כיכר השבת

צעקות בשידור

הרב ברוד לעו"ד הלברטל: די לאפוטרופוסות הליטאית

עו"ד דב הלברטל והרב מנחם ברוד, התעמתו ביניהם על ההתייחסות התקשורתית כמו גם של הציבור החרדי ליום השואה, אך הטונים עלו דווקא כאשר הלברטל טען כי עולם הישיבות זה רק פוניבז', בעוד הרב ברוד הדף את הדברים ואמר: "תפסיקו את האפוטרופוסות המגעילה שלכם על עולם התורה" • האזינו (חרדים)

305
כיכר השבת | ל' בניסן | 10.04.13
הרב ברוד ועו"ד הלברטל
הרב ברוד ועו"ד הלברטל (צילום: י. בלינקו ויעקב אריה)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

עימות סוער: עורך הדין דב הלברטל ודובר חב"ד הרב מנחם ברוד התעמתו בתוכנית "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה" בעקבות הסערה התקשורתית נגד הציבור החרדי סביב יום השואה בעקבות קבוצה שולית שערכו מנגל בגן סאקר בערב יום השואה.

במהלך העימות, הטונים בין השניים עלו, כאשר הלברטל טען כי כל הצמאון האדיר והחזרה בתשובה היא מאחר ורוב החוזרים בתשובה חוזרים אל העולם הליטאי או החסידי, והרב ברוד מנגד דחה את ההתנשאות הליטאית על עולם התורה.

הרב מנחם ברוד: יש גבול לרמה שאליה אפשר לרדת. כל תינוק יודע שבתי חב"ד, יש 300 בתי חב"ד ברחבי הארץ, סביב כל אחד יש עשרות ומאות יהודים שהתקרבו, לבוא ולהגיד שכולם חוזרים לעולם הליטאי?! ואגב, מי מנהל את המשחק הזה את מי זה מעניין בכלל, העיקר שיהודים יתקרוב ויחזרו לאביהם שבשמים.

עו"ד דב הלברטל: לא אמרתי שלא אבל יש ויכוח אמיתי על הדרך. אני אומר לך דבר אחד בלי עולם הישיבות אין קיום לעם ישראל, מה נעשה שחב"ד לא חושבים ככה.

הרב ברוד: עולם הישיבות זה לא רק פוניבז'.

עו"ד הלברטל: זה רק פוניבז'. זה לא בית חב"ד בהודו.

הרב ברוד: לא. עולם הישיבות זאת ישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד, תורת אמת בירושלים, במגדל העמק בקרית גת.

עו"ד הלברטל: יכול להיות, השאלה מה מלמדים שם.

הרב ברוד: תפסיקו את האפוטרופוסות המגעילה שלכם על עולם התורה. התורה לא שייכת לכם. התורה נמצאת בעולם החסידי, התורה נמצאת בעולם הספרדי, תפסיקו עם ההתנשאות הזו, תראה לאן אתה מידרדר מדחי אל דחי.

עו"ד הלברטל: הרב ברוד מה קרה לך, עד כאן היית איש חב"ד פתאום הפכת לליטאי.

הרב ברוד: גם אתה לפעמים אומר שצריך לשים גבול ולומר עד כאן. אז אני אומר לך עד כאן! איזה מין דברי הבל אלה, עולם התורה זה רק העולם הליטאי?

עו"ד הלברטל: כן, בעיקר העולם הליטאי.

הרב ברוד: לא מסכים לחלוטין, התנשאות שקרית, מטופשת וילדותית. יש תורה בכל חוגי עם ישראל.

עו"ד הלברטל: מי אמר שאין תורה, אני אמרתי דבר כזה?

הרב ברוד: לא, אבל הניסיון לבוא ולומר שעולם התורה עובר דרך העולם הליטאי, מאיפזה לקחת זה?

עו"ד הלברטל: לקחתי את זה מהגאון מוילנא.

הרב ברוד: אז החסידות חלקה על הגאון מוילנא ולא קיבלה את דעתו.

היחס ליום השואה והעליהום נגד החרדים

במהלך העימות בין השניים, טען הרב ברוד כי "יש את הטיפש התורן שמדליק את האש בכוונה כדי לספק את הדלק לשונאי ישראל ושונאי שומרי התורה והמצוות ומספק להם את הדרכים להשחיר את פנינו. צריך לזכור שכשאר מדובר בזכר השואה או בזכרונם של הנופלים במערכות ישראל הי"ד, מדובר אולי בדבר הרגיש ביותר לציבור כולו".

"כאשר כלל הציבור מתייחד עם האנשים היקרים לו ובאים אנשים ומבצעים דבר שנתפס כזלזול, ברמה של בן אדם לחברו, אנחנו פוגעים באנשים ברמה הכי כואבת שלהם. ובשביל מה. לכן חייבת להיות זהירות מירבית שלא לעשות דברים שיוכלו לספק את הפרובוקציות האלה", אומר הרב בורד.

באשר לשאלה כי הוא משתף פעולה עם אלו שמחפשים להכפיש אותנו, טען הרב ברוד כי "במקרה הספציפי הזה, יכול להיות שהם לא ידעו אבל מותר להם לדעת. יש דברים שמסתכלים על לוח שנה ויודעים".

עו"ד דב הלברטל, הגיב לדברים ואמר כי הוא חולק על הרב ברוד מכל וכל. "אני לא הייתי קורא לזה שיתוף פעולה, הוא לא מתכוון לזה. אבל אני יגיד לך, אני שמח על האירוע הזה, שתפסו את אותם שעשו מנגלים, אצלי הבעיה היא בילוי בין הזמנים ולא השואה, אולי צריך לשלוח את התמונה לראשי הישיבות והמשגיחים, זה הדאיג אותי יותר, אבל זה כבר סיפור אחר".

"לגופו של עניין, יש איזו שמחה שמצאו את זה. הסיבה היא משום שהגיע הזמן לא רק לא להתרפס אלא לתת לחילונים על הראש בהקשר רגיש כזה. הרי זה דבר ברור שבשבת הקרובה כל אלו שכתבו על האירוע הזה הם יחללו שבת בפרהסיא הם יאכלו נבלות וטריפות בלי שום תחושה של 'אני פוגע ברגשות החרדים, היהדות וקדושי ישראל'. רק כשזה מגיע ל'קודשי השואה', פתאום אני צריך תמיד להיות רגיש לערכים שלהם, אין לך דבר נקלה מזה, דבר צבוע מזה והייתי אומר אפילו מרושע מזה", טוכן הלברטל.

לדבריו, "היינו צריכים ביום השואה מעיקר הדין לקום כל החרדים בצפירה וללכת כאות התרסה ולעשות את זה דווקא ביום השואה, ביום הזיכרון אולי קצת יותר בעיה כי יש עניין של הכרת הטוב, אבל לעשות את זה באופן מתריס כדי להגיד להם אתם מחללים ובזים לקדושי ישראל אז תראו איך צריך להרגיש".

"אני מסכים שבאפון פרגמטי לא עושים את זה כי זה לא דרכם של בני התורה, למרות כל זאת מתחשבים ברגשות של החילונים ולא מרבים שנאה בישראל. הרב אלישיב עצמו אמר בהקשרים שונים שלא לעשות דבר שיכול לעורר שנאה או פרובוקציה בשום אופן", אומר הלברטל, "יש פה ויכוח אדיר וקשה בפרט בימים אלה ממש של לפיד ובנט וכל החבורה הזאת שבאים לעקור את קדושי ישראל אז זו ההזדמנות לומר לאנשים האלה ומשחית הז הרף, דווקא התמונה הזאת זו ההזדמנות להגיד".

הרב ברוד, הגיב לכך ואמר כי הוא חושב שנכנסים לפינה מאוד מסוכנת, "בה הרב הלברטל עושה לעצמו חיים קלים. הוא מעמיד את עצמו מול מה שהוא קורא החילונים, הוא רואה לנגד עיניו את אותם מתריסים להכעיס שאין להם שום התחשבות ונלחמים נגד כל דבר קדוש ויקר והוא רואה רק אותם, ואני רואה את המוני בית ישראל שנמצאים בתווך והם כן מתחשבים ומכבדים יהודים שומרי תורה ומצוות, ואנחנו כאן בסוג של חוסר זהירות או יותר גרוע מזה, אנחנו מעמידים את כל היהודים האלה נגדנו".

