כיכר השבת

הנאום הראשון | צפו

ראש הממשלה יאיר לפיד לאיראן וחיזבאללה: "אל תנסו אותנו"

ראש הממשלה לפיד מסר נאום לאומה עם צאת השבת והתייחס ליירוט המוצלח של צה"ל, במהלך הנאום הפתיע לפיד, כאשר דיבר על זהותה היהודית של המדינה (חדשות)

138
רפאל כהן | כיכר השבת | ג' בתמוז | 02.07.22
יאיר לפיד, הערב (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד, נאם הערב עם צאת השבת, על היירוט המוצלח של צה"ל - במהלך שבת בצהריים. לפיד, הפתיע עם נאום יהודי ומסורתי.

בפתח דבריו אמר לפיד: "אני רוצה בפתח דבריי להודות מפה לראש הממשלה השלושה-עשר של מדינת ישראל, נפתלי בנט. על ההגינות, על החברות, על כך שהובלת את הממשלה בשנה האחרונה להישגים כלכליים ובטחוניים שלא נראו פה שנים. תודה מיוחדת על העובדה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת בין אנשים שמקיימים הסכמים ומאמינים זה לזה".

"מדינת ישראל", הוסיף לפיד, "גדולה יותר מכל אחד מאתנו. חשובה יותר מכל אחד מאתנו. היא היתה כאן לפנינו, היא תהיה כאן הרבה אחרינו. היא לא שייכת רק לנו. היא שייכת גם לאלה שחלמו עליה אלפי שנים בגולה וגם לאלו שעדיין לא נולדו, לדורות הבאים. בשבילם ובשבילנו, אנחנו צריכים לבחור בטוב משותף. במה שמחבר אותנו. תמיד יהיו מחלוקות, השאלה היא איך אנחנו מנהלים אותן, ואיך נוודא שהן לא מנהלות אותנו".

"מחלוקת היא לא בהכרח דבר רע כל עוד היא לא פוגעת ביציבות השלטונית ובחוסן הפנימי שלנו. כל עוד אנחנו זוכרים שיש לכולנו אותה מטרה: ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית, גדולה, חזקה, מתקדמת ומשגשגת. האמת הישראלית העמוקה היא שברוב הנושאים החשובים – אנחנו מאמינים באותם הדברים".

"אנחנו מאמינים", הבהיר לפיד שלא כהרגלו, "שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. הקמתה לא מתחילה ב-1948, אלא ביום בו יהושע בן נון חצה את הירדן וחיבר לנצח בין עם ישראל לארצו, בין הלאום היהודי למולדת הישראלית. אנחנו מאמינים שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו. איש אינו יכול לשלול ממנו את זכויות היסוד שלו: את כבודו, את חירותו, את חופש העיסוק שלו, את זכותו לביטחון אישי".

"אנחנו מאמינים שעלינו לשמור תמיד על עוצמתנו הצבאית. בלי זה אין בטחון. אני בנו של ניצול שואה. ילד יהודי בן 13 שרצו להרוג אותו ולא היה מי שיגן עליו. אנחנו נגן על עצמנו, בכוחות עצמנו. נוודא שתמיד יהיה לנו את צבא ההגנה לישראל, צבא שעוצמתו אינה מוטלת בספק ואוייבינו יראים מפניו".

"בלילה אחד בחורף 1944, בגטו בודפשט, סבתא שלי קראה לילד ההוא, אבא שלי, ואמרה לו: "ילד שלי, אתה לא יודע את זה, אבל היום זו הבר מצווה שלך. אני לא יכולה לאפות עוגה, אבא שלך כבר לא יחזור." (סבא נספה במחנה הריכוז מאוטהאוזן). "אבל יש דבר אחד שאני יכולה לעשות." והיא הוציאה בקבוקון קטן של בושם, שאנל 5, שהיה הבושם של גברות אלגנטיות לפני המלחמה, לעולם לא נדע איך היא שמרה אותו כל הזמן הזה, ואז היא שברה אותו על הרצפה, ואמרה, "לפחות לא יהיה מסריח בבר מצווה של הבן שלי"".

לפיד הוסיף לדבוק בנאומו היהודי והמסורתי ואמר: "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית. אופיה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא יהודים הוא יחס יהודי. ספר ויקרא אומר, "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ". אנחנו מאמינים שכל עוד צרכי הבטחון נשמרים, ישראל היא מדינה שוחרת שלום. ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלשתינים, ואומרת: הגיע הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מפה, אז בואו נלמד לחיות יחד".

