד ג. חשד יש הרבה שמעוררים השוטר צריך להיות מספיק חכם ומיומן שלא ליפול בטרגדיה כזאת ד. סוף דבר הכל נשמע ...
אבו עמאר03.08.14
והגר"ע לא הסכים עם השאל והרעלה כידוע, וגם אשתו לא הלכה עם שאל. ואולי באותו מקום שהיה נהוג ללכת עם שאל ורעלה, בין הערבים והערביות, יש מקום לנהוג כך משום צניעות, אבל במקום אחר? וכבר כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ: "דבר הרגיל באותה מדינה, אינ
לוי04.08.14
בעיניך, מעליל עלילות דברים. אל תבלבל לנו במוח מטימטום כזה במקרה של תמניה שנמצאת במקום שהאשכנזים (מנסים לשלוט). דעתה לחזור לא כשהיא נראית כנוכריה ז...קודם כל שתלך צנועה כובע - מנהג אבל פיאה הרי היא מושכת כמו שיער בדיוק, אז מה אם היא מכסה את שערה הרי היא מגלה שיער של אחרת או אפילו שיער סינטטי(כביכול
שבט לוי06.08.14
הגאון הספרדי רבי חיים כסאר זצ"ל, מגדולי חכמי תימן בדורנו, בשו"ת "החיים והשלום" (אבן העזר סי' ג'): "שאל השואל, שיש מי שאומר שאיסור חמור הוא ללבוש פאה, והיא בסוג עוברת על דת יהודית ותצא בלא כתובה. מה נאמר היום שחלק גדול מן הנשים הנשואות אפילו מהספרדים לובשות פאה נכרית, והכל יודעין שאין זה שערן הטבעי
רצאבי11.08.14
אין בזה שום בעיה. ולכן "דת יהודית" משתנה לפי הזמן והמקום וכפי שהוכיח מפורש מהרמב"ם, מרן גאון עוזינו בשו"ת "אור לציון" חלק א' סימן י"א. ממילא אין שום בעיה של פריצות בפאה. ואשה בפאה נראית כמו בת לא נשואה, אין קשר לגויה ולכל שאר הכינויים מהרהורי לבך.
דביר11.08.14
הגאון רבי דוד משרקי (מזרחי) זצ"ל, ר"מ ומו"צ בעיר צנעא, מגדולי פוסקי תימן, בספרו "שתילי זיתים" (על השו"ע או"ח סי' ע"ה סעיף ה'. נדפס בשנת תרנ"ה), פסק כרמ"א להתיר. וכן הגאון הספרדי רבי חיים כסאר זצ"ל, מגדולי חכמי תימן בדורנו, בשו"ת "החיים והשלום" (אבן העזר סי' ג') כתב שאין איסור לנשים ללבוש פאה, ו
צנעני11.08.14
פאה זה פריצות ממש כשיערה נקודה ! שום פרופסור לעיניני דת לא יוכל להכחיש את המוחש ודי להיות כמו החילונים האשכנזים עם ראש באדמה כדי להציל את הכבוד (והכסף).
הלוי06.08.14
19
ישעי' הנביא אומר בספר ישעיהו פרק ג' פסוק טז, שה' אמר לו למה נאבדה הארץ [=הבית המקדש], משום שהנשים הלכו עם רעלים, ורש"י מפרש שם הטעם, משום שמי שהולכת בדרך קיצוני מדרך-העולם, הרי היא מכשילה את הרבים. ולכן "אומר ישעיהו הנביא" (ואחריו כל לומדי תורתינו הקדושה) כי אסור ללכת עם שאל בשום פנים ואופן. ולדעתי
ישעי' הנביא01.08.14
כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנים, וגם י
גבריאל04.08.14
שקרן גדול מאוד! תלמד אצל תלמיד חכם ולא אצל זימרי או לבן או בלעם
תלמיד03.08.14
18
זה ממש כמו הערביות, אסור להם ללכת ככה!!!במיוחד במצב הביטחוני.
חי31.07.14
מה שלא נכנס דרך השכל יכנס דרך הרגלים !
ל31.07.14
במצב בטחוני לא יורים בעזה בערביות שצועקות... צריך קצת אורך רוח לגבי יהודיות או להיות שונא כמוך כמו עמלק ובלק מלך מואב ועוד. רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף התיר והמליץ על השאל .
א.מ.31.07.14
יתירה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
פסיכולוגי31.07.14
כמו כל שחקן מומחה יודע לנצח בתחומו - אגב לקטול כמוך זה לא מראה על טקט וגם על...