העימות בין השניים התגלגל ליחס של חב"ד והציבור הליטאי הן למדינה, והן לתורה וליהדות. בעוד הלברטל טען כי חב"ד הם אנטי ציונים הכי גדולים שקיימים, הרב ברוד הגיב לו כי הוא רואה את הרגע שהוא חוזר הביתה ואומרים לו כל הכבוד אתה נתת להם בשיניים. הלברטל הגן על צעמו ואמר כי הוא לא כזה פופוליסט.

האזינו לעימות המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

תוכן שאסור לפספס
305 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
הרבי הוא האדמו"ר היחיד שהתחיל לקרב את הגאולה והפסיק להקים סמינרים ללימודי שנאת ישראל
ג18.04.13
גם הרבי מחב"ד התנגד נחרצות לציונות-"הרצל והציונות" האנטי-דת האנטי יהודי והאנטי חרדי!!!!
יהודי לא ציוני20.04.13
97
רשע מרושע בזוי ערב רב או גילגול של אחד המרגלים מדור המדבר
חיים16.04.13
96
סידות חב"ד ליובאוויטש היא אחת החסידויות הגדולות בעולם. בסימן הפסוק "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה" הקימה החסידות נציגויות, המכונות בתי חב"ד, באלפי מקומות יישוב בעולם שבהם יש נוכחות יהודית. נציגויות אלו מנוהלות על ידי שלוחי הרבי מליובאוויטש. הסלוגן של בתי חב"ד הוא: "הכתובת לכל עניין יהודי". השם חַבָּ
חסיד חבד 12.04.13

