כיכר השבת

טור תגובה

השקפת עולמו של הרב שטיינזלץ לא תאמה להשקפה החרדית / דעה

בתגובה לטור הדעה של שמואל חיים פופנהיים, מסביר אברהם לזר כי עולם הישיבות לא מעוניין לראות ברב שטיינזלץ כרב אוטנטי המייצג את היהדות הנאמנה • מדוע? יש הסבר (דעה)

220
אברהם לזר | כיכר השבת | כ"ט באב | 19.08.20
השקפת עולמו של הרב שטיינזלץ לא תאמה להשקפה החרדית / דעה
(צילום: מסך מתוך ערוץ מרכז שטיינזלץ ביוטיוב)

שלא כדרכי, קראתי את מאמרו של הרב חיים שמואל פפנהיים. ואולי משמיים זימנו לי זאת, כדי לגדור את הבקעה אותה הוא פרץ בשאט נפש.

הטור המלא של שמואל חיים פופנהיים - כאן >>>

דבריו, שהינם בכלל דברי מינות, לא ראויים לאזכור כלשהו, ובכל זאת לתועלת העניין בזאת, אתמצת אותם. וכה דבריו בקיצור נמרץ: גדולי ישראל שנלחמו נגד חיבוריו של הרב שטיינזלץ עשו זאת רק מנגיעות אישיות.

אתייחס בזאת לגופו של דבר וקצת לגופו של הכותב הנ"ל.

לגופו של דבר:

אין בכוונתי ח"ו "להכפיש" או "ללכלך" על הרב שטיינזלץ, וודאי לא אחר פטירתו. וודאי שזכויות רבות לו, ולו רק מעצם העובדה שהיה בעל תשובה, שזנח הבלי עולם הזה, שכיות החמדה של היצר הרע, והכניס עצמו, בכל גופו, לאוהלה של תורה.

אדרבה, הציבור התורני תמיד ידע להעריך את בעלי התשובה אשר מקום עמידתם גבוה מהצדיקים הגמורים. מי לנו כרבי נתן בירנבוים שהיה מאבות הציונות (זה שהטביע את המושג "ציונות"), ושב לדרך ישראל סבא. ומי לנו כבעל התשובה פרופסור דהאן הי"ד שזכה להיות יד ימינו ועושה דברו של הגרי"ח זוננפלד זי"ע. ולהבדיל מחיים לחיים, הרב אורי זוהר, מגדולי הבוהמה הישראלית ועתה לא פסיק פומיה מגירסיה, ועוד כהנה וכהנה.

דא עקא, והשקפות עולמו של הרב שטיינזלץ היו רחוקים, מעולם הישיבות כמעט כמטחווי קשת. הגם שזכה לקיים מצוות הבורא, אך דעותיו והלך רוחו לא תאם עם ההשקפה החרדית, ואין בזאת כל סתירה. אפשר להגות בתורה שעות על גבי שעות, ובו זמנית לינוק השקפה מהאוניברסיטה והעולם האקדמאי. אפשר להוציא חיבור על כל הש"ס אך לחיות עם תובנות מהעולם החילוני, ואין בזאת כל סתירה.

השקפת עולם, זהו מהדברים שאין להם שיעור. זה יכול לבוא לידי ביטוי ב"האנשת" הנביאים.("ובנביאי אל תרעו"- אל תעשו עצמכם כרעים וחברים של הנביאים). זה גם יכול לבוא לידי ביטוי באמירה אומללה בראיון כי "לומדים בישיבות יותר מדי גמרא", וכן על זה הדרך. (מי שקצת יקרא ראיונות עם הרב שטיינזלץ, גם מהשנים האחרונות, יוכל להרחיב יריעה זאת בעוד ציטטות שלא ראוי לצטט...).

ומי לנו כהרב שטיינזלץ בעצמו שהודה בפני חברי הבד"צ כי בחיבוריו ישנם בעיות מהותיות הטעונות תיקון, ואף הוא, בענוותנותו, התחייב לתקנם.

ברור הדבר, שכנגד אדם פרטי עם בעיות בהשקפה לא יקדשו מלחמה. ועוד יותר ברור הדבר, שכנגד רב שעומד להוציא חיבור על כל הש"ס עם בעיות בהשקפה יקדשו מלחמה. גם כי ההשקפה הפסולה חבויה בין השיטין, ואף גלויה בשיטין עצמם. גם כדי ש"לא יתפוס גובה" וכבר יהיה איזשהו מאן-דאמר בענייני יהדות.

עולם הישיבות, על ראשיו, מנהיגיו, רבניו, אברכיו, לא מעוניין לראות ברב שטיינזלץ כרב אוטנטי המייצג את היהדות הנאמנה.

ושהקורא הנאמן יבין, אין כאן מלחמת אגו, אני ואפסי עוד, וכל מי שהוא לא אני אחת דתו. שהרי, להבדיל אלף הבדלות, ההשקפה החסידית גם לא תואמת לגמרי את עולם הישיבות, ואף על פי כן האמת והשלום אהבו. ומעולם לא החרימו אדמו"ר או רב חסידי אך ורק בשל היותו חסיד, אלא אם כן הייתה איזושהי בעיה מסוימת עמו (ובאותה מידה גם החרימו רב ליטאי אם הייתה איזושהי בעיה מסויימת עמו).

לא כן בעניינינו, שההשקפה של הרב שטיינזלץ כבר הגיעה למחוזות אפלים מבחינת עולם הישיבות, יהיו שיאמרו - מוקצה מחמת מיאוס.

וכל זה נעלם מעיני הבדולח של הרב חיים שמואל פפנהיים. זהו אשר עיניו משוטטות בכל, וכל רז לא אניס ליה, ועתה, הוכו עיניו בסנוורים. לדידו, גדולי הדור העבר ואשר מפיהם אנו חיים (חלקם אף חברי הבד"צ אותם הוא מייצג/ייצג) פעלו מתוך מניעים אישיים! לא פחות!

אנו אמונים על אמונת חכמים שכל היוצא מפיהם יעשה, אנו שנינו במסכת ראש השנה: "אתם" ואפילו מזידים (שבית דין שקדשו החודש שלא כדין במזיד, הרי זה קדוש), ק"ו בן בנו של ק"ו בדבר אותו אף אנו אזובי הקיר וקצרי הרואי מבינים. ומה נמלצו כאן דברי חכמים כל הפוסל במומו פוסל. הן הכותב הנכבד, מבכירי העסקנים בעדה החרדית, מביא לנו בזאת לראשונה (סקו"פ בלע"ז), עדות מכלי ראשון, מהקודש פנימה, מלפני ולפנים של קודש הקודשים, על אופן קבלת ההחלטות אשר שם.

הוא, בבואו להשמיץ על זקני ראשי הישיבות, אלו אשר העניקו חמה בקומתם, אלו אשר פלסו את דרך התורה בערבה השוממה, ונמצא משמיץ את כור מחצבתו, את ערש ילדותו.

ועתה בקצרה לגופו של הכותב: הן ידוע על התקרבותו בשנים האחרונות לתנועת חב"ד, ואידך זיל גמור...

תוכן שאסור לפספס
220 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
150
מה שיפה ברב שטיינזלץ ובענווה שלו, שהוא אפילו לא היה מגיב על השטויות שאתה כותב. אז בעקבותיו, גם אני אשתוק. אולי כך תלמד גם אתה לשתוק כשצריך.
יואל שפיץ25.10.20
149
אהבת ישראל אהבת ישראל אהבת ישראל
אלול 22.08.20
148
אפשר להקיא מערימות תעמולת מי האפסיים המבישה של הכת המשיחית
סוף סוף מאמר נורמלי. דברים כדרבנות.21.08.20

הצגת כל התגובות

147
"הרב שטיינלזץ אמר שלומדים מדי הרבה גמרא בישיבות". מעניין. אם רק הליטאים היו יודעים שהגר"א כתב שכל אחד מחויב ללמוד חלקים בתורת הנסתר, אולי היו מדברים אחרת. חבל שהקטעים האלו מצונזרים עבורכם, ליטאים יקרים.
לוי21.08.20
גם החסידים ברובם לא לומדים קבלה חב"ד זה חסידות בדרך שונה משאר החסידות.
אבא 21.08.20
עניינה של חסידות חב"ד היא להנגיש את הקבלה ותורת הנסתר בחכמה בינה ודעת, שהלימוד לא ישאר על ספירות עליונות מרוחקות שם למעלה אלא איך זה חודר ביהודי בפנימיות ומשפיע על עבודת השם של יהודי כאן למטה, וזה בתרכיז התמצית הכי גדול ואידך זיל וגמור...
ל"אבא"25.03.22
146
כבוד הרב לזר, לפני שתגיע לדרגתו של הרב אבן ישראל אל תפתח את פיך בכלל, השקפת עולמך לגמרי אינה מתאימה לעולם החרדי!!! שמור על פיך ומר, בבקשה, תפסיק לומר דברי שטות ומרמה...
יהודי20.08.20
תגובתך מצויינת 'יהודי' זהו בדיוק כמו שאומרים החילונים והרפורמים גם לנו יש ''בעלות על היהדות''. אז ברור שגם לך אפשרות להמציא דת כפי שבא לך. אכן.......כל מי שגדל בישיבות למד דרך ולא רק לימוד. דרך שהותוותה לא ברגש אלא מפיהם של כל גדולי התורה מאות שנים. ומי שלא הולך בדרך זו , זו זכותו. ואכן יש עוד כאל
שימען20.08.20
מוזר. נראה לי שהיה בד"צ בתמונה, והם לא יצאו נגד הרב שטיינזלץ. או שאולי גם אותם תשווה לנשות הכותל.
לוי21.08.20
145
רחמונוס! עד מתי! די לשנאת חינם!
אברהם ניישטוט20.08.20
144
בסוף מכל הפרות של "ההשקפה הטהורה" שלכם יצא רק שינאה ופילוג מחבלים ושונאים שנאת חינם גם בתוך חודש הרחמים והסליחות חודש אלול יתפרדו כל פועלי און
מאיר אמזלג20.08.20
143
עצוב. עם כל הכתבה, אין שום דבר קונקרטי נגד השקפותיו של הרב שטיינזלץ זצ"ל.
נפתלי20.08.20
142
זכיתי לשבת אצל הרב שטיינזלץ פעמים רבות על אף שלא למדתי בישיבותיו . רק יראת שמיים ורגש חסידי ספגתי במפגשים אלו. חבל על הדברים שנכתבו כאן
ללא שם20.08.20
141
מה אתה מפחד להתגלות? כי אתה יודע שדבריך הם פרובוקציה, שטות והבלים?
אברהם לזר זה שם כיסוי20.08.20
140
כמו כן עולם הישיבות הוא לא עולם התורה היחיד בזמננו. הלוואי ועולם הישיבות יהיה כמו שצריך
יהודי פשוט15.11.20
139
אני מוחה על ביזוי הרב זצ"ל, הלואי שהתוקפים למיניהם, ילמדו ממנו ויעשו עוד ועוד למען עם ישראל! כל מי שכואב לו המאמר שלעיל, פשוט יפיץ יותר יהדות, חושך לא מגרשים במקלות, רק באור ועוד אור!
מוחה על ביזוי 23.08.20
138
ויפסיקו להתנשאות ולהשפיל אחרים שלא חושבים כמוהם ואין להם נערווים?! לא יאמן עד להיכן הם הדרדרו
מתי הליטאים יאהבו את הזולת23.08.20
137
לא מסכים איתך. חב"ד הם אנשים טובים והרב שטיינמן עשה שלום בין הליטאים לבינם. עם כל הכבוד מי אתה שתעשה שוב מחלוקת ביניהם.
יהודי טוב 21.08.20
136
דעותיו של הרב שטיינזלץ שהיה בעל תשובה הרבה לפני עידן ר' אורי זוהר וממש לא גדל בחיידר והתחכך בין בני התורה אדם מוכשר ועצמאי שבאופיו לא היה כפוף לאיש היו למעשה הרבה יותר ברוח ישראל סבא מאשר רבי גדליה נדל למשל שגם אותו אין להוציא מן הכלל חלילה .
מתמידים 21.08.20
לא לערבב בין פרשיות... זה שטחיות גדולה.
אבא 21.08.20
135
הרב כתב וביאר את כל הש"ס לבד (מה שצוות אנשים תלמידי חכמים עשו כדי לבאר את הגמרא ) הוא לבד איש אחד ביאר את כל המסכתות עם הוספות . אם מישהוא מדבר עליו משהוא ועוד קורא לא לא יהודי לא חרדי וכו ... הוא כנראה עם הארץ... איך פשוטי עם ידברו ככה על רבנים גאונים מבהילים ! פשוט בושה לאלו שהגיבו נגד הרב שטיינז
מה?20.08.20
"החרדים שהוציאו אותו פשטו את הרגל." קצר ולעניין דבריך. רק על השטנייזעלץ גדולי עולם לא יכולים לדבר אבל הז'ורה שלך מותר לדבר על כולם.
אבא 21.08.20
134
לא מסכים עם אף מילה!
אלון20.08.20
133
כל התגובות כאן מראה על מצב הדור שלנו בעולם הרחב שלא מדייקים בתוכן אלא מתעסקים עם פוליקילי קורקט + דמגוגיה זולה 1: הכותב לא השמיץ את הרב שטיינזלץ בכי הוא זה אלא אף שיבח אותו 2: בודאי מותר לו לומר שהשקפותיו לא תאמו את דעת גדולי הדור הליטאים שזה אגב נכון מאד 3: הוא לא התייחס כלל לרבי מחב"ד אלא למנהג של
אדםעובד20.08.20
רצוי שתקרא את הטור בטרם תגיב. 1: הוא לגמרי השמיץ אותו, וגם לך יש קשיי קריאה - לא תוכל לגרום גם לנו לא להצליח לקרוא. 2: היות שעיניים בראשי, נכתב בטור שהשקפת הרב שטיינזלץ לא תואמת ל"עולם הישיבות" (!!!). איפה כתוב ליטאים. 3: לזה הוא לא התייחס. כנראה שעיניים אין לך, אבל דמיון מפותח יש בשפע. ואגב, רו
לוי21.08.20
132
אני ממש עצוב שאנשים צריכים לקרא את הטור הזה
יהודה20.08.20
131
הוא לא התחיל לענות על הטור המנומק והמפורט של פפהנהיים! רואים שהוא בא לכתוב מגמתי ושמורשת השנאה של שך מושרשת אצלו עמוק מאוד... לא ראוי לעלות כאלו שטויות באתר שטיפה מכבד את עצמו.
חיים20.08.20
130
הטור של פופנהיים לא אמר שהמלחמה הייתה מנגיעות אישיות-אלא מנגעות פרמיטיביות
יאיר20.08.20
129
רק הערה קטנה: הכותב הנכבד הביא את הפרופסור דה-האן כדוגמה לבעל תשובה מוערך. הפרופסור הנ"ל כידוע היה דמות שנויה במחלוקת גם בקרב הציבור החרדי, ואגודת ישראל התנערה ממנו, ולא רק בגלל דעותיו הפוליטיות, אלא בגלל נטיותיו האישיות וד"ל... ומי שרוצה להרחיב בעניין, מוזמן לחפש בגוגל
איש יהודי20.08.20
128
כל עוד אין שם חתום תחת טור התגובה נגד הרב שמואל חיים פפהניים מדובר בפשקוויל ולא שווה יחס
חיים אשכנזי19.08.20
127
אצל האשכנזים, מי שמראה סימנים של סטיה קלה הוא מייד נזרק לכלבים והופך מאכל לעוף השמים. לא לחינם השונאים הגדולים ליהדות קמו דווקא מהאשכנזים. כשמקבלים יחס לא אנושי הופכים באופן טבעי ללא אנושיים. לאשכנזי אין תודעה של "עם ישראל", יש לו תודעה של "אנ"ש" ותו לא. אין לו בעיה לקלל חיילים ושוטרים כי הוא כלל ל
אשכנזים...19.08.20
126
דהאן אינו פרופסור אלא ד"ר, ואם זה החברים של הכותב דיינו, הרי הוא היה עושה מעשה תועבה כל ימיו, יש באמסטרדם אנדרטה על שמו בשל נטיותיו הבזויות.
גד19.08.20
125
ואמן
השם יחזירכם בתדובה שלימה אמן19.08.20
124
אין ספק שהשקפות העולם של הרב שטיינזלץ היו חריגות. ואגב, למי שלא יודע - הדמות שלו הייתה חריגה לחלוטין גם בנוף החב"די. הוא היה רציונאליסט מושבע, וזה חריג בהחלט. אבל זה לא סותר לזה שמלחמת החורמה שהייתה נגדו התחוללה, גם בגלל עניינים אחרים. הרי הארץ מלאה בפרשני גמרא ותנ"ך שלא צמודים למסורת, ואף אחד לא נ
