כיכר השבת

לקראת פסגת לפיד בוושינגטון

בכיר אמריקני לוחץ: אין תחליף למדינה פלסטינית, לא נוותר

בנט שוב יתקפל? על אף הצהרות בכירי הממשלה כי מדינה פלסטינית לא תקום בתקופתם, גורמים בממשל האמריקני מתעקשים על הנושא, ערב פגישתם הצפויה של לפיד ונציג האמירויות (בעולם)

10
שלמה מן | כיכר השבת | ז' בחשוון | 13.10.21
ייפגש עם נציג האמירויות. לפיד
ייפגש עם נציג האמירויות. לפיד (צילום: Flash90)

לקראת פגישתו ההיסטורית בוושינגטון של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד עם עמיתו מאיחוד האמירויות ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן הבהירו הלילה (בין שלישי לרביעי) גורמים בממשל האמריקני עם נציגי כלי התקשורת שהתגודדו כי הם מקווים שהפגישה והקשרים החדשים עם מדינות ערב יובילו להתקדמות בנושא הפלסטיני.

הגורמים בממשל הבהירו כי פתרון שתי המדינות ומשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אינו יכול להידחות בשל הסכמי אברהם. לפי הדיווח ב-N12, אחד מהגורמים במחלקת המדינה האמריקני אמר כי "אנו ממשיכים לברך על שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לכל המדינות באזור. אנחנו מקווים שהנורמליזציה תמונף להשגת פריצת דרך גם במסלול הישראלי-פלסטיני". יחד עם זאת, לא צוין כיצד מתכוונים בוושינגטון לקדם את הנושא.

הנושא הפלסטיני הוא תפוח האדמה הלוהט של הממשלה הנוכחית. כזכור, לפני כחודש וחצי, בעת ביקורו בוושינגטון ופגישתו עם ביידן, הבהיר ראש הממשלה נפתלי בנט כי ממשלתו "לא תספח או תקים מדינה פלשתינית". זאת בעוד עמיתו להקמת הממשלה וראש הממשלה העתידי יאיר לפיד התבטא בראיון שובר שתיקה ימים קודם לכן בנושא, ואמר כי "יכול להיות" שבתקופתו יקדם את רעיון שתי המדינות - אמירה שעוררה ביקורת ב'ימינה', ולאיום של איילת שקד כי במקרה כזה "ללפיד לא תהיה ממשלה".

אתמול (שלישי) נפגש שר החוץ עם סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס. "אני שמח להיות כאן, עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון", אמר בפתח הפגישה. "מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים.

"החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חרות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא. גם כשיש בינינו חילוקי דעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת - לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת".

לפי בוושינגטון, אתמול (צילום: שלומי אמסלם לע"מ)

בשיחתו עם האריס העלה את הנושא הפלסטיני. "אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה", אמר לפיד. "הדיאלוג בינינו הוא תמיד מבוסס עובדות. נפגשנו בישראל כשבאת לראות במו עיניך את הקשיים, להבין את המורכבויות. את מכירה אותנו, אנחנו מכירים אותך, וזה מסביר את עוצמת הקשר.

"מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים. הדור הזה עסוק לא רק במלחמות ועימותים, אלא גם במשבר האקלים, משבר ההגירה העולמי, בשאלות של זהות".

עוד אמר לפיד" "כדי לבנות את הידידות בינינו למאה השנים הבאות, אנחנו צריכים לחקור יחד את הנושאים האלה, ולעצב יחד ארכיטקטורה עולמית חדשה. גברתי סגנית הנשיא, תודה על החברות, תודה על הרצינות, ותודה על שנים ארוכות של תמיכה בביטחון ישראל ובדמוקרטיה הישראלית".

