כיכר השבת

מלחמה נגד לומדי התורה

קדימה בקמפיין הסתה נגד החרדים: "להטיל סנקציות"

תנועת קדימה יוצאת החל מהבוקר בקמפיין הסתה חדש נגד לומדי התורה, וכפי שהם מכנים זאת "למען השוויון בנטל ונגד חוק ההשתמטות של ראש הממשלה - תחת הסיסמה: 'קדימה לשרת, נתניהו משתמט'". בקדימה מסבירים את העיתוי: "בדיוק בעוד שבוע פג תוקפו של חוק טל, ולנתניהו אין רוב להעביר חוק טל 2" (פוליטי)

12
ניצן ארליך | כיכר השבת | ו' באב | 25.07.12
הקמפיין החדש
הקמפיין החדש (צילום: קדימה)

תנועת קדימה יוצאת החל מהבוקר (רביעי) בקמפיין הסתה חדש נגד לומדי התורה בארץ-הקודש, וכפי שהם מכנים זאת "למען השוויון בנטל ונגד חוק ההשתמטות של ראש הממשלה - תחת הסיסמה: "קדימה לשרת, נתניהו משתמט".

המודעת הודבקו על מאות אוטובוסים ברחבי הארץ, במטרה לחשוף כמה שיותר אנשים לקמפיין נגד התורה הקדושה.

בקדימה מסבירים את העיתוי לקמפיין החדש: "בדיוק בעוד שבוע פג תוקפו של חוק טל, ולראש הממשלה בנימין נתניהו אין ולא יהיה רוב בכנסת להעביר את חוק טל 2.

"בניגוד לפשרה ההיסטורית שהציעה קדימה בה שמונים אחוזים מכל שנתון יתגייסו עד גיל 22 וכלפי אלו שישתמטו ינקטו סנקציות אישיות, קהילתיות ומוסדיות, הצעת נתניהו קובעת את גיל הגיוס על 26, אינה קובעת סנקציות אישיות על המשתמטים ואינה קובעת אחריות אישית על המועמדים החרדים לגיוס".

מפלגת קדימה, שעומדת לפני פירוק, מצהירה כי היא "תתנגד לחוק ההשתמטות של נתניהו, שבחר במשתמטים על פני המשרתים - הבנות והבנים, מעמד הביניים התורם היצרני ומשלם המיסים".

עוד הם אומרים: "בקדימה מציבה עצמה בשורה אחת עם דרישת הרוב הציוני והממלכתי שדורש חלוקת שווה בנטל ושוויון בשירות".

"אוייבי האלוקים"

חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב בחריפות לקמפיין. "עומדים אנו בימי החורבן ואני מבקש למחות על דברי הבלע והזדון שהושמעו כאן נגד לומדי התורה הנקראים על ידי הרשעים בלשון הגנאי: 'משתמטים'. מי שקורא למאות אלפי משתתפי ההלוויה של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל בתואר המשוקץ 'משתמטים' הם אויבי ומשנאי ה' אלוקי ישראל, עליהם הכתוב אומר: ה' ילחם לכם ואתם תחרישון", אמר אייכלר.

"הקב"ה יגן על לומדי התורה מפני כל מבקשי רעתם ואיש לא יוכל לגעת בהם לרעה. אם בתקשורת ישנם מגיבים הקוראים להשמדת החרדים, האשמה תלויה באנשי השלטון שקוראים ללומדי התורה 'משתמטים'".

הרב אייכלר המשיך ותקף: "מי מילל ומי פילל שמדינה יהודית תכריז מלחמה נגד תורת ישראל ולומדיה. מי בקש מידכם רמוס חצרי ולבא לארץ הקודש, לקרוא לילדי ישראל 'משתמטים'. היינו כאן לפניכם ונישאר כאן אחריכם. אני מדבר רק על אלה שקוראים לעמלי תורה המוסרים את נפשם לתורה וממיתים את עצמם באהלה של תורה 'משתמטים'. כי רוב בני ישראל גם חילונים וגם כאלה שיש לנו ויכוח אתם בענין הגיוס, אוהבים את התורה ומכבדים את גדולי התורה. רק אחוז קטן של מסיתים סוחפים אחריהם עם שלם לשנאת התורה.

