כיכר השבת

גפני לבית היהודי: אתם לא הולכים בדרכו של הרב קוק

ח"כ משה גפני תקף בכנסת את יוזמי חוק שטרן: "רוצים להשפיע מי יהיו הרבנים הראשיים. העניין פה הוא לא נשים. לא היו מעזים לעשות את זה באף גוף אחר. אתם לא הולכים בדרכו של הרב קוק, אתם הולכים בדרכה של עליזה לביא". צפו בנאומו המלא של משה גפני

34
ישי כהן | כיכר השבת | י"ג בסיון | 22.05.13
(תמונה: פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת)

במהלך הדיון במליאת הכנסת, במהלכו אושר בקריאה טרומית חוק שטרן להגדלת מספר חברי גוף הבוחר את הרבנות הראשית לישראל, עלה לנאום ח"כ משה גפני ותקף בחריפות את יוזמי החוק.

גפני פתח את נאומו ואמר: "רבותיי השרים, פעם ראשונה שאני עד להליך ושהממשלה גם תומכת בו – ראיתי את ההתלהבות של הממשלה, תומכת בו – בהליך שמתקיים. מתקיימות בחירות לרבנות הראשית. אנחנו, הכנסת, דחינו את זה במספר חודשים. אני, כמובן, התנגדתי".

לפי גפני, הכוונה לאפשר לנשים לכהן כחברות בגוף הבוחר, זו צביעות: "אמרתי: אם מאריכים את הכהונה, אז להאריך את הכהונה. אבל מתקיים הליך. ובתוך כדי ההליך, הולכים ומשנים את הגוף הבוחר, פרסונלי לחלוטין. אל תאמינו לדברי האידאולוגיה שמצטרפים לעניין הזה. אם אכן הוספת נשים לגוף הבוחר הייתה גורמת לכך שהרבנים שייבחרו יהיו, נניח, חרדים, הם לא היו מציעים הצעה שתהיינה נשים נוספות בגוף הבוחר.

"תוך כדי הליך שבו הולכים לבחור רבנים ראשיים, מציעים לשנות את כללי המשחק. לא היו מעזים לעשות את זה באף גוף אחר. אין מציאות כזו. אני זוכר, פעמים רבות, שבכנסת ניסו לשנות דברים, ואז אמרו: זה הולך על הפעם הבאה. לא משנים משחק או כללי משחק בתוך כדי משחק. אן דבר כזה".

"ועכשיו אני רוצה לדבר על היעד", המשיך גפני את נאומו: "אז, קודם-כל, זה ברור לחלוטין שהכנסת איננה רשאית לחוקק חוק פרסונלי. הוא לא נשים, ושלא ימכרו לכם כל מיני דברים אחרים. רוצים להשפיע מי יהיו הרבנים הראשיים. ואני יכול לספר לכם – ואני לא אספר את זה – על שיחות שמנהלים איתי לגבי הבחירה של הרבנים הראשיים, ואז לא מביאים את החוק הזה. הנושא הוא לא נשים".

"זה לא הרב קוק, זו עליזה לביא"

גפני הפתיע את חברי הכנסת ודיבר על הגאון רבי צבי יהודה קוק זצוק"ל,: "עכשיו אני רוצה להגיד: מכיוון שהזכיר אלעזר שטרן, חבר הכנסת שטרן, הזכיר את הרב קוק, זכר צדיק לברכה, אני מבקש לומר, אולי אני אומר קודם את ההיסטוריה: כשהוקמה הרבנות הראשית, שמי שעמד, למעשה, בכל ההליך הזה היה הרב קוק זצ"ל התנגד לו הרב זוננפלד זצ"ל, והכריז על יום צום באותו יום של הקמת הרבנות הראשית.

"כתב הרב קוק, ואני הבאתי את זה בוועדת החוקה, לא הבאתי את זה למליאה, מכיוון שאם אתם מצטטים את הרב קוק כל כך הרבה, אתם בטח יודעים מה שהוא אמר.

"הוא אמר שאם ישנו את הליכי הבחירה של הרבניים הראשיים או של הדיינים, אני אעלה לרב זוננפלד זצ"ל ואני אבקש ממנו סליחה על הקמת הרבנות הראשית. אמר את זה הרב קוק,. הרב שאתם כל הזמן הולכים לאורו, מתי שנוח לכם".

