כיכר השבת

אש לעבר 'אגודת ישראל'

גפני לא שולל ריצה לבד: "השאלה אם צריכים ללכת ביחד"

יו"ר דגל התורה נערך לריצה נפרדת ותוקף בחריפות את 'אגודה'; עוקץ את גולדקנופף, פרוש ואייכלר; כועס על דרעי וסמוטריץ' בגלל הוועדות ומכנה את בנט, הנדל וכהנא בשמות גנאי • צפו (אקטואליה)

53
רפאל כהן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 26.07.22
משה גפני בוועידת דגל התורה (צילום: ללא קרדיט)

עד למועד סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-25 יש עוד שבועות רבים, אבל בסיעה הליטאית עושים הכל כדי להעניק את התחושה שהודעת הריצה הנפרדת מהחסידים - קרובה מאי פעם. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, שלפי הסכם הריצה המשותפת של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' צריך לוותר על המקום הראשון ברשימת 'יהדות התורה', עלה היום (שלישי) למתקפה חריפה וחריגה בתוכנה נגד שותפיו ב'אגודה', בוועידת מפלגתו בבני ברק.

"כל חסיד שומע לרב'ה שלו, ואנחנו שומעים לרב'ה שלנו", פתח גפני. "בחיים הציבוריים אנחנו מתחברים יחד (דגל ואגודה; ר"כ), ופתאום מתברר לנו שבנושא התשתיתי אנחנו לא משדרים על גל אחד: בחינוך, בגיוס, בשבת ובנושאים עקרוניים אחרים. אנחנו עולים ללשכת הגזית (למעונם של גדולי ישראל; ר"כ), שומעים משהו אחד, חוזרים לסיעה - ושומעים משהו אחר, ואנחנו לא יודעים מאיפה זה".

גפני התייחס לכך שבמצב האידיאלי, שלא מתקיים כיום, ההחלטה הייתה בידי רבני שתי הסיעות: "מה שהיה צריך זה לעשות שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ומועצת גדולי התורה של דגל התורה יישבו יחד ויקבלו החלטה. אנחנו בבית ראש הישיבה, דנים מה עושים עם חוק הגיוס, חזרנו - ופתאום אנחנו שומעים דברים אחרים, על חינוך ועל דברים אחרים".

בשלב זה גפני כבר הסביר לאן חתר בדבריו - ריצה נפרדת היא מהלך אפשרי: "ודאי שכל חסיד צריך לשמוע למה שהרב'ה שלו אומר, השאלה אם אנחנו צריכים ללכת יחד, בדבר שהוא נושא עקרוני אצלנו. אנחנו עושים חשבון: אנחנו מביאים את רוב הקולות, ואנחנו באים לרבותינו עם הלשון בחוץ!".

גפני עוקץ את פרוש ואייכלר - ותוקף את בנט, הנדל וכהנא (צילום: ללא קרדיט)

גפני חידד את דבריו בעקיצות נגד שותפיו למפלגה - יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש וישראל אייכלר. לנציג גור גפני שלח עקיצה כשאמר "שמו בראש הרשימה מישהו שלא היה אפילו יום אחד בכנסת"; את נציג שלומי אמונים הקניט כשהתבטא על פגישות פרוש וכהנא באשר להילולת הרשב"י: "דיברנו עם שרים בממשלה הזו, אבל לא נסענו למירון עם מתן כהנא. לא. יש כמה אנשים מוחרמים מבחינתנו, וכהנא אחד מהם"; וגם את נציג בעלזא גפני לא שכח, כשהתייחס להצעה שיהדות התורה קיבלה בתמורה להמשך קיום הממשלה: "הם רצו לתת את חוק הגיור תמורת תקציב 2023 - המשמעות היא שקנו אותך במחיר מאוד זול. אתה רוצה להפיל את הממשלה, שזו ההוראה שקיבלנו מגדולי התורה? אתה לא יכול לעשות כאלו עסקים שמתאימים ל'מאכערים' קטנים שיכולים לומר לבוס שלהם 'סידרתי'. אנחנו יודעים לסדר את זה יותר טוב. מי שהציע את ההצעות האלו, וכמה שהציעו, סילקנו אותם בבושת פנים".

גם את שותפיו להנהגת מפלגות הימין גפני לא שכח, כשתקף את יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', השניים שהובילו את חרם גוש הימין באופוזיציה על ועדות הכנסת: "יש לנו כעס על חברינו בגוש הימין שהחרימו את עבודת הוועדות", הצהיר גפני. "אם היינו כולם נוכחים בוועדות ומביכים אותם - כמו שעשינו בהצלחה במליאת הכנסת - היינו עכשיו כבר אחרי מערכת הבחירות, עם ממשלת ימין יציבה", טען.