בשלב זה עבר לפיד לומר במה הוא מאמין ופירט בהרחבה; "אנחנו מאמינים שיש ברכה גדולה בהסכמי אברהם, ברכה גדולה בתנופה הבטחונית והכלכלית שנוצרה בפסגת הנגב עם האמירויות, בחריין, מצרים ומרוקו, ותהיה ברכה גדולה בהסכמים שעוד יבואו. עם ישראל לא לבדד ישכון. תפקידנו להמשיך ולחזק את מעמדנו בעולם, את יחסינו עם ידידתנו הגדולה ארצות-הברית, לרתום את הקהילה הבינלאומית למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטמציה של ישראל".

"אנחנו מאמינים שתפקיד השלטון לשמור על החוק, ותפקיד החוק לשמור על השלטון. החוק הוא מה שמגן עלינו מפני שחיתות ואלימות. בית המשפט הוא מי שמגן על החלש מפני החזק. החוק הוא הבסיס לחיינו המשותפים. אנחנו מאמינים שהכלכלה הישראלית צריכה להיות מבוססת על עקרונות השוק החופשי, על היצירתיות והדינמיות של הטכנולוגיה הישראלית, אבל תפקידנו לשמור על אלו שאין להם. לתת לכל ילד בכל מקום הזדמנות הוגנת. אנחנו מאמינים שהאיום האיראני הוא האיום הראשון במעלה על ישראל. נעשה כל מה שדרוש כדי למנוע מאיראן להגיע ליכולת גרעינית, או לבסס את עצמה על גבולותינו".

עוד אמר ראש הממשלה לפיד: "אני עומד לפניכם ברגע הזה ואומר מכאן לכל מבקשי רעתנו, מעזה ועד טהרן, מחופי לבנון ועד סוריה, אל תנסו אותנו. ישראל תדע להשתמש בכוחה למול כל איום, ומול כל אוייב. אנחנו מאמינים מתפללים יחד לשלומם של החיילים והשוטרים שלנו, באוויר, בים וביבשה. "יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם". אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שיוחזרו בנינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. אנחנו מאמינים בעוד דבר: שמותר לנו לא להסכים. חופש הביטוי הוא עקרון יסוד. חופש העתונות הוא המרכיב שבלעדיו לא תתכן דמוקרטיה. מוטל עלינו להקדיש מאמץ לגילוי העובדות והבנת האמת".

"השאלה הישראלית הגדולה היא למה דווקא בתקופה שבה יש בינינו הסכמה לאומית רחבה בכל הנושאים החשובים, רמות השנאה והחרדה בתוך החברה הישראלית כל כך גדולות? למה הפילוג מאיים יותר מאי פעם? התשובה היא - הפוליטיקה. בישראל הקיצוניות לא באה מהרחובות לפוליטיקה, אלא להיפך, היא גולשת כמו לבה מהפוליטיקה לרחובות. המרחב הפוליטי הפך לקיצוני יותר ויותר, אלים ומרושע יותר ויותר, והוא גורר אחריו את החברה הישראלית. את זה עלינו לעצור. זה האתגר שלנו".

"מדינת ישראל, הישראלים, הם טובים יותר. יש פה שכל ודימיון וכוחות שאין בשום מקום אחר. הכלכלה הישראלית היא מוקד של עליה לרגל מכל העולם. דווקא בתקופה של משבר גלובלי, הפוטנציאל שלנו גדל. אנחנו יודעים להשתנות, אנחנו יודעים להשתפר, אנחנו רק צריכים לעשות את זה יחד. במשרד שלי בכנסת תלויות שתי תמונות, זו לצד זו: דוד בן גוריון ומנחם בגין. שני יריבים פוליטיים מרים, אבל גם שני ראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו. הם תמיד רבו, אבל הם גם תמיד זכרו שיש להם אותה מטרה: בניית עוצמתה ודמותה המוסרית של מדינת ישראל".

"המטרה הזו גדולה יותר מכל מה שמפריד בינינו. המבחן שלנו הוא לא אם ניצחנו בויכוח, אלא האם השכלנו ומצאנו דרך לעבוד יחד עם אלה שלא מסכימים אתנו. את הנאום הזה שומעים עכשיו לא מעט אנשים שלא הצביעו בעד הממשלה, שלא תומכים בה ולא יתמכו בה. אני מודה לכם על כך שאתם מוכנים להקשיב. אני מבקש לעבוד יחד אתכם למען המדינה שלנו. אני מחוייב לשרת גם אתכם. אני מאמץ את דבריו של קודמי בתפקיד, ומבקש לחזור עליהם: אנשים אחים אנחנו. האתגרים שעומדים בפנינו הם כבירים. המאבק באיראן, הטרור מבית, משבר החינוך הישראלי, יוקר המחיה, חיזוק הבטחון האישי. כשהאתגרים כל כך גדולים, אסור לנו לכלות את כוחנו במריבות. כדי ליצור פה טוב משותף אנחנו זקוקים אחד לשני".