פסיכיאטרי01.08.14
יורים לה קצת יותר למעלה!
גענ03.08.14
יוסף. שחורה ? זה מזכיר את החילונים שאומרים שאנחהו שחורים - אתם בדרך אליהם ...אולי
א.מ.31.07.14
בתמונות רואים שאפילו ראו מקצת משערה מחוץ לכיסוראש.., כך שוודאי שהוא לא בעד כל הרעלות והשאלים המוזרים הללו שעושים חילול ה' נורא, מסכנות הבנות של האמהות הללו שמכריחים אותן להתלבש כך מגיל קטן... ה' יחרם
רו03.08.14
אין אדם ניכר בידיעותיו אלא אם מציג אותן. אפשר לראות בספרי הרב וגם בספר באתי לגני של תלמידו של הרב. לא יפה לדבר מהדמיון.
א.מ.03.08.14
ומה ש"פסק" שם להלכה אין לו שום יסוד הלכתי, והרב עובדיה יצא במפורש נגד פסיקת הלכותיו ואמר ששאל זה פריצות ממש. וידוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עי
תלמיד מרן04.08.14
ויש מטפחת. אין לאף אחד בעלות על פסקי מרן מה שכתב זה מה שיש לנו וכל גדול יאמר לך שאם היא לא בולטת במיוחד זה צנוע וקדוש. חוץ מזה יש הרבה שעושות זאת מצניעות אמיתית ועוד מעט זה יהפך לרגיל. לא דיברתי על הכת המשונה שבירושלים שחוץ מהשאל הם עושות דברים שלא מקובלים על גדולי ישראל אבל כמו בכל חברה הם השוליים
א.מ.06.08.14
והכת המשונה בירושלים זאת תוצאה ישירה של חומרות מטורפות שמתחילות רק עם "שאל" ונגמר באישפוז בבית חולים לחולי נפש. ומה שכתב הרב עובדיה זה שאין שום חיוב ללבוש שאל, ומה שאמר בעל פה זה שיש בזה פריצות.
אופיר11.08.14
והוא מצדד במטפחות ותמיד אמר בדרשות שאפשר ללבוש כובעים ומטפחות יפים, מעולם לא הטיף לשאל ורעלה כמו 'באתי לגני'
אופיר11.08.14
17
וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה, וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה; כִּי כִסְּתָה פָּנֶיה, זו ההתייחסות בתורה למי שהיא מכת השאלים!.
ה31.07.14
וגם מביא פירושים מהתורה להצדיק את העמלקיות שבך. הראש שלך מלא בחילוניות ולכן כל זמן שאחרים קוראים לך חרדי אתה מנסה להצדיק את דרכך על פי התורה. האמת שזה פי האתון ולא התורה !
א.מ.31.07.14
ולכן היום זה כפשוטו, שכל הלובשת שאלים ורעלות היא ז*** וצבועה
אמת04.08.14
לחבל
דניאל06.08.14
16
פשוט ענקקקקק
מנחם אב31.07.14
15
כל אחד יודע ששאל מכסה את כל חלקי הגוף, תלוי עד כמה הוא ארוך. לא צריך להיות לא חכם ולא דתי בשביל זה. אלו שטוענים שהרבניות לא הולכות כך זה לא ראיה משום שהרבנית יכולה לומר רק מה בעלה פוסק ולא מה היא פוסקת. הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה בעד השאל וכן הוא בירך את מי שהלכה עם שאל. הערביות למדו מבנות ישראל ולא
שם טוב03.08.14
אמר כל לבוש שונה מהרגיל זה פריצות! כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ: "דבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט... וידוע דעת חכם אחד אשר רצה לחלק בין אשכנזיות לספרדיות בענין הזה [
מ.04.08.14
ואתם תהיו המוזרים
מגיבון06.08.14
הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בלבוש הזה יש נצנצים
יונתן04.08.14
תורה לא לומדים מרדיו אלא מספרי הרב. אתה רוצה לומר שאמותינו הקדושות הלכו כמו פינגווינים מספיק לשנאת הקדושה. אנני רוצה לומר מה כל מיני רבנים רוצים להתיר על פי התורה... תפתח בספר באתי לגני ותראה דברים כתובים בהסכמת הרב עובדיה ולא הרב רדיו.
