כיכר השבת

"בושה וכלימה"

דרעי זועם: "לא נמצא אף חתן מזרחי ראוי?"

הטקס המסורתי של הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ויו"ר ש"ס תמה: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו. איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי באחד מתחומי החיים?" (ארץ)

213
יוני גבאי | כיכר השבת | ה' באייר | 29.04.20
דרעי זועם: "לא נמצא אף חתן מזרחי ראוי?"
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

הטקס החגיגי של הענקת פרס ישראל בעשרה תחומים שונים, החותם את חגיגות יום העצמאות, מעורר השנה את זעמו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו לרגל יום העצמאות ואף אחד מהם לא מזרחי או ערבי. חתני פרס ישראל ראויים, אבל איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים?".

"בושה וכלימה. חבל מאד שלא התקדמנו", הוסיף דרעי הזועם על כך שכל מקבלי הפרס הם אשכנזים, ללא ייצוג מזרחי.

אחרי דרעי, כתבה שרת התרבות מירי רגב: "פרס ישראל הוא אחרון המבצרים שנשארו לישראל הראשונה. הפרס חוטא לאמת ההיסטורית ולכוונתו המקורית - "לחזק את עוצמתו הרוחנית של עם ישראל" - הוא עושה בדיוק ההפך. הוא מחליש את הרוח ופוגע בעצמאותה של החברה הישראלית והתרבויות שבה".

"זו הסיבה שפרס ישראל כנראה לא באמת מעניין רבים. אולי כי הם מודרים. הגיע הזמן לעשות גם שם סדר", הוסיפה השרה רגב.

ברכת הנשיא לטקס פרס ישראל (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

הזוכים השנה בתחום מפעל חיים הם פרופ' אבישי ברוורמן על תרומתו לפיתוח אוניברסיטת בן גוריון שבנגב ונעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא לאנשים עם מוגבלויות.

בתחום חקר הרפואה זכה פרופ' גדעון רכבי שניהל במשך שנים מחלקה מובילה להמטולוגיה-אונקולוגיה והשתלת מח עצם בילדים במרכז הרפואי שיבא.

בתחום ספרות תורנית זכה הרב יעקב אריאל, ובתחום חקר התלמוד זכתה פרופ' ורד נועם.

בתחום אמנות פלסטית זכתה שרה ברייטברג סמל, בתחום חקר ההיסטוריה הכללית זכה פרופ' בנימין זאב קדר, בתחום חקר הכימיה והפיזיקה זכה פרופ' יוסף קלפטר, ובתחום חקר מדע המדינה, מדעי הניהול והיחסים הבינלאומיים זכה פרופ' אברהם בן צבי.

תוכן שאסור לפספס
213 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
105
תעשה כמוני, תכניס את הראש (תשאל את אשתך איפה הוא נמצא) מתחת הברז של המים הקרים. אם הצלחת להשאר ככה שתי דקות בלי לשבור את החרסינה מרוב עצבים אז מגיע לך אפילו פרס מקנס, או לפחות פרס מאראקש לאנשים רגועים שלפעמים מתעצבנים ולפעמים אפילו קצת זועמים. ואחר כך תשים את הקפקפים (וגם את הכפכפים) ותשב עם אבטיח (
יחזקאל מהסופר01.05.20
104
לדעתי בושה לכרוך את המזרחיים עם הערבים. המבדיל בין ישראל לעמים. תגיד רק שאין מזרחי שאותו אתה מייצג. ואגב לגבי אוסלו- תלמד הסטוריה, זה לא שדרעי תכנן או ביצע את אוסלו, זה היה מצב קשה בו לא נותרו ברירות רבות, וכל מפלגה דתית או חרדית עשתה את החלטותיה הקשות בכאב לב רב.
ליטאית מהצד30.04.20
103
78 מכלוף אינו מייצג היהדות. הוא פליליסט מטומטם. אתה אהבל. אולי תסביר לנו מה זה אנטישמי.
למה דרעי זה היהדות הא?30.04.20

