כיכר השבת

החברים בתיאור השעות האחרונות

אריאל ז"ל לפני האסון: 'לא מוכן להידחף, זה לא רצון רשב"י'

אחרון הקורבנות שזוהו באסון מירון, היה בחור הישיבה, אריאל אחדות ז"ל, חבריו לישיבה, מספרים על דמותו הנדירה והמיוחדת, ומספרים מה שהתרחש בימים ובשעות שלפני עלייתו למרום • מחזק (בארץ)

63
משה מנס | כיכר השבת | כ"ג באייר | 05.05.21
אריאל אחדות ז"ל
אריאל אחדות ז"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרון הקדושים שזוהה באסון הבלתי נתפס במירון, היה הבחור אריאל אחדות ז"ל, משכונת רמות בירושלים ומבחירי ישיבת 'יסודות התורה' בתל אביב.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

'כיכר השבת', שוחח עם חבריו לישיבה, המתקשים לעכל עד עתה את האסון הבלתי נתפס. אם בתחילת השיחה היה קשה להם לדבר - אט אט הסיפורים נשפכו. ואנקדוטות קטנות וסיפורי מופת שמלמדות על אישיות כל כך נדירה מלאת באהבת השם ומידות טובות - החלו לזרום בשצף.

לדברי חבריו, הם כבר ראו את הסימנים - כחכמה שבדיעבד, "אריאל ז"ל היה רושם כל יום על לוח מחיק שתלה במרכז החדר שלו פתגם, לפעמים חיזוק לפעמים משהוא יפה או חביב", מספרים החברים.

"המשפט אחרון שכתב עליו היה: 'אל תלך להיכן שכולם, פקוק שם', משפט שמקבל משמעות אחרת ל"ע אחרי פטירתו שנמצא בדיוק במקום פקוק".

עוד מספרים החברים: "אריאל ז"ל פגש אותנו, שעתיים לפני האסון במירון. הצענו לו להיכנס לתוך הציון ביחד, ואריאל ענה בנחרצות: 'אני לא דוחף בשום אופן, רבי שמעון לא היה רוצה שאני ייתן מרפק לאנשים'".

"כששאלנו אותו איך הוא מתכונן לחזור (לא היה לו שובר ברכבת לחזור), הוא השיב: 'בהלוך נסעתי ברכבת, בחזור הקב"ה כבר ידאג לי. כמו כן, הוא חילק סיגריות לחבריו במירון ונשארו לו רק שתי סיגריות, והוא אמר: 'עד סוף הלילה זה יספיק לי'"

החברים, חשוב להם להדגיש את המעלות שהיו אצל אריאל. ובשיחה עם 'כיכר השבת', מתארים החברים; אברהם משען, אליהו אפרת, יוני כהן, דוד זדה ויהודה ועקנין את הנקודות העיקריות:

• היה לו מנהג מיוחד לזכור כל יום הולדת של חבר בועד, והיה תולה לכל אחד [גם אלה שאין להם כ"כ קשר אתו] מודעה בחדר של מזל טוב עם ציוריו המיוחדים. לחבר שנולד בפורים הגיע במשך שלש שנים לסעודת פורים עם שלט מיוחד ובלונים.

• בתשרי תשפ"א יצא עם חבריו לטיול בשטח, אחרי שקנה אהל חדש ומיוחד, במהלך ההתארגנות לשינה התברר שחסר מקום אחד, מי התנדב לישון לילה שלם בחוץ? כמובן בעל האהל בכבודו ובעצמו אריאל ז"ל.

• כשהיה בטיול והיו צריכים להתפלל כל תפילה שהיא במשך כל ימי בחרותו הקפיד בתכלית להתלבש מכף רגל ועד ראש בכל מצב שהוא, כולל גרביים ונעליים, כולל כובע וחליפה, ועומד לפני המלך בתפילה כאילו עומד בהיכל ביהמ"ד.

• גם כשלא חש בטוב ונאלץ להתפלל פעם בחדרו העידו חבריו כי התפלל את כל התפילה במתינות כמונה מעות מתחילתה ועד סופה ממש ועם כובע וחליפה כעומד בבית המדרש.