לסיום אמר לפיד: "ילדינו מסתכלים עלינו. מה אנחנו רוצים שהם יראו? אנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו שעשינו הכל כדי לבנות יחד ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ומתקדמת, נדיבה וטובה. רק ביחד ננצח. תודה רבה".

תוכן שאסור לפספס
138 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
97
אולה יאיר לפיד אתה תהיה ראש ממשלה נהדר
סמוי04.07.22
96
מעניין מי חיבר לו את הנאום? מישהו שקשור למקורות.
רות03.07.22
איזה מקורות? לא עוד "עם לבדד ישכון"?
חנוך 03.07.22
95
דיבור מונוטוני ללא לב.
אריה03.07.22

הצגת כל התגובות

94
פשוט נאום בחירות ראינו מה עשית שנה שלמה .
לואי03.07.22
93
נאום שפוי סוף סוף. שכך תראה הפוליטיקה שלנו
ללא שם03.07.22
נכון
יסכה03.07.22
אמן
אביתר03.07.22
92
שם רשעים ירקב !!! בפרשת השבוע "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". והמטופש הזה אומר עם ישראל "לא לבדד ישכון"
חרדי חרד03.07.22
אם אתה יהודדי אז אתה צריך לכבד כל יהודי אחר תעשה אהבת ישראל דרך ארץ קדמה לתורה תפרגן ללפיד
סמוי04.07.22
91
אף אחד לא מטיל ספק בכושרו הרטורי של האיש בפרט שבנאום אתמול הוא פתח, בעזרת התקשורת שנתנה לו פריים טיים חזק מאוד, את מערכת הבחירות. זה היה מרשים. להזכירנו, בזמנו, בעיני עצמם, קטעו נאום של אריאל שרון, בתואנה, כי נאומו עושה תעמולת בחירות, אני עוד מאמין כי גם לבינימין נתניהו נכונו ימים קשים מול ה
דניאל03.07.22
90
לפיד יותר שקרן מפינוקיו
דודו כהן 03.07.22
89
לא יהודי ולא מסורתי. קודם הוא ציטט מספר ויקרא אודות גרים ואח"כ הוא ציטט את רבין, לא עוד עם לבדד ישכון, שזה היפך מהברכה של עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב. אז איפה היהודי ואיפה המסורתי
חנוך 03.07.22
88
שחקן טוב. מפחיד ששחקנים מנהלים את המדינה. תראו מה קורה באוקראינה.
יוסי03.07.22
87
מכרים את המשל של השועל והדגים. הנה דוגמה חיה.
רחל03.07.22
86
ראש ממשלה ראשון שלא הולך לכותל , מסורתי... לאצם ביום כיפור .
ללא שם03.07.22
85
האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו האו
יהודה החסיד 03.07.22
קח בונזו נראה לי שאתה רעב
אביתר03.07.22
קח שרימפס נראה לי אתה חבר קרוב שלו.
יהודה החסיד 03.07.22
84
חכם ורשע
אני03.07.22
83
שהם הקימו את מדינתם על חשבון העם הפלסטיני, ומשלמים את המחיר הכבד של המלחמות והפיגועים. יהודים יכולים לגור באמריקה ואירופה בלי לשרת בצבא ולחיות בשלום וביטחון.
הטעות של הציונים03.07.22
82
הוא לא מופיע כי אין שום ערך למה שהוא מדבר, הוא כל רגע משנה את דעתו
צבי03.07.22
81
אל תנסו אותנו. שלושת הציפורים שצהל הוריד אתמול בצהריים לא היה נסיון מספיק ?
אריאל 03.07.22
80
מר לפיד נחזור לארכיון ותראה כמה זרע שנאה שפכחת יותר מכל פוליטיקאי אחר אז בבקשה אל תטיף לנו.
משה לוי03.07.22
79
פתאום הוא נהיה ממלכתי... שהעלו את המחירים ורדפו את התורה הוא לא צייץ
ישיביש03.07.22
78
הוא טוען בנאום שבית המשפט מגן על החלש מול החזק. בקיצור בעד החונטה...מיעוט שמאלני קיצוני שלא נבחר וששולט עלינו. דמוקרטיה זה לא!!! אלו רק מילים של קמפיין בחירות ותו לא.
יוסי03.07.22
77