הצגת כל התגובות

102
בתור אשכנזי אני בהחלט חושב שדרעי צודק. יש גזענות מובנית בהתנהלות המדינה
גדעון30.04.20
101
מזרחי או ערבי
????30.04.20
100
לכו ותראו איך נראת מערכת החינוך של ש''ס ..רמה 0 מלמדים כנ"ל..אז מה ציפיתם ? דרעי תפנה את האשמה רק לעצמך ! משנת תשמ''ד שש'!ס קמה מה עשית למען הדבר הזה ? חוץ מלהתבכיין . לקמבן . ולדאוג לג'ובים עבור מקורבים ? !! חתיכת כלומניקקק
םנם30.04.20
דברים "חכמים" במיוחד ולכן לא הגיב לך..
אבא 30.04.20
אין על ש"ס ואין על הרב עובדיה והמורשת שלו וכל מה שהאירגון הזה עשה!!! לא סתם אריה דרעי ושס קיבלו 9 מנדטים!!!!! והם אלופים ואי אפשר להגיד עליהם מילה אחת רעה!!!!!!!!!!!! דרעי צודק ב100%!!!!!
כיכר השבת30.04.20
99
על מה הכעס? במציאות האשכנזים יותר מוצלחים ולכן הם זוכים יותר
תפסיקו להתבכיין30.04.20
הפסקתי לבכות, נחמתני אשכנתוז "תמים",
אבא 30.04.20
תבדוק ותראה- הספרדים הרבה יותר מוכשרים. רק שהאשכנזים טורחים לדכא אותם. ומצאתי הרבה אשכנזים חכמים שהבינו את זה
חי בסרט30.04.20
חבל שאתה מבלבל במח, הספרדים הרבה יותר מוצלחים גם ללא פרס!!!
חיה30.04.20
הלוואי שהמוצלחים שלכם בפוליטיקה יעשו את מה שעשה אריה דרעי לבד אתם סך הכל שחצנים ומוחצנים יש לכם הרבה מה ללמוד מהצניעות והפשטות והכבוד לרבנים של הספרדים אז תשב בשקט
מרדכי דרעי30.04.20
אשכנזי דרוס !!!
ישראל מורד01.05.20
יש מלא מזרחים מוצלחים לא פחות
דני30.04.20
98
מה דרעי וש"ס יעשו אם לא יהיה קיפוח??
זונדל פעטשגעבער29.04.20
שאלה קשה מאוד.. עיין רעק"א בתשבות...
אבא 30.04.20
97
על מי הוא זועם ? על המזרחים ? הם לא אשמים זה בעיה מולדת מה הוא רוצה שייקחו איזה פסיכי ויתנו לו פרס ישראל רק בגלל שהוא מזרחי
רינה29.04.20
כמה שתבלבלי בשכל אין על מזרחים!!!!!!!!!!!!!!!!!! מזרחית(או אומרים מזרחיה לא יודעת) ואני גאה בזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! עדיף להיות חם ומארח מאשר גוש קרח(חלקם לא כולם אני מכירה הרבה שלא)תודי בזה.....
סתם אחת...29.04.20
מחומם
שמעי30.04.20
לצערי רואים שאת סובלת את לא אשמה זו בעיה מולדת
אסתי29.04.20
96
אני יהודי החי בצרפת. כאן רוב הקהילה הם בני עדות המזרח, והם גם מעורים בחברה וביניהם הרבה שהצליחו בעסקים או בתור רופאים או בנדלן. מה שלא מפריע לחלק מהם להקדיש עתים לתורה. בקיצור, במקרה קיבלתי וידיאו עם האדון דרעי שקורא ליהודי צרפת לעלות לארץ באמרו שהגיע הזמן והכל טוב עם עשר פעמים ברוך השם בכל משפט. אב
David01.05.20
אח שלנו מהגולה אוהבים אותכם אבל תעשו טובה ותישארו שם... יש לנו משפחה בצרפת שהם לא רופאים ולא כלום וההשכלה שלהם מזעזעת והם נחשבים שם ולא פה משפחה מכובדת ומשכילה אז בבקשה תבא לבקר ותחזור מהר לחממת הצרפתים שעלאק בטוחים שהם משכילים....
חיים01.05.20
אני לא יודע למה אתה קורא משכילים, האם לאלו הלומדים כל היום אך ורק גמרא, ואלו אכן מועטים בצרפת (וגם אצל אבות אבותיך בצפון אפריקה), אך אם אתה מדבר על אלו האוחזים במקצועות חופשיים (רופאים, מנתחים, מהנדסים, רוקחים...), הם רבים מאד כאן, ותאמין לי כדי להיות רופא מומחה אתה חייב לרכוש הרבה השכלה מהסוג שאתה
שרה’לה03.05.20
95
לכל הפלצנים המשתכנזים וכמובן האשכנזים לכו לנוח קצת מהקנאות שלכם רבי אריה מלך הפוליטקה הישראלית היום כמו פעם.... אפשר להגיד פלילי אך הוא שילם את חובו פלוס פלוס לחברה ... והסכם אוסלו מי שקצת מבין מה היה שם [ולא שומע איזה כמה עיתונאים מטומטמים שתמיד ינסו לומר את זה אף על פי שזה קשקוש ] יודע שאין לשס ד
חיים30.04.20
צודק %100
ישראל מורד01.05.20
סוף סוף תגובה ראויה לקריאה אין על אריה דרעי!!!! לא סתם אנשים מקנאים בו.......... הרב עובדיה סמך עליו, ולא סתם נתן לו לעמוד בראש ש"ס!
אא03.05.20
94
אני מזרחי גאה שלמד במוסדות הציונות הדתית האשכנזית. למדתי לתואר ראשון ושני וכעת אני מתפרנס בכבוד ומודה לאחי האשכנזים שחיבקו אותי אהבת אמת. ש"ס לא מקדמת מזרחיים. הופכת אנשים לבורים נטולי השכלה מינימלית. כך לא מגיעים לפרסים
אזולאי30.04.20
אתה עלוב ומסכן שלא יודע להתמודד עם הגזענים הארורים אתה טומן את הראש באדמה ומדמיין שהאשכנזים טובים ואוהבים אותך חבל שאתה לא יכול לשמוע מה הם אומרים עליך כשאתה יוצא רגע מהחדר...
יקי30.04.20
איזה תמים...
ישראל מורד30.04.20
93
עם ישראל חי!!! כוחנו באחדותינו!!!
שיראל30.04.20
92
איזה פרענק גזען כל דבר אצלך זה רק אשכנזי או ספרדי. בגלל אנשים כמוך והמנהיג שלך יש שנאת אחים. חבל כשלמדת בישיבה של אשכנזים לא העיפו אותך משם בגלל שאתה פרענק. אה שכחתי עוד לא היתה מפלגת הגזענות ש"ס כשלמדת שם