לוי19.08.20
123
הכותב הוא חצוף מחוצף שמזלזל ברב שטיינזלץ זצ"ל אחרי מותו ועוד טוען שלרב הייתה השקפה פסולה ח"ו במקום להגדיר זאת פשוט כמחלוקת, ולא הבנתי את המשפט האחרון, מה הבעיה שהרב פופנהיים התקרב לחב"ד?? ומה שהרב שטיינזלץ התכוון שלשיטתו צריך ללמוד גם רמב"ם ועוד ולא רק גמרא ומה שהכותב הציג את זה כאן כאילו הרב שטיינז
רוטשילד19.08.20
122
שטויות במיץ. גם על הרש"ר הירש זצ"ל אמרו בזמנו חדש אסור מן התורה, והיום הוא מוכר כגדול רבני אירופה. בעם ישראל מותר לחלוק. רבני העדה טענו את שלהם ושאר הרבנים טענו את שלהם. ידוע הדבר כי ביהדות צריך שני עדים לדיני נפשות. ולהכפיש רב בלא ללבן את הדברים שכתב ולבדוק במי מדובר, זהו העוון הכי חמור. ידוע הדבר
יהודי פשוט15.11.20
121
בעצם כתבת כלום ושום דבר בעוד ר' פפנהיים כתב דברים מדוייקים אתה פשוט קשקשת מילים חסרות משמעות, בלי ראיות. כנראה שגם אתה פוליטיקאי נמוך ועלוב. לא ירא שמים ולא נעליים. שב ושתוק, עדיף לכולנו
איציק23.08.20
120
והכי גרוע שהכל אצלם מכוסה ונסתר ו"לשם שומיים" בגלל שינאת חינם המשיח לא בא
הליטאים והחסידים בעלי מחלוקת23.08.20
119
הרב עדין דווקא אז היה פחות מחובר לחב"ד, ומאז בעקבות הרדיפות הוא התחזק בחסידותו, אבל היה מספיק חבדי כדי לרדוף אותו כמו שנעשה לעוד כמה וכמה הרשימה ארוכה ולא כדאי לעורר הדברים מחדש והאמת והשלום אהבו
הסטוריה על קצה המזלג21.08.20
118
אז מה אם הוא מקורב לחב"ד זה חטא ? אתה משוגע לגמרי
משוגע15.09.20
117
היה אז באופנה להיות קנאים. הבנים של הציץ אליעזר ורבי שלמה זלמן לדוגמה נטו מדרך אבותיהם ויישרו קו עם "בני ברק" ... כידוע ליודעים
נחמיה 21.08.20
116
חרמות על ספרים לא קורות מעצמן. כנראה הדוחפים לתקף את הרב שטיינזלץ היה להם אינטרס כלכלי, אבל זה לא אומר שגדוה"ת שחתמו נגדו לא עומדים מאחורי חתימתם. מדומני שגם הגרש"ז אוירבאך היה חתום .... ובכ"ז לא זיכיתי להבינם, וגם רבותי ששיכים לאותו דור אך אינם מהזרם הנכון לא ראו צורך בחרם הזה. היום כבר מותר ללמד ב
עומד מהצד19.10.20
115
אמירה אומללה? בישיבות באמת לומדים יותר מדי גמרא ופחות מדי הלכה ומוסר. ואלו דברים שנאמרו על ידי כמה וכמה גדולי דור שכן נמנים על "ההשקופה החרדית".... בדיחה.
גרשון23.08.20
114
עולם התורה אותו מייצג הכותב הוא עולם מוגבל שאינו יודע מקוריות מהי רחוק כמטחוי קשת מהאמת ומן התורה ההשקפה במרכאות של עולם התורה היא תוצאה של גלות וגלות בתוך גלות, כל מי שלא רק קורא את העתונים החרדיים ולא רק את הספרים בדור האחרון שהם כמעט עיתונים, אלא את גדולי שיראל בדורות קודמים שדנו בסוגייות לפני ק
צחי21.09.20
113
על הכותב ללמוד שיעור או שניים בהיסטוריה, כדי להבין מהו בדיוק "עולם הישיבות", שאת השקפתו הוא מציג לנו כאן כהשקפה המקובלת "מדורי דורות". כי הרי, להבדיל אלף אלפי הבדלות, השקפת הרמב"ם, הראב"ע, ריה"ל, הרמב"ן - ובעצם כל הראשונים הידועים שכתבו משהו בענייני השקפה - לא תואמת כלל וכלל את השקפת עולם הישיבות.
חנן. ב.23.08.20
112
הגאון האדיר הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל היה מקורב מאוד לחב"ד אבל למזלו הוא היה חתן של אדם מאוד מקובל בכל החוגים (שגם הוא עצמו היה מעריץ גדול של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש) ולכן זה לא היה שווה פוליטית לצאת נגדו.
הגרז"נ גולדברג זצ"ל23.08.20
גם הגרז"ן לא התיישר עם הקו ולכן לא קבל את מעמדו הראוי. לתקף אותו היה קשה כי הוא לא הגיב וספק גדול אם זה בכלל היה אכפת לו.
עומד מהצד19.10.20
111
השקפת עולם החרדית של היום-להבדיל מדורות הקודמים 'דור דעה'-זה שנאה ואנטישמיות ליהודים ולכל מי שלא כמוהם בין אם יש לו או אין לו השקפה שונה.לבשת גרב לבנה-אתה לא משלנו!כת פשיסטית סגורה
מורן25.10.20
110
בואו גם לא נשכח איך צעקו ורגזו כמה מה''גדולים'' כשביאר התלמוד, אך היום לא תמצא בית מדרש או בית שאין בו''שוטנשטין'' או ''מתיבתא'' וכדומה....
יצחק יעקב21.08.20
אתה לא מבין חילוק? אז איך אתה לומד תניא?
אבא 21.08.20
109
פשוט מאוד. הוא חבד וזהו. אין פה שום ענין מקצועי או אמיתי כשהמשיח יבוא גם ישאלו אותו מאיזה זרם הוא את הזרם.. הוא כבר יכניס לכל העקומים..
עצוב מאוד20.08.20
108
מי אנו לדבר דברים נגד דרכו של הרב אבן ישראל ע''ה כשהרבי מליובאוויטש תמך בדרכו ובביאורו על הש''ס?
אהרון יעקב20.08.20
ומי אתה להתערב במה שפסל קדוש הקדושים הרב וואזנער ממשיך דרכו של מרן החת"ס..
אבא 21.08.20
בור ועם הארץ הרא"ש פוסק ומובא בט"ז שאפילו על גאון אפשר לחלוק בראיה מש"ס קל וחומר על הרבי מליובאווטש עובד אלילים אהבל שכמוך
ג'פרי21.08.20
107
שמעתי מהרב שטיינזלץ ז"ל כששאלו אותו על זה שהתקיפו אותו כשהוציא הגמרא לאור, ענה מה עושים כשכלב נובח? נובחים בחזרה? אדם נורמלי רק ממשיך הלאה ולא עונה לו, ומשאיר הכלב לנבוח. עכ"ל. העתדבק
בוך סברות20.08.20
הוא לא הבין את הביקורת? עד כדי כך כי אומרים שהסכים לתקן...
אבא 21.08.20
106
הוא לא נותן שום הוכחה ודוגמא אלא רק שישנם דברים לא מתאימים, אולי הלא מתאים זה שהוא תפס גבוה וזה בהכרח על חשבון מישהו אחר??????????
בוך סברות20.08.20
105
הרב שטיינזלץ זצ"ל היה ראש וראשון להוצאה לאור של תלמוד מבואר. אגב, מהדורת וילנא שלו (עמוד של ביאור-עיונים-הלכה-מסורת הש"ס מורחב מול עמוד וילנא) יש לה יתרון עצום על כל השאר - ציטוט על הדף של ההלכה מתוך הרמב"ם והשו"ע. השורה האחרונה במאמרו של אברהם לזר היא מאירת עיניים ומסבירה בעצם את הכל: הבעיה היא חב"
יהודי ישראלי פשוט21.08.20
חב"ד אל תעשו את כולם בעלי מחולקות, כן גדולי גדולי עולם חלקו על שיטתכם, [לא על החסידות שחיים ברמה היום יומיתיד ביד בליטאים] תפנימו הרב וואזנער הוא לא ליטאי... ולא רק לרבי מחב"ד ולהריי"צ יש דעה..
אבא 21.08.20
שוטה שבעולם.
א איד09.09.20
104
אני מציע לכל מי שקורא את הדברים הבאים לחפש ברשת שיעור של הרב שטיינזלץ בסוגיית יאוש שלא מדעת ואז יווכח שבעצם הוא לא ת"ח כמו שמתארים אותו.
תלמיד20.08.20
