כיכר השבת

הארכיון לא שוכח • צפו בצביעות

"כסף לתחביבים": קרא לפיד לכסף שהוא 'מפנק' את חבריו

"איפה הכסף", שאל תדיר יאיר לפיד, ותקף את הכספים הקואליציוניים הדלים, אותם קיבלו המפלגות החרדיות • 'כיכר השבת', ירד לארכיון ודלה את פניניו של לפיד לאורך השנים | אוי, הצביעות (חדשות)

41
חנני ברייטקופף ורפאל כהן | כיכר השבת | כ"א בחשוון | 27.10.21
יאיר לפיד, צוחק על כולם
יאיר לפיד, צוחק על כולם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, ערוץ כנסת)

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הבטיח כשעבר מכס המגיש לכס הפוליטיקאי, להביא פוליטיקה חדשה ונקייה, אך הכספים הקואליציוניים שהוא חילק אתמול בלב חפץ לכל מפלגות הקואליציה, אינם עומדים בקנה אחד עם הדרישות שלו במשך השנים האחרונות.

טרם כניסתו לפוליטיקה, שאל יאיר לפיד "איפה הכסף", והבטיח לדאוג ל"ריקי כהן מחדרה", על חשבון החרדים הסחטנים שגומרים את הכסף למדינה.

לפיד, ייאמר לשבחו, מיד לאחר שנכנס לפוליטיקה, הוא קיבל את משרד האוצר, ואכן, הוא ושותפו "האח" בנט, מילאו את התאווה שלהם נגד ילדים ונערים חרדים - וקיצצו מכל הבא ליד.

אלא שמאז שלפיד הוחזר לאופוזיציה והמפלגות החרדיות שבו לשלטון, לפיד תקף בכל שנה את התקציב החדש, ובעיקר מה שהפריע לו, היה הכספים הקואליציוניים שקיבלו החרדים.

אלא שביממה האחרונה התברר, שלפיד ושותפו האח בנט, שברו שיאים בכל הנוגע לכספים קואליציוניים, והם חילקו כ-30 אחוזים יותר כספים ממשלת נתניהו האחרונה, כולל - לא לשכוח כספים לחתולי הרחוב, על חשבון המשפחות החרדיות שיצטרכו לשלם החל מהעברת התקציב, יותר על כל דבר.

ארכיון לפיד נגד כספים קואליציוניים

בתיעוד המתפרסם פה אמר לפיד: "בכל פעם שמנסים להעביר תקציב צריך לחלק כסף לתחביבים לחברי כנסת, אנחנו עוד זוכרים את המראות של התקציב הקודם, שבוועדת הכספים זורקים כספים אחד על השני, 80 מיליון ש"ח לגפני, 40 מיליון למיקי לוי ו-20 מיליון לאורן חזן, שעד היום הוא לא יודע מה לעשות עם זה. אסור שיקרה שמחלקים כסף לכל ח"כ שמאיים", אמר לפיד אז ועושה אותו דבר היום.

"כסף לתחביבים", אמר לפיד אז ועושה אותו דבר היום (ערוץ כנסת)

בשנת 2015, לאחר אישור התקציב, אמר לפיד: "הבוקר אחרי תקופה ארוכה של דילים שנעשו מתחת לשולחן, הממשלה מביאה לכנסת את הקומבינה שהיא עשתה. קודם יצביעו על ביטול השיוויון בנטל, ואחר כך על תקציב שבו מכרו את אזרחי המדינה בשביל שוחד פוליטי ושחיתות פוליטית".

"זה לא תקציב, זו מכירת חיסול". הוסיף לפיד ואמר דברים שהיום נשמעים אקטואליים מתמיד: "אתה לא יכול לעמוד מהצד. אתה שר האוצר. תעצור את זה. מי מנהל את קופת המדינה? למה כל אחד יכול לסחוט מה שמתחשק לו?. מה אני אגיד לבן שלי כשהוא ייצא שבת?. מה אני אגיד לו? שסמוטריץ' מכר אותו? שלנתניהו לא אכפת ממנו? שכחלון הבטיח להילחם בשבילו אבל עכשיו הוא מתחבא? שבוגי, המפקד העליון שלו, מכר אותו בשביל הסכמים קואליציוניים ובשביל הישרדות פוליטית? איך נסתכל לו בעיניים? מה הוא אמור להבין על המדינה שלנו?".