משה30.04.20
91
לבחור 18 כנראה מעולם לא פתחת ספר תורני ספרדי. אצל הס.ט כמו מרן יביע אומר רב ב.צ אבא שאול רב בקשי דורון ועוד מקפידים על מקוריות. אדרבא אצלכם יביע אומר משמש כמילון מקורות. אז מי מעתיק ממי.
בחור 18 תתאמץ פתח ספרי חכמי ספרד ותתבייש30.04.20
אתה עצמך מודה שיביע אומר זה מילון אז איך זה מקורי
לא הבנתי30.04.20
90
שיהיה פרס ישראל בשש בש או במנגל . אני בטוח שמיזרחי יזכה בו
משה30.04.20
איכססס אל תהיה מגעיל, בסדר.
אבא 30.04.20
89
ל 22 -- הרב אריה דרעי למד בישיבת חברון, ניכר עליך שאין לך מושגים כלל בעולם הישיבות אך לא נורא צא ולמד , לגוף הענין כל הכבוד לו שלוחם את המלחמה הראויה אך שיתקדם עם זה ולא רק לזעום .
משה 29.04.20
88
פופוליסט נטו
לא שווה התייחסות29.04.20
87
זה ז׳וז׳ו הבן דוד שלך. מה שכחת אותי? נהיית כמו האשכנזים שלא אוהבים שאני בא אצלם עם הנרגילה בריח תפוח וגם עם הדרבוקה ועם השירים של אייל גולן באייפון X החדש שקניתי מאיזה אשכנזי כשהוא לא הסתכל רגע. אז תעשה כמו ז׳וז׳ו שלא מתעצבן ואם הוא מתעצבן אז זה רק על השולחן של הקזינו. אה כן למדתי מילה של אשכנזים, א
זוזו אבוטבול01.05.20
86
אני קורא הרבה תגובות פה ואני מזועזע!!!!! בזמן כזה היופי של עם ישראל זה באחדות! במקום להשתלח ולהוריד אנשים אחרים עדיף שפשוט לא תגיבו. זה יעשה טוב לכולם
יונתן03.05.20
85
פרס נובל לדורעי על אוסלו. דם יהודי אינו הפקר
לא נשכח לדורעי את אוסלו30.04.20
84
עמ"י צריך להתאחד רק ביחד אנחנו כוח💪
כשאין אחדות כולם יכולים עלינו.com30.04.20
פה לא מבינים את זה, וזו בעיה!!!
שיראל30.04.20
83
על מה הוא מתלונן??? כשבמעיין החינוך התורני יש את רמת הלימודים הנמוכה ביותר בעולם אז מה הפלא....ילדי עזה וילדי רמאללה יודעים חשבון ואנגלית ומדעים פי 10 יותר טוב מילדי רשת החינוך של ש"ס...אז איך יקבלו פרס ישראל שניתן על מחקרים ופריצות דרך במדע??????????
שימי03.05.20
שכחת על מה נחרב הבית????????????? וגם אם אתה גזען לא כל מה שחושבים צריך לומר
טומבק06.05.20
82
כנראה שהאשכנזים למדו יותר וחכמים יותר ומקושרים יותר
מנחם30.04.20
81
איזה נחיתי דרעי הזה יאלה!!! וגם בכין
ספרדי30.04.20
אתה נחיתי !
ישראל מורד30.04.20
80
דוקא בחידון התנך רב השופטים מזרחיים:פרץ אבואב פרץ מרים
הילה30.04.20
שמה האשכנזים השמאלנים לא יודעים לקרוא נ"ך
אבא 30.04.20
כי רק הספרדים יודעים .
ישראל מורד30.04.20
79
מעניין שדרעי חיכה עם הביקורת עד אחרי קבלת הפרס הרי יכל להתלונן כבר תקופה ארוכה כי ידעו כבר מזמן מי הם מקבלי הפרסים. חומר למחשבה!
יוסי30.04.20
78
מספיק כבר רק להעצים את השסע שד״א קיים בעיקר אצל החרדים. (שהם לא בעניין של פרס ישראל)אצל הדת״ל והחילוניים אין כבר קטע אם מישהו ספרדי או אשכנזי. מי שמעצים את השסעים, זה דווקא מי שכל הזמן מתלונן על כך.
די. די. די30.04.20
הצחקת אותי, האחדות בציבור החרדי מקסימה, ואילו הציבור החילוני בז לספרדים [בעיקר הספרדים עם המסורת] ומדיר אותם כל הזמן וכן הציבור הדתי [איתמר בן גביר ורוב מצביעו נדחקו בשנאה מטורפת..]
אבא 30.04.20
77
אתה טוב בלנתק טלוויזיה בבתי מלון לא יותר
7777729.04.20
76
מאד לגיטימי בעיני שמדינה (כלה) אשכנזיה תרצה חתן אשכנזי
אנייי29.04.20
"נכון", ותודה לכם האשכנזים שהסכמתם להכניס אותנו למדינה שלכם.
אבא 30.04.20
75
באיזו ישיבה למד אריה דרעי, לרבים פתרונים.
דודי29.04.20
אתה צודק... צריך להפסיק לתת לספרדים פרסים.. עד שלא נברר באיזה ישבה רבי אריה למד
אבא 30.04.20
בשלוש ישיבות. פורת יוסף. חברון. וקול יעקב. הראשונה ספרדית השניה אשכנזית. השלישית במוצהר משולבת.
יואל30.04.20
74
די כבר נחיתייםםםםםםםםםםם!!!!!!! אחד לא חשב להפלות, דווקא התגובות של דרעי מנציחות את האפלייה. אולי זה האינטרס שלו להקטין את המזרחים בעיני עצמם כדי שיצביעו ש''ס
דייייייי כבר!30.04.20
73
דרעי שחקן. הוא משחק אותה כואב את כאבם של הספרדים. אני לא מאמין לשום מילה שלו.
זאב30.04.20
72
אנחנו בבית מאד שמינו על כל הזמרים המזרחיים בטקס המשואות (אל תגיד ספרדים, אנחנו ממרוקו, הלכת קצת רחוק עם העטרה שלך), ועשינו על האש והרבה יויויויו והיה כזה שמח (אל תגיד לייבעדיק, זה לא מזרחי), וגם עשינו על האש לא כמו בהר נוף שכל הזמן גפילטע פיש שזה עושה אותך זועם ועצבני!
הדודה ז’קלין 30.04.20
71
די עם השנאה!!!!!!! יש תגובות שממש מזעזע לקרוא אותם. בזמן כזה אנחנו צריכים להרבות באהבת חינם, הקב"ה לא שלח לנו את הקורונה סתם. הוא רוצה שנתעורר ונתחזק! במקום לשבת על המקלדת ולרכל על אנשים אחרים תעשו משהו מועיל!
שירה03.05.20
70