ישיבת יסודות התורה (באדיבות המצלם)

• הקפיד מאד על מצות ציצית, וכל הטיולים וכדו' לקח גם טלית גדול, וכן במשך כל חייו היה ישן עם ציצת גם בלילות, ועודד את חבריו מאד לזה באומרו שזו שמירה מעולה, ולמרבה הפלא בפטירתו הוצרכו להשאיר את הציצית על גופו הטהור ונקבר למנוחת עולמים יחד עם הציצית.

• הקפיד כל לילה להתקשר להוריו ולשוחח אתם באריכות כדי לכבדם ולשמחם. וכן בכל ערב שבת נהג לבקש לטלפון כל אחד מאחיו ואחיותיו הקטנים, ואומר לאחותו הקטנה 'תליתי את הציורים שלך בחדר כולם מחמיאים לך'.

• היה לו חן מיוחד על כלל בחורי הישיבה, ולכן הוא נבחר לעמוד בראש קמפיין הת"ת השנה, שם הצליח בחכמתו לחבר את כל בחורי הישיבה לענין, אף על פי שמטבע הדברים ישנם שיעורים שפחות מחוברים לענין מסיבותיהם אריאל ז"ל ישב עם כל ועד בפני עצמו ובנעימותו הכובשת איחד את כולם.

• כל תחילת זמן היה מכניס את השמיכות לכיסויים לכעשר מחבריו, וזה היה כביכול תפקידו.

• בפורים השנה אחד הבחורים פתח סנטר בתחילת המסיבה, אריאל ז"ל שהיה צעיר ממנו הציע לו בפשטות ללוות אותו לביה"ח, והפסיד בעקבות כך את כל מסיבת הפורים בישיבה, אפילו שהוא היה ראש הקמפיין והיה אמור להפעיל את כל הערב.

• מעולם לא שמעו אותו מתלונן וכמו שהזכיר ראש הישיבה הגאון ר' ברוך צבי לב שליט"א בהספדו, וכן מעידים כל חבריו, וכן לא החזיק טיבותיה לנפשו.

• היה מקפיד להגיד דברי תורה בשולחן בקביעות בסעודת שבת אע"פ שכבר נאמרו ד"ת ברבים בטוענו שאם לא שומעים כראוי הרי זה זבחי מתים.

• היו בחורים בישיבה שהיה מקרב אותם מאד ודואג להם כאב, באופן כללי נתן נפשו לכל דל ואביון.- כשהיה קונה סיגריות או דברי מאכל תוך כחצי שעה היה נגמר הכל וכששאלוהו מדוע אמר 'זה לא שלי זה של השם מי ששלח את זה ישלח עוד'

• ביום רביעי י"ז אייר, הגיעה אמו תחי' לבקרו בישיבה, היא הטלטלה בכמה אוטובוסים בכדי לפגוש את בנה, אמו תחי' לקחה אותו לבני ברק לקניות של ביגוד וכן אכלו יחד ודיברו על התקדמותו בלימוד וההספקים שהציב לעצמו לזמן הקיץ הנוכחי, הפגשה נערכה ביניהם במשך כשש שעות! זו הייתה שיחתם האחרונה. כשנשאלה מדוע הגיע סיפרה לראש הישיבה כי הרגישה צורך דחוף לפגוש את אריאל.

• ברכבת בהלוך למירון, אמר לחבריו 'אני צריך גמרא דחוף תנסה להשיג לי' ואכן השיג לו גמרא קידושין וישב ללמוד בנסיעה וסיפר שנתקף בחשק גדול ללמוד מתוך הגמרא עצמה ולראות בעיניים את האותיות הקדושות!. סיים את כל ספר התהלים במירון והתקשר להודיע להוריו על כך.

• החברותא שלו מספר "על כל סברא חביבה שאמרתי היה מפרגן בלי סוף, והפלא היה שאע"פ שפרגן המון לא היתה הרגשה של 'מקבל' ונתן תחושה מרוממת.

• על היחס לחריג ולמסכן. ישנו הומלס ליד הישיבה בכל ליל שבת אריאל ז"ל היה אוסף אוכל מהשולחנות בישיבה ומצרף שתיה וכו' ונותן לו. ישנו שכן שהוא פגוע מח והיה יושב איתו במשך שעות ומשמח אותו, אפילו שהינו קשה דיבור ואנשים מתקשים לשוחח עמו שיחה רציפה כלל.