תלמיד הרב06.08.14
וספר "באתי לגני" לעומתו אין לו נאמנות כלל. גם אין קשר לאמותנו, בזמנם כולן הלכו כך ולכן הן לא היו יוצאות דופן ולא נראות כמו פינגווינים. גם מה שהרב עובדיה נתן הסכמה זה באופן כללי בלי לרדת לפרטים
א. ב.06.08.14
מה הקשר לנאמנותו של הרב אברהם שגדול הוא בתורה וביראה ח"ו לחלוק על עליו באופן אישי . אך... לא תגור מפני איש בתורה ובהלכה, לך ותלמד את הנושא בלי שוחד ובלי להטלות על אילנות גבוהים ורדיו.
תלמיד הרב06.08.14
ראה עדות הרב בניזרי, אז הלך א. יוסף ובגלל עניין אישי המציא איזה דבר זה לא נרא עדות.
שי 07.08.14
14
לכנות אשה יהודיה צנועה בכינויים אנטישמיים! גועל נפש!
מזועזעת31.07.14
שאל מאשר ללכת עם לבוש קצר,שיחטיא את בחורי ישראל.
רחל31.07.14
למה לא ללכת עם לבוש נורמלי שמותר ע"פ כל הרבנים?
יעלי04.08.14
ללכת עם שאל, ורק שחור ולכסות את כל פניה כמו חמאס., ומאיזה סיבה הוא קרא לה לבדיקה ביטחונית וסירבה,. לא דיברה פשוט המשיכה ללכת, גם כשצעק אני יורה, גם כשצעק לעצור סירבה להוציא הגה מהפה.,. גם כשראתה את כל המאבטחים רצים לכיוונה לא טרחה לפתוח תפה העקום שלה.,. ועוד בזמן מלחמה כשכל יום יש כמה סיכולי פיגועי
חרדית01.08.14
13
מפגרת, למה את לא עוצרת? מה את חושבת לעצמך? צניעות? תראי איזו צנועה יצאת כאן...
המום31.07.14
יהודי לא אומר בשום אופן מגיע ליהודי שנפגע אלא אם הוא שונא יהודים או שונא חלק מהם בגלל שהוא נגוע בכת זימרי והרבנים המתירים פאות וכדומה
א.מ31.07.14
אני לא מבין דבר אחד: הרי זה באמת יכול לקרות שאיזו מחבלת תתעטף בשאל, ותחביא שם פצצה, לא? והיא ה"צדיקה" התנהלה בצורה מחשידה, תאר לך, ה' ישמור אילו זה היה בסוף נגמר בפיגוע, מה ההינו אומרים? האחריות של כל אחד ואחת לא להתנהל בצורה מחשידה. (במיוחד בתקופה הרגישה הזו) אין לי בעייה שתלך עם 10 שאלים, אבל
המום31.07.14
חשבתי שעל עצם השאל אתה מדבר, סליחה !
א.מ.01.08.14
12
הצניעות שלה זה כן כמו שהאמהות שלנו היו הולכות ככה הלכו שרה רבקה רחל ולאה וזה מה שאמר הרב עובדיה!!!! אבל שאומרים לה לעצור ובמיוחד שהמצב עכשיו הוא כ"כ רגיש אז היא היתה צריכה לעצור וזה היה ממש לא בסדר.כי אמרו לה לעצור והיא לא עצרה. אבל על הלבוש שלה הלוואי שכולנו נזכהה!! וזה ממש לא כמו המוסלמיות כי אם ה
עמ"י חי05.08.14
ואשתו של הרב עובדיה לא הלכה עם שאל או רעלה, וכמובן לא לבשה שמיכה על הראש! הוא לא התנגד לזה! והמוסלמיות הצבועות ידועות בצביעות שלהן, כמו השאליות בדיוק
מאיר06.08.14
בלי צביעות ומשחקי מילים !
תלמיד06.08.14
כשכל הנשים החרדיות לובשות פאות, אין שום סיבה להיות יוצאת דופן וללבוש משהו מוזר שכולם יסתכלו עלייך
הילה11.08.14
11
יש שאלים, ויש שאלים. יש נשים צנועות שהולכות עם שאל, אבל לא לובשות רעלה! אלא מכסות את הראש במטפחת צנועה שמכסה את האוזן ואין אפי שערה אחת בחוץ. ככה לא טועים בינן לבין הישמעליות. צריך להזהר כי יש בעיה משום חוקות הגויים. אודה ולא אבוש. איני נמנית על הצדיקות הלובשות שאל צנוע אבל יש להעריך אותן ולשאוף לדר
א.נ31.07.14
חוקות הגויים זה מתי שהגויים לא עושים טוב
א.מ.31.07.14
את הסנדל בצורה שהגויים קושרים, בלי קשר לצניעות. תפסיק לבלבל במוח
טל03.08.14