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
8
עיתונאי שאל את הרבי איך יהיה שלום אם לא נחזיר שטחים, הרבי ענה לו "אני בא מרוסיה ושם היו פוגרומים בלי קשר למה שהיהודים עשו" ע"כ ובאמת היו אינקויזיציה שואה מאורעות תרפ"ט לפני קום המדינה וגם מי שיתבונן בטאליבן דאעש נסראלה אירן חמאס וג'יהאד יוכל להבין איזה שלום נקבל עם מדינה פלסטינית.
משה בן אברהם13.10.21
מעניין שיהודים במדינות ערביות חיו וחיים בשלום עם הערבים, באיראן עכשיו כ10 אלף יהודים ואין שם פיגועים, רק אצל הציונים יש פיגועים וכו', האם זה לא קשור במקרה לאיסור למרוד באומות, ולכבוש א"י לפני ביאת המשיח? עיין כתובות קיא הקב"ה אומר שאם לא נשמור את השבועות אני מתיר את בשרכם, זאת אומרת שדווקא המדינה הצ
האמת כואבת13.10.21
7
הציונים המסכנים פה בתגובות שחיים בסרט, לא מבינים שלפני ביאת המשיח תתבטל המדינה הציונית, זה גמרא מפורש סנהדרין צח "אין בן דוד בא עד שתיבטל מלכות הזלה מישראל", רש"י מפורש "שלא תישאר לישראל אפילו שלטנות קלה ודלה" רש"י ד"ה וככלות נפץ יד עם קדש - "כשתכלה תקומתם וחוזק ידיהם" שהיתה נפוצה אילך ואילך גבורה ו
האמת13.10.21
6
לביד.. אל תשכח לעשות פן ולשים אודם לפני שאתה מדבר איתם ג'יבריש..אולימככה יחשבו שאתה מישהו..בושה וחרפה למדינת ישראל שאחד כמוך מייצג את ישראל העלובה.
יהודה החסיד 13.10.21

הצגת כל התגובות

5
.
הזוי הזוי ברמות כואב הלב13.10.21
4
הציונים שחיים בסרט, לא מבינים שלפני ביאת המשיח תתבטל המדינה הציונית, זה גמרא מפורש סנהדרין צח "אין בן דוד בא עד שתיבטל מלכות הזלה מישראל", רש"י מפורש "שלא תישאר לישראל אפילו שלטנות קלה ודלה" רש"י סנהדרין צח ע"א, ד"ה וככלות נפץ יד עם קדש - "כשתכלה תקומתם וחוזק ידיהם" שהיתה נפוצה אילך ואילך גבורה ותוע
האמת13.10.21
3
כי נמכרנו אני ועמי. כמה צער וכאב לתת את מתנת הבורא - ארץ הקודש, שהובטחה לאבותינו וניתנה לנו בניסים גלויים, לידי זרים, רוצחים ושפלים.
הה13.10.21
היא תינתן לנו בניסים גלויים רק אחרי ביאת המשיח, וגם זה בלי מלחמה וצבא כמו שהרמב"ן בשיה"ש ח, יג כותב, וכן הרבינו בחיי, ועוד, כך כתוב בכל חז"ל ובכל המקורות שראיתי שזה יותר מ100 חז"ל וגדולי המפרשים על הנ"ך
רחמנות עליך13.10.21
2
ככל שלפיד ייתן יותר, כך ירצו ויידרשו יותר
הדרך הבטוחה13.10.21
1
התנועה הרפרמית שולטת בממשל בארה"ב וגם על הממשלה בארץ
גר צדק13.10.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 23:18

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 20:42

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 17:21

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 15:50

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 15:38
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בשיחה עם משפחות חטופים | צפו

נתניהו: החל פינוי האוכלוסיה ברפיח לקראת פעולה בקרוב

יוני גבאי | 13:36

ברקע המגעים לעסקה

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12

"רפיח, עכשיו" | צפו

סמוטריץ' במימונה עם מפוני הצפון: "מכאן קוראים לנתניהו"

יוני גבאי | 29.04.24

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

החשש ממעצר

ביקורת על הביקורת של נתניהו: "עלול להתפרש כמאיים"

כיכר השבת | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

יישאר באשפוז | תיעוד התאונה

נהגו של בן גביר עבר באדום: "האישיות הכי מאוימת בישראל"

קובי אטינגר | 27.04.24