בשנה אחרת אמר לפיד על הכספים הקואליציוניים: "הם לקחו את כל הכסף שצריך לבריאות - 10 מיליארד שקל - ושמו אותו בפוליטיקה ובמפלגות ובכספים הקואליציוניים המבזים האלה שלהם".

ב-2018 אמר לפיד: "בממשלה הנוכחית עלו הסכמים פוליטיים 10 מיליארד שקל, כסף שנלקח מהכיס שלכם והועבר לעמותות פוליטיות, למקורבים פוליטיים, למפלגות ואפילו ישירות לפוליטיקאים".

רק לפני שנה, אמר לפיד, "תמיד זו העת, והיום באופן מיוחד נכון לשים על שולחן הכנסת הצעת חוק נגד כספים קואליציוניים. רק הבוקר ביקש יו"ר הקואליציה 21 מיליארד שקל לכספים קואליציוניים. לאנשים אין מה לאכול, הכנסת הפילה את דמי אבטלה לעצמאים, ברחוב כל חנות שנייה כתוב "להשכרה", האבטלה בשיא".

"הממשלה נכשלה לחלוטין", חליק לפיד ציונים והוסיף: "בטיפול במשבר הקורונה, אבל דבר אחד הם יודעים לעשות – לבקש כסף. לוקחים כסף מאזרחי ישראל ונותנים אותו לפוליטיקאים אחרים כדי לקנות שקט, כדי לקנות ג'ובים, כדי לקנות את השחיתות הבאה. 21 מיליארד שקל בתקופה הזאת בתוך המשבר הזה נכנסים לוועדת כספים בלי למצמץ".

"הקואליציה הגדולה, המכוערת, והמיותרת בתולדות המדינה", אמר לפיד על הממשלה הקודמת והכריע: "רוצה את הכסף של אזרחיה ומחלקת אותו אחד לשני. הכסף הזה הוא של אנשים שעבדו ממש קשה, קמו מוקדם, הלכו לישון מאוחר, שילמו מיסים. זה לא כסף של פוליטיקאים. הפוליטיקאים בכנסת מתבקשים להסיר את ידיהם מכספם של אזרחי ישראל".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
זבל עופות. אתה אפילו לא בקטגוריה של בן אדם..יותר גרוע מהאבא השמן ולא מועיל שלך. שר"י.
יהודה החסיד 31.10.21
39
היום יום 134 להקמת ממשלת הטרור ע"י נפתלי בנט, איילת שקד,יאיר לפיד,גנץ, ליברמן, והורביץ, עם תומכי המחבלים מרע"מ, עבאס = חמאס לא נשכח ולא נסלח המשפחות השכולות מטרור.
הרצל27.10.21
38
הציבור ביקש שינוי עם לפיד נפתלי ליברמן הציבור טיפש והציבור ישלם במיוחד בעבור החתולים והערבים והיכן הנכים? היכן הקשישים? שימותו שקד ונפתלי יכילו זאת חתולים מתים עד כאן
אלון27.10.21