לכי לשועפט ותראי את כל החברות שלך, נראות בדיוק כמוך. וגם יוצאים להם ילדים ערבים, כמו שיצאו לך. כי ככה זה כשעוזבים את היהדות ונדבקים באיסלאם.
זועבי04.08.14
10
יש דרכם פחות מזיקות לבדוק בני אדם שנראים חשודים מאשר לירות בהם ולהזיק לבריאות שלהם כל כך. מה, הם לא יודעים שגם בעם ישראל נשארו כמה יהודיות צנועות? וההסתה הגזענית שלכם ממש דוחה.
יוכבד31.07.14
מחזיקה תיק נפץ ביד!
חושב31.07.14
בסתם ערביה? במקרים של ספק פיקוח נפש אי אפשר לחכות יותר מידי, על האישה היה להישמע להוראות השוטרים, במקרה זה נראה שהיא אשמה בפציעה שלה
טל03.08.14
9
גברת שאלית נכבדה, עדיף שתורידי את השאל המגוחך, תתלבשי בצניעות אמיתית. ואל תגרמי לבושות לכלל בנות ישראל. מה הועלת ב"צניעות" המדומה שלך? שכל הגברים ירוצו אחרייך עם אקדחים...? שהצלחת להרעיד לבבות? רעש והמולה וחילול ה' אחד גדול... קחי לתשומת ליבך ותתחילי לנהוג בשפיות.
בת ישראל צנועה31.07.14
מה בדיוק צנוע בך? שלבשת חולצה שכל אחד וכל אחת רואה דרכה בדיוק מה יש מתחת... השאל מסתיר את גוף האשה וזאת באמת צניעות כי צניעות זה להצניע ולהצניע זה להסתיר ולא להראות. הבנת?
צנועה באמת31.07.14
לא מכסים את חוסר הידע בנושא צניעות. מדומה כל מי שלא הולכת עם שאל תבדקי מה כותב הרב עובדיה יוסף על שאל ומה אומר הרב אלישיב על פאה. צניעות אמיתית זה מה שיש ברחוב ? על זה את החכמה לא יוצאת... תזהרי מכת זימרי לפעמים זה בא לאט לאט
א.מ.31.07.14
הגרי"ש אלישיב, שבעלונים ובחוברות מצטטים אותו כאוסר, ומוציאים את דבריו מהקשרם, או ממציאים בשמו וכו', אמר בוידאו שפורסם באינטרנט מפגישתו עם כמה ת"ח ("יש לנו כמה שאלות לברר"), שיש גדולים שהתעקשו על כך שנשותיהם ילבשו פאה, ומיד הביא גדול אחד לדוגמא שלא הסכים לעלות לירושלים אם אשתו תיאלץ להוריד את הפאה.
שלמה04.08.14
8
מאת אחד הרבנים שליט"א: "לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכס
צבי04.08.14
יש בתורתינו א ואח"כ ב ואחכ"כ ג אתה מציג את הדברים הפוך ! קודם כל העיקר ההשקפה ואח"כ ההלכה. ברור שלא למדת את הנושאים: פאה נוכרית ושאל משום שאתה מנסה להראות כמה ההשקפה חשובה יותר מההלכה! אבל צדיק יקר הספרדים בד"כ הפוך קודם כל מה מותר ומה אסור ואח"כ למה והשקפה לכן אציע לך תלמד את הנושא ואל תמנע עצמך
א.מ.06.08.14
אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, ושם שימש כרב הקהילה הספרדית, ומשם החל
ב. לוי06.08.14
ואח"כ כל מיני סוגי השקפה
צבי לצדיק06.08.14
הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בלבוש הזה יש נצנצים
רפאל06.08.14
7
שבת היא:ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם--לדעת, אני ה
שבת קודש31.07.14
למי יש כח לקרוא?
בכעי03.08.14
6
ולרסס את כל השאלים
אבי31.07.14
????????????????????????
חכם עיניו בראשו31.07.14
כשכל נשות העולם לבשו כך. אבל כיום, זה זר ומוזר, מושך תשומת לב ואין בו אלא פריצות. ואגב גם רבקה לא כיסתה את פניה וכמו שכתוב "וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת עֵינֶיהָ וַתֵּרֶא אֶת יִצְחָק וַתִּפֹּל מֵעַל הַגָּמָל". ואח"כ "ותקח הצעיף ותתכס" שעד אז לא התכסתה.
משה04.08.14
