כיכר השבת

נשנקה מדמעות

הנאום של הח"כית שסחף את הרשת • צפו

תהלה פרידמן מ'כחול לבן', דיברה בנאום הראשון שלה בכנסת על הסיכוי שהוא יהיה גם נאומה האחרון, הרחיבה על הצורך להפסיק לנסות לנצח - ונשנקה מדמעות לקראת סיום (פוליטי)

76
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ג באב | 13.08.20
הנאום של ח"כ תהלה פרידמן (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

נאום הבכורה של ח"כ תהלה פרידמן ממפלגת 'כחול לבן' במליאת הכנסת, ריגש אלפים והפך ויראלי ברשת: מיליוני צפיות כבר נרשמו לסרטון ברשתות החברתיות.

"בשבועות האחרונים, מאז הגעתי לבית הזה, אני לא מפסיקה לחשוב על רבן יוחנן בן זכאי", אמרה בנאומה, "אחד היהודים החשובים ביותר בהיסטוריה. מי שברגע האחרון הצליח לחלץ את העם היהודי מירושלים של בית המקדש הבוער - ליבנה של בית המדרש המחבר, ולהמציא אותו מחדש".

היא דיברה על מלחמת האחים בירושלים, "שהתחילה בגלל ויכוח על היחס לרומאים, אבל הפכה מהר מאוד למלחמה של זהות ושל הכל בכל. מה שאתה חושב על הרומאים - הפך למי שאתה. מה שאת מאמינה שצריך לעשות - הפך מי שאת. אם אני לא מסכימה איתכם - אני נגדכם. לגמרי. עד לשפיכות דמים. השנאה שטפה את הכל. בשם השנאה נשלפו סכינים בבית המקדש. בשם השנאה הוצתו מחסני המזון שיכלו להחזיק עיר במצור. בשם השנאה הגיע הרעב, ועם הרעב הגיע הייאוש.

"בלב ימי הקורונה, בתוך משבר בריאותי, כלכלי וחברתי שלא ידענו כמותו, שוב יש מי שרוצה שנאחז איש בציציות הראש של אחיו. ששוב נשוסה זה בזה. ששוב ניקח כל פצע וצלקת חברתית ונשפשף אותה עד זוב דם. שוב נלעג ונבוז לכאבים של אחרים.

"רבן יוחנן בן זכאי לא היה מהאו"ם. הוא ותלמידיו היו צד למאבק. הם נלחמו בקנאים ובקנאות. אבל בשלב מסוים הוא בוחר אחרת. הוא מבין שבמלחמת האחים כולם כבר הפסידו, והוא עושה מהלך מפתיע ופונה לאויב המר שלו. זה שלהבנתו אשם בחורבן המתקרב. אבא סיקרא קראו לו, מנהיג הקנאים בירושלים. גם אבא סיקרא כבר יודע שמלחמת האחים יותר מסוכנת מהאויב שבחוץ. אבל האיש הזה, שהבעיר את האש, מגלה שהוא כבר לא מצליח להשתלט עליה. האנשים שלו לא מקשיבים לו. השנאה שהוא הפיץ הפכה להיות חזקה ממנו. יחד, ראש הקנאים וראש המתונים, מצליחים להבריח את רבן יוחנן בן זכאי החוצה מירושלים. לא על מנת להחזיר את הגלגל אחורה - אלא כדי להתחיל משהו חדש".

היא הסבירה מדוע החליטה לדלג על שלב התודות. "לנאומי פתיחה של חברי כנסת חדשים יש כללים. אני אמורה לספר על תחנות בחיי, להודות למי שהביאני עד הלום ולשתף משהו מהחלומות ומהשאיפות שבשמם ולשמם הגעתי אל הבית הזה. אבל נאום פתיחה שלי יכול מאוד להיות גם נאום הסיום, והרלוונטיות של החלומות והתוכניות שאיתם באתי מוטלת בספק, בתוך הכאוס הזה של דהרה אל התהום וההרס שבבחירות רביעית".

לדבריה, גם בתוך המצב הנוכחי הבעייתי של הקורונה, "יש מי שרוצה שנאחז איש בציציות הראש של אחיו. ששוב נשוסה זה בזה. ששוב ניקח כל פצע וצלקת חברתית ונשפשף אותה עד זוב דם. שוב נלעג ונבוז לכאבים של אחרים. שלוש פעמים, בתוך שנה וחצי, ניסיתם לנצח. לכופף, להכריע, להכניע. חייבים להפסיק את זה. חייבים להפסיק לנסות לנצח. אסור שישראל הראשונה תכניע את ישראל השנייה. אבל אסור גם שישראל השנייה תכניע את ישראל הראשונה. אסור לנו לנצח אחד את השני".