• בכל פעם שהיה הולך הביתה היה קונה מיני מתיקה לכל האחים והאחיות מכספי המבחנים וכדו'.

• מתחילת זמן קיץ השנה התחיל ללמוד מסכת יבמות (שהתחייב לפני שנה לע"נ וכעת היה צריך לסיים) וסיים אותה כשבוע לפני פטירתו לחבר ששאלו מדוע לא לומד כתובות שנלמדה בזמן חורף אמר לו 'אני רואה שלא מופקע למות בלי ילדים'.

• בשבוע האחרון הוא הסתובב בישיבה עם מעטפה עם סך 600 ש"ח והחזיר את כל חובותיו לחברים ביניהם חוב של 30 ₪ מלפני שנה וחצי שהחזיר ביום ג' האחרון לחייו 20 ש"ח וביום ד' עוד 10 ש"ח. – למרבה התדהמה לאחר הפטירה נמצאו במעטפה 200 ₪ אחרונים שאותם נותר חייב לפלוני בישיבה חוב אחרון.

המעטפה (באדיבות המצלם)

"תורה תורה חגרי שק על כי אבד כלי חמדה שפילס דרכו באורחותייך וצעד בנתיבי שבילייך, ווי על האי שופרא דבלי ארעא", מסכמים החברים של אריאל ז"ל.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
אים כל אחד לא יתקן משהו -הדם היקר הזה .נשפך לחינם.
שימעון13.05.21
60
די איזה אדם טוב באמת הלואי שאני יהיה גם כזאת באמת!
ילדה06.05.21
59
ה בחר בפינצטה את הטובים ביותר.והיא אותם יחד לאכסניה אחת ..אנחנו לא מבינים חשבונות שמים . אך הם עלו מיד להילולה בשמיים.נקיים וטהורים .אחרי תפילה בציון ותהילים.
ב06.05.21

