כיכר השבת

הדרמה הפוליטית

שעות ספורות לתום המנדט של לפיד - ופתרון לתסבוכת אין

מכל כיוון צצים בשעות אלו קשיים, על עגלת ממשלת השמאל-מרכז, שנותרו לה שעות ספורות ליציאה לדרך: המחלוקת ברע"מ, התעקשותן של שקד ומיכאלי והבחישות של נתניהו (פוליטי)

46
רפאל כהן | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ב בסיון תשפ"א | 02.06.21
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תשפ"א | 02.06.21
בנט ולפיד, היום
בנט ולפיד, היום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

'כיכר השבת' עם עדכונים שוטפים מהשעות שנותרו לאחיזת מנדט הרכבת הממשלה בידי "גוש השינוי", לאור המכשולים המתרבים בדרך להודעה כי עלה בידם להרכיב ממשלה.

17:57 - ח"כ איילת שקד (ימינה), הסכימה להצעת הפשרה, במסגרתה תכהן ברוטציה בוועדה לבחירת שופטים, יריבתה על המקום בוועדה, יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי, טרם השיבה להצעה. כך דווח ב'כאן'.

17:32 - לפי העיתונאי רביב דרוקר, ליו"ר העבודה מרב מיכאלי הוצעה רוטציה, בוועדה לבחירת שופטים, כאשר בתקופת בנט כראש ממשלה, שקד תהיה חברה בוועדה, ובתקופת לפיד, היא תהיה.

17:05 - זהו המסמך עם הכרזת ה"עלה בידי להרכיב ממשלה", עליו הצליח לפיד להחתים עד כה את מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. השלוש החסרות, כשש שעות לפני פקיעת המנדט: ימינה, תקווה חדשה ורע"מ.

(מתוך עמיתסגל בטלגרם)

17:02 - 'מועצת השורא' של התנועה האסלאמית, לה כפופה מפלגת רע"מ, מתכנסת כעת בכפר קאסם, כדי לדון בהצעת גוש מתנגדי נתניהו לתמוך בקואליציה, כאשר על הפרק התעקשותם לבטל את מדיניות הריסת הבתים במגזר הערבי.

16:29 - שבע שעות ושלושים דקות לסיום המנדט, וכתב 'וואלה' יקי אדמקר מעדכן: גורמים בימינה אומרים כי "אין סיכוי ששקד תתקפל", וגורמים ב"גוש השינוי" אומרים אף הם כי "אין סיכוי שמיכאלי תתקפל" - במחלוקת על החברות בוועדה לבחירת שופטים.

16:11 - עמית סגל: במוקד ההתנגדות לדרישות רע"מ, דוגמת הפסקת הריסות הבתים הלא-חוקיים במגזר - לא רק ח״כים מ'ימינה', אלא גם מכיוון ח"כ זאב אלקין מ'תקווה חדשה'.

16:04 - כתבת 'גלובס', שירית אביטן, מדווחת: סיפור החברות בוועדה לבחירת שופטים - עליה רבים שקד מ'ימינה' ומיכאלי מ'העבודה' - קרוב לפתרון.

שקד ומיכאלי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

15:57 - בכיר בגוש מתנגדי נתניהו מצוטט ב'כאן חדשות': "מנסור עבאס (יו"ר רע"מ) מסוגל להפיל את הכל".

15:36 - אביגדור ליברמן וגדעון סער, מנהיגי ישראל ביתנו תקווה חדשה, סיימו כעת פגישה בכנסת.

15:11 - ב'ימינה' מודיעים, בתגובה לדיווחים קודמים בנושא: "השיח, לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת, הוא שגוי - כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים; כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".

15:04 - הפרשן עמית סגל מדווח: הליכוד לא מציע לרע"מ הצעות משופרות, מהטעם הפשוט שאין לו רוב להעביר אותן. אלא פשוט לוחץ על רע"מ לא להסכים להצעות מלפיד ובנט, בטיעון שמה שלא יקוים לפני החתימה - לא יקוים לאחריה. ברע"מ מצידם נוטים אכן לדרוש את הדברים האלה בחקיקה, עוד לפני שקמה ממשלה.

14:49 - הודעה מטעם הליכוד: "בשעות האחרונות פוליטיקאים ואנשי תקשורת מפיצים הרבה פייק ניוז, ביחס לעמדות הליכוד, בניסיון להכשיר ממשלת שמאל".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס מגיע למו"מ, אתמול (צילום: כיכר השבת)

אחד ממקורביו של יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, היטיב לבטא, בקצרה, את המתחולל בשעות אלו, ככל שמתקרב מועד פקיעת מנדט הרכבת הממשלה, שתכנן לקבל משותפו לפיד: "ניכרת חרדה בגוש השינוי".

