כיכר השבת

ההסתה מחלחלת

"כמו אסירים בכלוב" • תלמידי הישיבות מרגישים מושפלים

אלפי תלמידי ישיבות, הועברו לאחר יום כיפור למלוניות קורונה - אך הם מרגישים מושפלים • אוטובוס מיושן, ברזלים רותחים ושעות של המתנה בשמש, אלו חלק מהחוויות העגומות של הבחורים (חרדים)

112
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ב בתשרי | 30.09.20
בחורי ישיבה בדרכם למלונית קורונה, אתמול
בחורי ישיבה בדרכם למלונית קורונה, אתמול (באדיבות המצלם)

אלפי תלמידי ישיבות, נשאי 'קורונה', הועברו החל מאתמול (שלישי), לאחר יום הכיפורים וסיום ה'זמן' בישיבות, למלוניות קורונה שהוכנו עבורם, כאשר חלקם הגדול של הבחורים הועברו לישיבת חברון בירושלים שהפכה למלונית קורונה.

אלא שהבחורים החולים שהועברו למלוניות טוענים כי היחס כלפיהם היה מבזה ומשפיל. בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראים תלמידים מובלים ב"אוטובוס אסירים", כלשונם. לדבריהם, "בתוך האוטובוס לא היה מזגן, הברזלים היו רותחים והרגשנו מצורעים בתוך כלובים במשך כל הנסיעה".

לטענתם, גם כאשר הגיעו לישיבת חברון, הם נאלצו להמתין שעות ארוכות בשמש הקופחת עד שקיבלו יחס מהממונים על המקום, זאת למרות שמדובר בבחורים שחלקם עם חום גבוה ושיעולים.

יצוין כי לכתחילה הבחורים לא רצו להתפנות לישיבת חברון מחשש לתנאים ירודים מאלו שהיו מקבלים במלוניות הקורונה בבתי המלון, אך בפיקוד העורף הבטיחו כי התנאים יושוו לאלו שבמלוניות.

בחורי ישיבה בדרכם למלונית קורונה, אתמול (באדיבות המצלם)

גם בישיבת חברון עצמה, שם קיבלה ההנהלה סכום נאה בעבור הפיכת הישיבה למלונית קורונה, בחורי הישיבה לא אהבו את העובדה שחדריהם "יופקרו" לטובת חולי קורונה, אך טענותיהם לא הועילו.

עד כה הועברו מאות בחורים למלונית בישיבת חברון, ביניהם תלמידים מישיבות 'חמד', 'שכר שכיר', 'וולפסון', 'גאון יעקב' ועוד.

יצוין כי תלמידי ישיבת תפרח שחלו בקורונה, כ-40 בחורים, נשארו במתחם הישיבה בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.

תלמיד ישיבת 'שכר שכיר' אומר ל'כיכר השבת' כי "למרות ההשתדלות של גורמי המקצוע והנהלת הישיבה לעזור לנו, אנחנו מרגישים סוג ג'". לדבריו, "ההסתה מחלחלת, ואנחנו לא זוכים ליחס דומה לו זוכים מפוני קורונה מהמגזר החילוני".

בחור מישיבה במרכז הארץ תוהה: "מי שיצר את מתווה הקפסולות, זה לא אנחנו, זו הממשלה. אנחנו סגרנו את עצמנו 40 יום במתחם קטן בלי לראות את העולם החיצון. משרד הבריאות התיר לאנשי מטבח לצאת ולהיכנס בשערי הישיבות והם אלו שחוללו את ההדבקה בישיבות. בחורים שמרו על ההנחיות מכל משמר, ובסוף הם הפכו לציבור הכי מושפל".

פנינו לפיקוד העורף בניסיון לקבל את תגובתם אך הם הפנו אותנו לוועד הישיבות. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי לוועד הישיבות אין שייכות לנעשה סביב התלמידים המפונים למלוניות הקורונה בישיבות.