יו"ר דגל התורה גם לא שכח לתקוף מספר בכירים בממשלת בנט-לפיד, על השנה שחלפה, וכינה בשמות גנאי חלקים ממנה: "העמדה שלנו היא שצריך לדבר עם אנשים, אבל יש כמה אנשים מוחרמים מבחינתנו: מתן כהנא, שעכשיו מקבל את העונש שלו, מסתובב כמו מחויב גלות והוא באמת מחויב גלות; יועז הנדל, שישב עם הרב'ה מויזניץ', עם הרב פינקל ועם מנהיגי קהילות והתנהג כמו פריץ, וגם הוא מקבל את העונש שלו ומסתובב כמו בגלות, ואנחנו מקווים שהעונש הזה יגיע גם לבנט ולליברמן. בנט מקבל את העונש שלו עם ההברקה הענקית שהוא מוציא את יום טוב כלפון מהכנסת בכדי שיוכל לשמור על הקואליציה שלו, ובסוף נשאר בלי משרד הדתות. הקב"ה מנהל את העולם, אבל השכל שלהם לא היה אף פעם, בשום תחום. בנט לא דיבר איתנו בכלל - ואנחנו שמחים על כך. בשביל מה אנחנו צריכים לדבר עם הפוחלץ הזה?".

בסיום דבריו הודה יו"ר דגל התורה, במרומז, בכך שסיעתו לבדה תמכה בקידום חוק הגיוס, אך למעשה קידומו נמנע בשל התנגדותה הבולטת של אגודת ישראל: "בגיוס נשארנו בלי חוק! מי שעושה השוואה של איזה חוק היה ניתן להעביר ומה עכשיו עומד מולנו. אנחנו עומדים מול גדולי התורה אצלנו עם הלשון בחוץ, אין לנו פתרון".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
רק בן גביר
מנחם מענדל27.07.22
בן גביר זה לא ההוא שתמיד בטוח שיש לו מספיק מצביעים כדי לקבל את ראשות הממשלה ובסוף הוא לא עובר את אחוז החסימה?
אולי הפעם הוא כן יצליח אבל עד עכשיו הוא 27.07.22
36
גפני נשאר אותו דמגוג וחושב שהוא יודע הכל.ואחר כך אומר שזה החלטה של הגדולים. מר גפני הדעה שלך לא חשוב מה חשוב זה רק דעת תורה.
אליהו 26.07.22
35
"אנחנו מביאים את רוב הקולות" נכון לירושלים בני ברק מודיעין עילית חיפה צפת פתח תקוה רכסים אופקים טלז סטון נתיבות תל ציון תפרח כרמיאל זכרון יעקב חדרה טבריה לא נכון לאשדוד ביתר עילית בית שמש אלעד נתניה רחובות תל אביב גבעת זאב ערד קרית גת חצור קרית מלאכי עמנואל כפר חב"ד בת ים חולון השאלה היא בכמה ההפרש
גבריאל26.07.22
איזה נאיביים, חבד לעולם לא תצביע אגודה אתם חיים בסרט גם הפלג הירושלמי לא יצביע אגודה הם מחרימים את הבחירות לחלוטין. והפריצים של החסידויות הגדולות שלא נותנים יצוג לחסידויות הקטנות יחפשו את המצביעים שלהם בטוחני שרוב החסידויות יצביעו דגל יש שם מרמור רב על אגודה ככה שרוב הציבור החרדי עם דגל
דגל26.07.22
למה? כי המינימום בכפר חב"ד זה 448 קולות בבחירות האחרונות ופעם אחת לפני כן 1113 קולות, בקרית מלאכי 570 מול אופציה שך 1089 שכבר הסכימו להצביע גם בצפת נחסרו יותר מ700 קולות בבחירות האחרונות. בתכלס' חב"ד מוכנים להצביע לאגודה אבל הם בורחים בגלל גפני לכל אופציה אחרת שנחשבת בעיניהם פחות גרוע מהגרוע
יצחק27.07.22
כמה עיוותים וואו
אחד שיודע 26.07.22
קבל את הנתונים האמיתיים בלי שום עיוותים נתחיל בירושלים שם הביאו דגל התורה 41,540 קולות מול 26,116 בלבד לאגודת ישראל, סה"כ 67,656 קולות, בבחירות הארציות לא הגיעו יהדות התורה אף פעם למספרים כאלו, ובעוד בבחירות לכנסת ה22 קבלו 64,937 קולות, ולכנסת ה23 קבלו 63,782 ואז תמכו בהם גם יחד ודת"ל, אך ללא עזרתם
חיים אשכנזי27.07.22