מסקנה מעניינת ופזיזה למדי, כוונתך מן הסתם לכך שאינו לומד בדרך הפלפול, נו שוין. להוי ידוע שישנם עוד דרכים מלבדה בלימוד הגמרא ולהכריז על סמך הצצה בשיעור שלו ש'הוא לא ת"ח...' זה מגוחך, פזיז וחסר מחשבה. רק נזכיר שהיו שנים שנהג לעבור על הש"ס בשנה כמספר שנותיו ועוד יש להאריך ואכ"מ
מקשן21.08.20
103
מזעזע לאן אפשר לרדת
יוסי20.08.20
102
כתוב בצורה מכובדת מאוד... רק לא הבנתי למה באו שתי השורות האחרונות.. למה התכוון הכותב..
שיראל20.08.20
101
א. במאמר פפנהיים *לא נטען* כי גדול"י פעלו מ'נגיעות אישיות'. דוק ותשכח. ב. איזה 'רב ליטאי' החרימו, ומתי? ג. לסיום הכתבה - הלא זה כבר נוּבָּא במאמר פפנהיים, וד"ל.
כמה 'שאלות'20.08.20
100
"ועתה בקצרה לגופו של הכותב: הן ידוע על התקרבותו בשנים האחרונות לתנועת חב"ד, ואידך זיל גמור..." הכל לשם שמיים ללא מניעים אישיים... מלחמת חורמה בחב"ד וברבה.
המפלג20.08.20
תיזהר אתה מחכה באש כבר הי ה כזה שבא אל הרבי שלו ודבר על הרבי מלובאוויטש הרבי ענה לו תיזהר אתה משחק באש
אברהם יצחק20.08.20
99
פשוט דברי הבל
יהודי20.08.20
98
היה רצוי לפי רוב התגובות פה לגנוז את הכתבה הזו היא יותר חמורה ממה שגנז הרב עדין אבן ישראל לא שווה אפילו התייחסות... כל הכתבה הוא מתצטדק בכך שהוא לא אני ואפסי עוד אבל הוא מנציח את אפסי עוד!! מצדיע אני למגיבים ולמוחים על ביזוי כבוד התורה ואם הכותב ירצה שאתלווה אליו לקברו של הרב שטיינזלץ לבקש מחילה אשמ
לט פתי20.08.20
97
שום תשובה עניינית. רק לומר שההשקפה והשקפה וההשקפה... תמשיכו לחיות בסרט שרק אתם הליטאים יודכים מה זה דעת התורה האמיתית. פוצים
ישראל ברגר20.08.20
כל אחד מבין בשלו. במה שמענין אותו. ליטאים בתורה ואמונה, וחבדניקים בהזיות של משיח ולא באמונה.
לוי20.08.20
תתבייש לך
רוטשילד20.08.20
הזיות של משיח??? שטויות במיץ פטריות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. אבל, מה לא עושים לשם המלחמה בחסידים?...
יהודה20.08.20
96
אכן צודק הכותב , "אתם" אפילו שוגגין. ודווקא בגלל זה התחושה אצלי מתחזקת "אשרינו מה טוב חלקנו" שזכינו להיות בחלק של עם ישראל שרבניו באמת עסוקים בלקדש את ישראל שדומין ללבנה ולא עם אלו שעסוקים בלהפריד את עם ישראל ככוכבים.
אכן צודק הכותב19.08.20
95
אני חושב שאדם שאין לו שום מושג ולו קצה קצהו של חוכמתו של היהודי הזה. בא ופולט כאן.... זה מוקצה מחמת מיאוס. ואיזה התבטואיות והכל השם התורה , לזה התורה קוראת נבל ברשות התורה - כביטוי המפורסם - הכל בדץ הכל פרווה והכל מזונות...
מנחם19.08.20
94
איך דעה שתומכת בגמרא מפורשת בסנהדרין כ"ד ע"א ונפסק להלכה בטור וברמב"ם, שדרך הלימוד הנכון והאמיתי (תלמוד של א"י, לא של בבל) זה לשלש את זמן הלימוד. שליש בתורה שבכתב, שליש בתורה שבע"פ ושליש בתלמוד. איך דעה כזאת הופכת פתאום ללא לגיטימית בציבור החרדי. אכן, עולם הישיבות עדיין שקוע בתלמודה של בבל ("במחשכים
דת"ל19.08.20
93
הוא לא תאם את ההשקפה החרדית, ולא התכוון להתאים לה! הוא היה מהציונות הדתית. זה כזה חיידק שאומר שכל רב שמוצא חן בעינינו היה חרדי.. כמו אלה שטוענים שהרב זצ''ל היה חרדי, וציבור תלמידיו היום עיוות את השקפתו..
יהודי19.08.20
92
השקפה חרדית מי קובע מה זה? מתקרב לחב"ד רחמנא ליצלן ולא שורף פחים עם יורשי מובילי המלחמה נגד הרב שטיינזלץ "ההשקופפפפה הטהורה" עאלק. מעיד על הכותב!
בעל ההשקופפפה19.08.20
הוא לא נגד הוא אמר שמי כתב את הכתבה הקודמת אומר שיצאו נגדו רק בגלל שהתקרב לחב"ד וזה הוא אומר שזה לא נכון .מה שאמרת בכלל לא נכון
המלך 1חסות19.08.20
91
כל הזמן אתה חוזר על השקפות לא תואמות, מבלי לתת דוגמא מעשית אחת. אולי לתועלת הקוראים תסביר למה אתה מתכוון בדוגמא אחת או שתים ואנו נדון בעצמינו.
יענקי19.08.20
90
לא אהבתי מאוד את המאמר שבוע שעבר של פפנהיים לא בגלל התוכן וההגנה על הרב שטיינזלץ (שבזה הוא דווקא צדק) אלא בגלל צורת ההתבטאות על הרבנים מהמגזר הליטאי ובכל זאת לא טרחתי להגדיב בגלל שדבר ידוע הוא ששיטתם של העדה החרדית וסאטמר לפסול כל מי שלא חושב כמותם... אבל כשאני קורא את מה שכותב כעת לזר אני מזועזע במ
שמעון20.08.20
חב"ד תקלטו המריבה איתכם לא קשורה לחסידות.. אתם שונים לגמרי מכל החסידיות.. ומרן הרב וואזנער והרבי מסטעמר היו חסידים.
אבא 21.08.20
89
ומי רב אותנטי? אתה סתם אפס מוחלט . הה ותו לא . תתבייש לך
chaim druk20.08.20
88
הרב שטיינזלץ זצ"ל נמצא ב"חבורה" טובה שבין ראשיה נמנים גם הגר"ש גורן זצ"ל, הגר"א וולדנברג זצ"ל בעל הציץ אליעזר, ועוד. גם בו, בהגר"ש גורן זצ"ל, ענק התורה, נלחמו אלה שהתמחו בהחרמת "עדה קדושה". המזל, שלא מפיהם אנו חיים וחיי עולם נטע בתוכנו באהבת התורה וקיום מצוותיה.
אריה פרנקל20.08.20
87
"אנו אמונים על תורת חכמים אשר היוצא מפיהם יעשה...,"לכן 90% מהחרדים באירופה, זכו להגיע לגן עדן בשואה, בזכות הרבנים שאסרו עליהם לברוח לארץ ישראל.
משיח20.08.20
זה בדיוק מה שאני חשבתי.. נכון מאוד לצערנו
רחל20.08.20
86
לקרוא ולא להאמין למראה עיניי... זה אתר חרדי, לא?!?
אפרת20.08.20
85
יצא המרצע מן השק הכותב הוא פשוט מתנגד אמיתי החוזר על אומנות אבותיו הלא מוצלחת ובז לכל דבר אשר רוח חסידות נודפת ממנו. וכבר ראינו שהיהדות החזיקה בברית המועצות דווקא אצל החסידים (חב"ד אלא מה?) ואצל המתנגדים התפוררה כאיננה
חבדניקית גאה20.08.20
הכל נכון... אבל מה זה יהדות. למה פה, מול עינינו , הליטאים והחסידים לומדים ועוסקים בתורה ובמצוות, והחבדניקים מתחברים לחילונים בטיולים בהודו.
חיים20.08.20
אין לי מושג למה החבדניקים נתפסים אצלך כאנשים שמתחברים למטיילים בהודו. זה ממש לא חב"ד. נכון, יש שם בית חב"ד, אבל מטרתו היא להביא את התורה והיהדות למטיילים. מסתבר שהורעלת מאווירת השנאה המיותרת נגד החסידות הנפלאה הזו. אלול עכשיו, תעשה קצת חשבון נפש...
המצאות וחלומות20.08.20
ומה למעלה אומרים לך... דווקא השיטה החב"דית בבריה"מ הצליחה והשיטה הליטאית בבריה"מ ברנשאר ממנה כלום ושום דבר
ע20.08.20
84
אחרי מות קדושים. הזהרו בגחלתם שלא תכווה.
אבי20.08.20
83
רב שטיינזלץ לא התכוון בכלל לתפוס עמדה או להשפיע באיזשהו צורה בעולם הישיבות ליטאיות... כנראה חששו מהסגנון שלו ורצו להרחיק ממנו ... הוא היה מאד עצמאי ומאותה סיבה גם לא נמנע באופן רשמי גם על רבני חבד...
צבי20.08.20
82
עפרא לפומא לטור הזה
יהודה19.08.20
81
החרדיות הפכה לדעאשיו"ת. איפה דרך ארץ, ענווה, שפלות, חכמה, קידוש ה', "ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו"... הקיצוניות, ההסתכלות החד מימדית, חוסר היכולת להכיל מורכבויות, הבורות, הבערות וחמימות המוח אלה מאפיינים של האסלאם, לא של היהדות. החרדים מתוסכלים מכך שהעולם הגיע ומגיע להישגים מדהימים שתוצאתם
עצוב עצוב19.08.20
80
מי אתה שתחליט מי טוב ולא טוב!!!! !הא חצוף מי אתה שתחליט מה מותר ומה אסור! הכל אצלך אסור חוץ מדבר אחד, ומהו? לקטרג על אחרים, שלא כמוך!
ע19.08.20
79
הערת אגב. למרות שהיית מאוד רוצה, חב"ד היא לא תנועה. היא חסידות. נכון שבחב"ד יש ספיחים שנוהגים כתנועה, אבל חב"ד עצמה היא חסידות. ולגופו של כותב הטור הזה: אם הוא שולל טור שלם תחת הנימוק שכותבו קרוב לחסידות חב"ד, הוא מוכיח כמה הוא עצמו לא משוחד. לא, אתה, מר לזר, בכלל לא משוחד. אין לך דבר נגד חב"ד, נ
לוי19.08.20
78
אין לה מקום
כתבה קיצונית ומקוממת19.08.20
77
הוא התקרב לחבד בגיל מאוד צעיר ולא בשנים האחרונות גאון!! בצורה לא רגילה... מהכרות אישית שלי איתו.
שקר מוחלטט19.08.20
הוא התכוון על פפנהיים.
חסיד שפוי20.08.20
מה זה משנה?
רוטשילד20.08.20
76
אין ספק שלרב שטיינזלץ ישנם זכויות רבות בהצלת יהודים רבים והנגישות לגמ' ועוד דברים חשובים אולם ברור שגדולי ישראל לתועלת עולם הישיבות היו צריכים לקדש את המלחמה בסיגנונו ובדרכו ובסוף בעולם האמת יהיו את שני סוגי הרבנים וכל מבזי ת''ח יסבלו בגיהינום
שרוליק20.08.20
75
אם הטור מייצג את "דעת היהדות החרדית הנאמנה", אז להגיד שהרב אבן ישראל ז"ל אינו מייצג את דעת היהדות החרדית היא מחמאה הכי גדולה. קוטנו עבה ממתניהם של כל אלו שרק עוסקים כל היום בחרמות הכפשות פשקווילים ונידויים. הם פשוט לא יודעים איך "לאכול" אדם שחושב בכוחות עצמו ולא מונהג על ידי עסקנים נכדים ולבלרי השקו
יענקל20.08.20
74
השנאה שלך מעבירה אותך על דעתך, קצת כבוד לתלמידי חכמים עצומים לא יזיקו לך בושה לאתר שמפרסם כאלה שטויות, לא יזיק לכם לסנן כאלה כותבים שחוץ משנאה וקינאה אין בהם כלום לא תורה ולא יראת שמים, וראוי לכותב שילך לקברו של הרב ולבקש סליחה ומחילה על הדברים, אין לשער את הזכויות הרבות שעומדות לרב בהפצת היהדות.
חיים20.08.20
73
אל הכותב הנכבד מי שמך לדבר בשם עולם הישיבות? ובתוך דבריך אתה אומר שהחסידות גם לא מתאימה לרוח זו ואם כן אתה מוציא מעולם הישיבות עשרות אחוזים מהיהדות החרדית, ואף שלא הזכרת את הישיבות הספרדיות בוודאי גם הם לא הרוח הישיבות לשירותך שהרי אינם לומדים בסגנון הישיבות הליטאיות. אדם שמוציא מכלל עולם התורה והיש
יהודי20.08.20
72
כנראה קראנו מאמרים שונים של פפנהיים. במאמר שאני קראתי הוא לא רומז לנגיעות אישיות, אלא לכך שרבני הבד"ץ שחתמו נגדו עשו זאת בלי לברר עם הרב שטיינזלץ עצמו את הדברים, אלא על סמך מה שהראום מקורביהם. ואכן הדברים ידועים שכך מתנהלים כל החתימות מהסוג הזה. ולגופו של מאמר, כבר הרבה זמן לא קראתי מאמר מתנשא כ"כ.
שלמה20.08.20
71
מי זה הטיפש שכתב את הכתבה הזאת? עוד פעם מישהו רוצה להתעסק עם הרבי ולגמור רע מאוד כל הרבנים שיצאו אז נגד הרבי (או יותר נכון רב אחד) משלמים על זה ביוקר, לא היה אין ולא יהיה כמו הרבי בדור שלנו וגם ממשיכי דרכו של אותו רב שכל מה שהעסיק אותו זה איך להתנגד לרבי עושים בדיוק ההפך ממנו כי הבינו מי זה הרבי די
יהודי20.08.20
70
הטענה הספציפית שהועלתה היתה דעתו של הרב שטיינזלץ שמפריזים בלימוד הגמרא. אז מה רע בזה? הרי זוהי דעתו המפורשת של הרמב''ם בהקדמתו למשנה תורה.. והצהרות כמו: "עולם הישיבות, על ראשיו, מנהיגיו, רבניו, אברכיו, לא מעוניין לראות ברב שטיינזלץ כרב אוטנטי המייצג את היהדות הנאמנה." והתבטאות נפשעת כמו "לא כן בע
מאיר20.08.20
69
פירוש מעניין לנביאי אל תרעו
א19.08.20
68
השנאה לחב"ד מדברת מתוך גרונו של כותב הטור. אבל הכלבים הליטאים ימשיכו לנבוח והשיירה עוברת. בוז לך, ליטאי חצוף וחסר דעת.
לייזר מנחם 19.08.20
מדהים רמת השיח של המגיבים, כלב, ליטאי חצוף, חסר דעת. לדעתי הוא דיבר כל מילה לענין. אם אתה לא מסכים איתו, זו זכותך אבל זה לא רמת שיח ככה להתווכח. במיוחד..שאתם כחבדניקים שומעים כנראה יותר בקלות דיעות של אפיקורסים שאתם רצים אליהם עד קצות העולם כדי לתת להם שרות לטיולים שלהם........ מאשר דיעות של אנשים
יהודה20.08.20
ציינת נקודה משמעותית. כי כשהליטאי יוצא לקצה העולם ופוגש יהודים לא-דתיים, הסיבה היחידה שיכולה להיות לזה היא שהוא מעוניין לשמוע את דעותיהם האפיקורסיות. חבדניק, לעומתו, מגיע לשם כדי להשמיע להם את תורת השם ולהביא אותם לקיים מצוות.
לוי21.08.20
מענין אותי מה נחשב רמת שיח יותר גבוהה, ליטאי חצוף או קלי דעת ואפקורסים
ע20.08.20
67
מי הוא הכותב הנכבד? שיעשה תשובה מיד עפרא לפומיא
אלי גלבוע19.08.20
66
שטויות והבלים : הרב שטיינזלץ זכה לגיבוי מהרב עובדיה, האדמו"רים מגוד וליובאביץ, הרב מאזוז, הרב משה פיינשטיין ועוד רבים וטובים
מנדל19.08.20
65
כל השקפה לרעה חוץ מהַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ מִן-הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת-עַמְּךָ אֶת-יִשְׂרָאֵל
סענדר20.08.20
64
כנראה שבסיפור הזה האמת באמצע כשמחרימים מישהו בגלל השקפה גם אם זה לשם שמים בדרך כלל גם מניעים אישים מעורבבים מהסיבה הפשוטה שאנשים אוהבים שאחרים חושבים כמוהם בכל מקרה לא לעניין להשתמש בקשר שלו לחבד צריך להתייחס לגופם של טענות
משה20.08.20
אם לא היה לו קשר עם חב"ד, לא הייתה מלחמת חורמה שכזו. זה הכול. הליטאים החליטו 'לזַכות' את הרב שטיינזלץ במעלת "הנעלבים ואינם עולבים", ויש להם מזל שהוא באמת היה מספיק עניו כדי לא לתקוף בחזרה. זכרו לברכה.
לוי21.08.20
63
הבעיה אצל הציבור החרדי שהמטרה מקדשת את האמצעים, ולא אכפת להם שיהודי שמוסר את נפשו ועולמו עבור הרבצת תורה יירמס ו"יישרף" בגללם. לא צריך להפוך ל"נידה" ול"מינות" כל דבר שלא כתוב באידיש... היה אפשר לנהל את ההתנגדות בצורה שונה. גם היום, העסקנים החרדים מכלים כל חלקה טובה וזורים שנאה ופירוד בעם ישראל. תלכ
יונצ'20.08.20
כמובן נלמד מהישיבות הציוניות... ויש הרבה מה ללמוד מהם נלמד ליישם את אחוז הנשירה העצום , שלפי המחקרים של בר אילן הוא אחד לשלש. את אהבת ישראל שלהם... במיוחד כלפי החילונים .. והחיבור לתרבותם.