הצגת כל התגובות

58
אים אנחנחומלא נתעורר -הדם נשפך לחינם .אים אי חנכו משפרים את מעשינו .הם נזקפים לזכותו.אים נחזור בתשובה .לא נצטרך עוד זעזועים.ואין לא נבין .ה יביא מכה יותר כואבת ( אים הלכתם עימי בקרי .אני אלך איתכם בחמת קרי )
אברהם06.05.21
57
איזה חמד של בחור!!!! השם קטף לו את הפרחים הכי יפים!
א06.05.21
56
חבל על דאבדין
אני06.05.21
55
האדם האמיתי נמדד בדברים הקטנים . לחשוב .כן לשים מחשבה .איך לשמח את השני .התשומות לב .
נ13.05.21
54
כשאדם נפטר מעשיו הטובים .עומדים ללא דורש ומבקשים שניקח אותם -כאן באמת כל אחד יכול לקחת משהו .
נ 06.05.21
53
ת.נ.צ.ב.ה
ללא שם06.05.21
52
אני בוכה ובוכה ובוכה ועכשיו אני עוד יותר מבין מזה הבחורי הישיבות האלה צדיקים קדושים
ללא שם06.05.21
51
בחור ענק!! אוי לנו שהלך בדורנו.... בעז''ה שמשפחתו תנוחם מן השמים ולא יראו עוד צער! הוא ממש הרגיש שהוא הולך להפטר... מפחיד
ש06.05.21
50
מדהים............התרגשתי עד דמעות............ אני הולכת להדפיס את זה שהילדים שלי גם כן יראו ויתחזקו מזה איזה בחור ענק !!!! איזה יראת שמים !!!! תודה רבה על פרסום הדברים , שיהיה לעילוי נשמתו הטהורה , אמן !!!!
תמר06.05.21
לילדים, תודה
רעיון להדפיס06.05.21
49
לא יאומן,, מצמרר, איזה גדלות רוצים בבניין אריאל? תתאחדו!!!! זה מה שהשם שלו מרמז לנו
אוייי06.05.21
48
חשבתי שנגמרו לי הדמעות...מתברר שלא. אייי
א06.05.21
47
מחריד שעם ישראל איבד אדם בעל מידות נעלות.
צ06.05.21
46
ניחמתי את.המשפחה. אם הייתם מכירים אותם הייתם מבינים מהיכן הגיע המלאך הזה. אצילות נפש של אנשים!!
ללא שם06.05.21
45
והשם מרמז הכל אריאל זה בית המקדש כדי שנזכה לזה דרוש דחוף אחדות
חיים משה 05.05.21
44
איזו דמות...
דמעות 05.05.21
43
אויייי הלב פשוט כואב ושותת דם... איזה נשמות קדושות התהלכו בינינו........ לבכותתת למה הוצרכו להשאיר עליו את הציצית???
ש.פ09.05.21
42
וואו צדיק אמיתי
שירה06.05.21
41
מרגש ומיוחד במינו! אין פלא אתמול הלכתי לנחם .. האמא והאבא והמשפחה אנשים כל כך פשוטים וצדיקים.. מקבלים את הדין באמונה. זה שיעור אמונה גדול מאד. רק לראות אותם זה להבין מי היה בנם.. רחוק מאור התקשורת אבלים על הבן הצדיק שלהם ורק מדגישים שוב ושוב מה שמעו על היותו שם.. על הגמרא שהספיק.. מצא 20 שח בדרך
ללא שם06.05.21
40
מצמרר ביותר, שנזכה כולנו בקרוב לגאולה ברחמים
וואווו!!!06.05.21
39
ארי שבחבורה לא סתם נלקח לכפר על עונותינו צדיק יסוד עולם
צבי06.05.21
38
באמת באסון נלקחו נשמות קדושות מאד
דודוי06.05.21
37
שיעור באמונה. ה' לוקח את ההכי טובים אשרי יולדתו ת.נ.צ.ב.ה ולמשפח היקרה- תנוחמו מהשמיים. כואבת איתכם, איזה ילד זהב , כמה זכויות לכם ולו
א05.05.21
36
"דודי ירד לגנו ללקוט שושנים"😪
יאיר05.05.21
35
מרגש. נשמע בחור קדוש וממש מיוחד
מענדי05.05.21
34
נשמה טובה היה חבל על דאבדין ולא משתכחין
בעילום שם06.05.21
33
מרגש מאוד כזה בחור מיוחד זה עונש גדול לכולנו
ללא שם06.05.21
32
מבהיל
אשר06.05.21
31
ירדתי לגני ללקוט שושנים ממש מרגש לקרוא את המעלות של בחיריו של הקב"ה
מחזק06.05.21
30
ווואאאיייי מהסיפורים ששומעים על הנפטרים, מקבלים הבנה אילו שושנים הקב"ה קטף!!! רבש"ע קטף אותם אחד אחד. בחר אותם בפינצטה. קרבנות ציבור טהורים. שלמים. תמימים.
א05.05.21
29
איזה בחור. איזו אבידה. אילו מסרים וערכים כבירים למדתי ממנו כעת. שנזכה להתחזק ויהיו הדברים לעילוי נשמתו הטהורה.
ואו, ואו, ואו05.05.21
28
האחרון שזוהה ומה המסר???? שימו לב ❤ שמשפחתו היא "אחדות" שמו "אריאל" ידוע שאריאל זה שם נרדף לבית המקדש מה סימן יותר גדול שזה תלו באחדות. מידותיו התרומיות זועקים לכך אנא מכם הממונים על הפירסום כאן באתר תפרסמו את זה. זה זועק עד לשמים. יהי זכרו ברוך ת נ צ ב ה
ישראל05.05.21
27
הוא שכן שלנו, ה' ישמור, באמת נשמע שהוא היה נשמה מיוחדת השכנים תלו שלט מתחת לביתו וכתבו: רק ע"י אחדות נזכה לבניין אריאל! אכן כך!
תילי09.05.21
26
לא יאומן. אנשים מיוחדים וצדיקים אחד אחד. עילית שבעילית. כאלה שלא האמנת שקיימים בדור הזה. כביכול אומר לנו הקב"ה, שלא יהיה לכם ספק. הם נלקחו -רק- בגללכם.. "בשלי הסער הגדול הזה"
ללא שם06.05.21
25
מדהים איך שכל אחד מהקרבנות צדיק במיוחד! אחד אחד! זה מוכיח מעל לכל ספק שכל אחד היה עולה תמימה שכיפר על המונים!!! כמבואר בקב הישר במאמר על פורים אבל יש לדעת שעיקר הכפרה היא כאשר זה שמתכפר מבין ומפנים שמה שנעשה לקרבן - היה אמור להיעשות לו ויכנע לפני בווראו יישר אורחותיו וישוב אליו וירחמהו אז הבה נ
שמעון06.05.21
24
מצמרר
יהודי פשוט 06.05.21
23
בחור נדיר. רגישות שלא אופיינית לבחורים מן השורה. סיפורים מופלאים!! יהי זכרו ברוך
ש.פ06.05.21
22
צר לי עליך אחי נעמת לי מאוד
דוד05.05.21
21
איזה. שבר נוראי כואב הלב
ללא שם05.05.21
20
יואוו אא לקרוא את זה!! מבכי
ש06.05.21
19
מדהים, איזה צדיק! ת.נ.צ.ב.ה וגם הכותב על בחירת הנקודות המרגשות מחייו של הנפטר
מדהים06.05.21
18
צדיק אמיתי
ללא שם06.05.21
17
וואו איזו אבידה גדולה
כואב ממש06.05.21
16
יפה. את עניין הסיגריות כדאי להוריד. זה לא בריא ומסוכן לעשן. לא כדאי לעודד לזה. מי שלא התחיל עם זה רצוי לא להתחיל עם זה
ח05.05.21
15
ברכבת בחור מתוק מדבש איזה צער 😭
נסעתי איתו05.05.21
14
אין אין על הבחורי ישבה צדיקים באמת
חסוי06.05.21
13
ברוך דיין האמת........חבל על דאבדין ולא משתכחין.. היה בחור נשמה הוא חסר לי ...הוא היה אצלי שבוע לפני בליל שישי הוא היה בחור שכיף לדבר איתו נעים הליכות כל המידות הטובות היו בו חבל אל דאבדין .......
בעילום שם06.05.21
12
וואאאו. באמת מאירים את דמותו. יש כאן סיפורים עם "בשר". לא "הספדים" מסוג שאומרים על בחורים שנהיים חתנים, ששם אתה יכול לעשות 'העתק-הדבק' מאחד לשני. כאן יש דברים אמיתיים שמראים על בחור רם מעלה. דברים מאד יחודיים. טוב שהבאתם את זה. שנדע להצטער על נפש יקרה. יהי זכרו ברוך.
רוני06.05.21
11
וואווו איזה בחור צדיק!!!!
...06.05.21
10
הנשמה מרגישה ומתכוננת
ל06.05.21
9
חזל אמרו לא לסמוך על הנס. בעשרות שנים אחרונות כמות האנשים בציון רשב"י הולכת וגדלה וכל הגורמים התריעו שקיימת סכנה גדולה. קרו ניסים בכל עשרות השנים האחרונות בזכות ר' שמעון וכל ההילולות הסתיימו בטוב, אך לא לעולם חוסן, ואי אפשר לסמוך על הנס. הקב"ה שומר על מי ששומר על עצמו ונזהר מלסכן את עצמו. אסון כל כך
צחי05.05.21
8
כשמו כן הוא
שלמה06.05.21
7
אין מילים!
ללי06.05.21
6
אלוקים לקח את הטובים והמיוחדים ביותר לצערנו 😭😭😭 אנחנו המפסידיםם!!!
אני05.05.21
5
מרגש עד דמעות
מרטיט05.05.21
איזה צדיק... יהי זיכרו ברוך... ולמישפחתו שלא ידעו עוד צער... עם ישראל יושב איתכם שיבעה..
נועה06.05.21
4
שתקנו על חילול השם שהיה כל השבוע בפוניבז וזה המחיר ששילמנו .. צריך לזעוק ולסגור את הישיבה הזאת
יהודי06.05.21
3
הפדיון היה בלג בעומר לפני עשרים שנה
לדעת 05.05.21
2
חבל על דאבדין!!!!
אלישיב05.05.21
1
משפחה יקרה עצב בלתי נתפס. נשמע שהיה בחור משכמו ומעלה, מעולה בין מעולים. מן השמיים תנוחמו
ללא שם05.05.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24