הצגת כל התגובות

34
גפני, רוצה להיפרד, לך על זה. אבל בלי לתקוף את כל העולם ואשתו.
חסיד 26.07.22
למה כי הוא אומר דברים נכונים?
מי26.07.22
33
גפני אתה הבטחת בבחירות המוניציפליות בירושלים לפני ציבור אברכים בביה''כ זכרון אברהם שתשמ''ט לא תחזור על עצמה וכל ההליכה לתמוך במשה ליאון ולא בנציג חרדי מוטי דוישט זה רק כדי לקבל נציגים לפי גודל מצביעים ועכיו אתה רוצה להחזיר את המחלוקת של תשמ''ט?.........???????
מוישי26.07.22
32
יאללה גפני!!!!! רוץ לבד אם אתה כל כך בטוח בעצמו נמאס כבר מכל האיומים שלך!!!!!! אבל אל דאגה בתוך תוכו הוא מפחד פחד לרוץ לבד וירוצו ביחד כמו שכבר רצים 30 שנה אז אל תפלו לספינים של גפני סה"כ התבגר זה הכול
אלימלא אמלא26.07.22
31
לראשונה אצביע לסמוטריץ
נח27.07.22
30
יאללה בלאגן תמשיכו לריב לאן תגיעו תלמדו מהשמאל איך שהם מתאחדים בושה
אברימי 26.07.22
29
תתפצל אחרי הבחירות עכשיו ריצה משותפת טכנית, שכולם יעברו את אחוז החסימה
חנוך26.07.22
28
יופי מעולה, תמשיכו כך ושני המפלגות ישארו בבית אולי כך ניפטר ממכם סוף סוף.
ביתרי26.07.22
27
מניפולציה בשקל כשאין טיעון עניני תוקפים ילדותית
חחח26.07.22
אין יותר ענייני מזה!
אחד26.07.22
26
אם הם רוצים להפסיד אז שירוצו לבד
שיר26.07.22
25
זה משה גפני שנציגי ש"ס בכנסת רועדים מפניו ומנשקים את כפות רגליו ובגלל שלא נעים ממנו הם עד היום כבר 700 שנה נמנעים מלהעביר חוק רישום אזורי......נציגי ש"ס רק שומעים את השם גפני מיד חיל ורעדה אוחזת בהם וכמעט שאינם יכולים לזוז......אז אם אתם מצביעים ש"ס בבחירות זה אומר שהצבעתם למשה גפני על פיו ישק כל דב
השולט בש"ס27.07.22
24
למה זה צריך להיות בסכסוך? כל אחד בטוח שהוא מביא את מירב הקולות ושהמפלגה השניה מבריחה מצביעים אז הפתרון הפשוט הוא להיפרד בצורה יפה ולתת לכל מפלגה להוכיח את טענותיה.
הקלפי הוא הסוקר הכי מדויק26.07.22
23
תמיד ב'שלושת השבועות' נזכרים לריב זה זמן מסוגל לשנאת חינם.
אלי26.07.22
22
אם הדיבור הזה כבר ממזמן היו זורקים אותך בבעיטה מהיהודות התורה ולא יודע לאן תלך פשוט בושה🤥🤥🤥🤥🤥
אא26.07.22
21
אם אתה שוה כל כך הרבה למה אתה מנהל קמפיין בתקשורת תכנס לחדרי המשא ומתן שלכם (פשוט זה מזכיר לי עוד מישהו שבטוח שהוא עובר את אחוז החסימה, גם רץ פעם לבד והביא מספר ששוה 2 מנדטים, גם טוען שמאז הוא גדל בלי פרופורציה, וגם עושה את קמפיין המיקומים שלו בתקשורת)
שמחה26.07.22
חחח חזק!!!
שמעון27.07.22
20
מתחבר מאוד לדבריו של גפני, ומעריך אותו יחד עם שאר הנציגים בדגל. ואשמח מאוד שירוצו בנפרד!!! התורה תנצח
שמילץ26.07.22
אין שם לא תורה , לא דגל התורה רקעניינים אישיים וג'ובים. ות התורה אז זאת תורה של מינים ואפיקורסים . איפה גפני ואיפה תורה.
יוחנן27.07.22
אכן גפני צודק
שמיל 26.07.22
19
גפני צודק בכל מילה, החסידים כל הזמן תוקעים מקלות בגלגלים בגלל פוליטיקה קטנה, הם רק מנסים לדאוג לשטיבל במקום לכלל הציבור, אם ייפרדו אין לאגודה סיכוי לעבור את אחוז החסימה אבל אולי צריך לעשות את זה כדי שהם יבינו מי הבוס....
ריאלי26.07.22
18
אתם יכולים ללכת ביחד אבל תעיפו לנו מהעינים את גולדקנוף
ןןןן26.07.22
17