"הרב אברהם יצחק הכהן קוק כתב לפני שנים רבות על "שלושה כוחות" ש"מתאבקים כעת במחננו... הקודש, האומה והאנושיות". במילים שלנו: הדתיות, הלאומיות וההומניזם. הרב קוק עצמו היה איש שכל כולו קודש. אבל הוא ידע כמה מסוכן הקודש המוחלט, הלאומיות המוחלטת או ההומניזם המוחלט. אף אחד לא צודק לבדו. חברה בריאה היא חברה שיש בה את שלושת הכוחות הללו. לא רק כדי שירסנו אחד את השני - אלא כי אנחנו זקוקים זה לזה".

"אם נמשיך לנסות לנצח אחד את השני, מי שינוצח יהיה העתיד של מדינת ישראל. מי שתובס תהיה הערבות ההדדית. החוסן הפנימי. היכולת להמשיך ולקיים את הנס הזה שנקרא מדינת ישראל".

"האמנתי בהכרח של ממשלת אחדות. אני עדיין מאמינה שזו הדרך היחידה להניח את היסודות לשלב הבא בחיי המדינה. להציל אותנו מחורבן. להמציא את עצמנו מחדש. הרבה מחיי המקצועיים והציבוריים הקדשתי לחיבורים שנועדו להביא ליצירת מרכז ישראלי ויהודי חדש. אני מאמינה שהאחריות והחובה שלנו היא לעשות רבן יוחנן בן זכאי. לכרות ברית של מתונים. ליצור מרכז ישראלי חדש שמגדיר את עצמו לפי מה שהוא כן, ולא לפי מה שהוא לא".

"אלה ימי הבית השלישי. ובדיוק כמו השניים שקדמו לו - הוא שביר. הוא דליק. הוא לא מובן מאליו. היציבות שלו היא באחריותנו. הקיום שלו תלוי בנו. זאת המשמרת שלנו".

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
נו נו גיוועלד דשטרגיען
אליהו ראש ברזל13.08.20
44
אם לא היו כותבים שהיא מכחול לבן הייתי בטוח שהיא מהמפלגות החרדיות....
אבי13.08.20
43
בכל הכבוד לא מצדיק תקיעה בשופר
משיח13.08.20