אני חייבת להגיב לשטויות שאתה מדבר 4 האמהות לא הלכו כך אלה הרבנים הגדולים יצאו נגד התופעה הזאת זה חוסר צניעות מי אתה שתבוא ותגיד שכך הלכו האמהות הקדושות.
אושרת 31.07.14
תבדקי טוב אם הרבנים שלך הם לא בלק ובלעם ולבן וזימרי חכמה בלילה. תלכי למוצ"ים אנשי הביזנס שלך ותבדקי אם ההלכות שלהם לא מושפעות מהמצב הפיננסי בסמינר או אצלם בבית וכו' בואי חכמה, לא נרחיב את היריעה את נטפלת למקום הלא נכון וחבל.
א.מ.31.07.14
ואין לך חלק לעולם הבא, עם כל קנאותך המזוייפת
ליטאי04.08.14
5
אם באמת היה צנוע ללכת עם השאל כמו הערביות אז גם הרבנית קנייבסקי הרבנית מרגלית יוסף וכו' היו הולכות כך..
שירה03.08.14
והיה מעודד ומברך את מי שהלכה עם שאלים ואת בעלה ... מראה הרבניות לא ראיה להלכה כמוגם שידוע בהרבה מקרים. אכן מעשה רב כמובן זה חשוב אך הלכה לומדים מהכתוב של אותו רב.
מגיבון03.08.14
בנו הרב א. יוסף מעיד עדות גמורה שהטעו אותו אינשי דלא מעלי וזה כמו לבוש אדום שאסור. אשה עם רעלה או שאל, כולם מסתכלים עליה בכל מקום שהיא הולכת. וכמובן שבשום מקום בכתובים הרב עובדיה לא עודד "שאל"
ידידיה04.08.14
מי שמפריע לו רעלות מצבו עגום ביותר וחבל!
מגיבון06.08.14
הוא עם יראת שמיים עקומה
אהרן06.08.14
אוי בר חוכם. זו הכחשת המציעות. אתה רוצה לומר שבדור הזה זה לא שייך כי זה בולט וכדו' שומע. גם תגיד שפאה זהלא נראה כמו שיער חכם ומחוכם !
תלמיד06.08.14
בימינו זה פריצות, מה לא ברור? כל עוד אתה לא גר בסעודיה
תלמיד חכם11.08.14
הוא מנסה להמציא דברים
שי 07.08.14
האמת הפשוטה, ששאל ורעלה בולטים ויוצאי דופן... וכך סובר הרב עובדיה, ולא יעזור לבניזרי ולאשתו לבלבל את המח עם קשקושים בשם הרב עובדיה. הם הטעו אותו, כך הוא אמר בעצמו.
שלום11.08.14
4
רק הבעלי תשובה וכודמה הם החכמים והם יודעים מה התורה רוצה זה הרי כזה טיפשי כל גדולי ישראל ללא יוצא מן הכלל כולל רבני העדה החרדית לא הולכים עם הדברים האלה רק מי שרוצה להיות יותר צדיק מהאפפיור ולא מבין שזה יגרום לידלים שלו להיות חילוניים עושה את זה!!
יהונתן31.07.14
מארי מקומות: ספר באתי לגני יביע אומר ספר עולמות של טוהר רואים שם גם תמונות של יותר צנוע משאל... אתם דומים יותר לאפיפיור וזה לא קשור לחוזרים בתשובה הצניעות הזאת . נכון שאסור להתבלט בשל כך וכו'
א.מ.31.07.14
◄ הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות! הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור
משה04.08.14
3
פה גדול זה מה שיש להם נציגי היצר, זרועות האופנה והחוכמה הנורמאלית...
תם ונשלם03.08.14
אף אחד לא בא להגן על הפאות ועל הלבוש הצמוד שלצערנו נהוג בהרבה חוגים. אבל מכאן ועד ללכת כמו הערביות, יש גבול. ותפסיקו עם הטענות על אמותנו הקדושות. בתקופה שלהן, כולן היו נוהגות כך וכך היה ולא אחרת. אבל היום, זה לא מציאותי וזה מושך תשומת לב יותר מאשר מצניע. אם הנשים הללו היו באמת רוצות צניעות, היו הולכ
הרבנית+03.08.14
שכן ללכת בשאל גם אם לא כולן נוהגות כך. נכון בנושא של תשומת לב יש כאלה שאולי מחפשות אבל לא כולן.
א.מ.03.08.14
ודאי שכן.
הרבנית+03.08.14
לא להגזים !
א.מ.03.08.14
ומחפשת תשומת לב בצורה כזו. רובן גם נשים שלא מסופקות כראוי וד"ל, וגם הבעלים שלהם רועים בשדות זרים רח"ל.
חנן04.08.14