גפני המשיך ותקף את אנשי 'הבית היהודי' וח"כ אלעזר שטרן: "אם ישנו את ההליך, מה שעושים עכשיו, הוא - הרב קוק לא חלם בחלומות הכי רעים שלו שזה מה שיעשו. הוא דיבר על הרבה פחות מזה. 'אם ישנו את הליך הבחירה של הרבנים הראשיים, אני אעלה לרב זוננפלד זצ"ל ואני אבקש ממנו סליחה על הקמת הרבנות'. לא רלבנטי מבחינתכם.

"אתם לא הולכים בדרכו של הרב קוק, אתם הולכים בדרכה של עליזה לביא. למה אתה לא מקשיב לי? אתם לא הולכים בדרכו של הרב קוק. אתם עושים אתו שימוש בשביל דקלרציה".

גפני שזעם תקף שוב את אנשי הבית היהודי: "אתם סבורים שיש פה אנשים שהם לא מבינים מה שאתם עושים. איזו נחמדות. צריך לקרב את הרבנות אל העם. צריך לעשות דברים, ששמים אלופים לראשינו. מה הציטוט הזה מהרב קוק? מה הוא רלבנטי בכלל לעניינינו? תצטט את הרב קוק על הנושא הזה, שהוא אומר: אני אבקש סליחה מהרב זוננפלד".

צפו בנאום המלא:

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
לא הרב צבי יהודה קוק אלא אביו הרב אברהם יצחק. ד"ש לגן הילדים העילג
קולומבוס24.05.13
14
ח״כ גפני צודק, אך נורא לי לשמוע כי הוא מכליל בתוך הצבור שהולך בדרכו של מר״ן הרב קוק זצ״ל את האנשים אשר לא באמת חשוב להם איך תראה הרבנות, אם שמתם לב מחברי הסיעה של ׳הבית היהודי׳ הגיעו רק שלושה אנשים, והם ההכי פחות חיים בעולמה של תורה, שאר החכי״ם של המפלגה הנ״ל שחיים בעולמה של תורה, נעדרו מהדיון במלי
חרד״לניק מודע22.05.13
13
ההסדרים גם, בזמן "כהונתו" כראש אכ"א. אז מה לו ולדתיים לאומיים?
שדעשד22.05.13