די כבר!!!!!!!!!!! אני משתגעת לקרוא את התגובות שלכם!!! אתם לא מפסיקים לכנות אחד את השני בכינויים, זה נראה שכל אחד פה מנסה להפציץ את הכינוי הכי הכי... די להיות קטנוניים!!! זה יעזור? לא!!! אף אחד לא מרוויח מלדרוך על השני... אני מחכה לראות תגובות מעודדות, תגובות נורמליות, אבל השנאה פה רק מתעצמת מתגובה ל
שיראל30.04.20
כמה שאת צודקת באמת עצוב ומזעזע לקרוא חלק מהתגובות כאן בתקופה כזאת אנחנו חייבים להרבות באהבת חינם ולא להפך!!!!!!!!!!
נועה03.05.20
69
אצלנו המרוקאים אנחנו כל הזמן זועמים, אז למה זה בכלל כותרת? אולי הוא זועם זועם? אז צריך לשים זועם זועם זועם, שגם אנחנו נבין, לא רק האשכנזים. לא מספיק שהם קיבלו את הפרס?!?
שרה’לה30.04.20
68
אם אתה דרעי מעודד את הספרדים ללמוד בישיבות של הזרם שלך או של אשכנזים שאין להם שום לימודי ליבה הם בטוח לא יקבלו פרס ישראל...
לילי30.04.20
עונש קולקטיבי גם לספרדים הדתיים....
אבא 30.04.20
67
יש מספיק פרופסורים בעלי שם עולמי היום מזרחיים אבל מעניין שיש תגובה שאומרת שדרעי מצא סיבה להצדיק את קיומה של שס 1, למה אותו מגיב גזען מגעיל לא אומר זאת על אגודה שהיא עדתית ואף אחד לא מפלה אותה אז למה היא קיימת2., האם מוסדות מתוקצבים ציבורית יש שם מורות ומנהלים מכל העדות וע
רנק30.04.20
66
פשוט גאון האריה הזה. תראו איך הצליח להדליק את כולם, והשיג את המטרה להצדיק את קיומה של מפלגה עדתית. תפתחו את העיניים. תגידו אתם לא מגיע לו על הגאונות הזו פרס ישראל? אז יש גאונים גם אצל הספרדים
אלוף הדרעי הזה30.04.20
65
יש הרבה מזרחים ראויים לפרס רק הגזענים האלו עם הוועדות שלהם לא נותנים להם
בני30.04.20
64
לדודי מתגובה 22- ניכר עליך שאין לך מושגים כלל וכלל , הרב דרעי למד בישיבת חברון "אם אתה מכיר" , לגוף הענין כל הכבוד שהוא לוחם את המלחמה האמיתית שעליה נסוב כל הריבים ורדיפת הכסאות כאן במדינה , אך צריך להתקדם ולא רק לזעוק.
משה 29.04.20
לי אין מושגים. קודם תבין את הכתוב, ואולי צריך להסביר לך את הבדיחה. ידעתי בני ידעתי, שהוא למד בחברון, וזה האבסורד.
דודי30.04.20
63
אם חשבתם שכבר אין גזענות בישראל בין ספרדים לאשכנזים, ואריה דרעי סתם מבלבל ת'מוח על גזענות, תקראו את התגובות כאן פשוט גועל נפש אין לי מילים אחרות בושה!!!
david29.04.20
אחרי התגובה של דרעי, כל מה שיכתבו כאן יהיה חיוור לעומתו, הוא כבר הגיע לשיא השפלות השייכת.
צביקה30.04.20
לא שייך יותר שפלות... למה לא כתבתה שזה מזכיר תקופות אפילות.. טיפשון אשכנזי
אבא 30.04.20
62
התפקיד של שס זה להקדים כולם. לא לחכות למוצאי עצמאות... פופוליזם זול
אם זה ג.ובים לשסניקים מכלוף קופץ בראש29.04.20
61
הרב אריה דרעי צודק!!!!!!!!!!!!!
אבנר לוי29.04.20
60
דעו לכם אחי ורעי שאני חרדי גמור אבל יש דבר אחד שאני מזרוחיק גמור בו והוא ספרדים ואשכנזים שאנחנו האשכנזים (וגם ה"ה לחלק מהספרדים*) יש לנו הרבה מה ללמוד מהם ודי למבין דאי לא מבין ישאל את המזרוחניק ובהצלחה
מזרוחניק06.05.20
59
המגיבים נגד דרעי הם אנטישמים חלק קטנים וחלק גדולים (אולי רק ערב רב)
שמואל שמחה30.04.20
הם פשוט מקנאים בהצלחה הגדולה של דרעי
בני03.05.20
58
אם זה היה משהו ריווחי לקרוביו תהיו בטוחים מכלוף יסדר. אבל זה פרס שצריכים להזיע עליו. מה לעשות המקיפים מכלוף לא עונים לקריטיריון. ראו עכשו דיינים שם הוא בעל הבית. את מי הוא שם? מוכשרים ביותר? לא רק קרוביו
דרעי מדבר. הכל מס שפתיים. פופוליזם זול מ30.04.20
57
מר מחלוף הנכבד, כדי לקבל פרס צריך ללמוד!! ולא כמו אתה רגיל לכופף את החוקים והתקנות.
משהק30.04.20
כן, מר מחלוף, תלמד עברית !
ישראל מורד01.05.20
אתה מתאים לעיתון הארץ...
אבא 30.04.20
56
מציעה לעבור על התגובות פהההההה אם זה לא גזענות אז מה זה גזענות??????????????
אביטל30.04.20
טיפשה את שוכחת שדרעי התחיל את זה, כל עמך ישראל רוצה אחדות ולא להכנס לדברים האלו, אבל אז מגיע דרעי ובלי חכמה יתירה מתחיל להעלות את הנושא (אולי בגלל שעוד מעט בחירות...)
ד30.04.20
55
ברוךךך השם על מה אתם בוכים הציבור הספרדי לומד תורה הוא לא עסוק בשטויות והבה לכם הוכחה שרובם שגרים בקיבוצים הם אשכנזים שאינם ברובם אפילו לא דתיים ומבהציבור המזרחי ואם הם לא חרדים! אז רובםםם כמעט ככולם שומרי מסורת של הציבור המזרחי כמעט ואין בהם אנשים שהם לא דתיים !!!! לעומת הציבור האשכנזי שיש מה
שירה30.04.20
ואל זה אמר הנביא עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים וכו'
אחד01.05.20
ישתבח שמו לא בוכים, רק צריך להזכיר לאחינו המתוקים אשכנותזים מדי פעם...
אבא 30.04.20
54
