כיכר השבת

רכבת ישראל

הקו המהיר לירושלים פוגע בקווים הקיימים

היערכות לקויה או פגיעה זמנית? הקו המהיר לירושלים מצריך את רכבת ישראל להפחית את תדירות חלק מהקווים הקיימים או לקצר אותם ובכך צפוי העומס לגדול בכמה מהם (תחבורה)

8
כיכר השבת | י"ח באב | 30.07.18
הקו המהיר לירושלים פוגע בקווים הקיימים
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים צפוי להיפתח רק באזור סוכות, אם לא נצפה בעיכוב נוסף, אך כבר כבר בעוד חודש יתחילו לשלם את המחיר נוסעי הרכבת בקווים אחרים. על פי הודעת רכבת ישראל בשל הנחיית משרד התחבורה לקראת הפעלת הקו, ובמטרה להקצות רכבות לתפעול הקו המהיר, העומסים ברכבות בכלל ובין חיפה לתל אביב בפרט עומדים להחריף.

על פי הדיווח, הקו המרכזי שיסבול מהמהלך הוא קו באר שבע-נהריה. לקראת השינויים המתקרבים, הקו יתחיל ויסיים את פעולתו כבר בתחנת הרצליה. הנוסעים לצפון יצטרכו להחליף רכבות בתחנות תל אביב כדי להגיע לחיפה או לנהריה. הנוסעים דרומה יחליפו רכבת בהרצליה או שיעלו על הרכבות האחרות שנוסעות ישירות לדרום ויגבירו את העומס עליהן.

ביום שישי ובמוצאי שבת הקו יפעל במתכונתו הנוכחית שכן רבים בעיקר חיילים נוסעים חזרה לבתיהם בזמנים אלו. לטענת הרכבת, הקיצור ישפיע על מעט נוסעים מכיוון שרוב המשתמשים בקו כיום יורדים בתחנות תל אביב.

קו נוסף שיקוצר הוא כרמיאל-באר שבע: בימות השבוע (א'-ה') הקו יתחיל ויסיים את השירות בתחנת חיפה מרכז השמונה ובימי שישי ובמוצ"ש יפעל במתוכנת הנוכחית. הנוסעים מתחנות כרמיאל ואחיהוד שרוצים להגיע דרומית לחיפה, יצטרכו להשתמש ברכבת הפרברית כרמיאל-חיפה חוף הכרמל ויוכלו להחליף רכבת בתחנת חיפה מרכז השמונה. עבור תושבי כרמיאל מדובר בבשורה רעה, מכיוון שהרכבת הישירה למרכז התבטלה והם יצטרכו להשתמש ברכבת פרברית כדי להגיע לחיפה ומשם לקחת רכבת נוספת מה שיאריך להם את הזמן ויפגע בנוחות הנסיעה.

על פי ההערכות, שני השינויים הללו צפויים ליצור עומס רב על הרכבות בין חיפה לתל אביב, שגם כך עמוסות מידי. לפי הרכבת, בשעות העומס בימי השבוע תפעלנה שלוש רכבות מחיפה לתל אביב, במקום ארבע שפועלות כיום.

שינויים צפויים גם בקו בית שמש-ירושלים מלחה, בשל העובדה שהקו המהיר יחליף את הקו הישן בין בית שמש לבירה ירווחו זמני הרכבות בקו זה. במהלך ימי השבוע יופעל הקו במתכונת של רכבת אחת כל שעתיים ובימי שישי ובמוצ"ש יופעל הקו במתכונת של רכבת אחת לשעה.

ברכבת ישראל לעומת זאת טוענים כי ההכנות לקו החדש לא כוללות רק גזרות על הציבור, אלא גם תנאים משופרים. בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב-נהריה צפויים לפעול החל מספטמבר קרונות דו קומתיים חדשים, שיגדילו משמעותית את קיבולות הנוסעים ברכבות שמופעלות בקו הזה, שהופעל עד כה באמצעות רכבות חד קומתיות.

בנוסף, קיצור קו באר שבע-נהריה, שעבר עד כה במסילות החוף העמוסות, יאפשר לדברי רכבת ישראל, לנוסעי קו החוף שירות משופר שיכלול זמן עצירה ארוך יותר בתחנות חדרה מערב, נתניה ובית יהושע. תחנות אלה מאופיינות בכמות נוסעים גבוהה בשעות העומס, שלעתים גורם לעיכובים בלוחות הזמנים. לטענת הרכבת, בזכות הארכת זמן העצירה בתחנות ישופר גם הדיוק בקו בנימינה-רחובות/אשקלון.

