כיכר השבת

סמוטריץ': תנו לנו יד"

גנץ נטש את הנאום הכתוב ואמר בכאב: "קראו לי רוצח" | צפו

בנאום שנשא שר הביטחון היוצא בני גנץ, לזכר יצחק רבין, סיפר גנץ כי הכין נאום מראש אך החליט לבסוף לנאום בעל פה | סמוטריץ', שדיבר אחריו אמר: "מותר לומר שרבין הוביל תהליך הרסני" (חדשות)

59
איצלה כץ | כיכר השבת | י"ב בחשוון | 06.11.22

בנאום ישיר וכאוב, סיפר היום (ראשון) במליאת הכנסת, שר הביטחון היוצא, יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ כי למרות שהכין נאום כתוב על מורשתו של ראש הממשלה הנרצח יצחק רבין, החליט שלא לשאת אותו אלא לדבר על "27 השנים הבאות" כלשונו, ולא על 27 השנים שחלפו מאז הרצח המחריד.

"קיבלתי השבוע תזכורת קטנה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מילים למעשים, שמי שאומר אותם לא מתכוון לתוצאה אבל הוא לא יודע לשלוט בתוצאה" פתח גנץ את נאומו. "זה לא סוד שכל פעם שאני הולך לכותל אני מניח את אותו הפתק עם אותן מילים שיבוא שלום עלינו ושיהיה שלום בנינו" המשיך.

"הלכנו לקלפי, כל אחד מאזרחי ישראל שם את הפתק שלו כפי שהוא היה רוצה שיקרה. עשיתי טעות, הלכתי ערב לפני הבחירות לשים פתק בכותל, והינה אני מוצא את עצמי, פסיק היסטורי ליד רבין אבל עם אותן שנות שירות ומסירות, ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות – רוצח. אילו אותן הצעקות בדיוק, וזה 27 שנים אחרי" סיפר בכאב.

"בואו לא רק נחשוב מה הביא לאותו לילה נורא בנובמבר אלא מה יכול להביא חלילה ללילה הבא. ואני אומר לכם שיש קשר בין מילים לבין מעשים בקצה" נאם גנץ בפאתוס.

"אני משוכנע שחבריי לא רוצים שמישהו יפגע בי, ואני לא פוחד מזה, אבל אני חרד לכך כי מילים מובילות למעשים. אעשה הכול שיהיה שלום ביננו, ואני זוכר שמילים גורמות למעשים. אני לא מתווכח עם תוצאות הבחירות, אני מקבל את רצונו של הבוחר, אבל תסתכלו בבקשה 27 שנה קדימה ותיראו לאן הדברים יכולים להידרדר כי כשהם ידרדרו לא יהיה כוח שיעצור אותם. אני אעשה הכול כדי שזה לא יקרה" סיים גנץ את נאומו.

לאחר מכן נאם יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שאמר: "שמי הוא בצלאל סמוטריץ', אני מתנחל, בניתי את ביתי ביהודה ושומרון, ביישוב קדומים, אני דתי, חובש כיפה סרוגה- די גדולה, ונושא את הנאום הזה מעל בימת הכנסת כי"ור מפלגת הציונות הדתית וככל הנראה בעז״ה גם כשר לעתיד בממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו שתוקם בימים הקרובים".

"אני ביקשתי לנאום הערב בישיבת הזכרון כדי לבקש: 27 שנים אחרי הרצח הנורא, תנו גם לי, תנו גם לנו, להיות שותפים ליום הזה. כן, אני זוכר את עצמי כנער בן 15, היום לפני 27 שנים שומע את איתן הבר ז"ל מבשר בקול רוטט "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער רב וביגון עמוק על מותו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין אשר נרצח בידי מתנקש", זוכר את עצמי נדהם ומתעטף בצער רב וביגון עמוק על רצח ראש ממשלת ישראל, אבל התחושה הזו נמשכה דקות ספורות בלבד".

"מיד עם היוודע דבר הרצח הנורא- הוקם מפעל ההאשמה שגם 27 שנים אחרי מייצר עוד ועוד האשמות נגד יותר מחצי מהעם המואשם באחריות לרצח שביצע הרוצח השפל יגאל עמיר. ״הוא לחץ על ההדק, אבל כולכם עמדתם מאחוריו.״ במקום לנסות לחפש את המאחד, את השותפות של כל העם בהתנגדות הנחרצת לרצח פוליטי , גבול שלעולם אסור לחצות אותו במדינה דמוקרטית, היום הזה הפך להיות ליום האשמות, שבו חצי מהעם, הימין, הציונות הדתית, המתנחלים, הרבנים, המפגינים שמחו מדם ליבם נגד אסון הסכם אוסלו, האופוזיציה, יושב ראש האופוזיציה, כולם מואשמים, עד היום, במילים קשות ובוטות באחריות לרצח ראש הממשלה יצחק רבין".