הצגת כל התגובות

95
ממש מצער לשמוע את העוד הזה
מצער 17.04.13
94
בלורית, והראש שלו באופנה ובבגדים, ושידוך 5 חדרים, אין לו שום חלק בתורת ה'. יש לו אולי את התויירע שלו. אבל זה בטח לא תורת ה'.
תורה לשמה10.04.13
לידיעתך "תורת השם" היא נחלתם הבלעדית של העוסקים בה בעיון וכמסורת היהודית של מאות השנים האחרונות. מי שקובע אם לבעלי "בלורית" יש חלק בתורת ה', אלו בעלי התורה האמיתיים, ומה לעשות שאלו בראש וראשונה עולם התורה הליטאי, אם ברוד רוצה או לא רוצה. לא לומדי חסידות [כביכול], ולא לומדי מוסר, לא "שלוחים" ולא עו
ליטאי21.04.13
תיירא שזה מוטציה ועיוות של תורת ה'. וכבר נאמרו דברים על ספר תורה שכתבו מין. אז בעבר המינים היו כופרים היום זה ליטאים.
אבי22.04.13
93
המשכילים והמשומדים גם טענו שיש להם רק תויירא. תויירה נקנת רק בלימות החסידות שמביא לענווה וביטול ולדרך ארץ. הליטווקס של היום הם הכופרים והמשומדים של הדור.
תורת אמת10.04.13
92
התורה. מגולחים ובלוריות חצופים וגסי רוח גאוותנים, אם הם לומדים, הכול הולך לקליפות וסיטרא אחרא. העלם והסתר הזה רק מראה שאנחנו נמצאים בימות המשיח, חוצפי יסגי, ופני הדור כפני הכלב.
חוצפי יסגי10.04.13
זה דברי חז"ל הקדושים והוא "חוצפא יסגיי" בדורנו ואנשים כמוך זה ההוחכה. חוצפן טיפש ורשע מגזע הערב רב. מסכן אחד קנאי שלוח ס"מ איך אתה נהנה שיש מחלוקת בין ציבור לומדי התרה.
נכונות10.04.13
על מה אתה מקשקש ריבונו של עולם כנס פעם לפוניבז ותגיד לי אם זה כמו שאתה מדמיין
חחח10.04.13
91
מה הליטאים משירים אחריהם לאחר מאה עשרים לעומת מה חב"ד משירים אחריהם???? התשובה פשוטה!
הילה :)10.04.13
90
זה בגלל הליטאים. אמנם לא במישרין בדור שלנו אבל בגלל תנועת ההשכלה שצמחה בעיקר במחוזות הליטאים, ויותר מכל ייצגה את כישלון ההנהגה להציע אלטרנטיבה יהודית להשכלה.) בניגוד למחוזות החסידיים שבהם החסידות נתנה מענה רוחני יותר טוב לצרכי השעה) ומה לעשות שכעת יש צורך לתקן ומה לעשות שלעתים התיקון מתחיל בהודו ול
יעקב11.04.13
אני מתפלא שכ"מומחה" להיסטוריה שכחת שחב"ד וליטאים הם אותו מחוז בדיוק. כל עיירות רוסיה הלבנה היו מעורבות אנשי חב"ד עם מתנגדים.[על דברי האפיקורסות וההבל של "כשלון ההנהגה" אסור בכלל להגיב]. ההשכלה פרצה בגרמניה מסיבה אחת: ירידת לימוד התורה, ולא בליטא, וגדולי ישראל הליטאיים נלחמו בה לא פחות מהחסידים. אמת
ליטאי21.04.13
89
אבל אם כבר מדבריפ אז מאיזה מדינה בדיוק יצא תלמוד בבלי או הרי"ף אולי תאמרו לי מי היה הרמב"ם ליטאי לא? מה אם השו"ע ואני לא רוצה להמשיך
מדברת לעניין10.04.13
88
היה כשהרב ברוד שאל את ד"ר הלברטל "מאיפה אתה יודע מה חושבים גדולי הדור" והלברטל ענה "תקרא בכל העיתונים"....
יהודי10.04.13
87
זה עם כבול חדל שכל , והורס כל חלקה טובה . תלמדו מחב״ד . אהבת ישראל אהבת התורה . לא שחצנים כמוכם , טוב ונוח לחיות איתם .
שניאורזלמן10.04.13
לצערנו הרב...... והמבין יבין...
מנדל10.04.13
חב"ד הם היחידים שהצליחו לשמור על התורה ללא פשרות מחד והנם עם כל זה מאן דאמר בעולם המודרני. הליטאים היו מעדיפים להיקבר באיזו מערה באפגניסטן ולשכוח שיש עוד אנשים בעולם חוץ מהם. הפוך! לליטאים אין שום בשורה, הם לא מציבים שום אתגר בפני העולם ואף אחד לא סופר אותם, כנראה שבצדק. תלמד את היצירה החבדי"ת העניפ
מה אתה אומר?!10.04.13
לך ללמוד א"ב של יהדות, ותראה שמי שמתבטא על הגמרא "קצף שעל פני המים" (עפ"ל) הוא עם הארץ גמור. ואין צריך לומר שאין שום מונופול לא לחב"ד ולא לחסידות בכלל לפנימיות התורה. רק עמי הארצות של חב"ד חושבים שהחסידות המציאה את הקבלה. לא לחנם אסרו גדולי ישראל לימוד קבלה למי שלא מילא כרסו ש"ס ופוסקים. המסורת ה
תינוק של בית רב11.04.13
תתבייש לך- פעילות חב"ד השטחית והחיצונית? קיומו של היהודי הוא לא שחור לבן, כל פעולה טובה וכל מעשה טוב שיהודי עושה (גם אם ישנם מעשים אחרים) נזקפים לזכותו ומקרבים את הגאולה, ואם אתה קורא לאחיך היהודים "עוקרי התורה" כשהם מקיימים מצוות אכילת מצה בפסח, אתה ודאי לא מקרב אותנו אל המטרה! אנחנו לא מתיימרים ל
חב"דניקית..11.04.13
על יהודים טובים!
ממש "מנדל"10.04.13
86
הלברטל אתה טועה בפוניביז ייצרו את האאיפון ואת הגלקסי 4 וגם המציאו את החשמל ואת חללית הם גם המציאו דרעקים הזווייים כמוך שמעולם לא היו בעם ישראל
שי10.04.13
כל היקום הומצא בליטא...
יפה10.04.13
85
לפחות 6 לאווים עיין בכתבי החזו"א ובח"ח ובספר הדרת פנים זקן כ1000 דף מלוקט מכל פוסקי הדורות
דעת תויירה10.04.13
והחצאיות הקצרות. שזה היחיד משותף בין שני הכתות הכת החבדניקית והכת הליטאית
משה חי10.04.13
צא היום לרחובה של של בני ברק ותיוכח לדעת שכל הפאות הארוכות שם זה של ליטאטים ולא חסידים!בני מפוצצת ב"מודרנים" לא חסידים
.11.04.13
84
למה אצל הליטאים מתקבל הרושם שאם אח שלהם יטבע הם לא יצילו אותו בשל החשש הכבד שחליפתם תתלכלך? יהודים מאבדים את עולמם הבא ואתה עסוק רק בנקיון של החליפה שלך? ובעניין החוזרים בתשובה - ראשית חב"ד התחילו בכך ללא ספק וספגו קיתונות של לעג מצדכם, מה קרה אימצתם פתאום את הקו החבדי? אבל גם החיקוי שלכם אינו מוצלח
לא מבין10.04.13
ביותר זו תנועת בני עקיבא רק שהם עושים זאת בצנעה
רפול11.04.13
מי יחזיר את בני עקיבא בתשובה? הרי הם נמצאים בחושך גדול יותר מכיוון שהם מאד רחוקים מיהדות אבל חושבים שבדיוק הפוך! אלה לא גידופים, אני רואהבמרכז שליד ביתי בנות של בני עקיבא שלא לבושות בצניעות ומנופפות בדגל ישראל!
חב"ד01.12.15
את החומר האנושי שתנועת ערכים יוצרת ולאחר מכן בישיבות נתיבות עולם ואור שמח וכו' לא יצליחו חב"ד גם בעוד אלף שנה
דליה 10.04.13
נתיבות עולם זה טעימה שכלית של התורה, חב"ד זה צלילה לרוחניות של התורה. אני מכיר היטב את שני הצדדים, למד מאמר אחד בליקוטי תורה או של הצמח צדק בדרך מצוותיך, נראה אם תבין שם משהו. בור ועם הארץ, קודם תלמד את מה שאתה תוקף ואחר כך כך תתקוף. לא מכיר ליטאי אחד שטעם טעמה של תורת חסידות חב"ד ומסוגל לתקוף אותה,
בור שכמותך12.04.13
83
התורה היא תורת חיים. ולכן הם יודעים להיות רגישים לזולת ולדאוג להאהיב את התורה ואת הקב"ה בקרב הציבור
א.10.04.13
82
נשען עליו. מסיקק עם הצביעות והקנאה תלמדו תורה גם
דעת10.04.13
81
חבד זה אוסף הבלים ילדותיים. לא יודעים ללמוד. עולם התורה זה רק ישיבות האליטה התורנית. מה אפשר לעשות- חבד זה בידור להמונים לכל דכפין. מדברים שטויות ומתנהגים כמו ילדים מפגרים. ה ישמור.
יוסי10.04.13
80
בחבד יש למדנים עצומים וכל בחור שני שמה יש לו סמיכה לרבנות אז מה זה הבלבולי שכל האלה התורה נמצאת אצל הליטאים???
דוד10.04.13
79