הדרמה הפוליטית בשיאה: מלאכת הרכבת הממשלה של יו"ר 'יש עתיד', תפקע בחצות הלילה, ולמרות שהרכב הממשלה ואפילו קווי היסוד שלה כבר סגורים כמעט הרמטית, שני דברים, שנראים כלפי חוץ זוטרים, יכולים להפיל את מגדל הקלפים הרעוע גם כך, להוביל את המנדט חזרה לכנסת לתקופת 21 הימים ולסכן את ישראל בבחירות חמישיות.

הבעיה הראשונה, הבוערת יותר לחברי "גוש השינוי", היא שאלת החברה הנוספת בוועדה למינוי שופטים. יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, שקיבלה כבר את המקום בהסכמים הקואליציוניים, או איילת שקד מ'ימינה', שדורשת את המקום בוועדה, כתנאי להקמת הממשלה.

נכון לעכשיו, שני הצדדים לא מוכנים להתגמש כלל, והנושא - שנמצא על שולחן הדיונים כבר יותר מ-24 שעות - עדיין נראה רחוק מפתרון.

בשמאל מסופקים אם זו בעיה אקוטית אמיתית עבור שקד, לקראת קדנציה בה ממנים ארבעה שופטי עליון, כאשר הוועדה לבחירת שופטים תהיה עם רוב לשמאל - או שזהו רק תירוץ עבורה, להימלט חזרה לחיק הימין.

הבעיה השניה, היא מחלוקת עזה שצצה בסיעת רע"מ, כאשר ח"כ סעיד אלח'רומי החליט לאתגר את היו"ר מנסור עבאס, בפניה למועצת 'אל-שורא' - הסמכות הרוחנית של הסיעה מוסלמית - בבקשה שתורה להתנגד להצטרפות לממשלה, אם זו לא תסכים לשנות את מדיניות הריסת הבתים הערבים ואי-ההכרה בישובים הבלתי חוקיים בנגב.

ברקע, מתרבות השמועות, על כך שראש הממשלה נתניהו יצר קשר, יתכן באמצעות מקורביו, עם אנשי רע"מ, כשהוא ממליץ להם להתעקש על ביטול או הקפאת 'חוק קמיניץ', הקשור אף הוא לבניה הלא-מוכרת במגזר.

כך או כך, בינתיים ננעלה מליאת הכנסת, ומשמעות הדבר היא, כי אם תהיה השבעת ממשלה, היא תתקיים ככל הנראה רק ב-14.6 - שבועיים נוספים ללחץ מימין על אנשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה', בניסיון להחזיר אותם לימין.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
לחזור בתשובה לחזור בתשובה לחזור בתשובה לחזור בתשובה!!!!!!! אין זמן
טל02.06.21
36
ביום כ״ג סיון התבטלה גזרת המן, במגילת אסתר פרק ח' פסוק ט' נכתב: "וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי־הַמֶּלֶךְ בָּעֵת־הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא־חֹדֶשׁ סִיוָן בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ וַיִּכָּתֵב כְּכָל־אֲשֶׁר־צִוָּה מָרְדֳּכַי אֶל־הַיְּהוּדִים". יום זה הוא יום סגולה בו אפשר לבט
חני02.06.21
35
לבנט היו שלושה הבטחות בחירות והוא מצליח להפר את כולן: א. שלא ישבו תחת לפיד. ב. לא ישבו עם עבאס. ג. לא ידרוש רוטציה עם חד ספרתי כי זה לא דמוקרטי. את כ ו ל ן הוא הולך להפר. איך השמאל ה''מוסרי'' הולך לשבת תחת נוכל כזה? אה בעצם יש לו הבטחה שהוא לא הפר עדיין-תכנית סינגפור. 🤣🤣
יאיר02.06.21

