כיכר השבת

להתנתק מהפלסטינים / אלי שפירא

אני, שמצד האינסטינקטים הבסיסיים שלי זיהיתי את עצמי תמיד בצד הימני של המפה, נאלץ להסכים איתו. "העם כבר הבין, שהפתרון הטוב ביותר הוא להתנתק מהפלסטינים", אני עונה לו בייאוש (דעה)

51
אלי שפירא | כיכר השבת | י"א בשבט | 21.01.16
בית אל. אילוסטרציה
בית אל. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

התחושה בקרב אזרחים רבים בימים אלה, שאנחנו מתקרבים אל נקודת הרתיחה. מתקרבים אל נקודת האל-חזור. שועטים קדימה מבלי לעצור ולחשוב בצורה פרגמטית על המצב ועל הפתרון שלו.

אנחנו, היהודים, שתמיד לאורך הדורות וההיסטוריה נקטנו בדרכים פרגמטיות דווקא - מתקרבים לתהום, כאן במדינת ישראל.

"אין מצב שלא" הוא אומר לי, אותו ימני קיצוני שהתפכח. "אין מצב שלעם, לרובו לפחות לא ייפול האסימון מתישהו, שחייבים להתנתק מהם. כמו שעשינו בעזה".

אני, שמצד האינסטינקטים הבסיסיים ביותר שלי זיהיתי את עצמי תמיד בצד הימני של המפה הפוליטית, נאלץ להסכים איתו. "העם כבר הבין, שהפתרון הטוב ביותר הוא להתנתק מהפלסטינים", אני עונה לו בייאוש.

האמת - גם מרבית הפוליטיקאים הפרגמטיים מהימין, גם ראש הממשלה שנשא את נאום בר אילן, גם אריאל שרון, אבי ההתנחלויות ביהודה ושומרון, גם כמעט כל ראשי מערכת הביטחון, כולם הבינו את זה. כדי שיהיה כאן שקט יחסי, והארץ תשקוט, צריך יהיה להיפרד מחבלי מולדת.

"אבל יש בעיה אחת", הוא אומר לי, אותו ימני מפוכח ומיואש, "בנט והחברים שלו לא יתנו, והממשלה תיפול". אין ספק כי המתנחלים ילחמו בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להמשיך ולחיות על גבעות שכוחות אל במעמקי השומרון - ולהציב 30 קרוואנים, עמוק בתוך אוכלוסייה עוינת של פלסטינים, שרק חולמים על הרגע שבו הם ישחטו אותם.

לצערי, מדובר בחבורה של אנשים, שיכורי אידואולוגיה, ועקשנות מרגיזה שנובעת מאמונה משיחית סהרורית. הפרקטיקה הלאה מהם, ההבנה כי הסיטואציה הנוכחית היא מורכבת הרבה יותר משירת "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" פשוט לא שם.

הטענה שחוזרת על עצמה כמו תקליט שרוט פעם אחרי פעם, שהרי יגיד המגיד: אם ניתן להם את השומרון הם יירו עלינו טילים. התשובה שלי אולי תצרום לחלק מהקוראים אז סליחה מראש, על חוסר הפוליטיקלי קורקט ואולי אפילו על חוסר הרגישות, אבל כשהמדינה על קפיץ, ואנשים נרצחים בפתח ביתם, למרות שהם מתעקשים לקחת אחריות על חייהם ועל חיי ילדיהם, ולהמשיך ולהתגורר בלב אוכלוסיה רצחנית בשם האידיאולוגיה הלאומנית - כן, עדיף סבב של טילים פעם בשנתיים, מאשר נהרות של דם, ודקירות של סכינים בחוצות הערים - כל יום וכל שעה.

כן, עדיף מתקפה של אזעקות ויירוטים מוצלחים של כיפת ברזל פעם בכמה שנים, מאשר החשש הקיומי מללכת ברחוב. כן, עדיף לשבת במקלט פעם בשנה ולהריע לכיפה המיירטת, מאשר להיות כבש שחיטה פוטנציאלי בכל פעם שיוצאים לרחוב.

"ברצועת עזה גרים למעלה משני מיליון ערבים שמתים לשחוט יהודים. למה הם לא עושים את זה"? שאלתי את בר שיחי מהימין הקיצוני למדיי, "כי הם לא יכולים" הוא ענה לי מבלי משים. "ואללה, לא יכולים? אז אולי נעשה שגם הערבים בשומרון לא יוכלו?" עניתי. "אין עם מי לעשות שלום" אמר לי החבר. "נכון מאוד" אני עונה לו, בדיוק לכן צריך להתנתק מהם, לברוח, להיפרד, לא לעשות שלום.

"אם לישראל היו המשאבים לבנות חומה אדירה בגבול מצריים כדי למנוע כניסה של מהגרי עבודה מאפריקה, יש לה את כל הכלים לעשות את זה בשומרון, תוך שמירה על גושי ההתיישבות הגדולים", עניתי והרגשתי לרגע כמו פוליטיקאי מעל דוכן הכנסת.

חסרים היום מנהיגים אמיצים, דוגמת אריק שרון שידע שההתנתקות בטווח הרחוק תהיה צעד נכון. את אותה התנתקות מהשומרון, תכנן לבצע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תחת השם "תכנית ההתכנסות" וכשמה כן היא, מטרתה היה להתכנס בתוך עצמינו ולבצע צעדים חד צדיים של היפרדות מהפלסטינים. לימים אולמרט הופלל ונשלח לכלא, והחלומות שלו לשוב לכס ההנהגה התפוגגו עם פסקי הדין החמורים בהם הוא הורשע.

ואנחנו נשארנו עם נתניהו. אדם ראוי, מהנדס מהרווארד, כלכלן בחסד, ומדינאי מבריק. אבל פוליטיקאי פאסיבי שלא יעשה דבר וחצי דבר על מנת להגיע לפתרון הסכסוך. את היכולת להרשים את היפנים והשבדים באו"ם יש לו, אבל את האומץ הבסיסי שצריך להיות למנהיג, אין לו.

כל עוד המצב הזה יימשך, אותו ציבור שיכור אידיאולוגיה לאומנית, ימשיך להוביל את מדינת ישראל ברצועה, ולכוון אותה לאן שנוח לו, ואנחנו נמשיך להיות בני ארובה, בידי ציבור קטן אך עוצמתי, צעקני ולוחמני במיוחד.

יש לציין דבר אחד - זאת לא שמאלנות, זאת פרקטיקה פשוטה לחיים. אם מתקיפים אותך, או שאתה משיב מלחמה, או שאתה בורח על נפשך. אין באמצע.

נסיים במשפט ציני ומריר, אותו נוהג לומר סטיריקן ידוע: "שיהיה לנו בהצלחה".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
חוצפה!!!
שלום25.01.16
24
מי שלח טילים במלחמה האחרונה ?
א28.01.16
23
בלי להכנס לטיעון הטיפשי שלך, כי אם כך למה לגרש יהודים ולא ערבים, עדיף שתתעסק ותמשיך להכשל בטורי המוזיקה שלך ולא תהפוך לפרשן מדיני כושל. זוכרים מה שכתבת נגד השירים החדשים של פריד ומ.ב.ד. אז שיהיה לך בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי22.01.16
קודם כל על הצורה שבה אתה מדבר.כאחרון הריקים בשוק. ולגבי הטור אני זכור את אלי כותב במפורש שהשיר החדש של מ.ב.ד לא יצצליח והוא צדק!!!!!! אז אתה כנראה בחור ישיבה משועמם וממורמר שלא הולך לו בשידוכים אז הוא מטנף על אחרים ומתחבא מאחורי המקלדת. אתה טימטום מהלך! תתבייש לך.
רפאל ג.24.01.16

הצגת כל התגובות

22
אני בטוח שלא!! אתה פשוט חסר ידע בסיסי בקשר לרצון שלהם על כל!!! הארץ והנך מוזמן לקרוא בויקיפדיה את תכניתם ליום שאחרי נסיגתנו מיהודה ושומרון!! אעזור לך בקצרה: ערביי ישראל ימשיכו באינתיפאדה לשחרור כל ''פלסטין''!! זו הרי הסיבה שהם לא מוכנים לחלופי אוכלוסין ולא מוכנים להכיר בזה שישראל היא מדינת היהודים!!
יאיר21.01.16
21
המרחק כל כך קצר שכיפת ברזל רוב הסיכויים שאפילו לא תצליח ליירט. תזכורת, אם בתל אביב נוחת טיל הוא יכול להרוג אלפים בדקה. סוף מעשה במחשבה תחילה. אם אין לך מה לעשות תשתוק, הקב"ה נתן לנו את האדמה הזאת אחרי 2000 שנים, בוחן אותנו שנקבל אותה בזכות, מביא לנו ישמעלים ימ"ש כדי שיוציאו מאתנו ומכל החילונים משפט
איפה ההיגיון25.01.16
20
דעת התורה הוא לא לוותר על אף שעל מצד פיקוח נפש וד"ל
חבד22.01.16
19
הם לא מוכנים לוותר בשום אופן על חזרת 4000000 ערבים צאצאי ''פליטים'' מ1948 לתחומי הקו הירוק [ ישראל הקטנה שתשאר אחרי נסיגה]
אהוד21.01.16
18
אתה הזוי ולא מבין בכלום חוץ מקצת רדיו... הם קבלו הכל מאהוד ברק ולא היו מוכנים לשמוע על הסכם בלי חזרת 4 מליון ''פליטים'' וצאצאיהם לישראל!! לא, לא ל''שטחים'' אלא לתחומי ישראל הקטנה שתשאר אחרי נסיגתך!!
אושי21.01.16
17
יודע מתי היה כאן הכי בטוח יום אחרי מלחמת ששת הימים שהערבים שקשקו מפחד מכל יהודי שהלך לידם. תתן להם מדינה פלסטינית ותמצא מליון דעעשים יושבים לך על המרפסת
עלוב 25.01.16
16
בלי קשר לימין ושמאל אשכנזים לא יכולים להנהיג במרחב ערבי וההסקה שאתה גם נפלת בה לפיה מדובר בעניין נדל"ן היא תוצר של חוסר הבנה תרבותי שמביא עלינו נהרות של דם.
ששון23.01.16
15
אבל ערביי ישראל לא מוכנים לשמוע על זה!! הם רוצים להשאר כאן ולהמשיך אז את האינתיפאדה כדי שתפחד שוב ותיסוג [לאן?] ולא רק להשאר הם רוצים אלא גם להחזיר את ה''פליטים'' של 1948, כלומר עוד 4000000 מליון ערבים בתחומי ישראל שתשאר בלי השטחים!! ואם אתה חושב שהם יוותרו על זה - תשאל את אהוד ברק שהציע להם הכל!!!
שי21.01.16
14
דעת הכותב מנוגדת להלכה , מועצת גדולי התורה הוציאה פסק הלכה האוסר על מסירת שטחים מהטעם של פיקוח נפש .
דוד לוין26.01.16
13
למעלה מ70 בחורים קיפחו את חיים בסיבוב הלחימה בעזה! וזה היה כדי להציל אותנו מקטסטרופה שתכננו לנו דרך המנהרות. אבל בעיני אלי שפירא הנכבד זה מחיר סביר. הרי הוא ובני משפחתו לא יהיו שם בשדה הקרב כדי להציל אותנו מההזיות המטורפות שלו! ה' יצילנו מבעלי גאוה אטומי מחשבה כמותו
משה24.01.16
12
רציתי לשאול האם בסוריה ,אירופה ,מצרים, או בכל מקום אחר שיש ישמאלים יש כיבוש ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושי הושי22.01.16
11
ומה תציע אז?
יהודי21.01.16
10
ולי נשאר רק להתפעל מגבולות הטמטום והאטימות שהייאוש יכול לדחוף אותנו אליו. למה עדיף בדיוק שייהרגו עשרות אנשים כל שנה-שנתיים? מי ערב לך שמוות מטיל פחות כואב ממוות בסכין? ולמה החיים של החיילים שלנו שיוצאים לסבב בעזה כל כמה זמן לא יקרים לך? ומי ערב לך שתוך חודש אין מנהרה שמגיעה עד ממש מתחת לבית שלך ויו
ר' מעתניאל21.01.16
9
ויותר מכך כל דיבור על כך מעמיד כל רגע בסכנת חיים
הרבי מלך המשיח27.01.16
8
חזק ביותר יפה מאוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי22.01.16
שולח חיילים למות כל שנה במלחמה אבל יושב באינטרנט
יאיר25.01.16
7
והרי מצוה מן התורה (ספר המצוות לרמבן מצוה ד'): מצוה רביעית – שנצטווינו לרשת הארץ אשר נתן הא-ל יתברך ויתעלה לאבותינו, לאברהם, ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתנו מן האומות או לשממה והוא אומרו להם: "והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה", "והתנחלתם את הארץ", [ונכפל זה העניין במצוה זו
פלוני21.01.16
6
חבר יקר כנראה אתה רואה יותר מדי ערוץ 2. הייתי שמח לדעת היכן אתה גר?. האם כאשר תתן את השומרון. יהיה שלום בחיפה, בעכו ,ביפו ,בירושלים , האם הגירוש הועיל לדו קיום .זה רק עבר למקום אחר. ברגע שנוותר וניתן הם ירצו עוד. צא ותראה מה אמר הרבי על הנושא ותבין שסה בדיוק מול היצר הרע .תן לו לתקוע מסמר והוא כבר י
יצחק21.01.16
5
מיותר לצטט את דברי שמעון פ על שיפור המצב הכלכלי ועל התפנית הצפויה בפועל קרה הפוך. אותם דברים נשמעו לפני הנסיגה בלבנון - היום מדברים על מלחמה שתשבית את ישראל. בקיצור בהצלחה לכל מי שמשלה את עצמו
א28.01.16
4
קצת היסטוריה לא תזיק לך
יצחק21.01.16
3
רק מי שאין לו ה' אחד יכול להציע פתרון של שכל כל כך הגיוני!! אי אפשר יהיה להתנתק מהם לעולם. הם יאכלו אותך גם משם! הם יתאחדו כמדינה ואחרי שנתיים יגיסו את כל העולם... טיפשות
איילת27.01.16
2
נכון לאוזניים מערביות נשמע מאוד הגיוני 2 מדינות וכו, העניין הוא כמו שכתבו כאן זה הוצע כבר ע"י ברק אולמרט וכו' והפלסטינים סרבו, רבין חתם על אוסלו ומיד הם פתחו במתקפת טרור ופוצצו אוטובוסים ברחבי ישראל, ,הסיבה נורא פשוטה הם לא יכולים לקבל במסגרת 2 מדינות שהמדינה השניה היא יהודית,והם אמרו זאת בפרוש,2 מד
בתל אביב וי-ם ?24.01.16
1
צודק 100% . תכלס מה שאנחנו צריכים זאת חומה אחת גדולה. הם שם ואנחנו פה. שלא יגיעו לעבוד כאן, אין מעברי סחורות. הפיגועים ירדו ב90%
אייל 21.08.23
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 15:07

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 10:23

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 08:14

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24