תוכן שאסור לפספס
8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
תלמידי הישיבה הגדולה אחרי שנה של רכבות שלפחות הנעימו קצת את הנסיעה מהצפון הרחוק למרכז ולירושלים, חבל ביותר, לא קל עם הנסיעות כל שכן עכשיו
אורחות התורה בכרמיאל30.07.18
5
סוף סוף, יש אפשרות להגיע ברכבת למרכז ודרומה לו ומחי יד , במקום לשפר מקלקלים...פשוט מדינת חלם...
תמי30.07.18
4
איך מפחיתים את קוי הרכבת והתדירות שלה בקו הכי עמוס במדינה? שגם ככה אין מקום לעמוד וכבר עכשיו גורש שיפור דחוף?? מי מנהל את הרכבת ואיפה הפיקוח?? ממשלה גרועה
טל לקוחה שבויה של הרכבת30.07.18

הצגת כל התגובות

3
הקו מת"א לב"ש עוצר תמיד בלהבים הקטנה והעשירה ןמאריכה תמיד את הקו לב"ש לחיילים ולאזרחים
האם קשרי ר.מועצה לכץ גרמו לזה?30.07.18
2
המבין יבין
משה30.07.18
1
אין לי מושג מי כתב את הכתבה הזאת, אבל אין לה כל קשר עם המציאות. להלן מספר דוגמאות: א. הרכבות בין בית שמש לירושלים רווחו כבר מזמן. אין לי מושג למה זה רלוונטי מכיוון שמאז שקוצר המסלול הרכבת הזו בקושי שימושית. ב. בקו נתב"ג נהריה יש רכבות דו-קומתיות מאז ומעולם. ג. אין לי מושג מה קורה בקו כרמיאל-באר שבע
יעקב30.07.18
.
ח30.07.18
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית
ש

המספרים שמאחורי ההצלחה האדירה במבצע "שושן פורים" בירושלים של משרד התחבורה

כיכר בשיתוף משרד התחבורה | מקודם
ש

שמחה וששון - לא בכבישים

אגד נערכת להפעלת שרות זמין בימי הפורים

כיכר בשיתוף אגד | מקודם

"השרה נגד הנוסעים"

יפגע בנוסעים: הופל החוק לתשלום באשראי בתחבורה ציבורית

דוד הכהן | 17.03.24

המהפכה של משרד התחבורה

הבשורה במחירי התחבורה הציבורית - חיסכון ענק לנוסעים

דניאל הרץ | 14.03.24

אלו הוצאות הפיקוח

מאות אלפי דו"חות לנוסעי התחבורה הציבורית; ומי השיאנית?

בני סולומון | 11.03.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

במקום הרווח שהפסידו ממס הבלו

זה המס שיגבו מכם עבור נסיעה של כל 100 ק"מ ברכב חשמלי

בני סולומון | 08.03.24

בהסכם עם משרד התחבורה

יחליף את הרב קו? פיילוט התשלומים באשראי - יתרחב

דניאל הרץ | 05.03.24

לילה של עבודות

שימו לב! בשל עבודות בגשר המיתרים; אלו השינויים במוצ"ש

בני סולומון | 05.03.24

העלות? 300 מיליון בשנה • צפו

נחשף בכנסת: 30% מהנוסעים בתחבורה ציבורית לא משלמים

בני סולומון | 12.02.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

22 מיליון מקומות ישיבה

2024 זה כאן: זה סכום עסקת הענק לרכישת קרונות חשמליים

יוסי נכטיגל | 22.01.24
ש

מודיעין עילית

הנהגים החרדים ב'קווים' התברכו במעונו של רב אחוזת ברכפלד

כיכר בשיתוף קווים | מקודם

תוספות המס ההזויות

השרה סטרוק הגיבה: "מכירה שרים שלא גומרים את החודש"

בני סולומון | 21.01.24

דו"ח המבקר

הגודש בכבישים גרם ב-2021 לנזק של כ-31 מיליארד שקל

קובי אטינגר | 15.01.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"אבסורד זועק לשמיים"

זעם בוועדה על מיסוי רכבים חשמליים: "פגיעה קשה בתחרות"

דוד הכהן | 27.12.23

תהיה קליטה סלולרית

הדרך לנווה יעקב תקוצר | אלו 2 המנהרות שייפתחו היום בי-ם

בני סולומון | 14.12.23

ישדרג את הצי הקיים

למרות המלחמה: ארבעה קטרים חשמליים הגיעו לישראל

דוד הכהן | 14.12.23