"לראש הממשלה יצחק רבין זכויות גדולות בתקומת עם ישראל בארצו, מפקד גדוד בפלמח, מפקד חטיבת הראל במלחמת העצמאות, רמטכ"ל מלחמת ששת הימים בה שוחררה בירתנו ירושלים, ראש הממשלה שאחראי על שחרור חטופי אנטבה במבצע יונתן..ועוד. אבל הוא גם היה ראש ממשלה שהוביל את מדינת ישראל לתהליך הרסני שאותתיו ניכרים עד היום בדמות הסכמי אוסלו".

עוד הוסיף סמוטריץ': "אמרנו את אז ומותר לומר זאת גם היום- לצד זכויותיו הרבות. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית מותר להביע התנגדות, כן גם קולנית, נגד מהלכי הממשלה. זו נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. מותר להפגין, מותר לזעוק וכן מותר גם לומר מילים קשות ולא כל מילה קשה היא הסתה. ולא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו."

"לצערי, כצפוי, אחרי ההכרעה החד משמעית בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר, גם היום הזה וביתר שאת נוצל למשחקי ההאשמות הבוטות ששוב גרמו לנו להתרחק מהמטרה המרכזית של היום הזה: לזכור ביחד, לחנך את הילדים שלנו, כולם, על גבולות הדמוקרטיה. אבל אני לא מתכוון היום לשתף פעולה עם המשחק הזה ו״להחזיר לכם״. אני באמת עומד כאן בפניכם, משפחת רבין, אנשי מרכז רבין, מושיט לכם יד ומבקש 27 שנים אחרי, תנו לנו להיות שותפים ליום הזה".

"בואו נחפש את המסר המשותף שיגרום לנו לזכור ביחד, כל עם ישראל, שמאל וימין, חילוניים ודתיים, תושבי תל אביב ותושבי קדומים, אל תתנו להם להפוך את יום הזכרון לרצח ליום של ניצול ציני והתנגחות פוליטית, אל תעשו את זה גם אתם, בואו נחפש ביום הזה את הממלכתי, את המאחד, אל תתעקשו להרחיב עוד ועוד את המפריד. וכן, במדינה דמוקרטית, מותר לנו לחלוק, מותר לנו לזעוק, מותר לנו להלחם על האמונות והערכים שלנו. אבל אסור לנו להרים יד איש על רעהו- תוך תמרור אזהרה משותף לכולנו: רצח ראש ממשלה היה גבול שנחצה ואסור שייחצה שוב לעולם. תהא נשמתו של ראש הממשלה יצחק רבין צרורה בצרור החיים", אמר סמוטריץ' בסיום נאומו.

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
טמבל !!!
רק ריבו!!! (רחובות)07.11.22
51
איזה עם-הארץ ריקני חשוך ❗ ====================
יהודי ❗06.11.22
50
מסכן!!!! הוא ממורמר מכל הבחירות האלו . תראו באיזה טון הוא מדבר בחיים הוא לא דיבר ככה. צועק. הוא מנסה להפחיד את הציבור כאילו מה הולך להיות פה! מה קרה רק צעקו לך.......עושה מזה הרים וגבעות שלא ישכח באופוזיציה.....
אליחי06.11.22

