כיכר השבת

מאחורי הקלעים ועוד...

מה קורה השנה ברישום לישיבות גדולות? | סקירה מיוחדת

עונת הרישום בשיאה - ישיבות רבות כבר סגרו את רוב הרישום לשנת הלימודים הבאה • 'כיכר' בסקירה מיוחדת; איך מתקבלות החלטות, צורת העבודה החדשה וגם - הישיבות שהעפילו לפסגה (אקטואלי)

103
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ג בסיון | 12.06.22
ישיבת בית מאיר | ארכיון
ישיבת בית מאיר | ארכיון (צילום: עוזי שרעבי)

באופן רשמי, עונת הרישום לשנת הלימודים הבאה בישיבות הגדולות, נפתחת לאחר חג השבועות, אך למרות הרשמיות, אין זה סוד, כי הרישום מתנהל מאחורי הקלעים, עוד זמן רב לפני שבועות. "כיכר השבת", יצא בסקירה מיוחדת על מאחורי הקלעים של עונת הרישום לשנת תשפ"ג.

בחורי שיעור ג' בישיבות הקטנות, נמצאים בתקופת השיא שלהם, הם יודעים כי החודשים האחרונים של השנה, הם אלה שיכריעו את גורלם ואיזו ישיבה הם ילכו, 'כיכר השבת', שוחח עם מספר רשמים מובילים, כדי להתחקות אחר הנעשה השנה ברישום.

רשם בכיר מאוד שמעדיף לא לחשוף את שמו - ככל הנראה מטעמים מובנים, מספר ל'כיכר השבת', "עונת הרישום התחילה השנה מוקדם מאוד, למרות שהזמן הרשמי הוא אחרי חג השבועות, למעשה עבודת הרישום החלה השנה בסוף 'זמן חורף' ותמשך עד לאמצע חודש אב - כמובן תלוי באיזו ישיבות מדובר. ישיבות הדגל (כדוגמת - חברון ופונביז'; ח"ב) בשונה מכל הישיבות האחרות, לא מתעסקות בראיונות ובחינות לתלמידים, עד לאמצע חודש תמוז, אך שאר הישיבות, החלו את הרישום כאמור מוקדם מאוד - ובמלוא המרץ, על מנת להביא אליהם את מיטב הבחורים לישיבה".

ישיבת חברון (אהרון קרון, פלאש 90)

"עבודת הרישום הינה עבודה סיזיפית וקשה" מספר הרשם, "כאשר המטבע של ההצלחה היא אחד מתוך חמישה בחורים! זאת אומרת רשם ממוצע יכול להיפגש עם מאה בחורים שמתוכם, עשרים הוא יצליח להביא לכלל סגירה מול ההורים, הבחור, והישיבה".

זמינות של 24 שעות

"העבודה ברישום היא מעל השעון", מספר ל'כיכר השבת' רשם נוסף, "עליך להיות זמין 24 שעות ביממה לבחורים, להורים ולראשי הישיבה, קורה לי בלי סוף, שאחרי יום עבודה מתיש, אני מקבל טלפון בשעת ליל מאוחרת מאוד, מאחד מראשי הישיבות קטנות שאומר לי, 'יש לי בחור שאני רוצה שתפגוש אותו', ואז אני חייב לצאת מהבית בשעה מאוחרת, לדבר עם בחור על הישיבה שעליה אני עובד, בזמן שיש סיכוים טובים שבכלל הבחור לא מתכנן לבוא אלינו, ובכוונתו ללכת לישיבה אחרת".

"הרישום מתבסס על שלושה שלבים", מסביר ל"כיכר השבת" רשם ותיק אחר; "החלק הראשון, הוא כמובן העבודה הסיזיפית של הרשם, שעמל במשך חודשים ארוכים לבנות את רשימת הבחורים וכמובן ללכת פיזית לשכנע אותם - ומדובר בעבודה שיכולה ללכת לפח, שהרי מי שמחליט בסופו של דבר על קבלת הבחור - זה רק צוות הישיבה - לאחר שהתרשמו מהבחור".

"השלב השני, הוא החלק של הראשי ישיבות קטנות, שעל הרשם לעמוד בקשר מולם ולדבר איתם על הבחורים, שהם עומדים במבחן ההתאמה, והם בפוטנציאל להגיע לישיבה. והשלב השלישי הוא, כמובן ההורים שעליך לשבת איתם או לעמוד מולם בקשר טלפוני, ולהסביר להם על הצביון של הישיבה ועל הסגנון שלה, ולנסות להבין מיהם - האם הם רואים התאמה בין הבחור לישיבה".