הצגת כל התגובות

12
הבית היהודי דואגת להשפיע על זהות הרב הראשי הבא, אבל החרדים רק דואגים לכבוד התורה.... איך אמרים אצלנו? יאללה יאללה.
מישהו22.05.13
11
אם הדברים נכונים עובדתית, חברי סיעת הבית היהודי לא יכולים להתעלם מהם, לענ"ד. רק שלא הבנתי איך השתרבב לכתבה שמו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל - הרי לא הוא אמר את הציטוט המיוחס, אלא אביו, הראי"ה קוק זצ"ל, שהקים את הרה"ר חרף התנגדותו של הרב זוננפלד זצ"ל.
אלעד22.05.13
10
לצערנו הרב אתה הרבה יותר מצודק מרב ממלכתיות שכחו את התורה נשארו רק לאומיים בלי הדתיים ר"ל וסתם להבהרה לא שהם לא הולכים בדרך של הראי"ה קוק זצ"ל הם הרבה יותר נאמנים לדרך של הס"מ של לעקור את התורה מזרוחניקים מגולחים וגלויות ראש ה' יצילנו.. רחמנות על הרב קוק איזה קדוש הוא היה עשו אותו עם הארץ.. הצליני נ
שר"י22.05.13
9
מאות גויים גמורים מסתובבים בתוכנו בחסות ה"גיורים" שלהם!!! מאות ממזרים ופסולי חיתון שהם הכשירו!!! כשרות שמכשילה את הרבים באיסורי דאורייתא ממש!!! הרב זוננפלד צדק ב 100%!!! לעשות ספרי יוחסין דחוף!!!
יהודי מאמין!23.05.13
8
הבית היהודי נאלץ לשנות את הגוף הבוחר, היות ורובו ככולו חרדים שנבחרו על ידי שס. והרי ידוע ששנאת החרדים לדתיים אין לה שיעור, כשנאת עמי ארצות את תלמידי החכמים. במילים אחרות, החרדים לא נתנו לדתיים כמעט שום מינוי ברבנות זה 30 שנה!!! אז עם החרמה כזו, אתם מצפים מהדתיים שנמצאים כעת בשלטון להיות פראיירים?
בן תורה22.05.13
החרדים גם לא רואים בעין טובה מינויו של רב רפורמי אז על מה ועל מי אתה מלין? אתם דתילונים שמשתמשים בדת כדי לתמוך בהזיות הציוניות שלכם, המצאתם דת חדשה - דת הציונות - יצאתם בחוצפתכם כנגד כל גדולי הדור ואתה רוטן שמתיחסים אליכם כאל רפורמים? אני מביט על בנט פירון קלדרון לביא ושאר הנמנים על ה"חבריא קדישא" ש
משנאיך ה' אשנא23.05.13
ואיך ניתן לרפורמים מינוי תורני??? ואף אחד לא רוצה לתת את הדין על עבירה כזאת כי הקב"ה שונא רפורמים!!!
המוכיח23.05.13
גם אם נניח ואתה צודק, זה עדיין לא סיבה לנקום ולתת ג'ובים לאנ"ש על ידי הגדלת גוף בוחר בנשים חילוניות ורפורמיות! אחרי הכל יש גם אלוקים!!!
יהודי מאמין!23.05.13
7
לראות לשמוע ולהבין עד כמה אנחנו מיותרים כאן במדינת הרשע הזאת שניקראת ישראל. הרב גפני מדבר ולא משנה מה התוכן והכנסת המודחתת הזאת עושה שבשלה מדברים לא מקשיבים בושה וחרפה. לראות את הפרצופים הנאלחים האלה של האפסים האלה הרשעים האלה כמו של אלעזר שטרן שונא החרדים ושר החינוך יוק פירון גורם לי לגועל אבל ממש.
אליהו23.05.13
6
תמכו בחוק
דוד12323.05.13
5
הוא מדבר על הרב אברהם יצחק קוק ולא הרב צבי יהודה קוק
שמעון22.05.13
4
איזה כף לראות ולשמוע את גפני. נפשו השסועה נפתחת ומתגלה מי הוא באמת. זה רמה של נבחר ציבור? כל כך שטחי ולא מתאים. אדם ניכר בכעסו. גפני, כעת רואים מי אתה באמת. חף מכל חשיבה רציונאלית, משתטה במליאה ומשתלח מחוצה לה אוי לנו שכך מייצגים אותנו
יוסי23.05.13
3
איזה חזק... כמה צודק ... די ... אני פרשתי סופית מהבית היהודי. סליחה הר' זוננפלד.
צודק22.05.13
2
אתה צודק במאה אחוז בדברים שאמרת, אבל בעידן התקשורת והטרנד רק הזכרת את שלושת המילים שוויון נשים ודת וכבר הצלחת לקבל את המנדט, האמת שלך נכונה אבל לא מספיק טרנדית. הייתי מציע שתחוקקו בתגובה שישנו את הועדות לבחירת שופטים וכדו' שגם הם יכילו נשים כמו האחרים.
עזרא22.05.13
1
שאלה רצינית, מדוע צריך את המוסד הזה? הרי כל מגזר הולך לרבנים שלו, אוכל את הכשרות שהגדירו הרבנים שלו. החברות הגדולות משלמות גם על כשרות של הרבנות הראשית וגם בד"צים למיניהם. הרבנים "הראשיים" אינם אנשים רמי מעלה, הם רבנים ברמה בינונית לכל היותר שאף אחד לא מכיר בסמכותם ואינם נחשבים לפוסקי דור. כאשר הם נ
גל22.05.13
במדינת ישראל אין הפרדת דת ומדינה. למשל, חוק השבות אומר שכל יהודי רשאי לעלות לישראל. מי קובע מה זה יהודי? איזה גיור תקף ואיזה לא? אז חובה רב מטעם המדינה. כל מוסד ציבורי חייב אוכל כשר, מי קובע מה זה כשר? איזה בד"צ? אז אין ברירה - חייבים גוף מדיני. ככה או ככה אין ברירה, חייבים משהו רשמי.
דויד22.05.13
כתב על זה הרבה
דוד12323.05.13
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24

לוקח אחריות

מקורבו של נתניהו מסביר: "מסרים יותר חשובים מהתלהמות"

יוני גבאי | 19.04.24

סערה ברשת

'דרדל'ה': ציוץ של בן גביר קומם שרים בממשלה - ובאיראן

יוני גבאי | 19.04.24

התקיפה באיראן

ישראל שותקת? חברת וועדת החוץ והביטחון מפזרת רמזים

יוני גבאי | 19.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"אנו לא כמו הנאצים"

השיחה הקולנית והקשה בין נתניהו ושרת החוץ של גרמניה

דוד הכהן | 18.04.24