כיכר השבת

לִזְעֹק בִּזְעָקָה

גדולי ישראל נגד גזירות הממשלה; "מיסים שונים ומשונים"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, יוצאים הבוקר נגד גזירות הממשלה ונגד חילול הכותל על ידי הרפורמים • גדו"י מבקשים לקיים תפילת יום כיפור קטן בכל מקום (חדשות)

30
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ז בחשוון | 02.11.21
הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין
הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: ארכיון 'כיכר')

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, פרסמו הבוקר (שלישי) מכתב חריף נגד גזירות הממשלה ונגד חילול הכותל על ידי הרפורמים. במכתבם קוראים גדולי ישראל לתפוס אומנות אבותינו ולקיים תפילת יום כיפור קטן בכל אתר ואתר.

"לזעוק בזעקה להעלות שוועתנו", נפתח מכתב גדולי ישראל, "כאשר לדאבון הלב ממשלת הזדון גמרו אומר לפגוע בכל עמודי העולם, ונשאו זממם נגד לומדי התורה בכל דרך שהיא, להפריע לאברכי הכוללים בסיוע במוסדות לילדים הרכים, להשית מיסים שונים ומשונים כדי להקשות על לומדי התורה, לפגוע בכשרות המזון לכל העם היושב בציון, וגם לרבות ההכרה בכיתות הזרות ליהדות המסורה ולעקור את שלטון ההלכה, תוך כדי חילול המקום הקדוש שריד בית מקדשנו".

מרן שר התורה חותם על המכתב

"והנה", ממשיכים גדולי ישראל את המכתב: "ודאי זממם לא יצלח וזאת התורה כל כלי יוצר עליה לא יצלח, ובכל דור ודור עומדים עלינו וכו' והקב"ה מצילנו מידם. וגם הם טועים כביכול הדבר יגרום לרפיון אצל מי מלומדי התורה, אלא אדרבה לבטח כל אחד מתחזק להוסיף בשקידת התורה, והניסיונות האלו רק יוסיפו ויחזקו את הלומדים".

"אמנם אחר שיש בזה חילול השם, הרי מחובתנו לעשות קידוש השם, להתחזק בתורה, במידות טובות ובאמונה, ולזעוק בזעקה לפני ריבון כל העולמים".

ראש הישיבה הסביר וזעק: זו הסיבה לגזירות של הממשלה

"ובפרט", קובעים גדולי ישראל, "בערב ראש חודש הבעל"ט, עת רצון היא וראוי הוא שהכלל כולו יתכנסו להעלות שוועתנו בתפילת יום כיפור קטן בכל אתר ואתר, לתפוס אומנות אבותינו, כי ודאי לא באו על המאורעות האלו אלא כדי שנתעורר ונתחזק בכל הדברים הצריכים חיזוק. וברצות השם נזכה במהרה לישועת עולמים ובא לציון גואל אכי"ר".

כזכור, מוקדם יותר השבוע "מועצת גדולי התורה באמריקה" יצאה במכתב חריף נגד גזירות ממשלת בנט, המוטלות על עולם התורה וביקשה לזעוק ולהריע לקב"ה שירחם להעביר הגזירות הרעות.

ל'כיכר השבת' נודע כי קודם למכתב זקן חברי מועצת גדולי התורה בארצות הברית, הגאון רבי שמואל קמינצקי, פנה במכתב לחברי מועצת גדולי התורה בארצות הברית, המתפרסם בזאת לראשונה, לפיו ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ביקש להעלות את נושא רדיפת הדת בארץ ישראל, לאחר שבכינוס המועצת האחרון הנושא לא עלה.

לאור זאת, ביקש הגר"ש קמינצקי מחברי המועצת לכתוב מכתב מחאה משותף של כלל חברי 'המועצת' נגד רדיפת הדת בארץ ישראל על ידי הממשלה, וחברי המועצת נרתמו לכך והבוקר המכתב מתפרסם ב'יתד נאמן'.

"לכבוד חברי מועצת גדולי התורה שיחיו שליט"א", כתב הגר"ש קמינצקי, "נתבקשתי על ידי מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א להעלות את הנושא של רדיפת הדת בארץ ישראל באסיפה של המועצת.

"היות ולא העלתי את זה באסיפה שהתקיימה ביום שני י"ב חשוון, אני פונה אליכם בזה לדון ולמחות נגד ממשלת ישראל הקיימת כעת, שנראה מטרתה לעשות רפורמות בדת, במיוחד בעניין גירות, שזה נוגע לקדושת העם כולה. בין נושאים האחרים ששלטו ידם הזדונה הינו עניין הכשרות שנוגע להמון העם בכללותו. אני מבקש מכבודכם למחות בשם "אגודת ישראל" של ארה"ב המייצג עולם היהדות בגולה".