ישיבת בית מדרש עליון (מוטי גרין)

"יכול להיות", מסביר אותו רשם בפנים מכורכמות, "שאחרי שאתה עובד כל כך קשה, מול הבחור, מול הישיבה וההורים, כאשר מגיע הבחור לראיון ומבחן, יחליטו הצוות של הישיבה גדולה שהבחור פחות מתאים לסגנון של הישיבה, ויש למצוא לו ישיבה אחרת, דבר שיוצר לרשם עבודה כפולה כי גם ירד לו הבחור, וגם עליו לנסות במידת האפשר למצוא לבחור ישיבה אחרת שתתאים למעלותיו. אנשים חושבים שאני אוכל לקבוע לישיבה לקבל בחור מסוים, וזה ממש לא עובד ככה".

"אמנם", מסייג הרשם, "רוב הרשמים מגיעים לישיבות עם מידע מוקדם, שבו פחות או יותר ברור להם, לאיזה בחורים יש היתכנות סבירה - שהבחורים מתאימים ורוצים להגיע לישיבה, ואז מתחיל המרדף אחרי הזמן להציע לבחור ולהורים ולישיבה וכו' וכו'".

"כיום רוב רובם של הישיבות מבינים שבכדי להצליח להביא את הישיבה להשיג ניכר ברישום, עליהם להיעזר בשירות של הרשמים, מכיוון שהרשם מרכז את כל העבודה בשטח, מול הבחורים והצוות בישיבות קטנות, דבר שלאיש צוות בישיבה גדולה מבחינה טכנית, אין זה מתאפשר מכיוון שעליו להתעסק גם בענייני הישיבה גדולה, שבה הוא מלמד".

"בנוסף", מסביר הרשם, "רשמים - בחלק ניכר מהישיבות, הם אלו שמתווים את האסטרטגיה של הרישום - כמו; באיזה מקומות יותר כדאי להשקיע ובאיזה פחות, על מה עדיף להילחם, ועל מה עדיף לוותר, כמובן שאת השורה התחתונה תמיד יחליט הראש ישיבה ועל פי זה ינהגו הרשמים, אך ראש הישיבה קובע הרבה מההחלטות והמהלכים שלו ע"פ מה שייעצו לו הרשמים".

יחד עם כל התיאורים, הרשמים נמנעים מלהתייחס לסוגיה הבוערת יותר - והיא, הקרב ו'הסחר מכר', על הראשים של הבחורים שלעתים מוביל למלחמות מלוכלכות ועקבות מדם, רשם אחד שכן הסכים להתייחס, סיפר ל'כיכר השבת': "אם בעבר חווינו כל יום מלחמות בין הרשמים על הראשים של הבחורים הטובים, בשנים האחרונות יש אסדרה בנושא - והמלחמות פחתו, אם כי הם עדיין קיימות, אך לא בצורה שהציבור חושב שהן מתנהלות".

מצב הרישום

מה באמת קורה השנה ברישום? אז כמו תמיד יש את הישיבות החזקות שהרישום שלהן פלוס מינוס כל שנה אותו דבר - בלי הרבה שינויים, ויש ישיבות, הנחשבות להפתעת הרישום, ואם נשווה זאת לפוליטיקה - להבדיל אלף אלפי הבדלות, אז השאלה היא, מי היא מפלגת הגמלאים - שהצליחה להפתיע כבר בשלב זה של הרישום.

דוגמה טובה לישיבה שנחשבה בעבר לאחת מהישיבות הפותחות ואז ספגה "מכה קלה בכנף", היא ישיבת מיר ברכפלד שנפתחה כאמור בקול רעש גדול ונחשבה להצלחה גדולה, ולאחר שחוותה ירידה - בשנים האחרונות, היא מתחילה לנסוק בחזרה, 'כיכר השבת' פנה אל הרשמים בישיבה, שהביעו סיפוק מהרישום, וטענו כי למרות שהרשם - יצחק לוונטל, נאלץ לנהל את הרישום מהחדר בבית החולים, הרישום נסגר- וההצלחה הייתה כמו בשנה החולפת.

ישיבת מן ההר

ישיבה נוספת שהצליחה לעלות השנה ברישום מאוד, זו ישיבת בית מתתיהו, שבמשך השנים, ידעה עליות ומורדות, "השנה, היא הצליחה לעשות רישום טוב", כך מספר אחד הרשמים ל'כיכר השבת', ומוסיף, "הישיבה השקיעה השנה מאוד ברישום והתוצאות ניכרות".

כמו כן, הישיבה הוותיקה בבני ברק - בית מאיר, כבר שנה שעברה הצליחה להשיג שיעור של 80 בחורים - כשלראשונה היא שברה את תקרת הזכוכית שלה בעשרות שנות קיומה. 'כיכר השבת' שוחח עם הרשם של הישיבה, שהסביר; "כמו שראינו בעבר, גם ישיבות ותיקות אפשר להרים, וזה שלישיבה מסוימת יצאה שם מסוים, של בחורים מאוד איכותיים, אפשר לשנות את זה, שנה שעברה הצלחנו להביא הרבה בחורים, שרובם איכותיים, השנה, לאור ההצלחה הגדולה של שנה שעברה, החלטנו לשים דגש על האיכות וב"ה אנו רואים הצלחה מעל הטבע והרישום כבר כמעט סגור".

מלבד 'בית מאיר', יש ישיבה נוספת שלא נחשבה בעבר מהישיבות הטובות, והשנה הרשמים מסבירים שמדובר בהפתעה והביקוש אליה גובר.

מדובר על הישיבה הגדולה ביתר, בראשותו של הגאון ר' חיים מן-ההר, הגר"ח, ידוע בחריפותו הרבה ובכישרונו הגדול, ובשל כך, הוא מצליח לסחוף אחריו את הבחורים הטובים של עולם הישיבות, שמחפשים דמות כמוהו.

השנה כאמור הרישום של הישיבה קפץ, הרשם של הישיבה מספר בשיחה עם 'כיכר השבת', "סוף הכבוד לבוא, השקענו במשך שנים בישיבה, אך רוב מי שהגיעו לישיבה, היו בחורים שהגיעו לישיבה בשלב מאוחר יותר - לאחר שעברו מישיבה אחרת, הבחורים ראו שיש פה צוות איכותי וטוב - והישיבה החלה להתפתח בצורה טובה, אך למרות שהיו שנים פחות יפות - השנה, יש לנו ביקוש מעל ומעבר למה שחשבנו כשפתחנו את עונת הרישום".

שינוי נוסף השנה קורה בישיבת ראדין שבנתניה, לאחר שניסו להביא אנשי צוות חדשים לבחורים הצעירים - והאמצעים לא עלו יפה, הוחלט לסגור את שערי הישיבה לבחורים צעירים והישיבה תיהפך מהיום רק לישיבת קיבוץ. יצוין, כי על פי גורמים המעורים בנושא, הישיבה תחילה ניסתה לשנות את הישיבה, אך בסופו של דבר הוחלט כאמור להפוך את הישיבה, רק לבחורים מבוגרים - מגיל 'קיבוץ' (ועד רביעי ומעלה. ח"ב).

חשוב להדגיש, 'כיכר השבת', שוחח עם מספר רשמים שונים ושמע מהם את אותם הדברים על הישיבות שצוינו לעיל, עד לתום עונת הרישום, 'כיכר השבת', יעקוב באדיקות אחר המתפתח בהיכלי הישיבות ויביא סיקור מלא ומדויק, גם על ישיבות נוספות שחוו השנה הצלחה או חלילה כישלון.

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
מעניין מה עם סילבר הסכסוך בינה לאתרים החרדים היה שנים ארוכות שמכל דבר קטן שהיה שם עשו בלאגן וגם היה את הפילוג באלול הקודם בשביל לעשות חדושוה מה נסגר עם הרישום שלהם השנה האם עשו רישום או הפכו לקיבוץ השיבה נסגרה מה נסגר עם הבלאגן שם מעניין שמתעלמים ממנה
זקן הקיבוץ01.07.22
54
חברון לעולם לא תרד
מייבין13.06.22
53
רשם עבודתו בעיקר אסטרטגיה נכונה ולשמור על כבוד הישיבה
מקורב לנושא13.06.22

