כיכר השבת

זוגיות: טיפים שיעשו לכם שלום בית אמיתי

במקום לשנות את בן הזוג, השקיעו את כל האנרגיות של הרצון לשינוי בעצמכם ובהתבוננות פנימית מעמיקה תוך שאלה מה עוד אוכל אני לעשות בכדי שאזכה בזוגיות טובה ומאושרת ואם כן השמיים הם הגבול. לא משאירים דברים בבטן!! אם אירע דבר מה לא נעים ביניכם חשוב שתשבו ותלבנו את הדברים עוד באותו היום מבלי לגרור את זה

19
חגית אמאייב | כיכר השבת | ט' בסיון | 30.05.12
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אין דבר כזה ביקורת בונה! ביקורת היא תמיד הרסנית ולא מועילה והפעולה היחידה שהיא יוצרת זו התנגדות וחסימות לעומת זאת כאשר ישנם דברים שחשוב לכם שישמעו, עליכם לרפד את פתיחת השיחה במילים טובות ומפרגנות כאשר את הדברים שמציקים לכם יש לומר כדבר שלו יתוקן, תיהיה המציאות הזוגית טובה אף יותר, לדוגמא: "את/ה איש/ה נפלא/ה ואני יודע/ת שאת/ה עובד/ת קשה ובכל זאת לו רק תסכימ/י לעזור לי בעניין הזה (כל אחד מה שמטריד את מנוחתו) אני ממש יעריך את זה ואני בטוח/ה שנצליח ובגדול".

מילים טובות הן מצרך חיוני בדיוק כמו מזון ושינה, לכל אדם יש צורך קיומי באישור מהסביבה ועל כן אנו כל הזמן מתבוננים סביבנו לראות מה אומרים עלינו אך כאשר אנו נישאים את מלוא הצורך במילים טובות ומפרגנות אנו מבקשים ומייחלים לקבל מבן זוגנו אשר הוא ורק הוא, יכול לספק לנו את אותו חמצן בדמות מחמאה, חיזוק והערכה לו אנו כה זקוקים בכדי להתקיים.

אני יכול לתת לעצמי מילים טובות, אני לא חייב לחכות כל העת שמישהו אחר יעניק לי את כל החום והאהבה להם אני זקוק. אם אדע לתת לעצמי את החיזוקים והמילים הטובות להם אני מייחל כבר ארגיש טוב יותר ואז יוקל גם לאדם שמולי לתת לי מילים טובות שעל כך נאמר "כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם" שכן הרבה יותר קל לנו לתת מילה טובה לאדם שמבין בעצמו שהוא טוב וראוי מאשר לאדם שעסוק כל העת בהלקאה עצמית אינסופית ומרגיש שהוא כלל לא ראוי לטוב, מה שמוריד את מוטיבציית האחר למצוא ולהאיר לו את הטוב.

כל אחד יודע היטב במה הוא חלש ועל כן אף אחד אינו מעוניין שמישהו אחר יאמר לו עד כמה הוא חסר ואכן זוגיות טובה מתבססת על ראיית הטוב שבאחר ולא התמקדות במגרעותיו. לו יחיה האדם את חייו עם אדם אחר שכל הזמן שם לו כמעין מראה המזכירה לו את פצעיו וחסרונותיו, בוודאי לא יוכל לתחבר אליו רגשית ואך ברור ששותפות שכזאת לא תחזיק מעמד באופן הטבעי ביותר שכן אף אחד לא רוצה שיעמוד מולו אדם שיידרך לו כל העת על יבלותיו ויזרה מלח על פצעיו על כן אם אין לכם משהו טוב להגיד אזי "סייג לחוכמה שתיקה".

המתנה הגדולה מכולם

לא משאירים דברים בבטן!! אם אירע דבר מה לא נעים ביניכם חשוב שתשבו ותלבנו את הדברים עוד באותו היום מבלי לגרור את זה שכן הלילה הוא זמן בו הראש נובר בבעיות והיצר מנפחם למימדים לא פרופורציונאליים, דבר אשר יוצר ביניכם פערים שלאחר מכן, עם חלוף הזמן קשה יותר לגשר עליהם כי נוספים עוד ועוד דברים על כדור השלג שהולך ומתגלגל, תופח ולא משאיר מקום להיגיון בריא אשר נחוץ ביותר לפתרון קונפליקטים.

זוגיות היא המתנה הכי גדולה שאדם יכול לקבל לו רק יסכים לקבל את המציאות במקום לנסות לשנותה, זיכרו תמיד את כל הדברים היפים והטובים בבן הזוג, אותם דברים בעבורם החלטתם להינשא ואכן, אף על פי שהחיים דינאמיים ואנו משתנים עם השנים עדיין בכל אחד ישנו טוב מהותי, קיומי, אלו-קי אשר טבוע בצורה השורשית ביותר ואשר מחכה שיכירו בו ויטפחו אותו כאשר שני בני הזוג הם היחידים שאמורים לספק זה לזו את אותה מראה ליופי ולטוב הקיים.

והכי חשוב, אל תחפשו או תנסו לשנות את השני! הוא פשוט לא ישתנה רק כי אתם רוצים שישתנה, במקום זאת השקיעו את כל האנרגיות של הרצון לשינוי בעצמכם ובהתבוננות פנימית מעמיקה תוך שאלה מה עוד אוכל אני לעשות בכדי שאזכה בזוגיות טובה ומאושרת ואם כן השמיים הם הגבול.

בהצלחה!

לשיטת הטיפול הזוגי הייחודית לתקשורת טובה יותר ולמניעת השחיקה הזוגית באמצעות קלפים "בשניים" המותאמת לציבור התורני ולשאלות בנושאי זוגיות, הורות, מצבי דיכאון, חרדות, קשיים נפשיים ועוד בפורום המקצועי שבאתר www.b-two.co.il "בשניים ויותר".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
4
הדברים נכונים, והבנתם הם רק ההתחלה. עכשיו צריך לעבוד: ראשית הפנמת הדברים, ואח"כ יישומם. לאט לאט. זה יהיה קשה, ויהיו כשלונות למכביר, אבל חייבים להמשיך לנסות כל הזמן, מבלי לוותר. וגם: להתפלל להשם כל הזמן שיעזור !
דוד18.08.15
3
ממש רגשת אותי המאמר כתוב כל כך יפה ובכנות אמיתית דברים שיוצאים מן הלב נכנסים אל הלב תודה!!
אפרתוש31.05.12
2
כל המאמר הזה נכון מאד,אבל כבר כמה פעמים אתם מעלים את הנושא הזה כמה זה חשוב באמת לדבר וכו',אבל מה לעשות שאני מדברת עם בעלי והוא נירדם לי מול העיניים? אני מתחננת אליו לקצת יחס הוגן! הוא חוזר מהעבודה ומחפש רק אוכל ולישון! אני מיואשת כל הזמן בוכה בלילות,כדי שהילדים לא יראו!אני עצובה,אבל חייבת להישאר שמח
חנה אסתר30.05.12
כמה ימים תהיי חזקה, ותתנהגי אתו באותו מטבע, פשוט אדישות, גם את תקחי לך זמן לישון, ותבקשי ממנו אוכל... מהר מאד הוא יחזר אחריך, ויהיה ילד טוב... אין יחסים חד-סטריים. לטובת השלום בית, תהיי חזקה!
היועץ31.05.12
יכול להיות שכשהוא חוזר את ניראית לא טוב,את רק בוכה ומתלוננת על היום הקשה שעברת.והוא חוזר הבייתה עייף ובמקום לנוח הוא סובל... תשמעי לעצתי.לפני שהוא חוזר תדאגי שהבית יהיה נקי,שאת תיראי טוב,תתלבשי יפה,תתאפרי בקיצור תחשבי שאת יוצאת לאירוע.ותקבלי אותו בחיוך.תספרי לו על החוכמות של הילדים וכמה שהם מקסימים.
אסתי ב.31.05.12
שלום‏ ‏אסתר, הבעיה‏ ‏שלך‏ ‏איננה‏ ‏חדשה‏!‏‏ ‏ והיא‏ ‏מתחילה‏ ‏לא‏ ‏בבעלך...‏ ‏ כשיושבים‏ ‏לדבר‏ ‏עם‏ ‏בעל‏ ‏לא‏ ‏צריך‏ ‏ישר‏ ‏‏'‏'להפיל‏ ‏תיקים‏'‏',‏ ‏בעל‏ ‏אוהב‏ ‏שקודם‏ ‏נותנים‏ ‏לו‏ ‏חום,‏ ‏יחס‏, ‏וחיוכים,‏‏ ‏אחרי‏ ‏ההתעניינות‏ ‏בו‏ ‏תוכלי‏ ‏לעבור‏ ‏לשאר‏ ‏הנושאים,‏ ‏בפרט‏ ‏אותם‏ ‏המעיקים‏ ‏לך
תלוי‏ ‏בדרך.31.05.12
צרת רבים חצי נחמה
אני בכיכר 31.05.12
גם כך נאמר
לאני בכיכר31.05.12
אבל יש דרכים לקבל עזרה אז תנסו כל מה שאפשר
פנינה31.05.12

הצגת כל התגובות

1
אבל בכלל לא קל לבצע אותה, אני מרגיש שאני כל הזמן נופל ונכשל בדברים אפילו הכי פשוטים שיש וזה ממש מתסכל אותי ומוריד לי את החשק להמשיך לנסות, הלוואי שאצליח לגייס את הכוחות להם דרוש בזוגיות.
דורון30.05.12
חייב לעשות את העבודה, אף אחד לא יעשה אותה בשבילנו וזאת הבעיה שאנחנו חושבים שיגישו לנו דברים על מגש של כסף וזה ממש לא ככה. אז אם אין אני לי מי לי!
שולמית30.05.12
אולי גם יעניין אותך
זוגיות
ש

הקורבנות היא רישיון לא לקחת על עצמנו אחריות

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מכורים לסטטוס?

הזוג החרדי ניסה להיות "אושיות רשת" והמשפחה כמעט התפרקה | כך הם ניצלו

מרדכי רוט | 21.03.24

מאמר תגובה

להיות כל איש שורר בביתו – כיצד? ומה ההפך מזוגיות רעילה?

ורד שאלתיאל | 21.03.24

מאמר תגובה

אם אתה רוצה להיות - מלך בבית, אשתך חייבת להיות - מלכה!

ורד שאלתיאל | 18.03.24

הצצה לאולם הדיונים 

חקירה, עדים והתרת נדרים | כך התגרשתי בבית הדין הרבני בירושלים  

משה לוין | 14.03.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

שלום בבית - כבר מתחילת הקשר

איך תדעו אם אתם ב"קשר לא בריא" בזוגיות? | המדריך המלא

ארי טננבוים | 14.03.24
ש

מוכר לכם?

לא הילדים צריכים טיפול אלא אולי אתם

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

מסר חשוב לשלום בית

כשהקשיש החרדי הגרוש דרש לעזוב את בית האבות: "לא יכול לראות את הזוג הזה"

מרדכי רוט | 07.03.24
ש

קשיים וחוזקות בחיי הזוגיות

כל הקשר שלכם עד היום היה מאבק הישרדות אחד גדול

חנה דיין | מקודם
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

ברוכה הבאה לחיבור האלוקי

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם
ש

גירושין או להתעקש?

הגירושין האלה היו בלתי נמנעים

כיכר בשיתוף | מקודם

המגשר מנחה דרך

אחרי הכל - החלטתם להתגרש? כך תפחיתו נזקים ותיפרדו בשלום

ארי טננבוים | 15.02.24

גלגולו של אגו

מוריה השתלטה ליודה על החיים, והוא חיפש מפלט - עד שהבעיה נחשפה | סיפור מטלטל

משה רבי | 08.02.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

למה לא לשוחח?

הבעל זעם על אשתו שלא סיפקה את רצונותיו והם נקלעו למשבר | כך זה נפתר

מרדכי רוט | 08.02.24