חלאס, להתפלג וזהו. וגם המוניציפלי ובייחוד בבני ברק. לא להחזיר את זייברט הרשע
פיצול צו השעה26.07.22
בבני ברק חייבים לרוץ לבד ואולי להחזיר את קרליץ...
אחד26.07.22
16
הלוואי יהיה פריימריז ויהיה עידן אחדות טוב יותר, עם ערכים, יש לנו חבר'ה שיותר הישמרו על ארץ ישראל והשבת
מנחם27.07.22
15
חברי דגל התורה רוצו לבד העם איתכם לאגודה מגיע אולי מקומות שלישי ושמיני לא יותר מזה
היהודי הנצחי 26.07.22
14
הצבעת ג בזבזת קול .תמשיכו לרוב
קובי26.07.22
נכון צריך להצביע ישר ללפיד.. הוא הכי מייצג אותך מסתבר
ג26.07.22
13
זה משה גפני שנציגי ש"ס בכנסת רועדים מפניו ומנשקים את כפות רגליו ובגלל שלא נעים ממנו הם עד היום כבר 700 שנה נמנעים מלהעביר חוק רישום אזורי......נציגי ש"ס רק שומעים את השם גפני מיד חיל ורעדה אוחזת בהם וכמעט שאינם יכולים לזוז......אז אם אתם מצביעים ש"ס בבחירות זה אומר שהצבעתם למשה גפני על פיו ישק כל דב
שולט בש"ס26.07.22
12
שיכבד את ההסכם עם אגודה ויפסיק לאיים. אף אחד לא מתרגש ממנו.
שמעון26.07.22
זה לא קשור רק להסכם זה הרבה יותר נושאים השקפתיים עקרוניים
שוש26.07.22
עלי ועל צווארי אם נותנים לו מקום ראשון ותפקיד ראשון נעלמים כל הטיעונים האידאולוגיים
שמעון27.07.22
11
במקום שתתאחדו כולם כמו הערבים ואחר כך כל אחד יקח מקום . לא אתם קופצים כמו טיפשים ומפסידים הכל פעם אחר פעם בגלל הכבוד האבוד שאין לכם . אתם לא עושים כלום ואין לכם כח בגרוש ומפחדים מכולם . סתם חבל על הקולות שלנו . החרדים סובלים וסובלים בגללכם .
תמיר 26.07.22
איך אפשר לרוץ ביחד עם יחס הקולות לא שווה בכלל... וגם גולדקנופף רוצה את המקום הראשון.. האיש שגורם הכי הרבה נזק
ד26.07.22
10
שחרר כבר חתיכת נקניק
משה כהן27.07.22
9
השפה הגסה של גפני פוגעת קשות בדגל התורה--גפני מאבד את עשתונותיו--מתנהג בגסות רוח
חיים אריה26.07.22
8
גפני השמאלן אל תאיים עלינו.מי שלא שומע לך אז הוא צריך להיקרא בשמות גנאי.
יצחק26.07.22
עוד חבדניק משועמם לך לבן גביר ותריב שם ואל תתערב
כ26.07.22
7
תרוצו בנפרד ככה יהיו יותר מנדטים לגוש....
יותר מנדטים26.07.22
6
מה זו הועידה הזו? היו שם מעריצים? מתפקדים?? או שהם סתם הסריטו את עצמם על במה? חוצמיזה בשביל מה כנסים? גדוה''ת קובעים לא????
ץ26.07.22
5
אין ספק הגיע הזמן שדגל ירוצו בנפרד. נמאס מהבגידות של אגודה. נמאס שכל אחד שם דואג רק לחצר שלו, במיוחד שיחס הקולות לא מייצג את כמות הבוחרים של דגל שהם הרוב. הציבור של דגל בעד היפרדות
בעד26.07.22
4
גפני צודק!!!
חסיד פיקח.27.07.22
3
גסות הרוח של גפני תגרום לנו משמיים להמשיך לשבת באופוזיציה עם ביבי
שרה26.07.22
2
גבריאל!!! זה בדיוק החשבון שגפני גם יודע את זה אבל הוא עושה שרירים זה הכול הלוואי שאגודה תרוץ לבד תפרסם הלאה את המספרים הלאה!!!!!!
אלימלא אמלא27.07.22
1
לך לבד אבל הביתה מספיק והותר היית ועכשיו ההסתאבות עולה לראשך יש צורך דחוף לרענן את הרשימה כי הבוחרים בורחים
מנחם27.07.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

ביקורת בקואליציה

פרטי העסקה המתגבשת | ויתורים משמעותיים מצב ישראל 

דודי בן חמו | 27.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24