הצגת כל התגובות

49
המילים של גנץ כל מילה בסלע הלוואי שכולם יפנימו
שרה06.11.22
48
זו קבוצת יהודים שכואב להם רצח של יהודים וכניסה של משפחות בישראל למעגל משפחות השכול בשונה מהרבה שמאלנים ובפרט בשונה מאותם שמאלנים שהחליטו להסיר את המחסום בקרית ארבע ואת הסגר בשועפאט למרות שהם ידעו שזה יכול לאפשר למחבלים להיכנס לשטח שמעבר למחסום שהיה מקודם, עם נשק ואמצעי חבלה.
משה06.11.22
47
מרשים!!!
אמיחי06.11.22
46
חח אני אחות באחד המיון בארץ ועל בסיס יומיומי קוראים לי נאצית רוצחת פושעת ועוד...בני גנץ, תלמד לסנן!!
אחות07.11.22
לאחות חדר מיון, אני מצדיע לך ועוד רבים כמוני. את עושה עבודת קודש, מי שלא מעריך אותך, זאת בעיה גדולה שלו.
עליזה פ.10.11.22
45
דיבר כמו חיה פצועה וכן למה נתת הוראה לפתוח את המחסום ליד קרית ארבע?
אנחנו06.11.22
44
צודק בכל מילה. פשוט בושה. מרגע לרגע מתחזקת אצלי הדעה שסופה של המדינה הולך וקרב. יהודים!! הכינו מקום לברוח.
שלום06.11.22
43
מר גנץ מי שרצח את רבין זה השב"כ
יניב06.11.22
42
תותח על
ון06.11.22
41
המטיף לטוהר הנשר והמשמעות היא :סיכון יהודים, מבחינת ההלכה הוא ר ו צ ח !!!
יעקב07.11.22
40
אה - מעניין מאוד: ו כ ש א ת ה קראת לימין רוצח - זה נראה לך בסדר - נכון????????? אגואיסט שמאלני צבוע!!!!!
אוראל זר07.11.22
39
מר גנץ היקר זכור היטב את האומץ באו''ם ''סיכנתי את חיילי גולני בשביל פלסטינים'' במילים אלו קראת לעצמך ''רוצח'' אז בל תלין על קריאות אלו ...
מייקי 06.11.22
38
בני גנץ, ברצינות: כואב לי על הפגיעה בך - אבל אתה וחבריך הפכתם את המקום הכי ממלכתי בעיניכם, קרי- הכנסת, לקרקס - כבר מזמן... אז פוחזים (שאיני מצדיקה את התנהגותם)- השיבו באותה מטבע- (אם כי אני הייתי מעדיפה שרק יוציאו לשון- בלי לצעוק !!! 😜 כמו בגן ...). ואם כבר הזכרנו את יצחק רבין ז"ל. רבין נרצח כשהיי
שלי06.11.22
37
האם מי שמשחרר רצועה של כלב "אמסטף" , והכלב נשך למות מישהו , לא נקרא רוצח ??? נכון , הכלב רצח , אבל הוא שחרר אותו !!!! הוא לא ממש רוצח , אבל אי אפשר לומר שהוא לא רוצח !!! החירות שנתן לכלב רצחה , מה הוא בדיוק ?????
דוד06.11.22
36
סוף סוף מישהו שלא מפחד להגיד את האמת בפרצוף של כולם ולא לתת לאנשי השמאל במה בכל שנה להגיד את דברי ההסתה שלהם כנגד כל אחד שחושב אחרת מהם. באותו מידה לא נשכח שאנשי השמאל היה אחראים במידה רבה על הרצח, הם חשבו לקבל הון פוליטי מכל הסיפור, אבל קרה פנצ'ר והא באמת נרצח. וכל שנה מחדש מתאספים להגיד שכל אחד שח
משה 06.11.22
ב ו ד י ו ק!!!!!!!!!!!
אוראל זר07.11.22
35
בכיינות שמאלנית
סתם אזרח07.11.22
34
קנו לו טיטול ומוצץ ילד מפגר גנץ
אבי שמירלברג06.11.22
33
דיבר ישר ולעניין. סוף סוף יש מי שאומר את האמת בצורה גלויה ללא פחד!!!
עם ישראל חי! 06.11.22
נכון
חיה07.11.22
32
גנץ צודק לא קל לשמוע מילים מהסוג ששמע,ואכן מילים יכולות להוביל למעשים... אבל אל תשכח את חבריך מהשמאל שהעמידו אנשים כדוגמת בן גביר מול קנה הרובה...בדיוק כמו שאמרו לך תסתכל על הדבשת שלכם...
... 06.11.22
31
פצצה של ניאום מילה בסלע בניגוד לגנץ
דוד כהן06.11.22
30
כחרדית, הקריאות הללו זה בושה! הבחורים הללו לא מהציבור חרדי צריך לבקש מחילה מגנץ שהוא אדם טוב לב מיסודו, לא מקללים אף אדם!
יפית07.11.22
29
מר גנץ .אם הייתי יושב בכנסת בנאום שלך .וזה לא היה אזכרה של רבין הייתי מתפוצץ מצחוק על השטויות שדברת ועוד עם התנועות שלך.
אילן07.11.22
28
דיבר יפה סמוטריץ
יהודי06.11.22
27
מי שנפגש עם אבו מאזן בבית שלו שיישא בתוצאות ולא ייתלה ברבין שר"י.
יהודה החסיד 06.11.22
26
ואתה והחברים שלך קראתם לנו נאצים,היטלר, ארדואן, גבלס להמשיך??
צביעות בשקל06.11.22
25
גנץ עושה רושם של אדם טוב אבל בחר בצד הרע, וחבל
ספי07.11.22
24
גנץ. אתה לא צריך להיפגע מאנשים שסוגדים לעגל הזהב
מלי07.11.22
23
אוי צעקו עליך ונפגעת אוי אוי אוי לך תראה מה עושים כבר עשר שנים לאנשים מהצד הלא נכון של המפה בתקשורת.
יהודי06.11.22
22
בצלאל , גם אתה נהיית פחדן ?? רבין בחייו הוביל תהליך מות לאזרחי המדינה !!! זה לא היה ויכוח פוליטי , אלה היו החיים שלנו !!! מאסות של פיגועים ושל הרג יתמות ושכול , זו היתה המציאות שהוא הוביל אותנו אליה , ולא חשב כלל לעצור ! "אנו לא נכנע לטירור" ........ כל כך מהר שחכת ????? קול דמי הנהרגים והנרצח
דינה06.11.22
צודק 1000%
יעל07.11.22
21
מר גנץ בוא נזכיר לך שיריבך נתניהו מקבל הרבה יותר ממך קראיות גנאי ואיומים ואתה לא מגנה את זה לרגע......
יהודי06.11.22
הנוכל גנץ שר''י היה מבין המסיתים נגד ביבי שילך לאלף עזזאל וכן כן אתה רוצח . דאגת לפלסטינים ע.ח חיילי צהל. דאגת לפנסיות שמנות לזקני צהל ע.ח עניי ישראל. תלך כפרה על ביבי ועלינו לך לך זבללללללללללללללללללל
לךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך07.11.22
20
תתביישו בושה לעם לאן הגענו ביזיון אתם צריכים להצדיע לאיש הזה חלאות כמה שהעם הזה אוהב סבל עכשעו תקבלו עם בן גביר והסמראוטוביץ
שון07.11.22
גנץ היה נגד העם - אז העם עכשיו נגד גנץ - והמבין יבין - קאפיש? אם זה לא מוצא חן בעיניך - חתיכת נוירוטי - זאת בעיה שלך!
אוראל זר08.11.22
19
בצלאל.אני גם אדם שמחפש שלום ורוצה שלום ביננו. אבל לצערי במקרה הזה אתה משחק לידיים שלהם ונופל ברשת שלהם.לצערי כמו שהערבים לא רוצים שלום ופה השמאל כל היום רודף שלום והם נופלים בפח של חברי הכנסת הערבים ואשף. כך אותו דבר עם השמאל . אתה כ"כ חכם ותראה שאני צודק. להם לשמאל צריך כן צריך להחזיר את המקל בעיני
פלוני06.11.22
18
מדבר יפה
06.11.22
17
מה יהיה ב27 שנות הבאות יהיה יותר תלמידי ישיבות שבאמת ילמדו תורה הקדושה ויותר ישתפללו להקדוש ברוך הוא להודות ולהלל ולבקש על העתיד העם ישראל
בדוי06.11.22
16
לא ידעתי. כזה בכיין
אלי08.11.22
15
דיבר ממש יפה אגב הצבעתי בן גביר
יאיר07.11.22
14
גם גנץ וגם סמוטריץ מילים פצצה הגיע זמן לאחדות אני אומר לכם זאת בדמעות שליש הגיע זמן להתאחד לגאולה שלימה אמן.
אריק06.11.22
13
יש לי דמעות בעיניים שום יהודי- גם אם מפלגתו לא עולה בקנה אחד עם השקפותינו- לא אמור לקבל צעקות כאלה שהוא מגיע להתפלל בכותל התדרדרנו...
ירושלים06.11.22
שום יהודי לא צריך שיעשו תמונה שלו עם חבל תלייה על הצוואר גם אם קוראים לו ביבי
די לצביעות והבכיינות 06.11.22
12
אנחנו בכלל לא מכירים ביום הזה
אבא אבא אבא06.11.22
11
מאחורי דימעות התנין מסתתר אדם עם שיגעון גדלות . שחושב שהוא נימצא בקום של רבין .. גנץ הפוליטיקאי הטריל את המדינה בחמש מערכות של בחירות . ועכשיו כשהפסיד . הוא מנסה ליצור אמפטיה ולהיתקרבן בדמות מחליפו של רבין . כבר כינהו חברו הרמטכ"ל גבי אשכנזי . חתיכת ח מ ו ר... ואין צורך להוסיף על כינוי זה
אבי 09.11.22
10
מעניין מאוד שאתה נפגע ממילים שאתה מאוד מפחד שיגיעו למעשים ומה עם כל המילים והמעשים והבזיונות והזלזול ועוד ועוד בציבור ששומר תורה ומצוות????? שם זה הגיע אוהו למעשים!!!!!! קשוט עצמך תחילה פתאום אתה מוצא מקום להיפגע???? פשוט דמגוגיה.
שירה07.11.22
9
אחלה בצלאל.. מדבר יפה
דניאל06.11.22
8
ושאמרו לזרוק את החרדים למיזבלה שתקת למה למה ? המילים האלה בסדר? אז אל תבכה עכשיו מילים רק לך מזיקות לחרדים לא?
משה06.11.22
7
מה שגנץ ועוד פוליטיקאים שוכחים זה שההחלטות שלהם הרות גורל והן משפיעות על החיים ועל המוות של אזרחי המדינה. אז לדוגמה כשיהודי נרצח בפיגוע כתוצאה מהחלטת גנץ לטובת האויב הדם שלו גם קצת על המצפון של גנץ. אולי כדאי שאנשי ציבור יקחו את זה בחשבון ויתייחסו לתפקיד שלהם בחרדת קודש ולא רק יחשבנו את הכסף והכבו
באמת לא נעים06.11.22
6
בני ומירב הדומעים רבין המשיך לעשות מה שעשה אחרי מאות אחוזים שקדמו לו בני ומירב ממשיכים אחרי מאות אלפי אחוזים של רבין לדעת השמאל יש מי שאסור לו לרצוח ויש מי שדמו אדום
התנין חיית מחמד מול 06.11.22
5
עד מתי יעצימו?
שולי06.11.22
4
רבין יש"ו רצה להוביל את המדינה הזאת לאסון!!! היה לנבלה הזה דין רודף והיה חובה לרצוח אותו יגאל עמיר הקדוש שמסר חייו לקח את האחריות ועשה את המעשה הנכון היום לצערינו יושבים אנשים יותר גרועים מרבין יש"ו והם נקראים בפי העם "ימניים" זה לא נתפס במח!! גנץ! לך כפרה על יגאל עמיר ועל כל הצדיקים האמיתיים שנלחמ
רבין יש"ו06.11.22
3
זה ראש הממשלה הבא
חכם06.11.22
2
איבד את זה
יוסי06.11.22
1
בשתי מילים: מגיע לך!!!!!!!!!!!
אנדר וויגין25.04.24
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

ה'טיימס': גנץ היה מעורפל בהצהרה, נתפס כ"לא אמין"  

ב. ניסני | 15:52

"היריב שלך כועס"

חדד צפוי לייצג את פילבר | הפרקליטות: "ניגוד עניינים מובהק"

קובי אטינגר | 13:36

דיבר מדם ליבו

אח החטוף: "לא מוכן שאחי יחזור מעזה בשקית שחורה" | צפו

קובי אטינגר | 13:05

בצל המגעים מול אמריקה

המלך סלמאן חולה; בסעודיה נערכים לשינויים בהנהגה

יוסי נכטיגל | 11:42

האם הממשלה תשרוד?

קיץ פוליטי חם; אלו המכשולים הצפויים לממשלה המקרטעת

יוני גבאי | 08:34
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"אתם לא יודעים לנהל"

חילופי האשמות בין שרים לנתניהו: "אתה לא מעוניין בעסקה"

יוני גבאי | 19.05.24

קורא להציב אולטימטום

סמוטריץ': "להיכנס קרקעית ללבנון אם חיזבאללה לא יציית"

יוני גבאי | 19.05.24

עדכון גירסה

השינויים של גנץ במכתבים לנתניהו על החזרת החטופים 

יוני גבאי | 19.05.24

מלחמת 'חרבות ברזל'

סקר: 63% מהציבור סבורים שתפקוד רה"מ נתניהו – גרוע

יוני גבאי | 19.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

ממשלת החירום בסכנה

השר בני גנץ הציב אולטימטום לנתניהו - וחטף מכל הכיוונים

ישי כהן | 19.05.24

"בחר לחלל את השבת"

גפני נגד גנץ: "איננו ראוי להיות מנהיג במדינת ישראל"

ישי כהן | 18.05.24

ממשלת החירום בסכנה

נתניהו עונה לגנץ: ״נותן אולטימטום לראש הממשלה במקום לחמאס״

ישי כהן | 18.05.24

"שלטון נתניהו רשום על שמכם"

לפיד לגנץ: "די עם האולטימטומים הריקים, צאו מהממשלה"

ישי כהן | 18.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

דד ליין לנתניהו

גנץ: "לקודש הקודשים של הביטחון חודרים שיקולים פוליטיים"

ישי כהן | 18.05.24

סוער בקבינט

גלנט יצא - ובן גביר התעצבן: "נתניהו צריך לפטר אותו"

יוני גבאי | 17.05.24