תוכן שאסור לפספס
112 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
הם צודקים לגמרי אפילו החיות בישראל מקבלות יחס טוב יותר
אפליות תתעוררו01.10.20
59
בני התפנוקים מתבכיינים, ככה זה כשמתרגלים כל החיים לקבל ולקבל ואף פעם לא לתת. אנשים שפלים.
בני התפנוקים01.10.20
58
אין לכם להלין אלא על עצמכם הישיבות שמכרו את נשמתם לשטן ושיתפו פעולה עם השלטון שרודף את התורה שיתבשלו במיץ של עצמם, תלמדו מהחסידים.
רינה30.09.20
מה ללמוד ממכם? למות?
אפרת01.10.20

הצגת כל התגובות

57
ל28 אם אתה לא מאמין שהקווטשים שלהם מחזיקים את העולם אז התגובה שלך לא מתאימה לאתר חרדי.
ללא שם30.09.20
56
לא פלא שהם עוד דורשים כל הנוחיות במלוניות והגעתם באוטבוסים חדישים ממוזגים בקור ושתיה קרה מוגזת לכל הדרך בשפע רב ולא בצמצום ח"ו. 1] יש עשרות אלפי משפחות בלעה"ר שיושבות במלוניות ברמה 5 כוכבים פלוס אוכל בכמויות אדירות ונוף מהמם על חופי הים והרי הגולן, 2] אף אחד מהם לא שירת בצה"ל ולכן אינו בר השגה להבי
שלי ושלך שלי30.09.20
55
זה החינוך שלכם, בצבא לא בוכים בגלל מראה האוטובסים, לגייס את כל הבכינים
דוד30.09.20
לך אתה לצבא
יאיר30.09.20
54
חבורת בכיינים, שילכו לצבא
שאול30.09.20
צדיקים בזכות הבחורים שלמדו כל התקופה הזאת תורה בתנאים קשיים בלי לצאת החוצה לעולם בזכותם העולם עומד בזכותם אין מאות רבות של מתים כמושהיה באטליה ובשאר אומות העולם
יהודי30.09.20
53
קוראים לרכב הזה "טיולית" ולמי שלא מכיר היא מבוססת על משאית אשר בחלקה הקדמי יש קבינה נפרדת לנהג (שאינו צריך גם הוא להידבק מקורונה) וקבינה נוספת לנוסעים. נכון שלא מדובר ברכב הכי נח בעולם, אבל במקום להגיד תודה שיש מי שדאג להביא רכב (שמגן על הנהג) ומביא את החולים למלוניות קורונה וכל זה על חשבון כולנו, צ
א30.09.20
52
צודקים. הם היו בקפסולות ושמרו על עצמם יותר מכל הבחורים בארץ. מגיע להם יחס מכבד
יהודי30.09.20
51
ומשם למחנה הריכוז וכו'
ככה היה נראה ההעברה מהעיירה לגטו30.09.20
50
מחדל של פיקוד העורף, לצבא יש עשרות מסוקים היכולים להכיל כ30 בחורי חמד שתורתם אומנותם, ואפשר היה להשתמש בהם, במקום אוטובוסים בכביש שיכולים להדביק נוסעים ונהגים אחרים.
משיח30.09.20
49
בחורים יקרים מה לעשות באוטובוסים האלו נוסעים גם חיילי צה"ל ממקום למקום ובאותם התנאים, הם לא פוצים-פה כי האפשרות השנייה היא להגיע במסע רגלי עם כל הציוד עליהם (והציוד כבד מאוד!!!). אשריכם בחורי-החמד שיגעים בתורה!!!
משה לוי30.09.20
לחיילים הבטלנים והג'ובניקים מגיע להם אבל לבחורי ישיבות ?? נזר הבריאה ??? בושה וחרפה
בן תורה 30.09.20
48
שהליטאים ימשיכו להיות השעיר לעזאזאל למדינה אצל החסידים זה נגמר
דוד30.09.20
47