2
אני הייתי שם זה היה ממש מפחיד שבאמצע התפילה בכותל שומעים יריות כולם היו בלחץ בגלל אישה משוגעת אני לא מבין מה הייתה הבעי'ה שלה לענות ולהזדהות לשוטר כשאמר לה לעצור ה' ישמור כל הסוג של האנשים האלו!!!
בןמוש31.07.14
תרים ראשך מחוץ לקופסה ותבין שיש עוד דעות בעולם ואולי השוטר טעה טעות חמורה. זכור ! מחיר הצניעות הוא גדול עצום .
עיברי31.07.14
אין הולכין בחוקות הגויים, ולא מידמין להן--לא במלבוש, ולא בשיער, וכיוצא בהן: שנאמר "ולא תלכו בחוקות הגוי"
ת31.07.14
לא הולכים בחוקות הגוי היכן שהוא לא בסדר. אבל בנות ישראל האם צריכות לחשוף את עצמן בגלל שהגויות צנועות ?. כך חשבו לפני כ25 שנה ולאיזה מצב הגיעו הקרויות "חרדיות" אין המקום יכול להכיל את הכאב.
א.מ.31.07.14
ולכן הוא כיום אסור משום "חוקות הגוי" וגם משום פריצות שמושך תשומת לב רבה, ולשומעים ינעם
הרב טויב04.08.14
וגם חלק גדול בבית הם מתירים מה של הרבנים לא מתירים ...................
הרב טוב06.08.14
1
ומי יכול להרהר אחרי קודש הקודשים הרה"ק מליובאוויטש זצ"ל שפסק כך? ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על ה
צדיק בן צדיק04.08.14
למרות שהוא יודע את האמת הוא מסלף אותה
א.מ.06.08.14
תברר עם הוריך אם כלב קשור להולדתך
רפי גינת06.08.14
ההמשך אם לא הבנת "כלב לא הולך... אבל אתה יהודי צריך ללכת לפי ההלכה וללמוד אותה כראוי ופאה באופן הכי ברור דומה לשיער שלה איך אתה מביא סוללה של רבנים ומסלף חלק מדבריהם שאחרים כמותך פירשו את אותם רבנים אחרת. אני חוזר בי ממה שאמרתי קודם סליחה ומחילה ובבקשה תבינו שהדבר מצד אחד פשוט וצמד שני עמוק עד לב ה
א.מ.06.08.14
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמנ
שמעון אבודרהם11.08.14
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
נפתלי04.08.14
ווואוווו...כל הפוסקים שאמרתה מסכימים עם הרב עובדיה בעניני הפאה!!!....הגזמתה אז אולי תמסור את האישה שתהיה לך לכולם כדי שידעו כמה טובת מראה היא...אישה צריכה למוצא חן אך ורק בעיני בעלה!!! וגבר שאומר לאשתו להסיים פאה ארוכה ומסוללסלת בלונדנית ולהתאפר כי הוא רוצה שיראו שיש לו אישה יפה הוא גבר שכל התורה של
אבי 07.08.14
אף אחד לא מסכים עם הרב עובדיה, רוב חבריו חלקו עליו. ואין חובה לספרדיות ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקו
יהודה11.08.14
תשובה:-של הרב מאיר אליהו עפ"י פסיקתו של הרב עובדיה: העוון הנורא הזה גורם לאריכות הגלות ואנשים פשוטים אינם מבינים אפילו עד כמה משפחות ובחורים זה הורס ורק לאוזני הרבנים מגיעה השמועה, והאשה עצמה עוברת על איסור בחוקותיהם לא תלכו על איסור דבר שבערוה על איסור מראית עין על איסור אל תטוש תורת אמך והגדול מכו
יוסי 13.08.14
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
מנחם04.08.14
הרב קניבסקי אסר פאות וששאלו אז איך יש לך נינם ונכדות שהולכים הם פאות הוא אמר הם לא שאלו אותי!!! כל גדולי הדור של פעם אסרו זאת...תחשוב לבד מה הקטע לחסות את השער ולהסים שער יותר יפה ממה שהיה להם הקטע זה לחסות את השער אחרי החתונה לומה כי השיער הוא זה שגורם לאישה להתיפות!!! ודבר שני ברור שאשה צריכה להיו
אבי 13.08.14
אולי גם יעניין אותך
משטרה ופלילים