מרים20.08.20
את פשוט לא מכירה את הישיבות הציוניות המעולות
רוטשילד20.08.20
62
עד כדי כך גדולה היא ההשקפה שלפני 30 שנה היה גדטל הדור בהשקפה אע"פ ששאלות בהחכה לא ידע והיו צריכים לפנות לרב אלישיב זצ"ל, וגם בלומדות (לומדעס) היו צריכים לפנות לר׳ שמואל רוזובסקי זצ"ל. כל הגדלות היתה רק "בהשקפה"... ואידך זיל גמור.
איינער20.08.20
61
כתבה שטחית.. כנראה שאתה מבין האחרונים שעדיין נשארו בשנאתם התהומית לחבד.. נו נו גם זה יעבור..
אברהם20.08.20
60
וואו תעשה לעצמך טובה, יש פה כל כך הרבה לא נכון אבל עוד יותר כל כך הרבה מיותר. תודה
מה20.08.20
59
משה קיבל תורה מסיני ומסרה רק לנו- כל השאר טועים(עיין הקדמת הנציב לבראשית)
דניאל20.08.20
58
לקשר בין קביעת מחלוקת להתקבות לתנועה איזו שתהיה אין בכך כבוד
XXX19.08.20
57
אדם קטן מדבר על אדם גדול
מאיר19.08.20
56
שהקדים את דורו , גם חסיד וגם מבית לא דתי ושם את כולם בכיס... יותר מידי עבור ....
האמת19.08.20
55
ליטאים, תרגיעו. כמה שנאה ומחלוקת אתם מפיצים. כמה רוע אפשר לבלוע!! כותב הטור החצוף לא מגיע לקרסוליו של הרב שטינזלץ שהיה גאון עצום בתורה. רק שנאת חב"ד מדברת מפיו של לזר המוזר.
די לשנאה ולמחלוקת. אלול!!! 19.08.20
54
די!! די!! כמה עוד צרות יבואו על העם הזה ואתם תמשיכו בשנאות ובמלחמות ובגדרות ובחלוקות. עולם הישיבות הוא לא רק של מגזר מסויים או השקפה מסויימת. גדולי הדור לא מצויים רק במגזר אחד. מספיק עם הזלזול הזה. הרבי מחבד היה גאון עולם, תלמיד חכם בעל יראת שמים. למה לזלזל?? מספיק מספיק. אנא תפסיקו עם זה.
אביתר כהן19.08.20
המחלוקת עם הרבי מחב"ד היה ענין הלכתי כמו האם לישון בסוכה או אם לאדם שאין לו זמן ללמוד תורה ובמקום שולחן ערוך ילמוד רמב"ם .שהרבי מחב"ד חלה הרב שך התפלל עליו וזה ידוע לכולם .הרב שייך היה נגד מי שעושה אותו משיח לא נגדו אישי .
נננ19.08.20
אז למה לא התעצבנת שאומרים שרבנים יצאו נגדו בגלל אינטרסים.
אבא 20.08.20
53
בפירוש של הרב שטיינזלץ על הש"ס אין שום בעיה של השקפה. זה שקר. ואתה ממחזר את השקר.
אברהם19.08.20
52
אם יש מכונית פורשה, שיש לה סטיה בגלגל, היית נוהג בה? אם יש מישהו עם רגש והוא אפ' ת''ח, אך יש לו סטיה בעבודת ה' מהמקובל דורי דורות. אתה תלך לפי דרכו? אם היהדות שלך היא רק רגש, ריקודים וכו' אז אין בעיה. קח לך מורה דרך בכל מצב. אך אם ליהדות שלך יש משמעות כללים ודרך חיים. אז יש כללים איך נראה יהודי
רבקה20.08.20
הי הי רק תיקון טעות ממש לא מדורי דורות, חלק במזרח אירופה ובמאתיים -שלוש מאות שנה האחרונות. לא נגזים
איש יהודי21.08.20
אולי תואילי להגיד לנו מהו בדיוק "המקובל דורי דורות", ומהי סטיה מזה?
שלום21.08.20
אם למדת בכל הישיבות חוץ מחב"ד..
אבא 21.08.20
51
פשוט בושה וחרפה של טור! בושה שאתר "חרדי" מעלה כזה טור ולכותב הנכבד מציע לך לעלות לקברו של הרב זצ"ל אולי הוא ימחל לך...
שמעון 20.08.20
מדוע זה בושה...שנאת חינם.. והתנשאות.... האם אי אפשר להגיד דיעה שיש בה מהאמת לפי השקפה של עולם הישיבות. ואם לא מתאים לך עולם הישיבות. זה זכותך. אך ודאי בחברה חרדית יש מקום גדול לעמדתם.
שמחה20.08.20
מה זה "עולם הישיבות"??? חוץ מישיבות ליטאיות אין עוד ישיבות בעולם? שמעת על חסידים פעם, או שהמידע אודותם צונזר אצלך בבית וכל מה שאתה מכיר זה מיר ופונוביץ'? ומה עם זה שבד"צ לא יצאו נגדו? גם הם עומדים בניגוד ל"עולם הישיבות"??? א גולם.
לוי21.08.20
50
אני לא מכיר אותך אבל אתה חתיכת חוצפן, מי נתן לך את המושכות להחליט מי כאן ב"השקופה" ומי לא?? וכידוע לך לכל דבר צריך שיהיה גבול, מה הגבול בהשקפה שלך אדוני היקר? האם רק מי שהולך עם כובע וחליפה הוא בהשקופה? או דווקא מי שקורא לרב שלך "גדול דור"? או מי שפשוט סותם תפה ולא חולק יותר מדי? או אולי מי שמדבר ב
שמואל20.08.20
בודאי גם אם הוא בעל מידות טובות לא היית הולך אליו כרופא, או מתכנת, ואפילו לא מזמין אותו לאינסטלציה. רק כנראה,להיות 'רב' זה לא כל כך חשוב בעיניך. מי שמפרש את התורה הקדושה בדרך שנראית לגדולי תורה כמזלזלת, הוא פוגע בה ובאוהביה, בדיוק כמו מי שלוקח אזמל ומנתח אותך בלא רשיון רופא, ורק הוא בעל מידות טובות.
שמרל20.08.20
49
כל תוכן הכתבה מלאה בשנאת חינם ופלא גדול על אתר חרדי שנותן במה להרחקת הקץ והגאולה ואני מצטט מתוך הכתבה את מילות הסיכום ועתה בקצרה לגופו של הכותב: הן ידוע על התקרבותו בשנים האחרונות לתנועת חב"ד, ואידך זיל גמור... שנאת חינם כפשוטו ממש עד מתי
שלמה20.08.20
48
שמור את הדעות הנבזות שלך לעצמך בלבד. החרדים והליטאים קנאים לכבוד שלהם תתביישו!! הלוואי והייתם זוכים להיות חסידים. אבל כנראה אין לכם הזכות...
ללא שם20.08.20
47
המשפט האחרון מוכיח עד כמה הטור כולו חסר ערך. יהודי שבז לחסידות כ"כ מכובדת שהונהגה בידי קדושי עליון גם הוא רחוק מלייצג את היהדות הנאמנה... ואידך זיל גמור...
בושה20.08.20
46
בד''ץ העדה החרדית חקר ודרש והחליט ששטיינזלץ כשר. עכשיו בא איזה לץ ויסביר לנו מדוע הבד''ץ טעה. איש כזה היוצא נגד מאורי הדור אברהם לזר ראוי לנידוי וחרם!!
ישראל יצחק20.08.20
45
פוליטיקה חבל די לשנאת חינם שבעים פנים לתורה וכל אחד בדרכו הוא
דני19.08.20
44
א ת תגובתך ישכחו כבר מחר ויעופו איתם דגים לשבת (במקרה הטוב). א ת חיבוריו של הרב עדין שטינזלץ ילמדו עוד שנים רבות ושפתיו ידובבו בקבר. הרבה מלל לפילוסופיה בתגובתך אך אין בו תוכן.
יענקי19.08.20
43
ה"חרדיות" של הכותב פירושה לזרוק לבנים ויוגורטים על ראשי ישיבה, לחסום כבישים, לשרוף פחים, לעשות סלקציה לספרדים, להתפרנס מעמלם של אחרים, לא לתרום מאומה לסביבתם, לא לייצר רופאים מהנדסים חוקרים וכדומה, להתלונן על כל דבר שזז, לעסוק ב"אני ואפסי עוד", לבוז לקידמה ולהנות ממנה בכל הזדמנות וכו' וכו'. לך ולדו
עוד אחד19.08.20
42
כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו, ומוסבר בחסידות משל שהגנב הולך לעשירים היצה"ר משקיע להכשיל את הנשמות הגבוהות.
משה בן אברהם19.08.20
וורט יפה אבל מה הקשר למציאות
נננ19.08.20
41
בס"ד כל גדולי הרבנים הספרדים וגם לא מעט מגדולי האשכנזים תמכו ועודד ואף כתבו לו הסכמות את הרב שטיינזלץ בניהם הרב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו (שאף כתב הסכמה ללמוד בבלי והסכמה למוסד של הרב ואמר שזה כמו רבותינו הספרדים לומדים הכל), הרבי מלובביץ, הרב שלמה זוין, הרב משה פיינשטיין,