ההסעות של הבן שלי לצבא (בחופשות שהוא מקבל אחת לכמה חודשים!) לא יותר טובות. הם יושבים באולמים ממוזגים בחולצות לבנות ומדמיינים שה"קוועטשים" שלהם ברמב"ם מעמידים את העולם (כן, בטח...) בעוד הוא יושב בטנק מול נסראללה ומגן עליהם. שיפסיקו להתבכיין כמו ילדות בגן טיפולי. מביך.
עזרא30.09.20
עפרא לפיך כופררררררררררררררר
א30.09.20
אנחנו המגן של הבן שלך שיושב בטנק ולא הוא מגן עלינו
יוקי30.09.20
למה התחננתם בעיצומה של השואה ולאחריה לעלות למדינת ישראל שהקימו ה"כופרים" הציונים בלי ה"עזרה" שלכם? לימוד התורה שלכם לא מנע את הובלת החרדים כמו כבשים מרוטות לאושוויץ. אם הציונים היו שומעים לעצותיכם ולאמונות שלכם כולנו היינו מסיימים באושוויץ! לא מלמדים אתכם את ההסטוריה הזאת בחיידר הא?
כן בטח30.09.20
אם מדבר על היסטוריה אז עד הסוף ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר, אתה מביא דוגמא מלפני 70/80 שנה, עם ישראל חי מעל 3000 שנה ללא מדינת ישראל "הכבודה" וללא צה"ל וללא הבן שלך שמשרת שם אז הנך לך- מי בדיוק שומר ומגן על עם ישראל אנחנו (החרדים הצדיקים והקדושים) יודעים את התשובה נקווה שהיום הזה שגם אתם (אחינו הטועי
חכם מהתורה30.09.20
זה בסדר, גם הסינים והיפנים קיימים למעלה מ 3000 שנה. בגולה שחטו אתכם כמו כבשים ובלי הפסקה, זה גורל העצלנים והפרזיטים , תחזרו לשם, מה אתם נהנים מפירות ה"כופרים"חבורת פרזטים ונצלנים שכמותכם? לך תקים ישיבה ברמאללה, נראה אותך בלי צה"ל ליצן קטן ובזוי. המדינה תתקיים פה מעולה בלעדיכם, היא לחלוטין לאצריכה א
גם הסינים01.10.20
טיפש מטופש אין העולם עומד אל עליהם
ששון30.09.20
טעות בידך אהבל, העולם עומד על אוהדי בית"ר! נראה אותך מוכיח שלא! "לוגיקה" חרדית טיפוסית....
טעות בידך!01.10.20
בס''ד אם כבר הזכרת את השואה אולי שכחת שבגלל בן גור-גור וכל ראשי הציויינים ששיתפו פעולה עם הנאצים יהודים נשרפו בשואה!!! וכשהרב וייסמנדל זצ''ל יחד עם אגודת ישראל אמריקה אספו כסף בשביל חבילות מזון ובגדים ליהודים במחנות,אהובי נפשכם הרפורמים הארורים שם רשעים ירקב טירפדו את זה בטענה
יצחק30.09.20
מי שמדבר אם לא היה את כל הציוניים אתה לא היית בארץ וגם לא בחיים כי בחוץ לארץ כל האנטישמיים היו הורגים אותך אז תחזור לקונכיה שלך
ה הוא המלך30.09.20
אם המדינה היתה חרדית היא היתה מתאמצת להציל חילונים?! בדיחת השנה! מכיר את הדין של "מורידין ולא מעלין בכל מקום" שנאמר על האפיקורוסים? מה אתה מתיפיף פה פתאום? איזה חרדי צבוע אתה? בעיה שלכם שאתם עצלנים ובטלנים ומובליןם בידי מנהיגים עיוורים, תגידו תודה שהציונים הסכימו להכניס אתכם לפה בכלל. לפי איך שהח
שתוק טמבל01.10.20
הטעות שלך בשורש. תורה מגנה ומצלה אם עוד לא שמעת אתזה בקיבץ...
יהודי כואב30.09.20
46
קודם מדביקים עצמם ואח"כ מתלוננים.
ברלוגלץ30.09.20
אף אחד לא מדביק את עצמו חזרו מבין הזמנים מהבתים הצפופים ולכן התחילה ההדבקה שמרו מאד טוב בקפסולות ואפילו יש מקומות מעבר....
ללא שם30.09.20