הצגת כל התגובות

37
באיזה ישיבה לימדו אותך לעוות את האמת,הנוכל ביבי שילם מכספנו מיליארד שקל למטוס המקורקע ..שזה יותר מכול תקציב הישיבות שנתן לחרדים.תמשיכו לעבוד את עגל סגול השיער.
א27.10.21
36
בושה!!! עולם השקררררררר
חרדי גאה27.10.21
35
כלומניק זחוח ללא תעודת בגרות ועדר של שוטים אחריו
דודי27.10.21
34
"אנחנו ניכנס באמ-אמא של הרבנות" - ראש הוועדה לשירותי דת, שונאת דת
גל27.10.21
33
הבעיה העיקרית היא: שאם הכסף הזה שדיבר עליו לפיד היה הולך לחתולים וכלבים זה היה יותר לגיטימי הם מעדיפים את החיות על פני בני אדם. כנראה שהם מסתדרים רק עם חיות מהאופוזיציה על ֳֳֳֳ2 וגם על 4 מאשר ילדים קטנים. ממש "חכמים" על ילדים קטנים. בושה מערכת רקובה להם מותר הכל והרבה יותר... וזה ליגיטימי
אריאל27.10.21
32
היית מציע למיקי זוהר להקריא את זה עכשיו במליאה. תהנו.
פוליטיק27.10.21
31
אפשר קצת כסף לתחביבים בשבילי ובשביל חברות שלי על חשבון המדינה. מה אני שונה ממנו? שנינו אזרחים פשוטים... הוא בסהכ קיבל משרה טובה ואני עובדת יותר קשה במשרה פחות טובה. זה ההבדל
בלה בלה בלה ועוד27.10.21
30
12 מיליון ש"ח לא 6
חולון28.10.21
29
וואלה איך תפור על לפיד שיח סוד. במיוחד עם התמונה הזו חחחחח
מנחם27.10.21
28
הציונות היא לאומיות חלולה ללא יהדות.
זה הזמן להתנתק מהם ולהתבדל מהם לגמרי27.10.21
27
בנט ולפיד עונש משמים לכל עם ישראל. עד שיחזרו בתשובה.והם כמובן מחכה להם גיהינם רותח
ללא שם27.10.21
26
מישהו יודע מה נתן ומה תרם "יאיר לפיד" למדינת ישראל.. ובפרט כשסיפרו שהיה לוחם ומסתער בעיתון "במחנה" בין העט והעיפרון. והמקלדת שלא היתה. ממש לוחם גרילה מה אומר לכם מאוד מרגש ומרטיט עוד יסופר בספרי ההיסטוריה על הלוחמה והגבורה של אותו לוחם ממש פטריוט אמיתי כלשונו אשר לא משה ידו מהעט והדפים וכמה דיו נשפך
לא מבונטט28.10.21
25
ממשלת שינוי.ריפוי.ממש ממשלת אסון
לירון27.10.21
24
איפה הכסף? עלו מיסים לכל דבר .. דלק ב-7 שח לליטר!!! באירופה עומדים על 4-5 שח לליטר. נחנקים מכל המיסים!
פלג27.10.21
23
להם מותר הכל!!! מי שראה אתמול, את תחקיר "מעל החוק" בכאן 11... ומי שראה, איך נסגר התיק של היועמ"ש של בתי המשפט על ידי העבריין שי ניצן... ומי שראה, שהוא נשאר בתפקידו ובת זוגו בתפקיד דוברת בתי המשפט (משיבה את תגובת בתי המשפט לתחקיר)... יבין, שיש בישראל פסולת אנושית שמותר לה הכל... ויש את השאר (בדרך כ
ישראל27.10.21
22
נוכלים,גנבי קולות לפרק תממשלה מהר
עידן27.10.21
21
הצביעות של הסמול.
שגיא27.10.21
20
ממשלת בנט לפיד : מוחקת חובות לעיריית טייבה על סך 45 מליון,מאכילה חתוליי רחוב המופתעים ב12 מליון ומאידך מזניחה את אנשי הרחוב ההומלסים מדיור מוגן,מפלה ומפילה את חוק העלאת שכר החיילים,מעלה את יוקר המחיה והמיסים במטרה לפנק את הערבים,שומרי כסאות הממשלה וראשה.
דניאל27.10.21
19
מה בדיוק החתולים הולכים לעשות עם 6 מיליון ש"ח?
חתולה28.10.21
18
נשענים על 2 שקל של המדינה? זה מה שיעשה אותם עשירים יותר?
מיכאל27.10.21
17
ממששת שינוי לרעה, מושחתת מהיסוד!
ע27.10.21
16
