כיכר השבת

השר ישי שובר שתיקה:

"גורמים מתוכינו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל"

מאז פרוץ אירוע המשט, אלי ישי, שר הפנים וחבר השביעייה, שמר על שתיקה. עכשיו, הוא מדבר לראשונה ותוקף חזיתית: "צר לי שגורמים מתוכנו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל; פעולת צה"ל היא מהמוצדקות ביותר; הגיע הזמן שנפסיק להלקות את עצמנו". הוא גם מדבר על מאחורי הקלעים של ההחלטה (פוליטי-מדיני)

22
ניצן ארליך | כיכר השבת | כ' בסיון | 02.06.10
די לתקוף. נתניהו וישי
די לתקוף. נתניהו וישי (פלאש 90)

"פעולת צה"ל היא מהמוצדקות ביותר והמתבקשת מאליה" - כך אומר שר הפנים וחבר השביעייה ר' אלי ישי בראיון ראשון ל'יום-ליום' מאז פרוץ המשבר עם טורקיה בעקבות ההשתלטות על המשט לעזה.

דקות ספורות לפני כינוסו של הקבינט המדיני - ביטחוני ביום רביעי, בפעם השנייה מאז פרוץ אירועי "משט הטרור", ניגשו כלי תקשורת רבים לשר הפנים ישי שמתוקף תפקידו אחראי לגירושם של הטרוריסטים, כדי לחלץ ממנו את התשובה: האם היה כאן כישלון מדיני בעת קבלת ההחלטות?

השר ישי אינו מרבה לדבר על ההחלטות שהתקבלו בשביעייה, משום שדיונים כאלו הם מסווגים ורגישים ביותר והשתיקה חיונית להם. אך לנוכח הלינץ' התקשורתי בראש הממשלה ובשר הביטחון, שזו בדיוק ההזדמנות שלהם להיפרע בעיקר מראש הממשלה בגלל חשבונות אישיים של כמה עיתונאים נגדו, לא הייתה לשר ישי כל ברירה, אלא לגלות באמת כמה הייתה ההחלטה שקולה ומדודה.

"כל הטענות על כישלון הפעולה, או הצורך לקבל החלטות אחרות, הן שקריות ומגמתיות ורק מזיקות לישראל", הוא אומר בתוקף. לא הייתה כאן שום החלטה בהולה או חפוזה. כל החלטה שהתקבלה, הייתה לאחר דיון מעמיק בקרב חברי השביעייה. חד משמעית".

לדברי השר ישי, "כל מי שטוען שמישהו קיבל את ההחלטה על דעת עצמו ולא התייעץ עם שרי השביעייה, הוא חוטא לאמת. שמענו את כל הגורמים המקצועיים ואת ההערכות שלהם, הייתה סקירה מקיפה מפי ראשי מערכת הביטחון, הם הציגו את כל התוכניות ואת כל הפעולות המבצעיות, היו דיונים מעמיקים, נשאלו שאלות, התקבלו תשובות, התפתח דיון, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה.

"לא הייתה שום אפשרות לנקוט בפעולה אחרת. בחנו את כל התרחישים האפשריים, לכולם ברור שנבחנה הפעולה שתסב כמה שפחות נזק, אנחנו חפצים חיים, לא ששים אלי קרב. בדקנו את כל החלופות האחרות, אך מה אפשר לעשות, יש לקחת בחשבון כל תוצאה מפעולה מבצעית, ויש להצטער רק על התוצאות הטראגיות שהיו בסיומה של הפעולה".

בראיון הדגיש השר ישי כי "ההחלטה באה לאחר שהונחו כל תוכניות צה"ל על השולחן, ויש לשבח את החיילים על אומץ הלב שהם גילו. צריך להודות לבורא עולם שהפגיעה לא הייתה קשה ביותר עבור כוחותינו שהיו בסכנת חיים של ממש. כולם צפו בתמונות כיצד התעללו וביצעו לינץ' פרוע בחיילים, והתוצאה הייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה חלילה, זה ממש נס משמים שהחיילים יצאו משם בחיים".

השר ישי תוקף בחריפות רבה את כל אלו שמבקרים את פעילות צה"ל, ואת החלטת הממשלה.

"הגיע הזמן שנפסיק להלקות את עצמנו. ההחלטה הייתה המוצדקת ביותר, כיצד יכלו חיילי צה"ל להתגונן מול המון זועם שמכלה בהם את זעמו ורוצה להרוג אותו. יש גבול לכל דבר. האם אלו פעילי שלום או פעילי מלחמה? ממתי שוחרי שלום באים מצוידים בנשק, סכינים, אלות, רוגטקות ומכשירים חדים?

"ממתי פעילי שלום מבקשים לפתוח במלחמה וצועקים 'ג'יאהד ג'יאהד' אל מול מפקדי חיל הים שמתריעים בהם כי הם נכנסו למים הטריטוריאליים של ישראל.

"מאחורי המשט הזה עומד ארגון טרור שכל רצונו לחזק את החמאס ותו לא. אם באמת רצונם הוא להכניס מזון ותרופות לעזה על אף שאין להם צורך בכך, משום שבכל יום נכנסים עשרות משאיות של ציוד ומזון, הם היו פורקים את האונייה בנמל אשדוד ואנו היינו מעבירים אליהם את הציוד, אלא שכל מטרתם היא להתגרות בישראל ולהראות לעולם כמה ישראל היא נתעבת בכך שהיא לא מאפשרת להכניס ציוד הומניטרי.