45
רצו בתי מלון? למה? הכסף של המדינה הפקר? מה הם כבר תרמו למדינה שמתחננת שישמרו על ההנחיות מצילות חיים.? חלקם הדביקו בכוונה אחד את השני. אם יש להם טענות, שיפנו אותם לראשי הישיבה, לליצמן, לאדמו"רים ולעוד בכירים בחסידויות שמזלזלים בהנחיות.
ונשמרתם מאד ..30.09.20
44
למה מגיבים בכזאת שנאה? אני לא מבין המגיבים פה הם חילונים או חרדים? מה זה השנאה הזאת לבחורים שלנו? אני לא אומר שהטענות שלהם צודקות, אבל הלו, הם משלנו, בוא נהיה בצד שלהם לפחות למראית עין, תחשבו מה חילוני חושב כשרואה כאלה התקפות מחרדים על הבחורי ישיבות שלנו...
אבי30.09.20
בחורי הישיבות מצילים את העולם הפרטיזנים שלנו
רחלי30.09.20
43
ממש רחמנות הלב נשבר. יש משפחות שאין להם פרנסה או שמתמודדות מכיוון שמישהו אצלם חולה בקורונה או בעיות אחרות ואתם בוכים לי שאין מזגן , חברה פרופורציות.
אבי30.09.20
נראה אותך סגור במקום חצי שנה כסיל וטיפש
אני 30.09.20
42
חלאסססס די לבכיינות כנראה היו מעדיפים לבוא עם טרמפים.... הכי מגוחך שבחורים מתלוננים במלוניות על האוכל וכמי שעובד בישיבה אני יודע בדיוק איזה אוכל יש בישיבות....
יואל30.09.20
41
אנשי ה"מגיע לי", ה"אכלו לי שתו לי" שוב בפעולה. אם הייתם נותנים עשירית ממה שהמדינה נותנת לכם אולי היו מתיחסים אליכם כבני אנוש. אתםעלוקות שלא מגיע להם כלום, לא נותנים שום דבר לחברה לאנושות ועסוקים רק בלקחת ולשדוד מאחרים, אנשים שפלים כמוכם לא ראה העולם מעודו!
כרגיל...01.10.20
גועל נפש של תגובה בחורי הישיבות אוהבים אתכם אין עליכם וכל הכבוד!!
ט01.10.20
40
אכן אלו טיוליות שמשמשות להסעת חיילים בצבא. כאן ככל הנראה השימוש בהם הוא כדי ליצור הפרדה בין הנהג (הבריא) לנוסעים (החולים), כן בטיולית יש לנהג קבינה משל עצמו. כשמבינים את הצורך הזה, נראה לי שאפשר לוותר על הטענות לאפליה וההתלהמות המיותרת.
אבי30.09.20
39
מגיע להם. שייסבלו וייחנקו
yossi 30.09.20
רשע מרושע לך תהיה נאצי ולאתר בבקשה לטפל באנטישמיות
יהודי30.09.20
אהמ לא הכי נעים שכשכותבים הערות על האתר אתם לא חושבים לנעלות אבל תגובה כזו אנטישמית?? למה לא לעלות??
נ01.10.20
38
בחורי הישיבה, אתם הנסיכים של עם ישראל, העתיד של האומה. כמה משומדים מחללי שבת לא יכולים לפגוע במעמדכם. אתם הכתר שלנו. כל השאר יעלמו בפח הזבל של ההיסטוריה.
מלאכי30.09.20
37
האוטובוסים הם למעשה טיוליות צבאיות שכל חייל מכיר היטב. עם היו עושים צבא לא היו מתלוננים.
משה הרצינגר01.10.20
36
כמה שנאה יש לעולם התורה!!!! דיייי!!!|! שיבוא הגאולה כבר!!
אברהם30.09.20
נוצר תאנה יאכל פריה, מי שעסוק כלהזמן בלקחת לגזול ולשדוד מאחרים בגלל שהוא מדמיין שעליו עומד העולם (יש לא מעט כתות בעולם שבטוחות בכך לגבי עצמן), שלא יבוא בתלונות למה הוא מוקצה מחמת מיאוס בכל מקום. לו החרדים הי מפיצים טובה וברכה בעולם כי אז היו מכבדים אותם, מה לעשות שהם מפיצים בדיוק את ההפך.