אדון מכלוף ... אם יה' משכילים מי יבחר בש''ס ? הרי את התשובה אתה יודע טוב מאוד ! אתה והחברים שלך דואגים שעדר הבוחרים שלכם יסיימו רק עד כיתה ח' אח"כ כבר יבחרו בש"ס הם ובניהם עד סוף כל הדורות . והכול בשם הבלוף והקשר שנקרא מפלגת הג'ובים שס !! חחחחהההה הפעם כבר לא יילך לך מכלוף ודרעי.
חחההה29.04.20
התגובה שלך היא סמל ההתנשאות! הנחה שהציבור הספרדי הוא עדר, לא נותר אלא להגיד מוווו
ליעד30.04.20
אתה בן אדם זול ותת רמה כנראה שכל ההשכלה שלך זה רק מקלדת. הייתי רוצה להחכים אותך ולתת לך עיצה בחינם פשוט תסתום
מרדכי דרעי30.04.20
לא מצחיק
ישראל מורד01.05.20
לפי הרמה נראה שאפילו כיתה ח לא סיימת!
קשוט עצמך30.04.20
53
דרעי צודק!!!!!!! שימו-לב ,כמעט 95% מהשמות המתפרסמים שנפטרו מקורונה הם של אחינו בני-אשכנז. יש כאלו שיגידו גזענות,מפרסמים רק אשכנזים ואפילו אותם ספרדים הם מקושרים לבני-אשכנז. אז או שהקורונה פוגע הרבה יותר באשכנזים או שדרעי צודק ויש אפליה. את מה שאני מעדיף,אני שומר לעצמי. משה לוי ס.ט
משה לוי29.04.20
אם את צודקת זה מדהים, אולי תדרשו לחזור לישיבות.., נתון מאוד מעניין.
אבא 30.04.20
הקורונה פוגעת באנשים עם בעיות רקע עכשיו הבנת למה רק אשכנזים נפגעים.
מחלות רקע30.04.20
אפילו הקורונה מתעלמת ממכם
אתה צודק30.04.20
היא פוגעת רק במי שיש בעיות רקע.....
נכון30.04.20
52
יש לכם את אייל גולן שרוצה להדליק משואה. היה לך כבר נשיא מזרחי. קצב...
גדי29.04.20
51
אכן אנו במשפחה כולם עם תארים ואני מכירים המון פרופסורים ופורצי דרך כמי פרופסור בשירי, לוגסי וכו ואף אחד לא נבחר
צדק מוחלט - יש הרבה משכילים29.04.20
50
"חשבתי שהתקדמנו..." אומר מי שבמפלגתו אישה לא יכולה לכהן. הוא התכוון : חשבתי שהתקדמנו ל 1565 הזמן בו חובר שולחן ערוך ומאוכזב שתקועים בזמן רחוק יותר אחורה
עופר02.05.20
49
בתור שסניק אני אומר דיייייייי די לעשות אותנו מסכנים בזמן שאנו לא אין על דרעי
יהודי30.04.20
48
על מה הוא מתלונן??? כשבמעיין החינוך התורני יש את רמת הלימודים הנמוכה ביותר בעולם אז מה הפלא....ילדי עזה וילדי רמאללה יודעים חשבון ואנגלית ומדעים פי 10 יותר טוב מילדי רשת החינוך של ש"ס...אז איך יקבלו פרס ישראל שניתן על מחקרים ופריצות דרך במדע??????????
שימי30.04.20
אני מחנך ברשת בני יוסף והרמה שם היא גבוהה מאוד אז לפני שאתה כותב משהו תבדוק את הנתונים או את רמת הגזענות הארורה שלך...
יצחק30.04.20
47
מה הפיגור הוא פשוט מחפש דרך למשוך תשומת לב חלאס אז היו שם כולם אשכנזים בינינו אף אחד לא שם לב לזה עד שהוא אמר את זה.
גאוותן30.04.20
46
לדוד החושב 57 וחבריו. חשבת על הנזקים שגרם מכלוף שאלה קטנה אליך: מה זה הסכם אוסלו תסביר לנו.
אין שכל אין דאגות. דוד אתה חושב על פיצוח30.04.20
45
זה אמנם ארוך, אבל ממליצה לכל אחד לקרוא: זה כזה עצוב שבמקום לנסות לאחד בינינו, רק מוצאים על מה להתווכח כל הזמן!!! אני תימניה- לא גזענית, יש לי חברות מכל העדות- אשכנזיות, חסידות, ספרדיות- אוהבת את כולן בשווה... לעולם לא הרגשתי מופלית בגלל העדה שלי, מסיבה פשוטה- אצלי זה בכלל לא נושא שיחה!! אם תמיד נחפש
שיראל30.04.20
שמעי יש לך כישרון כתיבה גם אני עוברת על התגובות פה ולא מבינה מה הולך אחרי הכל כולנו יהודים רק קצת נוהגים אחרת אין למה לריב וללעוג אחד לשני במיוחד עכשיו ב''תקופת הקורונה'' אני בטוחה שמה שאלוקים רצה זה לא שנהיה מפולגים ושנתחשבן אם למשל עשו לבני ברק הסגר ולאלעד לא(או אולי כן לא יודעת) גם לפני חודש בערך
מישהי נורמלית30.04.20
חחח תודה!!! אני מנסה לעשות את שלי...
שיראל30.04.20
בכיף...... חוץ מזה זה המציאות את כותבת מעולה😊😊😊😊
מישהי נורמלית30.04.20
44
אשכנזים לכו לפוייילין ולליוטא
מממממ30.04.20
רעיון נהדר.. תודה
אבא 30.04.20
כשתחזרי את למדינת מוצאך, נשקול את זה
זונדל פעטשגעבער30.04.20
43
לא צריך לבחור מזרחי בשביל שיהיה מזרחי. זה מעליב. אם יהיה מישהו ראוי- שיבחר בזכות עצמו.
ש'29.04.20
42
דבר אחד בטוח מרשת המעיין בהנהלה של ביטון לא יצמחו תלמידי חכמים וגם לא פרסי ישראל. אז לפני שעושה פוליטיקה בוא תעשה קצת חינוך ותתחיל בבית .
מני טולדנו29.04.20
אז תשלח לפונביז... יש טולידנו שמדברים באידיש..
אבא 30.04.20
41
אנחנו רוצים רק פרסי תורה בשביל מדעים ספרות ופיזיקה יש הרבה גויים וערב רב. אצלכם עמי ארץ עוה.ז חשוב מאוד. אנחנו הספרדיים רוחניים ייתר מכם חבורת מפגרים
ברוך שעשני ספרדי29.04.20
ברוך שלא עשני גוי
אנייי 29.04.20
אני אשכנזי אבל.. ברוך שעשני יהודי! (עם אחד!)
יהושע29.04.20
הספרים של הספרדים זה תמיד רק ליקוטים מספרים אחרים לא שיש בזה משהו רע אבל הפרס ניתן בעיקר על חידושים
