כיכר השבת

השביתה ברכבת

סמוטריץ': אדרעי נוהגת בבריונות לא חוקית

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף את גילה אדרעי יו"ר ועד העובדים של רכבת ישראל ומתחייב לחוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שישים סוף לשביתות. הוועד בתגובה: "מביך ועצוב" (חדשות)

6
דניאל הרץ | כיכר השבת | ב' באלול | 02.09.19
סמוטריץ': אדרעי נוהגת בבריונות לא חוקית
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' תוקף בחריפות רבה את גילה אדרעי העומדת בראש וועד העובדים של רכבת ישראל. "תכירו. האישה שבתמונה למטה היא זו שבבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות פוגעת בכם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב בלוח הזמנים המקורי", כתב סמוטריץ' בדף הפייסבוק שלו.

בפוסט ארוך הוא מגולל את הסיפור כולו, "פרויקט החשמול של הרכבת המהירה מירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב הסתיים כבר פיזית. הנהלת הרכבת והעובדים הנהדרים שלה עובדים קשה מאוד כבר תקופה ארוכה כדי לפתוח את הקו כולו בלוח הזמנים המקורי. מה שנשאר כעת זה לבצע שורה של ניסיונות ותקופת הרצה כדי לקבל את האישורים הנדרשים לפי הסטנדרטים הבינלאומיים ולפתוח את הקו בשבילכם".

"בלילה שבין חמישי לשישי היתה אמורה להיות נסיעה ראשונה של קטר על הקו כדי לבדוק אותו לקראת ההרצה. זה לא קרה. למה? כי הגב' גילה אדרעי החליטה שזה לא מוצא חן בעיניה אז היא ניצלה את הכח המוגזם שיש לה ביד כיושבת ראש וועד העובדים והורתה להם לא לבצע את נסיעת הניסוי", תוקף השר.

לדבריו, החלטתה של אדרעי לא עניינית, "ועל מה יצא קצפה הפעם? לרכבת יש מרכז ניהול ישן ולא יעיל. בהשקעה גדולה בנינו מרכז חדש ומתקדם בלוד שאמור לאפשר לנו לנהל טוב יותר את המשאב המוגבל הזה לטובתכם הנוסעים. בשבוע שעבר מנכ"ל הרכבת נפגש עם עובדי המרכז והסביר להם את חשיבות המעבר. הוא הבטיח להם שאיש מהם לא יפגע מהמעבר. גילה לא אהבה שהמנכ"ל מרשה לעצמו להיפגש עם "העובדים שלה" בלי רשותה אז היא החליטה לעשות שריר ולהראות לכם מה זה. כן לכם. בכם היא פוגעת, לא בשום דבר אחר".

"אתם קולטים את זה? לשיטתה של יו"ר הוועד עובדי הרכבת הם עובדים שלה, ולמנכ"ל הרכבת - שאמור לנהל את הרכבת לטובת כולנו - אסור להיפגש איתם ולנהל אותם, כמו שכל מנהל של חברה נורמלית עושה. אז זהו שלא. אנחנו נשים סוף לחגיגה הזו. עובדי הרכבת הם עובדי החברה, שהיא חברה ממשלתית. יש לה שר אחראי, יו"ר, דירקטוריון, ומנכ"ל, והם מנהלים וינהלו את החברה והעובדים", מצהיר סמוטריץ'.

"יש אכן ברכבת גם וועד עובדים שאמור לשמור על זכויות העובדים, וזה טוב ויפה, אבל יו"ר הוועד לא תנהל את הרכבת ולא תקבע אם נעבור למרכז הבקרה החדש או לא. נקודה" הודיע שר התחבורה.

סמוטריץ' תוקף באופן אישי את אדרעי ומביא דוגמאות נוספות על התנהלותה, "חושבים ששמעתם כבר הכל? תופתעו, אבל ממש לא. קחו עוד דוגמא אחת קטנה כדי להבין את גודל האבסורד. עובדי הרכבת מצויידים במכשירי מירס ישנים שחברת מירס כבר לא נותנת להם שירות. הנהלת הרכבת הזמינה לעובדים מכשירים חדשים וטובים מהדור המתקדם ביותר. זה כמובן טוב לעובדים, טוב לחברה, וטוב לציבור. פשוט, לא? אז זהו שלא. לגב' אדרעי זה לא בא בטוב. המכשירים החדשים שוקלים 40 גרם יותר מהקודמים (קראתם טוב - ארבעים גרם בלבד!). היא החליטה שמדובר בהרעת תנאים ולכן הורתה לעובדים לא לקחת אותם. אז עובדי הרכבת ימשיכו להשתמש במכשירים ישנים ודפוקים ואתם תמשיכו לקבל שירות רע כי זה מה שגילה החליטה".

סמוטריץ' טוען כי הסיבה שאדרעי נלחמת כעת היא מרתון דיונים שאמור להתקיים בכפר המכביה בעוד כשבועיים כדי לסכם את המו"מ בין ההנהלה לעובדים.

"אז בואו נעשה סדר אחת ולתמיד: ברכבת יש עובדים חרוצים וטובים, אבל יש יו"רית חסרת אחריות שמתנהגת בבריונות עבריינית, פוגעת בעובדים, פוגעת ברכבת ופוגעת בכם הנוסעים. עובדי הרכבת הם עובדי הרכבת ולא עובדי הוועד. ההנהלה החדשה והטובה של הרכבת מקבלת ממני גיבוי מלא והיא שתנהל את הרכבת ותתן הוראות לעובדים. מי שלא מבין את זה לא יישאר במערכת. נקודה", איים סמוטריץ' שבכלל לא בטוח שיישאר בתפקיד בעוד כשבועיים לאחר הבחירות.

סמוטריץ' הצהיר כי יילחם בנושא השביתות באופן כללי, "אני חוזר על ההתחייבות שלי, שלשמחתי בבחירות האחרונות גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף אליה, לחוקק מיד בתחילת הקדנציה את החוק שיחייב בוררות חובה בשירותים חיוניים ויאסור שביתה נגד הממשלה כריבון. אני לא נגד עבודה מאורגנת. עבודה מאורגנת שנועדה לשמור על זכויות עובדים הוא דבר חשוב וטוב, אבל היא לא מנהלת את המדינה או את השירות הציבורי וחייבים לשים סוף למציאות האבסורדית הזו שבה אזרחי ישראל הם בני ערובה לגחמות של ראשי וועדים שעושים פוליטיקה וגורפים רווחים אישיים על גבו של הציבור. לזה נשים סוף! נקבע בעזרת השם בחוק סנקציות פליליות ואזרחיות כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזוייפות ושאר תרגילים. החוק הזה יחוקק פשוט כי אין ברירה. נקודה".

"אין דבר שפוגע יותר בעבודה המאורגנת ובעובדים מאנשים חסרי אחריות שעושים שימוש לרעה בכח שיש להם. יו"ר וועד עובדי הרכבת מוציאה שם רע לרכבת, לעובדים ולעבודה המאורגנת בכלל. יו"ר ההסתדרות הקודם הבין את זה והדיח אותה מתפקידה. חבל שהנוכחי עוד לא מבין את הנזק שהיא גורמת להסתדרות והולך בדרך של קודמו", תקף סמוטריץ.

תגובת ועד עובדי הרכבת: "מביך ועצוב לקרוא מה שיש לשר התחבורה סמוטריץ׳ לכתוב לציבור מבלי שיודע דבר וחצי דבר על יו"ר הוועד או על עובדי הרכבת - גם לא על העניינים שהתיימר לכתוב עליהם.

"שר התחבורה מעולם לא החליף עם יו"ר הוועד או עם כל גורם אחר בוועד אף לא מילה אחת. אבל זה לא מנע ממנו לפרסם את דברי הבלע והשקר חסרי האחריות שפרסם היום. חבל שבעיני השר סמוטריץ׳ האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר. העיקר הרפש והססמאות גם אם הן ריקות מכל תוכן.

"ועד העובדים לא נתן שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם ביה"ד לא הוציא אתמול שום צו נגדו אלא להיפך, הורה להנהלה לא לבצע שום מיקור חוץ בתקופת המו"מ.

"אנחנו קוראים לשר להיפגש עם ועד העובדים ולהכיר, לפחות באופן שטחי, את העובדות לפני שמגבש דעה כלשהי ומפיץ הכפשות נטולות בסיס לציבור.

"אין ספק שלולא היתה אישה עומדת בראש הוועד לא היה השר מצרף תמונה ומתיחס אליה בלשון מסיתה. לצערנו, הסגנון, המילים שבחר וסילוף העובדות מעידים על השר יותר מאשר על וועד העובדים והעומדת בראשו".

תוכן שאסור לפספס
6 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
הוא סתם מושפע מדעות השקדיה שבזמן האחרון לידו יותר מידי. לא מובן על סמך מה הוא כתב את כל זה. השירות ברכבת מהטובים שיש בארץ והעובדים תמיד נראים מרוצים ונותנים יחס טוב ושירות מקצועי.
אחת הנוסעות הרכבת03.09.19
5
עדין מאמינה לסמוטריץ
סורי02.09.19
4
מגזימה עובדים לא ייפגשו עם המנכ״ל קצת התבלבלה תפקידה לשמור על העובדים ולא לנהל את הרכבת מקוה שהעובדים יבינו ולא יבחרו בה להמשך.... בריונית לשמה
תמר03.09.19

הצגת כל התגובות

3
הפאפוס הזה פותח את הפה יותר מידי בזמן האחרון..
אני03.09.19
2
אני היום נסעתי ברכבת, אך התאכזבתי לראות שאין כל עזרה בכניסה לתחנה , כל הנוסעים היו חייבים להסתדר בעצמם. זה ממש זילזול לדעתי, ביחס לנוסע שלעיתים נמצא בלחץ של זמן ולא יכול להספיק לקנות לעצמו כרטיס מפני שלא יודע איך להתנהל מול המכונה... הבנתי משיחה קצרה מול בקר של החברה ברכבת שהשיקול הוא קיצוצים.. כמו
מישהי02.09.19
1
התגובה שלהם לא עניינית פשוט בושה
אבא 02.09.19
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית

רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בחג הפסח | הזמנים

יוסי נכטיגל | 17.04.24

צפו בתיעוד מבצע פסח

3,800 ליטרים של חומרי ניקוי | כך מנקים את הרכבות לפסח

בני סולומון | 16.04.24
ש

לראשונה מזה שנים:

משרד התחבורה משיק קו חדש בקו ירושלים - בני ברק

כיכר בשיתוף משה"ת | מקודם
ש

למעלה מ-150 אנשי צוות:

המספרים שמאחורי ההצלחה האדירה במבצע "שושן פורים" בירושלים של משרד התחבורה

כיכר בשיתוף משרד התחבורה | מקודם
ש

שמחה וששון - לא בכבישים

אגד נערכת להפעלת שרות זמין בימי הפורים

כיכר בשיתוף אגד | מקודם
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"השרה נגד הנוסעים"

יפגע בנוסעים: הופל החוק לתשלום באשראי בתחבורה ציבורית

דוד הכהן | 17.03.24

המהפכה של משרד התחבורה

הבשורה במחירי התחבורה הציבורית - חיסכון ענק לנוסעים

דניאל הרץ | 14.03.24

אלו הוצאות הפיקוח

מאות אלפי דו"חות לנוסעי התחבורה הציבורית; ומי השיאנית?

בני סולומון | 11.03.24

במקום הרווח שהפסידו ממס הבלו

זה המס שיגבו מכם עבור נסיעה של כל 100 ק"מ ברכב חשמלי

בני סולומון | 08.03.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בהסכם עם משרד התחבורה

יחליף את הרב קו? פיילוט התשלומים באשראי - יתרחב

דניאל הרץ | 05.03.24

לילה של עבודות

שימו לב! בשל עבודות בגשר המיתרים; אלו השינויים במוצ"ש

בני סולומון | 05.03.24

העלות? 300 מיליון בשנה • צפו

נחשף בכנסת: 30% מהנוסעים בתחבורה ציבורית לא משלמים

בני סולומון | 12.02.24

22 מיליון מקומות ישיבה

2024 זה כאן: זה סכום עסקת הענק לרכישת קרונות חשמליים

יוסי נכטיגל | 22.01.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

מודיעין עילית

הנהגים החרדים ב'קווים' התברכו במעונו של רב אחוזת ברכפלד

כיכר בשיתוף קווים | מקודם

תוספות המס ההזויות

השרה סטרוק הגיבה: "מכירה שרים שלא גומרים את החודש"

בני סולומון | 21.01.24

דו"ח המבקר

הגודש בכבישים גרם ב-2021 לנזק של כ-31 מיליארד שקל

קובי אטינגר | 15.01.24

"אבסורד זועק לשמיים"

זעם בוועדה על מיסוי רכבים חשמליים: "פגיעה קשה בתחרות"

דוד הכהן | 27.12.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תהיה קליטה סלולרית

הדרך לנווה יעקב תקוצר | אלו 2 המנהרות שייפתחו היום בי-ם

בני סולומון | 14.12.23

ישדרג את הצי הקיים

למרות המלחמה: ארבעה קטרים חשמליים הגיעו לישראל

דוד הכהן | 14.12.23