נוצר תאנה01.10.20
35
זה המשך של חלק קטן בכל רדיפת הדת להשלים את התפאורה בשם הבריאות והדאגה לכם כמובן.. אם כאלה דואדים מי צריך אויבים בכלל פווו מדינת איסמעאיל עמלק
גרמניה 193430.09.20
34
הממשלה יכולה למנות כמה פרויקטורי ושרי קורונה שהם רוצים אבל הם לא יצליחו לטפל טוב בקרורונה כמו שבר סימן טוב וליצמן טיפלו בקורונה בצורה טובה
חרדי30.09.20
33
כן בצדק מה הם עוד מתלוננים לילה לפני רקדו בכל מקום קרוב למאות בחורים ביחד לא שמרו מרחק שמו פס על המערכת אז בבקשה בישלתם דייסה תאכלו אותה בלי להתלונן נמאסתם עם ההתנהגות שלכם וכן אני זה שכותב גם אדם דתי אבל ער למגבלות שיש ולא עושה מה שבא לי
קובי30.09.20
היו בישיבה ולמדו ארבעים יום בלי לצאת ואתם שלא עונים לטלאפון של השב"כ כי אתם לא רוצים בידוד מיסכן של 10 ימים והולכים והורגים אנשים אין לך זכות לומר דבר ולא חצי דבר עלהם
יוסי30.09.20
32
לא הסתה ולא בטיח . זו האמת המרה שאלפי בחורי ישיבות זלזלו בהנחיות וזו התוצאה . שיבואו בטענות רק אל עצמם שיגידו תודה שלא משכנים אותם באוהלים כמו חיילים
חיים30.09.20
לא!!לא זלזלו... היו קאפסולות באישור משרד הבריאות וחלק מהם נכשלו!!! אסור לשקר, גם נגד האויב!!!
אביעד משה30.09.20
31
מסכנים
מהההה אניייי לאאאא מאמינה30.09.20
30
בחורי ישיבות הם פאר הבריאה.זו זכות להכיר בזה
חיים30.09.20
29
בכיינים. הייתי לוחם בצבא. כל יום כמעט נסעתי באוטובוסים לא ממוזגים, טיוליות עם כיסאות פלסטיק, ספארי ואכזרית (מי שמכיר), שעות המתנתי בשמש. תפסיקו להתבכיין, אתם עושים חילול השם.
בעל תשובה30.09.20
ללמוד דף תורה במשך 40 יום באותו מקום זה יותר קשה
הייתי בצבא 30.09.20
מאן מלכי? רבנן! מכיר את זה?
א30.09.20
28
כל החילונים כל היום סיסמאות של אהבה ושויון ולפי התגובות מזעזע לראות כמה שינאה כלפי יהודים דם מדמכם..ספק יהודים אלו שמגיבים תבדקו את השורשים שלכם....
בושה לעם ישראל איזה תגובות של גרמנים04.10.20
27
מזעזע. מזכיר את התמונות של קרונות הבקר של הנאצים ימ''ש
מישהו30.09.20
זה רכב שמוביל חיילי צהל קדושי עליון כל יום תתבייש לך על ההשוואה המרושעת ועל ההסתה בזמן שאתה נהנה מהחיים חיילי צהל מסכנים את חייהם כל יום כדי להגן עליך ועז פנים כמוך קורא לחיילי צהל הקדושים נאצים בושה לאימך הורתך ולאביך שגידל אותך
רשע מרושע02.10.20
צודק לגמרי כל הכבוד לחיילי צה"ל ולצערי יש משתמטים חרדים
יהודההה02.10.20
באמת?? תתביש לך! אין בעולם כולו מי שמזיל את השואה כמו החרדים. אין לכם שום קלאסה בכלל, איכסה.
אבי01.10.20
26
מצער לקרוא את רוב התגובות כאן לא דמיינתי כזאת עליבות של תגובות. תגובות שמזלזלות בלומדי תורה
מסורתי30.09.20
נכון לגמרי! פשוט בושה מקווה שמי שכתב את זה לא נמנה על הציבור היקר שלנו!
אחת01.10.20