הזאב בעור הכבשה
קורדובה03.07.22
76
בעברו יאיר היה שחקן ואחרי זה עיתונאי. ההצגה, והלשון החלקלקה אלו הצדדים החזקים אצלו. כנראה שאצל הציבור התמים, יחד עם התקשורת שמשתפת פעולה עם זה... זה מספיק. עצוב מאוד ...
יונתן03.07.22
75
אוהבים אותך יאיר לפיד אנחנו בטוחים שתעמוד בהצלחה מול מכונת הרעל של נתניהו והכנופיה שלו אמסלם סיבוני רקב מאי פלורה גולן דיסטל קרעי אוחנה זה חרפה לכולנו
דני03.07.22
74
נאום מעולה אנחנו בטוחים בהצלחתו של יאיר לפיד הוא יהיה ראש ממשלה מעולה
איציק03.07.22
73
מילים של חנפן וכוונותיו הפוכות לגמרי ממה שהוא אומר מנסה להרדים את הציבור הימני עם המילים היפות אבל ריקות מתוכן כדי שיוכל עם ליברמן לבצע את כל הרוע שמנסים להסתיר עד אחרי הבחירות
אריק03.07.22
72
נקווה שגדול המפלגים והמסיתים נתניהו לא יחזור לא ברור למה החרדים הולכים אחריו. זה בניגוד לכל הגיון
דודי03.07.22
71
מי זה המורה נהיגה ההוא בסרטון שמדבר ומקשקש ומידי פעם מקמט את עיניו שיאמינו לו. אני מאמין רק לביבי! רק ''כן'' ביבי!!!!
ביבי מלך ישראל03.07.22
70
'עם לא לבדד ישכון' לקרוא גרים לפלסטינים ולשאר הלא יהודים בארץ מה נאום יהודי בזה? זה הופך דברי אלוקים חיים
דניאל03.07.22
69
לא קונה. תודה לא תודה
לא קונה03.07.22
68
נאום מסורתי ? עם ישראל לא לבדד ישכון? עפ"ל עלינו ללסמוך רק ע עצמינו ועל צהל חזק? עפ"ל הנאום המקושקש והכביכול מעט רהוט, זה הדבר היחיד שהוא עשה, התאמן עליו במשך שנת ראשות הממשלה החלופית, חוץ מלדבר בחיים הוא לא עשה כלום , שר האוצר הכושל ממעמ אפס ושר אוצר אפס
בני ברק03.07.22
67
נסראללה צוחק מאוזן לאוזן למשמע המצביא הגדול, מיסטר בטחון, מדקלם משפטים של קודמיו, בלי ריח של הבנה של משמעות דבריו.
אריה03.07.22
66
גם החזיר פושט את טלפיו, ומציג לראווה את רגליו השסועות, ראו כשר אני.... אבל למעשה ידוע שהוא סמל לכל מה שלא כשר....
יהודי03.07.22
65
נאום מצויין. נתניהו בטח עושה במכנסיים.
אלי02.07.22
64
הופתעתי לטובה מהנאום.
שלמה יצחקי02.07.22
63
מגיע לו צאנס ראש ממשלה טוב
אלי02.07.22
מגיע לו כאפה חולרע
מי03.07.22
כמה כסף שלימו לך בשביל לכתוב את זה? איך הוא ראש ממשלה טוב אן הוא עכשיו נכנס לתפקיד? כמה עם ישראל מסכן שיש אנשים כמוך שתומכים באדם שחזק בדיבורים וחלש מאוד במעשים... תבדוק מה הוא עשה בתור שר חוץ ואוצר. בושה
שבוע טוב03.07.22
62
כל הכבוד העיקר לא ש"ס ולא דגל שישארו בחוץ עד עולם כלום לא עשו ולא יעשו
יוני02.07.22
יה שמלוני מסריח תפסיק להגיב בקול את הדעות השמליות שלכה
שוחר צדק03.07.22
שריר תוסיף את שמך בין כך רואים שזה אתה
חיים03.07.22
61
לפיד, בהצלחה. תעשה טוב- נשמח.
חיליק02.07.22
60
בא לי להקיא לשמוע אותך !שקרן ושונא דת שכמוך שהגאת לכסא ברמאות אין לך מנדט של ראש ממשלה נוכל שמאלן לא עובד עלנו המתק שפתיים שלך !אה וכן ישראל עם לבדד ישכון ולא כמו שאמרת הפוך ערב רב
עזרא02.07.22
59
צבוע ושקרן.
זוכר נשכחות02.07.22
58
הוא מספר שמאמין בהרבה דברים, אבל לא אמר שהוא מאמין בה', ולא בתורה החרדית שה' נתן לנו.
נביא אמת02.07.22
הוא חילוני ולא מתבייש בחילוניותו. מבחינתך כחרדי הוא עדיף עשרות מונים מהנואף סגול השיער, המושחת שזולל שרצים ועסוק בחרחור מדון וריב בעם ישראל