הצגת כל התגובות

42
אין ספק היא צודקת דברים היוצאים מן הלב
יהודי אמיתי13.08.20
41
מסכים עם הרעיון שלה. אבל נא לדייק. רבי יוחנן בן זכאי ביקש 3 בקשות 1. "תן לי יבנה וחכמיה" 2. הצלת שושלת בית רבן גמליאל. 3. הצלת צדיק הדור רבי צדוק. משמעות הבקשות כך, הצלת העם תלויה אך ורק בקיומה של "יבנה" ובמילים של ימינו "הישיבות" ובהצלת המנהיגים הרוחניים ובהצלת צדיקי הדור אם את מתחברת לריב"ז אז תדא
לשם דיוק14.08.20
40
המדינה זה נס מהשטן-תעלו את התגובה יא חרדים ציוניסטים-
יוסף13.08.20
39
נאום מרגש בהחלט, אך יותר שהוא נאום בכורה הוא נשמע כמו נאום הספד לממשלה. הכל היה בו, דברי שבח על הנפטר, דמעות ומעט משתתפים ברוח התקופה למניעת התקהלות
ישראלי14.08.20
38
התרגשתי ככה נראה אמת. היא פשוט מצאה את מה שיש לכולנו בלב והוציאה אותו להראות כמה זה יהלום נקי וגדול. היא מסוג האנשים שדיבורם מרגיע והלב נוגע, חזק ואימץ
אביטל13.08.20
37
וואלה כמה כח יש לאשא!!! דיברה כ"כ יפה ונכון. יעלה רק ליישם וניצחנו את השטן!
גולש 13.08.20
36
היא אמרה מה היא רוצה ישראלי חדש. בושה. מפלגה של אגואיסטים שעושים צרות.
חיים13.08.20
פשוט לא הבנת
צבי13.08.20
35
אסור להסחף לדבריה. אין שתי אמיתות !! יש רק אמת אחת !! משה אמת ותורתו אמת . השאר שקר . נקודה.
נאום שמאלצי13.08.20
יש רק אמת אחת והיא: ואהבת לרעך כמוך וזה כלל גדול בתורה
אורח13.08.20
הדעת החרדית והתורנית חושבת כמוה. אחדות. פיוס. חיבור של כל התפוצות יחד. ולא שלטון רק של דעת יחיד. נמאס מהבורות של אלה שמכירים רק את ד' אמותיהם. היא אמרה את אשר כל יהודי מייחל, לחיות ביחד באופן מאוחד בשלווה ופיוס.
יעל כהן13.08.20
היא לא אמרה 2. יש לך 1 נכון, אך לא צריך להלחם במייצגי האמת שלהם, כמוך חשבו הקנאים והביאו חורבן על כולם
צבי13.08.20
רק יהודים וקבוצות בתוך יהודים שווים
יעל13.08.20
רבי יוחנן זכאי הבין מה לעשות ולשמור על התורה חבל שאתה ושכמותך לא מבינים
משה13.08.20
כל מלה שלך פנינה !!
נכון13.08.20
נכון מאוד לא מבין את הסחפת
אליהו13.08.20
34
איזה יופי ממש נוגע ללב דתייה במפלגת אנטישמים גועל נפש!!
ש"סניק13.08.20
משה אמת ותורתו אמת ואנו הבדאים אבל אחדות חייבים עד שנקרב בנועם את אחינו הטועים
אלי13.08.20
שיואו אתה הטוב שיש, פה מפיק מרגליות.
עצניק13.08.20
בוש והכלם בהסתה שלך ושכמותך--כנראה לא למדת בישיבה
משה13.08.20
33
ממליץ לכולם לקרוא את תגובה 16 קודם כל מה אשה שקוראת לעצמה דתייה עושה בכחול לבן ? הרי כחולבן הצהירה שהיא רוצה ממשלה חילונית ליברלית למה אז בבחירות לא נאמת נאומים נוטפישלום ואחדות ששיסו בציבור החרדי שהמציאו עלילות נגד הציבור החרדי? אבל ככה זה הציונות הדתית אני לא מתפלא
יהודי13.08.20
32
סוף סוף מישהו שמדבר עם אמונה, שכל ולב...
שרה13.08.20
מה השכל מפלגה שכולה רק נגד...
אבא 13.08.20
31
נראה כאילו היא סיימה מסע כומתה של צנחנים
איש13.08.20
חזק
אהוד ברק13.08.20
30
הכל רדוד מה רבי יוחנן ביקש תן לי יבנה וחכמיה.. מה היא רוצה? היא יודעת מה היא רוצה?
אבא 13.08.20
היא רוצה שאתה תהרוס לכולם עם תגובות מבדלות ופוגעניות. תמשיך להילחם נגד כולם, נגד כל מי שחושב אחרת ממך. ולא להבין את מה שמחבר ובונה.
סיקריק13.08.20
אזניים להם ולא יאזינו, אף אין יש רוח בפיהם. זה אתה, אבא יקר. למד להקשיב, תהיה אדם הרבה יותר טוב.
יקותיאל13.08.20
אתה רדוד מכדי להבין
יאיר13.08.20
29
רצון טוב , נשמה טובה , אבל לא הבנתי מה היא עושה אם כך בתוך מפלגה כזו מטופשת