צודק מאוד זה רק מראה לנו עד כמה אנו קרובים לגאולה ולכן השטן מוציא את מירב כוחותיו שיש לו כדי להביא עוד טומאה לעולם גם באמצעות שליחיו המגיבים כאן
א01.10.20
25
בקיצור פיקוד העורף וועד הישיבות דאגו רק להדביק אותם ושיסתדרו. בתוך הישיבות לא ניתן היה לשמור מהדבקה. ברגע שהישיבות הפכו למלוניות חיברו את החיוביים והשליליים יחד וכך בעצם הגופים האחראים יצרו הדבקה מכוונת גם אם היו בחורים שלא רצו.
ר01.10.20
24
די לחשוב שלמי שלומד תורה מגיע הכל. תלמד בשקט ובענווה בלי לחשוב שאתה מלך העולם. חיילים בצהל נוסעים בזה (טיולית - נעים להכיר) כל הזמן והם בדרגה של מסירות נפש יומיומית בשביל שבישיבות ילמדו תורה ( גם אם הם לא עושים לשם יחוד כל בוקר..) ובכל זאת הם ישנים במשך חדשים בשטח אוכלים שימורים ונוסעים לא עלינו בטי
חילול השם30.09.20
שתחליט מה מגיע למי
מי אתה בדיוק?01.10.20
23
חבורת בכיינים. מזלזלים בהנחיות, גורמים לתחלואה בקרב הציבור ואז צועקים אכלו לי שתו לי
משה01.10.20
אתה צודק לגמרי
יהודההה02.10.20
22
ממש רחמנות עלהבטלנים והמפונקים שעליהם עומד העולם (עלאק...), לא צריך להזכיר לכולנו שלא שירתתם בצבא ולא יצאתם מעולם מהעיסוק האובססיבי והבזוי בעצמכם ובנוחות שלכם
ממש רחמנות30.09.20
מזל שכבודו קורא כתבות עלינו,כי בדיוק עכשיו מחפשים נשיא לארה"ב ויש פה הזדמנות כפולה 1.שתועיל לאמריקאים ברוב שנינותך ופיקחותך 2.שתעוף לנו מהטריטוריה.
איש קרית ספר30.09.20
תגובה חזקה!!!כל הכבוד
שלומי01.10.20
אנטישמי קטן, מה לך פה? שונא תורה ולומדיה, , אתה וחבריך הגיבורים לא מגיעים לקצה זרתו של הפשוט שבבחורי הישיבות, מלח האומה, אבירי העם
בני01.10.20
תבדוק את עצמך אתה סובל ממסכנות יתר ככל שיענו אותם כך נרבה .... אנחנו מציקם לכם בעין?? תעברו לגרמניה...
יהודי30.09.20
לא דווקא אני חרדי מארה"ב, וכמו רוב החרדים כאן אני מתבייש בכם, נגעל מכם, ולא יודע איך מדינת ישראל סובלת אתכם. קהילה פרזטית שטחית והזויה.
ממש רחמנות01.10.20
שטחית והזויה? אתה בטוח שאתה מכיר את בחורי הישיבות פה? ודרך אגב אני שומע שגם אצלכם התקשורת מחפשת אותכם, למה היא לא יכולה לסבול אותכם?
ר01.10.20
כן למדתי בישבות ארץ-ישראליות להרבה שנים, אני מכיר את המנטליות טוב טוב. זה חד ממדי ושטחי להגיד שעולם התורה מקיים את העולם לכן כל העולם (ובכלל זה גם אלה שמסכנים נפשם בפועל) חייב אלינו. ואני אפילו לא יתחיל לדבר על עשיית תורה קרדום לחפור בה בשידוכים -חיפוש כסף וחיצוניות (שלא נמצא בממדים כאלה בשום מקו
אבי01.10.20
ענית בעצמך מה אתה חרדי מארה"ב כמו חילוני כאן
א01.10.20
אתה לא חרדי !!! ובחורי הישיבות כל הכבוד לכם!!גאים בכם!!
חרדית גאה01.10.20
אפס שכמוך! חי כמו פרה ובטוח שהכל נגמר רק בבטן ובאוכל? העולם מורכב יותר ממה שהמדע המערבי מלמד אותך, ויש כוחות רבים שפועלים מאחורי הקלעים, וכן, ללומדי תורה יש השפעה אדירה עליהם - לטובה! גם שלך, פראזיט עלוב!