במכתבם, תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב", כותבים חברי המועצת, "קריאה קדושה לכבוד אחינו בני ישראל הי"ו, עם ישראל היושב בציון נמצא במצוקה גדולה רח"ל מחמת הממשלה הגזרים גוררת על תורתינו הקדושה ועל לומדיה ועל קיום התורה והמצוות בכלל ובפרט.

"בעת צרה זו מוטל עלינו להשתתף בצערן של קהילות קדושות בארץ ישראל שהיא צרת כולנו, וגם עלינו לזעוק ולהריע להקב"ה שירחם עלינו להעביר הגזירות הרעות האלו".

כזכור עוד, ביום שלישי שעבר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, התייחס בשיחתו השבועית, בפעם ראשונה, לגזירות ממשלת בנט-לפיד-כהנא על הציבור החרדי וזעק בכאב: "איך יהודי מסוגל לעשות גזירות על יהודים?".

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אני
י מ ו ת ה מ ש י ח ! !03.11.21
27
השר כהנא תהנה מסטטוס שר כל עוד תוכל האחרונים שיכולים לדבר על מינוי קרובים זו הממשלה הנוכחית
דוד02.11.21
26
ממשלת בושה וביזיון אנשים חסרי מצפון מתעללים בילדים יהודים ותומכים במשפחות של מחבלים בעזה תפו עליכם נקווה שאת העונש המגיע לכם תקבלו מבורא עולם
רביד02.11.21

הצגת כל התגובות

25
מתן כהן הבעל רשע מרושע יהודי מומר
דורון02.11.21
24
כל עם ישראל צריך לצאת בתפילה ובזעקה "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ"
צבי02.11.21
23
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ
אריק02.11.21
22
עד מתי לא נבין שאלו ערב-רב! הרב כהנא זצ"ל אמר שזאת המלחמה הגדולה שלנו לא הערבים.
מני03.11.21
21
"ימינה" הקימה ממשלה ע"י רמיית מצביעים וגניבת קולותיהם, תוך כדי חבירה לשמאל הקיצוני הפרוגרסיבי והאחים המוסלמים
עדן02.11.21
20
מתן כהנא אתמול הוכיח שהוא כנראה סגור בישראל ביתנו .אין לו שום כוונה טובה .אם הוא רוצה נשים לתואר ראשון כתנאי במקום יראת שמים ורב (אפשר לשנות אבל לחומרה לא לפרוץ גדר כמו שהוא עושה )זה מראה על הכיוון שלו ואל תטעו בו
שלום02.11.21
19
איה הבטחת לא יחסר מזונו ועתה אהה אפילו חד פעמי הם לא יכולים להביא
חד פעמי02.11.21
18
צודקים.יראת ה' טהורה עומדת לעד. וממשלת השמד הרפורמית הזאת עם ליברמן ומלינובסקי שונאי היהדות עוד יפלו כמו יוון כמו רומי וכמו שאר שונאי ישראל.
ברק02.11.21
17
נכון שתפילה זה העיקר, אבל צריך גם השתדלות. לדעתי אם גדולי ישראל ינדו את הבוגדים של ימינה בעולם הזה ובעיקר בעולם הבא, מלבד שזה צודק, זה יכול לגרום למישהו מהבוגדים האלה להבין שהוא מפסיד את כל העולמות ולהתעורר.
אוריאל03.11.21
16
שונאים ומחבלים..
כלבים וחתולים02.11.21
15
חשובה מאד המחאה, ונכון מאד כפי שביקשו לאחוז באמנות רבותינו ולהתפלל לביטול רוע הגזירות של ממשלת הזדון
יוסף02.11.21
14
עננו הבעל עננו
ק02.11.21
13
אוי לכהנא, ליברמן, לפיד, בנט וכל השאר מיום הדין, כל יום הם גוזרים עלינו גזרות חדשות כמו הגויים שגזרו גזרות נגד היהודים בתקופות שונות, עצוב מאוד
ללא שם02.11.21
12
בשנים אסירים יהודים מתים בבית סוהר למה שום חרדי לא עשה על זה הפגנה הדם שלהם פחות חשוב ??
לכולם אותו דם 03.11.21
11
במקום להיכנס לקואליציה ולהשפיע, מתחילים ליילל ולזעוק.
יוסי02.11.21
10
כל נבואות אחרית הימים כבר כאן : היוקר יאמיר- קורה עכשיו במחירי הדירות, החד פעמי וכו. כל שניה של חיים פה עולה ביוקר. והאמת תהיה נעדרת- בנט וחבריו מפוצצים בשקרים. ילדים קמים בהוריהם. עם ישראל התקבץ בארץ (רוב היהודים פה) . לא רעבים ללחם אלא לתורה יש מלא חוזרים בתשובה ומתחזקים. אין הרבה יראי השם ה
יהודיה שמחכה בקוצר רוח לגאולה 02.11.21
9
ליקוי מאורות
עקיבא02.11.21
8
צריך לעשות יום תענית ואבל המוני על הגזירות האנטישמיות של ממשלת השמד והזדון שיזעזעו את השמים ואת העולם ,אסור לשתוק כל יום שעובר הגזירות יותר קשות מיום שלפניו ולא רואים באופק שהם ירפו כי השינאה שלהם לכל מה שמריח יהדות ודת מעביר אותם על דעתם.
ללא שם02.11.21
ולעשות תפילות על הגזענות שיש במוסדות מתוקצבים מכסף של כוולם בציבור החרדי . ושיפסיקו לחשוב שגדולי ישראל זה רבנים לטאים וכל השאר זהרבני שס או אדמורים..
בני הפרנק02.11.21
7
לזעוק על זה שעושקים את העניים ונותנים כסף למחבלים. על הפיכת המדינה לגויים, בענייני שבת נישואים גיור וכשרות. בורא עולם רוצה שנתעורר ונתפלל
יוסף02.11.21
6
גדולי הדור מפיהם אנו חיים
לאורם נסע ונלך כל הימים עד יבוא משיח ויג02.11.21
5
הנוכל הגדול בעולם בנט לקח לוועידת האקלים בחו"ל 130 חברים, יותר חברי משלחת ממצביעים. מקום שני בעולם אחרי ארה"ב. ממשלה של מופקרים, מושחתים וג'ובים שלא מפסיקים לטייל בחו"ל ע"ח עמך ישראל. מאות מליארדים לאחים המוסלמים, לג'ובים ולחתולים ולנו עמך ישראל מעלים את כל המחירים בכדי שהמושחתים והמופקרים יוכלו לממ
שגיא02.11.21
4
במחילת כבוד תורתם, אתמהה: מדוע זועקים על "מיסים שונים ומשונים" הפוגעים בחרדים ולא אמרו ולא אומרים דבר על כך שחלק גדול מאד מעסקי החרדים נעשים ב"שחור"? גם יתר המיסים הם שונים ומשונים?
מיסים 02.11.21
3
שהם מתחננים לקבל תיקים בממשלה ולהתחבר לרשעים, הציבור החרדי יכול להסתדר בלי שום סיוע מהציונים, ולהתנהל בעצמאות מלאה, ולהוביל את עם ישראל בדרך התורה בטהרתה כנתינתה מסיני, ובהתנתקות מוחלטת משלטון הכופרים.
הטעות הגדולה של הפוליטיקאים החרדים02.11.21
2
מתן כהנא, מפקד הטייסת הדגול, התבלבלת!!! האויבים שלך הם המחבלים , החמאס, נראה שאתה מוכן לסלוח להם ולהכיל כל מעשה שלהם לעומת זאת החרדים הם אויב מר אותם אתה רוצה לרסק! תתבייש, ריח עור הצבי שיכר אותך!
פוקס02.11.21
1
צריך לבדוק אם ליברמן הוא יהודי או קנה תעודת זהות מזויפת שכתוב יהודי.כי זה נראה מזרעו של אנטיוכוס . שמטרתו לחסל את היהדות.
דני02.11.21
מזרעו של הרמב"ם שצווח נגד ההתנהגות החרדית.
נבוך02.11.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

הממשלה לבג"ץ: עד סיום כנס הקיץ - יהיה חוק גיוס חרדים

נחמן שטרנהרץ | 16.05.24

"אם הוא לא כבנו - צריך לפטר אותו" • צפו

ההדרכה של הגרב"ד לר"מים | "ר"מ חייב שהלימוד יהיה מתוק ולאהוב את התלמיד, לדאוג לו"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

גלריית תמונות

מעמד של שמחת התורה: מאות הבחורים סיימו יחד את הש"ס

חיים רוזנבוים | 13.05.24

עסקין בחדוותא דילי

הפוסק בשיחת 'פתיחת הזמן' ברשת הכוללים | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 12.05.24

ביקור חיזוק

ראש הישיבה: החיילים בכניסה - לא יודעים שאתם השומרים

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אנו רצים והם רצים

ויחזור לתלמודו: אלפי תלמידי הישיבות התחילו את זמן קיץ

חיים רוזנבוים | 09.05.24

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על יד ארון הקודש המוזהב 

תיעוד מפתיחת זמן קיץ בהיכל החדש: הגר"י בירך "שהחיינו"

חיים רוזנבוים | 08.05.24

ענבי הגפן

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24