הצגת כל התגובות

34
גוש השנאה ממשלת שמאל בתמיכת שונאי ישראל ותומכי טרור לתפארת מדינת ישראל בנט נוכל עלוב רימה ושיקר את הבוחרים שלו גנב קולות רמאי ושקרן נוכל עלוב ראש ממשלה של חבורת השמאל גוש של שנאה ראש ממשלה שפל שקרן רמאי ונוכל .
זאב02.06.21
אחי תרגיע החלפנו נבלה בטרפה. פוליטקה זו אומנות של שקר.
דוד02.06.21
33
ה' אתנו אל תיראום' (פרשת השבוע)לקראת הקואליציה המתגבשת, (אולי התרגיל המסריח 2), תופסת את נציגי הציבור החרדי חלחלה, מה יהיה?! מה יקרה לעולם התורה?!מה הפחד והרעדה?! אנחנו היחידים בעם ישראל שהולך בדרך התורה והמצוות, האם לנו לפחד?! הרי ה' אתנו!!!כמה ניסו הרשעים הללו למגר את שומרי התורה, בתחילה מנעו מאתנ
מאיר02.06.21
32
הכול כתוב למעלה בשמיים כבר מראש השנה מי יעלה ומי ירד וכן כתוב הכול משמיים חוץ מיראת שמיים
זורם עם כולם03.06.21
31
לא סומכים לא על השמאל לא על הימין ולא על המרכז........סומכים ובטוחים במלא כל הארץ כבודו..
משה02.06.21
30
ע"פ אחד מגדולי ישראל יהיו בחירות חמישיות
חיים02.06.21
לדעת גדולי וקטני ישראל יהיו בחירות חמישיות. השאלה היא מתי הבחירות יתקיימו ועל השאלה הזאת לא ענית.
מר בחור02.06.21
29
ב"ה לא תצליחו להקים ממשלת סדום מדינת ישראל תישאר מדינת היהודים ובצביונה היהודי
אלי ב02.06.21
28
אני נעניתי ואמרתי פרק תהילים .שלא תקום ממשלת שמאל ״שיר .המעלות .אשא עיני.אל ההרים מאין יבוא עזרי עזרי מעים ה עושה שמיים וארץ אל יתן למוט רגליך אל ינום שומריך הינה לא ינום ולא ישן שומר ישראל ה שומריך ה צילו על יד ימיניך הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל ה שומריך ה צילך על יד ימיני
יונתן02.06.21
27
אין דבר שעומד מול התשובה
ניר02.06.21
26
ליצמן אמר היום לתקשורת בבטחון מוחלט, שלא תקום ממשלת שמאל. כששמעתי, תמהתי כיצד הוא לוקח אחריות לקבוע דבר כזה. חשבתי שהוא כנראה יודע מה שאנחנו לא יודעים. כעת נראה לי שאולי (לא בטוח ) יש דברים בגו. הלוואי.
צביקה02.06.21
25
לבקש גאולה שלימה,אף ממשלה אינה טובה לעם ישראל אם אינה פועלת על פי התורה וההלכה....
יוסף02.06.21
24
עדכון 16:29 טוב ליהודים
אדיר02.06.21
23
נפלתי & איוולת, הם הרמיה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית. כשם ש"כתב הפלסתר" הפרקליטותי, נראה יותר ככתבה בטלוויזיה, מאשר ככתב אישום.
יוסי02.06.21
22
ה' אתנו אל תיראום' (פרשת השבוע)לקראת הקואליציה המתגבשת, (אולי התרגיל המסריח 2), תופסת את נציגי הציבור החרדי חלחלה, מה יהיה?! מה יקרה לעולם התורה?!מה הפחד והרעדה?! אנחנו היחידים בעם ישראל שהולך בדרך התורה והמצוות, האם לנו לפחד?! הרי ה' אתנו!!!כמה ניסו הרשעים הללו למגר את שומרי התורה, בתחילה מנעו מאתנ
חדוה02.06.21
21
מהחתימה של לפיד אפשר לראות שהוא לא עשה בגרות
יאיר02.06.21
20
שוב ספינים כדי להראות כאילו שאי אילו ערכים נשארו .וגם כך עשו בימי המבצע המלחמתי.
לא קורונה לא מעניין (מי אמר ?)02.06.21
19
שקר אין לו רגלים, אי אפשר לבנות ממשלה על בסיס של שקרים, הסתה והדרה, וביטול כל ההבטחות שנתנו לבוחרים, והכי מצחיק שהם קוראים לזה ממשלת אחדות, ממשלת שינוי, כשהם מדירים את רוב העם, הם לא מתביישים להפקיד את הקופה הציבורית בידי אדם שכל אומנתו הסתה, שקרים, והוא עצמו חשוד בגניבות, חבר של המאפיונר מארטין שלא
צבי02.06.21
18
שלא ינסה לחזור לחיק הימין. יאלה הביתה
איציק02.06.21
אין לנעול את הדלת בפני החוזרים בתשובה
אחד העם02.06.21
17
יש עוד 21 יום שהכדור בידיים של הכנסת כך שלא יקרה כלום, אם ההסכם לא היהיעד היום בלילה.
אין לחץ02.06.21
16