רונית01.10.20
תגיד אתה רציני ? אתה יודע מה זה להיות בקפסולות כל כך הרבה זמן?
מישהו שיודע30.09.20
21
עוד לא הבנתם שיש הסתה ורדיפה בשם הדאגה לכם.. והדג מסריח מהראש ביוב בי בי
בחירות עכשיו30.09.20
20
תמיד אבל תמיד יהיו טענות! אכלו לי שתו לי.. "משרד הבריאות התיר לאנשי מטבח לצאת ולהיכנס בשערי הישיבות והם אלו שחוללו את ההדבקה בישיבות. בחורים שמרו על ההנחיות מכל משמר, ובסוף הם הפכו לציבור הכי מושפל". אם לא היו מתירים לטבחים להיכנס הייתם מתלוננים שמרעיבים אתכם..
חרדי30.09.20
19
למה האוטובוס כזה גרוע ? שישאלו למי שיש אפשרות לבידוד ביתי שישלחו אותו הביתה ומי שלא שילך למלונית
שלומי30.09.20
18
אשריכם ישראל
שרולצ'ה30.09.20
17
האוטובוסים הם למעשה טיוליות צבאיות שכל חייל מכיר. עם הבחורים היו עושים צבא הם היו שמחים במה שיש
משה הרצינגר01.10.20
16
אם הם היו הולכים לצבא - הם היו יודעים שככה מתניידים חיילים. בכיינות לשמה
א01.10.20
15
זה לא זלזול הם צריכים להתרגל לסגנון של צבא המון תשאולים עד שנכנסים לשטח של המלונות. זה לא שנכנסת וקיבלת חדר אחר כך אתה יורד ומקבל תדרוך במשך הימים שם הכל עובר דרך חפק של הצבא בלבד הייתי שבוע והספיק לי. רבתי חצי יום לצאת הביתה להמשך בידוד תנסו להנות מהחברה בלבד כי לא תמיד אפשר להנות מאוכל כשאתה עם תס
ח01.10.20
14
מה הרמה הנמוכה של התגובות פה ? תכבדו את עמצכם ואת לומדי התורה ממש בושה איך מגיבים אנחנו בתקופה שצריך אהבת חינם ולא שנאה שנה טובה
חוה01.10.20
13
חבר'ה לא לבלבל את המוח, זה לא הפעם הראשונה ולצערי גם לא אחרונה כנראה, שהיחס לציבור החרדי מזעזע ומביש, ובפרט בתקופת הקורונה. ככה היה וככה יהיה לצערנו כבר התרגלנו.
בחור ישיבה 30.09.20
12
ממש לא היתי פעם באוטובוס הזה בידיוק זה חבר של אבא שלי יש שם מיטות שירותים מזגןן החרדים סתם בכנים
gfj01.10.20
מיטות שירותים באוטובוס?????????? עלק!!!!!!!!!!!!!!
אחת שמבינה01.10.20
11
זה אוטובוסים שחיילים נוסעים בהם 3 שנים מחייהם בשטחי אש במדבר ב45 מעלות חום עם ציוד צבאי וקסדה במשך 3 שנים, קוראים לזה טיולית = ברוכים הבאים למדינת ישראל.... אולי אם בחורי המשי היו מתגייסים טיפה היו פחות בכיינים... הלו הלו זה חלופת אשפוז ולא בית מלון על חשבון המדינה דואגים לנו ויש לנו תלונות כאילו
נדבקת וגם ירשת?30.09.20
מידנת ישראל... שוטנאת ורודפת תורה ולומדיה, בני הישיבות הם העומדים על משמר ארצינו, בלךי תורתם אתה וחבריך הג'בלאים היו מזמן באדמה, תורה היא מגנא ומצלא, וכל הזכות על הארץ הזאת היא רק בגלל לומדי התורה.
מוקט פנטה 01.10.20
אולי תעבירו איזו ישיבה אחת לרמאללה, סתם ככה בשביל הניסוי ה"מדעי", נראה איזה ערך יש לאמונות ההבל שלך, נבדוק אם ברמאללה ובעזה ובלי צה"ל ומדינתישראל - האם שם התורה מגנא ומצלא, מה דעתך ליצן קטן וטיפש? ראינו כמה התרה שלכם עזרה בשואה ובפוגרומים לאורך השנים, עדיף שתשתוק, אם זה היה תלוי בכם כולנו היינו מסי