"אין צורך להכביר במילים, כולם היום רואים מה טיבם של המתגרים שהיו באונייה. את ההתגרות שלהם בחיילי צה"ל, ואת הביטויים הקשים כנגד מדינת ישראל. צר לי שגורמים מתוכנו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל.

"במקום להתאחד ולהתלכד בשעות אלו שמשנאינו נשאו ראש ואמרו לכו ונכחידם, הם בוחרים לתקוף את הממשלה ולגנות אותה, אז כיצד אנחנו יכולים לבוא לאומות העולם בדרישה למתן את תגובותיהם?! ושוב, צריך להודות לבורא עולם שהפגיעה בחיילינו לא הייתה קשה יותר", אמר.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
רק תיקון אחד, שהם עדיין לא נכנסו למים הטריטוריאליים של ישראל, אבל זה לא אומר כלום לגבי המבצע שהיה מוצדק ועוד איך! ושוב פעם,אשריך אלי ישי! תחזקנה ידיך!!
אברהם הנכבד 03.06.10
14
מה הוא בכלל עושה שם בממשלה ??? מה הוא עשה בתור שר הפנים בשנה באחרונה (-התפקיד המשני בחשיבותו אחרי רוה"מ..)
חחח03.06.10
13
אנחנו באמת בבעיה גדולה
אברך צפתי02.06.10

הצגת כל התגובות

12
הר' אלי ישי חזק ואמץ! עוד יש להוסיף שבשביל להביא סיוע לעזה לא צריך להביא 600 אנשים.
ישע03.06.10
11
לגופו של עניין, הקסח שהולך בין ידיעות אחרונות לישראל היום הוא הגורם המרכזי לנזק התדמיתי שלנו. זאת מאחר וידיעות עקב חשבונות אישיים, מנגחים בראש הממשלה ללא כל הבחנה גם אם זה מיסב בעקיפין נזק אדיר למדינה. חבל שלא עולים מעל כל השיקולים בעת בה המדינה מותקפת מכל עבר.
אליהו הנביא03.06.10
10
הערבים הורגים בצאן ה ואתם עושקים אותו חיים על עמלם חסיד הסכמי אוסלו .ידיכם דמים מלאו .נכשלתם בהנהגת העם עכשיו אתם מוליכים לאסון נוסף גדול מאוד שס גיתפסו בעוון כל הדור
פראנק גאה לא שג03.06.10
9
אין כמוך ובאמת צריך להודות לקב"ה
אנונימית02.06.10
8
השר ישי, אתה ראוי לכל כבוד על האמירות הברורות. מחד, התמיכה בהחלטת הממשלה והעומד בראשה ומאידך הביקורת על כל המבינים בדיעבד. שבת שלום!
שלמה בן לולו03.06.10
7
אני מציע לפתוח את המעברים לעזה דרך הים בפיקוח שיטור בינלאומי, ולסגור את המעברים היבשתיים לישראל באופן קבוע, כך שיהיה גבול סגור הרמטי בינינו לבין עזה בשלטון החאמס, בתמורה לשחרור מידי של גלעד שליט, גם נרוויח דעת קהל בעולם, וגם נתנתק מהעזה סופית, וגם נחבר את עזה למצרים כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה.
י,ג03.06.10
6
כל מילה ברזל, שמחים לשמוע אותך כפי שאתה, עלה והצלח, והמשך להיות אסרטיבי.
יהודי גאה02.06.10
5
בעז"ה מחר יום חמישי בשעה 7 בערב תתקיים הפגנה חרדית על יד השגרירות הטורקית [רחוב הירקון 202ת"א]בהפגנה בין היתר צפויה מחאה אדירה נגד טרוריסטים שנקראים "נטורי קרתא".אשר פוגעים בעם ישראל כולו בעולם ,ולשנאת חרדים בארץ.[קווי62 מתוגברים מבני ברק]לרדת בדיזינגוף181 מרחק הליכה שלוש דקות מההפגנה!בואו בהמוניכם[
חרדי מצוי03.06.10
4
מי אתה בכלל ???
ההזוי02.06.10
הרב אלי ישי נשמה טהורה, מנהיג אמיץ, בעל דעה מוכשרת, עומד על עקרונותיו! אתה קנאי או מחפש את מי לתקוף. וחוץ מזה קשה לך לפרגן לו. {אולי אתה איש דרעי, צריך עיון}  
אוריע02.06.10
3
"הייתה סקירה מקיפה מפי ראשי מערכת הביטחון, הם הציגו את כל התוכניות ואת כל הפעולות המבצעיות, היו דיונים מעמיקים, נשאלו שאלות, התקבלו תשובות".. האם אלי ישי הצביע בעד שליחת לוחמי קומנדו לפעולה צבאית עם אקדחי צעצוע? אם כן, גם הוא חייב לעוף!
מיכל03.06.10
2
ופני ביבי כפני לבנה.
ציר03.06.10
1
אותה קרן המממנת את פעילותו החתרנית של יואב ללום - היא זו המממנת את ההפגנות נגד פעילותה של ישראל על המשט. האם יואב ללום היה שותף למחבלים הרוצחים שהיו על הספינה?
בני איש קריות02.06.10
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 16:35

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 15:50

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 15:38

בשיחה עם משפחות חטופים | צפו

נתניהו: החל פינוי האוכלוסיה ברפיח לקראת פעולה בקרוב

יוני גבאי | 13:36

ברקע המגעים לעסקה

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"רפיח, עכשיו" | צפו

סמוטריץ' במימונה עם מפוני הצפון: "מכאן קוראים לנתניהו"

יוני גבאי | 29.04.24

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24