חיים14.08.20
28
מלחמה לנו נגד הדתיים למיניהם אין לדתיים מה לחפש במדינת ישראל. מי שמדבר על בית המקדש הוא פושע ובוגד במדינה.
חופשי13.08.20
27
לא יאומן שיש בכנסת הציונית ועוד בכחול לבן אשה עם כזה תוכן ולב, אם לכולם היה רק חלק מהלב היהודי שיש לה הכל היה נראה אחרת, אם יש עדיין נשים כאלה בינינו לא אבדה תקותנו
צבי13.08.20
אבל למה היא נמצאת במפלגה שהיא רק נגד מפלגה שלא משנה ימין שמאל וכו' רק נגד המסורת היהודית וביבי
אבא 13.08.20
26
אחד הנאומים המעולים,המרגשים והאינטלקטואליים שנשמעו מעל במת הכנסת.
צביקה13.08.20
25
הצביעות חוגגת ידועה כשונאת חרדים וחולקת על גדולי הדור גם של הדת"ל. נתמכת ע"י הקרן החדשה... תבדקו אותי...
זהירות23.08.20
24
שווה את כל החרדים והדתיים ביחד
דן13.08.20
23
אז איך אפשר בכלל לדבר איתם.עם כחול לבן עוד יש סיכוי.גנץ בכתל עם כיפה.עומר ינקלביץמטיילת בגוש עציון ומכריזה שהגרוש היה אסון.ועכשיו התגלתה כוכבת חדשה תהילה פרידמן תלמידה של רבן יוחנן בן זכאי.אבל מה אפשר לעשות שבכנסת יש הרבה מתלמידיו של בלעם הרשע.שאי אפשר לדבר איתם בכלל.וקל וחומר בן בנו של קל וחומר שאי
הרשל בועזגלו.13.08.20
זה בדיוק הענין שאפילו בירושלים של אז הצדדים (שהיו מוכנים להרוד אחד את השני!!!) הפנימו את זה. אז גם הם יכולים להפנים את זה!
יהודי13.08.20
22
מזרוחניקס תמיד מדברים על אמוראים ותנאים קדושים כאילו הם חברים שלהם
יוסף13.08.20
21
ראויה לכל שבח. צריכים לחבר כוחות סביב עקרי הנאום, ללא קשר מפלגתי
אברהם14.08.20
20
מה שנכון נכון.
אילה13.08.20
19
תבררו קודם על דעותיה הנאו רפורמיות, ואח"כ תחליטו אם להתפעל הנאומה המרגש...הגברת הייחתה יו"ר נאמני תורה ועבודה, שהיא תנועה שונאת חרדים, פמיניסטית המתעבת רבנים אמיתיים, ונלחמת בכל הקדוש לנו...לא מתפעלים מדמעות תנין...
יהודי של אמת13.08.20
אתה מדבר שטויות ומפיץ שנאה. כנראה אתה מהקיצונים שעלהם תהלה דברה. נאמני תורה מאמינה גם בתורה וגם בעבודה. קשה לך אולי עם עמדות נגד לאכול חינם. בגלל אוכלי חינם כמוך יש שנאה כלפי הציבור החרדי המדהים. אפשר לשלב גם תורה וגם עבודה
ברק13.08.20
היא אולי לא צודקת במאה אחוז אבל הרעיון שלה מאוד נכון ואתה יכול ליישים אותו ברעיון שלה למרות שאתה לא מסכים לכל מה שהיא אומרת אתה יכול לקחת את הדברים הטובים שיש בה, שיש בכל יהודי ולהחיל אותם על עצמך כי בכל יהודי בכל אדם יש טוב כי ה' הוא טוב ומה שיוצא מטוב הוא טוב. יום טוב!
יהודי לא מושלם13.08.20
18
אצלינו יש רק צילייגרים ומגמגמים וחבל
chaim druk13.08.20
ואת עלית על כולנה. ליצמן, גפני, פורוש דרעי, מרגי כולם עילגים ועמי ארצות.
משיח13.08.20
למה טסלר לא טוב לך?::))) יש לו קריזמה של עמוד חשמל, לא מספיק לך?::)))
אילה13.08.20
17
וווואאאאווו מקום המדינה לא נשמע נאום מדהים כזה!!!!! גרמת לי לבכות מתוך כאב אמיתי. כתיבה יוצאת דופן! סוף סוף תוכן ערכי בבית שהגעת אליו! . היי שליחה נאמנה!!
רחל17.08.20
16
אם רק נוכל להעניק מחצית מכוחותינו למחנה המשותף שלנו ולא לשוני ממזמן היה מגיע המשיח (של כולנו)!
חזק13.08.20
15
פמיניסטית דורסנית.
.14.08.20
14
אם היו לנו הרבה נשים כאלה הכל היה נראה אחרת, נאום שהיה צריך להשמע על ידי חברי הכנסת החרדים
יואל13.08.20
13
אהבתי את הנאום אבל לא הבנתי מה דתיה ציונית עושה במפלגה של שמאל???? מישהו מוכן להסביר לי????????
שוקי13.08.20
אני מוכן להסביר. היא דתיה ליברלית (כלומר, דתיה אבל לא בידיוק כמוך) ואגב, הליכוד לא נמצא יותר בימין מאשר כחול לבן
ח13.08.20
12
ישר כח! הלואי ויפנימו...וגם אנחנו נפנים בע"ה...צריך ללמוד מן העבר ולא לחזור על אותן טעויות שתוקעות אותנו בגלות הארוכה הזאת...
פלוני13.08.20
11
מצחיק ממש לקרוא את התגובות של הקנאים למטה. ממש מחדדים סכינים כדי להרוס את הבית החדש שנבנה פה. כל הכבוד לכיכר על הפרסום של הנאום. בתקווה שנזכה להפנים את המסרים שלה
גיוואלט13.08.20
מסכימה אתך בכל מילה
יעל13.08.20
10
פעם אחרי פעם מתגלה בכחול לבן שרים וחכי''ם מדהימים טובי לב עם רצון לעשות פוליטיקה ישראלית אחרת אם זה בני גנץ, יזהר שי ,וצבי האוזר, וחילי טרופר והנדל וינקלביץ ועוד החרדים צריכים לעשות הכל כדי לשנות את השיטה ולהיות בחברת אנשי מידות אלו וכחול לבן תמשיכו בדרככם בסוף עוד תתצליחו
ישראל13.08.20
9
כמה צרות עין וכמה רשעות בתגובות. רק מראה כמה אנחנו רחוקים ולאיזה תהום אנחנו מובילים את עצמנו. העיקר נקונן על שנאת חינם, של אבותינו, של השמאל, של האחרים...
שרה’לה13.08.20
8
באחדות אין כמה דעות אחדות היא אחדות . ומי שמפחד מאחדות הן חרדים קיצונים והן חילונים קיצונים והן גויים שהתרבו כאן פשוט בטוחים כמו שהיא אמרה שאוטוטו רק הם ישלטו וישארו כאן (כדעה) אבל בינתיים - הזמן עובר. והזמן הזה עולה לנו בנפשות. באמוציות שליליות. בהפסדים . בנזק לחינוך. ועוד המווון נזק . כדאי לזכ
ציפי 13.08.20
7
כל מילה פנינה מעולם, מחלוקת לא הביא שום תועלת לאף צד
אורח13.08.20
6
יפה מאוד התרגשתי מהדברים שלה ובאמת צריך כך
יעל13.08.20
5
מילים כדורבנות--כדאי שאנחנו החרדים נלמד ממנה ונעסוק באיחוד ולא בפילוג--אחרת אנו עלולים להקלע לחורבן שלישי ל״ע
שלמה13.08.20
4
מה עושה דתיה במפלגה חילונית? אהה הפמיניזם. איפה היתה הפמיניסטית עד היום בזמן ששיסעו את החרדים מכל כיוון??? למה קולך לא נישמע שירו בבטן הרכה של בני התורה האברכים היקרים?? אהה מה אכפת לי מדובר בחרדים הכי טוב למלא את הפה במים. תמשיכי לקשקש ולהתקשקש עם חבריך מהשמאל. כולם הבינו מה כואב לך! בטוחה שגם
שיר13.08.20
לכי לפני זה לבדוק מה היתה דעתו של הרב קוק על השתלבות נשים במקצוע שבחרת לך..
יצחק13.08.20
די לשנאה. שיר, אני ממליץ להקשיב לנאום ואולי אפילו ללמוד ממנו דבר או שנים. כן, אפילו אם את לא מסכימה איתה
י13.08.20
3
יאלה יאלה הכל זה מהפה ולחוץ קוראים לאחדות ולא מייסמים והכל התחיל משקמה לה יום אחד מפלגה אחת בלי טיפת מוסכמות בדעות ובהשקפות ופילגה את העם עד היום היה ימין וחרדים והכל הלך טוב צריך ממשלת ימין צרה +חרדים ולשלוח את הבג"ץ וכל מערכת המשפט לפנסיה נמאס מהפילוג-נמאס מהשמאל!!!!!!!!!!
חיים13.08.20
שהמפלגה בה היא נמנית, הוקמה כדי לאתגר בבחירות את הימין. והצליחה. זו הדרך שלהם. אז מה מהפה ולחוץ??? פוליטית - היא תומכת בהחלפת נתניהו. אמונתה - באחדות. וזה בדיוק מה שהיא אמרה.. כל הכבוד לה.
גד13.08.20
אתה חסר תקנה.
בני13.08.20
מיישמים ולא מייסמים
צבי13.08.20
מה שאתה אומר זה תרתי דסתרי. אתה אומר מחד נמאס מהפילוג ומצד שני אתה אומר נמאס מהשמאל. שלום עושים עם אויבים. תפנים.
מ13.08.20
2
הלואי וילכו בדרכו של רבן יוחנן בן זכאי בכל התחומים. היזהרו מהרופורמים החדשים.
יהודה13.08.20
1
זאת אשה גדולה .חזק וברוך.שירבו כמותך בעם ישראל.ושיגיעו הדיבורים שלך עד למאה שערים ולבני ברק.שלום מצרפת.
אבאתו13.08.20
אמת
יעל13.08.20
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 08:14

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24