עם סכין וגרזן: האריתראים ניסו לפגוע בחבריהם בתל אביב

קובי רוזן | 16.05.24

כספי טרור | חוסלו 3 מחבלים

כוחות ביטחון גדולים פעלו הלילה ביו"ש והחרימו מיליוני ש"ח

קובי רוזן | 16.05.24

יפרוש אחרי יום ירושלים

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן - פורש מהמשטרה

קובי רוזן | 16.05.24

נגנב מבית עסק | תיעוד

השוטרים נדהמו: בתוך הרכב שנסע במהירות אותר... כספומט

קובי רוזן | 16.05.24

טרור בבירה

תיעוד דרמטי: מחבל ניסה לוחמים בירושלים וחוסל | צפו

קובי רוזן | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תרסיס, אגרופים ובעיטות

תיעוד מזעזע: בן 34 שודד באלימות נהג מונית בן 79

קובי רוזן | 15.05.24

אין גבול

נעצר חשוד שעקץ חצי מיליון שקל בטענה ש"מסייע לחיילים"

קובי רוזן | 15.05.24

מרביתם בלי היתר שהייה | צפו

עשרות פלסטינים נתפסו בדירה בי-ם; הליך פלילי נגד המלין

קובי רוזן | 13.05.24

באמצע הלילה

מכת גניבות הרכב בי-ם: סוכלה גניבת 3 רכבים | תיעוד המרדף

קובי רוזן | 13.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בטקס מרגש

טקס ההנצחה המרגש לשוטרים שנפלו בשמחת תורה

קובי רוזן | 13.05.24

סיפר על נפילתו ב-7.10

מפקד הימ"מ על בנו: "ידעתי שמצבו קשה, ושאיני יכול לעזור"

בני סולומון | 12.05.24

לזה הוא לא ציפה

כשהמנקה הפלסטינית עדכנה את הגנב איפה הכסף | האזינו

קובי רוזן | 12.05.24

נתפסו על חם

שלושה נעצרו בבני ברק; החשד: כייסו קשישים באוטובוסים

קובי רוזן | 12.05.24
ש

יום פתוח בזום

חרדי וחולם על אקדמיה? יום פתוח מיוחד בשבילך

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

לוחמי מג"ב לא ויתרו

נהג האמבולנס התעקש: "אירוע מציל חיים" - וזה מה שנחשף

קובי רוזן | 12.05.24

בסיוע כלבה | צפו

ירושלים: שוטרים חשפו נשק מסוג M16, אקדח ותחמושת

קובי רוזן | 12.05.24

ליל שישי בוער

בן 16 מבני ברק הצית צמיגים ולוחות מודעות - ונעצר

קובי רוזן | 10.05.24