כיכר השבת

דיווח מיוחד

הרב הודה: אני כותב "חלב ישראל" על חלב עכו"ם

רב מוכר בקהילה יהודית העניק חותמת "חלב ישראל" על חלב עכו"ם. "גדולים וטובים ממני מעניקים הכשר לחלב עכו"ם ומציגים את מוצריהם כחלב ישראל", אמר הרב ללא מצמוץ. עובדה זו, לצד סיפורים נוספים, נחשפו בוועידת הכשרות האירופאית. שליחי "כיכר השבת" לבלגיה בדיווח וגלריית תמונות (בתפוצות)

18
שליחי כיכר השבת לבלגיה | כיכר השבת | ז' בחשוון | 25.10.09
הוועידה, היום
הוועידה, היום (מאיר דהן)

עשרות רבנים ומומחי כשרות מכל רחבי אירופה התכנסו בבריסל לשני ימי דיונים מרתוניים בנושאי כשרות המזון במסגרת כינוס הכשרות השלישי של מרכז רבני אירופה.

בהשתתפות עשרות רבנים, משגיחים וראשי מערכות הכשרות באירופה וברחבי העולם, נפתח היום בשעות הבוקר כינוס הכשרות השלישי של מרכז רבני אירופה. הכינוס מתקיים השנה במלון 'קראון פלאזה' הממוקם בלב מתחם משרדי האיחוד האירופאי.

החל משעות הבוקר הגיעו הרבנים בעשרות טיסות מרחבי אירופה והעולם לכינוס המקצועי, השלישי בסדרה, שיוזם "מרכז רבני אירופה", העוסק בכל ימות השנה במתן סיוע ללמעלה מ-700 רבנים וקהילות באירופה. את הרבנים קדמו בברכה צוות המרכז בראשות הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה. הכינוס, בו משתתפים אישים בולטים ביהדות העולם, מתקיים תחת אבטחה קפדנית של משטרת בריסל.

את הכינוס כובד לפתוח הגרד"מ ליברמן שליט"א, רבה הראשי של קהילת שומרי הדת באנטוורפן, חבר נשיאות מועצת רבני אירופה ומוותיקי הרבנים ביבשת.

הגרד"מ ליברמן ביאר בפני הרבנים הנוכחים את מאמר חז"ל בתורת כהנים (קדושים כ, כו) " אל יאמר אדם אי אפשי בבשר חזיר – אלא אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי", לכאורה, הייתה זו צריכה להיות מעלה כשאומר אדם "אי אפשרי בבשר דבר אחר", שכן הוא מתעב ומואס מאכלות אסורות כציווי הבורא? המענה על זה, שבכשרות אדם צריך לדעת שאין הוא יכול לסמוך על הרגשותיו וכמאמר הכתוב "אשרי אדם מפחד תמיד", שכן היום הוא מואס בדבר ולמחר הרגשתו עלולה להיות שונה, על זה באים חז"ל ללמדנו ששמירת הכשרות צריכה להיות תמיד מתוקף ציווי הבורא "אפשי, אבל מה אעשה שאבי שבשמים גזר עליי שלא אוכל".

הרצאה מרתקת בנושא "בעיות בלתי צפויות במרכיבי מזון" נמסרה מפי הרה"ג מרדכי הסופר שליט"א, ראש מחלקת תעשיית מזון וחומרי גלם במערכת הכשרות של הגאון רבי משה יהודא ליב לנדא שליט"א. הגר"מ הסופר הפתיע את הנוכחים בשורה של בעיות כשרות שאינן מוכרות במוצרי מזון עליהן התוודע לאחרונה במהלך מסעיו במפעלים במזרח הרחוק. בין היתר סיפר לנוכחים כי בעקבות שאלה שהופנת אליו גילה כי יש שעועית לבנה המצופה בחומר לבן בכדי למשוך את עיני הקונה ולשוות למוצר מראה אסטטי וטרי, ולהאריך את חיי המדף שלו.

הרה"ג חיים לסרי שליט"א, אחראי ברבנות הראשית לישראל על אישור כשרותם של מוצרי מזון המיובאים מחו"ל, ריתק את הנוכחים בשורה של אפיזודות ממקומות שונים ברחבי אירופה.

בין היתר סיפר על מקרה בו נודע לו על אחד הרבנים כי מוצרי החלב עליהם הוא מפרסם שהינם "חלב ישראל" הם בעצם חלב עכו"ם. בבירור מול הרב הודה לו הלה בפה מלא, כי "במדינתי לא ניתן בכלל להשיג חלב ישראל".

לפליאתו "הכיצד אם כך הנך מפרסם שהמוצרים שבהשגחתך הינם חלב ישראל", השיב לו כי "גדולים וטובים ממני מעניקים הכשר לחלב עכו"ם ומציגים את מוצריהם כחלב ישראל".

"לתדהמתי, פסק הרב", סיפר הרב לסרי, "כי אין דבר כזה חלב ישראל".

במהלך ארוחת הצהרים נשאו דברי תורה מעניינא דיומא, הרב שמואל פינסון, רב דק"ק מעלה בבריסל, הגאון רבי יצחק ניאזוב שליט"א, רבה הראשי הספרדי של וינה וחבר מועצת רבני אירופה, והגאון רבי אברהם דוד שליט"א, דיין דק"ק ספרדים בלונדון וחבר מועצת רבני אירופה.

בין המשתתפים בכינוס, חברי נשיאות ומועצת רבני אירופה, הגאון רבי גרשון מענדל גרליק שליט"א, רב ואב"ד דק"ק "אהל יעקב" במילאנו, הגאון רבי ירמיה מנחם כהן שליט"א, אב"ד פאריס, הגאון רבי עזריאל חייקין שליט"א, לשעבר רבה של אוקראינה, הגאון רבי משה טוביה וייסברגר רב ואב"ד דק"ק עדת יראים בבודפשט, הגאון רבי יעקב דוד שמאהל שליט"א, דיין דק"ק "שומרי הדת" באנטוורפן, הגאון רבי בנימין יעקבס שליט"א, רב הראשי של מחוזות הולנד ויו"ר ועד רבני הולנד.

כמו כן, משתתפים בכינוס, הגאון רבי דוד ורנר שליט"א, רבה של חדרה ויו"ר ועדות השחיטה בארה"ק, הגאון רבי דב לנדא שליט"א, חבר בד"ץ "חוג חתם סופר", הגאון רבי יהודה אשר שטיינר שליט"א, דיין דק"ק מנשסתר, הגאון רבי משה אלזס שליט"א, דיין דק"ק בני ישראל (KF) בלונדון, הרה"ג יוסף מרדכי זילבר שליט"א, ראש מחלקת חומרי גלם בבד"ץ "מחזיקי הדת", הרה"ג יוסף מינסקי שליט"א, מנהל כשרות של ה-OU בישראל, הרה"ג שניאור רווח, יושב ראש המכון למצוות התלויות בארץ ועוד.

הכינוס, בהפקה טכנית של חברת "פליישמן הפקות", יימשך מחר ביתר שאת בשורת דיונים נוספים וצפויים להשתתף בו רבנים ומומחי כשרות נוספים, מהם אורחים רמי מעלה שיכבדו את הכינוס בהשתתפותם.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
15
פרסום לא הגון שמוציא לעז על כל ההכשרים
חיים26.10.09
14
מה עוד לא הבנתם שרוב ככל הכשרויות הם בלוף אחד גדול ומטרתם להעשיר את ממציאיהם ראה לדוגמא אפרתי, משה, יוסף רובין. אח אח הפריירים אף פעם לא מתים
הצדיק מסדום25.10.09
13
רשעים היתי צריך להגיע לתמונה מס' 33 כדי לראות את זיו פניו של אבא טורצקי מי הם שליחי הככר שנסעו לשם? ועל חשבון מי ? נסיעה טובה אבא מחכים לך כאן עכשיו תוכל לחכות חופשי את הרב ורנר
ירושלמי 26.10.09

הצגת כל התגובות

12
שאדם מחתן יודע מראש שאביו ואחיו והגיסים האחיות המשפחה הקרובה. שבאים לחתונה ורואים אדם קרוב שבא מרחוק רב שבא במיוחד עסקן שבא על אף עיסוקיו מבנים שלאדם יש תומכים ויש משפחה רחוקה קרובה. עוברים על התמנות עוברים על המאות שבאו ומסתכלים מי מי ההלוכים והבאים כולנו מבנים שנכון שממשפחת חב"ד באה ושלחה נציגים
ברוך26.10.09
11
די לאנטישמיות, מספיק להקנאה, אל אף שאתה ממשפחת פרעוש יש גבול לקנאה ואנטישמיות.......... (ב סליחה שהגבתי זה מיותר, אתה מוכר לכולם במחלתך הידועה)
ירושלמי25.10.09
10
יש כשרות של הרב פינסון מבריסל,ולא של הרב חדד וד"ל
מוטי26.10.09
9
בחיאת 20 רבנים ועוד כמה בחורים זה לא עשרות. אל תזלזלו באינטלגציה שלנו.
קורא כפייתי25.10.09
8
ספרתי את כל האנשים. ישבתי שעתיים על התמונות, עברתי אחד-אחד. ואני ממש מתפעל, יש פה איזה מאתיים רבנים מינימום (מה שלא היה אף פעם לאף ארגון). כל הכבוד למרכז רבני אירופה! אבי
אבי פוזן26.10.09
7
שתיים וחצי רבנים .ושלוש "מומחים" שקיבלו כרטיסים ואיזה ישיבה חבדית שהביאו לאכול .ולמלא את המקום(שימו לב לשורה השנייה והשלישית-החברה עים הקסקטים) הבועה הזאת היתפוצצה
זונדל26.10.09
6
מתסכל אותי נורא...
יוסי קופניק26.10.09
5
אם מישהו לא הבין מה קורה פה זה בגדר רעידת אדמה אם אכן הדברים כך.רק לא הבנתי אותו רב שנותן את הכשרות וכותב חלב ישראל. מה שייך לומר שלהגנתו גם אחרים עושים זאת?זו תשובה רצינית?כיכר השבת אתם חיבים לבדוק זאת שוב פעם. משהו פה מוזר.מה אין מישהו שהיתעקש ושאל אותו איך הוא בכל זאת עושה כך?זו גניבת דעת .ולפני
גולן26.10.09
4
בשיעורו באשקלון היקל באכילת אבקת חלב נכרי. אך טעמו לא משום היתר גמור בחלב עכו"ם אלא שבאבקה פנים חדשות באו לכאן. בעוד שהציבור היה בהלם מהחידוש, הוסיף הרב ואמר שכל מוצרי הממתקים של עלית מותרים באכילה גם אלו שללא הכשר בד"ץ! ובמכתב לאחד מאברכי העיר כתב שאפילו אביו הראש"ל אוכל מזה.
רז25.10.09
3
התוצאות בבדיקות של ביקורת הרבנות בירק של הרב רווח מזוויעות!!!!!!!!!!! יות מ30 חרקים בכל שקית!!! אל תקנו תוצרת של הרב רווח חוץ מעלי הבשור שלהם יש גם את העדה החרדית!!!
דוד יונתן26.10.09
2
כשרות במקום שלא צריך או שאין כשרות "הצילני מכלב יחידתי"(תהילים)המבין יבין
עידו25.10.09
1
גם בארץ עלה איש לקול ברמה ואמר מידיעה קרובה שרבנים נותנים הכשרים שקריים לבד"ץ ומהדרין מפחד שיפטרו אותם ויש הרבה שוחד בענין, לא כל מה שכשר בד"ץ חלק ומהדרין זה כך, הפוך בכלל לא כשר! האיש אמר שהוא לא אוכל בשר ועוף בחתונות גם שהכשרות שם כאילו טובה וחלקה. נראה שחובה לבדוק את האיומים על האנשים האלה
א. לוי25.10.09
אולי גם יעניין אותך
בעולם

הרודן צפה מקרוב: קוריאה הצפונית שיגרה 18 טילים בליסטיים

יוסי נכטיגל | 31.05.24

"רצח עם"

ספרד חוששת: החוק יחייב אותם להעניק אזרחות לפלסטינים

יוסי נכטיגל | 31.05.24

"מדינה" ללא גבולות

הסחף להכרה במדינת פלסטין: כמה מדינות הכירו ומי עוד לא?

ישראל גראדווהל | 31.05.24

תמיכה עקבית בישראל 

מרין לה-פן: "מדינה פלסטינית לא תוכל להיות מדינת חמאס"

ישראל גראדווהל | 31.05.24

הדרמה בארה"ב

טראמפ: "המשפט היה מכור"; ביידן: "אף אחד אינו מעל החוק"

יוסי נכטיגל | 31.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

היסטוריה בארה"ב

דרמת ענק במשפט טראמפ: הנשיא לשעבר הורשע ב-34 סעיפים של זיוף רישומים

ישראל גראדווהל | 31.05.24

אין הכחשה 

דיווח ב'רויטרס': ישראל חזרה לייצא סחורה לשווקי עזה 

ישראל גראדווהל | 30.05.24

תומכת נלהבת של העם היהודי

השגרירה לשעבר ניקי היילי בכותל: "מקום של אמונה ותפילה"

יוסי נכטיגל | 30.05.24

"איראן היא מדינת סף גרעינית"

איברהים ראיסי איננו; כיצד זה ישפיע עלינו ועל העולם? | סקירה מיוחדת

יהודה גל | 30.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

שוב זה קורה

דיווח: מועצת הביטחון תתכנס נגד ישראל; ארה"ב תטיל וטו

יוסי נכטיגל | 30.05.24

הקלה לבריטים 

הדלפה בבריטניה: מצב הנסיכה החולה משתפר, מגיבה לטיפול

יוסי נכטיגל | 30.05.24

אלטרנטיבה למקרון

מרין לה-פן באמירה מפתיעה: "המפלגה תמיד הייתה ציונית"

ישראל גראדווהל | 30.05.24

בין אוהב לאויב 

נשיא צרפת מקרון שוחח עם מחמוד עבאס; זה מה שאמר לו

ישראל גראדווהל | 30.05.24
ש

במקום שליבו חפץ

בוגרי מוסדות חרדים? תכנית אקדמאית מיוחדת בשבילכם

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

בביקור בכנסת | המלחמה בעזה

תובעים מארה"ב הגיעו לארץ; "היינו יכולים לסיים ב-5 ימים"

יוסי נכטיגל | 29.05.24

המשבר המדיני מתרחב

הנשיא האנטישמי מברזיל הורה להחזיר את השגריר מישראל

יוסי נכטיגל | 29.05.24

אחרי בקשת המעצר לרה"מ

ידיד ישראל בסנאט: "נבוא חשבון עם בית הדין הפלילי"

ישראל גראדווהל | 29.05.24