גבריאל19.08.20
כמעט כל הרבנים שאמרת נתנו הסכמות לכל מי שכתב ספר גם בלי לבדוק מה כתב ומה לא .
נננ19.08.20
נננ היקר אני מוחה בזלזול שלך ברבנים!! תתבייש לך! וזה לא משנה מי הרב שלך ומי הרבנים המדוברים- אתה לא חייב לכתוב את כל מה שעובר לך בראש- והכי טוב- שלא תחשוב את זה בכלל!! טיפת כבוד!!
ררר20.08.20
תחשוב פעמיים לפני שאתה אומר כזה משפט כי זה ממש לא נכון לא כל אחד היה מקבל הסכמה מהרבי מלובביץ' על ספר
משה20.08.20
שטויות!
א יידישע קאפ20.08.20
40
כמה יהודים למדו גמרא בזכות הרב שטיינזלץ, וכמה יהודים בזכות הכותב היהיר.
אביה הכהן19.08.20
טיפש, אז לכן הוא לא בעייתי בהשקפה, הרי אם הוא היה מתייחס לרבי מחב"ד כמו שהוא מתייחס למלאכים הראשונים...
אבא 19.08.20
רבבות יהודים התחילו ללמוד גמרא בזכותו--להזכירכם גם הרמב״ם הוחרם שנים רבות והיום אין חולק שהיה גדול.
שלמה19.08.20
פה כל הבעיה שאנשים משווים אותו להרמב"ם, ראיתי ששאלו אותו אם הוא חושב שהוא כרש"י והוא במקום להתפוצץ מצחוק ענה שמחמאה הוא מקבל.... וכו
אבא 20.08.20
או או הרבה למדו בזכות "היהיר" והרבה נשארו בלי דעות של אוניברסיטות וכד'
המלך 1חסות19.08.20
39
מי לנו גדול מהרמבם גם לו היו מתנגדים בגלל ספרו מורה נבוכים זה כנראה היה בעית "ההשקפה " בזמנו, צריך להבין שבזכות הרב שטיינזלז מאות אלפים למדו תורה ,לולא פירושו הגדול הם לא היו לומדים
חיים20.08.20
38
גם אחרי מות הצדיק לא מפסיקים עם השנאת חינם כמו בימיו הרף לכם מהשנא ה התהומית שלכם מאז ומתמיד
אברהם יצחק20.08.20
37
שמעתי מהרב שטיינזלץ ז"ל כששאלו אותו על זה שהתקיפו אותו כשהוציא הגמרא לאור, ענה מה עושים כשכלב נובח? נובחים בחזרה? אדם נורמלי רק ממשיך הלאה ולא עונה לו, ומשאיר הכלב לנבוח. עכ"ל. על כותב שורות אלו בדיוק אותו דבר. הוא כלב נובח שימשיך לנבוח . . למה עונים לו?!
יוליש20.08.20
36
ואז הוא מזדעק איך לומדים פחות גמרא?? אז כותב יקר, במקום לבטל לימוד גמרא ולהתבטל מול כיכר השבת, לייצר מחלוקות וללמד דעות כוזבות, שב ללמוד גמרא.
ישראל20.08.20
כן אנחנו לא נבטל לימוד הגמרא. ואתה תפרסם דברי אפיקורסותך על הרבנים בשואה, ועל דעת התורה בכלל. על זה מבטלים לימוד תורה למען העמדת דעת התורה נגד דעות פסולות היכולות להעביר על הדת.
בנימין20.08.20
רוצים לשמוע משהו מוזר? שמעתי על מלאאאא אנשים שרק בזכות שטיינזלץ למדו גמרא. אבל לא שמעתי על אחד שבגללו התרחק מהיהדות. לא מוזר??? כי הרי, לדבריך, דעות פסולות כאלו "יכולות להעביר על הדת"!! היל"ת! רק כמה מצער שלא שמענו בינתיים על מישהו שזה קרה לו. אבל כמובן, אל תיתן לעובדות לבלבל אותנו.
לוי21.08.20
35
בגללכם המשיח לא מגיע
חבל 20.08.20
המשיח כבר הגיע מזמן [בטיסה] ב770 רק לא כולם זכאים לאורו. הוא יגיע , ישירות לנפאל, ואולי לטיוואן... ישר לקירוב הגדול למטיילים שכולם חוזרים עם יהדות מלאה כידוע ליודעי חן ורק אלו שמקיימים תורה ומצוות כפשטות השו''ע וכל חייהם בתורה,, הם אינם זכאים למשיח
מנחם מנדל20.08.20
מנחם מנדל היקר, חודש אלול התחיל. ממש עכשיו. בוא, תעשה חשבון נפש. תבדוק למה אתה כל כך שונא את חב"ד. אולי זה לאו דווקא שנאה קדושה? יכול להיות? בהצלחה בחישובים.
לוי21.08.20
רואים שאתה לא חב"דניק גם מדיבורך וגם כי חב"דניק היה כותב מנחם מענדל ולא מנחם מנדל
ע20.08.20
34
אדון לזר עפרא לפומך אל תשכח מה שארו רבותינו על מה חרבה ירושלים על שביזו בה תלמידי חכמים.הלוואי שתזכה לתשובה אלול כבר הגיע נו נו
יוחנן20.08.20
33
מקריאת המאמר ומסיומו שמראה על אמיתית הכותב. מי שמך להחליט מהי יהדות. יהדות היא קיום תומ''צ ולא את השטויות וההבלים היוצאים מפיך. בוש והיכלם. הפצת התורה והיהדות שהיהודי הזה עשה. הביטול שלו לקב''ה. אינך מתקרב לקרסוליים לא בהפצת התורה ולא בביטול וענווה שלו. תוריד קצת את האף.
בהלם20.08.20
32
אם נספור את העבירות של כל חרדי וחסיד , השם ישמור. ואם נספור את העבירות של הכלל, השם ישמור.
מיכאל20.08.20
31
של נעליך מעל רגליך
כותב שונא חבד ומכאן השנאה התהומית לרב אב20.08.20
30
סתירה חמורה בדברי הכותב: "ההשקפה החסידית גם לא תואמת לגמרי את עולם הישיבות, ואף על פי כן האמת והשלום אהבו. ומעולם לא החרימו אדמו"ר או רב חסידי אך ורק בשל היותו חסיד, אלא אם כן הייתה איזושהי בעיה מסוימת עמו" "הן ידוע על התקרבותו בשנים האחרונות לתנועת חב"ד, ואידך זיל גמור..." נו נו הליטאים יחרימו כל מ
שירה19.08.20
29
מאמר רדוד אף אחד לא אמר שהוא היה בהשקפה כרוב גדו"י אלא שהסיבה שיצאו נגד הדברים עליהם נלחמו נגדו כי זה היה הוא ואם זה היה מישהו אחר היו זורמים האנשת רבותינו ראינו אצל רבים והם לעומתו חטפו הרבה פחות והרבה יותר מהשוליים אמירות על דרך הלימוד בישיבות נשמעות מרבים וטובים בעיקר מהעולם החסידי שלא חוטפים עשי
אורי19.08.20
סוף סוף תגובה נורמלית כל התגובות פה תוקפות אותו על דבריו נגד חב"ד בזמן שמה רוצים מהכותב ס"ה הוא הסביר שגדו"י שראו בחב"ד משהו פסול לא יכלו לתמוך במנוח בלי קשר לשאלה אם חב"ד באמת פסולה בתגובה זו אתה מגיע מזווית שונה אתה פשוט טוען שגם לשיטתם שחב"ד פסולה הם נטפלו לרב המנוח בתירוץ שזה לא בגלל חב"ד אלא ב
דוד20.08.20
28
בגלל זה יש שבטים בעם ישראל כל אחד עם השקפותיו ודעותיו ובלבד שיכוון את ליבו לאבינו שבשמיים
משה19.08.20
מצוין כתבת
בני20.08.20
27
טענותיך כברזל בעיניי אבל האם ראוי שאדם כמוך יכתוב ב"כיכר השבת" אם כבר עוסקים בענייני השקפה
דוב19.08.20
26
כל דברי כותב המאמר הם שטויות ומעידים דבריו שכתבם מפניות אישיות בלבד.
אנונימי20.08.20
25
אוי, ההתנשאות.. מאחלת לך להגיע לקצה הציפורן של הרב שטיינזלץ זצל או חסידות חבד.
רחל20.08.20
24
מביך. דעה במה רדודה מאוד.. מי שהוא לא אתה ולא כמוך לא כשר בלהעביר השקפת עולם.. רק השקפת העולם שלך היא הצודקת... אז למה נאמר 70 פנים לתורה? למה לא אחד, השקפת העולם שלך???
דוד20.08.20
כנראה לאנשים אלו אין 70 פנים לתורה אלא 770 ושם מתחילות הבעיות הרציניות.
פנחס20.08.20
23
בעל גאווה נגד מי שלא בהשקפה הטהורה ר"ל. סוף המאמר מעיד על כולו "תנועת חב"ד" ולא חלילה חסידות חב"ד. עפרא לפומייהו של אדמורי חב"ד הקדושים.