אחד שיודע02.07.22
מי שגאה בחילוניותו אומר בעצם שהוא גאה בלהיות מושחת במידותיו ובאמונתו. מי שגאה בזה שאינו שומר תורה ומצוות, זה אומר שהוא התגלגל לשפל המדרגה.
נח נח03.07.22
מה זה תורה חרדית? ומתי ה' נתנה לך?
תמה02.07.22
התורה היא לא תורה חרדית לנו כחרדים היא הדבר הכי חשוב בעולם, זה כן
102.07.22
תורה חרדית אלק, התורה נתנה לכולם, לחרדים אין בעלות עליה,
אדי02.07.22
יש בעלות למי שאדוק בה והחרדים אדוקים בה!!
יש מבין?03.07.22
צודק התורה של כל עמ"י
ננושקה03.07.22
מאיפה החלטת שהתורה חרדית? לא כתוב בשום מקום בתורה שצריך להיות חרדי וה' נתן לנו תורה לא תורה "חרדית" (מושג שהומצא ב100 שנה האחרונות) התורה דתית בדיוק כמו שהיא חרדית
די לעיוות התורה02.07.22
לא צריך להיות חרדי כדי לקיים את התורה אבל כל מי שמקיים את בתורה בדקדוק מתוך יראת שמים בלי מתירנות הוא ממילא נקרא חרדי (מלשון חרד לדבר ה') (יש עניין לכולם להיות חרד לדבר ה' ולא רק ליקראות חרדי)ומי שדתי עם מתירנות (בלי קשר לחיצוניות) אז התורה אצלו בתור סמלים ותקסים וזה לא תורת אמת.
דיי לבלבול הדעת03.07.22
57
אל תאמינו לו הוא נולד עוכר ישראל וכך ימות , נוכל בדיוק כמו השותף שלו שהתאדה
מיקי02.07.22
קשוט עצמך תחילה, וכי אתה שלם במעשיך מול הקב"ה שאתה מאחל לו מיתה משונה, ואולי אתה מחויב גם כן ואינך יודע,
אדי02.07.22
החברי שלך מש"ס ודגל הם הנוכלים הגדולים ומחללי שם שמים ברבים רק שבוע שעבר נכנס חבר מש"ס מר כנפו לכלא 5 שנים
יוני02.07.22
כל הכבוד בזכותך איש ממורמר יהיה שלום בינינו בזכות השנאה שאתה מפיץ אתה ושכמותך מעוט קטן ורעשן
יורי03.07.22
56
נאום מחורטט. לפיד הוא שקרן. הכל אצלו מילים מכובסות וחרטוטים- "כוחות האופל" "אחדות ישראלית" "אני ממשיך של ישו ודוד המלך" "ירו עלי בלבנון" בלה בלה בלה .. ועוד ביטויים מרשימים שעובדים על המון אנשים. . תחזור לעשות הצגות באולפן שישי.
מנחם ל.03.07.22
55
אסור להאמין ללפיד, רק מפני שעמד כמה דקות ודיקלם מה שאמרו לומר, כדי למצוא חן ולגנוב קולות להעבירם מצד לצד, וכדי להיראות ממלכתי, כולנו יודעים מה דעתו על הגיוס, על הגיור, על הכותל, על הישיבות, על ליבה בתלמודי תורה, על תחבורה ציבורית בשבת, על כל הגועל והמיאוס, אז שלא ינסה לספר סיפורים, ולספר על השוא
אריה03.07.22
54
חחחחחחחח
מנשה02.07.22
53
מי העביר לו את הנאום של נתניהו, אמנם אתה מדבר גובהה גבוהה אבל המעשים שלך מעידים ההיפך מהמילים שלך לכל אורך שהותך בכנסת ישראל, מעניין ששינית כיוון ברגע האחרון כל התקופה שתקת ולמדת מה הציבור רוצה נכון?!?!? עכשיו אתה מתייפיף ופונה לכל הציבור שמאס בך ומדבר הפוך ממה שעשית כל השנים. דיי למשחק הזה לא מאמינ
יהודי מאמין02.07.22
52
נאום שפוי סוף סוף. שכך תראה הפוליטיקה שלנו.
ללא שם02.07.22
חנקת אותי🤣🤣🤣 הוא אדם מטומתם
ננושקה03.07.22
51
נסיון אחרון האם כנים דבריך או תשתרר עלינו גם תשתרר......
צפנת פענח02.07.22
50
נאום משעמם
אמיתי02.07.22
49
השם עמך גיבור החיל
אדי02.07.22
אתה חי באשליו
קובי02.07.22
מה זה אשליו?????? אני לא חי על שליו,
אדי02.07.22
48