"בימי תשעת הימים של ערב החורבן, דווקא המשתמטים מחובת קיום התורה, משמירת השבת וקיום המצוות, קוראים לעם ה' השוכן בציון - משתמטים. עליהם הכתוב אומר בנביא עמוס: 'הנה עיני ה' אלוקים בממלכה החטאה והשמדתי אותה מעל האדמה'.

"אך הקב"ה מבטיח לנו 'אפס כי לא השמד אשמיד את בית יעקב נאום ה' וכו'. בחרב ימותו כל חטאי עמי האומרים לא תגיש ותקדים בעדינו הרעה. ביום ההוא אקים את סוכת דוד הנופלת וכו' והריסותי ואקים ובניתיה כימי עולם. ושבתי את שבות עמי ישראל וכו ולא ינתשו עוד מעל אדמתם אשר נתתי להם אמר ה' אלוקיך.

"הקב"ה ישמור עלינו מפני כל אויבינו. אני חוזר ומדגיש כי רוב עם ישראל, כולל החילונים, רוצים להשתייך לעם ה' לומדי התורה ושומריה. אך אנו תפילה שגם המוסתים הקוראים לנו 'משתמטים' יחזרו בתשובה ולא ייענשו על אשר מבזים את התורה ולומדיה".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
חברה להירגע גם חילונים שהולכים לצבא לא מקריבים את חייהם לצבא כולה מדובר על 3 שנים ואחרי זה חוזרים ללמוד עד 120!!!
ארמדיל225.07.12
נכנסת יהלום ויצאת זכוכית שונה ופורש לא יכול לעשות תשובה! יש אנשים טיפשים שחושבים שהם יותר חכמים מהקב"ה ואתה אחד מהם ועוד קורא לעצמו אדמירל!!!
כלטוב25.07.12
ואיפה כתוב בתורה/הלכה שאסור ללכת לצבא שמגן על עם ישראל (הצבא מונע פיגועים/שומר על הגבולות/ נלחם נגד האויבים שמסביב שרק רוצים לכלותינו) דרך אגב, אתם הולכים לכותל נכון? מי שחרר את הכותל? (ואת ירושלים והגולן ואת יו"ש) האם בהיסטוריה שלנו לא היו מלחמות? (המכבים, דוד המלך, בר כוכבא) למה שלא תהפכו את הצבא
לי26.07.12
6
ולא יתגייסו.. זה אבסורד החרדים הן חלק מהמדינה החילונים הם אחינו... ובגלל כמה מיעוטים הם מוכנים לתת "סנקציות אישיות" על החרדים.. מי מילל ומי פילל לעשות כך לעם ישראל וללומדי התורה המאמינים כי התורה שומרת עלינו.. כל מה שהולך כאן זו כפייה חילונית שאין כדוגמתה.. אל תתפלאו אם הבסיסים יהפכו לישיבות.. ה'ילח
אדם חרד25.07.12
5
ותפתח האדמה את פיה ותבלע את קרח [מופז]... והם צועקים ממעמקי האדמה "משה אמת ותורתו אמת ואנחנו בדאין"!מסכן הפסיד עולם הזה וגם עולם הבא שקם על הקבה והתורה הקדושה ולומדיה! תראו מה שכסא עושה לבן אדם הקבה הרים אותו גבוה ועזב אותו להתרסק כן יאבדו כל אוייביך השם!
כלטוב25.07.12

הצגת כל התגובות

4
מפגרים
גרוזיני25.07.12
3
לא ראיתי מי שיוצא למלחמה נגד העובדים את ה' ויצאו מזה בשלום! היתה פעם תנועת 'שינוי' שהיא והעומד בראשה נלחמו בחרדים ובישיבות ונעלמו נמחקו! והם היו תנועה גדולה גדולה והיום הם אינם. כך יהיה סופם של קדימה לתהום! אמר רבי שמעון.. "תמה אני על בני-אדם שאינם מקפידים בקיום המצוות ואינם שמים לב לרצון בור
א. לוי25.07.12
2
הכל בשביל קמפיין בחירות
אחד שיודע25.07.12
1
לא ראוי לדבר כך על יהודים, במיוחד חרדי שלא למד היסטוריה, ולא יודע כי כל עולם התורה הושמד באירופה, דבר שהוא ללא תקדים בעם ישראל ובעמי העולם.
דן סגל25.07.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 16:51

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 14:22

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 09:50

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24