בחור30.04.20
כנראה שעד היום לא יצא לך לקרוא ספר אחד של ספרדים
יעקב12230.04.20
אולי כי אין חוץ מיביע אומר וילקוט יוסף שכולם רק ליקוטים
בחור30.04.20
40
מי מונע מכל אדם להתקדם??? בבקשה תמציאו משהו חדש....תמציאו איזו תרופה חדשה....או לא יודע מה ויתנו לכם גם פרס ישראל... רוב פרסי ישראל הם על מחקר במשהו....ורוב החוקרים הם אשכנזים. ודרעי זועם? הרי אצל החרדים מונעים ללמוד מדעים וכדומה אז על מה הוא מלין בדיוק??בחור חרדי יכול להיות חוקר או מדען? ברור שלא.
דודי29.04.20
39
מה שהכי עצוב זה שהמפלגה שלו לקחה את יוצאי עדות המזרח (או כמו שאדון מכלוף קורא להם ׳הספרדים׳), ובמקום להצעיד אותם קדימה, כמו אחיהם בצרפת למשל (יש ביניהם שהם גם אמידים וגם לומדי תורה), הצעידה אותם ישר לוורשה של ימי הביניים. עכשיו הם כבר לא ממש ׳ספרדים׳, לא כמו אבות אבותיהם שלא ידעו בכלל מה זה כוילל, ו
יושע בער 01.05.20
התגובה שלך הרבה יותר עצובה חבל שזה הרמה
בני03.05.20
38
לראות את כל השנאה הכתובה פה על אחינו המזרחים- למה כל כך שונאים אותם? אני תוהה...! לא נותר לי אלא לחשוב שהקנאה היא זו שמניעה אתכם לדיבורים ריקים כל כך.. והחשבון פשוט מדוע? את מי אנו שונאים? התשובה נהירה לכל בר דעת= את מי שאנו מקנאים בו... הרי אם באמת המזרחים היו ממש טיפשים ובורים וחסרי השכלה ועוד
המתונה30.04.20
כל הכבוד!!! סוף סוף מתחילים לראות תגובות יפות... האור בקצה המנהרה...
שיראל30.04.20
37
אהבל 58 מילון התכוונתי מרן יצר מילון הלכה לכל מי שצריך לכולנו בעצם. בראש ה■ שלך מילון זה אבן שושן . אז מילון יכול להיות בתחום אחר חוץ ממילות שפה. אתה יודע מה זה בן שושן אני מקוה.
לתת תגובה 5830.04.20
36
עם הרמה של רשת החינוך, סליחה רשת הג׳ובים הכושלת של המפלגה ה׳ספרדית׳ (רוב בוחריה הבורים לא יודעים אפילו היכן נמצאת ספרד על המפה), אין פלא ואין תימה שהרמה של ה׳ספרדים׳ בארץ על הפנים. ירתה יכול אולי באמת להמליץ לנו על מישהו? (אל תשלוף את רבי יהודה הלוי, הוא כבר מזמן לא פה...).
צבי הירש30.04.20
אין לך מושג על הרמה של בתי הספר הגבוהה! אז אל תכתוב סתם!
רחל30.04.20
תגובה נהדרת של אשכנתוזי קטן מהקיבוץ ... גאוותן סרוח
אבא 30.04.20
35
הסיבה שאין כאלה היא מאחר ומפלגת ש"ס החזירה אחור את ההתקדמות של יוצאי עדות המזרח והפכה אותם לכסילים
נפתלי30.04.20
בטח גם אתה לא חושב שאתה גיזען, נכון???
לנפתלי ''הגאון'30.04.20
תודה עיתון הארץ מחכה לכתב מוכשר כמוך..
אבא 30.04.20
34
אפילו בזמן הם גזענים כלפי המזרחים
אין להם תקנה30.04.20
33
אולי לא שמתם לב אבל אריה דרעי אמר 'מזרחי או ע ר ב י !!!!!!!!!' הבנתם? האריה רוצה לתת לזאב אויבו הגדול של הכבשה היהודית פרס!!! אולי לא הספיק לאריה לתת לזאב אלפי כבשים לטרוף בהסכמי האסלה הנוראיים שהוא גם רוצה לתת לזאב פרס. על מה הוא יקבל פרס? אולי על זה שהוא השאיר כמה כבשים מפוחדות ולא טרף אותם. א
ארי29.04.20
מה לא הבנת.. את זה הוא אמר שיהיה סיכוי שאנשי השמאל, התייחסו לדבריו.
אבא 30.04.20
32
ניראה שלא הספיק לכם ההסגר לפי רוע התגובות. כל אחד והדעה שלו אבל כמה ליכלוכים. כמה שנאת חינם. אחר כך מתלוננים על הקורונה.
שנאת חינם.30.04.20
31
מה אוכל את הבן אדם הזה.מישהו יכל להבין. מזכיר לי להבדיל את הערבים. .הם לא מרוצים מכלום. נו ואם אשכנזים קיבלו. אבל הוא זה שמדגיש ומדגיש שיש כאילו מחיצה בין העדות אממה העם מתגבר על זה כל הזמן. והנה בא ההמן הזה ומזכיר.ומזהיר הזהרו ספרדים.השמרו על מרחק.אחרת .אם אנחנו כמוהם בדיוק. חלילה תעצר הספקת צינור
יוס30.04.20
30
בבע/בת דברי דרעי החליטו לתת פרס ישראל לאלי ישי ית
דוד30.04.20
29
יגזעניים לא סתם הייתה שואהה תתחילו להתנעררררר ולהפסיק עם זה
ש30.04.20
ימצדיק שואה חלאה סרוחה. כל הבוז לך
זונדל פעטשגעבער30.04.20
הוא לא הצדיק שואה, הוא אמר שאתם גזעניים, מה שנכון- נכון.
ישראל מורד01.05.20
הגעת לשואה.. בבקשה איזה כמה חילונכים... קודם שהם ישמרו שבת.
אבא 30.04.20
28
על מי הזעקה הרי השר הוא שר הפנים ובכיר מאוד במערכת הציבורית הפוליטית. כולם ובעיקר השר יודעים שהפרס היום חולק ברמה הטקס אבל ההחלטות על הזוכים התקבלו לפני יותר מ-6 חודשים כלומר פורסם וידוע הדבר והיה ניתן לשנות זאת כבר אז. למה להרוס את האירוע בשביל כותרת למה... פעם הבאה כבוד השר ילחש באוזן לשר הממונה א
למה כבוד השר למה ככה29.04.20
לא מסתבר אני דן אותו לכף זכות.
אבא 30.04.20
ברוך הבא למועדון. זו פוליטיקה ידידי.
מועדון הפולטיקה30.04.20
אצל חילונים כל הפוליטיקה זה כבוד ותאווה ושנאה [מה יש להם בחיים חוץ מי זה..,] אצלנו פוליטיקה זו שליחות שמשתדלים שיהיה לרצון השם ולרצון הרבנים ולרצון העם.
אבא 30.04.20
27
אני ממש" עצבני", כמעט כל הזמרים שהופיעו אתמול הם מזרחים איזו חוצפה וגם רוב מדליקי המשואות, אני ממש מרגיש מקופח. אריה דרעי רוכב שנים על השד העדתי ולא מצליח להשתחרר, די זה כבר מזמן נמאס.
יוחנן29.04.20
נמאס לך תעבור לכתבה הבאה... מעניין אם גם נמאס לך האפליות במוסדות... אשכנתוז קטן
אבא 30.04.20
אז לפני שאתה קורא לי אשכנתוז קטן ,תקשיב. בקשר לישיבות סמינר וכו' אתה צודק מאה אחוז ואני מצפה מדרעי שלכם שיפעל .אבל בקשר לפרסי ישראל ,אם זה היה כל כך מעניין אותו ואת רגב אתה חושב שהוא לא היה מתערב ? הוא פשוט רצה שזה יקרה כדי שיוכל להתבכיין כרגיל ,ותראה את התגובות כאן שהוציאו את כל הזבל החוצה ותגיד לי
יוחנן30.04.20
26
התלונה היא למזרחיים שלא התקדמו למקום שהם יהיו ראויים לפרס ישראל?...
בה29.04.20
צריך לבדוק כמה מזרחיים מחליטים מי יקבל את הפרס?
אבא 29.04.20
25
של נעליך מעל רגליך מה יחס הרבנים הספרדים מול האשכנזים שהתמנו בשנים האחרונות במשרד הנשלט על ידך האם אין יותר אשכנזים ראויים?????????????
מנחם30.04.20
24
מר אריה דרעי מדוע אתה לא זועק שכל שנה בברכת כוהנים בכותל החזנים רק יוצאי אשכנז ולא פעם אחת ספרדי להזכירך כל ציבור הספרדי זועק.
דוידי לוי30.04.20
זה לא אירוע ממשלתי..
אבא 30.04.20
אריה דרעי תוקף את הספרדים על זה שלא נמצא בהם מי שבין עשרת הראשונים הראויים לפרס. זו תקיפה שרק מזיקה לספרדים.
מחלוף מגרבי30.04.20
לא נראה לי שזה מזיק.
אבא 30.04.20
23
מ פ ח ד הוא אומר את הכל בפנים הוא החבר כנסת היחידי שלא סופר אף אחד גם בתקשורת הוא מעמיד אותם במקום גם בכנסת וגם הוא בן אדם לא חריג. ליצמן הוא אחלה בן אדם אבל הוא לא מודע לשאר העולם ולכן הוא לא סופר אף אחד אבל דרעי הוא מותג הבן אדם אין עליו. אני לא רוצה להמשיך לדבר על שאר החברי כנסת שהראש שלהם תמ
דוד החושב30.04.20
ביבי גם לא סופר אף אחד
ביבי30.04.20
22
אחים יקרים..בבקשה דייייי מספיק עם הלשון הרע...לא נמאס לכם...עת צרה ליעקב וממנה יושע
מיסטר30.04.20
בוקר טוב.. את חדשה בכיכר..
אבא 30.04.20
21
כל הוועדה שם אשכנזים זה ברור שהם יחלקו פרסים רק להם
מני30.04.20
20
גזענים שמחלקים רק לעצמם פרסים
יוסי29.04.20
19
דורעי ראוי לפרס על הסכם אוסלו..
פרס ישראל לדרעי על אוסלו29.04.20
זה ממש מחלה לזכור את זה.. אני מקווה שכבר נולדת אז...
אבא 30.04.20
חזק
br30.04.20
18
צודק
חיים29.04.20
17
זה נכון, זאת בושה.
אליהו29.04.20
16
באוניברסיטאות,מדענים,שופ אחוז הספרדים נמוך מאוד מה לעשות זו המציאות. למה? אולי יש להם פחות כח התמדה לשבת וללמוד....אולי בנויים יותר לעבודות מקצועיות פיזיות מאשר לעיוניות.....לא יודע....
קובי29.04.20
בתחום ספרות תורנית אין ספרדים? בתחום החסד אין ספרדים..? יא אשכנותזי קטן...
אבא 29.04.20
סתכל מי לכלך את העט שלו, בשפת רחוב רק אחד כמוך. תראה לי מקוה אחד שספרדי בנה לצורך כל הציבור.
שמעי29.04.20
אבא? תגובה של קדם חובה. סליחה
אנייי29.04.20
אולי היה נראה לך שאני מזלזל, אבל בעיני התחום של ספרות תורנית וחסד גדול יותר מלהיות שופט, מדען או מקבל פרס נובל.
אבא30.04.20
מדבר שטויות בקילוגרמים ...כניראה שלא ביקרת לעולם באוניברסיטאות...מציעה שתעשה שעורי בית.לפני שאתה מקשקש
מירב29.04.20
העובדה שאתה מכליל ציבור ללא הבחנה ומגדיר אותם כ"כניראה חוטבי עצים ושואביי מים" מקוממת. לא משנה אם את/ה ספרדי או שכנזי הבעיה היא בתפיסה. אגב אתה לא הראשון , בגלל תפיסה כמו תפיסתך, המזרחים פחות מתקבלים לאוניברסיטאות , פחות מקודמים ומתוגמלים, ולבסוף גם פחות זוכים בפרסים !
יוסי29.04.20
אולי זה בגלל שמראש סימנו אותם כבעלי יכולת פחותה? הרי אין שום הגיון חברתי שמגזר מסוים יהיה פחות מהאחרים, אלא אם כן יש חוסר שיוויון חברתי בבסיס החברתי, ועליו צומחים פערים.
לא חוכמה30.04.20
ב"ה. איזה מזל שהשם שלך "קובי" ולא "יעקב" , הייתה יכול לבזות את השם "יעקב" ששמו של אחד משלוש האבות. שמנית
יוסף29.04.20
אה סליחה... כל המדענים,הרופאים,טייסים שאתה מדבר הם אשכנזים-חילונים. לא אשכנזים-חרדים. אז מה יש לך בכלל להתנשא, אפשר לדעת?
ד.כהן30.04.20
15
ברוך שלא עשאני ספרדי ,, ברוך שלא עשאני שסניק ... הפרחים לדורעי כמובןןןןןןןןןןןןן אגב במעשיהו יש לדורעי פרסים טוביםםםםםםם
שמשון30.04.20
טוב שאתה לא ספרדי.
ישראל מורד30.04.20
חורבן הבית והגלות ואנטשמיות היום
אהבת חינם06.05.20
עדיף שתוריד את הכיפה מאשר הברכות לבטלה...
אבא 30.04.20
14