נאום מחורטט. לפיד הוא שקרן. הכל אצלו מילים מכובסות וחרטוטים- "כוחות האופל" "אחדות ישראלית" "אני ממשיך של ישו ודוד המלך" בלה בלה בלה .. ועוד ביטויים מרשימים שעובדים על המון אנשים. . תחזור לעשות הצגות באולפן שישי.
יוסי דוידסון03.07.22
47
מעניין מה יקרה אם נתניהו ייבחר... האם גם בתור יו''ר האופוזיציה גם תשים לנגד עיניך את האתגרים המשותפים... או שמא אז יהיה מוטב לכלות את זמננו היריבות...
יעקב03.07.22
46
טפו עליך
יהודה החסיד 02.07.22
45
תגידו מה תגידו אך זה נאום מאד משכנע והוא הולך לקחת קולות לכולם מכאילו נאמים
מומו02.07.22
44
חטה ברטא מנסה להיות עלאק ממלכתי ורוהמ של כולם דמגוגיה בשקל.לא נשכח ולא נסלח .שונא חרדים בנפשו
אבי02.07.22
43
בלה בלה בלה. לפיד הוא שחקן . הכל אצלו הצגה וחארטה, כמו בטורים המחורטטים שכתב בעבר וכמגיש באולן שישי.
מנחם ל.03.07.22
42
אתם מתגאים בו כאילו הוא זה שכתב את הנאום. אני בהלם שבכלל היא ידע איך לקרוא אותו האנאלפאבית הזה
אזרחית03.07.22
41
חולה נפש צריך אישפוז
ללא שם02.07.22
40
נראה איך הוא ידבר באופוזיציה... איזה אחדות ....
בני02.07.22
39
רשע ושקרן. חולק על בלעם. 04:04 - עם ישראל לא לבדד ישכון...
קר02.07.22
38
אפילו לכותל לא הלך. הכל הצגה.
DAVID02.07.22
אם הוא היה הולך לכותל היו אומרים (בצדק) שזאת הצגה.
המגיב03.07.22
37
מילים יפות נוצצות אבל מכובסות במציאות הוא הראשון שתרם לבדל חלקים מהפליטיקה הישראלית, ואף לפגוע בהם בהרבה מישורים שימו לב לפתיון הגדול שהדייג הממוחה לפיד מניח לנו, אל תאמינו בדיבורים, תאמינו במעשים
אפי02.07.22
36
איך הוא מדבר ככה אם הוא אמר שאנחנו "כוחות האופל" במסיבת עיתונאים כשפירקו את הממשלה? אין להאמין ליצור הזה! שמאלנים מחוץ לתחום עד שיחזרו בתשובה.
rcs03.07.22
35
אפילו בלעם הרשע הבין שהצלחת העם היהודי שאנחנו בודד ומובדל מהגויים. אבל איפה הנאום היהודית שלו.הוא דיבר על קרבה להקב"ה שמנהיג העולם על לכבד אלו שמקיימים התורה.שמשהוא יסביר לי מה יהודית במר לפיד חוץ מאמא שלו היתה יהודיה.סבא שלו היה תלמיד חכם והוא מפר הכל.אפילו לבקר בכותל הוא לא הולך - אין בו שום דבר
יהונתן03.07.22
34
להזכירכם, לפיד הוא עיתונאי לשעבר.. משכך בוודאי שמצויות בכיסו יכולות הבעה מרשימות מאוד. הוא כעת מנסה לשבות את אותם קולות שלא הצביעו לו, משתמש במשפטים משולבים המאגדים בהאום אחד את כל סכנונות הקשת בחגרה הישראלית, כי כרגע, בארבעת חודשי כהונתו המטרה הכי גדולה שלו, ל'הפיל' איתו ברשת כמה שיותר קולות שיבחרו
לאה02.07.22
עדיף עשרות מונים על נוכל שקרן ומשסה
ציון03.07.22
הוא עדיין עיתונאי...
חי03.07.22
33
נוכל
שיר02.07.22
32
אחלה נאום.
אילה02.07.22
31
אוהבים אותך יאיר לפיד. דבריך מרגשים וניכר כי הם כנים ויוצאים מליבך. החברות עם נפתלי בנט המאמין בה', השפיעה עליך לטובה כנראה. קולי מובטח לך בעז"ה.
קולי מובטח לך 02.07.22
לאמריקה
תלך ביחד איתו02.07.22
תעבור אתר
.......02.07.22
תכניס את קולך ל...
קר02.07.22
נחש חבר של נחש. חבל שנעקצת...
מתק שפתיים 02.07.22
חחחחחחח אני בוכה מיצחוק פה!!!!!ממי למד???????מבנט??????אתה נראלי לא שפוי היום...... שתי קופים מפגרים
ננושקה03.07.22
קולי לא מובטח לך רמאי שקרן כמו קודמך
עג02.07.22
זה לא הוא כתב אתה הנאום אני מקוה שיש מודעות לנושא
אחר02.07.22
30
תפסיקו להתלהב ממשחקי המילים והיועצים שכותבים לכל שחקן, די לבמה שאתם נותנים למחללי שבת ואפיקורסים שבלשונם החלקלקה שובים את לבכם ואני מתכוון לכלל גווני הפוליטיקה הסרוחה. חזרה בתשובה אמיתית במעשים ולא דיבורים. והלוואי שיתקן את אשר קלקל עד כה
יהודי02.07.22
29
לפיד שר"י, הבאת ציטוט מחומש ויקרא פרק י"ט פסוק לד' רק חבל שלא הבאת ציטוט מהפרק הנ"ל את שבתותי תשמרו, ולסיום שם הבט בפסוק האחרון של הפרק ואל תביא לנו רק את הפסוק שמצא חן בעינך חתיכת קראי שכמוך. לך להר גריזים לקבוצה המתאימה לך ועוף לנו מהעינים.
פרק יט בויקרא..03.07.22
28
ואלה
אמונה נגר03.07.22
27
מעניין מי כתב לך את הנאום הזה , ולמה לא הלכת לכותל המערבי , אל תספר לנו סיפורים , אחדות אין אצלך .. מספיק שתרשום יאיר לפיד ביוטיוב ותראה את כל הרוע שיצא לך מהפה .. כולל כל השנה האחרונה .. אתה ובנט הבאת חרפה על המדינה בשנה אחת מה שבנו מאז הקמת המדינה ב-1948 ע״י דוד בן גוריון , כולל כל ראשי הממשלה שהי
מיכאל02.07.22
26
הלוואי ותעשה את מה שאתה אומר, ולא תיתן לשרים כגון אביגדור ליברמן לשפוך שנאה, תפנה בכבוד לכל המגזרים, כולל החרדי, ואני לא ממגזר זה, תלמד באמת את עולמם הפנימי, תנסה להבין את ערך לימוד התורה , ותחזק זאת, מתכון לברכה. אתה ראש ממשלה ,עשה טוב, וה' יצליח את עם ישראל כולו.
דניאל מלכא02.07.22
איזה תמים אתה לפיד שונא חרדים הרבה יותר מליברמן
צא ולמד03.07.22
25
בקושי שווה שקל עאלק ראש הממשלה בצבא צלם צבאי אחרי שאבא שלו בגיל 18 אמר לו בני יאיר מאוד מסוכן בצבא אתה יודע , אבל אבא כל החברים שלי הולכים לקרבי אני רוצה קרבי , אביו אמר לו עזוב זה רק לאנשים שאין להם כלום ומה להפסיד מעיירות הפיתוח אתה לעומת זאת ילד צפונבון בורגני אתה תהיה עיתונאי הם פרזיטים תן
דוד02.07.22
24
נאום שפוי סוף סוף. שכך תראה הפוליטיקה שלנו.
ללא שם02.07.22
23
אין ספק . הוא יודע לדבר ( וגם לרמאות ) מה זה יהודית בשבילו ??????????
אבי02.07.22
22
שימו לב למילה ליברלית. בעיה חמורה
אני02.07.22
מה הבעיה עם ליברלית? איש באמונתו יחיה. ככה הכי טוב.
מאיר03.07.22
בדיוק שימו לב למילים , להקשיב רק לגדולי ישראל
בדיוק03.07.22
21
לפיד ימ"ש, תביא לציבור את כל פרק י"ט בחומש ויקרא ולא רק את הפסוק ואהבת את הגר... יש שם תוכן שיחייב אותך הרבה, לא תקיפו פאת ראשך, את שבתותי תשמרו, ועוד ועיין בפסוק האחרון של הפרק הנ"ל. ואל תבלבל לנו במח אל ואהבת כי אתה שונא אותנו יותר מאשר הערבים שונאים אותנו.
פרק יט בויקרא..03.07.22
20
נאום הבולשיט. שפך כל כך הרבה רעל המסית והמדיח הזה. שחקן טוב מול מצלמה.
א.ח03.07.22
19
לפיד אתה אמרת שגם אתה עולה חרגל לבית שימוש,,,לא? אני הוזה ? אני מתביישת בראש ממשלה שאמר זאת.חזור בתשובה מלא לא כקריצה לדתיים שיחברו אליך.מתפללת דלא תהיה ראש ממשלה
ישראלה02.07.22
18
מה לעשות שכתוב בפרשה הקרובה פרשת בלק "הן עם לבדד ישכון" מי אתה שתאמר אחרת
כינרת02.07.22
17
... כי ציד בפיו..
ששש02.07.22
16
אז אמר, צבוע היה תמיד, חרדים היזהרו
ללא שם02.07.22
15