מהליטאים של פעם לא נשאר כלום כמעט רק מיעוט דמיעוט כי כולם ירדו מהדרך, סיפרה אשתו של הרב שיינר מישיבת קמניץ ושאלה מה רוצים מחב"ד בקמניץ כולם ירדו מהדרך חוץ מחב"ד
מתנגד10.04.13
78
האוניברסיטה משוקצת? או במכללה משוקצת? אז איך הלטאות נותנות לו לייצג אותם, אה כנראה הכסף והשוחד שהוא מחלק להם מעביר את בני התיירא הללו על דעתם ודתם.
אבי10.04.13
77
הגיע הזמן שיהיה סוף סוף דובר לליטאים כמו שיש דובר חב"ד לא יכול להיות שהרבלטל הוא הדובר שלי זה ממש מקומם אני מתבייש להיות ליטאי כשמזהים אותי באותו מחנה עם עו"ד הלברטל אנא הצילו אותנו -הציבור הליטאי- מכל מיני ליטאים המדברים בשמינו
ליטאי טוב10.04.13
במקום לנאום תקום ותעשה מעשה
הילה :)10.04.13
76
תתביישו לכם שישנם אנשים שלא מודעים ליום השואה. גם אם ביום זה הציבור החרדי לא מציין את יום השואה.
אני10.04.13
75
דברי הרב ברוד מעלים גיחוך למי שמכיר את ההתנשאות של חב"ד מול הליטאים ["עיילמשע"] ושאר החסידים ["פיילישע"], כאילו כל החסידות, נשארה אצלם, ולמי שיודע באיזה ביטול מדברים בחב"ד על הנ"ל. הרי החבדני"ק הממוצע חושב שהגאון מוילנא למשל, לא ידע "חסידות", וממילא גם לא ידע קבלה, בשעה שכל ילד יודע שעוד יותר ממה שה
תינוק ליטאי10.04.13
קוראים לגאון בתואר הגאון החסיד. אתם סתם בורים ועמי הארץ שמפוטמים בשינאת חינם. בכל סיפרי החסידות מביאים את הגאון בדרך ארץ הכי גדולה שיכולה להיות. כת הליטטוקס של היום ממש לא ממשיכים בדרך של החסיר הגאון מווילנה ולא בדרך של כל גדולי הליטאים. לכת הליטווקס של היום יש רק גדול אחד מייסד הדגל והיתד שכל ההשקפ
ליטאי אמיתי10.04.13
על הגרא אוקיי??
ו10.04.13
אני לא יודעת מה אמרו החסידים על הגרא אבל אני יודעת שהאדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד רצה להיפגש עם הגאון מוילנא, במטרה ליישב את ההדורים ובשום אופן לא הסכימו לא להכנס, אז אם כל המחלוקת על הדרך, אדמור"י חב"ד תמיד כיבדו את גדולי התורה האחרים וידעו לחלוק להם כבוד.
חבדניקית11.04.13
74
אז לא ניתן לטעון בקלות, אנו רוצים להתבדל מהחילונים. אל תיקח כסף ואתה לא מחוייבים לכלום. אבל גם לקבל וגם להתמרד נגד המדינה שהיא ברובה חילונית, זה לא פשוט. לתשומת לב , אדון הלברטל.
סערה10.04.13
73
שרובם של חבד. בעוד שבציבור הם פחות מ10 אחוז תבינו כמה מהם נמצאים ברשת
ליטאי10.04.13
הליטאים נמצאים באתרים אחרים. לא באלו החרדיים.
..10.04.13
וזה מראה על פשיטת רגל דתית! חבל כ"כ על חסידות שהיית מפוארת בעברה אולי אפשר עוד לתקן?
ליטאי10.04.13
את ההרס והחורבן שהליטאים מביאים על כל העם ואני לא חבדניק וב"ה לא ליטאי משוקץ.
משה חי10.04.13
72
העימות הזה משקף בדיוק את המצב המחפיר שבו נמצא הציבור הליטאי-דיבורים שנובעים מהתנשאות חולנית,אין מילה אחרת...אדון הלברטל הנכבד לא בודקים את האדם בעולם העליון כמה דפי גמרא הוא למד וכמה ספרים הוא הוציא אם אלו המשפטים שהוא מוציא מהפה וכשרואים כזו גסות רוח בכלל לא מתחשק לפתוח שום ספר...
שמוליק10.04.13
71
ו"מאהבי" היהדות בדרכה. קראו היטב את פרק י"ח ממאמר שלוש שבועות שבספר ויואל משה מרישא עד סיפא בשם "איסור לימוד זכות על רשעים". ותבינו קצת למה מיחסים להבעש"ט דרך מסוימת שלא בהכרח דרכו ורואים זאת בשאר בחסידויות שלא מאהבות הדת בהתחנפות גורפת כחבד ומיזרוחניקס לא פלא שהם דומים.
חבד=מיזרוחניקים10.04.13
את מי אתה מכיר את חבד א המיזרחניקס כלשונך ? זה שאת בא ממאה שערים וחוץ מלשים על עצמך תלבושת חרדית אתה לא שייך לעניין בכלל, אולי תלך לבית חבד באמת לחזור בתשובה על העבירות שלך, אל הדרך תתרום את המכשיר הטמא שלך למקום כדי שיוכלו לטהר אותו ולעשות איתו משהו מועיל, רואים שחוץ נשנאת יהודים לא ינקת בבאר שממנו
בהלם מהטיפשות10.04.13
70
בס"ד הגיע הזמן שמישהו מהעולם החרדי ישתיק את האיש הזה. הוא מדבר ללא מחשבה שניה רוב דבריו הם הבל ורעות רוח הגורמים רק נזק לעולם החרדי.
מאיר10.04.13
69
זה הוא עולם התויירע
אביגדור 10.04.13
68
איש חכם בעיני עצמו מייצג כאילו את הציבור החרדיאוהב ריב ומדון
נחמן10.04.13
67
אמר את האמת.
ישראל10.04.13
66
אולי שהרב ברוד ילך רגע אל ארון הספרים בביתו ויסתכל כמה ספרים עולם התורה הליטאי הביא וכמה החסידים. ויראה שחוץ מכמה ספרים חסרי רמה אין להם כלום.
מגנוס10.04.13
גאווה,פוי!!!!!!!!!!!!!!!
יענקל10.04.13
רק לשון הרע הוא מדבר.. אצלנו אוהבים את כולם(חסידים וחב"ד וספרדים). אל תרדו לרמה שלו.
ליטאי 11.04.13
אם אינך יודע אז אל תגיב. יש ספרים תורניים למכביר על הש"ס וכדו' שחיברו גדולי האדמורי"ם, כדוגמת חידושי הרי"ם, שפת אמת על הש"ס, שו"ת אבני נזר, אגלי טל, תוצאות חיים עמ"ס שבת, ועוד.
יוס10.04.13
אתה צודק יוס. אבל עדיין תוצאת המאזניים ברורה מאוד. ובלי ספק שהתורה עברה בליטא.
מגנוס10.04.13
ידי ממשיכיהם הליטאים (או הלטאות דהיום). הגאון מוילנא וכל הגדולים דאז לא זרקו או לא קיבלו את בניהם של מי שעבדו מהחיידרים כפי שהם עושים זאת כאן. המלחמות בפוניבז' לא היו, עד שהממון הגדול בלבל את דעתם של אותם "צדיקים" העומדים בראש הישיבה והתוצאות ידועות. גם "גדולים" רבים היו הן לליטאים והן לחסידים,
אבי 10.04.13
זה עובד כך- ליטאי מתחיל ללמוד גמרא ואז הוא לא מבין את הרמבם ומתחיל לשאול איך הרמבם כתב כזה דבר מה הוא לא למד את התוס' ? הפני יהושע לא ראה את הריטב"א? מה הסתירה בין התוס' מה התוס' סותר את עצמו איך הוא כתב את זה.... ואז הוא מוציא ספר עם מהלכים וחידושים והבונס' בשניט של הסוגיא אבל חסיד- ניגש לגמרא ומבי
חבדניק10.04.13
הרמב"ם ? השל"ה ? הבן איש חי ? החיד"א ? הריטב"א ? הרשב"א ? מרן השו"ע ? ועוד ועוד ועוד !!!!!
משה חי10.04.13
שאין לה הופכין, כל ליטפיק והבופקעס שלו.
יושע10.04.13
פעם ראית את ארון הספרים החסידי??? משנת הרבי מליובאויטש האחרון משתרעת היום על כ300 ספרים לקוטי שיחות 39 כרכים אגרות קודש 28 תורת מנחם 200 כרכים שערי הלכה ומנהג שערי המועדים היום יום הגדה עם לקוטי טעמים ספרי המאמרים ספרי הרשימות ועוד ועוד תעבור על סדרה אחת ונדבר
ממוש10.04.13
דברי חיים על הש"ס שפת אמת על הש"ס חידושי הרי"ם על הש"ס אשל אברהם בשולחן ערוך שו"ת אבני נזר לבושי שרד בשולחן ערוך דעת קדושים בשולחן ערוך הפלא"ה על הש"ס והשולחן ערוך שולחן ערוך הרב מבעל התניא שו"ת צמח צדק מהאדמו"ר השלישי זאת רשימה חלקית ומיזערית של ספרי יסוד בארון הספרים היהודי הלמדני.
ישראל10.04.13
הבעש"ט ? האבני נזר ? הנועם אלימלך ? השפת אמת ? אדמו"ר הזקן ? הרוגוצ'ובר ? הרבי מלובביץ' ? רבי נחמן מברסלב ? אתה רוצה שאני אמשיך ? הדף יכלה גדולי החסידות לא יכלו. מגנוס, כדאי לעשות תשובה.
שמחל'ה10.04.13
תקרא את ספריהם של ר' נחמן מברסלב שהוא ספר חסר רמה לחלוטין ודביל. הספר של הנועם אלימלך אותו הדבר. הרבי מלובביץ' היה מוכשר אבל מגלומן. הבעש"ט לא היה ולא נברא. וכל השאר שכתבת אנשי אמת הם רבנים ת"ח. וחוץ מזה שרעיון החסידות מושג פסול הוא.
מגנוס10.04.13
אם בחור ישיבה כותב כאלה שטויות זה מדבר בעד עצמו וברור מאוד איזה תורה הגיעה מליטא מספיק לראות מה קורה בפונוביז ולהזדעזע
שי10.04.13
כי כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה'. די לשלח חרצובות לשוני שנאה אנו מכבדים את כל גדולי התורה ליטאים ספרדים וחסידים ובמהרה יגלה מלך המשיח ויראה לנו הדרך הסלולה, וודאי שיש הרבה גדולי תורה חכמים חסידים צדיקים וקדושים, יחד עם זאת יש משה רבינו שבכל דור ודור ועד למשה רבינו דדור זה מהרה יגלה ונקבל מלכותו עלינ
יוסף10.04.13
מי שאמר שהגאון מווילנא? הספרים שכתבו? אולי מישהו זייף. ואם תאמר שיש עדויות, אז גם על אחרים יש עדויות. ולגבי ספרי מוהר"ן ונועם אלימלך, אינך אשם שעדיין לא דרכת בשערי פנימיות התורה, כי אפילו בחלק הנגלה לא דרכת, כנראה. סתם שתדע, שמרן הגרי"ג אדלשטיין רה"י פוניבז' ואחיו הגר"י אדלשטיין רבה של רמת השרון, לו
יוס10.04.13
והבעל שם טוב. מזה החוצפה הזאת?
אמרי אמת10.04.13
כל המספר אחר מיטתו של ת"ח אין תרופה למכתו. האחריות מוטלת על ראשי האתר, ואנו [ליטאים המסכימים לחלוטין עם דברי הלברטל], מוחים על הקלות שהאתר מאפשר לבזות את גדולי החסידות!!!
תינוק של בית רב10.04.13
בור ועם הארץ טיפש וקרח מדעת אני בקושי יהודי ולומד פילוסופיה בארצות הברית ושתדע שיש הרבה חומר שמבוסס על ספרי חסידות ותחומים שבקושי אתה יודע להגות את שמם. הדמיון מודרך, אוטוסוגסטיה , מציאות ספקולטיבית ועוד שרבי נחמן, האדמו״ר מפיאסצנה ועוד רבים שפיתחו את הנושאים הללו בצורה מדהימה ומעוררת התפעלות. אז כל
Yosef10.04.13
אתה כופר. כל המחלוקות בעולם היהודי באים מהליטאים צאו מאיתנו צבועים מזעזע לראות אותכם .
משה חי10.04.13
לעולם התורה.
ליטאי11.04.13
תגיד לי השתגעתם? לא קראת ולא שנית מאיפה השטויות והילדותיות הזו
ממי10.04.13
תורת החסידים,שיקמה עודדה הפריחה את בנ"י. תורת הליטאים,הביאה לגאווה המסריחה שלכם!!!!!!!!!!!!!!! שים עצמך מול הרה"ק בעלהתניא, ריקא!!!!!!!!!!!!!!
ויזניצער חסיד10.04.13
אם אתה בחור ישיבה,כולנו צנצנות.... מוחה על ביזוי גדולי הדור!!! אתה פשוט אפס גדול מנופח משחצנות ליטאית,להזכירך,על בעל גאוה נאמר: "אין אני והוא יכולים לדור..." גם הרב שך לא היה ולא נברא...המצאה של ליטוואקים הזויים.
גלשנית10.04.13
65
זה ממש מרים יד בתורת משה מי התיר לך ללכת לערכאות
מרים יד בתורת מ10.04.13
64
גם כשלא היו ליטאים! אבותינו אברהם יצחק ויעקב-לא היו ליטאים! חייבים להתנער מבכת הגזענית והמתנשאת הזו
עם ישראל-חי10.04.13
63
שבדורות האחרונים הם הלפיד התורני בעם ישראל, בזכות זה זכו להקים אסכולות של תורה כגון שיטת לימוד של בריסק בוודאי חב"ד בעליבותם התורנית לא מהווים תחרות
חיים10.04.13
ניסית ללמוד פעם באחד מספרי חב"ד? לו למדת כי אז היית מבין מהי גאונות מזעזעת וכמעט בלתי נתפסת, כן גם בניגלה. כשחילוני מתווכח על תורה קודם שולחים אותו ללמוד תורה, שידע על מה הוא מתווכח. אל תדאג, אני לומד גמרא באופן קבוע, אבל ברור שלך אין מושג בחסידות, אם כן איך בדיוק אפשר לנהל דיון ענייני עם בור כמוך?
מגוחך10.04.13
62
ורק הם קיבלו את התורה מסיני ואילו כל האחרים הם ערב רב. לכן, כדאי להעמיד אותם על טעותם, וכיון שבטוב זה לא הולך יש למנוע מהם תקציבים שירעבו ואז אולי יבינו מי מממן אותם , יהודים טובים שגם עובדים לפרנסתם.
אבי10.04.13
61
מה עשו לך לימודי הליב"ה בנתיב מאיר? זה החינוך שקיבלת מר' אריה ? מה עובר עליך? מסכים איתך שאוכלים כאן חרדים לתיאבון! אבל מכאן ועד להתרסה דווקא ביום השואה ... מה יש איזה "חיוב" לעשות מנגל ב"ציבור" אתם פשוט משחקים לידיים של כל אלה שבאמת רוצים לכלות את עולם התורה.
מוטקה שורץ 10.04.13
60
בתור אחד שקרוב יותר לעולם שלך, צרם לי הזילזול שלך בדרכו של הרב מנחם ברוד. ידוע שיש כמה חילות בעם ישראל, ואפילו אם בחלק העיון והשקידה של לימוד התורה יש הצלחה יותר לעולם שלנו הליטאי, מ"מ אל תתעלם מהעבודה שבחלק של קירוב רחוקים ליהדות, יש הצלחה יותר לחב"ד. אז בואו לא נעשה חשבונות שמים שכרו של מי גדול
אבי10.04.13
הוא לא מבין את זה !
משה חי10.04.13
59
איך נאמרים דברי הבל בשידור שעולם התורה שייך לליטאים א מה זה עולם תורה ליטאי ב. מי מינה אותכם לדבר בשם השם שרק ליטאי זה הההה ג. כמה גדולים יצאו מכם מעולם התורה ד. כל יהודי יש לו נשמה שהשם נתן לו וזה חלק מהשם ממש אז מגיע ליטאי עו״ד ומצהיר שהם בראש כולם הבל הבלים עם הכשר של ........ שאסור לגעת לראו
אליהו הנביא10.04.13
לליטאים ובמיוחד אלה המתקרים של "בני תורה". הם עושים ההיפך ממה שהתורה ציותה ועליהם נאמר עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס. על כן יש צורך דחוף בסגירת המוסדות שלהם שלפחות הנוער שלהם לא יקולקל במחלת הנפש של אבותיהם.
דני10.04.13
לללומדי התורה. פשוא לא יאומן עד כמה... מסכן עלוב שכמותך.
יהודי מאמין10.04.13
שקוראים כך לעצמם ומתבדלים מכל השאר. ואז רצים לאחרים שיפרנסו אותם ויחזיקו אותם, אולם כשאותו אחר אוצה להכניס את בנו/בתו לישיבה/חדר/סמינר שולחים אותו לכל הרוחות או לפחות מעבירים אותו מסע השפלות. אז הגיע הזמן שתדעו לכבד גם את מי שמממן ומחזיק אתכם,שבלעדיו לא יכולתם ללמוד ועל אחת כמה וכמה להחזיק את מודו
אבי11.04.13
58
זוכרים את העימות של ד"ר הלברטל עם הרב אייכלר שהובא כאן בכיכר השבת? הנה ציטוט: אייכלר: "אתה שם לב שאתה מצטט בדיוק את שולמית אלוני? תגיד לצופים שעברת למחנה האויב. אתה מדבר כמו האויב של היהדות. כל מה שאמרת הוא שקר וכזב. אתה הולך לעיתון הארץ, ומפרסם שם מאמרים נגד הרבנים והדת. זה מעשה של בגידה, אתה פשוט
די לצביעות10.04.13
57
הרב ברוד היקר ראשית אני מעריך מאד את עבודתך הקדושה אבל אני רוצה ממך הסבר איך בגדת ברבי ועבדת לפני הבחירות שחסידי חב"ד יצביעו לאגודת ישראל אני שמעתי את השיחה וזה התמונה של כל החברים בדגל התורה ואתה בגדת ברבי ועוד גרמת שהרבה חסידים הלכו על הרבי טעית בגדול
מענדי10.04.13
56
אני מתחיל לחשוב שהחשיבה המעוותת שמייצג עו"ד הלברטל, היא זו זו שמרחיקה ומקוממת את הציבור הכללי מהדרך הנכונה אותה מייצגת חב"ד בגאון ובעוצמה. תמיד אפשר להתווכח על הדרך. אבל צריך לראות את המציאות. האם החומרות וה"אדיקות" של הליטאים היא זו שמקרבת את הישראלים הרחוקים (תרתי משמע) אי שם בהודו, נפאל, ועוד מקו
יהודי פשוט10.04.13
אחד הדברים המשעשעים בתגובות, הוא לראות כמה אנשים הרחוקים מהכרה והבנה אמיתית של המציאות הליטאית או החבדי"ת, משחררים הגיגים בכל נושא. יש מסורת ברורה ומוסכמת על כל כלל ישראל [מלבד הריפורמים שאיש אינו סופר אותם] – ידיעת התורה פירושה ידיעה ממשית מתוך עיון ויגיעה של ש"ס ופוסקים, ראשונים ואחרונים. בלי בס
תינוק של בית רב10.04.13
כנראה שגם אתה רחוק מהכרה והבנה אמיתית של המציאות החבדי"ת ומשחרר הגיג בכל נושא. כדי להבין מה המשמעות האמיתית של לימוד התורה תפתח תניא ותבין טני מבטיח שלך תפתיע כל ליטאי מצוי ותקבל תשובות רדודות בעולם החבדי יש את המתעסקים בפעילות שמתוקף תפקידם הם יודעים הלכה למעשה מכל ליטאי מצוי בפרט שע"פ הוראת
שי10.04.13
אם תפתח את ספר התניא בפרק ה תראה מה כותב בעל התניא על המעלה העצומה של לימוד התורה. אך דווקא משום כך חבד שמו להם למטרה להביא כמה שיותר יהודים ללימוד התורה, ולא לדאוג רק לדף הגמרא שלהם. כי כשרואים יהודי טובע מבחינת רוחנית, סוגרים את הספר ומצילים אותו מטביעה. כמובן שזה לא יכול להעשות על חשבון שעות הלימ
אוהב ישראל10.04.13
אין שום עניין לקרב מחללי שבת בפהרסיא!!!!!!!!!! "הלעיט לרשע וימות" הגמ' בחולין ה. אין מקבלין קרבנות מפושעי ישראל!!!! שימותו כל החילונים מחללי השבת. ואולי חב"ד יבינו יום אחד שלהניח תפילין לחילוני ברחוב, זה מיותר!
מגנוס10.04.13
מה תאמר לעשרות ומאות אלפי ילדים טהורים שגדלים ומתחנכים על ברכי התורה והמצוות, שאם לא היו מקרבים את הוריהם הם לא היו שם? גם להם תאמר שעדיף שימותו ח״ו וח״ו? כל יהודי באשר הוא חביב אצל הקב״ה ועתיד לעשות תשובה. בואו נתגייס כולנו לעזור שזה יקרה כמה שיותר מהר!!!
אוהב ישראל10.04.13
דעת חבד היא לקרב ודעת הליטאים היא להרוג
חסיד חבד 12.04.13
55
זה גם מעצבן את הדתיים לאומיים איך מבזים את תורתם ואת רבניהם. כן, יש דתיים לאומיים למכביר שהדת אצלם לצערנו אינה עיקר חייהם, אבל זה לא פוסל את אלו שכן, אבל זה לא פוסל את יראי השמים, הצדיקים שמוסרים את נפשם על עמ"י, א"י ותורת ישראל. ואז, משום מקום, יגיע איזה חסיד שלא למד ולא שנה, וחושב שבגלל שיש לו כוב
yonivav10.04.13
רבניהם ואל תתכחש.
יודע דבר מה10.04.13
תורה לשמה, כל מי שבקטגוריה הזאת אשרהו.
אוהב ישראל10.04.13
54
דב הלברטל זה מסוג האנשים שחושבים שחמה זורחת להם מישבנם, עצוב רק שהם מערבים בזה את הגאון מווילנא...
shaul10.04.13
53
ברנע שאל אותם והם אמרו שהמנגל הוא זכר ליום השואה שלו ! ממתי אתם מסנגרים על עם ישראל , היכן הייתם כשהייתם צריכים לדון לכף זכות את איילת שקד שלא התכוונה למה שאתם הבנתם ! היכן הייתם כאשר הרב אמנון יצחק הקים מפלגה וכאשר הרב אמסלם הקים מפלגה ? אתם רק משניאים את עצמיכם עם הבורות הזאת , חבל
אברהם10.04.13
52
כבר רואים איך בתוך עולם התורה יש מלחמות.. את זה חייבים להפסיק. ומיד. הגיע הזמן לגשר על הפערים להתחיל להרבות בנושאי המחלוקת שיחה. בסופו של דבר הרי כל המצוות מובילות לכלל הגדול ביותר בתורה: "ואהבת לרעך כמוך". כמה שאנחנו צריכים להתחזק בזה.
שלום10.04.13
51
איפה נעלמה הכיפה הסרוגה? לדעתי, המעגל הראשון של עולם התורה היה בשיעור של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, וממנו יצאה תורה לכלל ישראל. יחי אדונינו וכו'.
צוציק10.04.13
50
גאולה כלל ישראלי
יענקי30.11.15
זה הרי רק דברי הקב"ה, ומה לך איכפת בכלל מרצונו..
יהונתן 01.12.15
49
אם לא יהיה פונוביץ לא תהיה תורה אני למדתי בפונוביץ ואני יכול להגיד את זה בוודאות, החסידים החבדניקים והספרדים זה ביטול זמן אחד גדול, התכלית שלהם שילכו לעבוד ויממנו את פונוביץ, ככה הכסף שלהם יעלה לקדושה
מאיר17.04.13
וסטנדרים זה על זה ולגרום לחילול ה' עבור כסף ותו לא. יא לטאות מסריחות. מי יתן והייתם נשארים בליטא ומ ונעים מאיתנו את הזוועה הזו שנקראת ליטאים.
אבי18.04.13
בפונוביץ לומדים כמו עשיו . איך מעשרים את המלח הכל אחיזת עיניים העולם היהודי היה נראה יותר טוב בלי פונוביץ והחסידים היו בורים ועמי ארצות . אפילו להתפלל לט ידעו עד שהגיעו הספרדים ולימדו אותם ועד הום הם מתפללים בנוסח ספרד הליטאים למדו את כל תורתם מקומץ של חכמים שבאו אחרי גירוש ספרד ממרוקו ולימדו
ס"ט 18.04.13
זה נגד ההשקפה הליטאית?
יוסף17.04.13
48
כולם שווים לקליפת השום. מול אברך ליטאי אחד!!!!!!!!!!
אברך ליטאי11.04.13
כנראה שלא אכלת שום בחייך (זה יקר הא?)
אוכל שום15.04.13
הייתם בורים ועמי ארצות אין שום חכמים בליטא עד תקופת הגאון בלבד כל התורה מבוססת אך ורק על החכמים ממרוקו וספרד התורה שלכם עקומה אתה בגדר של בעלי תשובה ומרוב להיטות אתם רושמים כל חידוש שטות כאילו שזה משהו אבל הכל צבוע ושייקרי תורתכם היא תורת עשיו של איך מעשרים את המלח .אתם איסתרא בלגינה ,,,,,,,,
ס״ט11.04.13
47
בס"ד. המון פה שמוציאים לשון הרע על הליטאים (כולם) שוכחים שיש הרבה צדיקים, עילויים ובפרט גדולי הדור בקרבם. אז שימרו על לשונכם. וגם מנגד כל המתקפה הזאת נגד הליטאים כי "הם חושבים שהם הכי טובים", וכאילו שבהמון (אם לא הרוב) חסידויות המצב בדיוק ככה רק יותר גרוע. הליטאים עוד איכשהו קיבלו את הספרדים לעומת
Shout4Heaven11.04.13
46
כמו שאש ומים לא יכולים להיות בכוס אחת כך תענוגי עולם הזה ותענוגים אלוקיים לא יכולים לשכון ביחד. מגולחים ובלוריות מדושנים ומעונגים בתאוות עולם הזה אם הם לומדים הם מכניסים את הקב"ה לבית שימוש רח"ל.
מגושמים ומעודני10.04.13
45
כל מיני צבעים
חחח10.04.13
44
מה שהלברטל אומר זה ההמשך של הגר״א מווילנה ושל גדולי עולם? אני לא מאמין שיש אפילו אדם שפוי אחד בלי קשר לחוג מסוים שחושב שהלברטל משקף משהו. כנראה שהוא אוהב להתפרסם ושכולם ידברו עליו אז גם במידה שהוא יודע שכולם יתעבו את דבריו זה בכל זאת תשומת לב (בלשון הילדים- צומי) וזה הכל. זה כל הסיפור. ואני בטוח שזה
מנחם10.04.13
43
מהגיבעה. היתד זה התויירא החדשה של הליטאים.
שונאי חינם10.04.13
לא עוזרים לך במאומה.
נבון10.04.13
42
חבד הכי טובים
חבד הכי טובים01.12.15
41
יש לנו את מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א
אבי13.04.13
40
יש בנו מחריפות הליטאים (הגאונים שבם כמובן לא מהטמבלטלים) יש בנו הרגש וההתלהבות החסידית (חוץ כמובן מהפסיכים המשיחיסטים והננחמים למיניהם) ברוך שעשני ספרדי רק מה אני בז לאחים שלנו שמחקים אותם כמו קוף ולא מעריכים את אישיותם
ס''ט גאה11.04.13
לקחת לי את המילים.. הספרדים הם תערובת של התכונות הטובות של החסידים והליטאים. כולם מקובלים עלינו, מעריכים את גאוני החסידים וגאוני הליטאים, אין אצלנו מחלוקות והתנשאויות, הכל לשם שמיים, אוהבי ישראל אמיתיים! כדברי הגר"מ מאזוז שליט"א: "צריכים אנו לרקוד כל יום שאנחנו ספרדים.." אשרינו ומה טוב חלקינו!
איש12.04.13
הספרדים לא נחשבים בשום ויכוח מעין זה, הלכה הלכה ותו לא, כאילו אתם עדיין חיים בקזבלנקה לפני 300 שנה. החסידות, המוסר ועולם המחשבה צמחו דווקא באשכנז, עולם מחשבה עשיר וגדוש בראייה יהודית הקריטי ליהודי בן זמננו. בלי להעליב אבל אם במקום לצעוק שאינכם נחותים הייתם גם עושים משהו בעניין יכול להיות שלא הייתם צ
עוד אחד12.04.13
הבעשט אסף את כל הבורים ועמי ארצות ולימד אותם א ב לא ידעתם להתפלל אפילו החוצפה שלך מרקיעה שחקים כל הדבר הכי קטן הבפרדים לימדו אותכם
ס"ט 15.04.13
חסידים וליטאים יונקים מהרמבם בית יוסף מסילת ישרים חובת הלבבות ארחות צדיקים רבי חיים בן עטר מעם לועז.... אז בבקשה תזכרו ''שלא כיבדו זה את זה'' עדיין לא נגמר העומר
אוהב ישראל14.04.13
שייקה
שי11.04.13
39
זה רק סימן מי באמת יושב ולומד ומי מיסתובב במקומות זוהמה כדי להניח תפילין לנשים על רגל ימין
יוס11.04.13
38
שחצן מגעיל! עשה בושות לעצמו. אבל בטח הוא מתחרט על זה.
ליטאי10.04.13
37
מנחם ברוד - איש חכם, ירא שמים ובעל דעת תורה ישרה והלברטל - ...
אריה10.04.13
ממי למדת את זה מהגזען השמן אבי ביטר? טיפש אחד.
חוזר בתשובה10.04.13
36
האמת שפשוט בכיתי,ההתנשאות הליטאית המגעילה הזו פשוט גורמת לי להזדעזע כל פעם מחדש. ואח"כ הם עוד צוחקים על חב"ד שקוראים לרבם "נשיא הדור" והם "משיחיים"...אתה רואה במוחש מה קורה כשלא לומדים את התורה לשמה ובלי חסידות,לאן אפשר להגיע ואיזה שטויות להוציא מהפה בלי להתבלבל אפילו...
ירושלים10.04.13
35
הלטאים אנטים ציונים
חבד10.04.13
תורה לשם גאווה
לא ליטאי10.04.13
החבד"ים אנטים ציונים
ממד דרום10.04.13
ייש לך טעות הם אנטי יהודיים.תראה לי חוג אחד או גדול בתורה שהם לא רדפו או רודפים כשמם כן הם מתנגדים לכל דבר שבקדושה.אמר אחד מגדולי הדור לפני שמונים שנה ....לא אזכיר את שמו שמא יעלה לץלטאי ויאמר שאינו גדול.......כמו שהם א רוצה על החפץ חיים בעל הבית.......ובכן הוא אמר אפשר ללמוד גמרא מאה ועשרים שנה ו
מלך מלך10.04.13
34
ממש "ערב רב" בהתגלמותו. 'פוניבז' זה עולם התורה.................. בדיוק ? בביצים שזורקים על ראי הישיבה ?
דוד10.04.13
וערב רב שקרן וסלפן.
דוד עליו השלום10.04.13
הרב ברוד היקר אני מעריץ גדול שלך בקידוש השם שאתה עושה בקירוב עם הציבור החילוני ע"פ משנתו של הרבי זצ"ל אבל אני חייב ומר שאתה צריך לתת לנו הסבר ולרבימדוע אתה עבדת לפני הבחירות שחסידי חב"ד יצביעו עבור אגודת ישראל לטעמי אז והיום אתה הלכת בזה נגד הרבי אני טענתי אז והיום שכל זמן שדגל התורה בתוך המפלגה ג
מענדי10.04.13
33
מצער מאד אבל דברי בלומנטל דמגוגיה זולה והרב ברוד נפל לתוכה בקלות. בכל הדורות היו מחלוקות בין גדולי הדור והרבה פעמים הייתה דעת מיעוט כנגד רבים, ואלו גם אלו ידעו את המקורות והפרשנות של הצד האחר ובכל אופן דבקו בעמדתם. לבא להגיד הרב אלישיב לא ידע והרב ש"ך לא ידע את מה שאתה אומר ולהציג את הצד השני כטיפש
זהר14.04.13
32
אני לא אומר מילה, רק נותן קישור. http://www.kikarhashaba
אריה11.04.13
31
הויכוח הזה יוצא מכלל שליטה ובנתיים החילונים והמסרוחניקים צוהלים ושמחים שלומדי התורה ושומריה רבים ביניהם כשהם עוללים בחדריהם ובונים את התוכנית להשמדתו הרוחנית של עם ישראל.
קול של שפיות10.04.13
30
ולקבל ג'וב ביתד. והוא רוצה להוכיח שהוא חצוף וגס רוח ושונא ישראל.
יתדניק מנובל10.04.13
29
טענת הגר"א היתה אחד אומר: אני רוצה להיות בריא בלי לאכול, האם הוא יצליח? כך תקראו ב"סיפורי חסידים" של רש"י זוין, ותראו מכל מיני סיפורים, שהמהלך של החסידים הוא, שהם אומרים אני רוצה להתקרב אל ה' בלי לדקדק בזמן קריאת שמע וכדו', האם הדרך הזו תצליח?! תשפטו בעצמכם! [ומה שהיום דקדוק ההלכה התחזק אצל החסיד
יהודי10.04.13
28
האם שכח שפעם הייתה לו כיפה סרוגה?
ישראל10.04.13
27
יוצאי פונוביז' וגלילותיה [גם חלק נכבד יוצאי חברון של דורנו אנו] נמנים על אנשים רדודים שכל עיסוקם התורני מתבטא בלחפש קניטש חדש בסוגיא וכו'. תורה חדשה שהתחילה לצאת לאור עולם לפני פחות ממאה שנה כנודע. לא לחינם אברך ליטאי מצוי שרוי בדיכאון עמוק מסביבות גיל השלושים פלוס מחוסר סיפוק בלימוד התורה וידיעתה.
פונוביז'אי 10.04.13
הסיסמאות המטופשות הללו מקורן בבית המדרש של המשכילים, ולא צריך להיות חבדני"ק ולהסתתר תחת השם "פונוביז'אי". לימוד תורה מתוך יגיעה עצומה, הוא בלשון הזהב שלך "קניטש", ולדעתך לימוד תורה אמיתי הוא קורסים מזורזים בחסידות לנשים ונערות בנוסח עמי הארצות של חב"ד!
תינוק בית רבן10.04.13
26
הרב ברוד צודק ב100 אחוז
בני12.04.13
25
מחד, שונאים אחת את השני (ליטאים וחסידים), סולדים ובזים לכל מי שלא אשכנזי (סיפור יפה על בחור ספרדי שבא להיבחן בחברון. שאל אותו הר"מ שבחן אותו למה הוא רוצה לבוא דווקא לחברון? ענה לו הבחור "אני רוצה ללמוד בישיבה של אשכנזים". חייך הר"מ חיוך אבהי ואמר "כן, גם אני רוצה..."). והאמת - זה מי שאתם באמת. לא צ
יענק'ל דודל11.04.13
24
אם מחר מתגלה הקב"ה ומודיע חד וחלק - "זהו! אין שכר על לימוד התורה וקיום המצוות, אין עולם הבא"! מה יעשו הליטאים? כמה מהם ימשיכו ללמוד ולקיים מצוות? לא נראה לי שהרבה - יש אני, יש הקב"ה, אני פועל, הוא הבוס, אין משכורת אז אין פועל. חסיד מחדיר לעצמו ללא הרף כי התכלית היא גילוי האלוקות בעולם, חשיפת הכח הפו
מה יעשו הליטאים10.04.13
זה כל זה הצגה אחת גדולה, בשביל שיראו אותי ויגידו שאני מסמיד, תלמיד חוכם, ראיש ישיבי עם כל השפה העקומה שלהם ליטאי יקר. קח רגע למחשבה ותחשוב ע"ז שכל מה שאתה עושה בחיים נובע מתוך "לחץ חברתי" כן .הכל אתה עושה בשביל שיראו ויגידו ויחשבו ,הכל כלפי חוץ לא נשאר כלום לנשמה וחבל מאוד תתחילו לה
משה חי11.04.13
וואלה איך שאתה צודק. מזל שברחתי מהחיים האלה בזמן.
ליטאי עובד לפרנ11.04.13
בשבתות אתה רואה את בתי המדרש שלהם מלאים בלומדים כדי שיראו שאני לומד. לעומת זאת בסוכות הם פותחים את דלתות הסוכה לרווחה שכוווולם יראו ויושבים ללמוד.ופתאום נעבעך בית המדרש ריק...חחחחחחחח מצחיקים שכמותכם תתפקחו
חכם חנוכה11.04.13
23
בס"ד. תפסיקו לתקוף את כל הליטאים. רובם ממש לא ככה. בפרט מנהיגיהם יראי ה' (כמו הרב שטיינמן שליט"א, הרב אלישיב זצ"ל). המנהיגים שלהם גם נגד האפליות והשחצנות שיש לחלק מועט מהליטאים.
Shout4Heaven10.04.13
ראינו את התגובות הגזעניות שלך נגד הרב עובדיה . וגם בכתבה הזאת תרדו למטה ותראו את התגובות של הליטאי המנוול הזה
מדבר שקר תרחק11.04.13
בס״ד. מעולם לא דיברתי נגד הרב עובדיה, אני הולך לפי פסיקותיו. תראה לי איפה אמרתי את מה שאתה טוען? אולי התבלבלת.
Shout4Heaven16.04.13
22
מי שלומד ש"ס ופוסקים בלי זהר וחסידות (המבוססת על הזהר), מזיק לעם ישראל ומחזק את שונאי ישראל. "אוי לאלה שעובדים את השכינה ביובש ולא משתדלים בלימוד חכמת הקבלה, אבוי להם שגורמים עניות וחרב וביזה והרג ואבדן בעולם, ומסלקים את רוח המשיח." (תיקוני זוהר, תיקון ל'). "והנה ידוע כי הגורם לכל היסורים הנוראים
צבי10.04.13
21
איש חצוף וחולני מזל שהיהדות החרדית זה לא אתה אתה לא קיצוני אתה חולה ממש חולה לך בבקשה תקבל עזרה
ברוך יהיה10.04.13
נגד קורע את הרדיו מרוב צרחות.
חסידישער10.04.13
20
מזרחית של יהודי המזרח מעירק שהיא בבל משה רבנו מזרחי האמוראים מזרחים
חי15.04.13
19
את התוצאות של "הפניית הפנים לקירוב" כביכול, במקום הקדשת כל שנות הנעורים והאברכות ללימוד מעמיק של תורה וגם חסידות, רואים היטב בשטחיות המאפיינת היום את כל הפעילות החבדי"ת. הסיסמאות הדמגוגיות של "קירוב רחוקים" "אהבת ישראל" וכו', משותפות לחב"ד ולדת"ל. אלו ואלו אינם מקרבים כלום, חוץ מפעולות בומבסטיות ש
ליטאי13.04.13
ללימודי שנאת ישראל. אחי אתה חי בסרט. עליך נאמר כל הפוסל במומו פוסל
ם18.04.13
18
כך אמר הלברטל בראיון ליוסי איתן: מה הדברים הדרושים שינוי בחברה החרדית? עם התעצמותו של העולם החרדי, יש לגלות רגישות רבה יותר לאחר, החילוני והגוי, בפרט בתקופה זו, בה כל העולם הוא כפר גלובלי קטן, עם התקשורת חובקת העולם
אריה11.04.13
17
ונותנים דלק לכל מני מעורערים להגיב שטויות לזלזל בגדולי התורה משני הצדדים ולגרום לחילול שמיים מתמשך. מה קורה לכם, תפסיקו מיד, בפקודה מלמעלה!
מעורר10.04.13
16
אצל הליטאים ישותם היא וודאית, קיומו של הקב"ה מוטל בספק. אצל החבדניקים זה הפוך, קיומו של הקב"ה זה וודאי, קיומם שלהם מוטל בספק. זה לא וורט, זו דרך חיים והסתכלות על העולם שמי שלמד חסידות לא יכול לעולם להשתחרר ממנה.
יענקל10.04.13
רק החבדניקים עם החולצות הצבעוניות עמי הארץ הקב,ה וודאי?
AVI10.04.13
15
חבד = אהבת ישראל הרב ברוד מדהים ,קדוש ומסור לעם ישראל!!!!!! אנו אוהבים את חב"ד .ישר כח על כל מה שאתם עושים למען כולנו!!!!!הרבי צדיק יסוד עולם אין כמו החסידות אוהבים את התורה ומקרבם לתורה!!!אשרינו שיש לנו חב"ד אנשים נפלאים.קדושים.צדיקים אמיתיים!!!!
אהבת ישראל10.04.13
14
גם מהרב נויגרשל! במו אוזניי שמעתי זאת. הביאו אותו לסמינר שלנו(לפני כמה שנים) והוא ענה לשאלות. לתלמידה ששאלה אותו למה יש הפליות בין ספרדים לאשכנזים הוא ענה "כי התורה בדור שלנו נמצאת אצל האשכנזים" והוא התכוון כמובן לליטאים... ולכן לפי שיטתו הספרדים צריכים להתחנן ולהתרפס לפני הליטאים כדי לזכות וללמוד
מישהי נבוכה10.04.13
13
כל פעם שהוא עולה לשידור, הוא מראה את פרצופו האמיתי והמכוער. הוא יכול רק להתבייש!!! הוא אפילו לא שווה שנבקש רחמי שמיים עבורו
שרי10.04.13
12
ב"ה יש אדמורים שאמרו לא לתרום לכם לכו לעבוד, ללמוד תורה לשמה ולא לשם דירה אתם רפורמים הכת הכי קרובה ליהדות
ללא שם13.10.21
11
בפרט כאשר הויכוח על דברי הבל. לא ברור לי למה אנשים כמו הרב ברוד מעסיקים את עצמם בדיוני סרק מעין אלה.
ר עקיבא16.04.13
10
יש עולם תורה ספרדי שלם חוץ ממכם!!!! די עם הגאווה!!!!
אבי13.04.13
9
תעודת סמיכה, נשקול אם דעתך חשובה דיה... "תלוי מה לומדים שם"? מה חשבת שלומדים בישיבות חב"ד? אתה יודע בכלל מה לומדים בישיבות?
יהודי11.04.13
8
התגובות שבקירה למאה זה פשוט לא יאומן כל אחת מטומטמת מרעותה עד שמגיעים לתגובה 92 ששם זה השיא של הטמטום. אי חברים בואו נרגיע זה לא הזמן לעורר מחלוקות בתוכנו. יש לנו עכשיו מלחמה עם הערב רב (לפיד) ועוזריהם (מפדל) בוא נרכז את כל הכעס עליהם ונלחם את מלחמתנו נגד מהרסי הדת למינם.
קריאה10.04.13
7
הלימוד הליטאי היה נראה בעיני כלימוד חוק יבש שמאחריו אין מאומה וגם אם כן אין מי שיודע מה. עולם המושגים היה רדוד בסך הכל- לומדים בשביל חיי נצח, עבודת ה' נראתה כעבודת היהודי את עצמו (עולם הבא-אני במרכז ולא הקב"ה), חששו כמו מאש מנגיעה בשאלות עמוקות וקיומיות ולימוד הגמרא היה נדמה בעיני ללימוד פיזיקה, דהי
יצחק10.04.13
6
חב"ד הקרים תמשיכו להמשיך בעשייה בקדושה וטהרה להמשיך לקרב את לבבות עם ישראל לאבינו שבשמיים וחב"ד תתקרבו לעם ישראל ואך תסתגרו בעולם החרדי החשוב והקדוש
חיים10.04.13
הוא אך ורק הציבור החרדי החשוב והקדוש. התגלמותו של היהודי בתקופת עיקבתא דמשיחא. היינו בימינו.
דעה מעוף10.04.13
5
הד"ר הלברטל מאוניברסיטת חיפה מתנהג כבעל בסטה בשוק בצעקות והתפרצויות בזמן שהרב ברוד מגדולי מפיצי היהדות מתנהל במתינות ונימוס
יהודי10.04.13
4
הילד המגודל הזה לא מייצג את הציבור הליטאי. הציבור המעודן והשקול הזה נגעל מפופוליסטים שלא גדלו על ברכיו ומתיימרים לייצג אותו. את התיסכולים וההשקפות המשונות שלו הוא מוציא לכל מקרופון מזדמן, וחבל שקול ברמה נתנו את הבמה לאדם חסר רמה שכזה. כל אדם בר דעת שקצת נפגש עם ציבור בני הישיבות הליטאיות, יודע שבחור
ליטאי שפוי15.04.13
3
בן אדם לא יציב היה מזרוחניק הפק למחבל חבר של בני אלישיב
פסיכולוג12.04.13
2
אני מכבד את העו"ד, בתור חב"דניק ניסיתי להקשיב מן הצד לדבריו ולקלוט את עמדתו והתאכזבתי. אני חושב שהוא לא מספיק בקי במה שמתחולל מעל פני השטח, הוא אוטם את אוזניו ועוצם את עיניו להלך הרוח ברחוב, הוא מתמקד בגישה מצומצמת שמכלילה את כל "החילויינים" תחת מטריה אחת של שונאי ישראל, מבלי להביט על התמונה כמורכבת
חבדניק11.04.13
מי שמך לנתח ולחלק בין חילונים? האם אין לנו גדולי תורה המכתיבים לנו את היחס האמיתי? לעצם הענין עד מתי תשתשמשו בסיסמאות דמגוגיות? האם מישהו בעולם הליטאי מתייחס אישית לחילונים כ"שונאי ישראל"? האם אינכם מבינים את ההבדל בין התיחסות לחילונים [שצריכה להיות מקרבת כפי שנוהגים באמת כל ארגוני התשובה הליטאים
חרדי13.04.13
1
נכון שגם הליטאים ממלמלים משהו על אמונתם בביאת המשיח שהרי זה אחד מהעיקרים, אבל למה אצלם לא ב-ו-ע-ר הרצון שיבוא המשיח? כי הם עסוקים כצפוי בעצמם, בספירת המצוות ובמאמצים לתקן את העבירות, משיח הרי יטרוף את הקלפים באשר בבואו תיעלם הבחירה החופשית וממילא לא יוכלו לצבור מצוות ולא לתקן עוד את העבירות. מי שייש
חסיד10.04.13
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ההדרכה של הגרב"ד לר"מים | "ר"מ חייב שהלימוד יהיה מתוק ולאהוב את התלמיד, לדאוג לו"

חנני ברייטקופף | 09:29

גלריית תמונות

מעמד של שמחת התורה: מאות הבחורים סיימו יחד את הש"ס

חיים רוזנבוים | 13.05.24

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ענבי הגפן

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24