כיכר השבת

תקף את הפינוקים לבני הישיבות

המשגיח הלם בבחורי הישיבה: איך אפשר להיות כפויי טובה לחיילי צה"ל?

בשיחה אותה נשא בפני מאות התלמידים בהיכל ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, התבטא המשגיח בכאב: "אם לא יביאו כיבוד, אתם עדיין לא בטוחים בליבכם שאתם החיל הנבחר?" | ומה היחס שלנו לחיילי צה"ל? | עיקרי השיחה (עולם הישיבות)

178
איצלה כץ | כיכר השבת | א' בכסלו | 14.11.23
היכל ישיבת אור ישראל
היכל ישיבת אור ישראל (צילום: יעקב כהן/פלאש 90)

משגיח ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, מסר שיחת חיזוק לתלמידי הישיבה לרגל המצב, ועורר הדים בעולם הישיבות כולו, כאשר שיחתו הפכה לשיחת היום בהיכלי הישיבות והכוללים.

בדבריו, כאב המשגיח את התופעה בה הגיעו נדיבי עם והחליטו לפנק את בחורי הישיבה בכיבוד קל לאות כבוד - "הנה החיל האמיתי". המשגיח תמה בפני הבחורים: "צריך להגיד לכם לבני הישיבות שהם מבחר החייל? אם לא יביאו כיבוד אתם עדיין לא בטוחים בליבכם שאתם החיל הנבחר? אני חושב שזו בושה שיש צורך לספר לנו שאנו באמת אלו שקובעים את גורל המלחמה, זה השפלה".

הגר"פ גולדווסר הוסיף וחידד בפני הבחורים נקודה נוספת, אשר היכתה גלים בעולם הישיבות: "לא זה הטעם העיקרי שהפריע לי. צריך להכיר טובה לכל מי שנלחם עבורינו! הטעם העיקרי שזה חרה לי, הוא בגלל שכאשר אנחנו משבחים את עצמנו, מעודדים את עצמנו, זה הורס את הטיפ-טיפה הכרת הטוב שעוד יש לנו לחיילים. וזהו עוול גדול!".

המשגיח, הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר (צילום: יוסי (מתוך ויקיפדיה))

הוא הוסיף ואמר לתלמידים כי הוא מודע למורכבות הדברים: "המשפטים האלו אמנם יישמעו צורמים, ואספר לכם עוד מעט עד כמה הם כאלו, אבל אני שוב חוזר ואומר בקול רם - 'אנחנו חייבים הכרת הטוב לחיילים שמסכנים את החיים שלהם'!".

"כל הדיבורים האלו שהם הולכים מרצון למלחמה, וחייבים ללכת למלחמה והם לא חושבים עלינו, זה דיבורי סרק והבל!", זעק המשגיח. "חיילים בשעה כזו חושבים על כולנו, לא רק על עצמם, יש הרבה שמתנדבים, שלא לדבר על הדתיים לאומיים שזה לא יאומן האכפתיות שיש להם".

הוא זעק מנהמת ליבו: "איך אפשר להיות כפויי טובה? אנחנו לא מרגישים את זה, כי פיטמו אותנו ואמרו שאנחנו ואנחנו ואנחנו, וזה נכון!".

הוא סיפר, שכשאמר דברים דומים בבית הכנסת בו התקיים שיעור והגיע אדם לשבח את הלומדים שהם הלוחמים האמיתיים, ניגש אליו אברך וגער בו: "איך אתה מדבר? אתה הורס את כל החינוך שלנו, כל החינוך שלנו הוא נגד הצבא, אין לנו שום קשר איתם, מה פתאום לדבר על חיילים, חס וחלילה".

"אם ככה" סיפר המשגיח, "אמרתי לעצמי, אני באמת צודק שצריך לדבר על זה, אם תלמיד חכם יכול לדבר בכזה ניתוק חייבים לזעוק! אמרתי לו - הרי אם אדם היה מתנפל על אח שלך וחייל היה מציל אותו, לא היית מודה לו? אז זה לא חכמה לטמון את הראש ורק להיות פאנטיים. אנחנו לא ילדים קטנים, כשילד קטן רואה חילוני הוא קורא לו גוי. אנחנו ילדים קטנים?".

היכל ישיבת אור ישראל בפתח תקווה (צילום: רוטרניק)

הוא הוסיף וחידד את דבריו: "היו זמנים שאנשים התנדנדו, שהצבא היה אצלם אידיאל גדול, היה פחד שבחורים ישיבות ילכו לצבא ומה יהיה מהם? ומעבר לזה שהם יתקלקלו הרי באמת התרומה הגדולה לשלום העם וההגנה הגדולה, זה בחורי הישיבות. זה היה נכון לשעתו".

"אבל עכשיו", תמה הגרי"פ, "האם יש כאן מישהו אחד שמתנדנד? אנחנו גאים בעצמנו, ברוך ה'. ברור שאלוף בצה''ל שהיה יכול להיות אברך בפוניבז', הוא משתמט! כי שם הוא היה תורם הרבה יותר, כולנו יודעים את זה, אוי ואבוי אם בחור בגיל שלכם לא יודע את זה. אבל! לא תמיד צריך להגיד את זה. המצב הוא שאנו לא מכירים טובה לאנשים שנלחמים עבורנו".

"אם זה יישמע לכם ציוני, אז קודם כל תדעו שיש שיחה עם ר' דוד פוברסקי מזמן שגם היתה מלחמה, והוא אומר לבחורים, אתם סומכים על הקב''ה? אם הייתם סומכים על הקב''ה הייתם רועדים מפחד! אתם סומכים על החיילים! ואם אתם סומכים על החיילים אתם לא מתפללים עליהם? לא אכפת לכם מהשלום שלהם? הרי זה מיניה וביה?!".

דבריו של המשגיח עוררו סערה רבה בעולם הישיבות כאשר תוכן דבריו הודפס והופץ בבתי הכנסת בריכוזים החרדים ובהיכלי הישיבות.