כמו בשואה הא?01.10.20
10
למי שלא מכיר. קוראים לזה טיולית והסיבה שמשתמשים בזה כי הנהג מוםרד מהנוסעים בתא אחר חיצוני. בצבא זה מה שמשתמשים. די להתפנק ולבכות.
יוני30.09.20
בצבא גם הם חולים עם חום גבוה ובקושי יכולים ללכת? אני רואה שעוד לא נדבקת כי אתה לא מכיר את התנאים של חולה .
מיכאל30.09.20
9
מה הם רוצים? זה מה שיש לצבא, קיבלתם פטור משירות עם אוטובוסים כאלה, תשמחו.. והקאדילאקים.. הם כבר תפוסים ע"י בעלי הפראקים..
דוס30.09.20
אתה ממש דוס?????? תגובה לא יפה אח שלי היה בין הבחורים ממש שעות עד שהגיע למקום שלקחו אותו והכל תחת שמש קופחת ויוד יום אחרי צום איפה אהבת חינם וגם ללומדי תורה שהיו 40 יום בלי יכות לצאת לנשום אוויר ואח שלי מתחילת אייר עד ט באב גם לא יצא מהישיבה ואחר כך היה בבידוד שבועיים רק שבוע היה בחוץ באוויר הפתוח נ
ללא שם30.09.20
8
זה פי 100 טוב מאשר להדביק את משפחותיהם ולפתוח עוד שרשראות הדבקה. מי שלא נזהר שישלם את המחיר. סבלנו די והותר מההפקרות בחצרות חסידים.
ונשמרתם מאד ..30.09.20
7
זה אוטובוסים שנוסעים בהם חיילים ומג״ב. אוטובוסים שמיועדים לנסיעה גם בשטח הררי.
אוטובוסים30.09.20
6
מה הם חושבים?! הם לא צריכים ליהנות, ולגבי האוטובוסים בחרו להם אוטובוסים כאלו כי יש הפרדה בין הנהג לנוסעים כי הם חולי קורונה אז בטח שיהיו אוטובוסים כאלו למרות שחם.
יהודההה01.10.20
5
כפרה עליכם! בואו שבוע לצבא עם המובילים. מביך
איתיאל30.09.20
4
אוייי. מה הם רוצים שיקחו אותם באוטובוס תיירים למלונות יוקרה ? שיגידו תודה על מה שיש . שיאכלו את הדייסה שהם בישלו לעצמם. בכיינים עלובים . בושה איך שהמגזר החרדי כולל חלק גדול מהאדמורים מתנהג בימים האחרונים אני מתבייש שאני משתייך למגזר הזה
חגי30.09.20
אתה צודק לגמרי
יהודההה02.10.20
3
אני אישית היתי במלונית קורונה בארד שמיועד אך ורק לבחורי ישיבות התנאים שם היו מתחת לכל ביקורת מלונית נטושה אוכל שאפילו לכלב לא ראוי לאכול מקום לא נקי בקיצור מקום יותר גרוע מהישיבה שלי לדוגמא בראש השנה מיחזרו את אותו אורז 4 ארוחות הזיה ארוחות שלמות בראש השנה לא אכלתי ברחתי משם כל עוד נשמתי בגופי
ברוך30.09.20
מה אתה מקשקש אין שום מלונית נטושה, אני מכיר כמה שהיו והם נהנו עד הגג
יהודההה02.10.20
2
מגיע לכם!!!! כי הלכתם להיבדק כמו צאן לטבח. איפה השכל?? ואם ראשי הישיבות אמרו לכם, אז תבואו אליהם בטענות. שכל!!! למה מתנדבים לשתף פעולה עם השלטונות כמו בשנות ה30? זה התוצאות,
יגביייייייב30.09.20
1
בצבא בני גילם נוסעים לשטח באוטובוסים כאלה להתאמן להגן על המדינה...
דני30.09.20
בחורים צדיקים בזכות התורה שלהם העולם עומד
אני 30.09.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם