כיכר השבת

החרדים זועמים

בג"ץ התיר חמץ בבתי חולים בפסח; "שופטים חצופים"

זעם רב במפלגות החרדיות, בעקבות החלטת נשיאת בית המשפט העליון לא לאפשר דיון נוסף בהיתר להכניס חמץ לבתי החולים בפסח, למרות בקשת הרבנות הראשית לישראל (בארץ)

34
רפאל כהן | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 10.01.21
בג"ץ התיר חמץ בבתי חולים בפסח; "שופטים חצופים"
(צילום: shutterstock)

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לא לקיים דיון נוסף בהיתר שהנפיקה להכניס חמץ לבתי חולים במהלך חג הפסח, ודחתה בכך את דרישת הרבנות הראשית לישראל.

כזכור, הסטטוס קוו שהונהג במדינה, לפיו חמץ לא עובר את פתחם של בתי בחולים בפסח, הופר לפני מספר חדשים בפסיקת בג"ץ, שנעתר לדרישת עמותות אנטי דתיות.

בעקבות כך הגישה הרבנות הראשית בקשה חריגה לדיון נוסף, אולם היום כאמור הנשיאה חיות דחתה אותה, בטיעון כי ההחלטה שניתנה הינה לגיטימית ואין מקום לערער עליה.

במפלגות החרדיות הגיבו לכך בזעם. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כתב: "לא יעלה על הדעת כי במדינה יהודית, בתי חולים יחויבו להכניס לתחומם חמץ בפסח. מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה (תיקון 'קביעת הסדרים לקבלת מבקרים') התש"ף - 2020, כפי שהוריתי לח״כ משה ארבל להגיש בכנסת ה-23".

"הצעה זו מבקשת לשמור על הסטטוס קוו ולהסמיך את מנהלי בתי החולים בנושא זה, שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים", הוסיף דרעי.

השר יעקב ליצמן הגיב: "ההחלטה לחייב הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח - מקוממת ומתריסה. זוהי כפייה חילונית מוצהרת במרחב הציבורי. במשך השנים הצלחנו להיאבק משפטית נגד המזימה להפרת הסטטוס קוו בבתי החולים הממשלתיים. נמשיך לפעול בכל דרך למניעת פגיעה כה אנושה במסורת ישראל".

עמיתו, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כתב: "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות, כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "פסיקת בית המשפט אינה מגיע על רקע חוקתי, אלא מתוך השקפת עולם מנוכרת של השופטים שאינם מייצגים את הרוב בארץ ישראל השומר כשרות בפסח. פסיקה אטומה ומנוכרת זו לא באה לאפשר חופשיות למי שאינו רוצה להקפיד על חמץ בפסח - אלא פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, ופוגעת באופן המעשי מהחולים המאושפזים בבתי החולים לשמור כשרות בפסח. בית המשפט בפסיקתו זו מייצג את עצמו בלבד".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, הוסיף: "בג"ץ החמץ הוא עוד דוגמה לניתוק ולאטימות של השופטים שבשם הליברליזם כופים את דעתם על הרוב המסורתי במדינת ישראל. אני בטוח שמהבחירות האלו, שיתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח, נצא גדולים ומחוזקים ונסגור בחקיקה את הפירצה שמאפשרת לבג"ץ להשליט את מרותו על העם".

סגן שר העבודה והרווחה, משולם נהרי, הגיב: "החלטת בג"ץ לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים בארץ רק מחדדת את הצורך לעגן בחקיקה את כל הנושאים העומדים על הפרק ואשר בכל זמן מנסים גורמים שונים לפגוע בסטטוס קוו ולשנות את המציאות בשטח. בכך הם מנסים לפגוע ביכולת של כלל האזרחים לחיות ביחד ולכבד זה את זה כפי שיהיה מאז קום המדינה.

"ישנם גורמים המעוניינים "לקדם" את המדינה ולהפוך אותה למדינה ככל העמים. הם אינם יכולים לגייס את שליחי הציבור, ולכן פונים לקבל סיוע מבית המשפט ובכך לשלול את סמכות הכנסת בכל דבר ועניין".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
האם יהודים חרדים לא מתאשפזים בבתי חולים בחו"ל בפסח? כדאי לרבנות הראשית ללמוד מגופי הכשרות שם, כיצד לדאוג שלכל יהודי המאושפז יהיה אוכל כשר בפסח!
פופוליזם!10.01.21
25
אדם גולד:בפעם המיליון: מערכת המשפט כיום היא ראש החץ בהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. הפרוייקטור של פירוק המפעל הציוני. מסתננים, התיישבות יהודית, מלחמה בטרור, 'איחוד משפחות', מפלגות תומכות טרור בכנסת – אין ולו תחום אחד שבו המערכת לא עושה הכל כדי לפגוע בקיום ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי
צ10.01.21
24
בקרוב,המילה בג"ץ לא תהיה רלוונטית בעולם. מן השמים הם יטופלו ביסודיות.
אברהם10.01.21
אמן.
יאלה.10.01.21

הצגת כל התגובות

23
לא רק היא חיות כל שופטי הבג"צ חיות. אולי אפשר לאחד מקומות עם גן החיות התנכי.
...10.01.21
הם לא חיות - הם עבמ"ים ומפלצות - והמבין יבין!
אוראל זר18.02.21
22
איך נאמר הלל ביום העצמאות ,כשמתייונים מושלים בנו. אוכלי בשר החזיר השקץ והעכבר .
זוועה10.01.21
ברח טמבל ברח, ערבה מדינת ישראל לחיכך הא? צבוע קטן נוכל ובזוי!
ברח טמבל10.01.21
21
החצוף מכולם הוא גפני. יש לו חלק גדול בתיעוב כלפינו.
יענקל10.01.21
נפלת על הראש?
חכם10.01.21
20
אז כמה שקרים חברי כנסת, אנשי תקשורת ועוד כמה טיפשים ורשעים חרדים מפיצים כדי להראות שהם חכמים וכדי לגרוף עוד כמה קולות לבחירות הקרובות? העובדות: בג"צ לא קבע שחייבים לתת לחולים בבית חולים חמץ בפסח. הוא אפילו לא קבע שבמטבחי הבתי חולים יבשלו חמץ. מה הוא כן קבע? שאם מבקר או חולה רוצה להביא בתיקו האישי א
חרדי שפוי10.01.21
19
לא חצופים, חמצים!
מישהו10.01.21
18
כמו שיש שוטרים גויים לכל דבר - שלא יבכה עליהם כשיפלו השבי החיזבאללה - כך יש שופטים גויים בבג"ץ עם שם של יהודי
גויים !!!10.01.21
היי - זה בול כמו התגובות ש ל י !
אוראור11.01.21
17
המפלגות החרדיות אשמים בכל מה שנעשה במדינה החולנית כשהם יושבים ומחממים את הכסאות בכנסת ובממשלה והחוקים האנטי דתיים מתגלגלים לעיניהם ואין להם שום אופציה לצאת מזה כי הם נותנים להם כח לשלוט
אברהם יצחק10.01.21
16
סכנת ,העולם רשע התחיל, סטמאר כבר היזהרו אותנו הם יתנו לנו קצת כסף ואז יתחילו את הרשע הרע, בשילטון הציוני אין אנו מאמינים
בושה נוראה10.01.21
15
בגץ החצופים מי הם בכלל שיחלטו החלטות כאלה הפעם מצבעים או לשס או לליכוד או לבן גביר רק ככה יתפלו בבגץ לא בחרנו בהם ולא נבחר בהם!
אני10.01.21
14
אבות של החצופים עז פנים לגהינום
יוסי10.01.21
13
עכשיו חברי הכנסת החרדיים נזכרים ? היכן הם היו עד עתה ? ומכיוון שהבחירות יתקיימו סמוך לפסח,ממילא אין לצפות,לצערנו הרב, לשינוי המצב בפסח הקרוב.
צביקה10.01.21
12
כל הכבוד לבג״ץ. מי שלא רוצה חמץ שלא יאכל חמץ. בתי החולים נבנו מכספי חילונים.
יב09210.01.21
ואחר כך אל תתעצבנו כשנטען ששכחתם מה זה להיות יהודים - והמבין יבין - יאללה!
אוראור11.01.21
אחר כך אתם מתעצבנים כשאנחנו אומרים ששכחתם להיות יהודים - נכון? והמבין יבין!
אוראור11.01.21
11
דרעי למה לאחר הבחירות תדון בנושא החמץ?עכשיו צריך לחוקק חוק
מאוכזב מש"ס10.01.21
10
הח"כים החרדיים שקרנים! כבר שנים שמאיימים עם פסקת ההתגברות, בהתחלה הם בכלל התנגדו לזה, ורק בהמשך הם הצטרפו לחגיגה, וגם אז חוץ מלדבר הם לא עשו כלום למרות שיכלו
איש יהודי 10.01.21
9
האם בודקים ביום רגיל שאנשים מכניסם אוכל כשר? בודקים אם מכניסים חזיר, בשר וחלב? ומישהו מחמם את החזיר שלו וכולם מריחים את הריח - זה מותר? וכשמישהו מורח חמאה על הכריך פסטרמה שלו מול הפרצוף שלך - זה בסדר? אם זה לא האוכל שלך - וזה לא ברשותך, אז מה זה משנה?
ומה ביום רגיל?10.01.21
8
אוווו הווו על החגיגה! חופש דת והעיקר חופש מדת! אוכל מה, איפה ומתי שבא לי!
מ10.01.21
7