אדם שסותר את עצמו ומחליף את דעתותיו, נאום מלא כפירה בתורה ובאלוקי ישראל. עם ישראל לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב, רק בעזרת ה' נצליח, אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר
אליה02.07.22
אליה כמה טיפשות ונבערות לטעמך מושחתיהו שהפר את קדושת השבת מספר פעמים בשביל לשחד ולהסית זה בסדר צבועים שכמותכם האוכל שרימפסים ושאר שקצים כשר בעיניכם
אור03.07.22
14
אהבתי מה שאמר אבל העיקר איך יעבוד באמת למען כולם
RAFI03.07.22
13
לך קיבי......מט............
ג03.07.22
12
בתורה כתוב "הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב" אמר את זה משהו מהגוים בלעם קראו לו, והוא אמר מה אמור להיות היחס האמיתי בין העם היהודי לשאר האומות. הסיפור עם הבושם לא מראה על איזה שמחה יהודית מהבר מצווה של הבן.
יודה03.07.22
11
הבל הבלים. זה עיוות של התורה! ארץ ישראל ניתנה לנו מבורא עולם, ולא מחציית הירדן.
לא להיסחף לנופת צופים רעיל02.07.22
10
לא מאמין לאף מילה שלו
כל המדבר גבוהה יצא עתק מפיו02.07.22
9
שקרן הוא בעצמו הסית פילג אמר ואמר שבנט הוביל את המדינה להישגים כלכלית ביטחון לא ראיתי יש פיגועים יוקר המחיה הכל יקר מי הדלק הדירות השכירות הקורונה העיקר שצעקו איפה הוא חיי עלאק הישגים די שקרן ומסית
לפיד 02.07.22
8
חחחחח
מנשה02.07.22
7
אכן נאום מסורתי רק מסורת נוצרית..הבחור עף על עצמו.. למזלינו ההדיוט הזה לא ישאר הרבה זמן..
ישי02.07.22
6
בלה בלה בלה בלה
בלה בלה בלה 02.07.22
5
עלק עם ישראל לא לבדד ישכון אתם שקרן דמגוגג
יואל אוחיון02.07.22
4
לפיד אותו לפיד. תמיד ידע לדבר ולמשוך בלשון, כאילו הוא איש השלום. המשפטים ה'מסורתיים' האלה הם גילוי פנים בתורה שלא כהלכה.
מה מסורתי? כל מילה בנאום הזה היא כפירה02.07.22
3
שקרן מסית ומפלג. האיש המסוכן בישראל
לא מאמין ללפיד02.07.22
2
חחחחחחחח היהפוך כושי עורו הוא מנסה לקרוץ לחרדים הנבל הזה לא נשכח לו איך רדף אותנו
ימפל02.07.22
ברור שלא נשכח לו זה שיש לו רעמה כמו אריה זה לא אומר שצריך לשכוח לו עם כל הקריצות עין שלו בנאום. לא נשכח לכלב הזה שב2013 הוא הצליח לשרוך אחריו מיליון איש שיצאו לעצרת נגדו בחום הכבד בשיא הקיץ כעת זהו זמן נקמה וחשבון נפש לפרוע לו את החוב.
נ נח נחמ נחמן מאומן02.07.22
1
הזהרו מהצבועים ודומיהם.חוץ מלקרוץ לגפני וחבריו העול שקר אצלו. נראה לי שיש כאלו ששוכחים את הימים שהוא דיבר על החרדים והיהדות .
קובי02.07.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

שיבח מחבלים

השופט ליועמ"שית: למה אין חקירה פלילית נגד אחמד טיבי?

יוני גבאי | 26.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24

לוקח אחריות

מקורבו של נתניהו מסביר: "מסרים יותר חשובים מהתלהמות"

יוני גבאי | 19.04.24

סערה ברשת

'דרדל'ה': ציוץ של בן גביר קומם שרים בממשלה - ובאיראן

יוני גבאי | 19.04.24

התקיפה באיראן

ישראל שותקת? חברת וועדת החוץ והביטחון מפזרת רמזים

יוני גבאי | 19.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"אנו לא כמו הנאצים"

השיחה הקולנית והקשה בין נתניהו ושרת החוץ של גרמניה

דוד הכהן | 18.04.24

בצל המלחמה

"שלבים אחרונים"; מתקדמת נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

יוסי נכטיגל | 18.04.24