תוכן שאסור לפספס
178 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
102
ומה היה קורה אם לא היה צבא ? האם התפילות מספיקות בלבד? אולי זה נשמע כמו כפירה, אבל בשואה התפילה לא הספיקה. מי שברח הציל את עצמו. למה רק תפילה או רק לחימה ? למה לא שניהם ?
מויש15.11.23
זה בדיוק מה שאמר לצד ההשתדלות בשדה הקרב צריך השתדלות של תפילות ולימוד תורה זה מציל חיי חיילים בקרב בדיוק כמו ש8200 ושאר היחידות הלא קרביות עוזרות בקרב
טיפש16.11.23
צריך את שניהם , רק שהצבא שלנו מושתת על כוח ועוצם ידי החיילים לא אשמים בזה כי מקבלים פקודות ממפקדים שלא מאמינים שהתורה היא זאת שמצילה אותם וחבל , שולחים ילדים צעירים שלא התחתנו לקרב במקום לשלוח צדיקים כמו שהתורה מצווה
יוסף16.11.23
לא שולחים צדיקים כי הם משתמטים
רפול17.11.23
הצדיקים לא הולכים בגלל שהצבא הוא חילוני .
דני 19.11.23
ודאי שצריך תורה ולחימה!! וכי דוד המלך לא יצא לקרב? וודאי שכן. רק שצריך לדעת מה העיקר ומה הטפל. "ארדוף אוייבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם" ומצד שני לדעת ש "אנוכי תולעת.. חרפת אדם וכו'. כלומר שלמרות שאתה נלחם אתה יודע שהכל עושה הקב''ה! וזה אין בצה''ל. וודאי שחובה להתפלל להצלחת הלוחמים ולשלומם יהודים הם!
אריה19.11.23
ודאי שצריך את שניהם! וכי דוד המלך לא יצא לקרב? אלא שצריך לדעת מה העיקר ומה הטפל. "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם" ומצד שני לדעת ש "אנוכי תולעת.. והקב''ה הוא נלחם לנו. ואת זה אין בצה''ל!
אריה 19.11.23
צה"ל זה כל ישראל אתה אומר שאין את זה בצהל כדי להמשיך להשתמט. כי אתה מפחד מעברות שבידך. תהיה אתה כזה בצהל נראה אותך. כמו הציוניים הדתיים הקדושים. יש לכם מה ללמוד החרדים לכובע ולמגבעת
חצוף19.11.23
בור ועם הארץ שכמוך. תכוון חזק בחונן לאדם דעת.
ליטאי גאה24.11.23
טיפש, בשואה מי שנלחם מת
אתה לא יודע24.11.23
קודם כל יש במלחמה כמה מצוות דאורייתא. זה ציווי התורה! דבר שני, עזוב שואה, תראה את הכהנים הלוחמים בימי המכבים, תראה את מלחמות יהושע, את מלמות דוד המלך, את בר כוכבא וצבאו שר' עקיבא חשב שהוא משיח, את שמשון שיעקב אבינו ע"ה חשב שהוא המשיח.
אאא08.12.23
101
נשכחה דעת התורה שמלמדת אותנו ממה צה"ל התחיל. וצר כל כך לשמוע על משגיח ששכח את ההבנה הזו. אנחנו אוהבים את אחינו ומתפללים עבורם אבל יודעים איך צריך לנהוג יהודי ומה הנשק האמיתי שלו.
שלמה19.11.23
בפר' שופטים לא כתוב "מי האיש השוקד על דלתי התורה ילך וישוב לביתו" קל וחומר שאין פטור כזה במל' מצווה אז אולי אתם שייכים לקבוצה של הירא ורך הלבב? מאידך אתם אומרים שתורתכם מגינה עליכם, אז תצאו לקרב ולא תינזקו ואנו נלמד להצלתכם. מה דעתכם על הרעיון?
רונן22.11.23
הנשק האמיתי הוא ה M16 והקב"ה הוא הנותן כח לעשות חיל. למה זה כזה מסובך להבין את זה? זה מה שהתורה ציוותה, וזה מה שהיה בכל דורות אבותינו.
אאא08.12.23
אני רוצה לשמוע משגיח שאומר שלא מתנדבי איחוד הצלה הם מצילי הנפשות האמיתיים.
33208.12.23
100
רק שימשיכו כך..ולא דיבורי ניתוק וגאווה לכם גאווה
חזקק14.11.23
זה ממש גאווה!! כוחי ועוצם תורתי!!
דת15.11.23

הצגת כל התגובות

99
כל מילה שלו אמת!!! רק שפנים ופחדנים יגידו שהוא מדבר לא נכון. ודרך אגב,אנחנו חרדים
אמת14.11.23
בטח
הקרנף השודד15.11.23
98
סוף סוף! בתור אמא לחייל שלא ישנה בלילות זה חורה לי מאד ומרגיש שיש כפיות טובה ואין ערבות הדדית. הצעתי שבישיבות יעשו משמרות ללימוד תורה להגנה תמידית על החיילים ועלינו ונתקלתי במבטים מזלזלים ובמשפטים כמו: הם צריכים לישון. מלחמה עכשיו, החיילים לא ישנים וטובי בחורנו המתמידים צריכים לא לישון, רק כך ננצח!
אמא של חייל14.11.23
לכי תיראי מה קורה בעולם הישיבות כמה בחורים לומדים לזכות
אממ15.11.23
נו נו, בטח יש תלמידים שערים בלילות ועושים משמרות שיעלו ויצליחו. אבל איך זה סותר את הענין. אין אף אמא של תלמיד ישיבה שמפחדת שידפקו לה בדלת המשגיח של הישיבה להודיע לה שהילד שלה נהרג באמצע הלימוד של התוס.
ישראל16.11.23
כמובן אמא של חיל...
אממ15.11.23
מזדהה איתך מאוד, כואב שלא מעריכים מספיק
אמונה14.11.23
בזמן שאנחנו ישנים בני ארה"ב ערים ולומדים תורה לזכות החיילים
לכן יש את בני ארהב16.11.23
97
דברים נכוחים ונפלאים. מביא את שני הדברים. אהבתי. אשריו. אבל אין כ"כ צורך לסנוט בבחורים צעירים שכעת לומדים את עולמם. דהיינו לומר להם שזה חרפה שצריך להסביר להם שהם הכי חשובים ....ךא ברור שזה חרפה. לוקח זמן להפנים. וצריך יותג לעודדם
טויטו14.11.23
96
באמת שלא הצלחתי להבין מה הוא רוצה בעד החיילים נגד החיילים מלא פלפולים שכל שורה שקוראים מבינים הפוך מהשורה הראשונה . מסקנא דמילתא אף אחד לא חושב להיות כפוי טובה לחיילים ומנגד רוב העם יודעים שהתורה מגינה אין צורך להעיר את הדוב עם פלפולים שלא מבינים כלום
מני14.11.23
צודק
יהודי אורגינל15.11.23
יפה, אני רואה שבסוף הבנת היטב את דבריו וסיכמת אותם.
משה רבנו15.11.23
הדברים שלו ברורים ! הוא בא להעמיד את הדברים בממוצע הנכון. ובשביל זה הוא צריך להסביר מה לא ומה כן, ושוב מה לא. תקרא פעמיים שלושה ותבין.
דוד15.11.23
מסכימה
שרה אברג'ל15.11.23
נו נו מני, הייתי בכותל בשבת אחרי שמחת תורה. והיה אחד שאמר שהוא קבוע אומר תפילה לשלום החילים. ומאידך היה איזה אחד שעזב את המניין לחלק הזה .
לוחם לשעבר16.11.23
פחחחח תתגייסו כבר לצבא
האמת18.11.23
כנראה אתה לא מתאים לאור ישראל...
משה17.11.23
95
חזק וברוך אמת ויציב
חבר14.11.23
94
סוף סוף מישהו אומר את זה. בחורי ישיבות שטופחים לעצמם על השכם בזמן שבני גילם מסכנים את נפשם בעזה
דברים כדורבנות!14.11.23
מי מתיר לךךךךךךך ללעוג לבחורי הישיבה
בר14.11.23
גם הוא מסכים שבחורי ישיבות חשובים, אך לא יותר מחיילים
אחד שחשוב15.11.23
93
הוא מערער לנו את כל האמונה הליטאית
דוד14.11.23
האמונה הליטאית היא זיוף של היהדות לא קשה לפתוח כמה פסוקים ולאמת את זה
יהודי אורגינל15.11.23
היא חדה טובה ונוקבת , הוא מציב את שני החלקים שמייצרים אחד שלם ופשוט אומר שתזכור שאתה אחראי על החצי ושתעשה אותו כמו שצריך בלי לזלזל או לכבד פחות את החצי השני שהופך את השלם לשלם
מאקוק15.11.23
אם הוא מערער לך את האמונה אתה בבעיה. צדיק שאמר דברים אמיתיים והציב מראה מול אנשים רבים
מוישה אינסטלטור15.11.23
זה לא ״ערעור אמונה״. זה לעמוד בלי מסכות ובלי פלפולים מול דברי משה רבינו ע״ה: ״האחיכם יבואו במלחמה ואתם תשבו פה?!״ בעינינו ראינו את מסירות הנפש של חילונים כדתיים ל״עזרת ישראל מיד צר״. וכאן, בניתוק דתי ומוסרי מוחלט, דנים על שעות השינה של בני ישיבות?!?!?!?!
אברהם15.11.23
מעולם לא שמעתי על אמונה ליטאית, אלא על אמונה יהודית! אז טוב שהוא מערער אמונה לא קיימת ואולי שגויה...
תמהני14.11.23
טוב מאוד תתחילו לחשוב מחדש! מה האמת
אני14.11.23
האמונה הליטאית?! חשבי שיהודי אמור להאמין באמונה יהודית ישראלית! והאמונה היהודית, תתפלאו, מחייבת כל אחד להשתדלות מלאה ככל יכולתו, למרות שהוא מאמין שהכל מה' יתברך.
רון15.11.23
לא יאומן לאיזה עיוות השקפתי הגעתם עם האמונה הליטאית שלכם. בליטא היא אולי התאימה... תתפקחו, חרדים, גם לכם מותר, לא רק לשמאלנים! ציוני דתי גאה
רון15.11.23
זה תגובה מזויפת אין אמונה ליטאית זה מגיע בחומד לצון
חחחחחחחחחחחחח16.11.23
בציניות נכון?!
יצחק 17.11.23
אל תבוש באמונתך הליטאית! האמת נמצאת אצל הליטווקע'ס ואף אחד לא ייקח אותה מאיתנו. אם בא לך להתחזק באמונה ליטאית אתה מוזמן לשמוע את שיחתו של הגה''ג ר' בונים שרייבר שליט''א.
ליטאי גאה24.11.23
92
חזק וברוך דברים מעולים
חלח14.11.23
91
גם בהסכם יששכר וזבולון, לא יעלה על הדעת שיששכר יהיה כפוי טובה. אנחנו כהנים של עם, לא שליטים של עם
ניכרים דברי אמת14.11.23
מאיפה הפריווילגיה להיות כהנים? כהנים לא מתים במלחמות!!
כגד14.11.23
90
תודה רבה על הבאת הדברים! וישר כח לרב שבא אומר את האמת בפרצוף. הגיעה הזמן לחינוך אמיתי יותר, ערכי יותר, גאה יותר.
הודיה14.11.23
89
כאחד מתלמידיו, המשגיח הגרי"פ גולדווסר אחד מהבודדים שיודעים ומעיזים להגיד את האמת בפנים! זה משגיח! לא חבורות באגדה, ולא כל היום רק טפיחות על השכם, צריך גם מישהו שינענע אותנו מדי פעם... עד דכדוכה של נפש
יואב14.11.23
בהחלט מרגש לשמןע! אנשים מהציבור חוששים פתאום שיווצר ערעור של החומה החרדית מול העולם הגדול .ההערצה לחיילים מפחידה אותם ..אבל כן יש זמן לומר כל דבר !! אין צורך כרגע בדיבורים מיותרים אלא במעשים אחר כך נראה איך ממשיכים הלאה בעזרת ה שכל חיילינו ישובו לשלום אמן !!!
שרה 14.11.23
כאחד מתלמידיו, האם הוא התיר לך לגלוש באתר? אני באמת מעוניין לדעת.
מר בחור15.11.23
בכל אופן מדובר פה באור ישראל...
ליטאי גאה24.11.23
88
איזה רגישות! מאלף!!
חננאל14.11.23
87
סוף סוף דיבורי אמת!!!
יהודית14.11.23
86
קצת הגינות
יפה14.11.23
85
מילים כדורבנות. מרגש לקרוא! הלוואי שהדברים החשובים יהדהדו בכל מקום ויגרמו ללומדים שלנו ללמוד במלוא הכוונה למען הצלחת הלוחמים ושמירתם ושתהיה אחדות וכבוד הדדי בין כולם
ורדית14.11.23
84
בתור חרידי אני מתבייש בציבור שלי שנים ששטפו לנו את המוח בשטויות והבל אך אפשר לעמוד מנגד ולא להשתתף יחד עם החיילים פשוט הפכנו לבושה ולכלימה מפונקים שחושבים שכולם ישרתו אותנו ונשען תמיד על אחרים וכדי שלא יהיה לנו מצפון תירצנו תירוצים קלושים הנני מודה על חטא דיי לבורות.
דוד14.11.23
אתה לא חרדי... ואל תעבוד על אף אחד אתה משמיץ זול ותו לא
חחחחח16.11.23
אני כן חרדי ולצערי הוא צודק במובן מסוים.
יצחק 17.11.23
83
מדבר דבר והיפוכו. האברכים הכי חשובים אבל להגיד תודה לחיילים וברור שמי שאלוף הצבא ויכול היה ללמוד בפונובץ זה לא טוב. בקיצור יאלה נמאסתם עם החינוך הפאנטי וכפוי הטובה. נמאס שהילדים שלנו מחזיקים על כתפיהם את בטחון המדינה ואת כלכלת המדינה.
ציפי14.11.23
82
בסך הכל מה שצריך כאן הוא : כל צד יאמר מילה טובה על השני, ובא לציון גואל כדלהלן : ראשי החילונים יאמרו מילה טובה על בחורי הישיבות ששוקדים על תלמודם ומתפללים להצלת העם גם ראשי החרדים יאמרו מילה טובה על מסירותם של החיילים, כן ממש כך !
דו14.11.23
81
משפט המפתח הוא הכרת הטוב. להודות לעם שלך לבני האדם ולא להתייחס אל האנשים שמגנים עליך או לאנשים שעובדים קשה ושמשלמים מיסים. שהם הפריירים שלך, כי הקבה שלח לך אותם רק בגלל שהתפללת חזק... וגם אם כן, תכיר טובה במקום לקלל אותם ולירוק עליהם
דודו15.11.23
80
בדור שלנו ברור שצריך לכבד ולהוכיר החיילים וגם הם צריכים לכבד ולהוכיר התלמידי ישיבות מי אין לא במשפחתו המורחבת חיילים שנלחמים עכשיו רק כבוד הדדי ואהבה יתן לנו ניצחון בע"ה
חיים15.11.23
חיים. חבל שלא למדת ליבה לא היית כותב בשגיאות כתיב נוראיות כאלה
רפול19.11.23
79
"ועורר הדים בעולם הישיבות כולו, כאשר שיחתו הפכה לשיחת היום בהיכלי הישיבות והכוללים." לא שמעתי על כך כלל
אברהם15.11.23
78
ביחד ביחד ביחד ננצח אחים אנחנו
צוריאל 14.11.23
77
אמת לאמיתה! יישר כח גדול לרבינו שליט"א שלא בוש להגיד את דבר ה' בכח ובהדר. כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לך
מאיר15.11.23
76
אתם לא קובעים את גורל המלחמה, קצת צניעות אבל אם תתגייסו תוכלו להשפיע על גורל המלחמה
כהן לוי15.11.23
75
ממתי לימוד תורה הפך להיות תירוץ להפטר ממצוות? זו מלחמת חובה של הצר הקם עלינו להשמידנו. לפי הלכה כולם חייבים להצטרף
Ff15.11.23
74
כל מהות הקיום של ציבור האברכים זו כפיות טובה מתמשכת
דווידי 15.11.23
73
א ב של יהדות. יהודי על שם יהודה -הפעם אודה את השם. כל כך עצוב שזה לא ברור מאליו ועוד חורבן שחולקים על זה. ע' שיחות מוסר של ר' חיים שמואלביץ בסוף הספר מה שאמר בישיבת מיר באמצע מלחמת יום הכיפורים !!!
טלר15.11.23
תשמע את השיחה של ר' בונים שרייבר ותבין שהפשט בר' חיים שמואלביץ הוא לא כפשוטו.
ליטאי גאה24.11.23
72
הרב גולדווסר ירא שמים גדול, איש אמת עם שכל ישר וראש בריא, ואומר את האמת ללא פחד. כל הכבוד לו.
משה רבנו15.11.23
71
דברי אמת, היהדות אמונה על הכרת הטוב והדברים ממילא פשוטים ונכוחים
ירון15.11.23
70
לא הבנתי מהכתבה, אם לנו או לצרינו. בעד צה''ל או נגד צה''ל? אה? ''צה''ל = ''צבא הגנה לה'''
בטח בה'15.11.23
נראה לי שאתה צריך תרומת מוח. דחוף! צה''ל הם אלו שהרב פוברסקי דיבר עליהם והמשגיח.
אליהו15.11.23
הפרוש הוא שתלמידי התורה צריכים להעריץ ולהוקיר את חיילי צהל שמסכנים נפשם וחייהם עבור כל עם ישראל, גם עבור החרדים
דב15.11.23
69
כל מילה אמת. אפילו פשוט שלא צריך לאומרו, אבל מה נעשה שבדורנו חייבים להבהיר דברים פשוטים! אני אברך שלומד כל היום כבר 30 שנה ואני בספק גדול מאד אם הגעתי ללימוד לשמה ובמסירות נפש יותר מכמה פעמים בודדים.
משה15.11.23
68
יהיה כנגד המשחיתים. האנשים של הרב שטרנבוך מפיצים מסרים אלימים ועדיין לא עצרו שם אף אחד
זלמן15.11.23
67
אנו למדים ממאמר זה שהחינוך בישיבות הוא נגד הצבא. זהו חינוך נפשע! דבר אחד הוא לחנך לחשיבות לימוד התורה בחיי אומה, - אך לחנך נגד הצבא - זה דבר אחר לחלוטין! זה מעשה נפשע. זו בגידה.
תמי15.11.23
66
אם עוברים על ההלכה שבמלחמת מצווה כולם יוצאים להילחם זה לא חייל נבחר אלא עברה חמורה יוצרת קטרוג !! לא שיחת מוסר ולא כיבודים יוכלים לתרץ זאת
משה בן מאיר15.11.23
65
אני לא מבינה באיזה עולם אנחנו חיים כדי שראש ישיבה צריך להסביר לנו הכרת הטוב כלפי החיילים. תתעוררו!!! איפה ההיגיון הפשוט, הלב היהודי, השכל הישר?! היה טבח, הרגו באכזריות את ילדי הקב"ה, ולקחו אותם לשבי:
שרה אברג'ל15.11.23
64
אני אומר את זה להדגיש שלהיות גאוותן במסירותנו לתורה הוי דבר לא קל בכלל, ובאמת אצל הגדולים לא ראינו אי פעם גאווה כזו, אדרבה, חיו בפחד שלא עושים כפי יכולתם וכפי הנדרש.
משה15.11.23
63
ומה המורון החדש שלכם חושב על זה?
בינים15.11.23
אוי, גרר שכמוך.
ליטאי גאה24.11.23
62
הרב גולדווסר יודע היטב שגיסו אהרלה בן יעקב היד שמסר נפשו על קדושת העם והארץ שלמד בישיבת כרם ביבנה עלה עשרת מונים באהבת התורה שלו ויראת השמים מכל תלמיד באור ישראל וחותנו מכפר הראה היומקדשי ה בדרך התורה ויישוב הארץ שלהם משם עולה צעקתו
אהרן15.11.23
אם הוא גיסו של אהרל' בן יעקב הי"ד שנפל כששרת איתי בצבא והוא היה דוגמה טובה לאדם ישר דרך וצדיק ויחד עם זאת היה חייל טוב בצנחנים.זכרון נפילתו עדיין חי לפני על אף שעברו למעלה מחמישים שנה
רפול19.11.23
61
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה.
פינקו פלינו 15.11.23
60
צריך גם לעודד את לומדי התורה לא רק את החיילים. תראו איזו אהבה יש לחייחלים היום - הלוואי ככה היו אוהבים לומדי תורה.
דכג15.11.23
59
אהבתי מאוד את האחריות והגישה הנכונה. מצד אחד לדעת שכוח התורה מציל ומגן, מצד שני למחוק לחלוטין כי ביטוי של זלזול או חוסר הערכה למי שמסכן את חייו עבורנו!
יפה מאוד15.11.23
58
כל מילה!
rfv15.11.23
57
תיירה ותיירה ועוד הפעם תיירה רק זה התפקיד של הלומדים וכמובן מי שברך לחיילי צהל
יוסף15.11.23
56
להגיד אמת זה טוב. אבל למה להלום בבחורים? ועוד על מה?... למה לא להסביר באופן נורמטיבי ומכבד?
יעל15.11.23
55
צה"ל - צניעות הגנה לישראל
צה"ל - צניעות הגנה לישראל15.11.23
54
אנחנו לא צריכים להיות כפויי טובה, ומאידך צריך לזכור שאנחנו לא חלק ממדינה וצבא חילונים.
בן משה15.11.23
53
יישר כח גדול על דברי החיזוק, שילמד ממנו ה.... מישיבת בית מתיתיהו !!!
חרן סימה15.11.23
52
תזכורת קצרה: הרוגי מלכות/מקדשי השם, ועאכ״ו מי שנהרג במלחמת מצווה על הגנת עם ישראל, אין (וזה כולל לומדי תורה) למעלה מדרגתם!
אברהם15.11.23
הפשט שם הוא לא כפשוטו. הכוונה היא שלמול כל אותם שבאותה דרגה שלהם הם עדיפים. נראה לך שכל משתתפי המסיבה עדיפים על בחור ישיבה?!
ליטאי גאה24.11.23
51
סוף סוף, צדיק בסדום! השלב הבא, זה להוכיח שהכרת הטוב שלנו, היא לחימה כתף אל כתף עם אחינו המחרפים נפשם. לפחות 50% מבנינו שוהים כחמש שש שנים ב ''קייטנת הישיבות'' ועוברים אח''כ ל''קייטנת הכוללים''. די לפרזיטיות שלנו. לרובנו לימוד רצוף של תורה לא מתאים!
אליהו15.11.23
50
קטונתי מול עמלי התורה. אך אני לא מבין שצריך להסביר להם שהם חייבים טובה גדולה שאלו שנלחמים ומסתכנים עבור כל עם ישראל.
ששששש15.11.23
עדיף שהיית עוצר במילים "קטונתי מול עמלי התורה".
ליטאי גאה24.11.23
49
עדיין לא הבנתי מה תוכן השיחה המטופשת והמפולפלת הזאת?! נראה לי שגם הכתב לא הבין אבל צזה משנה העיקר עוד כתבה בכיכר..
לבל14.11.23
48
רמה של נורווגים.... עד איפה הגעתם
רמה של נורווגים14.11.23
47
מאה אחוז בגלל הדיבורים של הבחורים קוראים לנו משתמטים די כבר אם בתפיסת עולם שבחורישיבה הוא נזר הבריאה גם בחור שמוסר את הנפש שלו כדי שתיהיה מדינה יהודית לא פחות שווה אם לא יותר
אחד שמבין14.11.23
46
כל הכבוד על הדברים החשובים! קשה לי מאוד לשמוע שחרדים חושבים שהם יותר מהחיילים ולא מעריכים. אתם יודעים מה זה לסכן חיים? אתם יודעים מה זה אמא שלא שומעת מהבן שלה שבועיים ודואגת דואגת? אתם יודעים מה זה אשה שנשארה לבד עם ילדים במשך חודש ובעלה נמצא בחזית המלחמה? רק לברך את החיילים ולהתפלל עליהם!
אני14.11.23
שבועיים כבר 41 יום שהם לא התקלחו לא היו בבית מנותקי קשר מסכנים את חייהם
דב17.11.23
45
כדאי לשלוח את תוכן הדברים לר’ בונים שרייבר, הוא היה היום בשיחה במיר ודיבר דומה לאברך שתואר בכתבה.
אברך במיר14.11.23
44
אתם כל כך מנותקים. נח לכם שאנשים אחרים מתים בקרב, רוב הציבור שלכם יושב בבית החמים והנעים כשאצלנו כמעט אין גברים ברחוב. אתם לא חלק מהמסירות נפש של עם ישראל, אתם רואים את האחים שלכם הולכים למות במלחמות ישראל ויושבים בבית. מאיפה עזות המצח הזאת? מאיפה הניתוק?
כגד14.11.23
43
מעניין! דברים נכונים סך הכל. לא כל אחד יכול להבין אותם.
יהודי14.11.23
42
תודה לד' שהגיע לידי כתבה זו! זה רבני אמת!!!
מודיעין עילית14.11.23
41
סו"ס משהו מדבר לעניין.
תהילונת14.11.23
40
זה בדיוק דעתו של מרן הרב עובדיה זצוק"ל. חזק וברוך.
ציון14.11.23
39
במפורש הוא אומר שבן ישיבה חייב ללמוד,ביחד עם הכרת הטוב ומדות טובות שצריך להיות לבן תורה אמיתי
יעקב 14.11.23
38
כאחרונים בשרשרת המזון הערכי מוסרי, כדאי לחובשי המגבעות וההיכלים שמימנו להם, להתאים לעצמם משקפיים אצל האופטומטריסט הנכון ואז יוקל להם מהאפסות הנפסדת במיקומם בהיסטוריית עמנו.
סולד חר...15.11.23
37
החרדים איבדו את זה החינוך נגד הצבא העביר אותם על דעתם הפילוג הזה כאילו יש הם ואנחנו זה חילול השם שאין כדוגמתו והרב גולדווסר עוד אומר טיפה מילים של טעם מתובלות בחינוך חרדי פרימיטיבי ועוד על זה עושים רעש, הדרך לגאולה עוד ארוכה.
יהודי15.11.23
36
כל הכבוד. דברי חוכמה וטעם. מקווה שזה יגיע לעוד בחורים.
כל הכבוד14.11.23
35
הרב חיים שמולביץ זצ"ל כתב בדיוק אותם דברים לפני 50 שנה בסוף הספר שיחות מוסר . יש שם 6 שיחות לאור המצב ובשיחה הראשונה הוא כותב על הכרת הטוב וכו'
חיים14.11.23
תשמע את השיחה של ר' בונים שרייבר ותבין שהשיחה הזאת נכתבה אז לצורך מסוים והיא לא משקפת את הדעה האמיתית של ר' חיים שמואלביץ.
ליטאי גאה24.11.23
34
הגיע הזמן שהצבא יתן מסדרון הומניטרי לבני ברק, אלעד וכו' ואז נראה מה יקרה לחרדים עם התפילות שלהם. הכפיות טובה שלכם היא דוחה והשקרים שלכם לא פחות גרועים. התפילות שלכם לא עוזרות במלחמה. נהפוך הוא, הן מזיקות כי הן עולות כסף, כסף שיכל ללכת לצבא
גועל נפש14.11.23
33
הוא לא אמר דברים יוצאי דופן. זה מה שגדולי הדור ורבני אמת אומרים. ולומדי התורה שהם ההגנה האמיתית צריכים למסור נפש בלימוד שלהם ולא ללמוד בסתלבט כמו שהחיילים נמצאים במצב מסוכן ללא שינה אוכל משפחה וכו'
אדיר14.11.23
32
כדאי לראות את השיחה של הרב ברויאר מבית מתתיהו
חיים של תורה14.11.23
31
אחד האנשים הכי צדיקים שיש בדור
רחל14.11.23
30
כל מילה!!! כאמא לבחורי ישיבה מסכימה עם כל מילה, בחורי הישיבות צריכים להכיר בערך לימוד התורה ולדעת בידיעה גמורה שהם שומרים ומגינים על העם ע"י הלימוד ומצד שני להיות מלאים בהערכה עצומה והכרת הטוב גדולה לחיילים שמוכנים כפשוטו למסור את נפשם (ועדיין לדעת שערך לימוד התורה גדול יותר משירות בצבא)
sara14.11.23
קול דמי אחיכם זועקים מן האדמה. כשמישהו טובע בנהר או ליסטים באים עליו לא יושבים ללמוד הולכים לעשות מעשה. אבל כנראה נוח לכם להישאר איך שאתם . העסק הזה לא ישאר לעולמי עד אף אחד לא פרייר שלכם התורה אינה שייכת לכם ועיוותתם אותה לחלוטין
רפי16.11.23
מפרשת מטות רואים שאת לא צודקת- לאחר המלחמה עם מדיין חילקו את השלל חצי ללוחמים והחצי השני לשאר העם, הלוחמים נתבקשו להפריש מס למשכן בשיעור נמוך מאוד ביחס לשאר העם שרק התפלל להצלחתם, אומרים המפרשים - כי למי שהתאמץ והסתכן מגיע יותר. כדאי לך לעיין שם ולהחכים
רונן21.11.23
את הקשר בין הצבא של אז לבין הצבא של היום אתה מוכן להסביר לי?
ליטאי גאה24.11.23
29
החיוב הכרת הטוב מצד אחד הוא פשוט וברור, מאידך ידועים הדברים בשם הגאון איזהו מכובד המכבד את הבריות, האדם מכובד לפי מי שהוא מכבד, אדם שמכבד גדול בתורה הוא מתכבד ממנו היינו שזוכה להשראה שלו, להבדיל אדם שמכבד ומעריץ שחקן אז הוא יונק ממנו. זו הנקודה. חוששים שבגלל הכרת הטוב יהיה גם כבוד והערצה , ואז...
צלילות הדעת15.11.23
28
מדהים עד כדי לא יאומן
משה16.11.23
27
איפה כתוב בדיוק הפסוק שפוטר לומדי תורה ממלחמת מצווה? כשמשה זעק על בני גד ובני ראובן "האחיכם יבואו למלחמה.." אף אחד לא הציע להקים כולל בעבר הירדן על מנת לפטור אותם. לא מתארים לעצמם איזה הפסד רוחני למי שלא נוטל חלק בצבא אין לכם מושג באיז ניתוק אתם חיים. יש גדולי תורה שנלחמים ונשארים ענקי רוח.
מוישי15.11.23
אם כדבריכם שתורה לבד מגנא ומצלא, מדוע הרבה מן הציבור החרדי לקו בקורונה? מדוע גם בציבור החרדי תקפו פיגועי טרור? מדוע גם הציבור החרדי נזקק לחילוצים בטיולים? מדוע גם בציבור החרדי מתחילים להתעניין ברכישת נשק? תורה מגנא כשמקיימים אותה ולא רק כשלומדים אותה וכל שכן שעוברים עליה
בני16.11.23
מסכים עם כל מילה של מוישי. סוף סוף האמת נזעקת - כל דמי אחיכם זועקים מתוך האדמה ואתם ממשיכים בהוראה הגלותית שלכם. מנותקים מעם ישראל עברתם שטיפת מוח איבדתם את שיקול הדעת האמת תתנפץ לכם בפנים לכו ללמוד קצת תנ"ך
יששכר16.11.23
26
תראו כמה חיילים מבקשים שילמדו לזכותם ושיתפללו עליהם זה מה שהם מבקשים זה מה שהם רוצים הגנה רוחנית זה תפקידינו
אגב16.11.23
ברור שכל חייל רוצה הגנה רוחנית. מי לא רוצה? אבל מי פטר אתכם מלהתגייס? מה זה קשור לחובה שלכם? מי קבע שאתם אלה שתספקו את ההגנה הרוחנית? הגנה רוחנית לעם זה לקיים את כל חוקי התורה ולא רק להסתגר בד אמות כשאחרים מזיעים. מספיק עם התירוצים
יואל16.11.23
ההסבר פשוט הכניסו להם לראש שרק תורתם של הלבושים חליפות ילמדו ויגנו בלימודם אבל כל השאר שלומדים לא סופרים אותם. יש המון יהודים טובים פשוטים וענווים שלומדים הרבה יותר מהם באיכות ובכמות ודרך אגב יש להם "חטא קטן" הם גם בוגרי צבא
רפי20.11.23
מקומם לראות חרדים הולכים לקניות הולכים לטייל הולכים לאכול צונ'ט בימי חמישי, מתלבשים יפה כשהאחים שלכם שוכבים במארבים בגשם ובשמש כדי שתוכלו לחיות. ומה איתכם???
יוסי16.11.23
ברחובות תל אביב כבר ביקרת? אשרינו שהפינוק שלנו נגמר בטשולנט.
ליטאי גאה24.11.23
25
הכה בבחורים והצל את רוסיה.
שמואל16.11.23
24
ירבו דיבורים כאלו בישראל אני גאה להיות אברך ובאותה מידה מכיר טובה לחיילנו
חרדי גאה16.11.23
23
הוא בהחלט צודק, חורה לי אותם מנוולים שאפילו תפילה לשלום החיילים הם לא מוכנים לעשות. הרי אם הלימוד והתפילה יותר חשוב מלהיות עם רובה. אז אדרבה יש ענין לשאת תפילה ולחזק את אותם אנשים.
לוחם לשעבר16.11.23
כי הם צבועים - החינוך הליטאי צבוע.
שי 21.11.23
22
עצוב שצריך לומר להעריך את האומץ וההקרבה של חיילי צה"ל. למדתם תורה? זו מלחמת מצווה!!!! כל אדם בגיל המתאים שלא יצא למלחמה זה פגם תורני ומוסרי חמור. מבקשת מכם-תלמדו תורה, כמה שיותר!!! במשמרות!!! גם בלילות!!! זו עזרה עצומה לכוחותינו!!! אבל אל תשכחו לרגע שאתם לא בחזית. תצדיעו לחיילי צה"ל.
אשתו של רב לוחם16.11.23
21
נגמר "תוחרתו אומנותו". אברך יכול גם לעבוד וגם להתפלל.
בנצי16.11.23
20
הבעיה זה שהרבנים נותנים הרגשה לתלמידים שהם ...הם והאחרים ממש לא סופרים אותם ...זה ואהבת לרעך???? יש יותר מידי פוליטיקה אין אמת אפילו בתוך הכוללים . שייתביישו...והם לא...חבל ממש
הכרת הטוב16.11.23
19
רק לשמוח כל הזמן
יוד16.11.23
18
בעוד אנחנו מפלפלים האם כן צבא או לא צבא, אי שם במנהרות בלבנון ובטהרן מתכננים את ה7 באוקטובר הבא, די לטרחנות כולם לחיל.
חזי16.11.23
17
בתרפ"ט בחברון ביום שישי היה מחלקת פלמ"ח להגן על היהודים . ראשי הישוב אמרו לפלמ"ח שלא צריך ויחזרו לירושלים. וידוע מה היה . ישיבת סלובודקה נשחטה בטבח והישוב היהודי בחברון. בזכות צה"ל ישיבות לומדים ברוגע ושקט. מי שלא מתפלל תפילה לשלום חיילי צה"ל הוא כפוי טובה .
אברהם16.11.23
החרדים לא למדו כנראה את ספר נחמיה. עיינו שם ותראו כיצד הוא היגן על העיר תוך כדי שיפוץ החומות. הוא הקים כיתת כוננות וחילק אותם למשמרות, הייתה יוזמה רוחנית לצד יוזמה צבאית. אבל יש כיום כאלה שמרגישים יותר צדיקים ממנו ....
אבי18.11.23
16
אני קורא תגובות ומבין איזו שטיפת מוח עוברים אברכים בכדי לא לתת להם להתגייס לצבא מהחשש שיעזבו אחרי זה במקום מהחשש שנפסיד לאויב
דב17.11.23
15
במלחמת מצוה, הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה. העובדה שאתם לא יוצאים להלחם היא בושה וחילול ה' נורא. אין הגדרה יותר מדויקת למלחמת מצווה מהמצב בו אנו שרויים כעת
יחיאל17.11.23
על שחרור מילואימניקים שמעת כבר? איזה מלחמת מצווה בראש שלך?! אתם סתם רוצים לראות תמונות של חרדים בצבא, זה לא מעניין אתכם באמת.
ליטאי גאה24.11.23
14
תתגייסו, או שלא יהיה צבא להגן לא עליי ולא עליכם
האמת18.11.23
13
בחורי ישיבה המוגנים בחצרות שלהם, מעולם לא התמודדו עם בעיות ביטחון, כי צה"ל מגן עליהם. נראה אותם הגיבורים, עם התפילות שלהם, שיצילו את עצמם כשיגיעו המרצחים לקחת את נפשם. מי שאינו עובד, מי שאינו מתגייס, מי שאינו מתנדב למען העם. הוא קרציה שניזונה מדמם של אחרים.
כהן18.11.23
אתה סתם רפה שכל שמחפש תשומת לב (לא להאמין שבסוף אני הייתי צריך לעשות את זה...)
ליטאי גאה24.11.23
12
מספיק אבר עם החילול השם הזה. תקימו ישיבות הסדר ותפסיקו עם השטות הזאת שאתם קובעים את גורל המלחמה. אתם לא מגנא ומצלא עובדה שאתם בורחים מאזורי העוטף. אם הייתם מאמינים במה שאתם אומרים הייתם נשארים שם ללמוד
יהודי חרד17.11.23
11
איפה זה קיים בדיוק ביהדות שצריך להישאר בישיבה שיש מלחמה?? הסיבה שלא מתגייסים זה מהרבה סיבות אחרות טובות ונכונות אבל אל תשוו בין המצווה להילחם כשבאים לטבוח בעם היהודי והמצווה ללמוד תורה. לימוד תורה זה לא תחליף ללתפוס חרב ביד.
אני תוהה18.11.23
10
זאת אמת לאמיתה
בחור18.11.23
הקושיה היא על הרבנים שלהם שלא מעודדים אותם לגיוס. ברגע שהרבנים ישנו את התפיסה השגויה יש סיכוי שנראה חרדים לוחמים, בינתיים החרדים האמיתיים בצבא עם כיפות סרוגות
משה 19.11.23
9
מתפלפלים, מתפלפלים. בסוף כולם מבולבלים. גם באמצע המלחמה, עולם הישיבות לא מסוגל להגיד משפט פשוט בעד חיילי צה"ל בלי להכניס מייד אחריו עקיצה נגד. רחמנות אליכם.
חיים ל.19.11.23
8
איזה דברי אומץ. דברים מאוזנים. לא מבטלים את גדלותו של לומד תורה אבל גם מלמדים אותו הכרת הטוב. חשוב ביותר. בתור בעלת תשובה שיש לה ת"ח ב"ה בישיבות וגם אחים לוחמים בדרום ובצפון, אלו בדיוק הדברים שנאמרים אצלינו בבית. יש חובה להכיר טובה למי שגומל עימנו חסד בגופו ממש תוך סיכון חייו כפשוטו.
יעל20.11.23
7
שכל בחור ישיבה יביט בראי בעת הזאת, וישאל באמת: כמה שעות לימוד הוספתי בעת הזאת במסירות נפש. אם לא הוספת כלום אז אין לך מסירות נפש לעם ישראל בגלל שאתה ממשיך לסמוך על המסירות נפש של החיילים...
מרים20.11.23
6
הרב גולדווסר ישר כח! יחיד שלא מפחד לזעוק את האמת! חיים בתורת ה"מגיע לי" מגיע לי לא לעבוד, מגיע לי שיתנו לי, מגיע לי שילחמו במקומי שיהרגו במקומי ובעיקר מגיע לי שישמרו עלי שאני אוכל "ללמוד". אחרת היו מתביישים שיראו אותם מסתובבים ולכל הפחות היו מתחבים בבית מדרש ....ולא רק בזמן אזעקה.
אלינה20.11.23
5
יש רק חוק לכולם במדינה : גיוס לכולם.כל אזרח מתגייס. והשאר רק לדחות את הענין : תורה מגינה והצבא חילוני וכו' . לא מתגייס אז תלך למדינה אחרת
אין תגובות21.11.23
4
אחינו החרדים, הלואי שתבינו סוף סוף שאתם נחוצים דוקא במפגש עם כלל ישראל, בצבא, במלאכה ובודאי שבלימוד התורה. אין לכם ממה לפחד עוד, הצורך ביהדותנו האותנטית עז יותר מתמיד. די להסתגר ולעורר עליכם קיטרוג.
דינה22.11.23
כל הכבוד דינה מסקנתך היא הנכונה והנוקבת ביותר. מקווה שגדולי ישראל יאמצו את דברייך החכמים
רינה23.11.23
3
דרך אגב, בתמונה של הבית מדרש חסר הרבה בחורים, ר' יגאל נרדם חלילה על משמרתו?!
ליטאי גאה24.11.23
אתה כל הזמן מגדיר את עצמך ליטאי גאה, אני לא מבינה אתה יהודי או ליטאי? יהודי צריך להיות עניו אמיץ בעבודת ה מקיים את התורה בכל חיי המעשה גם כשקשה. ואת כל זה עושים הרבה יהודים ענוים בצבא שלא זכית להגיע אליו. אולי תחזור לליטא?
אמא לחיילים 26.11.23
אני יהודי ממוצא ליטאי שמאמין בדרך של ציות לגדולי הדור וראשי הישיבות. אני מכיר מאות ואלפי בחורי ישיבות שעונים על כל ההגדרות הנ"ל וגם הרבה הרבה מעבר לכך. הזלזול שלכם בבחורי הישיבות והפיכתם של חיילי צה"ל למין האנושי המובחר ביותר על פני כדור הארץ, הוא פשוט מעוות מיסודו.
עדיין ליטאי גאה11.12.23
2
אסור לשבור בחורים זה דבר ראשון שצריך רב בישיבה לדעת. אפשר לחזק בחור ולא לשבור. תלמד יותר תחדש יותר. להיות חיובי ולא שלילי לבחורים. מה הם אשמים לנרווים של הרבנים
אברך28.11.23
1
נראה לי לענד אסור לרבנים בתקופה הזו לדבר על המלחמה.כי הם לא יודעים לנסח את עצמם.יש להם צורת דיבור מבולבלת ועדיף שישאירו את הדברים שלהם ללימוד בישיבה נטו.שם אפשר לדבר ..בלי ניסוח מקצועי. וגם לא להכות במילים בבחורים.מסכנים הבחורים. שלא ידברו על הצבא בכלל.אין להם ניסוח טוב.
מתחנן28.11.23
אדרבא - אסור לרבנים לשתוק בעת הזאת. מי שקיים את מצוות לא תעמוד על דם רעך בפיגוע בכניסה לירושלים היו חיילים ולא בחורי ישיבות, הגיע הזמן שיורו לבחורים ליטול חלק במצווה זו ולהפסיק להתפנק בבתי המדרש.
המשיב30.11.23
מסכנים הבחורים המבולבלים שמונעים מהם את מצוות לא תעמוד על דם רעך והכל בטיעונים שאין להם אחיזה במקורות והפיגוע בירושלים זו אחת ההוכחות להשקפתם המוטעית
המשיב30.11.23
ריציתי רק לתקן טעות קטנה החיילים שזכו לנטרל את המחבלים בכניסה לירושלים היו לוחמים בני תורה [אחד מהם אפילו עם פאות] שזכו לקיים בהידור מצווה חשובה שהרבה חוששים מלקיים אותה בצבא הגנה לישראל אולי יזכו לקיים אותה בצבא ליטא?!
המשיב למשיב30.11.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה: החיילים בכניסה - לא יודעים שאתם השומרים

חיים רוזנבוים | 09.05.24

אנו רצים והם רצים

ויחזור לתלמודו: אלפי תלמידי הישיבות התחילו את זמן קיץ

חיים רוזנבוים | 09.05.24

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על יד ארון הקודש המוזהב 

תיעוד מפתיחת זמן קיץ בהיכל החדש: הגר"י בירך "שהחיינו"

חיים רוזנבוים | 08.05.24

ענבי הגפן

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24