חיים רמון תהה: נתניהו יותר חשוב מהתורה? שר המשפטים לשעבר רמון תוהה מדוע הנציגים החרדים לא קמים ואומרים לראש הממשלה להתפטר, ולאפשר הקמת ממשלת ימין "בשם הצלת התורה"
חיים רמון02.06.21
חיים רמון חשוב מדעת גדולי ישראל?! ממש לא
מזרחי02.06.21
15
פנייה לציבור הדתי לאומי. בחרתם בבגין והוא פינה אתכם מחצי האי סיני ב1982. בחרתם בביבי והוא מסר את חברון ב1997. הלכתם אחרי אריק שרון והוא עקר אתכם מגוש קטיף ב2006. נתתם את הנשמה למדינה אבל המדינה מפעילה מחלקה בשב"כ נגדכם. הלכתם (חלקכם) אחרי רבנים שמתירים כניסה להר הבית - גיריתם את הערבים בנו וקמה אינת
יצחק02.06.21
יצחק מילים כדורבנות! כל מילה בסלע! מוכשר!
גיא02.06.21
נגד מינוי אישה חילונית בראש מפלגה דתית לאומית. וזה לא נכון לצאת נגד הציבור הדתי לאומי כי גם הם לא רוצים את הממשלה הזו ואם היו יודעים שזה מה שיעשו לא היו בוחרים בהם. אני לא מאמין גם לפוליטקאים החרדים הם לא נשמעים לדעת תורה. צא מהתמימות הם כולם אלופים בלשקר, בחנופה, בצביעות. זה מה שהמקצוע הזה דורש.
דוד03.06.21
14
רבותי ב"ה והיא לא תצלח ואם זה יצליח זה יהיה בגדר לפני שבר גאון
דוד02.06.21
13
הם כלום, אין להם שום משמעות לא ביבי ולא לפיד.
דוד02.06.21
12
עדיף חרדה בשמאל מחרדה בעם ישראל כולו......רבות מחשבות בלב איש....ועצת השם היא ורק היא תקום....
יוסף02.06.21
11
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ. כל אחד לומר פרק תהילים שנזכה לראות במפלה הגדולה של עוכרי ישראל
בס02.06.21
חזק וברוך !!!!!! אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר !!!!!!!!!!!!!!!! רק בכח הפה של עם ישראל הקדוש, אפשר לשנות דברים !!!!
אדיר02.06.21
10
הגאון הגדול הרב בן ציון מוצפי שליט"א נשאל לאחרונה אודות הקמת ממשלת שמאל המסכנת את עולם התורה והיהדות בארץ. וכך הרב מוצפי הגיב: "אל תדאג, השם יתברך דואג לנו, הצער היותר גדול הוא שיהודים לא שומרים מצוות, שבית המקדש חרב, תבכה על זה בתיקון חצות." עד כאן דברי הרב. שימו לב היטב. הדאגה האמיתית היא שעדיין י
אשר02.06.21
שכוייח! אמת לאמיתה
יוסף02.06.21
9
למה תמרו את פי ה'...והיא לא תצלח
יהודי02.06.21
8
הושיע את עמך וברך את נחלתך ...
פנחס בן אלעזר02.06.21
7
זה קטן לעומת הסכנה של ממשלת שמאל.
אלי02.06.21
6
הכול משמיים חוץ מיראת שמיים הכול כתוב בשמיים כבר מראש השנה מי יעלה ומי ירד
זורם עם כולם03.06.21
5
וסיכסכתי מצרים במצרים. כל היום אני מתפלל על זה שלא יצליחו
גיא02.06.21
4
מחר כג סיון תשאלו מקובלים מה זה תאריך זה
ללא שם02.06.21
3
בנט שקד וסער ילך לא ילך הם שרופים
ללא שם02.06.21
2
שקד ובנט אתם הביזיון של הציונות הדתית. ארור היום שהצבעתי עבורכם
יריב גולן02.06.21
אני התלבטתי בעבר וכשמרן אמר שאסור להצביע לבית היהודי, לא חשבתי על כך יותר, ואכן ראינו כמה הם הזיקו לישיבות ב"ברית אחים" הקודמת
אדיר02.06.21
1
בס"ד ציטוט מתוך מועצת חכמי התורה : "הנותן יד לממשלה הזו אין לו חלק ונחלה עם אלוקי ישראל" ירבעם בן נבט - נבט בהיפוך אותיות = בנט. חזור בך !!! אין דבר שעומד מול התשובה שלא תיזכר לדיראון עולם.
ARY02.06.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 15:07

השרה חושפת

מאחורי הקלעים: ההצלחה של הימין במינוי השופטים החדשים

השרה אורית סטרוק | 14:23

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 10:23

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 08:14

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

האיום והעונש

ישראל מאיימת: נגיב באופן שיקריס את הרשות הפלסטינית

יוני גבאי | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם