כיכר השבת

לבחורים הליטאים יהיה SMS

פתרון יצירתי: כך נערכים בישיבות לביטול "הקומה הכשרה"

גדו"י המודאגים מרפורמת הנדל ובצל החשש מההשלכות הרוחניות על הבחורים. מינו קבוצת עסקנים שתמצא פתרון • לאחר שכל פתרונות העבר - נחסמו על ידי השר הנדל, נמצא פתרון חדש (חדשות)

102
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ב' באדר א' | 03.02.22
ניידים כשרים. תמונות ארכיון
ניידים כשרים. תמונות ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרפורמה החדשה של שר התקשורת הנדל, מדירה שינה מעיניהם של גדולי ישראל, וזאת בשל החשש, כי בחורי ישיבות ובחורות סמינר, יוכלו להיחשף באין מפריע לתכנים קשים.

על פי המידע הבלעדי הנמצא בידי 'כיכר השבת', ומפורסם כעת בפעם הראשונה, בימים אלו עמלים אחד מחשובי האדמו"רים ב'מועצת' החסידית, יחד עם ראש ישיבה חשוב מ'המועצת' הליטאית, על מציאת פתרון לבעיה האקוטית שיצר השר הנדל. הרבנים הקימו צוות מיוחד שייבחן את הנושא. יודגש, כי לצוות החדש, אין קשר ל'ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

יצוין, כי הרפורמה החדשה של הנדל, הולכת לבטל לגמרי את הרעיון של הקומה הכשרה. כל בחור ישיבה יוכל לקחת את המספר הכשר שלו ולנייד את המספר לאן שרק ירצה, מהיום והלאה, לא אמור להיות יותר מספר כשר. כבר בזמן הקרוב, יוכלו לשלוח הודעות כתובות מטלפונים ניידים תומכי כשר עם סים כשר, כשהחוק יעבור לגמרי, יוכל כל אדם שיש לו מספר כשר, לשים את הסים שלו בתוך כל סמארטפון שירצה.

ראשי הישיבות והאדמו"רים המודאגים, ניסו לחפש פתרון מיידי, שבחור לא יוכל להסתובב עם מספר כשר ולהכניס את זה לסמארט-פון.

תחילה ניסו העסקנים למצוא מספר פתרונות מחוץ לקופסה, כדוגמת, העברת בנק מספרים לחברת טלפון בחו"ל (חשבו על ירדן או על הרשות הפלסטינית. ח"ב), אך פתרון זה נחסם על ידי משרד התקשורת ששמע על כך. פתרון נוסף שנמצא ונחסם גם הוא על ידי הנדל, הוא שגוף פרטי יחזיק את 'דור 2', כדי שיוכלו להשאיר את הניידים הכשרים בדור השני. אך גם פתרון זה נחסם על ידי משרד התקשורת.

כאשר הבינו העסקנים שנשלחו על ידי גדולי ישראל, כי כלו כל הקיצין ושר התקשורת מנסה להילחם בהם בכל דרך. הם החליטו לנסות דרך אחרת.

העסקנים בדקו, האם בחור ישיבה שהוציא את הסים מהמכשיר הכשר שלו, תוכל להתקבל הודעה במרכזי החסידות או במשרדי הישיבות.

כשהבינו שאין היתכנות טכנית לדבר כזה, וזאת בשל הוצאת הבטריה מהטלפון, ניתק הקשר בין הסים לטלפון הנייד וכך אי אפשר באמת לדעת, האם הוצא הסים או לא.

בימים אלו עובדים מיטב המוחות הטכנולוגיים, כדי למצוא פתרון מעשי שתהיה אפשרות להשאיר את בחורי הישיבות רק במספר כשר, וברגע שבחור ינסה להעביר את כרטיס הסים שלו למכשיר לא מאושר, הנהלת הישיבה תקבל מידע מדויק על כך.

ל'כיכר השבת' נודע, כי על שולחן הרבנים כעת מוצאים כמה וכמה פתרונות טכנולוגיים שאפשר ליישם אותם באופן מיידי. כאשר התכנון התכנון גם לייצר עשרות אלפי מכשירים ניידים, מותאמים רק לבחורי ישיבות, בחורות סמינר ואברכי הכוללים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בפתרון המסתמן, יחולקו מכשירים ייחודים לבחורי הישיבות, ומספר גבירים נודעים מרחבי העולם, אף פרסו את חסותם על מימון המכשירים וזאת לאור הבקשה המיוחדת של ראשי הישיבות והאדמו"רים.

גורם המעורה בפרטים מספר ל'כיכר השבת', ייתכן ויהיה שוני בפתרון המוצע בין הישיבות החסידיות לישיבות הליטאיות. לליטאים ייתכן ויאושר גם שליחת הודעות כתובות ואף אפשרות לפתיחת מלמת הטלפון לצילום תמונות, אך לא לצילום ווידיאו".

מדובר בשוני דרמטי, שכן אם נזכר בימים הראשונים להקמת וועדת הרבנים לענייני תקשורת, אז הייתה מחלוקת מהותית, בין מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לאדמו"ר מגור. הרב אלישיב סבר, כי אין בעיה לפתוח אפשרות של שליחת הודעות כתובות בטלפונים הכשרים.

לעומת זאת, האדמו"ר מגור שם וטו על ההחלטה ונציגיו השולטים בוועדה, הורידו את ההצעה מסדר היום. יצוין, כי היו ישיבות, כדוגמת ישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית בראשות הגאון הגדול רבי הלל זקס זצ"ל, שעשו טלפונים כשרים לעצמם, עם אפשרות של שליחת סמסים, וזאת כי לא הסכימו לקבל את "ההנחתה" שהגיעה מצד וועדת הרבנים. כעת, במידה ואכן תאושר היוזמה, הליטאים יוכלו ליהנות גם מסמסים ותמונות, מה שלא התאפשר להם עד היום, בשל שליטת חסידות גור.

תוכן שאסור לפספס
102 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
אני אוהב את הנימה הביקורתית שעורכי הכתבה היו חייבים לנקוט רק בגלל שזו הממשלה הזו, אבל כשקוראים את הסאבטקסט מבינים שלמעשה עמדתם לא השתנתה מהכתבות שנעשו בנושא בעבר, אין מה לעשות צביעות זה הסטייל החדש.
ז. ה. 13.04.22
61
אם חושבים שזה תלוי בראשי בישיבות,אז טועים בגדול!! כל בחור הוא מול הקבה בלבד!! כן! גם אם הוא יהיה בישיבה עם השם הכי טוב שיש! בדור כזה כל אדם עם העבודה העצמית הפנימית שלו! מאחלת לכולם בהצלחה! שנזכה באמת מתוך תמימות לעשות נחת לנקבה.
ללא שם06.02.22
60
הרס עצום יוכל להיות חלילה אם יהיה מצב של שליחת הודעות תמונות וכו', אל תתנו לרשעי ישראל כהנדל וחבריו להצליח ולו במעט.. חורבן שלם יוכל להיות מכל הנ"ל, ציבור שלם כמו הציבור הליטאי שחלילה יהיה חשוף לנ"ל???? כואב.. ריבונו של עולם, שלא ייצא דבר זה לפועל ח"ו.. בכל הכוח ובכל המוח צריך ללכת.. אסור לוותר על ק
יהודי כואב..04.02.22
הרב אלישיב??? שכחת?
אהבת חינם05.02.22
בין תמונות להודעות
יש הבדל 05.02.22
זה לא "מצוות האלוקים". זו גזירה שכמעט כל הציבור אינו יעול לעמוד בה והיתה צריכה מזמן להתבטל.
רפאל06.02.22

הצגת כל התגובות

59
הפתרון של עסקני גור-שני פלאפונים...?
מענין06.02.22
58
הוספת סמסים לטלפונים כשרים יכולה להציל רבים! אני מכיר כמה וכמה בחורים, חלקם מגמגמים, חלקים סובלים מחרדה חברתית, שפנו לטלפונים הלא כשרים כי כל נושא ההתכתבויות מציל אותם כפשוטו, ולצערנו חלקם הידרדרו אט אט... שימו סמסים בכשרים ותמנעו נשירה מיותרת!
תחשבו על המיעוט!!04.02.22
57
תמיד חשבתי שהחרדים מקיימים את ההלכה מרצונם החופשי ומאמונה,עכשי אני מבין שזה בכפיה...אדם שרוצה לעשות עוורות ימצא את הדרך גם אם יחסמו הכול.
david7703.02.22
מתי זה תמיד ומתי חשבת? לידיעתך חלק מהאמונה זה שיש יצר הרע. וכשהוא תוקף לפעמים קשה להתגבר. זה נקרא שנכשל, רחמנא ליצלן. אח"כ מתחרטים, וזה נקרא תשובה. ומי שחכם או מי שנכשל מחפש דרכים איך להמנע ממפגש עם היצר הרע, שזה נקרא נסיון. וכשאינו יכול לבד משתף איתו אנשים ששותפים לרצונו לעבוד את ה', כמו ישיבות
יהודי תשפב06.02.22
תלמד לכתוב ואז תביע את דעתך הבלתי מלומדת.... בושה
ירושלים04.02.22
56
למדנו מאיראן
198403.02.22
אהבתי
ג'ורג אורוול04.02.22
55
אלפיים שנה באירופה, הסתדרו בחורי הישיבות ללא טלפון, במקום לחפש פתרונות, יש פתרון עתיק יומין, חדש אסור מן התורה.
נביא אמת03.02.22
גם חשמל מיזוג אוויר וקולה הם חדש (אולי לחם צר ומיים לחץ זה מי סודה אבל לא קולה) אז נוותר בשבת בקידש גם על הפלטה שעובדת על חשמל ועל הקולה ?
דן הדקדקן03.02.22
אתה בטח רוכב על חמור לכוילל
ארון03.02.22
54
use a blockchain smartphone, that every number is under a smart-contract
henry03.02.22
53
גועל נפש נמאסתם עלינו דײַייייייייייייי שחררו את הציבור החרדי וכל אחד יעשה מה שבא לו
ללא שם27.03.22
52
אחרי שהחברה החרדית התרוקנה מכל תוכן, הדבר היחיד שנשאר למנהיגים זה להשליט דיקטטורה מסוג חדש ולעקוב טכנולוגית אחרי הצעירים.
דודו 04.02.22
51
תהילה
אכן! ממש!! אולי שגם יעשו משתפ עם השבכ.. 03.02.22
50
אולי גם ישתילו צ'יפ לכל בחור ?
אילה03.02.22
49
למה לא להתקין את הטכנולוגיה הזאת גם על המכנסיים שלהם?!
826503.02.22
וקראו לזה "ברית מילה"...
כבר התקינו03.02.22
48
כל הכבוד למשרד התקשורת
שבויים בידי גור03.02.22
47
כל התורה תתמוסס זאת הפירצההההההההההה אללייייי אנא ה הושיעה נא
רחלי ממנוביץ03.02.22
את רצינית? אני יכול להבין את החשש מאינטרנט בפלאפון. אפילו אני יכול להבין את החשש מוואטסאפ (למרות שאם אדם עובד על עצמו זה אפשרי לא להתמכר לזה). אבל מכאן ועד שכל התורה תמוסס המרחק גדול. רק אם את לא באמת מאמינה בחוזק של התלמידים, לא מאמינה ביכולות שלהם ובכוחות שלהם אפשר כל כך לזלזל בהם. אני מקווה שאנשי
דורון03.02.22
ואתה כותב את זה מטלפון כשר אה חחח
יוני03.02.22