משה20.08.20
22
כמה חשובה עבודת המידות כמו פלא יועץ ועוד..ספריה עשירה יש לנו בעולם היהדות החרדית. האם לא כדאי לשלב עם הגמרא? שאלה בתמימות. הלואי שיבוא משיח ויראה את האמת
יצחק20.08.20
21
הטור הזה הוא בדיוק להפליא למה שפפנהיים טען והסביר . גילמת בטור הזה את עיקר טענתו. מדובר בפגיעה בנורמה ההשקפתית ולא באמת התורנית
ללא שם20.08.20
20
הרי הרב משה פיינשטיין פוסק הדור תמך ברב שטיינזלץ וספריו. סתם השמצות ולכלוך. חבל שכיכר השבת יהפוך לפאשקוויל.
הרב שמואל יצחק קרליץ20.08.20
אבל גם הרב... הוא כזה וכזה... וכל גדולי הדור חלקו עליו... והוא בכלל לא...
ע20.08.20
19
כמה פעמים אפשר לומר את המילה הנלעסת ״השקפה״ בדבריך עוד יבוא הקורא ויחשוב שהכוונת להשקפה ולא להששקוופפפהה , תרוץ עלוב ונבוב של כל מיני עסקנים שלא מצליחים למצוא פגם בדבר שאליו הם מתנגדים אז ישר קופץ להם המשפט המנצח ״זה נגד ההשקקווופפהה״ זה לא תופס וזה מבטל את כל הטיעון שלך, אם באמת יש לך טיעון ענייני
ההשקוופפפהה19.08.20
18
לצערי הרב הכותב בסוף המאמר מספר כמה עצוב המלחמות הללו. בורא עולם בודאי בוכה על המאמר הקודם וגם על הנוכחי. ובכלל מה לדבר מצדיקים ויראי שמיים. עדיף לשתוק.
יואב19.08.20
17
מתאימה בריבוע את השכר מקבלים על הלימוד לא על צורת הדף!!!!
מוטי19.08.20
16
אני לא יודע מי נתן רשות וזכות לכותב השורות לכתוב דברים נוראיים שכאלו . על סמך מה הוא כותב בשם ''היהדות החרדית'' ובשם ''זקני וראשי הישיבות '' את דעתם כלפי הרה''ג הרב אבן ישראל(שטיינזלץ) . אוי לנו שנכללנו ג''כ באותה ''יהדות החרדית'' או ''עולם הישיבות'' שאותו עורך השורות מתאר... ולהביע בפומבי את דעתו
לכתבי כיכר השבת19.08.20
15
גם הכותב יודע שהסיבה להתנגדות זה רק הקשר שהיה בין הרב שטיינזלץ לרבי מליובאוויטש. הקשר הזה לא היה בשנים האחרונות כפי שכתוב בשורות האחרונות אלא מראשית דרכו בעולם התשובה
ללא שם19.08.20
ככה אתה אומר על הרב וואזנער? אתה אפילו לא חסיד...
אבא 20.08.20
גם אתה יודע שמה שאתה כותב הוא שקר, ולא אצטט כאן מה שכתוב בספריו..
יענקל20.08.20
אם היית רואה איזה דברים הרב שטיינלזץ כתב היית מזדעזע .אין זה קשור למחלוקת עם חב"ד וגם הרב שטיינלזץ אמר במפורש שיש דברים שטעה שכתב
נננ19.08.20
14
בקיצור 1 היה בעל תשובה 2 מקורב לחבד 3 אמר שלומדים מדי הרבה גמרא בישיבות על שתי הראשונות אין מה להשיב סתם גזענות מכוערת על ה3 מה לא נכון בזה? אכן לא לומדים מספיק חומש בעיון נך השקפה יהודית הלכה בעיון ועוד אלה היו דברים שלא היו לומדים בישיבה פעם בגלל שהיו לומדים את זה לבד בהפסקות האם זה
יהודי20.08.20
13
ועל זה נאמר: מה לזבוב קצות כנפיים לנשר בשמיים. רק מהר לקרקע.. כי שם מקומך.
דניאל20.08.20
הזבוב הוא מר עדין שטיינזלץ והנשר הוא כותב הטור
ג'פרי20.08.20
עם שם כמו שלך ברור שאתה גוי או נוטה לדעות של הגויים ומכאן גם התגובה שלך. כותה הטור הוא נשר? חה חה, פשקוויליסט ותו לא!
אתה גוי?20.08.20
משוגע לגמרי ורשע מרושע, איך נותנים להעלות את התגובה שלו?
רוטשילד20.08.20
12
מתוכן הטור נראה שהכותב חי בעולם מקביל ובטוח שאת כולם מעניין איך נראה העולם הצר שלא. אז זהו, שלא
חי בעולם אחר20.08.20
11
מי שהמציא את המונח "השקפה" הוא חתיכת מטומטם. יש תריג מצוות, אבל "ההשקפה הטהורה" מעל כולם. יאלה יאלה.
ישראל20.08.20
מרמת השיח שלך, רואים עוד יותר כמה צריך להעמיד את ההשקפה התורנית בצורה ברורה. כי לא המלח מוביל את הספינה, אלא רק רב חובל. לא כל בעל רגש חרדי, דתי, יהודי, הוא מנווט את ספינת היהדות. ותמיד תוכל לבחור לך חברה תואמת שמתאימה לאופיה ורמת לשונך
שמעון20.08.20
מצטט מהשיחת מוסר...
ע20.08.20
10
תוכן חסר טעם של הכותב
לא מצאתי שום ביקורת אמיתית בכתבה על הרב 20.08.20
9
מר לזר הנכבד, הכתיבה שלך מאד מאד רדודה, ורק מחזקת ומוכיחה את מה שכתב מר פפנהיים על כך שהתנגדות לרב שטינזלץ היתה בגלל הקשר שלו לחב"ד ותו לא. תקן אותי אם אני טועה.
ח19.08.20
8
חבל שלא כתבת את השורה האחרונה בהתחלה וכבר היינו מבינים לבד עד כמה זה שווה קריאה ועד כמה אתה חרדי. אני לא אכתוב לגופו של אדם אלא לגופו של טיפש בור ועם-הארץ שחושב שהוא יכול לכתוב כזה גיבוב של שטויות ואנשים יקראו את זה ויאכלו את הלאקש הזה! באיזה רמה של עריכה האתר הזה נמצא שמביא כאלה טורים שנוטפים ארס ל
מנחן19.08.20
7
אכן, השקפת העולם הטהורה של החרדים הנאמנים היא תככים ומריבות והחרמת כל מי שלא דומה להם במאה אחוז.אכן פעלו לפי השקפת עולמם הטהורה. בינתיים הרב שטיינזלץ לימד דעת את העם ורבים השיב מעוון
נפתלי19.08.20
מה הקשר אין חולק שה"שיטה שלו זה לא השיטה של עולם הישיבות לא החסידי ולא הליטאי וגם לא הספרדי(הטהור)
נננ19.08.20
6
מאד "מעריך" את הבעלי תשובה. .. לא יבואו בקהלם......אהבתי
חכם הרזים19.08.20
טיפש, הוא עשה הפרדה בין להעריך דברים טובים, לדמות בהרב הדומה למלאך יבקשו תורה מפיהו..
אבא 19.08.20
5
רחמנא ליצלן אוי לאוזניים שכך שומעות איך יהודי שרוצה שנחשוב שהוא בן תורה, ובר אוריין, ואחד שמילא כרסו בש״ס ופוסקים (סליחה, רק ש״ס...) - מסוגל לדבר כך על מרנן ורבנן, גדולי ומאורי הדור שליט״א! אתה חוזר ומדגיש שלימוד התורה הק׳ לא סותר להשקפה עקומה בתכלית? אתה ההוכחה הטובה ביותר לכך! אבל כל זה הוא רק כשל
איינער20.08.20
4
הכותב בכתבה הזו משמיץ ללא טעם וריח אני אובייקטיבי לא מכיר את כותב הטור ולא את המותקף. איפה הרב פפנהיים כתב שגדולי ישראל עשו זאת מנגיעה אישית שותל מילים ותוקף???
119.08.20
3
הכתבה לא במקומה .... ובפרט שתי השורות האחרונות, ככל הנראה הכותב יצטרך לעלות לציוניהם של כ''ק אדמו''ר זי''ע מליובאוויטש, והגה''ח הרב שטיינזלץ ולבקש מחילה בפני עשרה על ביזוי כבוד התורה ות''ח
איינער19.08.20
2
עוד לא ראיתי אתר יותר צבוע מאתר פלוני
כ19.08.20
1
גם אני חושב ש"לומדים בישיבות יותר מדי גמרא"... וזו לא בהכרח אמירה אומללה אכן היה ראוי שילמדו היטב חומש רש"י ורמב"ן והרבה יותר טור שו"ע או"ח הלכה למעשה וגם השקפה ובניית האישיות באתגרים הנוגעים לבחורים זה חשוב ואכן הגזמנו לגמרי עם "עגל הזהב" של הלומד'ס הישיבתית
חיים19.08.20
יש לו הרבה דברים אחרים ששמה לא יהיו לך תירוצים...
אבא 20.08.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24