אני יהודי שומר מצוות, וכדי לעדכן את הציבור אני מעתיק את לשון ה"שולחן ערוך" (חלק אורח חיים הלכות פסח סימן תם סעיף ג): "אינו יהודי שנכנס לבית ישראל וחמצו בידו, אינו זקוק להוציאו; אעפ"י שהישראל רואה חמץ של א"י - אין בכך כלום". וא"כ זו עוד סערה בכוס מים, ואין שום מניעה שלא יהודים יכנסו עם חמץ לבית חולים
בן משה10.01.21
שם מדובר בלא יהודי ברור שהסיבה האמיתית היא כדי לגרום להם כמה שפחות לאכול חמץ אם אפשר למנוע מחילונים לעבור עבירות זה חובה כמו שמצינו ששלמה לא מיחה בנשיו שעבדו ע''ז ונקרא שהוא עבד וכן ר''א לא מיחה בשכנתו שלא תחלל שבת והגמ' מחשיבה כאילו הוא חילל שבת אמנם ככל הנראה לא נדרש ממש לכפות בידים אבל אם אפשר בד
אחד10.01.21
6
מתפלא על התגובות של החרדים. הרי זה היה צפו. בתורה כתוב על מחללי שבת ונכרתה הנפש ההיא מעמיה. לכן שופטי בג"ץ במדינת ישראל כבר לא שייכים לעם ישראל והם מרגישים יותר קרובים לאומות העולם
משה10.01.21
5
פתאום נזכרתם בדת? מה קרה יש בחירות ?! אתם לימדתם את השופטים שרק כח יעזור מול הצבור החרדי וככל שיאסרו עליו הוא יתקפל לכו תסגרו את החדרים בגלל שמרן הרב נתניהו אמר בושה... אתם עדין שרים טוב לי וכו' מאלפי זהב וכו' או שזה נמחק אצלכם די לצביעות.
חיים10.01.21
4
מה ציפיתם ממדינה אשר חורטת על דגלה את השלטון הבג"ץ שהיא מעל הכל ואין דבר שיעצור אותה חוקי התורה שלה אנו מוסרים ומסרנו את נפשינו הם ללעג בעיניהם כאילו שמישהו יסביר מה חדש בזה זה רק תוצאה ישירה של מייסד הציונות ימ"ש ובאמת מה שחושב שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי יש לו בעיה קשה עם זה הפיתרון היחיד זה
ציונים אינם יהודים10.01.21
3
הבגץ הזה בסוף יוציא חוק שכולם חייבים לאכול חמץ בפסח
יאיר10.01.21
2
השופטים חצופים?מאוכלי חזיר מחללי שבת וכופרים בעיקר אני לא מצפה מכלום אבל אתם אתם שמשחקים אותה חרדים ועוזרים ליהדות החרדית מה עשיתם למען היהדות החרדית רק צרות צרות צרות .מי שהולך לבחור בבחירות הוא שוטה .אתם לא מבינים שהם עושים מה שבא להם מחתימים את הרבנים ועושים מזה ה"חוב הקדוש"..תתנתקו מהעבודה זרה ה
שלוםן10.01.21
1
בגצ= שם רשעים ירקב
יוסי10.01.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 12:58

נגד הדיווח

לשכת נתניהו מכחישה: "שקר מוחלט והטעיית הציבור במכוון"

דוד הכהן | 10:38

בנאום יום השואה

השר בני גנץ: "החזרת החטופים, היא חלק מגבורת היהודים"

בני סולומון | 05.05.24

לשכת רוה"מ מכחישים

דיווח: רה"מ נתניהו ניסה למנוע את גל המינויים בצמרת צה"ל

יוני גבאי | 05.05.24

"חייבים ברמה המוסרית"

גלנט לנתניהו: "לא רוצה לעלות את המחיר, אך העסקה טובה"

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"בסגנון מאיים ומביש"

קיש נגד בן גביר: "פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש קולות"

ישי כהן | 05.05.24

"חוסר אחריות"

הודעות תוך חילול שבת: גפני תקף את גנץ והתעלם מנתניהו

ישי כהן | 05.05.24

השיחה הקשה נחשפת

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24