הצגת כל התגובות

52
בית מאיר זה ישיבה בטלזסטון של הרב הגאון הרב אהרלה שפירא שליט"א
תלמיד12.06.22
ישיבת בית מאיר נחלקה לשניים יש את הישיבה של רבי ססובסקי ויש את הישיבה של שפירה בטלזטון הם התפלגו מישיבה אחת מיישוב בית מאיר שניהם ישיבות קיבוץ ושניהם לא קשורים לבית מאיר בבני ברק ) אגב יש עוד ישיבת קיבוץ ביישוב בית מאיר בשם שערי דעת שהוקמה על בסיס של בחורים מסילבר ( לפני ההתפרקות סילבר שכרגע לא עושי
בחור 01.07.22
יש גם בבני ברק
אבג13.06.22
זה לא הישיבה בטלזסטון זה ישיבה בבני ברק
א13.06.22
בישיבות עטרס היתה בהקמתה סוג של התפלגות מחברון (רבי ברוך מרדכי היה מועמד בזמנו להיות ראש ישיבה שם בסוף הוא הלך עם השוער שלו המשגיח של חברון רבי מאיר חדש ופתח את עטרס ור' דוד כהן היה ר"מ שם עם ר'מושה ועם ר'לייזר סילבר (אלו היו היו הרמים שם ( אחרי תקופה ר'דוד עזב לחברון להיות שם ראש ישיבה ( בעקבות מה
בחור01.07.22
בטלז סטון זה קיבוץ לא ישיבה
מקורב לישיבה13.06.22
51
תעשו כתבות קצת יותר מעניינות
חיים12.06.22
50
איזה ישיבות מקבלים בחורים לחיזוק ?
דרייפוס14.06.22
49
וולפסון זה ישיבה שלדעתי לא מגיע לה השם ה'טוב' שיש לה יש שם מלא בחורים ערסים
מייבין13.06.22
48
שכחתם את גרודנא באר יעקב?? הישיבה היחידה שהיא גם שמורה וגם חברה לענין!!!
ירושלים10.07.22
47
חברון שלי מאז ולתמיד
גאה13.06.22
46
אל תפרסמו את ההצלחה הגדולה של "עטרת" מסתדרים מצוין ברוך ה' בלע"ר...
יהודי13.06.22
45
היהדות החרדית היא דת מתה. הישיבות שלהם זה אוניברסיטה לתלמוד, לא יותר מזה. אפס בשורה לאדם, אפס בשורה לאנושות.
היהדות החרדית13.06.22
44
יואוווווווו תביא עוד כאלה תעשו ראיון עם איזה רשם משגיח שיתן טיפ להתקבל לישיבה גדולה טובה תודה לכם
גולש ברשת12.06.22
פעם היו כותבים על הרבה ישיבות באמת טובות ודוחפים מהצד את הישיבות שמשלמות על הכתבה, היום דחפו בקושי את חברון, וכל השאר זה רשמונונים קטנים כמו אברימי פראגר ומוזלמנים נוספים.
יהודה13.06.22
עם מי פראגר עובד היום הוא היה אחד הרשמים שלא שחכו להיות בן אדם גם במצבים מורכבים של בחורים ולא רדפו רק אחרי כסף ופרסום חבל שלא כולם כמוהו
בחור מסוקרן01.07.22
43
הישבות הטבות לפי כיכר השבת מקום ראשון בית מאיר אחרי זה מן הרר מקום שלוש ראדיין שכמובן יש ביקוש אדיר לישיבה ואחד ממאה בחורים מתקבל
רשם בכיר16.06.22
42
חברון הכי טובה ותישאר הכי טובה שום רשם קשקשן לא ישנה את המציאות
עי13.06.22
הצורך לומר את היום מראה כמה הרשמים הקשקשנים פגעו בכם
י13.06.22
41
ובל נשכח חלילה את הסירוב הקדוש שנועד לעלות את קדושת הישיבה. גועל נפש.
אבשלום13.06.22
40
ישיבות קטנות ירושלים כמו בכל שנה: (המספרים מנסים לדייק) קול תורה: 100 + אמרי משה: 40+ שנקר 70 צביבל 50 סורוצקין.: 110 + זרע יצחק: 30+ אור אלחנן: 45 משכן ישראל 40+ חברון: 30 אוצר התורה 75 אמרי נועם 80+ ישר"ש: 20 הגרי"ש: 35 שערי תורה 20 המשך יבוא
מייבין13.06.22
שינו נאות סורוצקין 100 קול תורה 90
רשם13.06.22
39
רק ישיבות חסידיות שוות משהו
שפת אמת13.06.22
38
סתם סתם אין קשר בין מילה אחת לשניה
דוד כהן12.06.22
37
מה אומרים על סורוצקין? (הגדולה)
12313.06.22
36
עולם הדירוגים בישיבות לפעמים מצחיק אותי כשאני שומע שיש מי שמחשיב את חברון יותר מוולפסון בגלל "השם" והוותק למרות שוולפסון הצליחה לייצר ישיבה שמורכבת מהבחורים המוכשרים ביותר ולמרות זאת הם לא חיים בלחצים או פחדים או בשביל השני... באמת הוולפסונערס' בריאים בנפשם (חוץ מהמידות והחכמת חיים שיצא לי לפגוש שבע
מטפל רגשי13.06.22
אם אתה מדבר על "שם" אז תשאל כל בר דעת, וולפסון היא הישיבה שהכי בולט בה הפער בין השם למציאות, בלון נפוח ע"י רשמים שעשו עבודת פרסום קשה, אגב, זו הישבה הראשונה שהתחילה עם רשמים באופן הדרסתי המוכר לנו.
אחשק"מ13.06.22
לפני שאתה מדבר כמו ידען תכתוב בלי שגיאות כתיב
קודם תדע28.08.22
35
ישיבה אחת לא תמצאו כאן: נחלת יוסף. וטוב שכך. גם כן ישיבה...
גבאי13.06.22
34
יש מצב שתהפכו את חברון לבית מאיר
בית מאיר עקפה את קפלן פשוט הזוי 13.06.22
33
חברון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
רק12.06.22
יאללה כפיים? דביל...
עוד אחד...13.06.22
32
כמה כסף קיבלת בכדי לשווק את ישיבת בית מאיר העצנקית ????? זה חלק מהעבודה הסזיפית של הרשם הבכיר ????א.ז.?? כל הכבוד ובהצלחה
בית מאירניק גהה12.06.22
בית מאיר לא עצניקים
חיפאי12.06.22
31
קחו דוגמא מה זה רשם 100 דולר ומנה באנטריקוט תמורה לכמה שמות
בחור13.06.22
30
זה נראה שהדבר האחרון שיש לך בחיים הוא השם של הישיבה בה למדת, בכל אופן אל תדאג חברון תשאר חברון תיהיה רגוע.
אחד שקצת מבין13.06.22
29
ישיבה החדשה של תחרות הנואמים והרשמים של קול ברמה מקום ראשון
כבדהו וחשדהו13.06.22
28
תעשו כתבה על הראשעי כוללים שמתעללים באברכים
טוב 12.06.22
27
הכל שוק השר וכסף. אין פה לשם שמים.
זלזניק28.08.22
26
חברון ופוניבז' מקום ראשון אח"כ תפרח אחרי זה בישיבות הפתוחות וולפסון ואחרי זה מיר ברכפלד שעקפה השנה את בית מתס' וגם קצת הרעידה את וולפסון [מידיעה]
ט13.06.22
נכון מאוד וכן יש לציין שאור ישראל גם ירדה קצת בשנים האחרונות וגם בגלל שכבר קשה למצוא בחורים עם אופי שמתאים ל"משטר" וגם בגלל הסיפור עם השידוכים שמה
מירפלדר לעתיד23.06.22
עוד אחד שמבין בישיבות רואים שאין לך באמת ידיעה אם רק היית יודע מה באמת היה השנה הישיבה שהכי הצליחה ברישום היתה בית מתתיהו ותשאל כל רשם שקצת מבין.
רשם ותיק16.06.22
ככה זה הנייעס בבית מאיר ה''מעטירה''??? למה זה הישיבה היחידה שיכולה להסתכל מלמטה על מירפלד ווולפסון!!!
ליטאי14.07.23
25
כמה כסף עשו כיכר השבת מכתבה זו? מעריך: ממן ההר 30 אלף, מבית מאיר 70 אלף, מראדין 100 אלף, מירפלד קצת קשרים של איציק. שימו לב לפינקל השנה לא צריך כתבות, מכל הישיבות הכי טובות נוהרים אליהם השנה, בא נראה מי התקבל למקום ה50 שיגור את השיעור.
אחד שקצת מבין13.06.22
24
כל אחד מהם יכול להתגייס לצבא ולהגן על המולדת
משה13.06.22
איזה מולדת, להתלכלך בצבא עם ניאוף וכל התועבות העיקר להגן על "מולדת" עדיף לא לעשות כלום ולא להתלכלך על זוהמא בצבא הטינוף לישראל
יוסי13.06.22
ולכן צה"ל צריך לסגת בדחיפות המערים החרדיות ולהפקיר את החרדים לחסדי הפלסטינים. אין שום סיבה שבעולם להגן על הבטלנים האלה כאשר הם לא נוטלים חלק בהגנה על עם ישראל. שהפלסטינים האנטיציונים יטפלו בחרדים האנטיציונים. מצא מין את מינו. לא ירחק היום וזה יקרה, בע"ה.
ולכן13.06.22
לא נוטלים חלק בהגנה על עמ"י?? התורה שומרת וצבא הניאוף גורם לכל הפרצות והבעיות
א15.06.22
23
הרשמים הם הסכנה הגדולה לעתיד הישיבות וחלק מראשי הישיבות הפכו את הישיבות לעסק ויש להלחם בכל דרך ברשעים אלו
בן ישיבה12.06.22
גם אתה
מה13.06.22
נכון בין רשע לרשם ההבדל אות אחת
רשמים רשעים 13.06.22
22
בית מאיר ישיבה בגסיסה ולא בצמיחה. המשגיח הרב דומב עזב אחרי יובל שנים, הרב כץ שהוא המג"ש הכי מוצלח שם עוזב, כל הצוות כיום זה המשפחה של ראש הישיבה. הבן של ראש הישיבה מנהל את הכל היום שם. מאמין שתוך שנתיים המבנה יועמד להשכרה.
בוגר12.06.22
21
תרחיקו את הישלדים שלכם משנקר, לא לשלוח לשם. יורדים שם מהדרך בכמויות בגלל יחס מחפיר של הראש ישיבה. זה מקום של התעללות
כ15.06.22
מה שנכון הראש ישיבה לא דופק חשבון ומשפריץ מים על בחורים
הזוי04.07.22
עוד אחד מהחלשים והלא מוצלחים שמנסים להיכנס בכח למקומות שטובים מהם. ואז מתלוננים.
ליטאי14.07.23
20
פינקל ישיבה שמנסה לעלות ולא מצליחה
פינקל רמות13.06.22
לא וולפסון ולא שום ישיבה שנפתחה בשנים האחרונות הגיעו בשיעור השלישי ל45 ובשיעור הרביעי ל55 בחורים מוצלחים מרשימים ומשופשפים. משום מה נראה לי שכשיראו אותך ברח' ישימו עליך לא יותר מבית מאיר ודומיה, ובחור מפינקל ירשים כמו בחור מחברון או פוניבז'. דעת הרשמים הבחירים שבעוד עשור תגיע לדגל.
אחד שקצת מבין13.06.22
19
כמה זמן לוקח לכם לאשר תגובה
תאשרו כבר13.06.22
18
קבלה לישיבות בפורת יוסף גאולה וגם הכותל מקבלים כל אחד בסבר פנים יפותכמובן רואים את הרמה היראה של הבחור הרצינות ולא עושים בלא בלא כמו שאתם עושים מהישיבות הליטאיות ברוך השם יצאו בלי עין הרע גדולי תורה מפורת יוסף בקיאים בשם ופוסקים מכל גדולי ישראל כמובן בהבלטה רבני הציבור הספרדי והיסטוריה שלו שבקאים
קבלה לישיבות13.06.22
מעניין שרבינו עובדיה יוסף זצ"ל לא חשב כך ולכן שלח את בניו לישיבות ליטאיות
יוסי13.06.22
נכון זה העוית של ראשי תנועת ש"ס שהם לא מאמינם בדרך לא החכמה לכתוב ספרים חזון עובדיה ילקוט יוסף ולה לה מקהלת פוסקים ולא לקיים את מורשת יהדות ספרד זה הסילוף של ראשי תנועת ש"ס וכל רבניה מהרב עובדיה עד אריה דרעי וכדומה לשילוח לישיבות אשכנזיות לשם גאוה ולא לשם שמים לצערנו כאילו בחברון לומדים פסיקה ספרדית
פורת יוסף13.06.22
וכן תראה באיזה כבוד עצום הרב מאזוז חולק גם לראות עובדיה וגם לבניו בוגרי הישיבות הליטאיות לגבי פסיקה ספרדי פוסק לפי רבותיו הספרדים וזה לא שגדולי תורה הספרדים לא לומדים את הספרים של גדולי השכנים התורה היא אחת יש מי שהוא נמשך לסגנון הלימוד הספרדי ויש כאלה שנמשכים לסגנון הליטאי כל אחד מה משמתאים לו התור
המשך01.07.22
מי אתה אפס שתשפוט את הרב עובדיה לולי הוא לא היה עולם תורה ספרדי . ועם הוא עשה עשה משהו שאתה לא מבין אז תשתוק ותשב בצד כל עולם התורה הספרדי יושב עליו
ספרדי בוגר ישיבת פורת יוסף וישיבות ליטאי01.07.22
טמבל, כמה זלזול באחרים, שב תלמד
טמבל13.06.22
זאת האמת הכרתי בוגרי חברון ועוד ולא יודעים מה לעשות עים עצמם כי לא הדרכו אותם איך לעשות קרירה תורנית והם מיואשים כי התאוריה הליטאית פשטה את הרגל וזה לא יהדות ספרד האמיתות לכל הקהילות יהדות ספרד האמיתות אתה לומד בישיבה עים תכלית יראת שמים ולשאוף לעשות קרירה תורנית מי שאומר אחרת חוטא למטרה
פורת יוסף 14.06.22
אנשים מעדיפים להיות למדנים ומשופשפים מאשר ידענים ולכן גם הבחורים המוצלחים בישיבות הספרדיות ישלחו ליסודות לשמוע לומדעס' של הרב שרייבר והרב כהנים ולמאור התורה לשמוע את הרב סלים ר' דוד כהן והרב שרבני ולא לפורת יוסף
להבין 13.06.22
אתה טועה היהדות הספרדית לא עוסקת בלומדס ללא תכלית אלא לומדס אליבא דהילכתא ככה במרוקו ככה בעיראק ככה בתימן ככה בטוניס ככה בטורקיה ככה ביון ואים אתם לא מבינים את זה אז אותם רבנים מרמים אותכם
פורת יוסף 14.06.22
17
כל כך הרבה תלמידים ושום מהפכה מחשבתית, שום כוכב זוהר בשמי האנושות, שום שאר רוח מפעים ויוצא דופן, שום דבר כמו הרמב"ם, בעל התניא או הגר"א. אין יצירתיות, אין מעוף, כולם לועסים את אותם הדברים, כותבים את אותם ספרים, מפחדים פחד מוות לחרוג במילימטר מהמקובל. לא פלא שאף אחד בעולם היום לא סופר את החכמה החרדי
כל כך הרבה12.06.22
ללללל
בבבבלללללל תמח12.06.22
מסכים עם כל מילה
פלוני12.06.22
מדבר כמו כופר מומר. דברי הבל שלא ראויים להעלותם באתר הזה.
חכמולוג שפרש ומנסה לכפות על מצפונו הכואב13.06.22
איםפה הוא טועה? התגובה שלך היא עוד הוכחה לטענות שלו. יהדות זה לא איסלאם מפגר. לא סוגרים דיון בצרחות "כופר". ואם כן, אז זה מלמד על הרבה על הרמה הנחותה שלך.
איפה הוא טועה?13.06.22
16
נמאס לי שיש בחורים ממש טובים שמתחננים שיקבלו אותם לישיבה אשכנזית, מצידם שיהיה באר יעקב או כפר חסידים... חלאס עם ההתבזות! בחור ספרדי - לישיבה ספרדית! ספרדי טוב לישיבה ספרדית טובה וכן על זה הדרך
פרענק28.06.22
15
חברון השנה לראשונה לקחו רשם בזיייייייייייייייייייייי
מקורב לקרלנשטין13.06.22
14
הישיבות המובילות שורה ראשונה שלושת האליטות פונוביז חברון וטיפה פחות ולא בטוח תפרח המשך השורה לפי סדר אקראי אור ישראל יותר משטר בית מתתיהו יותר בקטע פתוח ולומדעס קפלן יותר שקטים ולפסון ישיבת לוין של חברון תורה בתפארתה ישיבת לוין של פונוביז
איש הדירוגים13.06.22
וולפסון לא מתיימרת להיות ישיבת לווין של חברון היא הוקמה כישיבה רגועה של המוכשרים בעולם הישיבות שרוצים לעלות כ"א במסלול שלו (לומדעס'/חשבון/ידע והיקף) ללא תחרות וללא לחץ והצליחה בענק במטרות וביעדים
שלמה 13.06.22
סוף סוף אחד אם שכל. כל השאר פה או פרענקים סתומים או נראה שלומדים בבית מאיר ה''מעתירה''.
ליטאי14.07.23
13
מעניין באמת איפה אח שלי יהיה בסוף.....
אבג13.06.22
12
שוב ושוב כיכר השבת מנציח את ההפליה וסופר רק את הישיבות האשכנזיות חבל
משה12.06.22
11
עשו את הישיבות כאילו זה להתקבל לאוניברסיטה כאילו אם אתה לומד בישיבה כזו או אחרת מובטח לך שאתה מקבל גן עדן חוץ מגאווה גאווה גאווה אין בזה כלום התורה היא אותה התורה השס הוא אותו שס וגם הראשונים והאחרונים הם אותם ראשונים ואחרונים בכל ישיבה הכל מסביב לגאווה גדולים לא יוצאים מזה רק אנשים מנופחים שמבקשים
שרולי12.06.22
10
תכלס' בתור אחד שמכיר מקרבה ראשונה את הישיבות שטוענים שהם מקום ראשון מסקנא סופית רק מבית מתס' אפשר לצאת תלמידי חכמים כל השאר רק שם ושחצנות שאין על מה.
בית מתס'ניק16.06.22
גם לחברון יש מה למכור. אבל בסוף אתה צודק
ליטאי14.07.23
9
חבל שלא הכניסו את לנדא אם כבר מדברים על ישיבות איכותיות...
ל13.06.22
ישיבה איכותית עלאק השם המודרני הכמעט חילוני שלכם ברחוב גורם לראש ישיבה שלכם לחנוק אותכם בקטע מפגר
חברונער04.07.22
8
כאחד שמתעסק בזה אני מכיר הרבה בחורים שלא מתקבלים לישיבות הנחשבות ''טובות'' כמו פוניבז, ארחות תורה, בית מדרש עליון, וולפסון, קפלן, תפארתה ועוד. וכיון שלבחורים האלו יש להם רמה מאד טובה ומידות טובות לא רואים את עצמם בישיבות שלא ברמה שלהם ואז עוזבים את עולם התורה זה מה שגורמים כל שנה הישיבות ''הטובות''
ברמן13.06.22
בול מה שקרה לי פשוט יצאתי לעבוד
יוני13.06.22
אורחות תורה ובית מדרש עליון לא מהפותחות
רשם13.06.22
אהבתי שהכנסת את בימ"ד עליון ואורחות התורה בתור ישיבות שנחשבות טובות
יונתן13.06.22
7
חבל שיש אנשים שבמקום לסחור בבטטות בשוק הכרמל סוחרים בבחורי ישבות
איתמר13.06.22
6
פונבי'ז ר' שמואל הישיבה שלי
חנוך12.06.22
פונביז' יש רק אחת!!! שלך זה מסורת ההפגנה
אלק13.06.22
5
רשימת 5 הישיבות המובילות עם 'שם' וביקוש מעבר לרגיל חברון הרב וולפסון מיר ברכפלד בית מתתיהו קול תורה אבל בשמיים לא ישאלו אותי אם למדתי בישיבות האלה או לא
חמישייה מבוקשת13.06.22
קול תורה וברכפלד ?????? בקושי בית מתתיהו... חברון פנוביז' וולפסון חד משמעית ביקוש עצום ולא נורמלי ואני פונה לבחורים בש"ג בישיבות קטנות לכו לישיבות שמתאימות לכם חבל להפסיד את החיים שלכם.
יענקי13.06.22
וולפסון. קול תורה. ומירפלד לא מבוקשות בכלל. ישיבות לנפילים.
ליטאי14.07.23
4
כל הישיבות זה חיקוי לא מוצלח של חברון
חברונער 12.06.22
3
ישיבות חזקות באמת לא מעסיקות רשמים. אלה באים להתחנן.. ישיבה שמתעסקת עם רשמים היא מראה על חולשתה רשם - תואר מכובס לאיש שיווק תורני מניפולטור רדוד עם פה גדול
רשם זוטר12.06.22
צודק אני אישית מישיבה כזו
אאא12.06.22
נכון בישיבה הכי טובה בעולם אין רשמים
חברונר13.06.22
2
לישיבת מגדל עוז גם יש הצלחה הם קיבלו מקול תורה בחור ממש מצוין בחור פרח
יעקב רוטנברג20.07.23
1
מישיבת קול תורה הקטנה השנה הרישום הוא פונוביז 27 חברון 23 קפלן 9 סורוצקין 6 בית מתתיהו 5 תפארתה 3 שערי שמועות 3 וולפסון 1 מגדל עוז 1 (בחור פרח) מחבלים 1 תפרח 1
מנחם רוטנברג20.07.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24