זה פעם אחרונה שאני בוחר ש"ס. לא ייתכן שדרעי כל הזמן מדבר על גזענות. שנה שעברה בחרו ספרדים. אני לא חושב שבוחרים לפי עדה. הדלקת משואות היו מכל העדות. דרעי גורם לשנאת אחים. אני מתבייש להיות חלק מהמפלגה
משה30.04.20
כולנו יודעים שלא בחרת ש''ס עד היום... תפסיק לבלבל לנו את המוח בבקשה!!!!
בני ברק 30.04.20
אל תתבייש תעשה מה שהרבנים אומרים, איך אצלנו אומרים תתבייש בעבירות, [אולי אין לך ב"ה..]
אבא 30.04.20
זה פוליטיקה,
נועם30.04.20
13
אמרו ששס סיימה את תפקידה לפי התגבות היא רק התחילה וסתם מעניין שמילה של דרעי גוררת כזה הרבה תגובות זה יפה אולי הוא יהיה הראש ממשלה המזרחי הראשון
חיים30.04.20
12
הספרדים תמיד יהיו נחיתים לא משנה מה יהיה...
???30.04.20
והשכנותזים תמיד יהיו מתנשאים..
אבא 30.04.20
11
אני זועם! בכל ש"ס לא נמצאה אשה אחת לח"כ??? בכל ש"ס לא נמצא רוסי אחד?? אשכנזי אחד?? צרפתי... כללאאאססס נגמרו ימי הבניים לבנתיים הספרדים מפלים את האשכנזים... אז תקימו מוסדות ותפסיקו להתחנף לאשכנזים ולבכות כל היום! בבחירות צריכים להיות אשכנזים ובמוסדות אשכנזים... כפוי טובה מי שלא בוחר שס... זוכרים? וא
חיים29.04.20
לפי השאלה הראשונה שלך נראה שאתה לא מכבד רבנים גדול.. ואם אתה ספרדי שלא מקופח בשום מקום, אשריך.. הכתבה הזאת מיועדת לכמה עשרות בני אדם כמוני שחושבים אחרת...
אבא 30.04.20
10
כלת התנך ספרדיה סט. היא עולה על ישיבה שלמה מבב כולל הכויילל המשגיאכ והראייש ישיביי
הכלה היא דודתי29.04.20
והיא יותר חכמה וצדיקה מהרב עובדיה! (מגיב שאיבד את השפיות - נערה בת 16 שלמדה ברוך ה' הרבה תנ"ך בע"פ וכל הכבוד לה, יותר טובה מישיבה שלמה - מאות בחורים שיומם ולילה לומדים את תורת ה' - רק בגלל שהם אשכנזים?) אבל בגלל ש"המדינה" מכבדת את כלת התנ"ך אך את רבבות הבחורי הישיבות והכוללים (ספרדים ואשכנזים) היא ל
יהושע29.04.20
למה כשמדובר על הרב עובדיה או רבנים ספרדים היד שלכם (חבורת גזענים בראשות גפני ופליצמן) קלה על ההדק? הזלזול שיש לכם האשכנזים נגד רבנים הוא מזעזע ומבחיל! העיקר הספרדים מכבדים את הרב קנייבסקי ! חילונים יותר מכבדים רבנים מיכם! ב-----ו----ש------
נועה30.04.20
9
ואם היה מזרחי אז הוא היה מתלונן למה אין אתיופי?? כמו שאתיופי אתה מבין שזה נורמלי שאין אחד מהם שם כך זה יצא השנה שיש רק אשכנזים, דרעי למה אתה סתם מבלבל בשכל?
כ29.04.20
8
כל הזמן אכלו לי שתו לי גנבו לי די לא נמאס לך מעצמך כבר??
מוטי29.04.20
לא כל הזמן... [אולי שאתה פותח במקרה כיכר זה תמיד קופץ לך.. מעניין.
אבא 30.04.20
7
אמנם צודק אבל אי אפשר להתווכח עם העובדות. אירופה מתקדמת יותר ממדינות ערב.
טרפון 29.04.20
מה הקשר
יד30.04.20
6
תראו מה זה: אריה דרעי כל כך מונח במקום של אפלייה לספרדים, והוא שם לב לזה בכל הקשר. אני אישית לא הייתי שמה לב לזה, כי אני לא מונחת בזה. הבעש"ט אומר שמכל דבר שיהודי רואה או שומע, הוא צריך ללמוד הוראה בעבודת ה'. תראו מה אפשר ללמוד מזה: כשנהיה מונחים בכל כוחותינו להביא את המשיח, כל דבר כאילו סתמי יקפי
rich29.04.20
התגובה הכי יפה שיכולה להיות על כתבה!
יהושע29.04.20
5
תגידו מה שבא לכם ת'כלס זה מוזר בפרט שזה לא פעם ראשונה
תמר29.04.20
4
בשאלה של הגאון אריה יש תשובה למה הקרונה הכתה גם בעם היהודי פשוט השנאה המנקרת היא אשר הביאה וגם תביא לחלילה עוד צרות רבות ורעות
יעקב 29.04.20
3
למה הדפוק הזה לא רוצה להתפתח? רוב מוחלט של האסירים הם ספרדים. זה גם מכוון? יאללה כבר, רד מהאג'נדה המפגרת הזאת ותתפתח! מי שרוצה להתקדם - יתקדם, מי שרוצה לעשות חפלות, לכלות משאבים על שופוני ולקלל אשכנזים - עושה זאת מבחירתו החופשית בלבד!!! איש דפוק!
מה יהיה?29.04.20
לך לבקר בכלא ותספור לא נראה לי בכלל שיש שם הרבה ספרדים אולי הפוך
יוסף כהן30.04.20
לא יודע אם ביקרת בכלא, אני לא. בכל מקרה הנתונים מפורסמים וזה לא סוד שתגובה 7 צודקת...
יעקב, בית שמש30.04.20
אוקי, יתכן שבכלא יש יותר מזרחיים, אבל שכחתם שאולי זו דוטוקא תוצאה של חוסר השקעה חברתית נכונה במגזר הזה כשעלה לארץ? אז מה אם לא באו עם תארים כמו מרוסיה, אם העלו אותם לארץ היו אחראים גם לדאוג לשלב אותם כראוי. לא חוכמה קודם לזרוק אותם ואחר כך להגיד שהם לא מפותחים. אגב, לספרדים אני אפנה דווקא בשפה אחרת-
חרדית ליברלית30.04.20
2
הוא צודק. וגם תכל'ס חתן מזרחי זה הרבה יותר זול מבחינה כלכלית מחתן אשכנזי😜
אשכנזי29.04.20
1
הוא הגזען פה! הוא זה שמפריד כל פעם בין מזרחיים ואשכנזים. כל פעם שיש איזשהו אירוע, הוא דואג להזכיר שיש הבדל בין מזרחיים ואשכנזים, ולכן הם צריכים לקבל ייצוג באותו דבר.
אחד שמבין29.04.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24