46
לא הבנתי מה כזה בעיה שיהיה סמס? שכתוב שלא יגיעו לתכנים גרועים ח״ו..
עמליה06.02.22
גם אני ל הבנתי בכללל מהה הבעיה באינטרנט, נשים פרוצות יש גם ברחוב..
ללץ06.02.22
45
אני מכיר אדם אחד שהיה צריך הרבה לקופת חולים SMS ולכן קנה סמארטפון (בהתחלה עם הגנה()
אברומלה05.02.22
44
גם צריך שמרכז החסידות יקבל את פירוט האשראי של כל הכרטיסים של תלמידיהם כדי לוודא שהם לא מחזיקים סים נוסף. וכל חודש ינפיקו את דו"ח דירוג האשראי האישי מבנק ישראל כדי לראות אם אין כרטיס אשראי שלא מדווח...
נקודה למחשבה03.02.22
לידיעתך יש כזה דבר סים טוקמן שמשלמים עליו במזומן
לדפוקים04.02.22
43
בושה צריך להפיל את הממשלה
חיים03.02.22
בושה להנהגה שבמקום להנחיל ערכים רק בנתה גדרות!
רפאל03.02.22
42
גור וגור ועוד פעם גור
ללא שם03.02.22
41
גור נדלן מסתדרים בלי אינטרנט??? ומיילים שולחים דרך החסידה....???
ללא שם06.02.22
40
נראה שלא הרבה חושבים על עובדה פשוטה: כבר כמה שנים לא מיצרים יותר טלפונים כשרים ובעוד שנתיים או שלוש לא תמצא טלפון כזה למכירה. ואז יקום שוק שחור לטלפונים אחרונים בשוק. צריך למצוא שיטה אחרת לגמרי מאשר פתרון טכני. חינוך, חינוך ושוב חינוך לכבוד עצמי ושליטה עצמית.
יהושע05.02.22
אתה מצפה מראש ישיבה שקיבל את המשרה שלו על מגש של כסף כירושה מאביו שיהיה מסוגל לחנך לערכים?
רפאל06.02.22
39
מספרים על אחד מגדולי ישראל ששמע מישהו מזדעק על רצון להחליף את מכונת הכתיבה במחשב ל"ע... ושאל אותו הרב מה הבעיה? ענה לו "חדש אסור מן התורה!" אמר הרב שהוא מכיר פירוש אחר לאיסור המפורסם. שתבואה חדשה אסורה באכילה לפני הקרבת העומר...
ללא שם03.02.22
38
לכל המתלהמים והשמחים מי מונע מכם להשתמש בטלפון לא כשר מי שיש לו כשר משתמש בו מרצון ולא מאילוץ ומאמונה שאין אפוטרופוס לעריות ולכן עושים הכל כדי להישמר כנראה אף אחד מהחכמים שהגיבו פה לא נפגע מהרעה החולה או שהוא כבר עמוק חולה ולא מבין את הצרה שמתרגשת ובאה עלינו מי שרוצה לשמור על הקדושה והטהרה של משפח
חרדית אמיתית03.02.22
37
אין שום סיבה בעולם שלא יהיו הודעות טקסט וצילום תמונות, פעם שעברה התעקש על זה האדמור מגור וזה גרם שהמון יקנו גם סמרטפון בנוסף לפון הכשר, די לטרללת, הציבור צריך הודעות ותמונות ואין בכך שום פסול
ד03.02.22
36
החרדים מתחלקים לאלה שאומרים שאין להם...שמעו ש...לא גלשו...ואחוז קטן שאין להם והופכים אחרים לגוי של שבת...
ללא שם06.02.22
35
לפי דעתי הבעיה זה האינטרנט לא ההודעות. מה שמסוכן זה הסמרטפונים עם האפליקציות וכו . לא טלפונים פשוטים עם הודעות של סוף שנות השמונים . חחחחח
משה יעקב לויץ05.02.22
מה הבעיה להיות עם סמארטפון?
יונתן06.02.22
34
מה הקושי? מבחינת התוכנה יש פתרון די קל לבעיה. אבל כן, יש גבירים שמוכנים לשלם עבור המהלך, אז צריך לחשב טוב טוב למי וכמה מגיע
ללא שם03.02.22
33
אין גבול לרמיסת זכויותיהם של בחורי הישיבות! כולל. זכויות האדם הבסיסיות ביותר! מה לא יעשו כדי לשלוט לאנשים אחרים בחיים! חלאס, כאילו שכל ה"פתרונות" האלה באמת עובדים, וכאילו שהם מנעו אי פעם מאיזשהו בחור לגלוש באינטרנט/לעשות עבירות אחרות. הם פשוט יקנו מכשיר נוסף. זה הכול עסקנים שרוצים כסף
ללא שם03.02.22
נכון צודק, האנשים האלה (שהם אגב כולם עם טלפון חכם) הם עושים עלינו את כל הכסף שבעולם. נמאס
אהבת חינם05.02.22
עושים מה שאפשר
אני03.02.22
32
אני רוצה קומה כשרה עם אס אמ אס . בגלל גור כולם סבלו
מעולה03.02.22
יש בפנטהוז
שרוליק03.02.22
31
ברכה שפרה
די להפקרות ישר כוח על המיזם המבורך01.03.22
30
מי שלא רוצה ללמוד בישיבות לא חייב השיטה של השמירה, ההגנה והחומות הוכיחה את עצמה הכי טוב שאפשר מי שזה לא מתאים לו לא חייב להיות חלק מהחברה החרדית רוב החרדים רוצים הגבלות ורוצים שיהיו סביבם גדרות והגנות כל החילונים והבטלנים שמגיבים כאן לא מייצגים את המגזר
ירושלים04.02.22
"מי שלא רוצה ללמוד בישיבה לא חייב"? הרי בחיידר דאגו למנוע ממנו ידיעות במקצועות חול כדי שלא יוכל להתקבל לשום מוסד חינוכי אלא בישיבה.
רפאל06.02.22
טעות מי אתה ומה אתה מבין
יייייייייי10.02.22
29
מה? לא הבנתי מה הולכים לעשות? אבל סתם דרך אגב אם מדברים על ווטסאפ אז אני מהנסיון שלי בזה אומרת שזה דבר לא כ"כ טוב והלוואי ואלוקים יתן לי את הכוחות לצאת מיזה ולהיות עם פלאפון כשר, וברור שכל אחד אחראי על היראת שמים שלו אבל מה הולך בקבוצות ה' ישמור! קודם כל רכילויות של החיים וזה רק התחלה!!!.אז עכשיו עצ
שירן03.02.22
לא וואצאפ הודעה יש כזה דבר הודעה .שמוציאים מחברת הטלפון לא צריך אינטרנט.
ש04.02.22
28
תכלס אין באמת בעיה באסמסים ותמונות אבל שאתם אומרים גור אשמים אתם אומרים שהאדמור אשם ואת זה אסור להגיד לפי מה שכתוב בכתבה הוא החליט את זה.
מישהי03.02.22
27
פתרון טוב לעניין כל יום לפני עלנו לשבח כל בחור יוציא את המכשיר שלו והמשגיח או הראש ישיבה יחייג למספר שלו ויראה שהוא משתמש במכשיר כשר ומהודר וחס ושלום לא בסמרטפון המכשיר יותאם לסרט של הכובע ומחובר אליו והיה גלוי לכל כמו כן כל בנות הסמינר יחברו את המכשיר לתלבושת כדי שכל אחד יוכל לראות שמדובר בכשר ל
ועדת התקשורת 03.02.22
26
אפשר לקחת את זה צעד הלאה ולהצמיד לכל בחור ישיבה אזיק אלקטרוני, כדי שהישיבה תוכל לפקח על מקומו בכל עת, שמא יפתנו ח"ו היצה"ר ללכת למקומות אסורים. אוי לדור שכל בניו חשודים על ערוות דבר, ואוי לישיבות שתלמידיהן בחזקת חשודים, ואוי לרבנים שמטילים דופי בבחורי ישראל.
יעקב03.02.22
מירי
ואי לא יעקוב שאומר אוי04.02.22
25
אם יפתחו את המכשירים לסמסים אני יישאר בקומה הכשרה
פיינשבקר דוד מנשה03.02.22
אולי תצטרף אבל מה זה להישאר כשאתה גולש בכיכר השבת? ואם תאמר שאתה מדבר על הטלפון הכשר שאתה מחזיק בנוסף לסמארטפון אז למה לך לשלם לועדת הרבנים לעניני תשקורת תקנה סים רגיל עם שיחות וסמסים ובלי אינטרנט
יהודה דויטש03.02.22
24
אוי אוי כמה אתם שולטים על הציבור המטומטם הזה שתמיד יפחד מה השכן יגיד הפתרון היחידי להפסיק להקים ערים חרדיות ולפזר את כולם בכל מיני עדות וקהילות,חילונים,חרדים,מס וככה דבר כמו שקרה בישיבת פונוביז ועוד עשרות מקרים של חילול השם נוראי שבגללם קרה אסון מירון לא יהיו, כמו עקיפות פקקים בכביש גהה
יוני06.02.22
23
מה הסיפור ככ, הפלאפונים ימשיכו להיות בלי אינטרנט, אינטרנט לא יהיה, כל הסיפור זה שלא יקטלגו את המספרים הכשרים, לפחות לא ידברו לשון הרע. פעם בטלפונים הרגילים היו מספרים של פריצות ואף יחד לא אעלה על דעתו ליצר קו מיוחד של טלפון לאלה שאסור להם להתקשר לקו הזה, כל אחד עשה חסימה לעצמו , והיה יושר , היום
אפרת04.02.22
וואלה איזה ראש קטן אתה... לא חושב מטר אחד קדימה.
גבי06.02.22
22
חשיפה בלעדית? מה זה כל הבולשיט הזה? קשקוש בגרוש. שום פתרון לא מחזיק מים.
ללא שם03.02.22
21
אפשר גם לעשות שני שלא לקח את הכדורים שחו תישלח הודעה למרכז החסידות
בני03.02.22
20
במקום לפנות לחינוך ולערכים ההנהגה החרדית פנתה לדיקטטורה ושליטה על המחשבות
דיקטטורה03.02.22
19
הגערערס לא בוחלים ןלא מוכנים לאבד שליטה
מאפיייה03.02.22
18
כמה רחוק הברברים שמנהלים את המאפייה ששולטת על הציבור החרדי מוכנים ללכת? מה השלב הבא של החדירה לפרטיות ההזויה שלהם? ציתות לכל שיחות הטלפון של משתמשי הפלאפונים הכשרים?
לאן הגענו03.02.22
17
לצערנו שעם ישראל לא מייקר את התורה אז הסיטרא אחרא מתגברת
.06.02.22
16
אוי רבונו של עולם תעזור לנו שלא יהיה לנו ח"ו אפשרות לשלוח "הודעות", שלא ניפול בדבר הכ"כ נוראי הזה שיהיה אפשר "לכתוב" בטלפונים שלא נגיע לשאול תחתיות הזה,
מה הבעיה בהודעו05.02.22
תוכל בבקשה להסביר במילים שלך מה הקשר בין שליחת הודעות מהטלפון לבין "שאול תחתייות"?
רפאל06.02.22
15
חשבתי שפלאפונים בישיבות לא ייראו ולא יימצאו
ח03.02.22
טעות חמורה
יייייייייי10.02.22
14
חברה חולה
ללא שם03.02.22
13
תכלס וועדת העסקנים ירו לעצמם ברגליים הם שנים על גבי שנים התעמרו בנו הציבור החרדי עכשיו שהועדה המושחתת הזאת תאכל את מה שהיא בישלה לעצמה.
בצלאל03.02.22
למה חיכיתם כמו כבשים כל כך הרבה שנים
יענקל03.02.22
12
השר הזה רוצה להפוך את כולנו למשוגעים הם לא מבינים שלמי שיש פלאפון כשר הוא הנורמלי ולא ההיפך חזור בך...השר הנדל תתבייש
א03.02.22
כל מי שיש לו טלפון חכם הוא משוגע? מי הדרשן שהוציא "פנינה" זו ומי פתי יאמין לו?
רפאל03.02.22
11
במקום לבנות גב ולדבר הם עסוקים במלחמות אני לא מכיר בחורי ישיבה שרוצים דברים לא כשרים ולא משיגים
יייייייייי10.02.22
10
עדר של חמורים
גפנר04.02.22
9
אין על יועז הנדל. מלךךךךךךךךךךך
אבי04.02.22
8
למגיבים, ישיבה איננה מועדון ובית מלון לצעירים אלא מקום ללימוד תורה ויר"ש מידות והשקפות
יעקב03.02.22
7
למה ''הליטאים''?
.03.02.22
6
יראת שמים לא קונים דרך "מיטב המוחות הטכנולוגיים", ולא דרך וועדות.
יואל03.02.22
כאשר תראה מנהיג שעיקר מבטו, מגמתו והשתדלותו היא לבלוש אחרי מעשיהם ומחשובותיהם של הנתונים למרותו, דע שהוא חסר כל יכולת הנהגה.
רפאל03.02.22
5
תודה השם שאתה משחרר אותנו מידיה הארוכות של הוועדה הנוראית הזאת והלוואי שזה יצא לפועל
נהוראי03.02.22
4
בגור יחזרו ליונת הדואר. על הגג העצום של ביהמ"ד ימקמו עשרות שובכים, שבכל אחת עשרות יונים. כל שובך יהיה עבור אזור אחר בארץ. זו הקומה הכשרה האמתית
יעקב לוי03.02.22
חחח אהבתי, רעיון נהדר,, אם הם ישמעו הם בוודאי ירוצו ליישם,,,,
מוישה05.02.22
חמוד! נ. ב. התכוונת לזלזל או להעריך?
גערער03.02.22
ענק!!!!
דודו04.02.22
3
אני יזם בתחום הנדלן שנים רבות וב"ה מספיק לי טלפון כשר פשוט ומיילים, זהו. גם לא וויז. בשביל מה צעירים צריכים את כל הרעה חולה! ??ב"ה גם ילדי שכולם אברכים רק טלפון כשר. הורים!! שימרו היטב על כל בני המשפחה וד"ל
אבי03.02.22
אתה קשקשן בתחום המלל
אואן04.02.22
על מי אתה עובד ?,,,,,
מוישה05.02.22
2
הפתרון הראוי הוא הגדרת הקומות הכשרות כמספרים לשיחות דיבור בלבד בלי אינטרנט ובלי ועדת רבנים. כך ישמרו על המאפיין של הקומות הכשרות כטלפונים בלי אינטרנט, אבל גם בלי חסימות הזויות של עסקנים מושחתים מועדת העסקנים לעניני כסף.
שלומי03.02.22
1
ימות משיח איזה כיף! אם יהודיים מונעים מיהודים לשמור תורה ומצוות, ללא ספק הגענו לימים האחרונים לביאת המשיח תמיד לאורך הדורות היו הרומאים, המצרים וכד'- כעת בתוך העם היהודי...
אא03.02.22
כל עוד הוא לא כופה להחטיא את הרבים מתוך רוע לב של שינאת חינם ..זה קיום מצווה של יהודי טוב !
תלמדו כף זכות על303.02.22
ערב רב מונעים מיהודים לשמור תורה ומצוות. כשמשיח יבוא רק אז נבין כמה ערב רב בתחפושת יש בארץ.
טלי03.02.22
"ערב רב" מונעים מיהודים לבלוש אחרי יהודים. אוי נא לנו שהפכנו את הבילוש אחרי בני הקהילה לערך עליון!
רפאל03.02.22
על איזו מצווה מדובר לדעתך בדיוק? שים לב שהגבת כאן באתר הזה. כלומר לדעתך מותר לגלוש באינטרנט. אז אני שואל שוב - על איזו מצווה מדובר?
מר בחור03.02.22
בוקר טוב.. זה כבר מקום המדינה...
גלות 'ישראל'03.02.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם