כיכר השבת

ח"כ דב ליפמן לח"כ יעקב אשר: "השם בוכה עליך"

החלפת המהלומות בין ח"כ דוב ליפמן לבין הח"כים החרדים בעיצומה: לאחר שח"כ יעקב אשר תקף את ליפמן ורמז כי הוא 'לא חרדי', הגיב ליפמן ואמר: "השם בוכה עליך" (פוליטי)

59
ישי כהן | כיכר השבת | כ' באייר | 30.04.13
מייצג את החרדים? ליפמן
מייצג את החרדים? ליפמן (צילום: פלאש 90)

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) משיב לח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שטען ברמז כי הוא לא נמנה על הציבור החרדי, ואומר כי הוא "חרד לדבר השם".

בדברים שנשא על דוכן הנואמים אמר ח"כ ליפמן: "חבר כנסת יעקב אשר עמד פה בניסיון להגיד שאני לא חרדי. מעניין מאד, ירמיהו הנביא לימד אותנו: "ה' צבאות שופט צדק בוחן כליות ולב". ירמיהו לא הזכיר, חבר הכנסת אשר, שהוא רק בסופו של יום בשר ודם. אבל יותר מזה, 'חרדי' - מהפסוק או מהציטוט- חרד לדבר השם".

"חרד לדבר השם" הסביר ליפמן: "מאמין שדרכיה דרכי נועם; חרד לדבר השם מאמין שדרך ארץ קדמה לתורה; חרד לדבר השם מאמין שיפה תלמוד תורה עם דרך ארץ; חרד לדבר השם לא שופט מיהו חרדי או לא חרדי, נותן את זה לאלוקים".

בהמשך דבריו אמר ליפמן: "אני גאה לעמוד פה, כנציג, חבר כנסת חרדי, חרד לדבר השם, ששואף לאחדות".

ח"כ אשר ששמע את דבריו של ליפמן זעם וניסה להפריע לו בנאומו, ליפמן השיב לו: "דרך ארץ. לא, תן לי לדבר, דרך ארץ קדמה לתורה. חרד לדבר השם. הוא צופה עליך, הוא בוכה עליך, לא אני. הוא בוכה על ההתנהגות שלך".

ליפמן סיים את דבריו ואמר: "ישבתי בשקט פה כשהוא דיבר. אנחנו בני תורה לאורך כל הדורות, אני אמשיך לייצג את בני הישיבה, בני תורה, שרוצים מה שאנחנו מייצגים, שילוב של תורה ועבודה, שילוב של תורה עם פרנסה ואנחנו נחזק את בני הישיבות, את כל הישיבות וחבל שאין לך את התמיכה שלהם".

ה' בוכה עליו? ח"כ יעקב אשר (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר אמר ח"כ יעקב אשר לליפמן: "אתה מחשיב עצמך לחרדי, אני מבקש ממך אל תדבר כחרדי כשאתה לא כזה, אל תעשה הדמיות, ואל תעשה צחוק מאנשים, נכנסת לכנסת רק בגלל שמישהו טעה וחשב שאתה חרדי".

העימות בין החכי"ם החל לאחר שבמהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא 'נשות הכותל' אמר ח"כ משה גפני: "אין מספיק מחלוקות? אתם רוצים להעלות הכל באש?. אם לא אנחנו, הציבור החרדי, בכלל לא היה כותל. היו אנשים שאמרו שאלה סתם אבנים".

"אני מציע שיעלו להר הבית. לא יחזרו משם. הערבים לא ינהגו בהן כמונו. אלפי שנים באו אנשים לכותל, רובם המוחלט כאלה שבית הכנסת עבורם זה תפילה שלוש פעמים ביום. כשההגנה רצתה בזמן המנדט הבריטי להראות בעלות על הכותל, היא הציבה שם מחיצה.. יכולים להתנהג באחריות או בפופוליזם".

גפני סיים ואמר: "כשאני רואה אישה מניחה תפילין בכותל זה פוצע לי את הלב. מאות אלפי גברים ונשים רואים בזה חילול הקודש. אני מבקש בתחינה – בואו להתפלל ולא לעשות פרובוקציות. תעשו את זה בבית הכנסת ולא במקום שנמצאים כל כך הרבה אנשים".

ליפמן הוציא הודעה כנגד גפני וכתב: "ישבתי בדיון ליד ח"כ גפני, שמעתי אותו אומר ש'כואב לו הלב לראות נשים בכותל מתעטפות בטלית ולובשות תפילין'. כחרדי, אני חייב לומר שאני מופתע. אני לא מבין למה עיניהם של הגברים פוזלות לכיוון עזרת הנשים".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
עוד פעם התברר שראש עירית בני ברק מתאים לפינוי האשפה בעיר ולא לכנסת. מוריד את הרמה של החרדים. עוד אעבל תורן שמסתובב בבנין ולא יודע מה לעשות
יוסי06.05.13
38
לא צריך להיות חרדי בשביל להבין שנשים שמתפללות בכותל עם טלית ותפילין זה לא דבר שדרך התורה נותנת גיבוי לכך,מספיק להיות אדם עם קצת מסורת כדי להבין שזה אבסורד...כאילו הן סיימו עם המצוות שנשים מחויבות בהן ועברו למצוות של הגברים..
ליטל פרי01.05.13
37
דוס מחמד זה מה שהוא וכל חברי המפלגה ''אין עתיד''. הלך הזרזיר אצל העורב, והיוצא מן הטמא - טמא.
נעמה01.05.13

הצגת כל התגובות

36
בס,ד ברגע שתחילו עם לומדי התורה והקב"ה באה קללה לעולם לא יהיה זמן לכל התוכניות הכלכליות והנטל וכו' רק ביטחון, אינתיפדה, פיגועים וכו'. אירן סוריה ועוד ר"ל. זהירות קללה באה לעולם.
משה01.05.13
הקללה מגיע בגלל חרדים שעושים חילול השם, שתפסו בעלות בלעדית על הקב"ה והמאיסו את התורה על כולם.
לימיד01.05.13
35
קבלני בניין ,ושאר נותני מעטפות בעיריית ב״ב . שעכשיו אין למי לתת , ואין עם מי לחגוג בחריגות בניה . ויש עוד שבוכים על יעקב . עסקנים ושאר רשעים שמררו לתושבים את החיים ע״י העריץ יעקב אשר . ולעניין כמה הוא חרדי ביחס לליפמן , הוא חרדי באותה רמה . אז אדון יעקב , קבל את האמת ממי שאמרה , תפנים ולך עם זה .
קוק וקוקו01.05.13
34
כל הפוזל במומו פוזל.
משה30.04.13
33
אם הייתה מוריד את הכיפה וההפיאות היה יותר קדוש ה' כי חוץ מחילול ה' אתה לא עושה מותרלך קצת להתבייש אתה נראה אדם לא שפוי
דוד30.04.13
32
העורב שלבש נוצות של טווס ישאר בסוף לא אצל הנוצצים וגם לא אצל העורבים...
קוצ'י מוצ'י06.05.13
31
שבוע שעבר חבר מפלגתך קרא לך "טפיל" ושתקת!!!
א30.04.13
30
מקבוצת חרדים לדבר דולר'ס, תומך בפרזיטים ובגדוילים שעובדים עליו. הגדויולים צוחקים עליהם כל הדרך אל הבנק.
מוטי30.04.13
29
כמה טפשות ותמימות יכולה להיות בבנדם אחד........
כמה02.05.13
28
הוא לא שווה את זה בנ"א רפה שכל
חנה1030.04.13
27
הגאון יעאקאב אשער יקבע
חי30.04.13
26
להבדיל הממומרים הקלאסיים שלא התחזו ליהודים [למעט מסיונרים] ליפמן הוא מומר של פורים
אשר02.05.13
25
לא מתייחסת לדעות שלו אלא לאופן הביטוי של ילד בן 14, גג 15. חושב שהוא הכי חכם בעולם מדקלם את אותה קלישאה שוב ושוב.
יעקב01.05.13
24
ליפמן רשע מרושע גורם לחילול השם ירחם השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל חדד30.04.13
23
על מי הוא בוכה.. נו באמת, האיש הזה בדיחה מהלכת. כל כולו. עצם היותו שם זה בדיחה..
באמת..30.04.13
22
אני גר בשוויץ וראתי התמונה של האשה בתפילין כן זה כאב לי מאוד אתך לו כי אתה לא חרדי!!!!
שלומי30.04.13
21
מכל חברי הכנסת החדשים, זוכה ליפמן הזה להכי הרבה נקודות בנעיצות רומח בדת ובתורת ישראל. כמעט כל שעה פולט פיו איזה קללה עסיסית על הדתיים, או אימרה ליצנית על החרדים, הוא הנאור שבנאורים. לכן זכאי הוא להכנס לסר של גינס
בן שם02.05.13
20
נשות הכותל התפללו בעזרת גברים כדי לעורר פרובוקציה כך שהתגובה שלו ילדותית ומפגרת
אלי01.05.13
19
לך בדרכי הרב רביץ ותצליח
אבי30.04.13
18
אחיי החרדים.. לא להתעמת עם הליצן הזה.כלב נובח הניחו לו.ורחמיו על כל מעשיו.אבל כן להזכיר לאמריקאים המטומטם הזה.שהוא חילוני לו..וחילוני גמור בתחפושת...זה ישבור אותו ויכוח לא יועיל כך אמרו רבותינו..כל שכן דפקר טפי...על אפיקורסים כמותו.בנט .פירון .יובל.ששש
מלך מלך30.04.13
17
אני לא כל כך מצליח להבין מה הסיפור הגדול עם נשות הכותל ומדוע ליבו של ח"כ אשר נפצע. אם זכרני אינו מטעני הוויכוח העקרוני האם נשים יכולות לברך על מצות עשה שהזמן גרמא או בכלל האם אדם הפטור ממצווה יכול לברך עליה מקורו בוויכוח בין השו"ע והרמ"א בסימן י"ז לגבי אישה המתעטפת בטלית? אז למה לבלבל את המוח על חיל
חיים01.05.13
16
הרב ניסים זאב יצא נגד הציוץ שלו עם הניקוי רחובות לבחורי ישיבות. זה היה פשוט בידור חינם לראות איך הוא קפץ שם ונופף עם היד למעלה. נו באמת האדם הזה עושה שטויות וצחוק וטימטום ורואה בכל פגיעה בוא משהו שדורש היתערבות אלוהית. הבנאדם הזה בור ועם הארץ מחלל ה' חברם הטיפשי של אויבי התורה. הוא אהבל שלא מבין שהו
צחוקים30.04.13
15
הוא אפילו לא בדיחה
נשות הכותל11.05.13
14
אני חושב ש34 מגדיר טוב את ההתנהלות שלכם .אתה מדבר על "מרגיז"???? מה עושים כל החברים שלך ,אם לא לצעוק ולצרוח על זה שלקחו מהם את סיר הבשר ,ואת מנעמי השלטון. חושבני שלא צריך את 34 שירגיז אותם .הם הגיעו כך לכנסת.
מוטי01.05.13
13
לא ברור אנחנו בוחרים נציגים שמה שמעניין אותם כל היום זה לרדת אחד על השני וליצור שנאה בין אחד למישנהו יש דברים הרבה יותר חשובים לטפל במדינה הזו מאשר לבזבז את הזמן בלמצוא פגמים אחד על השני נמאס מהם כאן באמת יש לציין לשבח את מפלגת שס שמצייתים לרב בהנהגה של קירוב ודרכי נועם כי הרי ממילא לא גורמים שום תו
יענקי01.05.13
12
ליפמן משחק את תפקיד "בובת החרדי" במפלגת יש עתיד. המפלגה והעומד בראשה מתיימרים ומנופפים בדגל השיויון, הנאורות, המודרניזם וההומניזם (לכאורה..) ומצהירים שהם לא נגד חרדים אלא נגד "קיצוניות", וכדי להוכיח את זה מר לפיד השתיל 2 בובות המייצגות כביכול (בעיניים של חילוני ממוצע) את המגזר הדתי והחרדי. כנראה היצ
איש01.05.13
11
סופך קרוב כמו של כל חבירך, מתייוון רדוד ונאלח "למה הגברים פוזלים לעזרה..." זה מה שבאמת מעניין ולא ביזוי וחילול קודשי ישראל, ד' יקום את דם עבדיו השפוך על ידך וע״י שאר חבריך עוכרי ישראל הרי אם לא אנחנו החרדים האמיתיים מה נשאר מהכותל החברים שלך מיש עתיד טוענים בכלל שזו עבודת אלילים ואותך מעניינת "הפזיל
גבי30.04.13
10
לך, וגם לא בגלל גאונותך אלא בגלל הכיפה, נקודה, לפחות תייצג אותה בכבוד!!!!!! אוויל!
מוטי08.05.13
9
מה קרה לכם ליפמן הוא "סמל" היהדות החרדים הוא אחד מעמודי התווך שלנו.אפשר לומר אפילו שהוא איש של ר'שמואל אוירבך בכנסת הזאת!!!
חרדק01.05.13
8
שמתפללות שם ולא רק את הגברים. גפני,אולי אינו מייצג אמיתי של הציבור החרדי, אך מאידך הפגיעה היא בכל שדרות הציבור כאשר אשה עושה פרובוקציה. לו היו אותן נשים מגיעות להתפלל תמידין כסדרן בכל תנאי אולי היה מקום להתייחס אליהן (אם כי גם זה מוטל בספק) אך ודאי שלהפר את קדושת המקום ולעורר פרובוקציות מתוך ידיע
אבי01.05.13
7
ליפמן עושה את זה מאוד מאוד מקצועי ואמין . תתרגלו , עכשיו תורכם לצעוק , יש לכם כמה שנים טובות לצעוק . אתם לא עושים את זה כ״כ טוב . עם הזמן זה ישתפר לכם .
אלי01.05.13
צר לי לקלקל לך את התענוג
א01.05.13
6
ותראה שהפשרן השונא את שומרי התורה לפי שאינם משתווים עמו בפשרותיו - הוא בידידות גמורה עם רשעים גמורים , ולא יהיה אכפת לו כלל מה שאינם משתווים עמו ומורדים בקב"ה ר"ל ותלמידי חכמים השומרים התורה באמת יחפץ לראות ברעתם. וכל אלה הדברים כבר אינם מחמת הטבע, כי אין תאווה טבעית לשנוא תלמידי חכמים ולמנוע את שמי
יהודי פשוט30.04.13
5
היהודון התורן שמסביר לנו בטוב טעם ש"אין בעיה מבחינה הלכתית" שנשים יתעטפו בטלית ויתעטרו בתפילין בכותל המערבי. בושה וחרפה. לך לרקוד לפני הפריץ שלך יא מושקה!!!
יקי01.05.13
רק פטורות? כתב בעל ספר החינוך במצוה תכא: "ונוהגת מצוה זו בכל מקום ובכל זמן, בזכרים אבל לא בנקבות, לפי שהיא מצות עשה שהזמן גרמא, ומכל מקום אם רצו להניח אין ממחין בידם ושכר יש להן, אבל לא כשכר האיש, שאינו דומה שכר המצווה ועושה כשכר שאינו מצווה ועושה".
משה שפיר03.05.13
4
מה אף אחד לא מאיים עלינו? אין בעיות של תקציב? ליבה/קליפה? הכל בסדר בארץ ? אז יש להם שזמן להתכתש? פשוט גן ילדים
תום01.05.13
3
בעזרת נשים ולא בעזרת גברים
JAMES01.05.13
2
לדאבון ליבך אתה אפילו לא תספיק תכנס להיסטוריה כבדיחה עצובה. בתום הקדנציה המקוצרת- הכון למשבר נפשי עמוק כתוצאה מחוסר חשיפה לאור הזרקורים. ספון בביתך בבית שמש אבל וחפוי ראש. בעגלה ובזמן קריב ונאמר....
יוסי01.05.13
1
עצם זה שלאנשים כמו ליפמן יש במה לצאת כנגד החרדים ועוד בשם התורה היא באחריותו הישירה של הבית היהודי ׳שהתאבד׳ על יש עתיד. לא יאומן איך ייתכן שאדם חרדי יהיה במפלגת יש עתיד, בלתי נתפס כלל....
דניאל 30.04.13
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24