בנט נתן כסף לעבאס, נתן כסף לטייבה, נתן כסף לתומכי מחבלים, נתן כסף לאויבים, ולמי לא נשאר לחיילים הגיבורים שלנו.
שמעון27.10.21
15
יאיר לפיד יש עתיד יקבלו 41 מליון שקל. חוק נורווגי? לפיד שיקר מספר שרים? לפיד שיקר כספים קואליציונים? לפיד שיקר עובדים עלינו ומשקרים אותנו ללא בושה. תתעוררו
עומרי27.10.21
14
יאיר לפיד הוא האיש הכי טיפש, הכי מסית והכי אנטי דמוקרטי בפוליטיקה הישראלית.
פוקס27.10.21
13
כמה הם מושחתים וצבועים! יכלה הזמן והמה לא יכלו
מאיר27.10.21
12
אז יש כסף או אין כסף????? 4 חודשים הם מטיילים מסביב לעולם מזוודות של מליונים מועברים לעבאס והחתולים יותר חשובים מהחיילים
משה27.10.21
11
בנט יאיר לפיד מאחורייך אם עד היום בנט לקח את כולם בקרב על שקר ורמאות יש לו מתחרה לא קטן בשם יאיר לפיד שהבטיח 18 שרים והגיע מאוד רחוק בנורווגיה שלהם בכנסת אבל כמו תמיד לשמאל מותר הכל מהכל
יצחק27.10.21
10
יאיר לפיד בואו נודה דיי מביך את בנט עם 6 מנדטים לראש ממשלה הוא המליך טס וטס כל היום בעולם, חושב שיכול הוא לעבוד על כולם, משסה מגזרים אחד בשני,
דוד27.10.21
9
העיקר התלוננו על הבזבוזים בממשלתך הקודמת, הפלא ופלא ניפחו בשמאל לעצמם את המשכורות וחילקו למקורבים על חשבון "האזרח הקטן" השונאים שלך לא מבינים שגם הם הולכים לסבול מהמהלך שיגרום למעמד הביניים להצטרף למעגל העוני, אבל כל הכבוד של השינוי!
גלבוע27.10.21
8
יאיר לפיד אני בזה לך. אתה מרמס שהכל יורקים עליו. אפס שלא רשם הישג מדינתי, צבאי או אישי אחד בחייו. אין בך מאום מלבד רוע מזוקק שראשיתו קנאה ואחריתו חוסר בטחון. אתה קורבן של הגובה שלך. פיזי, אינטלקטואלי ורוחני. אם היית מרוקאי, היית המסית של המלך. לך, טינופת.
ניצן27.10.21
7
פעם היה איש בשם יאיר לפיד שתקף בשחצנות וביהירות ע"כ שפוליטיקאים לוקחים כסף לעצמם
ברק27.10.21
6
מפלגת "יש עתיד לחברים של לפיד"
הדר27.10.21
5
מיליארד ש"ח נרקבים בהאנגר של התעשיה האוירית כתוצאה מטירוף המגלומן בנט לרכוש לו מטוס פרטי. נבלות
שרון27.10.21
אני מאד לא אוהב את בנט, אך למען הדיוק: המטוס מתקופת נתניהו.
יהודי ישראלי27.10.21
4
נפתלי בטח שיש לך על מה להתנצל ולא רק לי ולמירב אלה לכל המשפחות השכולות שהבטחתה לנו שתילחם איתנו כנגד המחבלים כנגד הכדאיות לרצוח יהודים בכדי שלא יהיו עוד משפחות כמונו, לבסוף הפנתה לנו את הגב והקמתם ממשלה עם תומכי ומהללי המחבלים שרצחו לנו את הילדים, אין בזוי מזה סליחה לא תקבל ממני
הרצל27.10.21
3
אזרחי המדינה כבר לא חשובים לך בנט תתבייש אתה מביש את האזרחים את הדגל וגם את הסממן היהודי לך!!
פרץ27.10.21
2
אני מבקש עזרה., יאיר לפיד צאצא אידאולוגי של מי?.. הרשלה מאוסטרופולי? ג'וחה? חושם? בילי בדאי? פינוקיו?
דורון27.10.21
1
ראש הממשלה החלופי - תחביבים הכנסת קנסה את לפיד ב-6,000 שקל עקב היעדרויות בלתי מוצדקות !!! ועדת האתיקה קיבלה את ההחלטה לאחר שיו"ר יש עתיד לא השתתף ביותר משליש מישיבות המליאה במושב החורף האחרון. בדברי ההסבר שסיפק טען כי הוא נעדר בשל עיסוקו הנרחב בפעילות בינלאומית וייצוג ישראל בעולם לפיד הוא משי
גזור הדבק27.10.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24